'Manchester City-directeur Bergiristain was in de Arena voor pareltje van Ajax'

    'Manchester City-directeur Bergiristain was in de Arena voor pareltje van Ajax'

    vrijdag 20 april 2018 om 08:46

    Een zware delegatie van Manchester City was donderdagavond in de Arena om Matthijs de Ligt aan het werk te zien. Technisch directeur Txiki Bergiristain en zijn rechterhand Gary Worthington waren aanwezig bij het duel van Ajax tegen VVV-Venlo (4-1).

    Met dat nieuws pakt The Telegraph uit. Volgens de Britse krant had Bergiristain woensdag al een ontmoeting met de Nederlandse scout Kelvin de Lang, die door The Citizens is ingeschakeld om De Ligt te volgen. De Ajax-verdediger heeft veel indruk gemaakt in de voorbije interlands van het Nederlands elftal tegen Engeland en Portugal.

    Manchester City is slechts een van de vele topclubs die zijn pijlen op de pas achttienjarige De Ligt heeft gericht.  Ajax heeft een prijskaartje van zo'n 58 miljoen euro om zijn nek gehangen. De beslissing of de Premier League-kampioen daadwerkelijk een bod gaat uitbrengen, ligt bij Bergiristain en manager Pep Guardiola.

    Mocht het zover komen dan vertrouwt de directeur de operatie toe aan Seb Arnesen, de zoon van Frank Arnesen. City lijkt in de zomer wel een nieuwe centrale verdediger aan te willen trekken.

    Plaats een reactie

    vrijdag 20 april 2018 om 08:53
    Net Laporte gehaald en weer 60 miljoen willen besteden, dat lijkt me niet bepaald efficiënt.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6429
    vrijdag 20 april 2018 om 08:54
    Ja idd....

    Dan willen ze Otamendi misschien verkopen
    Die kan er toch niks van :P
    Vind ik leuk
    TerrorPep +189
    vrijdag 20 april 2018 om 11:07
    Haha wat lul jij nou? Otamendi in team of the season
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6429
    vrijdag 20 april 2018 om 12:07
    Het lijkt heel wat omdat er een sterke ploeg om heen staat
    Vind ik leuk
    mcmodd +21473
    vrijdag 20 april 2018 om 16:40
    Het lijkt heel wat omdat wat er omheen staat niet zoveel voorstelt.
    Vind ik leuk
    Mari +6570
    vrijdag 20 april 2018 om 09:14
    Het is een investering. Net als alle andere voetballers.
    Slaagt de Ligt dan wordt hij minder waard. Mislukt hij dan verkopen ze hem voor € 10 mln minder of zo.
    Nu is de Ligt ineens niet meer zo duur
    Vind ik leuk
    Korm +30925
    vrijdag 20 april 2018 om 09:22
    tja we gaan het zien
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 09:22]
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6429
    vrijdag 20 april 2018 om 08:53
    City zou niet de beste stap zijn denk ik

    Daar wordt het de bank warm houden ben ik bang

    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:12
    Dat zou ik niet gelijk zeggen. Ik denk dat de aanwezigheid van Pep juist een voordeel kan zijn. Als die het ziet zitten in de Ligt, dan is goed genoeg ook oud genoeg.

    Dat gezegd hebbende, ik denk dat de Ligt nog niet toe is aan de premier leage. Hij maakt echter wel reuzenstappen.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6429
    vrijdag 20 april 2018 om 09:21
    Daar heb je op zich wel een punt

    De cv's zijn niet allemaal top bij City
    Vind ik leuk
    mcmodd +21473
    vrijdag 20 april 2018 om 16:42
    Ze hebben er stoelverwarming, als er niemand op zit is het ook goed ;-)
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8338
    vrijdag 20 april 2018 om 08:53
    Als hij verstandig is blijft hij nog 2/3 jaar bij Ajax. Hij moet op deze leeftijd niet op de bank belanden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:59
    Das wel heel lang om Patrzyszek en Schahin tegen te komen. Naar topclub en dan aan subtopper in Bundeslige, Primera Division of PL worden uitgeleend voor een jaar of 2 lijkt me beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 08:54
    De lang is geen scout, is een zaakwaarnemer. En niet geheel onbelangrijk, hij neukt Ellen Hoog. Waarvan akte.
    Vind ik leuk
    Busk +1171
    vrijdag 20 april 2018 om 09:14
    Die de Lang is een Doyen-mannetje. (Met zo'n hockey-chick idd). Lijkt me een vaag figuur...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:28
    Ze zijn er lelijker.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:46
    Die heeft ie best gescout anders..
    Vind ik leuk
    SimonSays +5663
    vrijdag 20 april 2018 om 11:27
    Ik moest even kijken wie dat ook alweer is, maar dat lijkt me echt een type psycho groupie cocaine crazy op weg naar een mental breakdown.. Ieder z'n smaak hoor ;)
    Vind ik leuk
    HupHolland +1495
    vrijdag 20 april 2018 om 12:28
    Heb je daar beelden van?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 08:55
    Niet naar City gaan. Nog te hoog niveau daar en ze hebben te veel spelers. Zou een tussenstap maken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23991
    vrijdag 20 april 2018 om 08:55
    Niet naar City! Die grossieren in centrale verdedigers. Onlangs werd Laporte nog aangetrokken..
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18137
    vrijdag 20 april 2018 om 10:15
    En Sandler... hehe ;)

    Als ik al die clubs zo zie eh, dan is Bayern de beste optie vind ik.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 10:16]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23991
    vrijdag 20 april 2018 om 10:34
    Denk ik ook. Bij Barca staat hij achter Umtiti en Pique. En daar lopen Vermaelen, Mina en die aankoop van Secilla van deze week ook nog rond. Bayern zou een perfecte keuze zijn.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    vrijdag 20 april 2018 om 08:55
    Die hebben toch Sandler al gehaald...? ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 08:56
    De ligt blijft in Amsterdam.

    Ik wil iedereen mededelen dat ik voorlopig niet meer op VP te vinden ben. Wegens ernstige omstandigheden.
    Ik wil mensen die mij lief hebben en haten 1 boodschap meegeven. Wees lief voor mekaar want het is een spelletje.
    Hou jullie rustig mensen en tot een ander x.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 09:00]
    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    vrijdag 20 april 2018 om 09:01
    Are you ok, hun? xoxox
    Vind ik leuk
    James655 +700
    vrijdag 20 april 2018 om 09:14
    @ Turkse Nederlander:
    Als dit een serieuze boodschap is, dan wens ik je veel sterkte en geluk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    HupHolland +1495
    vrijdag 20 april 2018 om 12:32
    Sterkte!!!
    Vind ik leuk
    Nm24 +178
    vrijdag 20 april 2018 om 08:57
    Haaa beginnen ze weer over pareltje die houten klaas kan totaal niet mee komen maar ja voor de handel wel
    Vind ik leuk
    Ozpo +465
    vrijdag 20 april 2018 om 09:12
    Gelukkig heb jij er verstand van.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14351
    vrijdag 20 april 2018 om 08:58
    Als ik VP een beetje lees de afgelopen dagen zat de halve ArenA gisteren vol met scouts...
    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    vrijdag 20 april 2018 om 09:00
    Dan zaten er dus alleen maar scouts gisteren?
    Vind ik leuk
    Busk +1171
    vrijdag 20 april 2018 om 09:17
    Inderdaad, die andere helft bleef leeg.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2922
    vrijdag 20 april 2018 om 09:53
    Nee, die waren verkleed als stoeltje.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +797
    vrijdag 20 april 2018 om 10:38
    Haha! Vind ik leuk!
    Vind ik leuk
    Sanuk +2922
    vrijdag 20 april 2018 om 09:52
    En scouten in een wedstrijd tegen VVV, doe ff serieus. Volgens mij zit overmars achter de redactie van VP.
    Vind ik leuk
    JustH +13074
    zaterdag 21 april 2018 om 00:52
    Zaten er 30.000 wat netjes is op donderdagavond tegen een ploeg die altijd de bus parkeert.
    Vind ik leuk
    Busk +1171
    vrijdag 20 april 2018 om 09:18
    Stoeltjes genoeg daar tijdens zo'n wedstrijd in die UFO.
    Vind ik leuk
    kladblok +612
    vrijdag 20 april 2018 om 08:59
    Geld geld geld geld alleen maar meer geld eruit. Bouw nou is een team dat 2 jaar hetzelfde blijft! zo win je nooit de CL
    Vind ik leuk
    Floris5 +104
    vrijdag 20 april 2018 om 09:18
    Zou je niet eerst beginnen met kampioen worden ipv over het winnen van de CL te beginnen?
    Dat is al moeilijk genoeg voor ze.......
    Vind ik leuk
    kladblok +612
    vrijdag 20 april 2018 om 09:22
    nee hoor ze zijn namelijk al kampioen wedstrijden voor het eind. Dus geen idee wat je hiermee bedoelt. Dit seizoen zonder problemen kampioen geworden
    Vind ik leuk
    RtdDub +10621
    vrijdag 20 april 2018 om 09:00
    Is die club in Amsterdam nog wel bezig met voetballen?
    Lijkt godverdomme wel een juwelier.
    Pareltje hier, groeibriljantje daar.

    Vind ik leuk
    3Bier +6914
    vrijdag 20 april 2018 om 09:02
    Als Ajax zijnde ben je toch volstrekt kansloos. Deze club ( lees: oliesjeik) legt dat bedrag lachend neer. Nu maar hopen dat De Ligt verstandig is en een jaartje doorgaat als aanvoerder bij Ajax. Is nog niet klaar voor de stap naar de absolute top.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11405
    vrijdag 20 april 2018 om 09:09
    Nu verkopen voor de hoofdprijs en nog een jaar huren bedingen..
    Vind ik leuk
    Topdrie +2289
    vrijdag 20 april 2018 om 09:12
    Matthijs heeft meer sympathie voor traditionele clubs als Arsenal & Liverpool. Ik zie het er niet van komen
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +251
    vrijdag 20 april 2018 om 09:14
    Dat City koopt alleen maar om te zorgen dat de 'concurrenten' die spelers niet kunnen kopen. Veel spelers die ze kopen verpieteren daar in de luwte en verspelen daardoor 2/3 jaar van hun carrière maar spekken wel de bankrekening... Uiteindelijk bepaald de speler zelf of hij wel of niet tekent bij de club, maar als je een heel goed salaris krijgt dan kun je dat ook niet makkelijk weigeren natuurlijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:21
    Dan heeft ie vast ook gezien dat ie behoorlijk de mist in ging bij de 0-1 van Seuntjens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:22
    hallo de ligt is net zoveel waard als van Dijk! dus..... geef de Ligt een beter contract? En gooi de prijs omhoog! als zij hem per se willen hebben dan betalen ze heus wel! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Jajem +386
    vrijdag 20 april 2018 om 09:32
    €50 miljoen minimaal voor de rest intreseert het me niet of city 10 verdedigers heeft of koopt ik hou me met me eigen club bezig.
    Vind ik leuk
    Pazto +218
    vrijdag 20 april 2018 om 09:34
    60 miljoen! En dan hoor ik dat bijvoorbeeld AZ genoegen zou moeten nemen met 15 miljoen voor Jahanbakhsh..
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8407
    vrijdag 20 april 2018 om 09:39
    Hopelijk was hij niet afgelopen zondag in het Philips stadion. Man man wat viel die door de mand bij de vernedering van PSV 3-0 ! PSV kampioen
    Vind ik leuk
    Hiha +64
    vrijdag 20 april 2018 om 10:21
    Half volle UFO 😄
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:42
    Strik erom en weg ermee! Helaas het is niet anders, elk jaar hetzelfde gelul! WZAWZDB!
    Vind ik leuk
    markus040 +2222
    vrijdag 20 april 2018 om 10:44
    ik hoop dat de ligt verstandig is en voor een mooie echte europese topclub kiest als ie weg gaat
    niet voor deze verschrikkelijke club , als die sjeik er genoeg van krijgt en zijn geld terug trekt , blijft er gewoon een engelse middenmoter over
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6040
    vrijdag 20 april 2018 om 10:45
    mathijs nog een jaartje of 2 bij ajax blijven, en met de zelfde status vertrekken als JAn vertonghen,

    en dan eerst een tussen stap maken naar Tothingham of zo. niet gelijk naar chelsea

    ben bang dat je daar dan toch op de bank komt te zitten
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 11:25
    Oprotten met die geld wolven!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 11:39
    Ik zie niet in waarom je Ziyech voor 10 tot 20 miljoen moet laten gaan.
    Hij heeft nog een 3-jarig contract. Dat Ziyech wilt vertrekken omdat hij zich door de aanhang onjuist behandeld vindt worden heeft hij toch een beetje aan zichzelf te danken. Ik hoor niet tot de groep mensen die vindt dat Ziyech zo behandeld mag worden, maar bij s.c. Heerenveen en bij F.C. Twente gebeurde precies hetzelfde. Dus dan zal het ook wel een beetje aan Ziyech liggen. Ik denk dat als er geen 30 miljoen op tafel komt dat Ajax hem beter aan zijn contract kan houden.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1495
    vrijdag 20 april 2018 om 12:37
    Dat brengt onrust teweeg, daar heb je niks aan. De prijs zal er niet van omhoog gaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 11:43
    Denk dat ze vervanging voor kompany zoeken, oud en vaak in de fout... daarnaast erg blessuregevoelig
    Vind ik leuk
    Pim1975 +1
    vrijdag 20 april 2018 om 12:51
    Veltman weg.. naar een club die bij hem past. Heracles of andere middenmoter. Een zeer overschatte speler.. de ligt nog een jaar bij Ajax en dan de stap maken naar een middenmoter in de premier league.. om van daaruit door te groeien tot een nog betere verdediger. Hij is nog zo jong met een geweldige toekomst voor zich. Overhaaste stappen schadiggen zijn carrière. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Hopelijk gebruikt hij zijn verstand want hij is een jonge voetballer met een geweldige toekomst voor zich.
    Vind ik leuk
    Champ1 +210
    vrijdag 20 april 2018 om 13:41
    Ze komen wel heel vsak naar de ligt kijken lijkt mij een twijfelgeval als hij echt zo goed is als men denkt in nederland was hij allang weg
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1603