'Barcelona aast op derde Ajacied: rol voor Koeman en gebroeders De Boer'

'Barcelona aast op derde Ajacied: rol voor Koeman en gebroeders De Boer'

donderdag 19 april 2018 om 12:32

FC Barcelona lijkt niet twee, maar drie spelers van Ajax in het vizier te hebben. Na Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong wordt ook Donny van de Beek in verband gebracht met de Catalaanse grootmacht.

Bronnen binnen Ajax bevestigen aan El Mundo Deportivo dat Barcelona ook in de markt is voor Van de Beek. De 22-jarige middenvelder maakt net als De Ligt en De Jong deel uit van het 'Plan Renove' voor de selectie van Barça, die in de zomer een sterke verjongingskuur moet krijgen.

El Mundo Deportivo schrijft dat Ajax eerder bereid is Van de Beek te verkopen dan De Jong. Het contract van de middenvelder, die dit seizoen een vaste basisplaats heeft onder trainer Erik ten Hag en voorganger Marcel Keizer, loopt tot medio 2022.

Van de Beek werd de laatste tijd uitgebreid bekeken door Barcelona. Robert Fernandez, technisch secretaris in Camp Nou, kreeg daarbij hulp van rechterhand Urbano Ortega en scouts Pep Boada en José Bakero. In Nederland wordt Barça naar verluidt op de hoogte gehouden door oud-spelers Ronald Koeman, Frank de Boer en Ronald de Boer.

Lees ook: 'Barça rondt 'Plan Renove' af: twee Ajacieden enthousiast over droomtransfer'

Poll

Is Van de Beek al rijp voor de stap naar Barcelona?

(3753 stemmen)

Plaats een reactie

Sil95 +8432
donderdag 19 april 2018 om 12:36
Laat ze dan maar komen met die miljoenen! Onzinnige geruchten..
Vind ik leuk
Ruud40 +10853
donderdag 19 april 2018 om 12:44
Even een kleine voorspelling welke berichten we de komende weken gaan krijgen:

Als Cillissen vertrekt zullen ze Onana er ook wel bij willen hebben

En dan zullen ze na een goed WK ook wel komen voor Ziyech en Tagliafigo.

O voordat Barcelona het vergeet: De talenten Kluivert en Dolberg in een twee voor één aanbieding kun je natuurlijk niet afslaan.

En krijgen ze als bonus Neres, want die wil dan natuurlijk ook naar Barcelona.

En met De Ligt, F de Jong en vdBeek erbij hebben ze dan een elftal dat net goed genoeg is om op 10 punten achterstand 2e te worden in Nederland. Denk dat heel Barcelona daar van droomt.

Tja, Overmars krijgt het nog druk
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:46]
Vind ik leuk
Hoogeveen +5340
donderdag 19 april 2018 om 12:49
Barca, de satelliet club van Ajax ;)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:54
lol
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 13:52
Barca zal vast scouten bij Ajax, want die zijn 2e geworden.
Of zou dat bankenmannetje een berichtje de wereld in brengen om de aandeeltjes van Ajax hoog te houden?
Een club die 10 pts achter de kampioen staat, daar wil Barca vast wel 4 van hebben, ik vermaak me kostelijk met die onzin.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:11
Barca wil blijkbaar ook niks meer winnen in de toekomst, nou dat zijn ze bij Ajax aan het juiste adres.
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 14:17
Barca is al een paar jaar de kluts kwijt, dus zou me niks verbazen als het toch waar is, waarom namen ze anders Cilissen?
Die berichten zorgen alleen dat Ajaxsupporters blijven denken dat hun spelers echt goed zijn. Voor ten Hag niet leuk want als hij geen kampioen wordt zal men boos zijn, de realiteit leert dat ze gewoon matig zijn.
Vind ik leuk
JustH +8846
donderdag 19 april 2018 om 14:50
Barca is goed de kluts kwijt, staan 15 punten los geloof ik.
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 15:13
Haha, ja sla me even neer met cijfers... daar gaat mijn onderbuik-gevoel.
Ik vind het niet meer zo sprankelend bij Barca, zo beter? Of misschien heb ik het nu wel gezien. Die Raketic of zo, word ik niet opgewonden van.
Vind ik leuk
JustH +8846
donderdag 19 april 2018 om 15:19
Had een goede fase in het seizoen, nu ff niet.
En Umiti ook minder nu.
Vind ik leuk
Stranger +3496
donderdag 19 april 2018 om 15:26
Ik word zoziezo niet opgewonden van een voetballer;-)
Vind ik leuk
abraksas +1028
donderdag 19 april 2018 om 15:31
Ik ook niet. Ik wordt opgewonden van mijn vriendin. Ze zou me de deur wijzen als ik met een stijve zou rondlopen elke keer als ik een voetbalwedstrijd zie :P
Vind ik leuk
Groen +307
donderdag 19 april 2018 om 15:40
Tuurlijk joh... maar tóch even je stijve erbij te halen op een voetbalsite ;)
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 15:38
ik word Sowiso ook niet opgewonden van spelers maar dat is 'bij wijze van spreken'.
Vind ik leuk
Stranger +3496
donderdag 19 april 2018 om 17:19
Sorry verkeerd begrepen;-)
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 17:26
Geeft niet, ik was zelf zo dom om dat te schrijven.
Vind ik leuk
Stranger +3496
donderdag 19 april 2018 om 18:19
Och als dat het domste is wat je ooit gedaan hebt of nog zult doen valt het allemaal nogal mee;-)
Ik ben ervan overtuigd dat er hier heel veel ( waaronder deze poster) veel dommere dingen gedaan hebben.
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 18:40
Zullen we die beerput van mijn domheden dichtlaten?
Mijn neus is met Carnaval weggelopen... die wilde er niet meer bijhoren.
Vind ik leuk
Stranger +3496
donderdag 19 april 2018 om 21:13
Dan kan ik alleen maar zeggen " welkom bij de club"
Vind ik leuk
Cookee +8565
zaterdag 21 april 2018 om 12:56
Haha, dank je, voel me al helemaal thuis.
Vind ik leuk
Stranger +3496
zaterdag 21 april 2018 om 12:59
Soort zoekt soort;-)
Vind ik leuk
Zultkop +2573
donderdag 19 april 2018 om 15:00
:) ha ja, de eigen jeugd was bij Barca ooit ook hoog aangeschreven. De laatste zoveel jaar komen er niet heel veel jeugdspelers door, er wordt meer gekocht in ieder geval....
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 15:17
Ik begrijp niet dat Barca Onana had en dan Cilissen haalt. Dacht dat het nationalistische Catalunha ook wel meetelde... dus of ze hebben niks meer of ze willen koste wat kost bijblijven. Waarmee de identiteit verdwijnt.
Feijenoord zat krap en keek op Varkenoord, toen hadden ze weer geld en kochten ze miskopen van H'veen... kijk nou eerst even wat je hebt! Waarom Haps halen als je Malacia of zo hebt. Dan kan je 6 miljoen aan iets anders uitgeven.
Vind ik leuk
Zultkop +2573
donderdag 19 april 2018 om 16:20
Ben ik helemaal met je eens. athletic-club-de-Bilbao houdt overigens nog wel steeds vast aan alleen basken in de selectie. Mooi!
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 16:35
Wauw, dat zo iets kan, weet wel het land is ook groter, dan heb je meer keuze, maar alleen basken, welke club hier zou het meest 'eigen' mensen hebben... ik gok ADO den Haag?
Niet dat er iets mis is met mensen van buiten, want Jahanbakhs mag zo aanschuiven bij mijn club. :)
Vind ik leuk
Zultkop +2573
donderdag 19 april 2018 om 17:00
Dat is het gekke, baskenland heeft volgens Wikipedia maar 2,2 milj inwoners......(zegt natuurlijk niet alles, er wonen ook Basken buiten de regio, maar dat zullen er geen miljoenen zijn....)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:16
Zijn de Spurs al.....
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:50
Grappig man....
Vind ik leuk
Leedz +4701
donderdag 19 april 2018 om 12:50
Ik als Ajacied irriteer mij dus ook dusdanig aan al het nepnieuws dat de wereld wordt geslingerd en waarvan je weet dat een aantal hier dat heel serieus gaan nemen...

Vanochtend was er nog bericht dat Barca een verdediger van Sevilla misschien zal overnemen dus dan is de interesse om de Ligt nu over te nemen ook lariekoek
Vind ik leuk
Zippy +3614
donderdag 19 april 2018 om 12:59
Klopt inderdaad.
Inmiddels heeft Barcelona ook al gesproken met de zaakwaarnemers van Lenglet. Hij staat open voor een zomerse move naar de aanstaande kampioen van Spanje.
Vind ik leuk
Jozef +30905
donderdag 19 april 2018 om 13:20
Lenglet is niet te koop. Over mijn lijk.

Als dat dreigt te gebeuren dan ga ik ervoor liggen...

;-)
Vind ik leuk
Sil95 +8432
donderdag 19 april 2018 om 12:54
Haha prachtig geformuleerd. Het is nog waar ook. Iedere dag worden we als Ajacieden en voetballiefhebbers op dit forum overladen met de meest onrealistische en gestoorde geruchten die je bedenken kunt. Ik denk dat alle topclubs voorlopig wel zijn afgeschrikt , zeker na het debacle van afgelopen weekend. In de wedstrijd tegen PSV hebben we kunnen zien dat een heel aantal spelers van ons Ajax nog (lang) niet aan een dergelijke stap toe zijn. De enige die ik op dit moment klaar acht voor een transfer is onze Onana. Het is aan hem te danken dat wij zondag niet met 6 a 7 0 zijn afgeslacht.
Vind ik leuk
Vowtar +3297
donderdag 19 april 2018 om 13:32
Helemaal mee eens, als vind ik dat je Ziyech en De Ligt een beetje tekort doet.
Vind ik leuk
Sil95 +8432
donderdag 19 april 2018 om 15:38
De Ligt is een fenomeen , een topper in wording. Misschien wel het grootste talent waar Ajax over beschikt. Maar ook hij is naar mijn mening nog niet uitgeleerd. Ziyech dan tenslotte , een rasvoetballer puur sang. Had hem graag zien blijven. Echter kunnen we dat wel vergeten.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:47
Fenomeen de ligt pfffffffffffffffffffffffffffff
Vind ik leuk
Sil95 +8432
donderdag 19 april 2018 om 16:55
Ja dat mag je wel zeggen denk ik. Een jongen van 18 die nu al min of meer de natuurlijke leider is van een club als Ajax. Al 50 duels achter de rug heeft en een Europa Cup finale op zijn CV. Al een aantal interlands afgewerkt en wordt zo'n beetje gevolgd door de gehele Europese top. Dat jij dit door je afgunst jegens Ajax niet zien wilt , is jouw goed recht. Er zijn maar weinig andere voetballers die op zo'n jonge leeftijd al zoveel hebben bereikt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 16:56]
Vind ik leuk
mgtow +688
donderdag 19 april 2018 om 13:35
Alle Ajacieden voor 1 miljard. Lijkt me een prima deal haha.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:43
Dan word barca de komende jaren geen kampioen. Gok 2e
Vind ik leuk
Hakbal +483
donderdag 19 april 2018 om 13:46
Overmars krijgt het niet druk want hij gaat daar zelf ook naar toe
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:51
Jij snapt het !!! Onderaan de streep willen ze geen enkele speler,
maar wil VP hier toch nog de illusie geven, dat Ajax nog wat voorstelt binnen Europa...
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 14:30
Dit bericht is gekopieerd door vp. Dus de Spaanse krant wil dat dan volgens jou ;).
Onzin bericht natuurlijk. Stel dat Barca wil verjongen doen ze dat wel met talenten uit Spanje, Frankrijk of zuid America. Ook misschien De Ligt dan. Zal dan wel een jaar wachten als ik De Ligt was
Vind ik leuk
Cookee +8565
donderdag 19 april 2018 om 14:34
Ik denk dat zo'n krant gewoon googlet op 'jong' en voetballer en dan rollen er wat namen uit, maar dat gaat nooit gebeuren.
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 14:37
Haha precies
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:57
Ajax laat echt niet van de Beek, Ziyech, de Jong tegelijk vertrekken hoor....alhoewel....
Vind ik leuk
Ruud40 +10853
donderdag 19 april 2018 om 13:12
Het is de volgende dag even slikken voor Overmars om op kantoor te vertellen dat ie ze als pakket allemaal verkocht heeft maar wanneer het bod goed genoeg is zal hij het toch doen.

Als je Sanchez zonder onderhandelen voor 40 miljoen verkoopt omdat ie een week moeilijk doet ... tja dan ben je volledig verblind door de miljoenen en kijk je niet eens meer of een speler misschien zo goed is dat hij echt meer waard is.
Vind ik leuk
Hakbal +483
donderdag 19 april 2018 om 13:49
Wordt tijd dat er ook clubs een bod uitbrengen op van de sar. Gaat hij makkelijk de deur uit
Vind ik leuk
Zultkop +2573
donderdag 19 april 2018 om 16:22
Nou op marktplaats zetten die Edwin, Krijg je er een zeilboot bij.
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 14:34
Je bent maar druk met Ajax ;). Onzin bericht natuurlijk maar ja die berichten heb je altijd. Maar het is wel goed Ajax want prijs van de speler gaat alleen maar omhoog. Daarnaast gaan andere teams toch ook maar even een kijkje nemen.
Vind ik leuk
5697956 +2782
donderdag 19 april 2018 om 13:38
Nee niet tegelijk, wel één voor één achter elkaar.
Vind ik leuk
Alain2708 +8746
donderdag 19 april 2018 om 13:26
Al die geruchten zijn alleen maar goed voor de marktwaarde! ;-)
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:25
Kramer is transfervrij :-)
Vind ik leuk
Henk 1971 +4771
donderdag 19 april 2018 om 15:58
Barça voorlopig geen kampioen meer dan.....jammer.
Vind ik leuk
Gein +364
donderdag 19 april 2018 om 12:36
Hij is gisteren 21 geworden.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:37
Kunnen jullie geen poll bedenken waarbij de uitslag nog enigszins spannend kan worden?
Vind ik leuk
Hoogeveen +5340
donderdag 19 april 2018 om 12:38
Titel doet me vermoeden dat ze voor De Ligt en De Jong al serieus zijn. Zijn er Ajacieden die daar iets over weten? Zou toch zonde zijn als deze jongens straks op de bank in Spanje zitten
Vind ik leuk
ficusje +1486
donderdag 19 april 2018 om 12:42
Ik zou alles verkopen en met de club stoppen,zo hou je de mensen niet voor de gek.je moet anders pas een seizoenkaart pakken als de tranfermarkt gesloten is.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:42
Ik krijg ook sterk het idee dat (met name Spaanse) kranten maar wat geruchten de wereld in slingeren.
Heb vooralsnog nergens gelezen dat insiders van Barcelona deze geruchten bevestigen.

Sensatienieuws.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:50
Barca volgt veel meer spelers naast een paar van Ajax. Daarom zijn het ook geruchten :).
Vind ik leuk
Laliga +1456
donderdag 19 april 2018 om 12:56
De ligt is denk ik geen gerucht meer , tuurlijk volgen grote clubs alle talenten maar als je 10 x komt kijken bij zowel club als interland en ze td gaat zelf kijken dan is het meestal wel sirieus. Van de jong en van de beek geloof ik persoonlijk niet Zoveel , hoe je het went of keert frenkie heeft niet schone uit de basis gespeeld . Aangezien dat zijn plek is.
Vind ik leuk
Degraaf +14016
donderdag 19 april 2018 om 14:16
Dat kan hij ook niet, omdat hij geblesseerd is.
Vind ik leuk
Laliga +1456
donderdag 19 april 2018 om 17:20
hij is niet het hele seizoen geblesseerd geweest dat weet jij zelf ook
Vind ik leuk
Degraaf +14016
donderdag 19 april 2018 om 20:46
Dat klopt, maar vóór zijn blessure speelde hij wel.
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 14:36
Zo kunnen ze altijd zeggen bij één goed gerucht : Zie je dat zeiden we al
Vind ik leuk
R94 +775
donderdag 19 april 2018 om 12:39
Ik kan nu al niet meer wachten op een zomer vol met onzinnige transfergeruchten. Lijkt me best leuk om als speler een lijstje bij te houden waar hij allemaal wel niet had kunnen voetballen volgens onze RTL Boulevard pers en dit dan na 2 jaar online gooien
Vind ik leuk
Jay5713 +3008
donderdag 19 april 2018 om 12:40
Het zijn alle drie grote talenten, goede spelers, op De Jong na ook inmiddels al international. Maar als je ziet hoe ze soms voor de dag komen dan vraag je je af wat Barcelona in ze zien op hele korte termijn. De Ligt maakt een hele goede ontwikkeling door maar als je ziet hoe hij stond in een topwedstrijd tegen PSV en hoe Vd Beek in diezelfde wedstrijd overlopen werd. Frenkie de Jong heeft in Ajax 1 bijna altijd als centrumverdediger gespeeld, heeft Barca die rol dan ook voor hem in petto of geven andere kwaliteiten de doorslag vraag je je af.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:40]
Vind ik leuk
Nm24 +188
donderdag 19 april 2018 om 12:40
Is stevie wonder soms scout van Barça iedereen heeft zondag toch kunnen zien dat het pure middelmaat is
Vind ik leuk
Sil95 +8432
donderdag 19 april 2018 om 12:44
Pure middelmaat wil ik het zeker niet noemen. Laat ik stellen dat het stuk voor stuk grote talenten zijn die alleen nog niet heel constant presteren. Goede wedstrijden worden met slechte wedstrijden afgewisseld. Wat exact logisch is voor jonge gasten als De Jong , Kluivert , De Ligt en Van de Beek die allen net een jaar bij het eerste van Ajax spelen. Het is inherent aan de leeftijd en het gebrek aan ervaring. Daarom zou het raadzaam zijn als dit soort jongens nog meerdere jaren blijven zodat ze ontwikkelen kunnen tot stabiele factoren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:46]
Vind ik leuk
Zultkop +2573
donderdag 19 april 2018 om 16:24
Zo jong is Siem niet meer hoor ;P
Vind ik leuk
Sil95 +8432
donderdag 19 april 2018 om 16:31
Nee die raak je op het moment nog niet kwijt aan Willem II of Roda..
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:41
De poll valt toch niet serieus te nemen! De genen die ja stemmen zijn niet goed wijs. Laat hij eerst maar eens net als klaasen destijds ajax bij de hand nemen. Klaasen heeft het in het buitenland niet eens gered kun je nagaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:42]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:43
Volgens de Amsterdamse zelfpijpers wordt ook Kluivert genoemd.
Vind ik leuk
Jay5713 +3008
donderdag 19 april 2018 om 12:45
Volgens mij zorgen vooral de media voor dit soort geruchten door het verleden van zijn vader bij Barcelona.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:45]
Vind ik leuk
zwollie +6127
donderdag 19 april 2018 om 13:27
Ja jij kan het weten, want je weet het beter.
Vind ik leuk
Zultkop +2573
donderdag 19 april 2018 om 16:25
Die komen ook uit de pijp neem ik aan>?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:45
Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Donny van de Beek hebben niets toegevoegd om een kampioenschap mogelijk te maken. Misschien dat ze voor Barcelona nog nuttig kunnen zijn maar voor Ajax komen ze gewoon zwaar te kort. Komend seizoen goede vervangers halen zoals Vertonghen, Kovalenko en Chiesa dan heb je pas echt goede spelers die tenminste het gras willen opvreten voor Ajax! Dit is pure vedetten gedrag!
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:00
Juist........ verder alles goed?
Vind ik leuk
Zippy +3614
donderdag 19 april 2018 om 13:03
"" Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong en Donny van de Beek hebben niets toegevoegd om een kampioenschap mogelijk te maken.""
Klopt inderdaad.
Plus.
Na de WK, dan gaan pas "" de "" transfers komen.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:08
Teveel kunstgras op de Nederlandse velden, die komen dus nooit.
Vind ik leuk
Jozef +30905
donderdag 19 april 2018 om 13:22
Als je grazers wil zou ik schapen overwegen...
Vind ik leuk
FCU10 +719
donderdag 19 april 2018 om 12:46
Ten Hag is ook rijp voor de stap naar Barcelona
Vind ik leuk
dhrwobo +17104
donderdag 19 april 2018 om 12:50
Hee VP, wat is het nou... vanochtend schrijven jullie nog dat De Ligt momenteel niet meer in beeld is, en nu is hij opeens wel nog in beeld. Wat is het nou? Stelletje amateurjournalisten?!
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 12:51]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:52
Ze doen maar wat. Dat weet je toch :)?
Vind ik leuk
dhrwobo +17104
donderdag 19 april 2018 om 13:00
Jawel, maar je moet ze scherp houden ;-)
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 14:40
Ze plaatsen een bericht uit Spanje ;)
Vind ik leuk
dhrwobo +17104
donderdag 19 april 2018 om 14:43
Ja dus? Je bent journalist omdat je zelf ook nieuws wilt communiceren. Als je tegenstrijdige berichten gaat plaatsen, dan moet je als journalist toch op zoek naar de waarheid voordat je tegelijk links en rechts roept?
Vind ik leuk
HJR +6125
donderdag 19 april 2018 om 14:45
Ik weet niet precies wat het doel is van vp, maar over het algemeen plaatsen ze berichten van andere sites. Denk dat die controle wel mee valt of het tegenstrijdig is met elkaar. Ik heb dat andere bericht niet gezien zo snel, maar miss ook wel weer van een andere bron.

Oh gevonden, staat in een Frans bericht. Maar ook dat de Ligt nog op de lijst staat ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 14:47]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:51
PSV wordt kampioen van Nederland en elke topclub wilt een speler van Ajax. Dit geeft weer eens aan dat Ajax niet alleen in Nederland, maar ook ver over de Nederlandse grenzen de grootste is.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 12:59
Barca hoeft helemaal geen enkele speler van Ajax zijn simpel weg niet goed genoeg. Dat zie je ook direct terug aan de prestaties van Ajax op het veld. Als deze zogenaamde wereldtoppers al voorbij gelopen worden door spelers van clubs zoals Vitesse Utrecht en Den Haag zijn ze totaal ongeschikt.

Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:21
Grootste wat, handelshuis? Want als je het koppelt aan de prestaties van afgelopen jaar...
Vind ik leuk
Sanuk +1657
donderdag 19 april 2018 om 13:31
In turkije misschien, verder ben jij zeker nog nooit ergens geweest. In het buitenland wordt bijna alleen naar de Engelse en Spaanse competitie gekeken. Ajax, maar ook PSV, zijn misschien nog een beetje bekend bij wat ouderen van vroeger.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:31
Ik heb toch liever dat Ajax kampioen is dan dat ze de grootste te zijn. Ik baal er nog steeds van van die zepert in Eindhoven.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:51
PSV 17 landstitels in afgelopen 33 jaar!!!!
Vind ik leuk
dhrwobo +17104
donderdag 19 april 2018 om 13:53
Willen alle topclubs een speler van Ajax? Of zijn het vooralsnog slechts roddels (als dan niet gestimuleerd door de Telegraaf en Ajaxprimeur)?

Prima, dan zijn jullie wereldwijd maar de grootste. Gefeliciteerd! Worden wij volgend seizoen wel WEER kampioen. Heh vervelend zeg..
Vind ik leuk
coci +246
donderdag 19 april 2018 om 12:56
Alles voor de click
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:01
Volgens mij is vd beek niet 22 maar 21 en nog erger dat ia hij gisteren geworden
Vind ik leuk
Mass +3780
donderdag 19 april 2018 om 13:02
Geen van drieen zijn ze goed genoeg voor Barca..Op dit moment dan...
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:04
Ziyech en Neres eruit,

Een goede middenvelder, een echte goal getter en die twee Zuid-Amerikaanse verdedigers waar eerder over werd gesproken erin.

Per saldo kost dat niks en dan eindelijk weer eens wat gaan presteren.

Verder gewoon niks verkopen onder 50 miljoen.

Ajax heeft een uitermate getalenteerd team, misschien kunnen ze eindelijk weer eens wat in Europa bewerkstelligen. Al was het maar Champions League groups-fase.

Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:13
Neres eruit? Want??
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:36
In Bande heeft Ajax al een vervanger binnen en 30 miljoen vanuit Milan leek me wel leuk. Daarnaast is Nunnely ook aan de deur aan het kloppen.

Dan kan Ajax eindelijk weer eens een echte kopsterke goalgetter kopen. Technisch is het allemaal wel mooi bij Ajax, maar soms ontbreekt het wel aan scorend vermogen.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:48
Neres is dit seizoen beter dan Bande en zal zich nog beter ontwikkelen. Ik zou hem zeker niet wegdoen. Bande is aardig, maar laat die maar vechten voor zijn plek. Als Ajax al iets niet moet doen dan is dat spelers wegdoen die net een beetje routine hebben.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:15
Heb je wel gelijk in, maar ik ben bang dat Overmars een beetje wil cashen.

Hopelijk worden zowel Lisandro Magallan en Edson Alvarez aangetrokken en dan kunnen ze gelijk proberen jeugdspeler Diego Lainez daar weg te kapen.

Als ze dan inderdaad alleen Ziyech verkopen (want die wil echt weg) en een goede vervanger ervoor terugkopen plus een echte striker die de potentie heeft om minstens 20 goals per seizoen te scoren (in de Eredivisie dan), dan kunnen ze misschien weer eens de groups fase van de Champions League bereiken.

Dat zou leuk zijn voor de fans en beter voor de ontwikkeling van de spelers.

Dan zal Overmars wel 20 miljoen van 'zijn' bankrekening moeten investeren en dat zie ik niet gebeuren. Maar eigenlijk is dat geld al terug verdiend zodra de groups fase wordt bereikt en de transfer waarde van het team zal alleen maar stijgen.

PS.
Dan moet ajax wel aan het begin van de transfer periode toeslaan, anders zijn ze weer het haasje. Een stevigere coach is ook nodig, eentje die wat meer uitstraling en aanzien heeft.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 19:17]
Vind ik leuk
ajax1973 +1899
donderdag 19 april 2018 om 13:11
als ten hag blijft zie ik veel jonge spelers te vroeg vertrekken
Vind ik leuk
Garinsha +3887
donderdag 19 april 2018 om 13:13
Geen enkele Ajacied is op dit moment rijp voor Barca.. maar dat is niets nieuws............
Vind ik leuk
zwollie +6127
donderdag 19 april 2018 om 13:29
Geen een speler uit de eredivisie is rijp voor Barcelona
Vind ik leuk
Garinsha +3887
donderdag 19 april 2018 om 17:20
Precies.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:15
Voor Barca zijn dit geen regelrechte versterkingen maar vulsel voor de bank en mogelijk iets voor de toekomst
Vind ik leuk
Leozao +76
donderdag 19 april 2018 om 13:18
Het zijn wel de Ajaxieden waar ze intresse in hebben.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:19
Willen ze geen kampioen meer worden?
Vind ik leuk
_AJAX_ +2598
donderdag 19 april 2018 om 13:21
80 miljoen voor alle 3...
Vind ik leuk
Jozef +30905
donderdag 19 april 2018 om 13:23
He, het is de Lidl niet...
Vind ik leuk
zwollie +6127
donderdag 19 april 2018 om 13:30
Maak er 180 van
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:21
hahahahaha
Vind ik leuk
Mauritz +1099
donderdag 19 april 2018 om 13:22
Samen met Cillessen de bank warm houden, wat moet zo'n club met zulke middelmatige spelers, niet eens kampioensmateriaal.
Vind ik leuk
Sanuk +1657
donderdag 19 april 2018 om 13:22
Hahaha, kun je toch niet serieus nemen deze artikelen. Van beek, de slechtere klaasen, de jong, al bijna 22, nog steeds aankomend talentje en voor de ligt hebben ze al ondertussen al een betere, met meer ervaring en goedkopere fransman gevonden.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:22
De Jong wordt volgende maand 21 en is in mijn ogen nu al beter dan Ziyech, maar hij hoort wel op het middenveld thuis.

Hij was trouwens lang geblesseerd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 19:23]
Vind ik leuk
PoepWagen +1309
donderdag 19 april 2018 om 13:25
Kansloos dit zeg
Vind ik leuk
Korm +27987
donderdag 19 april 2018 om 13:26
Donny vind ik wel een beetje vreemd, net zoals de Jong. De Ligt zal wel gaan na dit seizoen. de andere 2 lekker blijven joh
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:27
Kan barca niet zn naam veranderen naar Ajax B onderhand
Vind ik leuk
Nikos85 +747
donderdag 19 april 2018 om 13:32
Ze kunnen beter de opleiding kopen ondertussen. Man man ga zelf weer eens opleiden joh en doe niet mee met die trieste markttendensen.
Vind ik leuk
Sanuk +1657
donderdag 19 april 2018 om 13:36
Begint wel op te vallen. Na iedere wanprestatie koopt overmars een speler of gooit de geruchten de wereld in dat er interesse is van topclubs in zijn spelers. Begint een beetje lachwekkend te worden. Afgelopen zondag volledig overlopen door PSV, wie wil deze middelmaat nu serieus hebben?
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 13:37]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:30
Geruchten de wereld inslingeren? Dat gaat toch helemaal niet. Dan zeggen de betreffende clubs toch dat er helemaal niks van klopt? Daarbij zijn scouts wel degelijk herhaaldelijk gesignaleerd om spelers te bekijken.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:38
Ja natuurlijk....slaap maar lekker verder...vd Beek aub zeg...daar lopen er in spanje alleen al nog 100 van rond
Vind ik leuk
Hakbal +483
donderdag 19 april 2018 om 13:40
160 mil voor alle drie. Ex bonussen. Bedrag moet in één keer worden overgemaakt en met moet ze nog minmaal een jaar bij Ajax laten spelen
Vind ik leuk
Psv1989 +1144
donderdag 19 april 2018 om 13:42
Barca de nieuwe kijken kijken niet kopen club
Vind ik leuk
Lipu +569
donderdag 19 april 2018 om 13:44
Ja, Barca aast ook op een aantal Twente spelers die transfervrij weg mogen bij degradatie. Waar of niet waar???
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:49
Zijn al drie nu nog niet goed genoeg voor barcalona.
- De jong komt fysiek te kort
- De Ligt komt snelheid en duelkracht te kort, verliest veel duels in de lucht
- vd Beek is in toekomst box-to-box speler voor in Engeland
Jongens moeten eerst rijpen in eredisivie, dat is het beste voor hun carriere.
Ze willen toch niet spoor Klaassen volgen.....bank/tribune!
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:48
Op wat voor cijfers baseer jij dat de Ligt te veel duels in de lucht verliest?
En waaruit blijkt zijn snelheid tekort?

Vergelijk zijn cijfers met andere toppers in Europa en je ziet dat hij met kopduels helemaal niet gek scoort.
Ook niet vergeleken met andere CV's in de eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:36
Daarbij, Klaassen was al veel ouder en had al veel en veel meer ervaring dan de huidige Ajax spelers.

Het zou heel goed zijn als ze nog twee jaartjes bij elkaar blijven en dan met meer Europese wedstrijden en Europa cup bagage recht hebben om hun plek op te eisen anders gaat hun carriere er vroegtijdig aan.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:55
Alle 3 naar Barca! Ik zeg ja. Zou mooi zijn als Barca zich eens niet plaatst voor de CL.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 13:55
Ha ha.serieus?!
Vind ik leuk
Stom +64
donderdag 19 april 2018 om 14:04
"Bronnen binnen Ajax bevestigen aan El Mundo Deportivo dat Barcelona ook in de markt is voor"

Jaja, wij van WC eend! Als verkopende club zou ik geruchten altijd aanwakkeren! Da's altijd goed voor de marktwaarde!

Het wil pas echt wat zeggen als Barca zich officieel meld of het juist door bronnen binnen Barca zelf bevestigd word. Dat eerste hebben ze nog niet gedaan dus hoezo "aast op" VP?!? Sensatie titel want ze volgen ongetwijfeld tientallen jonge spelers, dat wil nog niet zeggen dat ze die allen uiteindelijk ook proberen te kopen...
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:10
Serieus?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:04
Waarom deze berichten plaatsten?
Ajax is geen kampioen geworden dit seizoen en steeds Ajax spelers aandacht geven en kopen maakt AntiAjacieden heel heel erg kwaad. Is dat nu nodig op zo een mooie lentedag.
Denk aub ook aan de de anti's die kunnen het heel moeilijk een plek geven.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:08
480.000.000,00
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:08
wil Barca nooit meer kampioen worden dan? Want dan ga je toch voor goede spelers lijkt mij en niet voor de middelmaat van de Nederlandse competitie
Vind ik leuk
#KeizerIn +4428
donderdag 19 april 2018 om 14:13
Van de Beek is gister 21 geworden hoe is hij dan ineens 22?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:16
Schijnt dat ze ook al interesse hebben in Benjamin van Leer.
Vind ik leuk
De Haan +110
donderdag 19 april 2018 om 14:20
Naar verluid bereid barcelona stappen voor om de hele selectie van ajax over te nemen. Keep 'm coming!
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:29
Kan ajax zn naam niet gewoon vernaderen in Barcelona B??
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:38
Wat een jaloezie bij de boertjes uit Eindhoven weer, voorlopig zal je nergens zien staan dat de Europese top een PSV speler willen.... ZEGT meer dan GENOEG Haha
Vind ik leuk
WRFM +702
donderdag 19 april 2018 om 14:57
En jij gelooft dit flapdrol
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:40
allemaal geruchten joh, lekker paar jaar bij Ajax blijven nog die gasten.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:41
barca heeft in geen van 3 interesse.Dit is weer typisch een verhaal uit amsterdam om intresant te doen na die nederlaag.De amsterdamse media moet iets verzinnen om ajax in een goed daglicht te zetten.
Maar heel dit verhaal is dus onzin.
Valt op dat het voor die amsterdammers niet mee valt eerlijk te zijn.
Van de 100 berichten die ze hier opzetten is 95% verzonnen.
Te zielig voor woorden is dit.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:49
Ben jij die prototype psver die aangifte heeft gedaan om matchfixing?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:54
Jij bent zeker een amsterdammer die zijn verdriet hier wil uiten.
Neem een chocomel en pak je playmobil.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:56
Goeie reactie. Topper!
Ik geef je een like voor de moeite.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:45
Jij bent diegene die aan het janken is.... maar ik bemoei niet, het is frustrerend dat PSV-ers niet gewild zijn. Maar misschien komt eintracht of brighton weer
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:03
Hey sukkeltje, sinds wanneer zit het hoofdkantoor van El Mundo in Amsterdam? Misschien kun je het artikel en de linkjes eerst bekijken voordat je je muiltje opengooit.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:13
Ooh el mundo.Is dat niet die krant die 3 jaar geleden schreef dat psv de beste club van nederland is.Dus jij gelooft die krant wel.
Je hebt daar wel een punt.Psv is inderdaad de beste club van nederland.Of liegt el mundo.Vertel is.Ben zo benieuwt naar je antwoord
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:17
Dit jaar is PSV de beste club van Nederland. Ik ben niet zo triest om dat voor dit jaar te bevestigen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:40
Ik heb het niet over 1 jaar wat el mundo bevestigde.
Ik heb he over dat ze dat altijd zin geweest.
En dan heb ik het over de laatste 30 jaar.
Geloof me als je el mundo gelooft dan hebben ze interesse in half Europa.Maar we wachten af wie wanneer waar naar toe gaat.Ik zeg je dat er geen 1 nederlander naar Barcelona gaat.En die gaat eindigen in de vergetenheid.Net als 80% van de nederlander die in het buiteland voetballen.
Maar ik hoop het voor ajax da hebben ze voor volgend alweer een smoesje klaar dat ze geen kampioen zijn geworden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:45
Jij zegt in je eerste reactie dat 95% van de berichten over Ajax door de Amsterdamse media wordt verzonnen. Ik zeg je dat dit bericht net als vele andere over de link Barca-Ajax komen van een Spaanse krant. Wat ik geloof is heel iets anders. De ligt is nog lang niet geschikt voor Barcelona, geen enkele speler uit de Eredivisie kan meekomen met Barcelona. Geen Ajacied, geen Feyenoorder en ook geen enkele PSV-er. De beste uit de Eindhovense selectie kan niet met Chelsea meekomen.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:43
En wat moet barca met spelers die nog in de luier zitten.
Barca zoekt mannen geen kinderen die huilen als de tegenstander wint.
En de hele kruitvat leeg kopen om de traantjes te drogen.Droom verder amsterdam.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:55
Gewoon een boze brief schrijven naar Barca en vertellen dat er ook een club is die psv heet, en dat ze ook spelers hebben.
Dit is niet eerlijk, onee!
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:44
Vind vd Beek een leuke speler hor, echt waar.
Maar ik zie niets in hem wat voor Barca van enige toegevoegde waarde kan zijn.

Bij de Ligt weldegelijk en bij Frenkie misschien eens op termijn.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:47
Kan VP geen ban krijgen voor deze permanente stroom van fake news over al die megawereldtoptalenten van Ajax die allemaal door Barcelona begeerd worden?
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 14:48]
Vind ik leuk
WRFM +702
donderdag 19 april 2018 om 14:55
De geloofwaardigheid van VP wordt met de dag minder
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:09
Nee, ik denk echt dat Barcelona scouts stuurt naar Amsterdam om zo op dit forum discussies uit te lokken.... Tuurlijk hebben ze veel liever Brenet, Hendrix,Nieuwkoop, Haps en weet ik wie nog meer....Iniesta heeft laatst zelfs en plein public geopperd om er sowieso 6 uit de ED te halen... ;)

Heeft puur te maken met de contacten uit het verleden, mijns inziens. Er is op dit moment geenenkele speler uit de ED die daar ff op de training 9 tegen 9 in de middencircel kan bijbenen....
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:18
Onbegrijpelijk als dit echt zo is. Het tempo waarin hij speelt is dramatisch laag. Als Donny nu naar het buitenland gaat dan valt ie nog harder dan Klaassen. Is niveau eredivisie en echt niet meer.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:38
Niemand van Ajax is rijp voor een overstap naar Barcelona. En niemand zal OOIT rijp zijn voor die stap. Wat een riooljournalisme ook weer. Er moet uiteraard een Amsterdamse tegenhanger gevonden worden voor al die lofuitingen over PSV. Belachelijk!
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:54
Ik hoop dat dit allemaal niet waar is, want dan kan Barcelona het wel vergeten.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 15:57
F. de Jong heeft nog een 4-jarig contract. Als de Ligt al 50 miljoen kost, wat kost een middenvelder dan die jonger is en een langer contract heeft.....
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 20:13
De Ligt is een stuk jonger.
Frenkie is bijna 21.
De Ligt wordt 3 maanden later 19.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:14
vorig jaar Europa cup finale gehaald , toen werden de zelfde namen genoemd als dit jaar,maar wie ging weg Davinson Sánchez beste speler

en who the fuck is davy klaasen

alsje beste spelers blijft verkopen ga je sportief ten onder
want de toekomst is de toekomst niet meer,
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 16:22
Barça is van plan om de competitie spannender te maken
Vind ik leuk
renemar +398
donderdag 19 april 2018 om 16:39
Ach gut, mss. moeten ze eens naar de Geusselt om derde en vierde keus belgische spelers te bekijken.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 20:12
Grappig dat een fan van zo'n grote club zich druk maakt over een cynische uitspraak van een kleine-club-in-de-marge fan
Vind ik leuk
Splintair +1287
donderdag 19 april 2018 om 16:29
Haha ik dacht Bergwijn;)

Maar goed beide niks te zoeken ( nog) bij barca
Vind ik leuk
renemar +398
donderdag 19 april 2018 om 16:38
Vreemde snuiters als dat waar is.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 17:12
Bronnen binnen Ajax.. Drijven ze in Amsterdam nu de prijs op van hun eigen spelers? Bijzonder!
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 18:04
Als dit door gaat gaat het beter met de Ajax NV dan AFC Ajax. Proficiat!
Vind ik leuk
Mari +4697
donderdag 19 april 2018 om 18:08
Zal er ook maar 1 persoon zijn die dit gelooft?
Vind ik leuk
5by5 +1237
donderdag 19 april 2018 om 18:22
Wat moet Barcelona in hemelsnaam met 3 spelers uit de Mickey Mouse competitie die alleen maar kunnen praten over hoe goed ze zijn maar het niet waar maken in een wedstrijd?
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 18:24]
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 18:39
Leuke speler maar toch geen Barcelona materiaal?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 19:31
dat wordt dan 400 miljoen euro alstublieft
Vind ik leuk
5by5 +1237
donderdag 19 april 2018 om 20:12
Waar is Trump ik lees fake news.
Vind ik leuk
klick +367
donderdag 19 april 2018 om 20:38
alleen de ligt is goed genoeg. de rest moet nog zeker 2-3 jaar bijleren als ze het niveau uberhaubt wel gaan halen. onzin artikel!
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 17:03
Is 'ie nog helemaal niet klaar voor.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Barcelona aast op derde Ajacied: rol voor Koeman en gebroeders De Boer'