Vlaar: 'Hij betekent veel voor Nederlands voetbal en heeft speciale kwaliteiten'

    Vlaar: 'Hij betekent veel voor Nederlands voetbal en heeft speciale kwaliteiten'

    vrijdag 20 april 2018 om 09:24

    Ron Vlaar vindt dat het seizoen van AZ is mislukt als de club er niet in slaagt om de KNVB Beker te winnen. De Alkmaarders nemen het zondag in de finale op tegen Feyenoord.

    "Zo sta ik er nu zeker in", zegt Vlaar in De Telegraaf. "We draaien zo'n goed seizoen en dat moeten we belonen met iets tastbaars. Dat moet de beker worden. Tegen Feyenoord, in De Kuip. Het is voor iedereen speciaal en voor mij natuurlijk helemaal. We spelen tegen mijn oude club en er zitten veel familieleden en vrienden op de tribune, onder wie mijn twee oudste kinderen."

    De verdediger verwacht zondag tegenover Nicolai Jörgensen te staan. Die treft hij liever dan Robin van Persie. "Daar ben ik me ook op aan het instellen. Stel dat Robin in de basis staat, speelt hij waarschijnlijk achter Jörgensen. Dan kom je elkaar natuurlijk wel tegen. Ik vind het mooi dat Robin weer terug is in Nederland. Je zag bij zijn rentree tegen FC Utrecht hoe er op hem werd gereageerd. Hij betekent veel voor het Nederlandse voetbal en heeft uitzonderlijke kwaliteiten. Dat laat hij nog steeds zien in de weinige minuten die hij speelt. Er is tussen ons veel wederzijds respect."

    De bekerfinale betekent voor Vlaar niet het einde van zijn periode bij AZ. De mandekker hoopt zijn aflopende contract te verlengen. "Ja, dat is wel hoe ik erin sta. Ik heb daar met de club over gesproken en die staat ook open voor een contractverlenging. We gaan zien of dat allemaal op z'n plekkie valt. Ik ga ervan uit dat het goed komt. Ik voetbal niet per se voor het geld, ik wil vooral plezier hebben. Ik hoop mijn carrière bij AZ te kunnen afsluiten en na mijn loopbaan ook nog een rol van betekenis te kunnen spelen bij deze club."

    Poll

    Wie wint de bekerfinale?

    (578 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 20 april 2018 om 09:27
    Word een leuke finale. Mooi weer en hopelijk een top sfeer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:48
    Mooi weer? Hoorde laatst dat er onweer aankomt. Met een beetje pech wordt ie nog gestaakt.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24003
    vrijdag 20 april 2018 om 10:11
    Pak ff dat half volle glas in plaats van die halve lege ;-)
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14351
    vrijdag 20 april 2018 om 09:29
    Heb er zin in, vorig jaar was ondanks het verlies toch een mooie dag. De sfeer van een bekerfinale is gewoon genieten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:33
    Ja dat wordt hopelijk een mooi potje! Ik heb niet op VP gelezen dat het halve stadion vol met scouts komt te zitten dus de kans dat er echte supporters bij zijn is aanwezig!
    Vind ik leuk
    HansVites +4617
    vrijdag 20 april 2018 om 10:01
    Vorig jaar was zeker een mooie dag.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14351
    vrijdag 20 april 2018 om 10:12
    Toen konden jullie nog voetballen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24003
    vrijdag 20 april 2018 om 10:12
    Veel plezier zondag! Dit zijn inderdasd schitterende belevenissen om met zoveel bussen en supporters naae de Kuip te gaan!
    Vind ik leuk
    kladblok +612
    vrijdag 20 april 2018 om 09:31
    AZ gaat deze wedstrijd winnen met een afscheidskunstje van ALI
    Vind ik leuk
    JT5142 +539
    vrijdag 20 april 2018 om 09:32
    Volgens mij hebben ze bij AZ een beetje last van hoogmoedswaanzin..
    Een mislukt seizoen? 3e plek is hartstikke prima voor een club als AZ.
    Laatst Til al in een interview waar hij even benoemde dat er maar 2 teams beter zijn dan AZ in de vorm van PSV en Ajax, en hij niet naar 1 van de 2 hoeft want volgend jaar strijden ze mee om de titel.
    Petje af als het lukt maar hebben dit seizoen geen punt gepakt tegen de echte top 3, dus even dimmen.
    Volgend seizoen zal het wel weer subtop worden als alle goede spelers weg gekocht zijn.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2606
    vrijdag 20 april 2018 om 09:44
    Een goed jaar legt geen windeieren inderdaad.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 09:44]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:50
    Klopt als alireza weg is. Dan is het team toch 50% zwakker.

    Ook al hebben ze met idrissi een goede speler in huis gehaald.
    Vind ik leuk
    JT5142 +539
    vrijdag 20 april 2018 om 10:06
    AZ doet t erg leuk hoor begrijp me niet verkeerd, maar ken je plek, niet na 1 goed seizoen meteen gaan roepen dat je top 3 bent want die status hebben ze nog lang niet.
    En idrissi idd leuke speler, maar is nu zeker nog geen jongen die direct betrokken is bij 18 goals en 12 assists uit mn hoofd? Iig een hoop goals haha.
    Als ook bizot, weghorst, mitsjo en die rechtsback worden weg gekocht wil ik het nog wel is zien komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4799
    vrijdag 20 april 2018 om 12:51
    AZ heeft de laatste 10 seizoenen na Ajax en PSV de meeste Europese duels gespeeld. Dat doe je niet als je een middenmoter bent.

    Ajax 101 duels
    PSV 90 duels
    AZ 70 duels
    Fey. 38 duels
    Vind ik leuk
    JT5142 +539
    vrijdag 20 april 2018 om 13:19
    Ik vind ze ook geen middenmotor, een goed meedraaiende subtopper zeker, maar meer ook niet.
    Om meteen op je andere reactie te reageren, als er een zak geld komt zijn ze ook bij AZ zo weg.
    Desalniettemin staat er een goede organisatie met een duidelijk plan bij AZ, doen ze goed!
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4799
    vrijdag 20 april 2018 om 13:37
    Ik refereerde aan 1 goed seizoen. AZ draait al jarenlang met de 6e begroting en ze draaien structureel boven die 6e plek. Met een paar 3e plekken en een kampioenschap. Denk dat AZ echt wel recht van spreken heeft.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10432
    vrijdag 20 april 2018 om 10:34
    Klinkt meer als een portie gezond zelfvertrouwen. Maar één ding is zeker ......... .... .. .....
    Vind ik leuk
    pinkelman +4019
    vrijdag 20 april 2018 om 10:56
    Daar hoop je wellicht op, echter dat zie ik niet zo snel gebeuren.
    Daar is wel wat neer gezet en zie ze de komende seizoenen echt wel als een concurrent van ajax en psv. Kans is groot dat Jahanbakhsh en Weghorst vertrekken echter dan komen er waardige opvolgers (Stengs) in een verder sterk draaiend elftal.
    Fijn toch, dat de eredivisie er weer een topclub bij heeft?
    Vind ik leuk
    JT5142 +539
    vrijdag 20 april 2018 om 12:19
    Ik hoop juist dat AZ goed blijft draaien, ook met het oog op Europees.
    Alleen nu al die grootspraak iedere keer past niet zo bij ze.
    Vind ik.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4799
    vrijdag 20 april 2018 om 12:34
    AZ heeft 23 miljoen op de bank, die hoeven niet zo nodig te verkopen. Stengs en Vejinovic nagenoeg het hele seizoen in de lappenmand. Als alleen Jahanbakhsh weggaat en er komen 2 of 3 versterkingen dan zie ik ze hogen ogen gooien. Normaliter worden Ajax of PSV kampioen, AZ, Feyenoord en wellicht Vitesse of Utrecht zijn outsiders voor de titel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:32
    In de vorm wat Az verkeerd winnen ze de beker! Maar de beste mogen winnen
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:33
    Mislukt vind ik wel zwaar,derde plaats achter PSV en Ajax ( voor uittredend kampioen Feyenoord)en complimenten voor het aantrekkelijke spel,niet helemaal mislukt zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:31
    Vlaar. Voorbeeld van een goede prof. Zeurt nooit en gaat door ondanks al het blessureleed wat hij heeft gehad.
    Vind ik leuk
    rinirat +1791
    vrijdag 20 april 2018 om 11:05
    Die beker wint AZ echt niet...kansloos ik denk 3 of 4-0 Feyenoord.
    AZ heeft een hele zwakke verdediging,met een leuk middenveld en redelijke aanval. Prima doelman trouwens.
    Onder druk zakt AZ steeds door het ijs inclusief de trainer.
    Moeilijk verhaal,kortom mislukt seizoen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vlaar: 'Hij betekent veel voor Nederlands voetbal en heeft speciale kwaliteiten'