Raiola onder vuur: 'En dan is er Mino, die dan z'n telefoon niet eens opneemt'

    Raiola onder vuur: 'En dan is er Mino, die dan z'n telefoon niet eens opneemt'

    donderdag 19 april 2018 om 11:33

    Mino Raiola en Dimitry Seluk komen waarschijnlijk niet op elkaars verjaardag. De twee zaakwaarnemers liggen elkaar absoluut niet, stelt Seluk.

    Dat heeft volgens Seluk te maken met de manier waarop Raiola te werk gaat. "Ik ben niet als bepaalde zaakwaarnemers, die een krant kopen, iets lezen over een speler en hem dan bellen om te vragen of ze verkocht wilen worden aan een andere club", aldus de Oekraïense agent van onder meer Yaya Toure tegen These Football Times.

    "Ik zoek naar jonge spelers en behandel ze als mijn kinderen. Het gaat niet om geld verdienen, maar doen wat het beste is voor de speler. En dan is er Mino Raiola, die niet eens terugbelt als een 'kleinere' voetballer uit zijn stal hem probeert te bereiken. Ik ken deze spelers. Als er geen dollartekens in hun ogen staan, praat Raiola niet tegen ze."

    Seluk was aanvankelijk de zaakwaarnemer van Henrikh Mkhitaryan, die enkele jaren geleden overstapte naar Raiola. "Toen Borussia Dortmund in 2013 ruim 27 miljoen euro voor Mkhitaryan betaalde, was Raiola opeens een en al oor. Dat is typisch."

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31494
    donderdag 19 april 2018 om 11:36
    Ja mino.

    Elke woord is er een te veel als je het over die gozert hebt.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +4764
    donderdag 19 april 2018 om 11:38
    Raiola is een rat,Maar laat deze man nou niet doen of hij vrijwilligerwerk doet. Alle zaakwaarnemers zijn gebaat bij transfers.
    Vind ik leuk
    power +5599
    donderdag 19 april 2018 om 11:56
    Raiola heeft gelddorst, vuile oplichter
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1289
    donderdag 19 april 2018 om 11:58
    Ja hij had wel bij Ajax in het bestuur gekunt.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15690
    donderdag 19 april 2018 om 12:17
    Seluk is ook een klootzak. Maar ik denk wel dat Seluk gelijk heeft in dat Loyale gedeelte hij is al God mag weten hoe lang Yaya zijn zaakwaarnemer en Yaya beschouwd hem ook echt als familie
    Vind ik leuk
    Vowtar +4761
    donderdag 19 april 2018 om 14:26
    Jij weet hiet vast meer van dan ik, maar de afgelopen jaren waren er toch ook regelmatig conflicten tussen Yaya/Seluk en Manchester City? Ik heb volgens mij talloze berichten gelezen over problemen met contractverlenging en mogelijke transfers.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15690
    donderdag 19 april 2018 om 14:46
    Ja. Seluk is een cunt voor City. Maar Yaya heeft er nooit wat van gezegd en is Seluk altijd trouw gebleven daar gaat het op dit moment. De loyaliteit Seluk heeft Yaya groot gebracht en daar is hij hem dankbaar voor en ziet hem als familie.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 11:40
    Het gaat niet om het geld "zegt de ene zakkenvuller over de andere zakkenvuller"wat een wereldje
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4339
    donderdag 19 april 2018 om 11:43
    wat een achterlijke hypocriet. nee, hij doet het uit liefdadigheid. hij is net zo'n gier als degene die hij door de stront probeert te trekken. " ik beschouw ze als mijn kinderen " , mag ik een emmer?
    Vind ik leuk
    Garrie +3767
    donderdag 19 april 2018 om 12:23
    Wat weet jij er nu van? Je krijgt van mij een emmer, maarzet hem dan wel op je hoofd.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    donderdag 19 april 2018 om 11:47
    Daar zit wel wat in. Hoeveel Nederlandse talenten heeft hij wel niet (te vroeg) naar het buitenland gebracht omdat het even niet ging zoals Raiola wilde (o.a. Kishna, Bouy, Malen). Tegenwoordig gaat hij daar vrolijk me verder (denk aan Donnarumma, Kean, Kluivert, Sandler). Het zegt al genoeg dat hij geen commissie wil op basis van het jaarsalaris dat een speler gaat krijgen zoals zaakwaarnemers normaal te werk gaan, maar een transferpercentage van 30- en soms wel 50% van de transferopbrengst bij een volgende transfer afdwingt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 11:48]
    Vind ik leuk
    Topdrie +2665
    donderdag 19 april 2018 om 11:53
    Raiola brengt ze niet naar het buitenland. Hij kan iedere deur openen. Of die talenten voor zo'n stap kiezen is aan hunzelf. Boadu & Kluivert zijn gewoon in NL gebleven. Als Malen een contract had aangeboden gekregen op z'n 16e had hij nu ook bij Ajax gespeeld. Dat hij voor Arsenal koos kwam door de gierigheid van Marc Netto. Die blunder zorgde ervoor dat de Ligt wel direct een contract kreeg op z'n 16e
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    donderdag 19 april 2018 om 12:06
    Een taak van een zaakwaarnemer is ook het adviseren over toekomstperspectieven en een club de ruimte geven om zo'n talent te laten ontwikkelen. Bouy zat dicht tegen het eerste van Ajax aan maar werd getransfereerd naar Juventus op een punt waarop het middenveld daar uitpuilde van topspelers en talenten. Kishna vertrok naar Lazio omdat hij een haat-liefde verhouding had met De Boer, Raiola heeft toen zelf gezegd dat er geen klik was tussen beiden en dat hij verder zou kijken naar andere clubs voor hem.
    Donyell Malen heeft wel degelijk een contract voorgeschoteld gekregen van Ajax, door Wim Jonk (toen nog hoofd jeugdopleiding) en dus niet door Overmars. Jonk heeft destijds aangegeven dat er een uitstekende aanbieding (financieel) was gedaan en ook een duidelijk ontwikkelingsplan op tafel lag
    Vind ik leuk
    Topdrie +2665
    donderdag 19 april 2018 om 12:15
    Malen kreeg pas een contract voorgeschoteld toen Ajax doorkreeg dat hij wel eens naar Arsenal zou kunnen gaan. Toen had hij zijn keuze al gemaakt. Daarvoor werd hij van het kastje naar de muur gestuurd door Overmars en Jonk. De stap naar Arsenal was er een vanuit een sportief oogpunt. Voor het grote geld had hij beter naar Chelsea of Man Utd kunnen gaan.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3707
    donderdag 19 april 2018 om 12:07
    Uiteindelijk zet een speler zijn handtekening onder een contract, voetballers als Elia en Sandler willen niet voor niks naar topclubs (Juve en City), die hebben de kwaliteiten er gewoon niet voor
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    donderdag 19 april 2018 om 12:13
    Precies, die hebben er de kwaliteiten niet voor maar dan zou je zeggen dat een zaakwaarnemer dat ook adviseert. Het lijkt er nu heel vaak op dat hij druk uitoefent op de speler, die krijgt ook misschien ook druk van het thuisfront (grote club, enorm salaris etc.) maar het toekomstperspectief is nihil.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13052
    donderdag 19 april 2018 om 12:07
    Aldus de man die bij City liep te huilen dat Yaya geen taart op zijn verjaardag had gekregen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    donderdag 19 april 2018 om 12:12
    Ik meen me te herinneren dat Touré in samenspraak met z'n manager bij City ook nog behoorlijk wat heibel heeft gemaakt...
    Vind ik leuk
    Cookee +10599
    donderdag 19 april 2018 om 14:08
    Ik geloof er niks van, volgens mij zijn voetbalmakelaars goudeerlijke hardwerkende mensen die er liever geld bij-in schieten dan te profiteren van andere mensen.
    Lijkt me zo'n aardige man met zijn sympathieke zonnebril en dikke buik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Raiola onder vuur: 'En dan is er Mino, die dan z'n telefoon niet eens opneemt'