Ten Hag 'slaat de plank mis' met PSV-opmerking: Een geforceerde Ajax-houding

Ten Hag 'slaat de plank mis' met PSV-opmerking: "Een geforceerde Ajax-houding"

maandag 16 april 2018 om 22:55

Algemeen Dagblad-journalist Sjoerd Mossou moet hartelijk lachen om de uitspraken die Ajax-trainer Erik Ten Hag deed in aanloop naar de kampioenswedstrijd tegen PSV. De Tukker liet weten dat PSV bang zou zijn voor Ajax, maar volgens Mossou had deze spierballentaal geen enkele uitwerking.

"Ik vond dit het voorbeeld van een trainer die niet uit de Ajax-cultuur komt en heel geforceerd een Ajax-houding aan gaat nemen", betoogt Mossou maandagavond in Natafelen met Kees op FOX Sports. "En vervolgens slaat hij de plank volledig mis met deze opmerking."

"Hij probeerde bij ons uit te leggen hoe hij het gezegd had", vult tafelgenoot Kenneth Perez aan. "PSV moest volgens hem bang zijn, want zij konden het kampioenschap verliezen." De glimlachende Mossou blijft echter bij zijn standpunt. "Volgens mij was het een poging tot Amsterdamse bravoure."

Lees ook: Ten Hag: "Ik denk dat zij sowieso wel bang voor ons zijn. Dat lijkt me logisch"

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Moet Ajax vasthouden aan Ten Hag?

(12821 stemmen)

Plaats een reactie

Carl +3019
maandag 16 april 2018 om 22:57
Ten Hag krijgt het wel lekker voor zijn kiezen in Amsterdam. Ben benieuwd hoe hij terugkijkt op zijn overstap.
Vind ik leuk
Kees Bman +3280
maandag 16 april 2018 om 23:01
Ik denk nog drie wedstrijden,en dan word het huilen.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15446
maandag 16 april 2018 om 23:06
Met de pet op :)
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 03:19
De vleespet dan.
Vind ik leuk
Ruud40 +9546
maandag 16 april 2018 om 23:16
Krijgt het terecht voor zijn kiezen

Zeven punten achterstaan en dan gaan roepen dat de tegenstander bang moet worden...

Als het er kort voor het einde van de competitie nou 2 geweest waren, eventueel 4 als Ajax de pannen van het dak speelde......

Maar hij riep het op een moment dat heel PSV elke wedstrijd van Ajax keek om te zien of Ajax (weer) punten zou verspelen ipv andersom
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 23:17]
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
maandag 16 april 2018 om 23:38
En als je dan verliest hebben je eigen spelers het gedaan.....leuk om zo publiekelijk door je eigen Trainer voor de bus te worden gegooid.
Een team is altijd een reflectie van de leiding.
Keizer, zeker niet volmaakt, won met zijn elftal wel tegen een kansloos PSV , reden: toen was Keizer hun Trainer waar ze respect voor hadden, dit ontbreekt volkomen jegens ten Hag.
Komt niet meer goed: verhouding Trainer / Spelers.
Vind ik leuk
Ruud40 +9546
maandag 16 april 2018 om 23:45
Bij Ajax is tegenwoordig "voor de bus gegooid worden" een stuk minder erg als "uit de bus gegooid worden" als je bij de Arena bent

Maar ben met je eens dat er geen klik is tussen deze selectie en Ten Hag.
En ga er ook vanuit dat dat niet aan Ten Hag ligt maar aan het spelletje dat gespeeld is rond het ontslag van Keizer door de directie van Ajax.
Ten Hag was al kansloos toen ie binnen kwam omdat de selectie volledig verrast werd en met Keizer verder wilde.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 00:03
De Bus: ha ha je hebt gelijk !

Ja, dat vermoed ik ook, dat is zeer terecht wat je daar opmerkt over de procedure Keizer / ten Hag.
Er was een sterke emotionele band ontstaan tussen de spelersgroep en Keizer nav het Nouri drama.

Dan gaat de directie zonder enige ruggespraak zo'n beslissing nemen en gooit er dan heel lomp een slordig SMS berichtje uit ; "Keizer weg "........die jongens met stomheid geslagen natuurlijk.

Heb je dan een ervaren trainer als opvolger, die pakt het wel goed op, maar onervaren ten Hag en communicatie is een regelrecht drama in dit geval.
Vind ik leuk
Sanuk +1003
dinsdag 17 april 2018 om 03:18
Ja een schande voor een wannabee topclub, deze oncollegiale stotteraar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 03:20]
Vind ik leuk
JustH +7485
dinsdag 17 april 2018 om 09:45
De man is al 100 dagen in dienst.
Wat een opportunisme. Keizer werd door 95%
hier uitgekotst en nu blijkt het een grootheid te zijn.
Laat Ten Hag lekker een seizoen zijn werk doen.
Hij is weggehaald bij Utrecht omdat het een goede trainer is.
Gun hem dan lekker die kans.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 10:02
Waar haal jij de marge van 95% vandaan. ?
Ajax wil Kampioen worden en Internationaal gaan meetellen.
Dan ga je dus een Trainer aannemen ( Keizer of ten Hag maakt niet uit ) die nog nooit op pover ED niveau zelfs......een Kampioenschap hebben gewonnen, die druk en strijd hebben meegemaakt....laat staan dat ze ooit een EL finale hebben gespeeld.De tieners bij Ajax moeten dat aan de Trainer gaan uitleggen.....
Maw: Wil je op Universitair niveau onderwijzen dan moet je geen leraar 3e klas Lagere school voor de groep zetten.
Zo simpel is dat.
Vind ik leuk
JustH +7485
dinsdag 17 april 2018 om 10:08
Zoals Michels en van Gaal bedoel je?
Om maar een paar mindere te noemen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 10:19
Belachelijke vergelijking:
Je hebt totaal geen gevoel voor de situaties en achtergronden.
Michels was een rasechte Amsterdammer, een echte Ajacied, een vader voor Johan die z'n vader al heel vroeg verloor.
Michels had nooit zo sterk kunnen floreren zonder Cruijff, Cruijff wel zonder Michels.
Michels speelde voor ajax 1945/1958 - 269 wedstrijden voor Ajax en scoorde 122 doelpunten.
En dan ga jij doodleuk lullige ten Hag met Michels vergelijken.....als je serieus wil worden genomen moet je niet van die rare dingen schrijven.



[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 10:22]
Vind ik leuk
JustH +7485
dinsdag 17 april 2018 om 13:38
Nee het verhaal ging dat je een trainer moet hebben met internationale trainers ervaring, Ik zeg dat de 2 beste Nederlandse trainers dat niet hadden. Michels was trainer bij JOS nu JOS/Watergraafsmeer.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 21:28
Je begrijpt niet dat het gaat om de totale situatie.
Je kan Michels niet met ten Hag vergelijken.
Je kan vervolgens een voetbalwereld anno 2018 niet vergelijken met die van 50 jaar geleden ! elke vergelijking gaat mank.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:41
Word niks Ten Hag,past daar niet
Vind ik leuk
:O +1521
dinsdag 17 april 2018 om 04:33
Daarom moet hij daar blijven. Laat maar lekker zitten. Ten Hag moet blijven.
Vind ik leuk
Gerro +4570
maandag 16 april 2018 om 23:55
Die zal nu wel beseffen dat ie nooit had moeten instappen van de winter.
Gebleken is wel dat Ajax dit seizoen 3 keer de plank misgeslagen heeft, de eerste was door Bosz te laten vertrekken nadat ze hem niet zijn zin wilde geven,de tweede was de aanstelling van en onervaren coach als Keizer,de derde was de aanstelling van Ten Hag die niet lijkt te passen bij Ajax. Volgens de huidige geruchten zijn de spelers nu al klaar met hem en dat is een slecht teken.
Vind ik leuk
Sanuk +1003
dinsdag 17 april 2018 om 03:22
Je gaat niet achter de rug van je eigen club en achter de rug van een collega trainer, al maanden met ajax praten. Typeert deze dorpspastoor.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 05:25
TD - Overmars wilde Bosz wel z'n zin geven hoor......Bergkamp en v.d Sar echter niet.
Had eindverantwoordelijke v.d. Sar naar zijn TD geluisterd, was het allemaal heel anders gelopen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 08:09
Nee hoor want Bosz wint ook nooit iets!
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 08:20
Dat is zo, maar slechter dan deze "performance" van Ajax kan bijna niet pfhhhh.
Bovendien, het zag er wel erg hoopvol uit hoor met die EL wedstrijden en dan helemaal tot aan de finale !
We zullen het nooit weten ( als Bosz was gebleven ) maar soms denk ik weleens; "ze wonnen niks, maar het was wel leuk......"
Een schrale troost geef ik toe en honger maakt rauwe bonen zoet....wat een armoe ha ha
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 08:21]
Vind ik leuk
JustH +7485
dinsdag 17 april 2018 om 13:39
Jij ook niet BOB
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 16:48
Ik word wel met Ajax kampioen hoor! Ziyech, veltman,kluivertje,siem en op 1 na alle nieuwelingen ruimen. Kippetje
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 06:35
Ja de trainingsintensiteit is omhoog gegaan, hij wijst de spelers op fouten en probeert ze meerdere spelsystemen te leren. Dat valt niet goed bij de spelers omdat ze altijd alleen maar gehoord hebben dat ze de beste zijn.
Als Ajax echt vooruit wil, moeten ze Ten Hag laten zitten, hun misplaatste arrogantie laten varen en starten met hard werken.
Dan worden ze volgend seizoen met een straatlengte voorsprong kampioen.
Vind ik leuk
JustH +7485
dinsdag 17 april 2018 om 09:48
Gerro, Bosz ging miljonair worden bij Dortmund.
En daarom ging hij weg, dat was duidelijk.
Geld en een grotere club, wie zou het niet doen.
Vind ik leuk
Gerro +4570
dinsdag 17 april 2018 om 10:44
Dat was dus niet de reden maar werd de reden toen hij zijn zin niet kreeg.
Vind ik leuk
JustH +7485
dinsdag 17 april 2018 om 13:35
Dream on, trainers zijn exact hetzelfde als spelers.
Vind ik leuk
FACT +1909
maandag 16 april 2018 om 22:59
Blijkbaar erg snel gegrepen door het Amsterdamse virus dat arrogantie heet....
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 22:59
valt me ook op, jammer, ten hag leek voorheen zicj normaler te gedragen
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 22:59
Als Bosz dat vorig jaar had gezegt had niemand erover gezeurd. Maar bij Ten Hag kan je het gewoon niet serieus nemen. Hij moet misschien een beetje saai, maar gewoon Cocu antwoorden geven en niet dit soort onzin.
Vind ik leuk
jaja_PSV +31956
maandag 16 april 2018 om 23:00
Waarom moet het nu over Ajax gaan op zo'n prachtige dag als vandaag.
Who gives a fuck about ajax.

Eindhoven kampioenuhhh!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:03
Blijkbaar geef je wel genoeg fucks about Ajax om er op te reageren... ;)
Vind ik leuk
jaja_PSV +31956
maandag 16 april 2018 om 23:06
Wrong
Mijn statement laat geen ruimte over voor twijfel.
Vind ik leuk
Spiegel +6206
maandag 16 april 2018 om 23:09
Zo weinig twijfel dat je in je statement van 3 zinnen maar liefst 2x refereert naar Ajax en slechts 1x naar PSV (eindhovuh kampioenen.)
Vind ik leuk
jaja_PSV +31956
maandag 16 april 2018 om 23:18
Je probeert mij als PSV fan een reactie uit te lokken? Kinderachtig is het woord naar jou.
Vind ik leuk
Spiegel +6206
dinsdag 17 april 2018 om 07:49
Ik lok helemaal niks uit.

Jij lokt reacties van Ajacieden uit en loopt het er bij hun in te wrijven, terwijl je ook gewoon je feestje had kunnen vieren i.p.v. Ajacieden te provoceren.

Je bent meer bezig met reacties uitlokken dan met feestvieren.

Ik vind dat apart.
Vind ik leuk
jaja_PSV +31956
dinsdag 17 april 2018 om 09:17
Ik vraag waarom moet het over Ajax gaan op een kampioensdag en jij begint te etteren.
Ik heb hier niets verkeerd gezegd.
Ik lok juist niets uit, ik wilde het over PSV hebben, niet Ajax....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 09:20]
Vind ik leuk
Spiegel +6206
dinsdag 17 april 2018 om 10:03
Who gives a fuck about Ajax? Dat is totaal niet provocerend natuurlijk.
Vind ik leuk
jaja_PSV +31956
dinsdag 17 april 2018 om 10:08
Op kampioensdag? Neen.
Mag PSV een dag in het jaar in de.spotlight staan tijdens de huldiging?
Dat begrijpen zelfs de Ajax fans.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:15
Je weet dat Ajax altijd groter is dan PSV. Dus logisch dat er daarover besproken wordt. Zoals Johan Derksen vertelde vandaag, in Eindhoven kijken ze wel tegen Ajax op. Wajt waarom hebben ze het anders zovaak over Ajax als psv kampioen is.
Mijn statement laat geen ruimte over voor twijfel.
Vind ik leuk
MeAgain +4794
maandag 16 april 2018 om 23:28
Anders om is het net zo. Ajax kijkt naar PSV. Je moet iets hebben om je aan te meten.

De laatste tig jaren gaat het eigenlijk alleen om PSV en Ajax waarbij PSV toch een beetje de betere is.
Vind ik leuk
Guust +4655
dinsdag 17 april 2018 om 00:24
PSVers roepen dat het verleden niet telt, is geweest zeggen ze dan, en dan zeggen dat ze de laatste 20 jaar de meeste titels hebben, dus 20 jaar is geen verleden. Ze komen nog steeds niet in de buurt, ook met de laatste 20 jaar niet.
Vind ik leuk
MeAgain +4794
dinsdag 17 april 2018 om 06:43
Laatste 35 jaar is PSV al de betere. Meer kampioenschappen gevierd.

Ja ze hebben Ajax nog niet ingehaald maar inmiddels Feyenoord al wel en Ajax halen ze ook nog wel in. PSV loopt steeds meer in. Ja ik weet het gaat nog wel een aantal jaren duren.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 08:12
Maakt niet uit. Je hebt gelijk ook. Verleden doet er niet toe! Nu en dan is Psv veruit, zie stand, de beste. Veruit
Vind ik leuk
VVVke +1845
maandag 16 april 2018 om 23:28
Turkse Nederlander,
Wat een verschil met Ajax he.
Je zal een mister Ajax zoals Sjaakie het nooit over PSV horen hebben.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:30
Jij bent de grootste grapjas die ik kan turkse nederlander .
Op kijken tegen die arrogantie zeker ? Voor me leven niet
Vind ik leuk
Sanuk +1003
dinsdag 17 april 2018 om 03:25
Vorige eeuw ja, deze eeuw 10 keer out of 18 kampioen. Al 4 jaar niets, helemaal niets, we snappen je frustratie T.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 08:11
Omdat dit een ajaxsite is. Ajax was de grootste,dat klopt. WAS
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 08:31
Mijn jaar kan niet meer stuk, eindelijk die bluffertjes op hun plek gezet , grootheidswaanzin is hun schijnbaar met de paplepel ingegeven en dan de getallen die ze zichzelf waard vinden, onderdeurtjes zijn het, totaal geen kans tussen echte mannen in een echte competitie.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:43
Jullie hebben het al heel de dag over Ajax en Amsterdam dus...
Jullie zijn kampioen, maar wij zijn nog steeds de beste en de grootste club van het land.
Als wij kampioen worden dan gaat het gewoon over ons kampioenschap, als Feyenoord kampioen wordt dan gaat het ook over ons en als PSV kampioen wordt gaat het uiteraard ook weer over ons.
Dat zegt al genoeg natuurlijk ;-)
Dat PSV kampioen is geworden interesseert het volk niet zo veel, Ajax is uiteindelijk veel belangrijker.
Vervelend he? Wordt je kampioen, maar krijg je alsnog geen aandacht. Geloof me, wij hadden het zelf ook graag anders gezien, maarja dit hoort er nou eenmaal bij als je de grootste, beste en belangrijkste club ben van het land ;-)
Vind ik leuk
R94 +686
maandag 16 april 2018 om 23:57
Jij trekt jezelf ook vast op jezelf af voor de spiegel in je Ajax pakkie? Als je zo denkt dat leidt je aan niet anders dan grootheidswaanzin want ik kan je vertellen dat iedereen gewoon lekker met ons kampioenschap bezig is. Maar duik vooral lekker in je droomwereld en neem nog een slok azijn voor het slapen gaan ;)
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 00:04
Nee hoor want ik ben er helemaal niet blij mee dat het zo veel over ons gaat nu, laat het maar lekker over PSV gaan. Maar goed het gebeurt nou eenmaal wel.
Ook hier op VP zie ik heel veel Ajax-topics voorbij komen en gaat het in verhouding maar weinig over PSV, terwijl die net kampioen zijn geworden en eigenlijk alle aandacht horen te krijgen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 08:17
Ik vind dat Psv zelfs op deze ajaxsite de meeste aandacht heeft gehad de laatste 2 dagen. Maar de ajax jongetjes proberen gefrustreerd alles naar hun hand te zetten. Dit lukt net zo goed als hoe het rotte Ajax probeert kampioen te worden! Haha, zelfs dat lukt al 4 jasr niet. Perez zei het goed net als V Driessen gisteren Psv is de grootste!!
Vind ik leuk
markus040 +2302
dinsdag 17 april 2018 om 11:19
dat ajax weer geen kampioen is geworden vind het volk heel leuk maximaalafca
daarom gaat het over ajax
iedereen lach ajax gewoon uit
niet alleen in eindhoven , maar ook in de rest van nederland
en dat komt omdat jullie vrij arrogant zijn
kijk je eigen reactie bijv , de arrogantie straalt er van af
arrogant zijn mag als je prijzen pakt
maar jullie presteren al jaren lang niks , en jullie blijven maar geilen op prestaties uit een ver verleden
jullie denken dat jullie belangrijk zijn , maar we hebben zondag gezien dat jullie alleen belangrijk zijn als speelbal voor de terechte kampioen ;-)
Vind ik leuk
Doe dan! +4661
dinsdag 17 april 2018 om 03:34
Haha tuurlijk joh, daarom hebben jullie het ook al dagen zonder ons.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 10:31
jaja_ I give a fuck about ajax, eens supporter, altijd supporter!
Maar dit even terzijde....
Ik feliciteer je met het kampioenschap van je cluppie, dik verdiend......
Vind ik leuk
jaja_PSV +31956
dinsdag 17 april 2018 om 10:38
Tuurlijk blijf je supporter!
#respect
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 18:17
Omdat Ajax de enige club is die nog aanzien heeft in heel de wereld dus Artikels over Ajax zijn altijd in en over Psv niet zijn mongolen volgens Johan Derksen.
Vind ik leuk
kees ee +453
maandag 16 april 2018 om 23:03
zou sjoerd wel iets voelen voor een baan als persvoorlichter bij ajax ? wat weet 'ie het allemaal, . . achteraf !?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:03
#Tenhagout
Vind ik leuk
Sanuk +1003
dinsdag 17 april 2018 om 03:27
#Tenhagout
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3203
maandag 16 april 2018 om 23:06
Ik ben het volledig eens met de conclusie dat Van De Sar eigenlijk Overmars zou moeten ontslaan omdat het op sportief gebied al 4 jaar lang onvoldoende is. Maar Van De Sar mist persoonlijkheid en zal waarschijnlijk eerder zelf opstappen dan deze maatregel nemen.
Waardoor we volgend jaar dus weer met de aankopen van Overmars moeten dealen, en een raar pratende coach. Die geforceerd een Ajacied probeert te zijn.
Vind ik leuk
jaja_PSV +31956
maandag 16 april 2018 om 23:09
Moeten wij het maar weer doen dan volgend jaar? Vooruit dan maar, wij zijn de beroerdste niet. Nederland verdient nu eenmaal een waardig kampioen.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3203
maandag 16 april 2018 om 23:10
Ik zie dan liever AZ. Mits ze dit voetbal blijven spelen en ook de 'grote' wedstrijden gaan winnen.

Maar dus alleen maar als Ajax het ziet zou (kan) worden.
Vind ik leuk
VVVke +1845
maandag 16 april 2018 om 23:31
Dit voetbal blijven spelen?
Lijkt me beter wanneer ze zich concentreren op wat meer puntjes halen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
maandag 16 april 2018 om 23:31
Overmars heeft een kwart miljard opgeleverd in 5 jaar en is het goudhaantje bij Ajax, de commissarissen lopen met hem weg.
Dus dat ontslag kan je wel vergeten, niet realistisch.

Met een niet eensgezinde leiding: RVC, het TH, Overmars en v.d Sar is het moeilijk goed presteren op sportief niveau.
Overmars maakt fouten, maar v.d Sar is als zijn baas - AD - eindverantwoordelijk voor de puinhoop en niet zijn ondergeschikte Overmars.
De trainers aangesteld door en onder v.d Sar: Bosz, Keizer zijn allemaal mislukt in "no time" om verschillende redenen.
Dat had niet gehoeven als v.d Sar, Bosz zijn zijde had gekozen.....
Overmars was "pro" Bosz .
Overmars was niet voor de aanstelling van Keizer.....integendeel, v.d. Sar wel......dus tel uit je winst....

Ik geloof wel dat Overmars een grote fout heeft gemaakt door ten Hag aan te stellen en ook om het bod van 13 miljoen op Younes te weigeren van Schalke 04.
Voorts ben ik van mening dat hij teveel op koopjes jaagt en niet streeft naar een goede balans, qua leeftijd, ervaring en fysieke kracht in het elftal.

Maar v.d Sar is eindverantwoordelijk en zou als eerste moeten vertrekken, Overmars verdient een kans onder een nieuwe competente Algemeen Directeur en laat die dan maar oordelen of Overmars ja dan nee geschikt is.




[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 23:32]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3203
maandag 16 april 2018 om 23:38
Overmars is nooit pro Bosz geweest. Hij was anti Bergkamp. En die heeft hij er via Keizer uitgewerkt.
Als Overmars echt pro Bosz was geweest, of voor Laudrup zoals gezegd wordt, had hij die lijn moeten volgen.
Dat hij vriendje Ten Hag heeft aangesteld toont alleen maar zijn ware aard. Hij zit daar voor zijn eigen ego.

Overmars is echt bewust aan het saboteren geweest en Van De Sar mist gewoon de persoonlijkheid om op te treden.
Van De Sar moet Overmars en Ten Hag ontslaan en dan zelf opstappen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
maandag 16 april 2018 om 23:47
Dat is niet correct en bezijden de waarheid:
Na de onenigheid tussen Bergkamp en Bosz, eiste Bosz dat Bergkamp hem niet meer zou lastig vallen, "hij er uit of ik".
Overmars was pro Bosz tegen Bergkamp die hij liever vertrekken.
V.d Sar koos voor Bergkamp en Overmars verloor die slag, Bosz ging weg, dat zijn de feiten.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 23:48]
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
maandag 16 april 2018 om 23:50
Voorts begrijp je de machtsstructuur niet bij Ajax.

V.d Sar is de AD de baas feitelijk van TD Overmars.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 08:56]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3203
dinsdag 17 april 2018 om 00:02
Wij hebben deze discussie hier al vaker gevoerd en kwamen er toen al niet uit. Ik weet heel goed hoe de structuur is.
Overmars is gewoon dominant over de ongeschikte Van De Sar en maakt gewoon misbruik van hem om zelf de macht te grijpen.

Overmars is echt de grote boosdoener maar Van De Sar heeft de verkeerde persoonlijkheid voor die functie en laat zich overlopen door die kleine rat.
Daarom is Van De Sar ongeschikt en moet hij weg. Maar om verdere schade te beperken moet hij eerst Overmars en Ten Hag eruit gooien.

Het is echt heel simpel hoor.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 00:10
Dat is niet waar en onzin.
v.d. Sar moet voor alles tekenen voordat Overmars iets mag doen, je kan niets stiekem iets doen waar je baas - de AD - het niet mee eens is, dit is een professionele organisatie.
Je weet NIET hoe die macht structuur in elkaar zit; anders zeg je niet domweg :
"Als Overmars echt pro Bosz was geweest, of voor Laudrup zoals gezegd wordt, had hij die lijn moeten volgen"
Daar geef je mee aan er niets van te snappen; Overmars kan dat helemaal NIET beslissen alleen.

Vind ik leuk
Sanuk +1003
dinsdag 17 april 2018 om 03:40
Doe niet zo interessant, net alsof jij weet hoe het echt werkt vanaf je zolderkamertje.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 04:34
Kom dan met argumenten.......
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
maandag 16 april 2018 om 23:55
Over ten Hag /Overmars ben ik het met je eens, zoals ik al liet merken in mijn bijdrage.
Omdat v.d Sar geen persoonlijkheid is, maar ook alle ervaring en kennis mist, geeft je zelf al aan dat v.d Sar niet geschikt is.

Nogmaals: de AD is eindverantwoordelijk en dat is v.d. Sar.
Je moet goed begrijpen dat Overmars niets kan en kon doen zonder de toestemming van v.d Sar.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 00:20]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3203
dinsdag 17 april 2018 om 00:09
Van De Sar is inderdaad eindverantwoordelijk. Maar die voert gewoon uit wat Overmars hem opdraagt. Want hij durft geen tegengas te geven. Dus de huidig beslissingen zijn gewoon van Overmars, die schuilt achter Van De Sar.
En de huidige beslissingen zijn kut, dus Overmars met weg.
En dat kan alleen Van De Sar. En dat is het probleem. Overmars gaat niet bij van De Sar ontluisterend dat Van De Sar Overmars moet ontslaan.
Cruciaal en raar dat je dit niet wil zien.

Van De Sar bepaald helemaal niets, die heeft alleen maar een naambordje gekregen en zijn aardigheid wordt misbruikt door die rat Overmars.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 00:20
Dat is regelrechte uit je duim gezogen onzin ha ha
"v.d Sar voert uit wat Overmars hem opdraagt" ha ha
Dat hebben we o.a. gezien bij de aanstelling van Keizer ,maar niet heus l die werd door v.d Sar / Bergkamp gekozen tegen de wil in van Overmars, daarmee is je onzinnige argument duidelijk aangetoond.

Maar hoe dan ook; v.d Sar heeft de persoonlijkheid niet, de kracht niet en mist de ervaring en de kennis.
Dat heeft effect op iedereen "onder hem" ; inclusief oa;Overmars, Bergkamp, Bosz, Keizer, ten Hag en het gehele eerste elftal.

Vind ik leuk
Ajacied_8 +3203
dinsdag 17 april 2018 om 00:44
Van De Sar heeft gekozen voor Keizer en tegen Overmars in. Overmars is op zijn kleine pikkie getrapt en gaat doelbewust saboteren door Keizer niet te geven waar hij om vraagt. Gaat achter de schermen zagen aan de stoelpoten van Keizer en weet Van De Sar mee te krijgen in de beslissing Keizer te ontslaan en vriendje Ten Hag aan te stellen. Van De Sar is daar in meegegaan en dat was fout. Daarom moet van de Sar weg.
De keuze van Keizer was op dat moment helemaal niet zo vreemd, eigenlijk best logisch.
Maar omdat Overmars met Dijks aan kwam zetten en geen rechtsback heeft Keizer nooit een eerlijke kans gehad.

Overmars is op de altijd twijfelende van de Sar gaan inpraten en die heeft daar naar geluisterd. Waarom, omdat hij ongeschikt is.

De keuze van Keizer ontslaan en Ten Hag aanstellen is gewoon beleid geweest van Overmars die heeft Van De Sar voor zijn karretje gespannen en met die shit van Overmars zitten we nu opgezadeld.
Van de Sar had nooit naar die kabouter moeten luisteren en zijn eerste beslissing moeten steunen en Keizer het seizoen af laten maken.

Daarom moet Van De Sar weg. Die heeft naar de verkeerde geluisterd. En die verkeerde, die dus Ajax naar de vernieling helpt, moet ook weg. En dat moet van de Sar nog doen voor hij zelf opstapt.

Anders duurt het nog 2 jaar voor zijn opvolger door heeft dat Overmars nog ongeschikter is dan van de sar. Maar dan zijn dus wel weer 2 jaar verder met deze rotzooi die we nu hebben en dat komt allemaal uit de koker van Overmars.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 02:16
De afmeting van Overmars zijn geslachtsdeel is mij niet bekent, maar ik jij schijnt nogal intiem te zijn met Marc. en jij kan daar dus beter over oordelen.

Keizer:
Als je doelstelling is om met uiterst jonge spelers het kampioenschap te behalen en internationaal mee te gaan tellen, dan moet je geen onervaren trainer aantrekken.
Je moet dan iemand aantrekken die al een keer een kampioenschap heeft behaald en Internationaal zich bewezen heeft.
Je zet ook geen leraar 3e klas lagere school neer op een Universiteit, daar komt het op neer, bij Keizer en ten Hag.
Het is dom van een AD om een Trainer te benoemen tegen de wil in van die directe baas ( de TD - van die Trainer.
Dat gaat altijd fout uiteraard.
Wat v.d. Sar had moeten doen:
Als grote baas -AD- had hij moeten delegeren maw :Bergkamp en Overmars de opdracht moeten geven Trainers voor te leggen waar beide mee konden leven.
Hij had ze moeten overtuigen dat voor zo'n belangrijke key positie een unanieme besluitvorming cruciaal is.
Nee, wat deed onnozele v.d. Sar ?; ging mee ruziën ! met "de jongens" en dwong Overmars, Keizer op ha ha ha hoe oer stom kan je zijn ?
De heleboel ontploft, v.d. Sar bedankt man !

Nogmaals, Overmars is niet foutloos zoals ik al stelde, maar de AD is eindverantwoordelijk.
Laat een nieuwe AD het overnemen en dan die AD Overmars objectief beoordelen.
Stap voor stap ga je dan naar een nieuwe situatie, geen revolutie meer dus, maar trapsgewijs de boel reorganiseren heeft mijn voorkeur, te beginnen bij de top; de AD v.d. Sar.




Vind ik leuk
Sanuk +1003
dinsdag 17 april 2018 om 03:43
Kabouter maakt stotterende kabouter hoofdtrainer van ajax.
Vind ik leuk
Sanuk +1003
dinsdag 17 april 2018 om 03:36
Hahaha, lees de verslagen eens goed. En volgend jaar grote rode cijfers. Letselschade Nouri, afkoopsommen Bergkamp, Keizer, Tenhag, plus nog een rij hulptrainers. Nu al weer grote miskopen gedaan voor volgend seizoen. Geen eigen stadion, een waardeloos presterend beursaandeel dat snelle beslissingen onmogelijk maakt. Van de 150 miljoen nu, is volgend jaar misschien nog de helft over. En dan een 5de jaar helemaal niets, helemaal niets, in amsterdam.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 03:45]
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
dinsdag 17 april 2018 om 04:39
Ik denk dat de Ligt, Hakim en Onana alleen al goed zijn voor 100 miljoen E.
Die afkoopsommen weet je ook niets van...
Je weet niets van de Nouri kwestie af, dus dat is allemaal onzin, bovendien hebt je letselschade verzekeringen.
Ajax gaat EL spelen waarschijnlijk en kan meer opleveren dan een CL deelname, zie Feyenoord.
Overmars is met een kwart miljoen E in 5 jaar de meest verdienende TD ooit in de historie van het Nederlands voetbal.
Er zijn genoeg sportieve tekortkomingen echter en worden veroorzaakt door een dwalende Directie onder de eindverantwoordelijkheid van v.d. Sar.
Ajax gaat het financieel beter doen maar blijft sportief achter, een tweede plaats kan goed geld opbrengen maar het wordt tijd voor een Kampioenschap uiteraard.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 04:47]
Vind ik leuk
tikkietoe +4067
maandag 16 april 2018 om 23:06
Ten Hag kan bij mij wel een potje breken, maar de spierballentaal moet hij lekker achterwege laten.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6127
maandag 16 april 2018 om 23:11
Ten Hag is niet alleen een lachertje geworden bij de spelers, maar ook via zijn optreden in de media maakt hij een verschrikkelijke zwakke indruk.
Dit draai je niet meer terug.
Zowel bij Bosz als bij Keizer was er respect, bij de spelers, het publiek en de media, bij ten Hag ontbreekt dit volkomen.
Het zal daarom moeizaam blijven met deze onervaren en onhandige man, die totaal niet past bij Ajax en waar de kwaliteit eenvoudig ontbreekt.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 23:12]
Vind ik leuk
Bizzy +13440
maandag 16 april 2018 om 23:11
Aantal mensen binnen de club hebben hun lot verbonden aan die van Ten Hag.
Gaat afkoopsommen regenen. Doodzonde eigenlijk. Geld wat je eigenlijk in voetbal moet pompen.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3203
maandag 16 april 2018 om 23:23
Geld wat je eigenlijk in voetbal moet pompen. Dat klopt, maar juist dat gebeurd niet. Tot grote frustratie.
Vind ik leuk
feyeniels +22668
maandag 16 april 2018 om 23:15
Als klopt dat de spelersgroep Ten Hag al totaal niet meer serieus neemt, dan zou Ajax hem van de zomer op straat moeten zetten. Hij verdient een kans, maar de mate waarin er in de media aan zijn stoelpoten wordt gezaagd en het feit dat de spelers hem niet meer serieus zouden nemen, belooft weinig goeds voor de toekomst. Zie al die negativiteit rondom Ten Hag maar eens om te draaien...
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 23:15]
Vind ik leuk
Enden +2599
maandag 16 april 2018 om 23:17
Ik beoordeel hem pas na een compleet seizoen. Hij stapt nu halverwege in. Dat terwijl hij een enorm andere manier van werken heeft.
Ik heb gek genoeg wel gewoon weer vertrouwen in volgend seizoen.
Vind ik leuk
Pietje2015 +12163
maandag 16 april 2018 om 23:28
Tenenkrommend dat programma "De tafel van Kees".
Ajax hier en Ajax daar. Met dat buget, en 4 jaar geen kampioen bla bla bla.

Welke topspeler(s) willen in de eredivisie voetballen met al die plastic velden en scheidsrechters die absolute voorkeuren hebben en vwb fluiten er een eigen visie op na houden.
Vind ik leuk
HanV +2979
dinsdag 17 april 2018 om 09:47
Binnenkort de presentatie van de nieuwe wedstrijdbal, die zal nog wel lichter zijn zodat voortaan elk afstandsschot of vrije trap er in gaat met een dwarrelbal. We hebben misschien wel slechte keepers, maar misschien komt dat wel door de ballen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:58
Maximaal wat ik van jouw vind heb ik niet eens woorden voor , wat een arrogante kwal ben jij zeg !
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 00:32
Waarom zijn analisten altijd zo uitgesproken ná de wedstrijd....vaststellen van wat er gebeurt is dat kan toch iedereen.
Vind ik leuk
HanV +2979
dinsdag 17 april 2018 om 09:52
Het is zelfs zo dat ze het commentaar van de verslaggever aanpassen in de samenvatting. Soms denk je, is dat de wedstrijd die ik live heb gezien.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 00:46
Ten Hag is een sukkel. Lekker laten vertrekken.
Vind ik leuk
Aramius +355
dinsdag 17 april 2018 om 05:36
Wat een clown is dit geworden in Amsterdam. Kan niet meer normaal praten en ook niet meer normaal doen. Beetje jammer voor Ajax, zonde van zo'n mooie club.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 06:39
Wat een gelul altijd over ajax houding, ajax cultuur. Gewoon omdat er niks zinnigs geschreven kan worden verzinnen ze deze onzin om de krant op te vullen, zie deze menner ook steeds vaker met zn vette plofkop op TV, verschrikkelijk!!
Vind ik leuk
100%PSV +1390
dinsdag 17 april 2018 om 06:57
Ten Lach heeft zich met deze typische ongepaste A’damse arrogantie voor schut gezet. Dit zal hem nog lang blijven achtervolgen.
Vind ik leuk
Marco S +3159
dinsdag 17 april 2018 om 07:00
Tja.. mischien moeten ze de volgende directie en trainerstaf niet meer laten selecteren op basis van GTST criteria.. niet acteren dat je iet ken maar het gewoon kunnen. Dus van Gaal, Jordi, Frank en jari..
Instappen aub
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 07:23
Ajax heeft niks laten zien dit seizoen dus waatop baseert hij het?
Vind ik leuk
Farmer +7767
dinsdag 17 april 2018 om 08:05
'Geforceerd' tja..

Bij Utrecht kwam hij nog over als een serieuze coach met een dosis sympathie...

Sinds hij bij Ajax is, lijkt hij stíjf vd spanning te staan, en zich de helft vd tijd, eigenlijk geen houding te geven tov de toch wat kritischere media en achterban. Sommige replieken lijken zelfs zo uit een draaiboekje van de bestuurskamer te komen bv...

'Van Groeibriljant, naar kamerplant!'
Vind ik leuk
Aspers +364
dinsdag 17 april 2018 om 08:22
Ten Hag kan moeilijk zeggen.....we gaan naar Eindhoven zodat PSV kan kampioen kan worden.
Vind ik leuk
Korm +27499
dinsdag 17 april 2018 om 08:24
dat is wel wat er gebeurd is, realistisch dus ;)
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 08:25
Kan wel want hij weet toch dat er rotte appels in zijn team rondlopen?!
Vind ik leuk
Korm +27499
dinsdag 17 april 2018 om 08:23
Was natuurlijk wel een lachwekkende vertoning... maarja coach moet nog wennen aan een topclub. Wel een adviesje voor hem, blijf bij je eigen identiteit anders kom je wel heel lachwekkend over
Vind ik leuk
Blindsy +5145
dinsdag 17 april 2018 om 08:52
Ben het helemaal met Sjoerd eens. Ook die I Love Amsterdam-poging van vorige week, dat hij zo graag wilde rondfietsen in A'dam en hij zich zo ongelooflijk aangetrokken voelde tot de Amsterdammers..
Het wordt lachwekkend, zo als hij bezig is om zn plekje te veroveren (lees: z'n baantje te behouden).. voor de Kerst ben jij gewoon weg hoor, Erik.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 10:27
Helemaal mee eens alles gewoon zo geforceerd terwijl hij bij Utrecht gewoon realistisch was.. volgens mij denkt hij nog aan ajax van de jaren 90!!! Hij moet gewoon rustig zijn ding doen!!
Vind ik leuk
Blindsy +5145
dinsdag 17 april 2018 om 15:18
Zou jij trouwens een goede vervanger weten? Denk dat t voor Stam nog wat te vroeg komt... maar wie dan wel?
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 15:53
Ik zelf zou ten hag gewoon nog een kans geven incl voorbereiding. Hopen dat hij nu leert en met de druk om kan gaan can een topclub . Ik zie graag een Hiddink of een van gaal komen ipv van de sar. En jonk terugkeren als hoofdopleidingen . Op bestuurlijk vlak moet het rustiger worden want echt elk jaar hebben we gewoon een goede team maar door fouten boven af gaat het mis.
Vind ik leuk
Blindsy +5145
dinsdag 17 april 2018 om 15:59
Wat ik vooral vaststel, is dat het al jaren bestuurlijk rumoer geeft. Het is Frank de Boer gelukt om zelfs ten tijde van de Cruyff-revolutie de onrust bij de selectie weg te houden. 4 Titels op rij tot gevolg hebbend.
Lichtgewichten als Keijzer en Ten Hag kunnen dat dan blijkbaar niet, al heeft de tragische situatie rond Nouri natuurlijk een flinke bijdrage qua onrust gezorgd.
Denk ook dat hij n kans verdient, maar vrees dat hij er met de Kerst al weer uit zal liggen...
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 09:27
Bravoure en spierballentaal is het enige wat ze in Amsterdam nog hebben/kunnen. Laat ze zich daar eerst eens op eigen beleid focussen. altijd maar die hooghartige uitspraken. Van mij mag het, maakt de tegenstander alleen maar sterker. Uitspraken ophangen in de kleedkamer is genoeg om Ajax succesvol aan te pakken.
Wordt er nog gevoetbald in Amsterdam? en waar dan? Bij Jong Ajax misschien. Of AFC van Jack van Gelder. Sjaak, Erik, Marc, Edwin, Donny, Justin, Lasse en Mathijs kunnen zich beter inschrijven voor een cursus "Hoe kan ik leren respect te krijgen voor de tegenstander"? En niet altijd maar uitkramen WZAWZDB
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 10:26
Ten hag moet gewoon net als bij Utrecht gewoon zijn ding doen. We zitten nu gewoon in de hoek waar de klappen van zowel sportief als op bestuurlijk vlak. We hebben al het materiaal bij ajax alleen bestuurlijk is er geen rust en zolang er niemand opstaat dan ga je niet psv voor je houden want san kan het na 10 a 15 jaar over zijn en heeft psv je ingehaald. Ten hag moet gewoon de speler beter maken en geen grote mond opzetten. Gewoon altijd netjes en “nederig” zijn en op het veld moet je bluffen en afmaken niet buiten op het veld. Blaffende honden bijten niet!!
Vind ik leuk
Wisi +0
dinsdag 17 april 2018 om 10:46
Laat Ten Hag blijven.
Hebben we volgens jaar gelukkig weer een andere kampioen

Az-of weer PSV of Feyenoord
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 10:48]
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 11:08
Ach....een solide fundering in elkaar timmeren en metselen is sowieso een gotspe in amsterdam....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 11:09]
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 18:18
Gewoon boskamp of van het schip aanstellen als trainer geen Joe cocker imitatie figuren meer
Vind ik leuk
woensdag 18 april 2018 om 21:07
Ten Hag 'past' gewoon niet bij Ajax. Niet als trainer (aanpassen aan Heracles! Ja hoor!) en niet als 'persoon' ('PSV is bang voor ons!' - en dan zeven punten achter staan...) Wat een ketser! Wat een misser! Wat een dramatrainer! Wat een onbenul!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ten Hag 'slaat de plank mis' met PSV-opmerking: "Een geforceerde Ajax-houding"