Shirtcollectie Van der Vaart verbrand: 'Pa was dronken en wilde een frikadelletje'

    Shirtcollectie Van der Vaart verbrand: 'Pa was dronken en wilde een frikadelletje'

    maandag 16 april 2018 om 23:23

    Rafael van der Vaart heeft heel wat shirtjes geruild tijdens zijn carrière, maar is het grootste deel van zijn collectie kwijtgeraakt. Deze lagen opgeslagen in het huis van zijn ouders, dat echter bijna volledig in brand is gevlogen.

    "Ik heb een geweldige vader, die op zondag nog wel eens dronken thuis wilde komen uit de voetbalkantine", vertelt de 109-voudig international maandagavond in het RTL7-programma Shirtje Ruilen. "Hij had zin in een frikadelletje en toen heeft hij de frituurpan aangezet. Maar vervolgens is hij in slaap gevallen is bijna het hele huis uitgebrand. Mijn vader is zelf bijna een frikadelletje geworden haha. Maar daardoor zijn er heel veel shirts kapotgegaan."

    "De relatie tussen mijn vader en mijn moeder is nog steeds goed, maar hij mag de frituurpan niet meer aanraken", vervolgt de lachende linkspoot, die echter toegeeft dat hij zelf ook nogal nonchalant omgaat met de tastbare herinneringen aan zijn voetbalcarrière. "Superslecht, maar we worden tweede op het WK en ik heb mijn medaille omgehad en weer afgedaan. Nooit meer terug kunnen vinden. Of die ergens in een kroeg in Zuid-Afrika ligt? Waarschijnlijk ja, haha."

    Plaats een reactie

    Johnny Cash +3185
    maandag 16 april 2018 om 23:27
    Zo vader zo zoon
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 23:32
    Lekker joh een frikandelletje met appelmoes of mayo ui
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2437
    dinsdag 17 april 2018 om 11:44
    Appelmoes ??
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 13:02
    Lekker man
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2437
    dinsdag 17 april 2018 om 13:26
    Ga ik proberen
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 09:11
    Patatje appelmoes ook lekker. Beetje extra zout op de patat doen en een grote schep (koude) appelmoes ernaast.....bon appetit
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2437
    woensdag 18 april 2018 om 09:15
    Ja mijn kids vinden dat lekker ,dat is wel lekker ja!
    Vind ik leuk
    HansKlok +133
    dinsdag 17 april 2018 om 16:24
    Appelmoes met mayo, die combi moet je eens proberen. Je denkt nu waarschijnlijk wtf maar probeer het maar haha.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 09:10
    Dat gaat me een stappie te ver chef
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3060
    maandag 16 april 2018 om 23:34
    Het huis is zo'n beetje zijn carrière. Er is van beide bijna niks overgebleven..........
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 23:35]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:13
    Van der Vaart is in ieder geval zelf een frikadelletje geworden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:59
    Inderdaad! Die heeft dezelfde frikandellenkop als Willems
    Vind ik leuk
    Gerro +6163
    maandag 16 april 2018 om 23:30
    Die medaille zal wel om een nekkie hangen van een mooie schone.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    maandag 16 april 2018 om 23:42
    Te makkelijk om hier grapjes over te maken, ik doe het gewoon niet. Niks leuks meer aan met zo'n perfecte voorzet Rafael...
    Vind ik leuk
    Fr!ts +104
    maandag 16 april 2018 om 23:52
    Voorbeeldfunctie
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5531
    maandag 16 april 2018 om 23:59
    Misschien maar een airfryertje kopen dan
    Vind ik leuk
    kcim +2662
    dinsdag 17 april 2018 om 00:27
    VdV voelt zelf aan dat hij weinig aandeel heeft gehad aan zo'n 2de plek in Zuid-Afrika
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    dinsdag 17 april 2018 om 02:02
    Vond het eigenlijk zónde van al die shirtjes..
    "109-voudig international'. Dat zijn 109 mooie internationale landen-shirts bv, menig Oranjefan zou daar wel érg blij mee zijn bv. Reken al die andere shirtjes er bij...

    Maar te lezen aan zn reactie over zn zilveren plak in 2010.. Tja..
    Nee, dan heb ik geen meelij meet Raffie..

    Dat is toch wel even een nette, en eervolle prijs toch? Zoiets zet je als prof-voetballer bv toch even netjes ingelijst op je schoorsteenmantel oid?
    "Nooit meer terug kunnen vinden. Of die ergens in een kroeg in Zuid-Afrika ligt? Waarschijnlijk wel ja, haha".. Sorry maar dát vind k toch wel een tikje schunnig.

    Alsof ie thuis al 20 van die dingen heeft bv...
    Nee, dan neig ik ergens wel oom ook déze speler toch dat stempeltje van 'Niet serieus genoeg' te geven.

    Kom op zeg. Zilveren plak op het WK.

    Als we hadden gewonnen, dan had ie die cup geruild bij de FEBO zeker voor een broodje hamburger!..

    Wat n zak hooi... hahaha
    Vind ik leuk
    El Pibe +789
    dinsdag 17 april 2018 om 10:25
    Snap je dan niet dat het gaat om het feit dat ze net niet wonnen, dat de eerste plaats juist wel heel waardevol was geweest en zilver een teleurstelling was?!
    Vind ik leuk
    goekie4 +1667
    dinsdag 17 april 2018 om 11:34
    Nee je moet blijkbaar blij zijn met een tweede plek op dat moment, terwijl je weet dat er meer in heeft gezeten. Neemt niet weg dat 2de worden op een WK heel netjes is, maar de teleurstelling zal altijd blijven overheersen. Daarnaast zijn heel veel mensen hun medailles van de OS kwijtgeraakt, ook al hebben ze goud gewonnen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11561
    dinsdag 17 april 2018 om 15:30
    Snap je dan niet dat er maar een paar voetballers zijn, uiteindelijk, die zo ver komen op een WK?

    Helemaal als je kijkt hoe de carriére van vd Vaart eigenlijk is 'vergleden', bij Ajax vertrokken als een wereld-talent,....maar...naja.

    Op het moment van de Finale was het een teleurstelling misschien, maar genoeg spelers hebben achteraf aangegeven dat het toch een wereldprestatie was. Vooral omdat men vooraf, Oranje, eigenlijk 0.0 kans op de eindwinst had gegeven.

    Zilver op het WK. Hoe vaak heeft Nederland dat al eerder gehaald?

    Precies! Stukje waardering voor zo'n prestatie zou toch niet misstaan?
    Vind ik leuk
    El Pibe +789
    woensdag 18 april 2018 om 04:52
    Ja, lekker gaan staan juichen als je de finale verloren hebt in extra tijd..
    Jeuhh, lekker tweede!!!
    Je insinueert ook dat hij niets om de prestatie geeft, dat hij de cup nog zou wisselen. Beetje zielig en onzin.
    Later misschien leuk maar dan kan die medaille je echt niets schelen. Is ook lekker zijn keuze lijkt me hoe je dat oppakt. Hooguit word je later op internet afgezeken door wat hatertjes, maar die vinden toch altijd wel een rede te zeiken, hè?!
    Vind ik leuk
    koppig +492
    dinsdag 17 april 2018 om 07:04
    Hij moet samen met kramer gaan voetballen bij fc frituur
    Vind ik leuk
    Koeien +2357
    dinsdag 17 april 2018 om 11:19
    met bitterballen-Dickie als trainer en hartige-taart-Wayne Shaw op doel.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29435
    dinsdag 17 april 2018 om 07:16
    Biterballen dan maar de volgende keer.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10388
    dinsdag 17 april 2018 om 08:46
    Van der Vaart en frikadel, wederom een ongelukkige combinatie, blijkt...
    Vind ik leuk
    fdev86 +712
    dinsdag 17 april 2018 om 09:27
    Rafael niet zo afzeiken het gaat om het stukje tv en verhaal erachter . Bovendien denk dat menig mens wel een frikandel lust . En er zijn er zat die na de basic fit na de burger King rennen !!!!!!
    Vind ik leuk
    goekie4 +1667
    dinsdag 17 april 2018 om 11:36
    Ik begin wel een beetje moe te worden van dat gezeik op vd Vaart, hij heeft niet voor niets 109 interlands gespeeld. Dat het de laatste maanden minder is geworden neemt daar niets van af. Dat hij niet altijd als topsporter heeft geleefd is zijn eigen keuze geweest. Ze hebben er jarenlang alles voor moeten laten en je hoort hem er zelf ook niet over zeiken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Shirtcollectie Van der Vaart verbrand: 'Pa was dronken en wilde een frikadelletje'