Ajax-fans richtten zich niet alleen op Ziyech: Er waren meer de gebeten hond

    Ajax-fans richtten zich niet alleen op Ziyech: "Er waren meer de gebeten hond"

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 16:52ma 16-04-2018 om 16:52

    Richard Witschge is niet te spreken over de supporters die zondagavond de confrontatie zochten met spelers van Ajax. Hakim Ziyech zou daarbij een duw hebben gekregen.

    "We kwamen aan bij het stadion en toen moesten we stoppen. Als er iemand voor de bus staat, rijdt je niet door natuurlijk", reageert Witschge, assistent-trainer in Amsterdam, nuchter bij AT5. Van de vermeende zwiep richting Ziyech weet hij niets. "Dat heb ik niet gezien."

    "Of het intimiderend was? Voor mij niet. De jongens zijn niet blij met de resultaten en hoe het gaat. Dat zijn hun gedachten en dat moeten we respecteren. Maar je moet gewoon van iedereen afblijven."

    Witschge ontkent dat de woede zich alleen richtte op Ziyech. "Ik denk dat er meer de gebeten hond waren. Iedereen moet in de spiegel kijken, want we hebben er allemaal schuld aan, toch? Het is niet zoals je het wil hebben."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 16:54
    Dat de supporters gefrustreerd zijn heb ik alle begrip voor. Agressie daarin tegen niet, wat er ook gebeurt je moet met je poten van een ander afblijven, alleen zwakzinnigen willen frustratie oplossen met agressie.
    Vind ik leuk
    jepo10 +706
    maandag 16 april 2018 om 16:57
    Het is niet Ziyech zijn schuld.. Ik hoop dat we volgend jaar op 0 beginnen en niet qua punten maar qua alles.. Zonder Ten Hag, zonder Overmars en zonder van der Sar.. Helemaal opnieuw beginnen en hopelijk met spelers als Ziyech de Ligt en Onana.. En met fans die dit soort spelers weer waarderen
    Vind ik leuk
    timm0s +532
    maandag 16 april 2018 om 17:01
    Ik zou Overmars houden als Ajax zijnde en Ziyech gaat echt niet blijven.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    maandag 16 april 2018 om 17:22
    Overmars is de hoofdschuldige
    Vind ik leuk
    035 +6357
    maandag 16 april 2018 om 18:37
    Omdat??
    Vind ik leuk
    VVVke +2006
    maandag 16 april 2018 om 17:03
    jepo10,
    Overmars en v.d. Sar zijn er door Cruijff persoonlijk neergepoot. Dan zou je die hele bloederige oorlog terug moeten draaien.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:55
    @ Jepo10:
    Andere shirtjes, ander logo, ander accent....
    🤣😘💪
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:57]
    Vind ik leuk
    Martinnat +1015
    maandag 16 april 2018 om 19:27
    Natuurlijk is het niet Ziyech zn schuld , maar die arrogante kop van hem na een doelpunt en zn houding bij interviews helpt niet mee natuurlijk , die supporters van gisteren lossen het verkeerd op , maar ze zijn niet helemaal gek natuurlijk , hij is niet type waar ze naast willen lopen , ik ook niet trouwens
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:59
    Triest allemaal. Volgend jaar weer nieuwe kansen voor alle clubs.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:00]
    Vind ik leuk
    Bizzy +21385
    maandag 16 april 2018 om 17:02
    Kansen voor alle clubs ? Waarschijnlijk voor de huidige top 5. Dan houd het ook op.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:08
    Ik denk persoonlijk 3. Maar nieuwe ronde nieuwe kansen. Nu alleen nog een heerlijke beker finale hoop ik.
    Vind ik leuk
    SjeH +305
    maandag 16 april 2018 om 17:04
    Daar in Amsterdam een hele grote bak, maar al 4 jaar niets in de zak!!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    maandag 16 april 2018 om 18:51
    Ja we hadden beter Cambuur fans kunnen worden....
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:06
    Bij je eigen supporters stonden een aantal zwaar te stuiteren door de drugs bij je eigen spelers. Opsluiten die losers man. Horen nie vrij buiten
    Vind ik leuk
    SjeH +305
    maandag 16 april 2018 om 17:06
    En al decennia lang de mindere dan hun grote broer uit Eindhoven....
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:07
    Ik keur aggressie per definitie niet altijd af. Dit hoort ook bij de club dan hoort agressie er gewoon bij. Dit zijn supporters die het lef hebben om een nieuwe revolutie te starten. Ze maken een statement van: "Wij zijn er ook nog!".

    Deze supporters zijn ook nodig om de directie te sturen en indien nodig een complete anarchie te forceren als ze niet willen luisteren. Niemand is groter dan de club dus ook de spelers niet!
    Vind ik leuk
    pico323 +6506
    maandag 16 april 2018 om 17:50
    met geweld!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Nuance +9450
    maandag 16 april 2018 om 18:03
    Als supporters spelers uitschelden voor “kankermongolen”, als supporters zich intimiderend opstellen richting spelers en staf en mogelijk handtastelijk zijn geweest, dan zijn grenzen overgeschreden. Met dergelijk gedrag maak je een club juist kapot. Gelukkig is het een minderheid. Keihard aanpakken die gasten.
    Ik heb me als Feyenoorder geschaamd voor de bedreigngen aan het adres van Vilheina en het bezoek van een stel losers aan Veijnovic.
    Ik vind het in en intriest dit. Petje af trouwens voor die Ajaxspelers die uit de bus durfden te stappen.
    Vind ik leuk
    Sluisje +824
    maandag 16 april 2018 om 19:57
    het zou wat zijn als de supporters moeten gaan sturen, alsjeblieft.
    ze moeten met de poten van een ander af blijven, stelletje idioten....
    Vind ik leuk
    gladiator +116
    maandag 16 april 2018 om 17:24
    Waarom rijd de smeris wel met een bus vol in op voetbalsupporters. Die staan ook boven de wet zeker
    Vind ik leuk
    Starkoo +617
    maandag 16 april 2018 om 17:26
    Op wachten en verhaal is prima maar geweld tegen eigen spelers kan nooit, die gast flink straffen!

    Hoop dat het een hele hete zomer word bij Ajax!

    Belangrijkste is de beurs exit!
    Vind ik leuk
    Padason +943
    maandag 16 april 2018 om 17:43
    Toch wel apart, niemand heeft niet vermeende duw gezien en is ook niet gefilmt. Zal dit dan lulkoek zijn?
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    maandag 16 april 2018 om 18:04
    Het is bevestigd door de woordvoerder van Ajax
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:44
    Zonde dit. De helft komt al niet meer naar de arena en nu ook nog dit gajes
    Vind ik leuk
    SimonSays +6097
    maandag 16 april 2018 om 17:56
    "Als er iemand voor de bus staat, rijdt je niet door natuurlijk",

    Toch een warme club ;)
    Vind ik leuk
    Muradona +366
    maandag 16 april 2018 om 17:56
    Waarom worden dit soort idioten nou aangeduid met ‘fans’ en ‘supporters’, want dat zijn het duidelijk niet!
    Geven mijn club alleen maar een slechte naam, per direct van de tribunes en in een omtrek van het stadion verbannen dit soort gasten.
    Vind ik leuk
    Gerro +7266
    maandag 16 april 2018 om 19:36
    Jammer dat dit gebeurd supporters moeten gewoon hun handen thuis houden, hadden ze bij Ajax niet kunnen zorgen dat er genoeg beveiliging rondloopt zodat dit soort dingen niet kunnen gebeuren
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 19:42
    Ajax fans
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:54
    Lekka man!
    Vind ik leuk
    Speedy +348
    dinsdag 17 april 2018 om 08:08
    Ik wordt zo langzamerhand schijt ziek van die zogenaamde fans die spelers aanvallen of uitfluiten. Flikker op en ga thuis op de bank zitten janken bij je moedertje ofzo. Je valt je eigen spelers niet aan! Je mag het niet eens zijn met de speelwijze of de inzet van de spelers, maar je blijft van ze af. Zoek een andere hobby of ga bridgen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws