Geen interesse in Ajax of PSV: Naar één van die clubs gaan, heeft weinig zin

Geen interesse in Ajax of PSV: "Naar één van die clubs gaan, heeft weinig zin"

donderdag 19 april 2018 om 10:28

Guus Til groeide op in de Bijlmer, maar voetballen bij Ajax is niet zijn droom. Ook een eventuele overstap naar PSV ziet de twintigjarige smaakmaker van AZ in de toekomst niet zitten.

Til zet binnenkort zijn handtekening onder een nieuw AZ-contract tot medio 2023. "Ik wil nog even in Nederland blijven en dan een stap maken naar het buitenland. Er staan twee clubs boven AZ, PSV en Ajax. Naar één van die clubs gaan, heeft weinig zin. Bovendien denk ik dat wij de komende jaren meedoen om de titel. Het buitenland is logischer. Lijkt me ook lachen. Het liefst Engeland of Spanje, ja. Geen Saudi-Arabië of zo", vertelt hij aan Elsevier.

Een groot Instagram-account heeft Til, sinds kort Oranje-international, nog niet. Hij heeft 9.700 volgers, wat in het niet valt bij zijn collega-internationals. "Mijn leven is ook totaal niet interessant. Ik ga naar AZ, train meestal twee keer per dag, dan kom ik thuis, ben ik helemaal kapot en ga ik slapen. Dan word ik wakker, moet ik koken, 's avonds kijk ik nog wat tv of ik ga playstationen met vrienden of mijn broer Kees, en dan ga ik weer naar bed."

Poll

Zou Til een versterking zijn voor Ajax of PSV?

(3087 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 19 april 2018 om 10:32
Altijd!
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
donderdag 19 april 2018 om 10:32
Ajax is een stap vooruit, PSV duidelijk niet.
Vind ik leuk
De Hout +1153
donderdag 19 april 2018 om 10:33
Lol
Vind ik leuk
jessec +31
donderdag 19 april 2018 om 10:34
Kampioensdronken?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:05
Dronken gespeeld in eindhoven...
Vind ik leuk
SimonSays +2733
donderdag 19 april 2018 om 10:38
Ajax is alleen een stap vooruit als je achterwaarts loopt :p
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:25
Kan ik één tegeltje bestellen? ;)
Vind ik leuk
SimonSays +2733
donderdag 19 april 2018 om 19:29
Haha :p
Welke kleur mag het zijn?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:53
Blauw-wit, doe er trouwens maar 5
Vind ik leuk
SimonSays +2733
vrijdag 20 april 2018 om 10:43
Voor de hele familie of schenk je ze aan PEC Zwolle?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:24
Uuhhmmmm beide
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:21
Prima Doe dan,elke like een sneer naar PSV. Frustratie noemen ze dat in jou DOE DAN HOOFD
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:25
Niet op reageren, hij leeft van dit soort gezuig en daarop volgende reacties.
Vind ik leuk
Leeuw +4365
donderdag 19 april 2018 om 11:49
Bij Ajax gaat ie financieel zeker op vooruit. Dat is alles.
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
donderdag 19 april 2018 om 18:00
Hoeveel kampioenschappen heeft Ajax de afgelopen 8 seizoenen gepakt en hoeveel AZ?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 07:17
En de laatste 4 jaar?
Vind ik leuk
Founder +225
donderdag 19 april 2018 om 15:57
Waarom niet?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:27
Bro, doe niet meer man. Je laat jezelf zo wel kennen hoor en je voedt anderen je aan te pakken. Laat het rusten. Je zegt dat psv achterwaarts is maar als hij dit seizoen bij psv had gespeeld dan was hij nu kampioen geweest en bij Ajax had hij niks gehad. Laat het gaan allemaal. Is ook beter voor jezelf man.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:04
Kijk, zo hoort het. Wij vieren nog even feest, en wellicht volgend jaar jullie weer. Maar van AZ naar 1 van de 2 topclubs, is altijd een stap vooruit (tenzij je op de bank wegkwijnt, maar dan ben je gewoon niet zo goed als de mensen dachten).
Vind ik leuk
markus040 +2302
donderdag 19 april 2018 om 18:45
gij bent echt echt een gefrustreerd min mannetje hahaha
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:32
Naar Ajax gaan zou logisch zijn.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:38
Als je met een kampioensschap op zak naar het buitenland wil gaan kan je daar beter niet heen gaan. Dan kan je beter naar die club uit het zuiden;)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:56
Als reserve in zuiden kampioen worden zegt niks. Dan kan hij beter bij Ajax spelen.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:35
Zondag over een week en dan snel.weer weg.
Vind ik leuk
De Hout +1153
donderdag 19 april 2018 om 10:32
Guus heeft volkomen gelijk!
Vind ik leuk
Jay5713 +3008
donderdag 19 april 2018 om 10:33
Een hele leuke en nuchtere jongen. Met zijn drive en scorend vermogen zou hij mijn inziens wel bij Ajax passen want dat kunnen we wel gebruiken. Als Van Ginkel niet definitief over te nemen is voor PSV zou ik hem zeker aantrekken. De vraag is alleen hoeveel hij moet kosten, gezien zijn aanstaande contractverlenging tot 2023
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:51
Ik heb gehoord dat hij 2 x de helft moet opbrengen, dus dat is best wel wat
Vind ik leuk
mcmodd +18762
donderdag 19 april 2018 om 12:03
Tjonge Fritzie, dat is heel wat, maar de vraag blijft: Is het wel genoeg? ;-)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:45
Nee dat denk ik niet helaas
Vind ik leuk
VVVke +2156
donderdag 19 april 2018 om 13:18
Fritz,
Veel meer
Minimaal 4 keer een kwart
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:34
Saaie drol wat denk jij nou?
AZ word nooit meer kampioen
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:16
Maar ajax ook nie
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:34
wat een prachtleven hebben die gasten.....trainen ...slapen en ook nog koken.....geweldig.....zou niet willen ruilen
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:17
En aangezien de meesten ook wel een mooie goudzoekster thuis hebben zitten....zullen ze ook nog wel wat anders doen denk ik zo....
Vind ik leuk
Mallerd +1609
donderdag 19 april 2018 om 10:37
Leuk dat hij opgeroepen werd voor het NL elftal, maar zo bijzonder is hij niet.Leuk voor AZ, maar ik zie hem weinig toevoegen aan een team uit de top 3.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:28
Ik word er ook niet warm of koud van tot nu toe. Vind dat talenten sowieso snel worden gehyped in ons landje.
Vind ik leuk
isnake +1921
donderdag 19 april 2018 om 16:48
Eerste ophemelen en daarna afbranden omdat iemand het niet waar kan maken.
Vind ik leuk
Leeuw +4365
donderdag 19 april 2018 om 11:50
Klopt!
Vind ik leuk
mcmodd +18762
donderdag 19 april 2018 om 12:05
Hij is al top 3 jongeman. Je kunt mal doen wat je wilt, maar dat verandert daardoor niet. En hij voegt bij AZ heel veel toe, reden voor Ajax en PSV om hem (vergeefs dus) te begeren.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:36
Hij staat al derde en is niet meer in te halen.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:37
Er valt weinig te lachen in het buitenland, je moet daar presteren, zo niet,
dan belandt je op de bank of tribune, en moet je van ellende terug naar je
geboorteland.
Vind ik leuk
Topdrie +1938
donderdag 19 april 2018 om 10:42
Waarom moet Guus terug naar Zambia?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:37
Past van de traditionele top 3 denk ik het beste bij PSV en Feyenoord. Desalniettemin denk ik dat hij het bij Ajax als valse nummer 9 ook best goed zou kunnen doen. Hij samen met bijvoorbeeld Dolberg zou goed kunnen.
Vind ik leuk
2cents +45697
donderdag 19 april 2018 om 10:38
Ze hebben hem bij AZ blijkbaar weten te overtuigen. In februari zat hij bij Peptalk:

‘Dan kies ik voor een transfer naar Ajax. Ik wil namelijk eerst een tussenstap maken. De stap naar het buitenland lijkt me nu een beetje groot. PSV of Feyenoord kan ook', laat hij de opties open.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:44
Volgend seizoen komt er weer een item voorbij dat hij Ajax of PSV wel ziet zitten....
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 19 april 2018 om 12:26
Of......nee afbouwen doe ik pas op mijn dertigste ;-)
Vind ik leuk
mcmodd +18762
donderdag 19 april 2018 om 12:08
2cents, de afloop van de competitie is nu wel duidelijk, een mens mag toch op zijn stommiteiten terugkomen? Nu kan het nog.
Vind ik leuk
2cents +45697
donderdag 19 april 2018 om 12:13
Wat bedoel je?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:02
Dat til graag voor een vol stadion speelt... dan moet je dus echt niet naar ajax gaan
Vind ik leuk
HansVites +4098
donderdag 19 april 2018 om 10:38
Is een vrolijke jongen en hij heeft gelijk daar schiet je weinig mee op bij PSV of Ajax dat is niet echt een stap omhoog.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:41
Benieuwd of hij zondag zich kan laten gelden. Maar AZ gaat niet meedoen om de titel de komende jaren.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:42
Waar dacht je aan Guus( over een paar jaar) ManC,ManU of toch maar Bayern, Barcelona of Real? Ik denk dat het West Ham of Villareal wordt of Ajax of PSV zijn qua organisatie druk, begroting enz vele malen groter dan AZ,leuk voetbal( heeft AZ bewezen) geen garantie voor prijzen en dan moet je hopen dat je je selectie de komende 4 jaar in tact kan houden,as Weghorst en Jahanbahks weg gaan verlies je de helft van je productie ( samen 34 goals)dus hoezo Mee doen om de titel?Eerst maar eens zien
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 10:47]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:43
beste Guus, AZ gaat helemaal niet meedoen om de titel, hoe kom je erbij?
Vind ik leuk
pos +7252
donderdag 19 april 2018 om 10:53
Nou wellicht omdat ze dit jaar al erg dichtbij waren en de verwachting is dat ze niet gaan afhaken met deze groep. Stap naar Ajax/PSV heeft inderdaad geen nut. Daar wordt je geen betere speler meer van in exact dezelfde competitie. Los van het feit dat deze jongens gewoon straks onbetaalbaar zijn.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:14
Ja dichtbij de nummer 2 en boven Feyenoord omdat Feyenoord nu eenmaal slecht presteert, maar wel gewoon 13 punten!!!! verschil met de nummer 1 (dat normaal gesproken had gewonnen tegen Roda).
Vind ik leuk
pos +7252
donderdag 19 april 2018 om 11:20
Hehe te simpel. Het is hetzelfde geneuzel van mensen die in de winterstop met 100% zekerheid stelden dat einde competitie gewoon weer Feyenoord op 3 zou staan. AZ ging dit nooit volhouden. Feyenoord speelt na de winterstop echter prima en staat nog steeds op grote achterstand. Logische ambitie van AZ om dit te proberen uit te bouwen. En dat lukt ook wel als ook Jahanbakhsh weer 20 miljoen gaat opleveren.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:36
Je hebt het nu over nummer 3 positie. Dag en nacht verschil met het meedoen om het kampioenschap. En de rest van de top 3 gaat vast stilstaan qua ontwikkeling, krijgt geen geld voor eventuele transfers....te simpel!
Vind ik leuk
pos +7252
donderdag 19 april 2018 om 11:54
We hebben wel vaker meegedaan om te titel hoor. Zo nieuw is dat nu ook weer niet. Zoals gezegd gaat alles om ambitie. En als je dan volkomen terecht met nog 2 speelrondes te gaan 68 punten hebt en die spelersgroep ook lang hebt vastleggen dan is het redelijk logisch dat je omhoog kijkt.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:56
de stap van AZ naar bv Ajax, Feijenoord of PSV blijft altijd een groot verschil, simpelweg omdat de verwachtingen bij deze 3 clubs anders zijn als bij AZ, daarom zal het altijd een stap hogerop zijn Pos. Dat Guus Til dit niet zo ziet ligt aan hem en betekend dat hij niet op de hoogte is van wat er verwacht mag worden van hem, het buitenland komt voor Guus veels te vroeg.
Vind ik leuk
pos +7252
donderdag 19 april 2018 om 14:33
Vandaar dat AZ, en Til dus ook, bezig is om die druk zelf wat op te voeren en dat ook uit te spreken. Dat valt wat lastig bij supporters van de standaard top 3 maar zoals gezegd is het wel een prima gezonde ambitie. Til ziet zelf wekelijks dat hij voetballend gezien geen enkele reden heeft om binnen Nederland een stapje te zetten.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 20:11
Het is een ambitie gebaseerd op niks, en er zullen best wel wat gasten verkocht worden in de zomer, daar sta je dan als AZ.
Vind ik leuk
pos +7252
donderdag 19 april 2018 om 20:25
Zoals eerder gezegd heeft AZ alle sleutelspelers langdurig vastleggen. Los van Jahanbakhsh en Weghorst verwacht ik niet veel. En we gaan hoe dan ook aardig wat centen vangen wie er ook gaan dan. De standaard top 3 moet meer vrezen voor een leegloop denk ik. Het is een ambitie gebaseerd op een geweldig beleid en een geweldig seizoen waarin we bijvoorbeeld de best presterende club buitenshuis zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 20:26]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:44
Ajax mocht willen dat ze een nuchtere gast hadden in de selectie zoals Guus. Maakt zich niet druk over zijn Instagram account of zijn status.
Vind ik leuk
Degraaf +14008
donderdag 19 april 2018 om 13:38
Wij hebben al een nuchtere gast in de selectie: De Ligt en die heeft grotere talenten dan Til ;-)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:46
Wanneer je de overstap naar Ajax of PSV maakt, kom je wel in een hele andere voetbal cultuur met een andere spelopvatting en spelers terrecht, Daarvan kun je veel leren en dat lijkt mij toch wel een belangrijke ervaring voordat je een stap naar Engeland of Spanje maakt.

Daarbij sta je bij Ajax en ook bij PSV veel meer in de kijker dan bij AZ. Ajax trekt nou eenmaal veel meer scouts dan AZ. Daarmee verhoog je wel je transfer waarde en vergroot je ook je mogelijkheden lijkt mij.

Als Ajax 2e eindigt, dan zou ik direct naar Ajax of PSV overstappen als ik Til was. Wie weet, gaat er nog iets geks gebeuren in de Champions League en dan sta je gelijk op het internationale podium.

Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:47
Dat ie bij AZ wilt blijven is zijn goed recht alleen de komende Jaren meedoen om de titel vind ik wel een hele goeie

natuurlijk hebben ze leuke talenten lopen bij AZ (mischien dat ie Stengs ook sterker terugkomt) maar kampioen worden dat verwacht ik niet.zo gauw

Weghorst en Jahanbakhsh zullen waarschijnlijk vertrekken
en vind maar weer 2 spelers die zoveel scoren als deze 2 spelers.
en dan nog heb je niet kwaliteit om kampioen te worden.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 19 april 2018 om 12:34
Hoezo zou AZ niet mee kunnen doen om de titel?
Dat wil niet zeggen dat ze kampioen moeten worden hoor.
Maar strijden om de titel kan.
Als AZ op het eind 5 punten achter de kampioen en 3 punten achter de nr 2 en 1 punt achter de nr 3 eindigd, hebben ze meegestreden om het kampioenschap.
4 clubs waren dan dicht bij elkaar.
Dus dan hadden 4 clubs meegestreden om het kampioenschap.
Alleen zou AZ in dit geval als eerste gelost zijn.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:50
Meedoen om de titel?? Mag ik even lachen!!
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:10
Lachen mag altijd AZ heeft meer kans op de kampioenschap dan dat fortuna in de eredivisie blijft of ooit komt.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:15
Ooit komt wordt morgen of volgende week al een feit gozer. Geen paniek.
Vind ik leuk
Bizzy +14743
donderdag 19 april 2018 om 10:52
Guus Til lijdt aan grootheidswaanzin. Ajax en PSV zijn in alle opzichte groter dan AZ. Neemt niet weg dat het een goede speler is.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 19 april 2018 om 12:35
Groter wel, maar dat ontkent hij ook niet
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:53
De druk bij een topclub is toch anders
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:59
Dat klopt als een bus
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:04
Kom dan maar naar Feyenoord!
Vind ik leuk
PSVFU +1085
donderdag 19 april 2018 om 11:05
Die spelers worden volgens mij steeds dommer. Natuurlijk is een stap naar psv of ajax vele malen groter dan hij denkt. Daar moet je winnen, az mag winnen...
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:42
Dan is PSV dus alleen een topclub. Bij.Ajax moet je winnen maar dat gaat al jaren niet. Bij AZ mag je winnen en gaat ook al jaren niet. Wat is het verschil in moeten en mogen in deze situatie?
Vind ik leuk
PSVFU +1085
donderdag 19 april 2018 om 14:04
?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:09
De klassieke top 2 is weldegelijk een stap voorwaarts. Bij AZ mogen ze mee doen om de titel, maar bij Ajax of PSV MOET dat. Daar zit de druk veel meer op.
Vind ik leuk
renemar +398
donderdag 19 april 2018 om 11:11
Nog niet zo lang een interview van hem gelezen dat hij wel naar AJAX wilde. Waar dit opeens vandaan komt is een raadsel. Bovendien een huis tuin en keukenvoetballer die het van zijn loopvermogen moet hebben. Donny vd Beek is beter. Ook Davy Klaassen is in alles beter dan deze jongen. We zien hoe het hem vergaat bij Everton.
Heb je weer iemand die na een leuk seizoen zichzelf schromelijk overschat.
Het ontbreekt alleen nog dat hij zegt alleen naar Barca, Real of een Engelse topclub wil.
Dat is funest voor hemzelf en het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
Ryanaz +1124
donderdag 19 april 2018 om 11:19
Vd Beek is ook een stuk ouder ;) en Klaassen is een overschatte voetballer dat ze bij Everton ook zien.
Vind ik leuk
renemar +398
donderdag 19 april 2018 om 16:36
En Til is de nieuwe Messi? Onzin, die is niets beter dan Klaassen. Laat dat jochie zich eerst maar eens enkele jaren bewijzen.
We worden echt niet bang voor AZ. Zeker hebben jullie talenten, maar wij ook. Of staat Jong AZ bovenaan? En hoe staat de O19?
Als die twee die jij opnoemt weggaan zal het zeker gevolgen hebben. Dat geldt voor elk elftal waar sterkhouders vertrekken. Alleen heeft AJAX een beurs die dat kan opvangen.
Vind ik leuk
Ryanaz +1124
donderdag 19 april 2018 om 16:49
Zeg ik dat Til Messi is? Nee nergens... Dus die opmerking slaat nergens op. Til zegt zelf te willen blijven en niet weg wil voor het kampioenschap met AZ. Dus je bent of heel blind of een gefrustreerd supportertje

Over Jong AZ gesproken Til, Wijndal, Hatzidiakos, koopmeiners, Ouwejan (Schouten en Bijleveld werden gekaapt door die kopopleiding uit abcoude noord;)). Moesten eigenlijk in Jong spelen maar door het succes werden ze versneld naar het eerste overgeheveld. Waardoor jong AZ over het algemeen met onder 19 selectie speelt en dat heeft consenqueties voor de prestaties van die teams. En bij de opleiding maakt niet of je 1ste of 13e staat maar gaat om de ontwikkeling van de speler die centraal staat. Dat is toch belangrijker
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 16:50]
Vind ik leuk
renemar +398
donderdag 19 april 2018 om 19:39
Opleiding is het belangrijkst, dat is overal zo. Trouwens bi ons kunnen De Ligt, Kluivert en vd Beek ook nog bij Jong AJAX spelen en die staan nu in de belangstelling van grote clubs. Zijn bekend, die jij noemt zijn bekend in Nederland.
Als Jong AJAX in zijn sterkste opstelling (spelers die er nog zouden kunnen spelen) zou spelen in de JL waren ze allang kampioen. Abcoude Noord, hilarisch.
AZ kampioen? Is een keer gebeurt, maar de eerste 10 jaar zal dat niet gebeuren.
Jullie prijzenkast past bij ons in het medicijnkastje. En dan noem je mij gefrustreerd. Moet niet gekker worden.
Vind ik leuk
Ryanaz +1124
donderdag 19 april 2018 om 11:17
Oh oh Til wat zeg je nou! Nu worden de supporters van Ajax en PSV zenuwachtig en gaan ze dingen roepen dat een kampioenschap er nooit in zit bij AZ.

Ik denk dat AZ wel degelijk een kans heeft om binnen x aantal seizoenen kampioen te worden. Ik zie wat Til ziet en er komen een paar zeer goede talenten aan plus dit team zal verder ingespeeld zijn met alleen het vertrek van Weghorst en Jahanbaksh.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:38
Ondanks dit seizoen acht ik de kans dat Feyenoord kampioen gaat worden in de komende seizoenen toch een stuk hoger.

Op enkele seizoenen na presteert Feyenoord altijd beter dan AZ. Ook qua geschiedenis, prijzen, grootte van de club, supporters etc. is Feyenoord superieur aan AZ.

Maar Guus, we zullen aan je denken!
Vind ik leuk
Ryanaz +1124
donderdag 19 april 2018 om 11:53
Geschiedenis is leuk voor de supporters en journalisten uit de oude doos die romantische gedachten hebben over die tijd. Manchester City is pas 3 kampioen geworden, Napoli was een paar jaar geleden nog een serie B ploeg, Atletico Madrid paar jaar geleden segunda division en degradatie kandidaat, Leipzig bestaat pas een paar jaar. Andersom kan je het ook zeggen HSV eens een grootmacht gaat nu waarschijnlijk degraderen, Deportivo was een grootmacht in Spanje dus geschiedenis is leuk en de eeuwige ranglijst etc. Maar gaat om de progressie die de club maakt en welke visie ze erbij hebben. En ik zie de meeste progressie bij AZ.

Maar AZ gooit het totaal over een andere boeg dan meeste clubs.
Ze kijken heel wetenschappelijk naar de jeugd en scouten met behulp van Billy Beane(moneyball). Daarbij komt kijken dat ze het stadion vorig jaar in eigen beheer hebben en daar meer geld gegenereerd kan worden.

Als je ziet hoe makkelijk jong AZ in de jupiler blijft voor de eerste seizoen en gemiddelde jeugdspeler is 19jaar dan is dat knap.
Vind ik leuk
Ryanaz +1124
donderdag 19 april 2018 om 12:04
Ik heb nog de afgelopen 15 jaar bekeken en Feyenoord komt gemiddeld op plaats 4.2 en AZ op 4.6 dus het verschil is niet zo groot als jij denkt man. Vergeet niet dat AZ helemaal van voor af aan moest beginnen zonder steun van de gemeente of iets dergelijks nadat scheringa weg was.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 19 april 2018 om 12:40
Ik heb veel respect voor AZ.
Ik hoop dat mijn verguisde clubje daar een voorbeeld aan kan geven.

On topic:
Ik ben het met je eens dat AZ best voor de titel kan meedoen (winnen is weer iets anders).
Dat AZ het ook lang kan bijhouden.
AZ heeft veel goede talenten, die wel door mij als buitenstaander gezien worden, maar niet door anderen die alleen hun eigen talenten ophemelen.

Oke, de druk ligt bij AZ veel lager, maar ze hebben het al twee keer laten zien (en bijna drie keer) wel kampioen te kunnen worden.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:21
Bal gehakt, meneer vind zich al te goed!. Niks aan Ajax en PSV, haha. Engerd.
Vind ik leuk
TdoubleU +1446
donderdag 19 april 2018 om 11:27
het buitenland, lijkt me ook lachen...

goeie instelling als je daadwerkelijk naar het buitenland wil....
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:28
Word goed op m ingepraat daar. En Til gelooft het uiteraard. Slim gedaan. Wil nergens anders heen. Meedoen om de titel. Jep...
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:30
Als je bij een top3 club komt, is de druk heel anders. Stel Az was 4 tot 6 geworden, was het daar geen probleem. Dat is het bij Feyenoord wel, en ajax zelfs al met een 2e prijs.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
donderdag 19 april 2018 om 12:46
Sorry dat ik het zeg, maar Ajax is een apart geval.
Zij vinden zichzelf elk jaar met kop en schouder boven de rest uitsteken.
Dan ben je het ook verplicht het te laten zien.
Echter grote schande wat ze de laatste vier seizoenen gepresteerd hebben.

Feyenoord is het niet meer zo dat ze kampioen moeten worden.
Eens in de zoveel tijd is het hun goed. Terecht.

PSV heeft, na Ajax, de meeste druk.
Maar zal volgend seizoen toch weer iets minder zijn na 3 van de vier gewonnen titels.

Dus ik weet niet of het wel zo'n grote stap vooruit is voor Til.
Vind ik leuk
Garinsha +3883
donderdag 19 april 2018 om 11:39
toch grappig dat spelers denken dat die tussen stap niet nodig is..

az is een goeie club maar komop zeg komt nog lang niet in de buurt van psv en ajax met alle respect. dat zelfde gevoel hadden zij ook bij fc twente toen die kampioen werden.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:43
Het liefst Engeland of Spanje geeft Guus aan. Het lijkt me een speler die met zijn diepgang perfect past bij de Duitse competitie hopelijk ziet hij dat zelf ook in nadat hij eerst een paar jaar in Nederland gespeeld heeft.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 11:44
bij Ajax en PSV speel je veel meer onder druk. en ook tegen teams die veel meer inzet tonen tegen Ajax en PSV.

en dus wordt er meer van je gevraagd. en ook in het buitenland kom je beter binnen als je eerst bij Ajax hebt gespeeld.

dus als ik hem was zou ik maar eerst proberen bij een van die 2 clubs te komen voordat je een stap naar het buitenland zou maken
Vind ik leuk
Demi +169
donderdag 19 april 2018 om 12:10
Zo goed is guusje nog niet... hij voetbalt aardig mee in de Nederlandse Mickey mouse competitie, in het buitenland wordt iets meer gevraagd.. kijk naar eenjongen als Davy Klaasen die zit wekelijks op de tribune bij everton en dat terwijl hij het goed deed in Nederland..
Vind ik leuk
mchollie +3267
donderdag 19 april 2018 om 12:10
Kijk, dat is nou een verstandige jongen.
Vind ik leuk
pos +7252
donderdag 19 april 2018 om 12:24
De druk is groter bij Ajax en PSV en AZ zal nooit meedoen om de titel. Dat is zo'n beetje het resultaat van de analyses. Het is mooi dat er ook jongens zijn die qua denkniveau iets boven dat van de gemiddelde eredivisiespeler uitsteken.
Vind ik leuk
Rafael +715
donderdag 19 april 2018 om 12:29
Feyenoord dus
Vind ik leuk
Cookee +8548
donderdag 19 april 2018 om 12:32
Bij die grote clubs gaat toch bijna elke speler kapot? Kijk naar Sinkgraven, die wordt al niet eens meer genoemd, was een mooie speler bij H'veen, die moest op de back, waar hij lichamelijk kapot ging.
Als Til doorgroeit dan kan hij meteen van AZ naar buitenland. Naar Ajax of PSV gaan kost weer 2 jaar of 3 als je Ramselaar, of 4 als je Maher heet.
Die 2 clubs zijn ietsje beter, maar geen tussenstap waard.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:40
ietsje beter?? op basis van dit jaar of de afgelopen 5 jaar of wat bedoel je..?....alleen al het verschil in mogen (AZ) en moeten (PSV, Ajax, Feyenoord) is immens groot...
Vind ik leuk
Cookee +8548
donderdag 19 april 2018 om 13:48
Das waar dat er 'moeten' bij komt en dat is pittig om mee om te gaan.
Maar ik ben bang dat ze hem kapot maken, hij is te menselijk, net als Maher. De tobclubs stellen internationaal niks meer voor, dus kan je beter meteen de stap maken. En bij AZ speelt hij al in een team wat voor hem gemaakt lijkt, dat gaat bij de tob niet gebeuren.
Er gaan meer spelers kapot in de top dan die er beter worden.
Vind ik leuk
pinkelman +3657
donderdag 19 april 2018 om 12:52
Denk ook dat het voor spelers van andere clubs het steeds moeilijker wordt om AZ nog te willen over slaan mocht uit die hoek interesse komen. Daar kun je je immers prima in de spotlights spelen voor het buitenland, Oranje is mogelijk en er zal in de naaste toekomst ook wel grotere sponsors op de stoep staan gezien AZ erg interessant is wat daar allemaal gebeurt.
De kaasjes hebben het prima voor elkaar gekregen, ook na Scheringa.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:55]
Vind ik leuk
Hupfean +2098
donderdag 19 april 2018 om 13:08
Saai mannetje.
Vind ik leuk
Korm +27986
donderdag 19 april 2018 om 13:31
gaat niks worden... beetje hoogmoed
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:36
had hem slimmer ingeschat..., om een goede stap richting buitenland te maken is een club uit de top 3 zeker niet verkeerd...AZ is altijd net niet..
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:40
PSV en Ajax zitten denken ik ook niet te wachten op Til. Waar ze de illusie maar vandaan halen dat ze daar om de titel gaan spelen, is me een raadsel.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:48
Ach got , speelt een paar keer leuk en roept dan ,ik ga niet naar PSV of Ajax,alsof ze op Til OP WIE op Til zitten te wachten,dat kan je pas roepen als er echt interesse is van deze clubs, misschien door de warmte en door alle aandacht is het een beetje naar zijn hoofd gestegen,deze 13 in een dozijn speler.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:50
Hij heeft sportief gezien misschien wel gelijk.
Maar Guus vergeet even status.
Vind ik leuk
PoepWagen +1309
donderdag 19 april 2018 om 13:54
Zeer kortzichtig van deze jongen, ondanks de resultaten dit seizoen is de druk bij zowel psv als Ajax en zelfs Feyenoord vele malen hogerop dan in alkmaar. Daaraan wennen is zeer waardevol voordat je naar het buitenland overstapt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 13:55]
Vind ik leuk
ajax1973 +1899
donderdag 19 april 2018 om 14:01
was voor de clubs ook geen optie te duur voor wat hij aan meer waarde kon hebben tegen over wat je hebt
Vind ik leuk
peinke +1670
donderdag 19 april 2018 om 14:29
Nee, helemaal niet. Til, een aardige speler voor de sub-top. Beter dat hij daar meer vlieguren gaat maken en kijken waar z'n ontwikkeling toe rijkt.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:51
Til lekker blijven zitten.Psv heeft echt geen interesse in jouw.
Het zou een miskoop worden als psv deze speler zou kopen.
Voor de eredivisie is het een leuk spelertje.
In europa voetbal heeft deze speler niks te zoeken.
Veel te ligt voor de top
Vind ik leuk
#KeizerIn +4407
donderdag 19 april 2018 om 14:57
Die laatste alinea weg laten!

Dit is overigens wel een prima jongen! AZ zit nu in een fase om van subtopper naar topclub te gaan, dus prima om daar te blijven. Kan idd beter na 1/2 jaar AZ naar de subtop van Duitsland of middenmoot Engeland.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 15:00]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:24
Lekker nuchter. Begrijp hem wel. De druk om te winnen is bij PSV en Ajax wel groter. Ik denk dat het wel goed voor hem zou zijn nog een jaar AZ en dan een tussenstap bij PSV of Ajax.
Vind ik leuk
Romo +274
donderdag 19 april 2018 om 15:53
Nou deze man heeft het wel hoog in zijn bol
Leuke speler voor AZ meer niet
Ik vind Jahanbaksh toch iets meer in zijn mars hebben dan Til
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:54
Haha heeft ie ook nog een broer die Kees heet :D

Wat een geniale familie
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:08
Kees en Guus, gezellig
Vind ik leuk
Sanders +2896
donderdag 19 april 2018 om 16:34
Hahah lachen man, al die geprikkelde gasten van ajax en psv hier.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 20:13
Eendagsvlieg. Word eerst maar is constant voordat je aan een topploeg mag ruiken.
Vind ik leuk
mo26 +206
zondag 22 april 2018 om 20:07
haha sukkel sta je dan met je netniettop club weer zonder prijs..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Geen interesse in Ajax of PSV: "Naar één van die clubs gaan, heeft weinig zin"