KNVB oordeelt: beuk tegen geblesseerde Veltman krijgt geen staartje

    KNVB oordeelt: beuk tegen geblesseerde Veltman krijgt geen staartje

    vrijdag 20 april 2018 om 12:59

    De beuk die Ralf Seuntjens donderdagavond uitdeelde aan Joël Veltman tijdens Ajax - VVV-Venlo krijgt geen staartje. Dat heeft de KNVB bevestigd aan De Telegraaf.

    Seuntjens botste in de eerste helft van Ajax - VVV hard op Veltman, die daarbij een ogenschijnlijk zware knieblessure opliep. Scheidsrechter Jochem Kamphuis floot voor een overtreding, maar gaf geen kaart. Toch meldt De Telegraaf dat Kamphuis de situatie niet heeft beoordeeld, waardoor de KNVB actie zou kunnen ondernemen.

    Dat gaat echter niet gebeuren, meldt de KNVB. De voetbalbond stelt geen vooronderzoek in naar het incident. Veltman lijkt er minder genadig vanaf te komen. Hij verdraaide zijn knie en verliet per brancard het veld. Vrijdag wordt de ongelukkige Ajax-aanvoerder onderzocht. Gevreesd wordt voor ernstig knieletsel.

    Lees ook: Veltman op de brancard na duel met 'lompe' Seuntjens: "Kruisband of binnenband"

    Poll

    Terecht dat de KNVB niets doet?

    (866 stemmen)

    Plaats een reactie

    Skkky50 +3055
    vrijdag 20 april 2018 om 13:02
    Was ook op de bal...

    Kom op zeg, dit is lachwekkend. Die Veltman wordt vol op zijn smoel geraakt door Ralf, en krijgt niet eens een schorsing.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 13:03]
    Vind ik leuk
    The Iceman +6729
    vrijdag 20 april 2018 om 13:04
    Kom op. Hij hoeft van mij niet per se bestraft te worden, maar die bal was echt allang weg.

    Edit: Voor je edit stond het er wat onduidelijk. Ben het met je eens
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    vrijdag 20 april 2018 om 13:06
    goh heb dit ook gezien met veltman en Lozano in de Arena. Logisch dat er nu ook niks gedaan wordt :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:06
    Die elleboog van Veltman tegen Vitesse was ook op de bal zeker ;)
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3055
    vrijdag 20 april 2018 om 13:09
    Lozano werd niet met een brancard van het veld gehaald
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    vrijdag 20 april 2018 om 13:11
    die is wel mans genoeg om door te gaan ;)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    vrijdag 20 april 2018 om 14:11
    Lozano mans genoeg... Daarom jankt ie ook altijd als een klein grietje ;-)
    Vind ik leuk
    Korm +30982
    vrijdag 20 april 2018 om 14:57
    dat wel maar wel doorgaan he!
    Vind ik leuk
    Senn +6187
    vrijdag 20 april 2018 om 14:58
    Ben jij de Lozano van VP?
    Vind ik leuk
    13 +10575
    vrijdag 20 april 2018 om 13:15
    Kramers opponent had ook geen brancard nodig...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 13:28]
    Vind ik leuk
    PRICE +25958
    vrijdag 20 april 2018 om 13:20
    Tegen psv zegt die seuntjes ik hoop dat ajax kampioen wordt,toen was hij al gefrustreerd en nu doet hij dit. Die Seuntjes is het spoor zwaar bijster.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29240
    vrijdag 20 april 2018 om 13:24
    Wie uitdeelt.... wordt terug getrakteerd!

    Niet piepen, dit is gewoon karma.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:34
    Bal was al weg maar goed
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3923
    vrijdag 20 april 2018 om 13:58
    Eens. Dit gaat nergens over. Minimaal geel waard.

    Wel ergerniswekkend dat de krant van wakker Nederland, waarvan je mag verwachten dat het een zichzelf respecterende en objectieve redactie in huis heeft, alleen wakker ligt van dit soort incidenten wanneer het Ajax betreft.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11210
    zaterdag 21 april 2018 om 08:05
    Typisch dat men alleen loopt te klagen over de telegraaf als men vermoedt dat er negatief over een niet-Ajacied geschreven wordt. Dat zowel Valentijn Driessen als jaap de groot geen moment onbenut laten om Ajax in een negatief daglicht te stellen, daar hoor je ze dan niet over.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10826
    vrijdag 20 april 2018 om 13:58
    Blijft het feit dat dit vandaag geen topic was geweest, niemand om een schorsing had gevraagd als Veltman niet ongelukkig zijn knie had verdraaid.

    De beuk was niet bijzonder, plaats waar Veltman hem opvangt was niet lekker maar die knie had ook onder andere omstandigheden wel gegaan in zo'n beweging.
    Beuk ziet er ook nog eens erger uit omdat die Seuntjes een goddelijk lichaam heeft.
    Alleen is de naam van die god Buddha.
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4555
    vrijdag 20 april 2018 om 15:19
    Of je Veltman nu raakt of niet, hij gaat toch liggen. Dan kun je m beter raken en die gele kaart pakken.
    Geel was hier ook op zn plaats geweest voor onbesuisd spel. Hij gebruikt zn arm maar t is geen stoot.
    Dat ie zn knie verdraaid is een vervelende bijzaak voor Veltman en Ajax, maar geen reden om Seuntjes' overtreding anders te beoordelen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3612
    vrijdag 20 april 2018 om 13:04
    Er gebeurde ook niks, daar kan Seuntjes niks aan doen dat Veltman slap op zijn pootjes staat? Hij deelt zelf ook altijd uit.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29240
    vrijdag 20 april 2018 om 13:26
    Psies!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15783
    vrijdag 20 april 2018 om 13:06
    Jammer dat we volgend jaar pas de video ref hebben, die had dit wel als rood beoordeeld. Dan had je die minkukels van de KNVB commissie niet nodig.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29240
    vrijdag 20 april 2018 om 13:27
    Ah ja.... daar ligt het aan...

    Misschien eens een ander brilletje gaan kopen?
    Vind ik leuk
    Jur74 +7724
    vrijdag 20 april 2018 om 13:42
    Zeker niet, als je de herhaling goed bekijkt zie je dat veltman zelf zijn voet al verkeerd neerzet. Ok, seuntjes gaat door maar dat is niet de oorzaak van de blessure.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15783
    vrijdag 20 april 2018 om 13:47
    Los van de blessure, de bal was al weg. Voor mij is dit onnodig doorgaan op de speler met gebruik van buitensporig gedrag. Dat vind ik minstens geel, maar rood kan ook.
    Vind ik leuk
    Jur74 +7724
    vrijdag 20 april 2018 om 13:54
    Dat zeg ik Seuntjes ging door, maar op snelheid kan je nooit in 1 keer stil staan en dus volgt er een botsing waarbij veltman zijn voet al verkeerd in het gras staat.
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +299
    vrijdag 20 april 2018 om 14:16
    nee dat kan een militaire tank ook niet! maar toch stop die op tijd
    Vind ik leuk
    Stranger +4393
    vrijdag 20 april 2018 om 14:37
    Ligt eraan . Als je op 10 meter oversteekt en hij ligt op volle snelheid denk ik niet dat hij voor je stilstaat;-)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29240
    vrijdag 20 april 2018 om 15:40
    Wat een bullshit!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:06
    Het was ook absoluut geen rood. Was een lichte overtreding en daarna zeer ongelukkig hoe veltman zijn knie dubbel ging. Echt balen voor veltman, maar geen gemene overtreding ofzo.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6729
    vrijdag 20 april 2018 om 13:22
    Precies. Het was gewoon heel lomp en het lijkt extra dramatisch omdat Veltman ongelukkig door z'n knie gaat. Maar het is wel een wonder dat de scheids, die er bovenop stond, niet eens geel gaf.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 18:16
    Idd. Was gewoon geel. Ik dacht tijdens de wedstrijd mee te krijgen dat hij ook geel kreeg maar ik heb dat blijkbaar verkeerd meegekregen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    vrijdag 20 april 2018 om 13:07
    #KARMA
    Vind ik leuk
    The Iceman +6729
    vrijdag 20 april 2018 om 13:12
    Triomfantelijk doen over een blessure levert ook niet echt goede karma op maat ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29240
    vrijdag 20 april 2018 om 13:28
    Niets triomfantelijks aan toch....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15783
    vrijdag 20 april 2018 om 13:23
    Wat staat Kramert dan te wachten volgens jou?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84729
    vrijdag 20 april 2018 om 13:25
    Zijn portemonnee zal minder gevuld zijn. De club die hij zou willen komt niet. Uiteindelijk een havenarbeider.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    deltiaan +1093
    vrijdag 20 april 2018 om 13:07
    het is en blijft een mafia bende
    Vind ik leuk
    Nm24 +178
    vrijdag 20 april 2018 om 13:07
    Rot op als ze er nog over nadenken was totaal niets aan de hand die schoft heeft het hele seizoen lopen beuken en heel fijn dat hij nu zelf wat oploopt heerlijk
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:16
    jij en de mensen die je een like geven moeten zichzelf laten nakijken. Snel ook, want jullie zijn rare vogels.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    vrijdag 20 april 2018 om 13:19
    En dat wordt dan gezegd door iemand met als naam 'prachtig die haat'. Dan weet je dat je een grens over bent gegaan :p
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:25
    als ze niet de liefde delen met mij voor ajax, en alleen maar haatdragende teksten hier spuien uit jaloezie/frustratie/minderwaardigheidscomplexen over mijn favoriete voetbalclub. Dan vind ik dat prachtig inderdaad.

    Je zag het weer toen die calimero's kampioen werden. Ze waren meer bezig met ajax, dan het vieren van de titel. Zielig eigenlijk hahaha
    Vind ik leuk
    13 +10575
    vrijdag 20 april 2018 om 13:31
    Tja, ik vind je kick uit haat halen nogal zielig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:48
    Pff weer een calimero. Jij verzint dingen, of je kan niet lezen. Waar staat dat ik erop kick, succesvolle clubs hebben haters, daarom vind ik de haat van supporters van andere clubs tegenover ajax mooi. Houdt namelijk in dat het een succesvolle club is. Wat snap je niet?

    Vind ik leuk
    13 +10575
    vrijdag 20 april 2018 om 13:53
    Calimero er maar weer eens bij halen vind ik ook nogal onorigineel en dus zielig. Zondag zullen er op het forum van VI ook weer hatelijke reacties m.b.t. Feyenoord zijn, of ze nou winnen of niet. Als ze winnen, zal ik blij zijn, maar niet vanwege de hatelijke reacties.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24957
    vrijdag 20 april 2018 om 14:01
    Waarom moet hij zich dan laten nakijken?

    Ik vind alle voetbalhaat droevig. Alle kanten op.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:19
    Die Nm moeten ze aan de hoogste boom opknopen!

    Vind ik leuk
    Nm24 +178
    vrijdag 20 april 2018 om 13:58
    Uitgespeeld met pa
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29240
    vrijdag 20 april 2018 om 13:28
    Ik ben geen fan,maar vind het niet heerlijk als een speler zwaar geblesseerd raakt.
    Vind ik leuk
    satesaus +502
    vrijdag 20 april 2018 om 13:08
    Eindelijk eens een juiste beslissing van de Knvb. Dit is gewoon een botsing die 100 x per wedstrijd voor komt. Dat er nu letsel is, is all in the game.
    Geen artikel meer aan wijden zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6970
    vrijdag 20 april 2018 om 13:08
    Was gewoon een duel, Veltman schopt ook op wat alles dat loopt dus hij krijgt nu gewoon koekske van eigen deeg, en daarbij raakt ie geblesseerd so be it...
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3848
    vrijdag 20 april 2018 om 13:09
    Tja, Veltman komt er zelf 6 keer per seizoen mee weg, nu is het andersom.
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +860
    vrijdag 20 april 2018 om 13:13
    Hoe kan die nou fluiten voor een overtreding en het niet beoordeeld hebben...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:15
    Goed de beelden kijken dan kom bij de elleboog uit
    Vind ik leuk
    BluRP +397
    vrijdag 20 april 2018 om 13:16
    Lekkere trieste reacties weer. Ja natuurlijk is het een zuiger eerste klas, maar een blessure gun je niemand toch? Tuurlijk deelt hij ook vaak uit, maar hoeveel mensen heeft hij de pleuris in getrapt?

    Het is een ideale speler om in je team te hebben en een kwal om tegen te spelen.... Beetje zoals Toivonen
    Vind ik leuk
    13 +10575
    vrijdag 20 april 2018 om 13:35
    Heb Kramer voor zover ik weet ook nooit iemand ‘de pleuris in zien trappen’. Maar op blessure van hem zouden de reacties eerder nog triester en zeker massaler zijn. Ondertussen zou ik overigens ook graag zien dat men niemand een blessure toewenst.
    Vind ik leuk
    Zultkop +3512
    vrijdag 20 april 2018 om 13:41
    Met het verschil: Toivonen was gewoon zo, en Veltman speelt het.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11210
    zaterdag 21 april 2018 om 08:09
    Toivonen was nog veel erger man. Die deelde zelf uit en deed dan alsof de overtreding op hem was begaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:16
    Jaja
    Vind ik leuk
    Alain2708 +12835
    vrijdag 20 april 2018 om 13:20
    Niks aan het handje, eerder geel voor een schwalbe van Veltman!

    Vind ik leuk
    Ad Godloos +299
    vrijdag 20 april 2018 om 13:20
    Veldman moet de scheidsrechter en zeuntjes en de KNVB aansprakelijk stellen als blijk dat die nooit meer kan voetballen!!
    Vind ik leuk
    Zultkop +3512
    vrijdag 20 april 2018 om 13:43
    Hij kan proberen om te gaan voetballen, maar voetballen kan hij in ieder geval niet....
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29240
    vrijdag 20 april 2018 om 13:23
    Als ellebogen en intens gemeen spel van dezelfde Veltman onbestraft blijven dan zou het heel apart zijn als Seuntjens voor deze overtreding ineens een aantal wedstrijden schorsing aan z'n broek krijgt!
    Vind ik leuk
    Champ1 +211
    vrijdag 20 april 2018 om 13:31
    Haha poets weder poets
    Vind ik leuk
    100%PSV +2716
    vrijdag 20 april 2018 om 13:31
    Wie uitdeelt, moet ook kunnen incasseren! Veltman heeft het gehele seizoen onsportief gedrag laten zien en is nu zelf een keer aan de beurt. Boontje komt om zijn loontje!
    Vind ik leuk
    Sazzz +11210
    zaterdag 21 april 2018 om 08:10
    Ik kan me niet herinneren dat veltman iemand serieus geblesseerd heeft...
    Vind ik leuk
    100%PSV +2716
    zaterdag 21 april 2018 om 08:18
    In basis wens ik geen enkele speler van welke club dan ook een blessure toe. Echter met een speler als Veltman die tegenstanders moedwillig kaarten aansmeert waardoor deze onterecht schorsingen oplopen, heb ik geen moeite als hij zelf voor enige tijd is uitgeschakeld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 13:33
    Zonde van die speler... Nu loopt ie het WK mis... oh wacht!
    Vind ik leuk
    Dicky +18825
    vrijdag 20 april 2018 om 13:34
    Logisch dat er geen onderzoek volgt. Er gebeurt eigenlijk niets anders dan een ongelukkige botsing.
    Vind ik leuk
    Patje41 +507
    vrijdag 20 april 2018 om 13:39
    Was gewoon een aanslag, had diep rood moeten zijn
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29240
    vrijdag 20 april 2018 om 17:46
    Jaja.... en vroeger was alles beter
    Vind ik leuk
    hassel +604
    vrijdag 20 april 2018 om 13:49
    Goed ventje die Seuntjes, LOL.
    Vind ik leuk
    markpark +979
    vrijdag 20 april 2018 om 13:58
    Natuurlijk terecht, we gaan toch niet de regels verdraaien omdat het een Ajax-speler betreft? Het is beoordeeld tijdens de wedstrijd, dus daar kan nu niks aan gedaan worden.

    Of die regel klopt is een tweede..
    Vind ik leuk
    De Hout +1573
    vrijdag 20 april 2018 om 14:02
    Loopt er zelf ook een keer tegenaan hè, meneertje Veltman. Geen medelijden.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +3457
    vrijdag 20 april 2018 om 14:03
    Bah wat een matenaaiers hier. Hij was te laat in het duel. Totaal geen kwaad in bedoeling
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29240
    vrijdag 20 april 2018 om 17:46
    Ajacieden he.....
    Vind ik leuk
    Blueman +865
    vrijdag 20 april 2018 om 14:41
    De scheidsrechter floot voor een overtreding, maar heeft de situatie niet beoordeeld????
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29240
    vrijdag 20 april 2018 om 17:47
    Beste opmerking over dit incidentje.
    Vind ik leuk
    Bals +385
    vrijdag 20 april 2018 om 15:46
    Volgend seizoen wordt Seuntjes afgezaagd vrees ik
    Vind ik leuk
    edje2307 +321
    vrijdag 20 april 2018 om 16:31
    Moet juist beloond worden!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 19:34
    Het was gewoon een onnodige te harde overtreding die minimaal met geel bestraft had moeten worden en los van welke voetballer hier “slachtoffer” van was dus zet nu allemaal je clubbril af, eventueel je anti Ajax gevoelens opzij en wees reeel! Klaar!!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 20:05]
    Vind ik leuk
    Hammie +1065
    vrijdag 20 april 2018 om 20:24
    Terecht was ook niets aan de hand, hij stapt zelf mis...

    Laten ze Neres en Huntelaar maar als nog schorsen.

    Kut KNJB
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 07:27
    Ik snap het niet, er wordt gefloten voor een overtreding en toch heeft de scheids het niet gezien/beoordeeld.

    Als ik die overtreding in het filmpje zie kan ik mij een rode kaart voorstellen ( als niet Ajax fan)
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +299
    zaterdag 21 april 2018 om 09:20
    alleen de rechter elle boog stoot was al 3 wedstrijden! en als de mensen hier dat niet zien moeten maar een paar keer terug zien het filmpje of nog beter naar de oog arts gaan dan me keer je echt iets aan je ogen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 15:10
    als je het filmpje paar keer terug kijkt, wordt je er zo kwaad en ziek van. Zo'n speler moeten ze ook een stadionverbod geven
    Vind ik leuk