'Manchester City-directeur Bergiristain was in de Arena voor pareltje van Ajax'

'Manchester City-directeur Bergiristain was in de Arena voor pareltje van Ajax'

vrijdag 20 april 2018 om 08:46

Een zware delegatie van Manchester City was donderdagavond in de Arena om Matthijs de Ligt aan het werk te zien. Technisch directeur Txiki Bergiristain en zijn rechterhand Gary Worthington waren aanwezig bij het duel van Ajax tegen VVV-Venlo (4-1).

Met dat nieuws pakt The Telegraph uit. Volgens de Britse krant had Bergiristain woensdag al een ontmoeting met de Nederlandse scout Kelvin de Lang, die door The Citizens is ingeschakeld om De Ligt te volgen. De Ajax-verdediger heeft veel indruk gemaakt in de voorbije interlands van het Nederlands elftal tegen Engeland en Portugal.

Manchester City is slechts een van de vele topclubs die zijn pijlen op de pas achttienjarige De Ligt heeft gericht.  Ajax heeft een prijskaartje van zo'n 58 miljoen euro om zijn nek gehangen. De beslissing of de Premier League-kampioen daadwerkelijk een bod gaat uitbrengen, ligt bij Bergiristain en manager Pep Guardiola.

Mocht het zover komen dan vertrouwt de directeur de operatie toe aan Seb Arnesen, de zoon van Frank Arnesen. City lijkt in de zomer wel een nieuwe centrale verdediger aan te willen trekken.

Plaats een reactie

vrijdag 20 april 2018 om 08:53
Net Laporte gehaald en weer 60 miljoen willen besteden, dat lijkt me niet bepaald efficiënt.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 08:54
Ja idd....

Dan willen ze Otamendi misschien verkopen
Die kan er toch niks van :P
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:07
Haha wat lul jij nou? Otamendi in team of the season
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:07
Het lijkt heel wat omdat er een sterke ploeg om heen staat
Vind ik leuk
mcmodd +18762
vrijdag 20 april 2018 om 16:40
Het lijkt heel wat omdat wat er omheen staat niet zoveel voorstelt.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:03
Die hebben zoveel geld. die kijken niet meer naar posities,maar kopen gewoon.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:06
Otamendi is nog in het premier league team of the season gekomen, dan kan de rest van de pl er ook helemaal niks van
Vind ik leuk
Kevindo +570
vrijdag 20 april 2018 om 09:47
Opmerkelijke reactie inderdaad.
Vind ik leuk
JustH +8842
zaterdag 21 april 2018 om 00:47
Stallen bij NAC
Vind ik leuk
Mari +4697
vrijdag 20 april 2018 om 09:14
Het is een investering. Net als alle andere voetballers.
Slaagt de Ligt dan wordt hij minder waard. Mislukt hij dan verkopen ze hem voor € 10 mln minder of zo.
Nu is de Ligt ineens niet meer zo duur
Vind ik leuk
Korm +27986
vrijdag 20 april 2018 om 09:22
tja we gaan het zien
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 09:22]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 08:53
City zou niet de beste stap zijn denk ik

Daar wordt het de bank warm houden ben ik bang

Vind ik leuk
Hattrick +9422
vrijdag 20 april 2018 om 09:11
Hij kan het beste nog een jaar als bij Ajax blijven. Er komt vast wel een gek voor Veltman en dan kan De Ligt als aanvoerder kampioen worden :)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:27
Veltman, daar komt Ajax nooit meer vanaf, lol
Vind ik leuk
Hattrick +9422
vrijdag 20 april 2018 om 12:32
Er is er altijd wel 1 gek genoeg om hem te kopen. Manolev is ook verkocht toch?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:38
Danny Blind is nooit verkocht
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:12
Dat zou ik niet gelijk zeggen. Ik denk dat de aanwezigheid van Pep juist een voordeel kan zijn. Als die het ziet zitten in de Ligt, dan is goed genoeg ook oud genoeg.

Dat gezegd hebbende, ik denk dat de Ligt nog niet toe is aan de premier leage. Hij maakt echter wel reuzenstappen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:21
Daar heb je op zich wel een punt

De cv's zijn niet allemaal top bij City
Vind ik leuk
mcmodd +18762
vrijdag 20 april 2018 om 16:42
Ze hebben er stoelverwarming, als er niemand op zit is het ook goed ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 08:53
Als hij verstandig is blijft hij nog 2/3 jaar bij Ajax. Hij moet op deze leeftijd niet op de bank belanden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:59
Das wel heel lang om Patrzyszek en Schahin tegen te komen. Naar topclub en dan aan subtopper in Bundeslige, Primera Division of PL worden uitgeleend voor een jaar of 2 lijkt me beter.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 08:54
De lang is geen scout, is een zaakwaarnemer. En niet geheel onbelangrijk, hij neukt Ellen Hoog. Waarvan akte.
Vind ik leuk
mgtow +658
vrijdag 20 april 2018 om 09:03
Ik ben jaloers.
Vind ik leuk
Sanuk +1652
vrijdag 20 april 2018 om 09:50
Niks gewend dus. Komen ook niet aankloppen op je zolderkamertje.
Vind ik leuk
Busk +1195
vrijdag 20 april 2018 om 09:14
Die de Lang is een Doyen-mannetje. (Met zo'n hockey-chick idd). Lijkt me een vaag figuur...
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:28
Ze zijn er lelijker.....
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:46
Die heeft ie best gescout anders..
Vind ik leuk
SimonSays +2733
vrijdag 20 april 2018 om 11:27
Ik moest even kijken wie dat ook alweer is, maar dat lijkt me echt een type psycho groupie cocaine crazy op weg naar een mental breakdown.. Ieder z'n smaak hoor ;)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:28
Heb je daar beelden van?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 08:55
Niet naar City gaan. Nog te hoog niveau daar en ze hebben te veel spelers. Zou een tussenstap maken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 08:55]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 08:55
Niet naar City! Die grossieren in centrale verdedigers. Onlangs werd Laporte nog aangetrokken..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
vrijdag 20 april 2018 om 10:15
En Sandler... hehe ;)

Als ik al die clubs zo zie eh, dan is Bayern de beste optie vind ik.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 10:16]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 10:34
Denk ik ook. Bij Barca staat hij achter Umtiti en Pique. En daar lopen Vermaelen, Mina en die aankoop van Secilla van deze week ook nog rond. Bayern zou een perfecte keuze zijn.
Vind ik leuk
2cents +45697
vrijdag 20 april 2018 om 08:55
Die hebben toch Sandler al gehaald...? ;)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 08:56
De ligt blijft in Amsterdam.

Ik wil iedereen mededelen dat ik voorlopig niet meer op VP te vinden ben. Wegens ernstige omstandigheden.
Ik wil mensen die mij lief hebben en haten 1 boodschap meegeven. Wees lief voor mekaar want het is een spelletje.
Hou jullie rustig mensen en tot een ander x.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 09:00]
Vind ik leuk
Gustavo +2574
vrijdag 20 april 2018 om 08:57
Op huurbasis
Vind ik leuk
RtdDub +6900
vrijdag 20 april 2018 om 09:01
Are you ok, hun? xoxox
Vind ik leuk
mgtow +658
vrijdag 20 april 2018 om 09:04
Gescout en opgeroepen door Bondscoach Erdogan?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:14
@ Turkse Nederlander:
Als dit een serieuze boodschap is, dan wens ik je veel sterkte en geluk.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 09:15]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:32
Sterkte!!!
Vind ik leuk
Nm24 +188
vrijdag 20 april 2018 om 08:57
Haaa beginnen ze weer over pareltje die houten klaas kan totaal niet mee komen maar ja voor de handel wel
Vind ik leuk
Ozpo +306
vrijdag 20 april 2018 om 09:12
Gelukkig heb jij er verstand van.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 08:58
Als ik VP een beetje lees de afgelopen dagen zat de halve ArenA gisteren vol met scouts...
Vind ik leuk
RtdDub +6900
vrijdag 20 april 2018 om 09:00
Dan zaten er dus alleen maar scouts gisteren?
Vind ik leuk
Busk +1195
vrijdag 20 april 2018 om 09:17
Inderdaad, die andere helft bleef leeg.
Vind ik leuk
Sanuk +1652
vrijdag 20 april 2018 om 09:53
Nee, die waren verkleed als stoeltje.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 10:38
Haha! Vind ik leuk!
Vind ik leuk
Sanuk +1652
vrijdag 20 april 2018 om 09:52
En scouten in een wedstrijd tegen VVV, doe ff serieus. Volgens mij zit overmars achter de redactie van VP.
Vind ik leuk
JustH +8842
zaterdag 21 april 2018 om 00:52
Zaten er 30.000 wat netjes is op donderdagavond tegen een ploeg die altijd de bus parkeert.
Vind ik leuk
Busk +1195
vrijdag 20 april 2018 om 09:18
Stoeltjes genoeg daar tijdens zo'n wedstrijd in die UFO.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 08:59
Geld geld geld geld alleen maar meer geld eruit. Bouw nou is een team dat 2 jaar hetzelfde blijft! zo win je nooit de CL
Vind ik leuk
Floris5 +107
vrijdag 20 april 2018 om 09:18
Zou je niet eerst beginnen met kampioen worden ipv over het winnen van de CL te beginnen?
Dat is al moeilijk genoeg voor ze.......
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:22
nee hoor ze zijn namelijk al kampioen wedstrijden voor het eind. Dus geen idee wat je hiermee bedoelt. Dit seizoen zonder problemen kampioen geworden
Vind ik leuk
RtdDub +6900
vrijdag 20 april 2018 om 09:00
Is die club in Amsterdam nog wel bezig met voetballen?
Lijkt godverdomme wel een juwelier.
Pareltje hier, groeibriljantje daar.

Vind ik leuk
mgtow +658
vrijdag 20 april 2018 om 09:05
Je bent een joodse club of je bent het niet. Hehe.
Vind ik leuk
3Bier +4981
vrijdag 20 april 2018 om 09:02
Als Ajax zijnde ben je toch volstrekt kansloos. Deze club ( lees: oliesjeik) legt dat bedrag lachend neer. Nu maar hopen dat De Ligt verstandig is en een jaartje doorgaat als aanvoerder bij Ajax. Is nog niet klaar voor de stap naar de absolute top.
Vind ik leuk
MojoRisin +8303
vrijdag 20 april 2018 om 09:09
Nu verkopen voor de hoofdprijs en nog een jaar huren bedingen..
Vind ik leuk
Topdrie +1938
vrijdag 20 april 2018 om 09:12
Matthijs heeft meer sympathie voor traditionele clubs als Arsenal & Liverpool. Ik zie het er niet van komen
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:14
Dat City koopt alleen maar om te zorgen dat de 'concurrenten' die spelers niet kunnen kopen. Veel spelers die ze kopen verpieteren daar in de luwte en verspelen daardoor 2/3 jaar van hun carrière maar spekken wel de bankrekening... Uiteindelijk bepaald de speler zelf of hij wel of niet tekent bij de club, maar als je een heel goed salaris krijgt dan kun je dat ook niet makkelijk weigeren natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:21
Dan heeft ie vast ook gezien dat ie behoorlijk de mist in ging bij de 0-1 van Seuntjens.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:22
hallo de ligt is net zoveel waard als van Dijk! dus..... geef de Ligt een beter contract? En gooi de prijs omhoog! als zij hem per se willen hebben dan betalen ze heus wel! mvg ritje
Vind ik leuk
Jajem +325
vrijdag 20 april 2018 om 09:32
€50 miljoen minimaal voor de rest intreseert het me niet of city 10 verdedigers heeft of koopt ik hou me met me eigen club bezig.
Vind ik leuk
Pazto +144
vrijdag 20 april 2018 om 09:34
60 miljoen! En dan hoor ik dat bijvoorbeeld AZ genoegen zou moeten nemen met 15 miljoen voor Jahanbakhsh..
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:39
Hopelijk was hij niet afgelopen zondag in het Philips stadion. Man man wat viel die door de mand bij de vernedering van PSV 3-0 ! PSV kampioen
Vind ik leuk
Lipu +569
vrijdag 20 april 2018 om 09:59
??????
Vind ik leuk
Hiha +32
vrijdag 20 april 2018 om 10:21
Half volle UFO ?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 10:42
Strik erom en weg ermee! Helaas het is niet anders, elk jaar hetzelfde gelul! WZAWZDB!
Vind ik leuk
markus040 +2302
vrijdag 20 april 2018 om 10:44
ik hoop dat de ligt verstandig is en voor een mooie echte europese topclub kiest als ie weg gaat
niet voor deze verschrikkelijke club , als die sjeik er genoeg van krijgt en zijn geld terug trekt , blijft er gewoon een engelse middenmoter over
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 10:45
mathijs nog een jaartje of 2 bij ajax blijven, en met de zelfde status vertrekken als JAn vertonghen,

en dan eerst een tussen stap maken naar Tothingham of zo. niet gelijk naar chelsea

ben bang dat je daar dan toch op de bank komt te zitten
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:25
Oprotten met die geld wolven!!
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:39
Ik zie niet in waarom je Ziyech voor 10 tot 20 miljoen moet laten gaan.
Hij heeft nog een 3-jarig contract. Dat Ziyech wilt vertrekken omdat hij zich door de aanhang onjuist behandeld vindt worden heeft hij toch een beetje aan zichzelf te danken. Ik hoor niet tot de groep mensen die vindt dat Ziyech zo behandeld mag worden, maar bij s.c. Heerenveen en bij F.C. Twente gebeurde precies hetzelfde. Dus dan zal het ook wel een beetje aan Ziyech liggen. Ik denk dat als er geen 30 miljoen op tafel komt dat Ajax hem beter aan zijn contract kan houden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:37
Dat brengt onrust teweeg, daar heb je niks aan. De prijs zal er niet van omhoog gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:50
Naast je werk doen ook nog eens zwaaien naar de mensen? Jij bent gek, laat hem lekker met rust als hij op zijn privacy is gesteld.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:43
Denk dat ze vervanging voor kompany zoeken, oud en vaak in de fout... daarnaast erg blessuregevoelig
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:51
Veltman weg.. naar een club die bij hem past. Heracles of andere middenmoter. Een zeer overschatte speler.. de ligt nog een jaar bij Ajax en dan de stap maken naar een middenmoter in de premier league.. om van daaruit door te groeien tot een nog betere verdediger. Hij is nog zo jong met een geweldige toekomst voor zich. Overhaaste stappen schadiggen zijn carrière. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Hopelijk gebruikt hij zijn verstand want hij is een jonge voetballer met een geweldige toekomst voor zich.
Vind ik leuk
Champ1 +31
vrijdag 20 april 2018 om 13:41
Ze komen wel heel vsak naar de ligt kijken lijkt mij een twijfelgeval als hij echt zo goed is als men denkt in nederland was hij allang weg
Vind ik leuk
Pjotr26 +1370
vrijdag 20 april 2018 om 16:53
te licht........
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:46
VP JULLIE GERUCHTEN KLOPPEN NIET 55 MILJOEN IS AF GEWEZEN DOOR AJAX, DENKEN JULLIE NU ECHT DAT DIE 3 MILJOEN DIE JULLIE ERBIJ VERZINNEN GENOEG ZIJN ALS BARCELONA 60 MILJOEN WIL BETALEN?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Manchester City-directeur Bergiristain was in de Arena voor pareltje van Ajax'