Ik benadeel alle mensen bij Sparta en daarvoor wil ik mijn excuses aanbieden

    "Ik benadeel alle mensen bij Sparta en daarvoor wil ik mijn excuses aanbieden"

    donderdag 19 april 2018 om 11:58

    Michiel Kramer vertrekt met pijn in het hart bij Sparta. Het liefst had hij het seizoen afgemaakt op Het Kasteel, maar hij begrijpt de maatregel van de club om zijn aflopende contract per direct te ontbinden.

    "Ik had willen blijven, Sparta en de spelers helpen in de Eredivisie te blijven, maar ik snap heel goed dat als speler geen waarde meer heb voor de club en ze besluiten te stoppen. Dat is de consequentie en die zal ik moeten aanvaarden, of beter: die aanvaard ik", aldus Kramer, die deze week voor zeven wedstrijden werd geschorst, tegen Voetbal International.

    De spits trekt het boetekleed aan. "Ik benadeel alle mensen bij Sparta en daarvoor wil ik dan ook mijn excuses aanbieden", zegt hij. "Ik kan niemand iets verwijten, behalve mezelf. De trainers, spelers, supporters, eigenlijk iedereen bij de club heeft altijd achter me gestaan. Het gevoel dat ik ze nu in de steek laat, doet wel pijn. Ik wilde dat direct na de wedstrijd tegen Vitesse al zeggen, alleen werd me toen aangeraden dat niet te doen in afwachting van de hoogte van de schorsing."

    "Ik voelde me bij Sparta ook echt gewaardeerd als persoon en voetballer", aldus Kramer. "Maar nu heb ik alle vooroordelen zelf weer bevestigd. De meeste mensen zullen zeggen, knettergek, die Kramer. Op zich maakt me dat niet veel uit, alleen jammer is het wel."

    Plaats een reactie

    Dedan002 +2809
    donderdag 19 april 2018 om 12:00
    Het is ook echt een apart figuur...
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1466
    donderdag 19 april 2018 om 12:07
    stel hij gaat ooit bij een andere club in NL aan de slag, moet hij dan ook 7 wedstrijden brommen?
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    donderdag 19 april 2018 om 12:10
    Ik las ergens vanochtend dat Sparta hem ingeschreven laat bij de KNVB wat betekent dat hij dus bij een nieuwe club met een schone lei kan beginnen. Dat zou ik overigens echt absurd vinden want ik ben van mening dat hij gewoon de schorsing mee zou moeten nemen naar een nieuwe club, anders komt hij er wel heel makkelijk van af.
    Vind ik leuk
    bits +5297
    donderdag 19 april 2018 om 12:13
    Lijkt me toch dat een schorsing voor de persoon is en dat het geen reet uit maakt bij welke club die speelt. Aan de andere kant, bij de KNVB verbaast me niks meer.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    donderdag 19 april 2018 om 12:26
    Haha, dat lijkt mij ook inderdaad. In het nieuwsbericht van VP om 10:17u stond echter dat ze hem ingeschreven laten.
    Vind ik leuk
    Laliga +2054
    donderdag 19 april 2018 om 12:57
    Ja schorsing blijft gewoon staan ongeacht waar hij heengaat
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 12:20
    Wat een onzin. Zijn schorsing loopt gewoon door.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    donderdag 19 april 2018 om 12:22
    ''Overigens blijft Kramer wel ingeschreven staan bij Sparta. Dat betekent dat zijn schorsing van zeven duels wel 'oplost'. Mogelijk kan hij komend seizoen met een schone lei beginnen bij een nieuwe club.''

    Zie laatste alinea in het nieuwsbericht van VP over Kramer om 10:17 uur, dus boven de update
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:23]
    Vind ik leuk
    Eanske +4557
    donderdag 19 april 2018 om 12:26
    Zijn er nog 7 wedstrijden te gaan? Er is dus nog hoop voor ons FCT!!!

    Geintje natuurlijk. Als Kramer volgend seizoen bij een Eredivisie club komt te voetballen (en dus niet FCT *snik*), dan is hij nog wel geschorst voor de eerste paar wedstrijden, maar geen 7 inderdaad.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    donderdag 19 april 2018 om 12:28
    Haha, als Sparta de play-offs moet gaan spelen dan hebben ze nog een paar wedstrijden voor de boeg.
    Overigens zonde voor Twente, ik ben volgens mij een van de weinigen die het ze niet gunt om te degraderen. Zo'n grote club met een schitterend stadion en geweldig publiek. Zo zonde van het wanbeleid.
    Vind ik leuk
    Eanske +4557
    donderdag 19 april 2018 om 12:32
    Je hebt helemaal gelijk, daar had ik niet bij stil gestaan.

    En ja, mooi kloten hé. Het ergste is alleen niet de degradatie, maar het ontzettend scheit voetbal wat ik een heel seizoen aan heb moeten gluren in de Veste. Behalve de wedstrijden tegen Ajax en Utrecht thuis was het echt kut. Degradatie is slechts het terechte vervolg, maar wel een bittere pil.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    donderdag 19 april 2018 om 12:36
    Ja, het voetbal was inderdaad niet best. Ik snap dat Verbeek wat defensieve zekerheid in wilde bouwen gezien de kwaliteit van de verdedigers maar daardoor kwam er aanvallend niks van en leek het bijna alsof hij een gelijkspel als het maximale zag.
    PSV-uit, de eerste wedstrijd onder Verbeek was echter ook aardig spannend! Helaas schampte Thesker in de blessuretijd de bal in eigen doel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    GetRekt +1750
    donderdag 19 april 2018 om 12:29
    Nacompetitie telt ook. Dat zijn in het gunstigste geval 4 wedstrijden. +3 eredivisie duels = 7. Dus hij begint met een schone lei. Voor Twente is echter puur en alleen de eredivisie wedstrijden ;)
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1710
    donderdag 19 april 2018 om 13:39
    Nou met nacompetitie erbij kom je er wel op
    Vind ik leuk
    John M. +4742
    donderdag 19 april 2018 om 12:35
    Als Sparta hem ingeschreven laat moeten ze ook zijn salaris betalen.
    Wordt hij echter direkt de laan uitgestuurd
    hoeft Sparta volgens mij niet meer betalen, of vergis ik me?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:37]
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    donderdag 19 april 2018 om 12:40
    Dat betalen ze ook, tenminste middels een afkoopregeling.
    Vind ik leuk
    John M. +4742
    donderdag 19 april 2018 om 12:44
    Is er bij direktontslag wegens wangedrag ook een afkoopregeling?
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    donderdag 19 april 2018 om 12:49
    Dit is een vertrek in gezamenlijk overleg, geen ontslag wegens wangedrag.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    donderdag 19 april 2018 om 12:51
    Bij verwijtbaar/nalatig handelen is er een redelijke grond voor ontslag volgens het Burgerlijk Wetboek. Kramer heeft Sparta benadeeld maar dit 'vergrijp' valt daar in dit geval niet onder en op deze grond beroept Sparta zich ook niet. Sparta heeft zijn kortlopende contract gewoon afgekocht omdat hij sportief toch geen toegevoegde waarde meer zou hebben. Zoals Nistel aangeeft is dit een ontslag met wederzijds goedvinden
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    John M. +4742
    donderdag 19 april 2018 om 12:55
    Nistel en jij bedankt voor de inlichting, ik wist dit alles niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 14:53
    Ging “inleveren op zijn salaris” stond ergens
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 14:54]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 14:50
    Tja als hij die schorsing niet had, had hij de resterende 7 wedstrijden (incl nacompetitie) toch gewoon gespeeld?

    Normaal gesproken neem je een schorsing binnen dezelfde competitie sowieso mee, vanuit andere competitie is het aan de bond van het betreffende land om te bepalen. Bij spelers die in NL komen met schorsing wordt deze vaak overgenomen
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 15:18
    Nope, schorsing blijft staan! Al gaat hij nu voor jaren naar het buitenland , bij terugkomst blijft zijn schorsing terecht overeind en moet hij deze uitzitten!
    Vind ik leuk
    bits +5297
    donderdag 19 april 2018 om 12:10
    Ja.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25073
    donderdag 19 april 2018 om 12:10
    Jep. Sterker nog, volgens mij zelfs binnen de hele uefa landencompetities.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 15:16
    Yep, alle clubs in Nederland , zelfs al zou dat op amateurbasis zijn!
    Vind ik leuk
    Spartan +6724
    donderdag 19 april 2018 om 12:14
    Is op zich een hele sympathieke kerel, alleen heeft ie regelmatig kortsluiting in het veld.

    Zonde, want voor Sparta was die erg belangrijk.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3132
    donderdag 19 april 2018 om 12:43
    Je komt met hem inderdaad meer aan het voetballen dan bijvoorbeeld met Friday. Twee hele verschillende types en vooral een type Kramer had Sparta nu wel kunnen gebruiken
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23426
    donderdag 19 april 2018 om 12:55
    Knettergek , die Kramer
    Vind ik leuk
    Leedz +6836
    donderdag 19 april 2018 om 12:00
    Knettergek die kramer
    Vind ik leuk
    Youri99 +9015
    donderdag 19 april 2018 om 12:07
    Inderdaad, knettergek... die Kramer...
    Vind ik leuk
    WibedePibe +149
    donderdag 19 april 2018 om 12:20
    Helemaal van het padje zelfs!
    Vind ik leuk
    remakil +5673
    donderdag 19 april 2018 om 12:04
    Lui, gek, stront eigenwijs, verkeerde mentaliteit, maar als hij zin heeft wel gevaarlijk voor de goal... toch heb je er niet veel aan.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9070
    donderdag 19 april 2018 om 12:07
    Huilen is voor jou te laat
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31494
    donderdag 19 april 2018 om 12:07
    Eigen schuld dikke bult. Houdoe!
    Vind ik leuk
    Aihlre +216
    donderdag 19 april 2018 om 12:07
    Kramer heeft ook media training gehad...
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1696
    donderdag 19 april 2018 om 12:11
    Triest einde van een prima speler voor ons. Had als Sparta zijnde toch even gewacht met afscheid nemen totdat bekend is welke divisie je speelt volgend seizoen. Laat dan 7 weken zijn salaris niet betalen en hem voor de club iets betekenen in maatschappelijke zin. Ondanks dat Kramer dom is geweest is het voor de rest een prima speler en persoon. Vind het jammer dat hij zo afgebrandt wordt overal maar wel begrijpelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 14:58
    Ja maatschappelijk werk: als rolmodel voor de jeugd misschien Haha
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1696
    donderdag 19 april 2018 om 16:49
    Wel een goed voorbeeld hoe het niet moet toch? Aangezien er in dit traject veel kinderen of jongeren zijn die ook weleens in de fout gingen leek me dit een strak plan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 21:17
    Misschien zo gek nog niet: concept heeft al vaker gewerkt bij schoffies. Maar meestal betrof het dan een EX-crimineel of EX-verslaafde oid; niet iemand die zelf de oplossing voor het gedrag nog moet vinden
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7232
    donderdag 19 april 2018 om 12:14
    Lekker bij een amateurclubje gaan voetballen. Dat is zijn niveau. Hij is niet geschikt voor profvoetbal, dat bewijst hij keer op keer.
    Vind ik leuk
    AfcaJB +215
    donderdag 19 april 2018 om 12:16
    Voetbal is emotie, de een uit dat meer of minder en anders dan de ander. Je bent wel een echte vent als je je fouten erkent en daarvoor de consecuenties accepteerd. Je mag hem of niet, maar ik heb een beetje meer resprect voor je gekregen na het lezen van dit intervieuw, succes met je nieuwe avontuur pik.
    Vind ik leuk
    Tossa +2126
    donderdag 19 april 2018 om 12:41
    Laat me niet lachen...
    Dit is niet de eerste keer dat hij zoiets uitvreet. Hij leert geen sodemieter.
    Dit zijn echt niet zijn eigen woorden maar vallen onder het kopje damagecontrol.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +381
    donderdag 19 april 2018 om 12:18
    Lijkt wel dat er hier de perfectste mensen zijn zonder fouten ,lekker de HEILIGEN spelen en toch wel de naarste fratsen uithalen is maar dat van Kramer bekend staat als voetballer .
    Vind ik leuk
    derksen +8805
    donderdag 19 april 2018 om 12:23
    Kramer je heb Sparta de nodige punten bezorgd
    Ik praat je actie niet goed tegen butplug
    Maar hoe hij er inkwam sloeg nergens op je had je nek kunnen breken
    Ik had geen tand meer in buttner zijn smoel laten staan als die bij mij had gedaan
    Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen in Nederland
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11439
    donderdag 19 april 2018 om 12:37
    Lekker bijdehand weer.
    Vind ik leuk
    FCU10 +689
    donderdag 19 april 2018 om 12:24
    Niks mis met Kramer! Van mij mag hij graag naar FC Utrecht komen. Al zal dat niet gebeuren want wij hebben Boymans al gehaald.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8721
    donderdag 19 april 2018 om 12:25
    Ik vind Kramers prima gozer die met zijn hart speelt. Buttner had net zoveel moeten krijgen voor zijn elleboog welke veel viezer was. 7 wedstrijden is door de Maffiabond goed geteld ! Dan had hij komend seizoen gewoon kunnen spelen maar nu is hij genaaid.een andere speler had 3 a 4 wedstrijden gekregen !
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 14:59
    Lelijk lomp met je elleboog het duel in verdient misschien best een schorsing, maar je noppen doelbewust in iemands gezicht planten is toch wel even andere categorie hoor
    Vind ik leuk
    FSCeara +8721
    donderdag 19 april 2018 om 15:51
    Als echt trappen was geweest wel maar hij duwde met zijn been.schorsing is dan ook terecht alleen wat aan de hoge kant.voor de duidelijkheid ik heb niets met sparta of Vitesse maar vind dat de knvb de plank behoorlijk mos heeft geslagen met de straf
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 12:27
    Die gast spoort niet.

    Tegen de tijd dat hij 42 is zit 'ie bij opa Van der Gijp te vertellen dat hij niet het maximale uit zijn loopbaan heeft gehaald.
    Rene: "Ach joh, dat maakt toch geen drol uit, hahahihahahahahiiii"
    Vind ik leuk
    Voebtal +6591
    donderdag 19 april 2018 om 12:33
    Knettergek die kramer.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20706
    donderdag 19 april 2018 om 12:35
    Er is nog een leven na het voetbal Michiel.....namelijk bij Kwekkeboom.
    Vind ik leuk
    Cookee +10598
    donderdag 19 april 2018 om 12:37
    Kluivert reed iemand dood, dat is ook vergeten. Maar toen kreeg iemand nog een 2e kans... laten we het wel even in perspectief blijven zien. Hij is een bijzonder mens met alle eenheidsworsten winnen we al jaren niks meer.
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    donderdag 19 april 2018 om 12:57
    Knettergek die Kramer
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 13:18
    Berouw komt na de zonde
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 13:29
    Lijkt mij dat als je geen contract heb bij een club, je automatisch ook geen lid bent van de KNVB en je schorsing blijft staan.

    Dit zou pure oplichterij kunnen zijn, als ik het juist heb.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2686
    donderdag 19 april 2018 om 13:41
    Ik wil niets goed praten maar ik geloof dat Kramer wel als voorbeeld wordt gesteld.
    Denk dat 50 % van alle spelers zo het kunnen reageren.
    Hij ligt toevallig richting het gezicht van Büttner die als een gestoorde inkomt.
    Dat Kramer een etter is in het veld weten we allemaal...maar hoe veel kamikaze acties (als bijv Büttner ) heeft hij nou op zijn naam staan?
    Denk aan types als Van Bommel, Weghorst, Davids.....zelfde laken een pak...maar meer geliefd door de media en geliefd bij de teams waar ze in zitten.
    Kramer heeft een domme fout gemaakt en niet meer dan dat....net wat De Snor zij.....als hij echt had getrapt lag het gezicht van Büttner naast de zijlijn.
    We kunnen wel stellen dat hij een slecht voorbeeld is voor de jeugd.
    Vind ik leuk
    dezink +1173
    donderdag 19 april 2018 om 14:42
    Ik heb niemand van de personen die je hierboven noemt ooit zijn noppen in iemands gezicht zien zetten (behalve Kramer dan)
    Vind ik leuk
    Guzzi +470
    donderdag 19 april 2018 om 14:03
    Die is knettergek.
    Vind ik leuk
    dezink +1173
    donderdag 19 april 2018 om 14:39
    Knetter gek die Kramer...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20777
    donderdag 19 april 2018 om 14:51
    Je blijft een loser
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 15:50
    Is Michiel Kramer afkomstig uit een arbeidersmilieu? Gewoon voor de statistiek en mijn empirisch onderzoek.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 21:54
    Berouw omt na de zonde.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ik benadeel alle mensen bij Sparta en daarvoor wil ik mijn excuses aanbieden"