Onvrede bij FC Utrecht: Ik moet volgend jaar gaan spelen, honderd procent

Onvrede bij FC Utrecht: "Ik moet volgend jaar gaan spelen, honderd procent"

vrijdag 20 april 2018 om 13:14

Giovanni Troupée is niet gelukkig met zijn situatie bij FC Utrecht. De twintigjarige rechtsback stond donderdagavond tegen FC Groningen (1-1) pas voor de vijfde keer dit seizoen in de basiself. Dat kan zo niet langer, vindt hij.

"Ik ben zeker niet tevreden", zegt Troupée, die afgelopen zomer nog werd gelinkt aan Feyenoord, PSV en enkele clubs uit het buitenland, tegen het Algemeen Dagblad. "Ik wil voetballen, ben nog jong. Vorig jaar heb ik alles gespeeld, dit jaar is dat er helaas niet van gekomen. Ik ben zeker niet blij met deze situatie en hoop dat het verandert."

Ondanks zijn optredens bij Jong FC Utrecht, mist Troupée ritme. "Op dit niveau voel je het wel in je benen als je wat minder minuten maakt. Daarom is het belangrijk dat ik mijn ritme weer terugkrijg en zo in de laatste vijf, tien minuten nog belangrijk kan zijn", zegt hij. Volgend seizoen wil de geboren Amsterdammer weer een basisplaats hebben. "Ik moet volgend jaar gaan spelen. Honderd procent. We gaan kijken waar het op uitkomt."

Plaats een reactie

vrijdag 20 april 2018 om 13:16
prima speler die troupee, speelt net als Dumic weinig wedstrijden terwijl het 2 prima verdedigers zijn voor subtop
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:18
Vorig jaar blonk hij gewoon uit bij Utrecht en stond hij inderdaad in de belangstelling van de grotere clubs.
Waar is het mis gegaan?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:20
Klaiber die uitstekend speelde, daar heeft troupee pech gehad. de keuze om dumic buiten de basis te laten snap ik echter niet
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:25
ik ook niet die Dumic is toch vele malen beter dan Leeuwin
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:15
Leeuwin pakte zijn kans door familieomstandigheden bij Dumic tijdens de start en voorbereiding van dit seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 22:29
Vind troupee beter als klaiber
Vind ik leuk
Dedan002 +2359
vrijdag 20 april 2018 om 13:22
Troupée raakte afgelopen seizoen in de finale play-offs geblesseerd en mistte de voorbereiding. Klaiber deed het op zijn plek in die periode uitstekend en is blijven staan.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:31
Troupée is destijds geblesseerd geraakt. Klaiber heeft het destijds goed opgepakt en is zodoende blijven staan
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:14
Blessures gehad en vervanger Klaiber speelt een dijk van een seizoen. Zelfde gaat op voor Dumic. Hij miste een groot deel van de voorbereiding en de start van het seizoen door famlieomstandigheden. Leeuwin pakte hierdoor zijn kans.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:21
JP de Jong heeft een selectie met keus. Een sterke bank met Troupe, Dumic, Emanuelson, Dessers en Kali. In de ziekenboeg Makinok, Bahabeck en Joosten. Allemaal spelers (behalve Bahabeck) die nog een paar jaar vastliggen. Utrecht is goed bezig.
Vind ik leuk
Hattrick +10406
vrijdag 20 april 2018 om 13:25
Die jongen komt er ook wel. Groot talent en hij is nog jong.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:17
Kom maar naar Den Haag, opvolger van Tyrone!
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:19
De klap van dinsdag al wat te boven vriend?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:20
Ja nu wel. Gefeliciteerd alsnog. Die was hard aangekomen kerel.

Maar het kan nog steeds....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 13:20]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:28
Dit weekend PSV maar weer dronken voeren en volgende week Roda nog een duw richting de JPL geven.
Vind ik leuk
Rood&wit +2708
vrijdag 20 april 2018 om 13:26
5 miljoen voor deze jongen
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:28
Voor een reservespeler? Hahaha, jij bent gek. ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:22
Ligt nog vier jaar vast dus kost een paar centen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:16
Die kans is niet zo groot ;-)
Vind ik leuk
Dedan002 +2359
vrijdag 20 april 2018 om 13:17
Troupée werd slachtoffer van een uitstekend spelende Klaiber. De laatste weken is Klaiber alleen zeer matig. Troupée hoort gewoon weer in de basis. Ons grootste talent!
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:27
Had goede start,had veel van verwacht,zelfs was er belangstelling voor hem. Raar dat het zo kan lopen.
Vind ik leuk
Dedan002 +2359
vrijdag 20 april 2018 om 13:31
Het schijnt dat hij er zelf ook een beetje met de pet naar ging gooien vanwege zijn teleurstelling.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:27
Geblesseerd geweest langdurig maar hij hoort gewoon in de basis te staan zonder twijfel .

Maar op de een of andere manier krijgen vriendjes voordeel . Let op klaiber is niet slecht maar gio is gewoon beter en heeft ook nog eens een betere voorzetting.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:21
Klaiber gewoon laten staan zodat hij in de etalage gezet. Er was ook geen enkele reden om Klaiber te wisselen (op de laatste paar wedstrijden na), dus vond het wel begrijpelijk allemaal.

2,5 miljoen ofzo beuren voor Klaiber en dan worden we er niet eens slechter op met Troupee en Maareltje als back-up.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5902
vrijdag 20 april 2018 om 13:30
Beter dan die Deen die we nu hebben bij Ajax. En Veltman ligt er 9 maanden uit als hij pech heeft. Ten Hag kent hem.

Maar waarschijnlijk dat Overmars hem te duur gaat vinden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:25
En gelijk heeft onbegrijpelijk dat hij niet in de basis staat .

Geld hetzelfde voor dumic.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:16
Hoort in mijn ogen altijd in de basis te staan ...
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 21:41
Klaiber doet het prima als vervanger van de geblesseerde Troupee. Zoals hij zelf al zegt moet hij zijn ritme terug vinden. Gewoon keihard trainen, geloven in jezelf, en op de training de strijd aangaan met Klaiber en jezelf terugknokken in de basis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onvrede bij FC Utrecht: "Ik moet volgend jaar gaan spelen, honderd procent"