'Verrassende overname lonkt voor Eredivisie-laagvlieger: serieuze gesprekken'

'Verrassende overname lonkt voor Eredivisie-laagvlieger: serieuze gesprekken'

vrijdag 20 april 2018 om 11:34

Een overname van Roda JC lijkt aanstaande: Frits Schrouff, de huidige eigenaar van de Limburgse club, is in 'serieuze onderhandelingen' met een Belgische ondernemer. Dat meldt Voetbal International vrijdagochtend. 

Insiders melden aan het weekblad dat Schrouff in gesprek is met ondernemer Bart Verhaeghe om zijn gehele aandelenpakket van de hand te doen. Verhaeghe is geen nieuw gezicht in de voetbalwereld: de 53-jarige Belg is al eigenaar van Club Brugge en fungeert ook als voorzitter van de Belgische topclub.

Verhaeghe wil het liefst nog een club toevoegen aan zijn eigendommen en oriënteerde zich volgens VI de afgelopen maanden over de grens. De desbetreffende club kan dienen als satellietclub voor Brugge, zoals bijvoorbeeld Vitesse nu een satellietclub van Chelsea is. 

De onderhandelingen tussen Schrouff en Verhaeghe zijn in volle gang. Namens Roda JC is commissaris Huub Mullenders betrokken bij het proces. Schrouff is sinds 2015 eigenaar van Roda, destijds behoedde hij de club voor een faillissement. Omdat de Limburger aangaf slechts voor maximaal drie jaar eigenaar te willen zijn, is er de afgelopen periode al nadrukkelijk gezocht naar een opvolger. 

Onder meer Aleksei Korotaev toonde zich bovenmatig geïnteresseerd. De Rus zou Roda overnemen, ware het niet dat hij in Dubai in een strafzaak belandde waardoor die deal nog altijd niet beklonken is. Ook de Nederlandse miljonair Salar Azimi hoopte, ogenschijnlijk tevergeefs, op de aandelen van Roda JC. 

Plaats een reactie

Toke +1491
vrijdag 20 april 2018 om 11:41
Sattelietclub van Club Brugge..
Weet niet of je daar nou zo vrolijk van wordt als Roda supporter.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5671
vrijdag 20 april 2018 om 11:43
Poll maken. Satelliet club of FC Limburg
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:58
Precies. Ik denk da de supporters dit vreselijk zullen vinden. Dan weet je zeker dat Roda nooit incidenteel de top zal halen in NL..
Vind ik leuk
Toke +1491
vrijdag 20 april 2018 om 12:00
Ik ken de opleiding van Club natuurlijk ook niet zo goed, maar als alle grote talenten door de grootmachten weg gehaald worden.
De incidentele uitblinkers en de talenten die te slecht zijn gebleken voor de grote competities bij Club blijven.
Dan vraag ik me af wat er over blijft voor Roda...
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:08
Inderdaad. De buitenkansjes stromen direct door naar Brugge. Ik zie ook niet in dat Roda zou profiteren van toptalenten zoals vitesse profiteert van Chelsea
Vind ik leuk
Toke +1491
vrijdag 20 april 2018 om 14:04
Kunnen ze inderdaad beter op zoek gaan naar zo'n soort deal als Vitesse ja. Hoewel ik dat niet graag zie in de Eredivisie, zie liever zelf talentjes opgeleid worden.
Maar helaas is dat wel de kant die we op gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:09
Helemaal mee eens. Duidelijk, we vinden het allen schadelijk als Roda wordt overgenomen door een "clubje"
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:03
Slechter kan het niet gaan als nu,roda heeft niet veel te kiezen
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:10
Die russische zwitser moet even met een miljard smijten
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:12
Bij den haag of roda :-)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:26
Haha, lieft in Ado, structureel! ?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:18
Beter als geen Roda meer waarschijlijk...
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:41
Anoniem wegwezen van VP!
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:05
Wegwezen klaagblok
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:10
anders hou je lekker je kop, beste rom
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5671
vrijdag 20 april 2018 om 11:43
Van de 3 opties lijkt me dit nog het beste. Die Belg heeft tenminste al een voetbal club dus zal geen tot weinig beginners fouten maken.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:44
Maar dan ben je wel een satalietsclubje en krijg je net als Vitesse elk jaar een paar huurlingen die moeten spelen en na een jaar weer weggaan. Sportief gaan ze er op vooruit maar een echte club wordt niet opgebouwd.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5671
vrijdag 20 april 2018 om 11:47
Ik vind Roda toch al niet een echte club.. net zo min als Vitesse. En dat was al voor die overnames. Misschien vanwege de clubkleuren.
Vind ik leuk
Senn +5013
vrijdag 20 april 2018 om 11:53
Man man man wat een domme uitspraken
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:53
Ik heb ook niet zoveel met de geel-zwarte clubs op een of andere manier. Zou het puur de kleurstelling zijn? Effen rood doet mij ook niet zo veel xD
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5671
vrijdag 20 april 2018 om 11:57
Effen rood is bijna weg. 2 wedstrijden geduld!!
Vind ik leuk
Rodajc +7948
vrijdag 20 april 2018 om 14:36
Geen echte club? En waarom niet?
Vind ik leuk
markus040 +2302
vrijdag 20 april 2018 om 11:45
ja maar hij zal club brugge waarschijnlijk belangrijker vinden dan roda
dus vraag me af of dit een goede optie is
Vind ik leuk
rjc71 +1259
vrijdag 20 april 2018 om 11:44
Het blijft altijd een gok bij overnames..
Maar vaak kan een club niet zonder.. Ook Roda niet..
Alles draait om geld., heb je dat niet.. Dan is het snel afgelopen..
Vind ik leuk
markus040 +2302
vrijdag 20 april 2018 om 11:55
ik kan heel veel clubs in nederland opnoemen die het prima doen zonder overnames , bijv excelsior , sparta willem 2 nac en az
Vind ik leuk
rjc71 +1259
vrijdag 20 april 2018 om 11:57
Heb je gelijk in.. Maar hoe lang houden zulke clubs dat vol..
Veel clubs draaien onderaan mee vaak..
Vind ik leuk
markus040 +2302
vrijdag 20 april 2018 om 12:02
ja maar het is niet zo dat roda sinds de overname van frits schrouff boven in meedraait
en ik denk dat frits schrouff meer met roda heeft dan een belg die ook nog eigenaar en voorzitter is van een belgische topclub
ik gun roda het beste , maar ik hoop dat het geen teleurstelling word
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:05
Az is geweldig gezond uit dat rijtje,Willem 2 stabiel,excelsior leeft naar vermogen,nac en Sparta das minder financieel
Vind ik leuk
rjc71 +1259
vrijdag 20 april 2018 om 12:08
En roda heeft het geld nodig..
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:12
Stabiel beleid,ook al vele aan het roer gezeten. Blijven maar zitten in de hoek waar de klappen vallen. Roda hoort stabiele middenmotor,subtopper te zijn. Gaat echt niet goed daar. Rjc71
Vind ik leuk
rjc71 +1259
vrijdag 20 april 2018 om 12:16
Klopt helemaal... Er nu eindelijk wat rust terug.. Hopen dat volgend seizoen het weer wat beter gaat..
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:12
Als je zo'n beleid voert lekker niet meer mee doen in de competitie
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:15
En psv is altijd gezond geweest ! Zonder geldschieters is het bij Iedere voetbalclub shit. Zo is het nu eenmaal.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:42
Als je niet meegaat in de geldsmijterij van tegenwoordig en de financieen goed op orde houd dan hou je dat tot in de lengte van jaren vol.

En gewoon een 18 jarige jongen uit de jeugd op lnksback zetten ipv bijvoorbeeld een nigeriaan
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:00
En op AZ na moeten ze tegenwoordig elk jaar tegen degradatie vechten. Daarbij hebben Excelsior en Sparta natuurlijk een veel grotere vijver om uit te vissen, vergeleken met het vergrijzende Limburg.
Vind ik leuk
markus040 +2302
vrijdag 20 april 2018 om 13:05
volgens mij vecht roda ondanks een investeerder ook tegen degradatie
en sparta en excelsior moeten die vijver delen met ado, feyenoord en dordrecht dus met die groote van die vijver valt het wel mee
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:19
De investeerder van Roda is Schrouff bedoel je denk ik? Want zover ik weet investeert hij ook niet zoveel. Bovendien werken investeringen pas als het voor een paar jaar wordt gedaan. Bij Roda raakt men wel eens in paniek in de winterstop en wordt er dan eens geïnvesteerd, maar echt structureel kan je het toch niet noemen?

Wbt. de vijver: Feyenoord pakt natuurlijk de beste spelers, maar op ADO na is er niet echt een andere middenmoter in de regio Zuid-Holland.
Vind ik leuk
markus040 +2302
vrijdag 20 april 2018 om 14:44
volgens mij heeft roda onder die ton caanen 42 spelers in 2/3 jaar gehaald , dus lijkt me dat strouff wel wat geinvesteerd heeft
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:45
"In Aleksei Korotaev we trust" geld niet voor Schrouff , die wil maar een ding van zijn aandelen af.
Overigens is dit een betere oplossing, satellietclub voor Brugge is nog niet eens zo'n slecht idee voor Roda
Vind ik leuk
Rodapaus +4418
vrijdag 20 april 2018 om 11:59
Nee je moet eeuwig blijven wachten en continu maar je eigen geld erin pompen. Schrouff heeft meer dan genoeg geduld gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:24
ik doelde op het spandoek dat er in jullie stadion hangt en dat Roda laatst ook het vertrouwen in hem uit sprak,
Vind ik leuk
HanV +3166
vrijdag 20 april 2018 om 11:45
Er is ook een nieuwtje over PEC, ze breiden het stadion verder uit.
http://www.peczwolle.nl/nl/nieuwsarchief/pec-zwolle-breidt-mac3park-stadion-uit2018-04-20
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
vrijdag 20 april 2018 om 11:46
Een goede zaak.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 11:46]
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +16230
vrijdag 20 april 2018 om 12:00
Straks ook nog die mat eruit :), 2021 toch?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 12:00]
Vind ik leuk
Thobar +3548
vrijdag 20 april 2018 om 12:21
Telstar ook
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
vrijdag 20 april 2018 om 11:46
Gokje: er komen wel wat Club Brugge-spelers deze kant op...

Is dat overigens toegestaan dat iemand 2 clubs heeft?
Vind ik leuk
Toke +1491
vrijdag 20 april 2018 om 11:50
Ja als ze maar niet in dezelfde (continentale) competitie spelen.
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
vrijdag 20 april 2018 om 11:55
Wat was dat toen dan met Vitesse een aantal jaren geleden? Ik meende dat er toen ook ophef was over het feit of de eigenaar van Vitesse ook al eigenaar was van een andere club.
Vind ik leuk
Thobar +3548
vrijdag 20 april 2018 om 12:36
Roland Duchâtelet, een andere Belg, had er op een gegeven moment geloof ik wel 5.
Standard Luik en STVV in één competitie mocht echter niet daarom kwam STVV "apart" te staan olv zijn vrouw.
Zijn zoon is voorzitter van Ùjpest fc, hoort er eigenlijk ook bij.
Veel fans van de grotere clubs (mn dus Standard en Charlton) waren (zijn) daar niet zo blij mee vanwege het geschuif met trainers en spelers waarbij ze zich vaak te kort gedaan voelen
Bij de kleinere clubs of de clubs die sportief en financieel aan de grond zaten, Alcorcon, Stvv en Jena heb (had) je die geluiden niet. Mvv zou dus een geschiktere club zijn om over te nemen voor Verhaeghe
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 12:56]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:48
Na Twente ook Roda volgend seizoen in de JL. Hoeraaaaaaa!
Vind ik leuk
luccerd +2913
vrijdag 20 april 2018 om 12:03
Ik hoop dat jij weer 18 jaar op een landstitel moet wachten. Hoeraaaaaaaa..... ;)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:13
Luccerd :-)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 11:53
Dat wordt nog lachen in Kerkrade: gingen de supporters van Club en Roda niet al eens flink op de vuist?

https://www.youtube.com/watch?v=6IkLpajYtH0

Maar kan reglementair gewoon niet, 2 clubs hebben. Zie Vitesse/Chelsea connectie. Dus om het dan zo openlijk neer te leggen lijkt me toch stug.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 13:42]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:58
Dat kan prima, zolang ze maar niet in dezelfde competitie uitkomen. Zie bijvoorbeeld ook het hier boven genoemde voorbeeld van Roland Duchatelet, die momenteel eigenaar is van Carl Zeiss Jena, Alcorcon, Charlton Athletic en Ujpest.
Of Vincent Tan, eigenaar van Cardiff City, KV Kortrijk, FK Sarajevo en Los Angeles FC.
Of Dmitry Rybolovlev, eigenaar van AS Monaco en Cercle Brugge.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:03
En natuurlijk de City Financial Group, hoewel het misschien anders is met zo'n bedrijf; RB Salzburg en RB Leipzig mochten natuurlijk ook beiden Europees spelen.
Vind ik leuk
plato68 +210
vrijdag 20 april 2018 om 11:56
Ik dwnk dat Roda meer wint en groeit bij een overname van Korataev dan bij deze man. Hier worden we ewn satteliet club om Club Brugge beter te maken en niet Roda... ik kan het natuurlijk mis hebben maar ik denk dat Korataev er meer een club van wil maken die zelf spelers kan opleiden en verkopen. Dit lijkt dan uit te draaien op jong Club Brugge...
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:11
Lekker laten degraderen als ze zo'n beleid voeren!
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:15
Ik lees allemaal berichten over een "echte" club. Wat is in jullie ogen een echte club in Nederland?
Ajax of PSV? Elk jaar vertrekken daar net zo goed de beste spelers naar nog grotere clubs en ben je afhankelijk van jeugd spelers die je vaak bij andere clubs weg lokt en spelers etc.
Als sataliet club weet je dat je elk jaar enkele spelers ontvangt en heb je gezamenlijk een veel groter netwerk dan alleen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 12:19]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:35
Hé dat mag toch niet!?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:55
Waarom nu niet ff een beetje geduld. Aleksei is bijna vrij en heeft toch als eerste serieuze interesse getoond. De meeste supporters staan achter deze man. Ook een detailtje ; deze man heefj toch een vermogen waarbij de meeste eigenaren zich de handen bij kunnen aflikken.

# In Aleksei we trust#
Vind ik leuk
Rodajc +7948
vrijdag 20 april 2018 om 14:47
Waarom niet gewoon tot het einde van het seizoen wachten op Korotaev? Ik snap dat Schrouff haast heeft en dat zijn geduld al lang op de proef wordt gesteld, maar nieuwe overnameperikelen kunnen we in deze periode echt niet gebruiken en de laatste uitspraak mbt Korotaev volgt binnen nu en een paar weken.
Vind ik leuk
Rodajc +7948
vrijdag 20 april 2018 om 15:37
×
Download de app
Het Nieuwsblad
GRATIS - In Google Play
BEKIJK
Het Nieuwsblad MobileMenu

Bart Verhaeghe ontkent geruchten over overname Nederlandse eersteklasser
Vandaag om 13:09 Bron © Voetbal International

FOTO: PHOTO NEWS

Neemt Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe ook de Nederlandse eersteklasser Roda JC over? Het Nederlandse Voetbal International meldde van wel, maar Verhaeghe zelf ontkent in een reactie aan Het Nieuwsblad. “We hebben gepraat zoals we met veel clubs praten.”

“De afgelopen jaren oriënteerde de puissant rijke Vilvoordenaar – volgens Belgische media goed voor een vermogen van ruim 400 miljoen euro – zich nadrukkelijk over de grens”, klinkt het bij VI. Verhaeghe zou willen investeren in een nieuwe club, die eventueel zou kunnen dienen als satellietclub voor blauw-zwart. Het Deense Lyngby en het Poolse Slask Wroclaw werden volgens VI genoemd als mogelijke doelwitten, maar het is nu dus Roda JC dat de meest serieuze optie is geworden. Verhaeghe zou er het volledige aandelenpakket van huidige eigenaar Frits Schrouff willen overnemen.

Reactie Verhaeghe

Maar dat klopt dus niet, zo zegt Verhaeghe in een reactie aan Het Nieuwsblad. Er waren wel degelijk gesprekken, maar die gingen niet over een overname. “We hebben gepraat zoals we met veel clubs praten, vooral in het buitenland. Dat is om van gedachten te wisselen over de kennis van de marktstructuren om een club te leiden. Kortom, clubleiders onder mekaar. Het enige wat eventueel kan gebeuren is dat jonge talenten van Club Brugge bij Roda zich verder kunnen ontwikkelen. Er is geen sprake van geldstromen van CluB Brugge of van mij persoonlijk naar Roda. Ik bekommer me om mijn club, Club Brugge.”

Ben er niet rouwig om.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:02
Ze zullen wel moeten om op eredivisie niveau te blijven. Roda in Jupiler league leidt op termijn tot faillissement.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:06
Satellietclub voor Club Brugge.. wat een belediging voor Roda en haar supporters..
Afvallers of talenten van Roda hebben toch niets te zoeken in onze ED. Neem hiervoor maar een kleine Belgische club over!
Vind ik leuk
Yolo +5
vrijdag 20 april 2018 om 18:52
Vind dit niet zo n goede idee, bedoel satelliet club worden van een club uit Belgie , kijk als het bv van bayern of een topclub uit spanje dan zou ik zegge ga ervoor. Maar eerlijk is eerlijk die hebben Roda niet nodig helaas.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 15:52
ze kunnen beter wachten op Aleksei Korotaev, als het zo gaat als bij Vitesse laat het dan maar zitten,dan ga ik wel naar PSV kijken
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Verrassende overname lonkt voor Eredivisie-laagvlieger: serieuze gesprekken'