FC Twente-eSporter maakt internationale toptransfer: Een droom die uitkomt

FC Twente-eSporter maakt internationale toptransfer: "Een droom die uitkomt"

vrijdag 20 april 2018 om 17:35

FC Twente-eSporter Emre Benli zal de Enschedeërs aan het eind van het seizoen de rug toekeren. De negentienjarige Benli gaat komend seizoen uitkomen voor het Turkse Fenerbahçe, meldt FC Twente vrijdagmiddag via de officiële kanalen.

Benli vertegenwoordigt de Tukkers dit seizoen in de eDivisie en zal op 24 mei ook namens de Eredivisie-hekkensluiter actief zijn op de internationale Global eLeague. Daarna zal hij afscheid nemen van de Enschedeërs. "De eDivisie was een bijzondere ervaring en ik ben blij dat ik daarin voor FC Twente heb mogen uitkomen. Het ging met ups en downs, maar de steun was er altijd", laat hij weten aan de clubsite van FC Twente.

"Ik wil FC Twente en de supporters graag bedanken voor de kans als eSporter dit seizoen. Ik wens FC Twente het beste toe en zal de club natuurlijk blijven volgen", vervolgt Benli, die echter niet kan wachten op zijn nieuwe uitdaging. "Het is een droom die uitkomt om voor Fenerbahçe uit te komen."

Plaats een reactie

vrijdag 20 april 2018 om 17:37
Jaaaaa lekker op de pleesteesjn!!!!
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 18:20
Hij speelt op X-Box
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:38
Who cares
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
vrijdag 20 april 2018 om 17:44
De mensen die e-sports volgen (waaronder ik).
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:56
Niet zo gek dat jij het ook leuk vind. Eenzaam op de Zolderkamer achter een beeldscherm.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:15
Iets zegt mij dat jullie elkaars bloed wel kunnen drinken. Haha.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 10:53
Doe dan is een vampier die lust wel wat bloed.
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
zaterdag 21 april 2018 om 02:55
De kwaliteit van de e-Divisie is hoger dan dat van jou clubje!

Bovendien loop ik er stage, kneus! En verdien ik met die stage een vergoeding die nog hoger is dan jou uitkerinkje!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 03:03]
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 10:49
Sorry voor de like die je van mij kreeg, ik was nog als anoniem ingelogd.

Je gedraagt je wel als een kleuter zeg. Je leeftijd zegt wel een hoop natuurlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 12:03
Ook van een hogere niveau dan dat clubje van "jouW" sukkel.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:31
Ga lekker ouderwets sjorren aan je leuter man. Of ga achter de meisjes aan.
Vind ik leuk
markus040 +2302
vrijdag 20 april 2018 om 19:19
dat sjorren doet ie misschien terwijl hij de e divisie kijkt midden noord ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:48
Ongetwijfeld markus.
Vind ik leuk
base +1065
vrijdag 20 april 2018 om 21:47
Waar doe je volgens jou dat sjorren dan?
Toch ook achter een beeldscherm op je zolder/ kamer? ;)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 21:49
Ieder z'n plekkie toch. ;-)
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
zaterdag 21 april 2018 om 02:56
Waar zie je me voor aan, een pedofiel? Bovendien heb ik al een vriendin.

Laat mij lekker E-Divisie kijken joh (en bovendien loop ik er stage), het niveau is hoger dan bij jou club en daar hoor je mij ook niet over zeuren dat jij daar naar kijkt!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 03:13]
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 10:55
Kneusje ben je.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 11:58
Pedofiel je zegt het zelf:D
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 13:11
Waar zie je hem voor aan vraagt ie, Midden-Noord?
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 13:22
Hij geeft zelf antwoord NorthSide. Hahaha, :D
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 13:48
Hij wilde het graag van jou horen, wat een dwaas is dat zeg. Dat jochie is ook nog nat achter de oren.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 13:48
Klopt, die loopt nog in luiers.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 13:50
Poepluier!
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 11:54
Die zijn op een hand te tellen. Bovendien, kunnen die niet naar e-voetbalprimeur.nl
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:48
Inderdaad. Heeft toch helemaal niks met voetbal te maken.

Is waarschijnlijk speciaal voor mensen die nieuws volgen op Facebook.
Vind ik leuk
Farmer +8368
vrijdag 20 april 2018 om 17:52
Ik heb dr ook hélemaal niks mee. Ook omdat het 'exclusief' op de PAY-station is.. Dé gameconsole waar je dus altijd té veel betaald voor een simpel stukje entertainment/vermaak.

Dit wordt gewoon opgehyped als promotie voor FIFA 17-18-19-20...etc. T is een leuk spelletje hoor, maar, men moet het niet overdrijven.

Er zijn toch véél betere en competitievere spellen uit, wat dat betreft.
T is een 'game-sport', en dat heeft idd níks te maken met fysieke sport.

Beetje eenzelfde vergelijking als men bv een Club-schaker of dammer in dienst heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:53
Tis gewoon de grootst mogelijke en meest lege bullshit die er is.

Als je dat volgt dan heb je geen leven....
Vind ik leuk
Farmer +8368
vrijdag 20 april 2018 om 17:58
Dat ook, en een gebrek aan vermogen om met geld op te gaan.

Moet je kijken wat die zooi kóst!

Ik mag graag een beetje gamen, maar t gekste wat ik aan een computerspel heb betaald is een totaal van 85 euri, dat was Witcher 3, 2 jaar geleden; 50 voor de originele game, en 25+10 voor de 2 uitbreidingen.
85 euro, ik heb er nu meer dan 700 uur in zitten, 2x uitgespeeld, vanálles uit zitten proberen, en ben er nog niet helemaal doorheen: Dat is in mijn ogen een 'goed besteedde 85 euro aan een spel'.

Datzelfde bedrag ben je al kwijt aan je Paystation, en dan ben je halverwege de installatie :P

Ik heb dr al 3 jaar plezier van!
Gratis online updates, grátis online DLC etc...

Nee, dan zeg ik netjes tegen die 'E-sporters': Succes met je Paystation...
Waar staat die E eigenlijk voor?

'Electronic Payment"? of? Eurocard/Mastercard?"

Zó veel online MMO-games zijn gewoon 'pay-to-win' tegenwoordig...
FIFA krijgt er ook al gezeik mee ja, waarschijnlijk wordt het in Nederland níet verkocht! :P
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 19:48]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:04
Sorry, maar ik heb te weinig verstand van computerspelletjes om er een touw aan vast te knopen ;-))

Zal de leeftijd zijn....
Vind ik leuk
bits +4641
vrijdag 20 april 2018 om 19:04
Als je iets niet kent is t niet gelijk 'de meest lege bullshit die er is. Mensen zat die zich er mee vermaken, anders word er ook geen tijd en geld in gestoken.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:42
Jaja..... computerspelletjes zijn een verrijking van je leven.....
Vind ik leuk
Farmer +8368
vrijdag 20 april 2018 om 19:50
Het is een leuk en mooi stukje ontspanning in de vrije tijd, maar men moet het niet overdrijven.

Die Gamer-toernooien, en dit; E-sports, Ja, dat is wel overdreven.
En het gaat niet om de competitie, het gaat om de commercie: Je moet zo'pay-station'hebben ,met dure account, en als het even kan ook een paar game-'DLC' For only nine-ninetynine!'.....

Oh en 'Pay to win' komt neer op "If je bent 3 maand lang, elke avond hier mee bezig, of je maakt even 19,95 over, en je krijgt het nu gewoon direct van ons"...
Vind ik leuk
Eendracht +12158
vrijdag 20 april 2018 om 18:35
Elder Scrolls...
Speel het al vanaf de eerste game, alle games gespeeld en nu al 4 jaar de MMO versie.. echt gewoon enorm goed!
Vind ik leuk
Farmer +8368
vrijdag 20 april 2018 om 19:51
Nog zo een idd!
Er zijn genoeg góede MMO's uit.

Dit E-sports is de 'betaal-tegenhanger vd Console-gamestations
Vind ik leuk
base +1065
vrijdag 20 april 2018 om 21:48
Is ook op de Xbox een pc dus onzin wat je zegt.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:16
Fakebook.
Vind ik leuk
Skkky50 +1016
vrijdag 20 april 2018 om 21:47
Je ziet ook aan de foto dat 't een echte topsporter is...
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 10:51
Sukkeltjes achter een pc cares-;)
Vind ik leuk
Hattrick +9420
vrijdag 20 april 2018 om 17:38
Ik kan dat E- sport echt niet serieus nemen... Ze verdienen goed geld met een computer spelletje :p
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:42
Jezus, wat een kul dit! Doe dan nog maar een verhaal over Ajax of Ziyech;-)
Vind ik leuk
Hattrick +9420
vrijdag 20 april 2018 om 17:44
Bijvoorbeeld :p
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:17
FC Hollywood is idd interessanter dat dit soort non-nieuws.
Vind ik leuk
Farmer +8368
vrijdag 20 april 2018 om 17:54
Dat is het hele eier-eten..

De jaarlijkse FIFA-game van op de P(l)aystation-console ,is hét grote melkkoetje van Sony-Entertainment.

Die game wordt ieder jaar een tikje geupgrade, marginaal, een update mbt spelerstransfers en HOPPA: 65 euri op de release, en je moet je season pass weer verlengen en...

Naja, noem maar op.. Vroeger kocht je een voetbalspel, dat installeerde je, en klaar. Niks seasonpass(je betaald al voor je internet toch? Hoezo moet je de game-gigant ook nog eens extra betalen; Ze ontwerpen zélf die online feature zo, dat het spel bijna inhoudsloos wordt zónder die MMO-optie bv.)
Om nog maar te zwijgen over zgn 'DLC-content', waar je ook weer extra voor moet dokken..
Het wordt allemaal veels te zwaar uitgemolken!
Vind ik leuk
Hattrick +9420
vrijdag 20 april 2018 om 18:18
Ik ken het wel :p

Ik speel het zelf ook. Ik vind het alleen belachelijk dat mensen zoveel verdienen met een spelletje spelen haha. Voor hun zelf wel leuk natuurlijk, maar ik kan het als sport niet serieus nemen ;)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 18:18]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5669
vrijdag 20 april 2018 om 18:22
Je bent wel heel erg los aan het gaan op de Playstation, terwijl deze game ook gewoon op de Xbox is. Sterker nog de E-Divisie wordt deels op de Xbox gespeeld.

Over al die DLC, dat klopt. Maar zolang veel gamers dit kopen, blijft het komen.
Vind ik leuk
Farmer +8368
vrijdag 20 april 2018 om 19:55
Nah nee, het is een geinverteerde marktwerking; Als alle grote game-giganten, hun games 'half-klaar'verkopen, en de rest pas ná die tijd als DLC,(tegen betaling), dan is er geen marktwerking meer: Mensen hebben geen echte keus meer dan; Of je koopt het of je koopt het niet.
Marktwerking betekend:"je koopt een ander soort product, van een andere fabrikant".

Maar alleen EA mag een dergelijk patent exploiteren bv. ook dat is iets wat best eens aangepakt mag worden.

Hoezo moet alles een monopolie van de super-rijken zijn?
Wat voor goeds heeft dat gebracht? Gamegigant EA staat vaak genoeg onder zwáre kritiek; Met hun enorme geld kopen ze deze kritiek dan af... Maar het blijft een shtfirma..
Ze behéérsen een aanzienlijk deel vd markt, samen met Activision. En op die manier 'bepalen' ze hoe de markt er dus uitziet.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5669
vrijdag 20 april 2018 om 20:09
Ik geef je meteen gelijk. Zoveel zit ik niet in de game wereld om hier echt over te discussieren. En daarbij zitten we toch op één lijn.
Als Far Cry 5 flink in prijs is gedaald ga ik het kopen. En ook de season pass. Maar de season pass alleen maar omdat er Far Cry 3 bij zit. Dus dat is wellicht de uitzondering op DLC.
GTA V is natuurlijk het grote voorbeeld hoe het wel moet. Alle extra content gratis. En Rockstar is toch ook een grote naam in de game wereld.

Maar weet ik nog niet waarom je zo anti-Playstation bent...
Vind ik leuk
Farmer +8368
zaterdag 21 april 2018 om 00:59
DE console zelf, is een goede machine, petje af zelfs naar Sony, dat ze zó veel 'Grafisch Geweld' in zón klein bakkie weten te proppen.. maar het gaat mij vooral op de opzet van dat zgn 'Playstation-netwerk'. Het is écht dé bakermat van Game-exploitatie: Dat hele 'Pay to win' komt dáár weg. Dat met die Starwars-Lootboxes bv, 'Extra DLC', Season-passes, Online Passes, noem maar op, al die dingetjes die ze je even éxtra voor in rekening brengen.

Dingen die éigenlijk in een complete game horen te zitten!
Maar ze releasen de helft, en de rest mag je alsnog er bij kopen. Men doet he slim; De game is nog net te spelen, maar zga inhoudsloos. HEt publiek wordt lekker gemaakt met een paar 'cinematic-trailers', en... hoppa..

Eigenlijk valt het puur onder de Wet Misleiding van Mensen: Men levert niet waarmee geadverteerd wordt...

Het ontbreekt altijd nog aan voldoende toezicht en sanctionering hierin...(Terwijl het een multi-miljarden-industrie is!).

T ís jammer dat 'hebzucht' ook in deze sector gewoon heerst.. Het kan ook anders(CD-project Red met Witcher 3 hebben toch écht eventjes de standaard opnieuw bepaald, en dat is met een respectvolle buiging naar Rockstar bv met hun zeer succesvolle GTA-serie)

Even overdreven vergelegen: Stel je hebt een SCC bij LA-Galaxy, maar.. je moet pér wedstrijd eventjes USD- "Nine-ninetynine" overmaken, als je wil dat bv Zlatan speelt, en scoort!

Maar weer even terug naar de P(l)aystation...
Er wordt, door álle MMO-communities al jaren 'gesmeekt' om de Xbox, PS, en PC-netwerken, éindelijk eens samen te voegen(Wil prima! kwestie van het PS en Xbox-internetprotocol éventjes aanpassen: Die hebben al een aanpassing om het hun éigen speciale PS/Xbox netwerk te maken! * ja? :P snap je hem? $$$ Justem!)...

Dit wordt ook bewust tegengehouden, puur om genoemde reden: Op die manier houden Xbox, en Playstation hun éigen domeintje op het internet met hun netwerkje, en kan men dus niet vergelijken met de véél voordeligere manieren die op de PC te verkrijgen zijn! ^^ Zowel software, als hardware-matig!
Het is letterlijk een 'Nee, dit is het, dit is óns wereldje, en je moet ons betalen als je hiervan gebruik wilt maken'...
En dát op het Internet: het meest open en vrije communicatie-medium wat ooit heeft bestaan O.o
Snap je nu waarom ik toch een afkeer heb naar dat Playstation(Netwerk!... Blijf er bij. t is een beest van een Console!!--> De mogelijkheden ervan, worden gewoon tégengehouden door exploitatie. Dat apparaat zou nog veel meer kunnen! vb; 1 printplaatje van +/-20 eu, en een lensmodule+loep, en je hebteen 16K-HD++ Filmprojector!... De rest vd chipset zit er ALLEMAAL in!!)

...ik kan nóg wel doorgaan,... maar je snapt mn puntje wel denk ik ^^
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 01:13]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5669
zaterdag 21 april 2018 om 09:30
Nou snap ik je volledig en ik deel je frustraties.

De discussie destijds met Rocket League en onderling op meerdere platformen tegen elkaar te laten spelen heb ik gevolgd. Een goede reden van Sony om het niet te doen heb ik niet gehoord nee. Die zitten echt in hun eigen wereld wat dat betreft.
Ook de E-divisie zou ieder met zijn favoriete console moeten kunnen spelen.

Wat DLC en Pay-to win betreft. Men profiteert daar gewoon van de sociale druk. Daar mag inderdaad meer toezicht op komen.

Goed dat je zo positief bent over Witcher 3. Die staat al een jaar in mijn kast. Ik was aan het wachten op de grote update voor mij Pro, maar lees nu her en der dat die juist voor meer problemen zorgt dan oplost. Dus daar wacht ik nog even wat langer mee. Maar de verwachtingen zijn hoog!!

Bedankt voor je reacties.
Vind ik leuk
Farmer +8368
zaterdag 21 april 2018 om 15:23
Als je Witcher 3 nog niet hebt uitgespeeld... DOEN!

Béste game die ik ooit gespeeld heb. Heb dr over de 700 uur inzitten nu, 2 uitgespeelde saves, en heb nóg niet alles klaar(72% vd achievements)
Maar, speel eerst de basis-game uit, daar ben je al wel 150-200 uur mee zoet ^^, Dan heb je de eerste uitbreiding Hearts of Stone, die is al goed, maar, Blood en Wine is echt schítterend!! Je krijgt er bijna een complete Witcher-game bij. De regio waar je heengestuurd wordt is verreweg het mooist gemaakt...

Maar t is geen game die je éventjes speelt...
Die hele verhaallijnen, en de zij-questen(bv al die armor-sets! mooi gemaakt hoor!) ben je uren en uren mee zoet ^^

PS: en leer hoe Gwent werkt!! Gwent is echt tof!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 15:24]
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5669
vrijdag 20 april 2018 om 17:39
De eerste die het zinkende schip verlaat.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:40
En dat is de eerste. Als het eerste schaap over de dam is, dan volgt de rest
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
vrijdag 20 april 2018 om 17:41
Talentvolle speler! Viel qua resultaat een beetje tegen, maar voor hem was al die aandacht qua camera’s en interviews ook nieuw.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:44
Dat is de eerste die gaat.....oh oh oh hoe moet het nu verder met FC Twente
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:03
pc master race
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:05
Het zinkende schip verlaten
Vind ik leuk
Blindsy +6313
vrijdag 20 april 2018 om 18:06
Het is net écht zo, heh... internationale transfer, woehaaah!!!
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:14
De leegloop is begonnen....
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5669
vrijdag 20 april 2018 om 18:23
In zijn geval natuurlijk wel logisch. Er is geen Jupiler League E-Divisie. Dus die zat zonder 'werk' komend seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:21
Dus in heel turkije kon fenerbache niet iemand vinden die een beetje fifa kan spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:41
Schijnt dat hij op de pleestation, veel en veel beter kon verdedigen dan heel FC Twente bij elkaar dit seizoen. Sjapoo
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:50
Leegloop is al begonnen dus
Vind ik leuk
0260165 +613
vrijdag 20 april 2018 om 19:55
Een echte Turker.
Vind ik leuk
Farmer +8368
vrijdag 20 april 2018 om 19:56
Ik zat me net af te vragen of hij dus wel een zaakwaarnemer hiervoor heeft ingeschakeld....(Mino Raiola?)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 22:59
Waarschijnlijk een e-zaakwaarnemer.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 22:57
haha , dit vat samen wat twente nog is , lekker winnen in FiFa , op naar de jupiler League met dat stelletje bedriegers
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 07:23
De volgende stap" Fans van FC Twente zijn overgenomen door Buitenlandse clubs" Het is de buitenlandse clubs opgevallen dat er bij wedstrijden van Twente geweldige fans aanwezig zijn, om qua sfeer in de top mee te kunnen draaien hebben deze clubs besloten enkele duizenden supporters te contracteren.
Vind ik leuk
orion73 +1054
zondag 22 april 2018 om 09:33
De eerste die het zinkende schip verlaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Twente-eSporter maakt internationale toptransfer: "Een droom die uitkomt"