KNVB oordeelt: beuk tegen geblesseerde Veltman krijgt geen staartje

    KNVB oordeelt: beuk tegen geblesseerde Veltman krijgt geen staartje

    Gepubliceerd: vrijdag 20 april 2018 om 12:59vr 20-04-2018 om 12:59

    De beuk die Ralf Seuntjens donderdagavond uitdeelde aan Joël Veltman tijdens Ajax - VVV-Venlo krijgt geen staartje. Dat heeft de KNVB bevestigd aan De Telegraaf.

    Seuntjens botste in de eerste helft van Ajax - VVV hard op Veltman, die daarbij een ogenschijnlijk zware knieblessure opliep. Scheidsrechter Jochem Kamphuis floot voor een overtreding, maar gaf geen kaart. Toch meldt De Telegraaf dat Kamphuis de situatie niet heeft beoordeeld, waardoor de KNVB actie zou kunnen ondernemen.

    Dat gaat echter niet gebeuren, meldt de KNVB. De voetbalbond stelt geen vooronderzoek in naar het incident. Veltman lijkt er minder genadig vanaf te komen. Hij verdraaide zijn knie en verliet per brancard het veld. Vrijdag wordt de ongelukkige Ajax-aanvoerder onderzocht. Gevreesd wordt voor ernstig knieletsel.

    Lees ook: Veltman op de brancard na duel met 'lompe' Seuntjens: "Kruisband of binnenband"

    Poll

    Terecht dat de KNVB niets doet?

    (867 stemmen)

    Plaats een reactie

    Hupfean +4495
    vrijdag 20 april 2018 om 13:04
    Er gebeurde ook niks, daar kan Seuntjes niks aan doen dat Veltman slap op zijn pootjes staat? Hij deelt zelf ook altijd uit.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31929
    vrijdag 20 april 2018 om 13:26
    Psies!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19128
    vrijdag 20 april 2018 om 13:06
    Jammer dat we volgend jaar pas de video ref hebben, die had dit wel als rood beoordeeld. Dan had je die minkukels van de KNVB commissie niet nodig.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31929
    vrijdag 20 april 2018 om 13:27
    Ah ja.... daar ligt het aan...

    Misschien eens een ander brilletje gaan kopen?
    Vind ik leuk
    Jur74 +9051
    vrijdag 20 april 2018 om 13:42
    Zeker niet, als je de herhaling goed bekijkt zie je dat veltman zelf zijn voet al verkeerd neerzet. Ok, seuntjes gaat door maar dat is niet de oorzaak van de blessure.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19128
    vrijdag 20 april 2018 om 13:47
    Los van de blessure, de bal was al weg. Voor mij is dit onnodig doorgaan op de speler met gebruik van buitensporig gedrag. Dat vind ik minstens geel, maar rood kan ook.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9051
    vrijdag 20 april 2018 om 13:54
    Dat zeg ik Seuntjes ging door, maar op snelheid kan je nooit in 1 keer stil staan en dus volgt er een botsing waarbij veltman zijn voet al verkeerd in het gras staat.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +289
    vrijdag 20 april 2018 om 14:16
    nee dat kan een militaire tank ook niet! maar toch stop die op tijd
    Vind ik leuk
    Stranger +5789
    vrijdag 20 april 2018 om 14:37
    Ligt eraan . Als je op 10 meter oversteekt en hij ligt op volle snelheid denk ik niet dat hij voor je stilstaat;-)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31929
    vrijdag 20 april 2018 om 15:40
    Wat een bullshit!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:06
    Het was ook absoluut geen rood. Was een lichte overtreding en daarna zeer ongelukkig hoe veltman zijn knie dubbel ging. Echt balen voor veltman, maar geen gemene overtreding ofzo.
    Vind ik leuk
    The Iceman +12673
    vrijdag 20 april 2018 om 13:22
    Precies. Het was gewoon heel lomp en het lijkt extra dramatisch omdat Veltman ongelukkig door z'n knie gaat. Maar het is wel een wonder dat de scheids, die er bovenop stond, niet eens geel gaf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 18:16
    Idd. Was gewoon geel. Ik dacht tijdens de wedstrijd mee te krijgen dat hij ook geel kreeg maar ik heb dat blijkbaar verkeerd meegekregen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +92670
    vrijdag 20 april 2018 om 13:07
    #KARMA
    Vind ik leuk
    The Iceman +12673
    vrijdag 20 april 2018 om 13:12
    Triomfantelijk doen over een blessure levert ook niet echt goede karma op maat ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31929
    vrijdag 20 april 2018 om 13:28
    Niets triomfantelijks aan toch....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19128
    vrijdag 20 april 2018 om 13:23
    Wat staat Kramert dan te wachten volgens jou?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +92670
    vrijdag 20 april 2018 om 13:25
    Zijn portemonnee zal minder gevuld zijn. De club die hij zou willen komt niet. Uiteindelijk een havenarbeider.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    deltiaan +1320
    vrijdag 20 april 2018 om 13:07
    het is en blijft een mafia bende
    Vind ik leuk
    Nm24 +173
    vrijdag 20 april 2018 om 13:07
    Rot op als ze er nog over nadenken was totaal niets aan de hand die schoft heeft het hele seizoen lopen beuken en heel fijn dat hij nu zelf wat oploopt heerlijk
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31929
    vrijdag 20 april 2018 om 13:28
    Ik ben geen fan,maar vind het niet heerlijk als een speler zwaar geblesseerd raakt.
    Vind ik leuk
    satesaus +1123
    vrijdag 20 april 2018 om 13:08
    Eindelijk eens een juiste beslissing van de Knvb. Dit is gewoon een botsing die 100 x per wedstrijd voor komt. Dat er nu letsel is, is all in the game.
    Geen artikel meer aan wijden zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7117
    vrijdag 20 april 2018 om 13:08
    Was gewoon een duel, Veltman schopt ook op wat alles dat loopt dus hij krijgt nu gewoon koekske van eigen deeg, en daarbij raakt ie geblesseerd so be it...
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3825
    vrijdag 20 april 2018 om 13:09
    Tja, Veltman komt er zelf 6 keer per seizoen mee weg, nu is het andersom.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:15
    Goed de beelden kijken dan kom bij de elleboog uit
    Vind ik leuk
    BluRP +424
    vrijdag 20 april 2018 om 13:16
    Lekkere trieste reacties weer. Ja natuurlijk is het een zuiger eerste klas, maar een blessure gun je niemand toch? Tuurlijk deelt hij ook vaak uit, maar hoeveel mensen heeft hij de pleuris in getrapt?

    Het is een ideale speler om in je team te hebben en een kwal om tegen te spelen.... Beetje zoals Toivonen
    Vind ik leuk
    Zultkop +5966
    vrijdag 20 april 2018 om 13:41
    Met het verschil: Toivonen was gewoon zo, en Veltman speelt het.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11045
    zaterdag 21 april 2018 om 08:09
    Toivonen was nog veel erger man. Die deelde zelf uit en deed dan alsof de overtreding op hem was begaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:16
    Jaja
    Vind ik leuk
    AllAdIn +20691
    vrijdag 20 april 2018 om 13:20
    Niks aan het handje, eerder geel voor een schwalbe van Veltman!

    Vind ik leuk
    Ad Godloos +289
    vrijdag 20 april 2018 om 13:20
    Veldman moet de scheidsrechter en zeuntjes en de KNVB aansprakelijk stellen als blijk dat die nooit meer kan voetballen!!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5966
    vrijdag 20 april 2018 om 13:43
    Hij kan proberen om te gaan voetballen, maar voetballen kan hij in ieder geval niet....
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31929
    vrijdag 20 april 2018 om 13:23
    Als ellebogen en intens gemeen spel van dezelfde Veltman onbestraft blijven dan zou het heel apart zijn als Seuntjens voor deze overtreding ineens een aantal wedstrijden schorsing aan z'n broek krijgt!
    Vind ik leuk
    Champ1 +240
    vrijdag 20 april 2018 om 13:31
    Haha poets weder poets
    Vind ik leuk
    100%PSV +3281
    vrijdag 20 april 2018 om 13:31
    Wie uitdeelt, moet ook kunnen incasseren! Veltman heeft het gehele seizoen onsportief gedrag laten zien en is nu zelf een keer aan de beurt. Boontje komt om zijn loontje!
    Vind ik leuk
    Sazzz +11045
    zaterdag 21 april 2018 om 08:10
    Ik kan me niet herinneren dat veltman iemand serieus geblesseerd heeft...
    Vind ik leuk
    100%PSV +3281
    zaterdag 21 april 2018 om 08:18
    In basis wens ik geen enkele speler van welke club dan ook een blessure toe. Echter met een speler als Veltman die tegenstanders moedwillig kaarten aansmeert waardoor deze onterecht schorsingen oplopen, heb ik geen moeite als hij zelf voor enige tijd is uitgeschakeld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:33
    Zonde van die speler... Nu loopt ie het WK mis... oh wacht!
    Vind ik leuk
    Patje41 +945
    vrijdag 20 april 2018 om 13:39
    Was gewoon een aanslag, had diep rood moeten zijn
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31929
    vrijdag 20 april 2018 om 17:46
    Jaja.... en vroeger was alles beter
    Vind ik leuk
    hassel +805
    vrijdag 20 april 2018 om 13:49
    Goed ventje die Seuntjes, LOL.
    Vind ik leuk
    markpark +1008
    vrijdag 20 april 2018 om 13:58
    Natuurlijk terecht, we gaan toch niet de regels verdraaien omdat het een Ajax-speler betreft? Het is beoordeeld tijdens de wedstrijd, dus daar kan nu niks aan gedaan worden.

    Of die regel klopt is een tweede..
    Vind ik leuk
    De Hout +1849
    vrijdag 20 april 2018 om 14:02
    Loopt er zelf ook een keer tegenaan hè, meneertje Veltman. Geen medelijden.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +6034
    vrijdag 20 april 2018 om 14:03
    Bah wat een matenaaiers hier. Hij was te laat in het duel. Totaal geen kwaad in bedoeling
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31929
    vrijdag 20 april 2018 om 17:46
    Ajacieden he.....
    Vind ik leuk
    Blueman +955
    vrijdag 20 april 2018 om 14:41
    De scheidsrechter floot voor een overtreding, maar heeft de situatie niet beoordeeld????
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31929
    vrijdag 20 april 2018 om 17:47
    Beste opmerking over dit incidentje.
    Vind ik leuk
    Bals +389
    vrijdag 20 april 2018 om 15:46
    Volgend seizoen wordt Seuntjes afgezaagd vrees ik
    Vind ik leuk
    edje2307 +369
    vrijdag 20 april 2018 om 16:31
    Moet juist beloond worden!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 19:34
    Het was gewoon een onnodige te harde overtreding die minimaal met geel bestraft had moeten worden en los van welke voetballer hier “slachtoffer” van was dus zet nu allemaal je clubbril af, eventueel je anti Ajax gevoelens opzij en wees reeel! Klaar!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 20:05]
    Vind ik leuk
    Hammie +1165
    vrijdag 20 april 2018 om 20:24
    Terecht was ook niets aan de hand, hij stapt zelf mis...

    Laten ze Neres en Huntelaar maar als nog schorsen.

    Kut KNJB
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 07:27
    Ik snap het niet, er wordt gefloten voor een overtreding en toch heeft de scheids het niet gezien/beoordeeld.

    Als ik die overtreding in het filmpje zie kan ik mij een rode kaart voorstellen ( als niet Ajax fan)
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +289
    zaterdag 21 april 2018 om 09:20
    alleen de rechter elle boog stoot was al 3 wedstrijden! en als de mensen hier dat niet zien moeten maar een paar keer terug zien het filmpje of nog beter naar de oog arts gaan dan me keer je echt iets aan je ogen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 15:10
    als je het filmpje paar keer terug kijkt, wordt je er zo kwaad en ziek van. Zo'n speler moeten ze ook een stadionverbod geven
    Vind ik leuk