Ajax-fans richtten zich niet alleen op Ziyech: Er waren meer de gebeten hond

Ajax-fans richtten zich niet alleen op Ziyech: "Er waren meer de gebeten hond"

maandag 16 april 2018 om 16:52

Richard Witschge is niet te spreken over de supporters die zondagavond de confrontatie zochten met spelers van Ajax. Hakim Ziyech zou daarbij een duw hebben gekregen.

"We kwamen aan bij het stadion en toen moesten we stoppen. Als er iemand voor de bus staat, rijdt je niet door natuurlijk", reageert Witschge, assistent-trainer in Amsterdam, nuchter bij AT5. Van de vermeende zwiep richting Ziyech weet hij niets. "Dat heb ik niet gezien."

"Of het intimiderend was? Voor mij niet. De jongens zijn niet blij met de resultaten en hoe het gaat. Dat zijn hun gedachten en dat moeten we respecteren. Maar je moet gewoon van iedereen afblijven."

Witschge ontkent dat de woede zich alleen richtte op Ziyech. "Ik denk dat er meer de gebeten hond waren. Iedereen moet in de spiegel kijken, want we hebben er allemaal schuld aan, toch? Het is niet zoals je het wil hebben."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

maandag 16 april 2018 om 16:53
Gewoon met de bus er over heen rijden volgende keer.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 16:56
Agressie met agressie aanpakken dus?, dommer kan je niet reageren.
Vind ik leuk
VVVke +1859
maandag 16 april 2018 om 16:59
Chauffeur schrikt zich een ongeluk van dat geram op die bus en schiet met zijn voet van het koppelingspedaal.
Kan gebeuren nkis mis mee.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:05
Ik neem het je niet kwalijk dat jij zo dom reageert, niet iedereen met de respectabele leeftijd van bijna 70 is al volwassen genoeg om te begrijpen dat je agressie niet met agressie hoort op te lossen, of probeer je gewoon wat stoer over te komen omdat je denkt dat je dan wat meer aanzien krijgt bij je klaverjasclub voor gepensioneerden?
Vind ik leuk
VVVke +1859
maandag 16 april 2018 om 17:17
In het zuiden Rikken we in plaats van Klaverjassen. Is een kwestie van goed inburgeren
Vind ik leuk
Dicky +13571
maandag 16 april 2018 om 17:35
In Arnhem neuken we in plaats van te kaarten.
Vind ik leuk
VVVke +1859
maandag 16 april 2018 om 17:38
Ook niks mis mee Dicky.
Maarre waarom moet dat in plaats van.
Je kunt het ook onder het kaarten doen.
Vind ik leuk
Dicky +13571
maandag 16 april 2018 om 17:43
Ik toep,toep,toep,toeeeeeep!!!!!
Vind ik leuk
Blindsy +5205
maandag 16 april 2018 om 19:41
Da's net zoiets als nat spelen bij het klaverjassen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:40
Ja, dat kan ook helpen met inburgeren..haha ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Vind ik leuk
Cookee +8080
maandag 16 april 2018 om 17:59
Haha, Papa-dag?
Vind ik leuk
Dicky +13571
maandag 16 april 2018 om 19:10
Nee, soms weet je gewoon even direct wat je moet zeggen ;)
Vind ik leuk
Cookee +8080
maandag 16 april 2018 om 19:51
Shit, kan dat ook zonder Papa-dag?
Heb ik er net eentje zwanger gemaakt,
ik wilde net als jou kunnen denken. :))
Vind ik leuk
Dicky +13571
maandag 16 april 2018 om 19:56
Zo gefeliciteerd kerel. Een rijk bezit hoor ;)
Vind ik leuk
Cookee +8080
maandag 16 april 2018 om 20:06
Nee, was een geintje.
Ik wilde je humor van Papadag.
Eéntje van mij op de planeet is al erg. :)
Vind ik leuk
Dicky +13571
maandag 16 april 2018 om 20:12
Hahahaha op die fiets.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:50
Ja jullie laten je al jaren naaien door die Russen....
Vind ik leuk
Dicky +13571
dinsdag 17 april 2018 om 09:17
Nou we worden inderdaad genaaid zeg. Hypermodern trainingscomplex, zwarte cijfers, van spelen in de middenmoot naar spelen om Europees voetbal, de eerste moderne prijs is 125 jaar, meer Vitesse mensen die werkzaam zijn binnen de club dan voor de overname. Nee inderdaad, dan kan je beter met een panda op de pens in de juup spelen met supporters die de bus opwachten wanneer het niet lekker loopt.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:05
Precies VVVke,geen medelijden met dat tuig.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:07]
Vind ik leuk
Spartan +4300
maandag 16 april 2018 om 17:25
In Amsterdam verzaken ze ook met Klaverjassen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:27
Doe ik ook soms,maar dan heb ik er wel wat op.
Vind ik leuk
035 +2370
maandag 16 april 2018 om 18:36
Maar ze troeven daar hun maat niet af :-))
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:26
Gelukkig hebben we jou altijd nog achter de hand!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:29
Je kan wel de moraalridder uithangen, maar denk je dat beide heren hierboven het menen? Dat zal toch niet lijkt me...
Vind ik leuk
VVVke +1859
maandag 16 april 2018 om 16:56
Mijn idee
Vind ik leuk
020west +320
maandag 16 april 2018 om 18:47
Iedereen die daar was en wordt geïdentificeerd een stadionverbod voor het leven. Tijd voor zero tolerance.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 16:54
Dat de supporters gefrustreerd zijn heb ik alle begrip voor. Agressie daarin tegen niet, wat er ook gebeurt je moet met je poten van een ander afblijven, alleen zwakzinnigen willen frustratie oplossen met agressie.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:28
Ik weet niet in welke wereld jij leeft
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:30
In een wereld waarin ik agressie verafschuw.
Vind ik leuk
tannat +2960
maandag 16 april 2018 om 21:33
En je voelt jezelf bij Ajax wel thuis??
Vind ik leuk
jepo10 +414
maandag 16 april 2018 om 16:57
Het is niet Ziyech zijn schuld.. Ik hoop dat we volgend jaar op 0 beginnen en niet qua punten maar qua alles.. Zonder Ten Hag, zonder Overmars en zonder van der Sar.. Helemaal opnieuw beginnen en hopelijk met spelers als Ziyech de Ligt en Onana.. En met fans die dit soort spelers weer waarderen
Vind ik leuk
timm0s +369
maandag 16 april 2018 om 17:01
Ik zou Overmars houden als Ajax zijnde en Ziyech gaat echt niet blijven.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3319
maandag 16 april 2018 om 17:22
Overmars is de hoofdschuldige
Vind ik leuk
035 +2370
maandag 16 april 2018 om 18:37
Omdat??
Vind ik leuk
VVVke +1859
maandag 16 april 2018 om 17:03
jepo10,
Overmars en v.d. Sar zijn er door Cruijff persoonlijk neergepoot. Dan zou je die hele bloederige oorlog terug moeten draaien.
Vind ik leuk
13 +9097
maandag 16 april 2018 om 17:06
Bergkamp en Jonk toch ook?
Vind ik leuk
VVVke +1859
maandag 16 april 2018 om 17:22
Ja die was ik alweer vergeten.
Lijkt erop dat ze het in Mexico (Chivas?) goed gezien hadden toen ze Cruijff op straat flikkerden.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:55
@ Jepo10:
Andere shirtjes, ander logo, ander accent....
???
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:57]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:27
Natuurlijk is het niet Ziyech zn schuld , maar die arrogante kop van hem na een doelpunt en zn houding bij interviews helpt niet mee natuurlijk , die supporters van gisteren lossen het verkeerd op , maar ze zijn niet helemaal gek natuurlijk , hij is niet type waar ze naast willen lopen , ik ook niet trouwens
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 16:59
Triest allemaal. Volgend jaar weer nieuwe kansen voor alle clubs.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:00]
Vind ik leuk
Bizzy +13516
maandag 16 april 2018 om 17:02
Kansen voor alle clubs ? Waarschijnlijk voor de huidige top 5. Dan houd het ook op.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:08
Ik denk persoonlijk 3. Maar nieuwe ronde nieuwe kansen. Nu alleen nog een heerlijke beker finale hoop ik.
Vind ik leuk
SjeH +263
maandag 16 april 2018 om 17:04
Daar in Amsterdam een hele grote bak, maar al 4 jaar niets in de zak!!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:51
Ja we hadden beter Cambuur fans kunnen worden....
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:06
Bij je eigen supporters stonden een aantal zwaar te stuiteren door de drugs bij je eigen spelers. Opsluiten die losers man. Horen nie vrij buiten
Vind ik leuk
SjeH +263
maandag 16 april 2018 om 17:06
En al decennia lang de mindere dan hun grote broer uit Eindhoven....
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:07
Ik keur aggressie per definitie niet altijd af. Dit hoort ook bij de club dan hoort agressie er gewoon bij. Dit zijn supporters die het lef hebben om een nieuwe revolutie te starten. Ze maken een statement van: "Wij zijn er ook nog!".

Deze supporters zijn ook nodig om de directie te sturen en indien nodig een complete anarchie te forceren als ze niet willen luisteren. Niemand is groter dan de club dus ook de spelers niet!
Vind ik leuk
pico323 +5035
maandag 16 april 2018 om 17:50
met geweld!!!!!!!!
Vind ik leuk
Nuance +5680
maandag 16 april 2018 om 18:03
Als supporters spelers uitschelden voor “kankermongolen”, als supporters zich intimiderend opstellen richting spelers en staf en mogelijk handtastelijk zijn geweest, dan zijn grenzen overgeschreden. Met dergelijk gedrag maak je een club juist kapot. Gelukkig is het een minderheid. Keihard aanpakken die gasten.
Ik heb me als Feyenoorder geschaamd voor de bedreigngen aan het adres van Vilheina en het bezoek van een stel losers aan Veijnovic.
Ik vind het in en intriest dit. Petje af trouwens voor die Ajaxspelers die uit de bus durfden te stappen.
Vind ik leuk
Sluisje +272
maandag 16 april 2018 om 19:57
het zou wat zijn als de supporters moeten gaan sturen, alsjeblieft.
ze moeten met de poten van een ander af blijven, stelletje idioten....
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:24
Waarom rijd de smeris wel met een bus vol in op voetbalsupporters. Die staan ook boven de wet zeker
Vind ik leuk
Starkoo +441
maandag 16 april 2018 om 17:26
Op wachten en verhaal is prima maar geweld tegen eigen spelers kan nooit, die gast flink straffen!

Hoop dat het een hele hete zomer word bij Ajax!

Belangrijkste is de beurs exit!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:31
Dat Ziyech wederom een van de beste spelers was ontgaat het domme klootjesvolk volkomen, dat ziet een pass niet aankomen en geven Ziyech hiervan de schuld terwijl anderen juist de fout maken door terug te lopen...voetbal gogme is niet aan iedereen besteed. Dat dit soort randdebielen er juist voor zorgen dat onze toppers een vertrekwens hebben rust dan weer op onbegrip.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:53
Ach er roept 1 iemand dat Ziyech niet meer opgesteld mag worden en er wordt gelijk gesproken over de “Ajax-fans”.
Sensatiezoekers van VP, ze zijn nog erger dan de Telegraaf.
Vind ik leuk
tannat +2960
maandag 16 april 2018 om 21:34
1 iemand?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:40
2 dan?
Je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Het grootste gedeelte van de Ajax fans hoor je dit niet roepen, dit is maar een enkeling. Alleen er wordt gelijk weer gesproken over de Ajax fans in het algemeen.
Vind ik leuk
Blindsy +5205
maandag 16 april 2018 om 19:47
Ik heb in de samenvatting één pass gezien, buitenkantje, van links over rechts, loepzuiver op de stropdas van een medespeler, waar bijna uit werd gescoord.
Die zie je nergens in Nederland, en ik vrees na de zomer ook niet meer bij Ajax.

Jammer dat het zo'n ongelukkig huwelijk was. Ik leg overigens ook niet alles neer bij de supporters, vastgesteld mag worden dat Ziyech s houding gewoon weinig warmte uitstraalt. Hij heeft echt een attitude-probleem. zo iemand die zich niet wil aanpassen. Maar juist altijd afzetten. Met natuurlijk zo'n Why always me-houding ala Ballotelli. Als alles goed gaat, kun je veel maken, maar wanneer het minder gaat, gaan mensen zich daar aan ergeren.
Vergelijk het maar met Hiddink of Advocaat vs Van Gaal. Die laatste was een geweldige trainer maar het is onmogelijk om die man aardig te vinden. Toch?
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 19:52]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:09
Volgens mij heeft Ziyech maar een verplichting en dat is voetballen, hij hoeft leuk of aardig gevonden worden door de supporters daarvoor is hij niet gekocht.

Ziyech zal vertrekken, de Ligt, Onana en Tagliafigo vermoedelijk ook...en dan?
Vind ik leuk
Blindsy +5205
maandag 16 april 2018 om 21:21
Net als zovaak, opnieuw beginnen...
Vind ik leuk
Padason +640
maandag 16 april 2018 om 17:43
Toch wel apart, niemand heeft niet vermeende duw gezien en is ook niet gefilmt. Zal dit dan lulkoek zijn?
Vind ik leuk
Noudyo. +14897
maandag 16 april 2018 om 18:04
Het is bevestigd door de woordvoerder van Ajax
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:44
Zonde dit. De helft komt al niet meer naar de arena en nu ook nog dit gajes
Vind ik leuk
remakil +3522
maandag 16 april 2018 om 17:54
Waarom zou je uitstappen voor die idioten met een te kort lontje? Laat ze lekker de tering krijgen...
Vind ik leuk
SimonSays +2071
maandag 16 april 2018 om 17:56
"Als er iemand voor de bus staat, rijdt je niet door natuurlijk",

Toch een warme club ;)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:56
Waarom worden dit soort idioten nou aangeduid met ‘fans’ en ‘supporters’, want dat zijn het duidelijk niet!
Geven mijn club alleen maar een slechte naam, per direct van de tribunes en in een omtrek van het stadion verbannen dit soort gasten.
Vind ik leuk
Gerro +4590
maandag 16 april 2018 om 19:36
Jammer dat dit gebeurd supporters moeten gewoon hun handen thuis houden, hadden ze bij Ajax niet kunnen zorgen dat er genoeg beveiliging rondloopt zodat dit soort dingen niet kunnen gebeuren
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:42
Ajax fans
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:12
Het zijn geen fans maar relschoppers die je het stadion uit moet schoppen en als mag schoppen hebben ze hun kloten achter de oren zitten.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:15
Zijn de fans die uitverkoren zijn om uitwedstrijden te mogen bezoeken (vuurwerk incident( de bustokkies staan allemaal vol in beeld dus actie nemen lijkt mij niet zo moeilijk,
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:54
Lekka man!
Vind ik leuk
Speedy +330
dinsdag 17 april 2018 om 08:08
Ik wordt zo langzamerhand schijt ziek van die zogenaamde fans die spelers aanvallen of uitfluiten. Flikker op en ga thuis op de bank zitten janken bij je moedertje ofzo. Je valt je eigen spelers niet aan! Je mag het niet eens zijn met de speelwijze of de inzet van de spelers, maar je blijft van ze af. Zoek een andere hobby of ga bridgen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-fans richtten zich niet alleen op Ziyech: "Er waren meer de gebeten hond"