FC Twente-eSporter maakt internationale toptransfer: Een droom die uitkomt

    FC Twente-eSporter maakt internationale toptransfer: "Een droom die uitkomt"

    vrijdag 20 april 2018 om 17:35

    FC Twente-eSporter Emre Benli zal de Enschedeërs aan het eind van het seizoen de rug toekeren. De negentienjarige Benli gaat komend seizoen uitkomen voor het Turkse Fenerbahçe, meldt FC Twente vrijdagmiddag via de officiële kanalen.

    Benli vertegenwoordigt de Tukkers dit seizoen in de eDivisie en zal op 24 mei ook namens de Eredivisie-hekkensluiter actief zijn op de internationale Global eLeague. Daarna zal hij afscheid nemen van de Enschedeërs. "De eDivisie was een bijzondere ervaring en ik ben blij dat ik daarin voor FC Twente heb mogen uitkomen. Het ging met ups en downs, maar de steun was er altijd", laat hij weten aan de clubsite van FC Twente.

    "Ik wil FC Twente en de supporters graag bedanken voor de kans als eSporter dit seizoen. Ik wens FC Twente het beste toe en zal de club natuurlijk blijven volgen", vervolgt Benli, die echter niet kan wachten op zijn nieuwe uitdaging. "Het is een droom die uitkomt om voor Fenerbahçe uit te komen."

    Plaats een reactie

    Barry Engels +29169
    vrijdag 20 april 2018 om 17:37
    Jaaaaa lekker op de pleesteesjn!!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 18:20
    Hij speelt op X-Box
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3749
    vrijdag 20 april 2018 om 17:38
    Who cares
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6825
    vrijdag 20 april 2018 om 17:44
    De mensen die e-sports volgen (waaronder ik).
    Vind ik leuk
    elmagico070 +18047
    vrijdag 20 april 2018 om 17:56
    Niet zo gek dat jij het ook leuk vind. Eenzaam op de Zolderkamer achter een beeldscherm.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 18:15
    Iets zegt mij dat jullie elkaars bloed wel kunnen drinken. Haha.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    zaterdag 21 april 2018 om 10:53
    Doe dan is een vampier die lust wel wat bloed.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6825
    zaterdag 21 april 2018 om 02:55
    De kwaliteit van de e-Divisie is hoger dan dat van jou clubje!

    Bovendien loop ik er stage, kneus! En verdien ik met die stage een vergoeding die nog hoger is dan jou uitkerinkje!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 03:03]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    zaterdag 21 april 2018 om 10:49
    Sorry voor de like die je van mij kreeg, ik was nog als anoniem ingelogd.

    Je gedraagt je wel als een kleuter zeg. Je leeftijd zegt wel een hoop natuurlijk.
    Vind ik leuk
    NorthSide +728
    zaterdag 21 april 2018 om 12:03
    Ook van een hogere niveau dan dat clubje van "jouW" sukkel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    vrijdag 20 april 2018 om 18:31
    Ga lekker ouderwets sjorren aan je leuter man. Of ga achter de meisjes aan.
    Vind ik leuk
    markus040 +2222
    vrijdag 20 april 2018 om 19:19
    dat sjorren doet ie misschien terwijl hij de e divisie kijkt midden noord ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    vrijdag 20 april 2018 om 19:48
    Ongetwijfeld markus.
    Vind ik leuk
    base +2034
    vrijdag 20 april 2018 om 21:47
    Waar doe je volgens jou dat sjorren dan?
    Toch ook achter een beeldscherm op je zolder/ kamer? ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    vrijdag 20 april 2018 om 21:49
    Ieder z'n plekkie toch. ;-)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6825
    zaterdag 21 april 2018 om 02:56
    Waar zie je me voor aan, een pedofiel? Bovendien heb ik al een vriendin.

    Laat mij lekker E-Divisie kijken joh (en bovendien loop ik er stage), het niveau is hoger dan bij jou club en daar hoor je mij ook niet over zeuren dat jij daar naar kijkt!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 03:13]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    zaterdag 21 april 2018 om 10:55
    Kneusje ben je.
    Vind ik leuk
    NorthSide +728
    zaterdag 21 april 2018 om 11:58
    Pedofiel je zegt het zelf:D
    Vind ik leuk
    NorthSide +728
    zaterdag 21 april 2018 om 13:11
    Waar zie je hem voor aan vraagt ie, Midden-Noord?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    zaterdag 21 april 2018 om 13:22
    Hij geeft zelf antwoord NorthSide. Hahaha, :D
    Vind ik leuk
    NorthSide +728
    zaterdag 21 april 2018 om 13:48
    Hij wilde het graag van jou horen, wat een dwaas is dat zeg. Dat jochie is ook nog nat achter de oren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    zaterdag 21 april 2018 om 13:48
    Klopt, die loopt nog in luiers.
    Vind ik leuk
    NorthSide +728
    zaterdag 21 april 2018 om 13:50
    Poepluier!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3749
    zaterdag 21 april 2018 om 11:54
    Die zijn op een hand te tellen. Bovendien, kunnen die niet naar e-voetbalprimeur.nl
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    vrijdag 20 april 2018 om 17:48
    Inderdaad. Heeft toch helemaal niks met voetbal te maken.

    Is waarschijnlijk speciaal voor mensen die nieuws volgen op Facebook.
    Vind ik leuk
    Farmer +11211
    vrijdag 20 april 2018 om 17:52
    Ik heb dr ook hélemaal niks mee. Ook omdat het 'exclusief' op de PAY-station is.. Dé gameconsole waar je dus altijd té veel betaald voor een simpel stukje entertainment/vermaak.

    Dit wordt gewoon opgehyped als promotie voor FIFA 17-18-19-20...etc. T is een leuk spelletje hoor, maar, men moet het niet overdrijven.

    Er zijn toch véél betere en competitievere spellen uit, wat dat betreft.
    T is een 'game-sport', en dat heeft idd níks te maken met fysieke sport.

    Beetje eenzelfde vergelijking als men bv een Club-schaker of dammer in dienst heeft.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    vrijdag 20 april 2018 om 17:53
    Tis gewoon de grootst mogelijke en meest lege bullshit die er is.

    Als je dat volgt dan heb je geen leven....
    Vind ik leuk
    Farmer +11211
    vrijdag 20 april 2018 om 17:58
    Dat ook, en een gebrek aan vermogen om met geld op te gaan.

    Moet je kijken wat die zooi kóst!

    Ik mag graag een beetje gamen, maar t gekste wat ik aan een computerspel heb betaald is een totaal van 85 euri, dat was Witcher 3, 2 jaar geleden; 50 voor de originele game, en 25+10 voor de 2 uitbreidingen.
    85 euro, ik heb er nu meer dan 700 uur in zitten, 2x uitgespeeld, vanálles uit zitten proberen, en ben er nog niet helemaal doorheen: Dat is in mijn ogen een 'goed besteedde 85 euro aan een spel'.

    Datzelfde bedrag ben je al kwijt aan je Paystation, en dan ben je halverwege de installatie :P

    Ik heb dr al 3 jaar plezier van!
    Gratis online updates, grátis online DLC etc...

    Nee, dan zeg ik netjes tegen die 'E-sporters': Succes met je Paystation...
    Waar staat die E eigenlijk voor?

    'Electronic Payment"? of? Eurocard/Mastercard?"

    Zó veel online MMO-games zijn gewoon 'pay-to-win' tegenwoordig...
    FIFA krijgt er ook al gezeik mee ja, waarschijnlijk wordt het in Nederland níet verkocht! :P
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 19:48]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    vrijdag 20 april 2018 om 18:04
    Sorry, maar ik heb te weinig verstand van computerspelletjes om er een touw aan vast te knopen ;-))

    Zal de leeftijd zijn....
    Vind ik leuk
    bits +5225
    vrijdag 20 april 2018 om 19:04
    Als je iets niet kent is t niet gelijk 'de meest lege bullshit die er is. Mensen zat die zich er mee vermaken, anders word er ook geen tijd en geld in gestoken.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    vrijdag 20 april 2018 om 19:42
    Jaja..... computerspelletjes zijn een verrijking van je leven.....
    Vind ik leuk
    Farmer +11211
    vrijdag 20 april 2018 om 19:50
    Het is een leuk en mooi stukje ontspanning in de vrije tijd, maar men moet het niet overdrijven.

    Die Gamer-toernooien, en dit; E-sports, Ja, dat is wel overdreven.
    En het gaat niet om de competitie, het gaat om de commercie: Je moet zo'pay-station'hebben ,met dure account, en als het even kan ook een paar game-'DLC' For only nine-ninetynine!'.....

    Oh en 'Pay to win' komt neer op "If je bent 3 maand lang, elke avond hier mee bezig, of je maakt even 19,95 over, en je krijgt het nu gewoon direct van ons"...
    Vind ik leuk
    Eendracht +13915
    vrijdag 20 april 2018 om 18:35
    Elder Scrolls...
    Speel het al vanaf de eerste game, alle games gespeeld en nu al 4 jaar de MMO versie.. echt gewoon enorm goed!
    Vind ik leuk
    Farmer +11211
    vrijdag 20 april 2018 om 19:51
    Nog zo een idd!
    Er zijn genoeg góede MMO's uit.

    Dit E-sports is de 'betaal-tegenhanger vd Console-gamestations
    Vind ik leuk
    base +2034
    vrijdag 20 april 2018 om 21:48
    Is ook op de Xbox een pc dus onzin wat je zegt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 18:16
    Fakebook.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2993
    vrijdag 20 april 2018 om 21:47
    Je ziet ook aan de foto dat 't een echte topsporter is...
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    zaterdag 21 april 2018 om 10:51
    Sukkeltjes achter een pc cares-;)
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15686
    vrijdag 20 april 2018 om 17:39
    De eerste die het zinkende schip verlaat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:40
    En dat is de eerste. Als het eerste schaap over de dam is, dan volgt de rest
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6825
    vrijdag 20 april 2018 om 17:41
    Talentvolle speler! Viel qua resultaat een beetje tegen, maar voor hem was al die aandacht qua camera’s en interviews ook nieuw.
    Vind ik leuk
    ronnie1100 +912
    vrijdag 20 april 2018 om 17:44
    Dat is de eerste die gaat.....oh oh oh hoe moet het nu verder met FC Twente
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 18:03
    pc master race
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 18:05
    Het zinkende schip verlaten
    Vind ik leuk
    Blindsy +9465
    vrijdag 20 april 2018 om 18:06
    Het is net écht zo, heh... internationale transfer, woehaaah!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 18:14
    De leegloop is begonnen....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15686
    vrijdag 20 april 2018 om 18:23
    In zijn geval natuurlijk wel logisch. Er is geen Jupiler League E-Divisie. Dus die zat zonder 'werk' komend seizoen.
    Vind ik leuk
    soccer02 +492
    vrijdag 20 april 2018 om 19:21
    Dus in heel turkije kon fenerbache niet iemand vinden die een beetje fifa kan spelen.
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    vrijdag 20 april 2018 om 19:41
    Schijnt dat hij op de pleestation, veel en veel beter kon verdedigen dan heel FC Twente bij elkaar dit seizoen. Sjapoo
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 19:50
    Leegloop is al begonnen dus
    Vind ik leuk
    0260165 +602
    vrijdag 20 april 2018 om 19:55
    Een echte Turker.
    Vind ik leuk
    Farmer +11211
    vrijdag 20 april 2018 om 19:56
    Ik zat me net af te vragen of hij dus wel een zaakwaarnemer hiervoor heeft ingeschakeld....(Mino Raiola?)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 22:59
    Waarschijnlijk een e-zaakwaarnemer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 22:57
    haha , dit vat samen wat twente nog is , lekker winnen in FiFa , op naar de jupiler League met dat stelletje bedriegers
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 07:23
    De volgende stap" Fans van FC Twente zijn overgenomen door Buitenlandse clubs" Het is de buitenlandse clubs opgevallen dat er bij wedstrijden van Twente geweldige fans aanwezig zijn, om qua sfeer in de top mee te kunnen draaien hebben deze clubs besloten enkele duizenden supporters te contracteren.
    Vind ik leuk
    orion73 +1285
    zondag 22 april 2018 om 09:33
    De eerste die het zinkende schip verlaat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Twente-eSporter maakt internationale toptransfer: "Een droom die uitkomt"