'Ik hoor neutraal te zijn in de bekerfinale, maar dat me gaat niet makkelijk af'

    'Ik hoor neutraal te zijn in de bekerfinale, maar dat me gaat niet makkelijk af'

    zondag 22 april 2018 om 15:59

    Erwin Beltman kan zondag met een voldaan gevoel naar de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax kijken. De groundsman van De Kuip is dik tevreden over 'zijn' grasmat.

    De zon liet zich de laatste dagen volop zien in Nederland, tot blijdschap van Beltman. "Deze week pakt helemaal goud uit", grijnst hij tegenover Feyenoord TV. "Dat we zo'n mat kunnen neerleggen voor een finale, is helemaal fantastisch. Laten we hopen dat we vanavond de vierde prijs in drie jaar pakken."

    Toch mag Beltman niet al te veel Feyenoorder zijn zondag. "Eigenlijk behoor ik neutraal te zijn, maar dat gaat me niet zo makkelijk af. Het moet wel, want de bekerfinale is van de KNVB. Ik zorg dat er een goede mat ligt, voor zowel Feyenoord als voor de tegenstander. Het enige is dat we geen kleding mogen dragen met Feyenoord-uitingen."

    Het is een bijzondere dag, erkent de veelgeprezen groundsman. "Bizar, maar wel mooi. Dat je eigen club in de bekerfinale staat, maakt het toch specialer dan vorig jaar bij AZ - Vitesse. We hebben gisteren extra dingen gedaan, zijn vanochtend vroeg begonnen, hebben het gras dubbel gemaaid en de lijntjes zitten er mooi op."

    Lees meer over:KNVB bekerFeyenoord

    Plaats een reactie

    Hyena +27653
    zondag 22 april 2018 om 16:07
    Ik blijf het belachelijk vinden dat deze wedstrijd in de Kuip wordt gespeeld. Speel het gewoon ieder jaar in een neutraal stadion.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11201
    zondag 22 april 2018 om 16:10
    Blijf je toch houden, er zijn maar 2 locaties geschikt voor een bekerfinale. Dat zijn de arena en de kuip. Je kunt vooraf nou eenmaal niet weten of Ajax of Feyenoord de finale zal halen.
    Vind ik leuk
    HansVites +4618
    zondag 22 april 2018 om 16:13
    Elk stadion met een goede grasmat en minimaal 25.000 plaatsen is geschikt voor de beker finale.
    Vind ik leuk
    Nuance +8007
    zondag 22 april 2018 om 16:48
    Nee. Van de 50.000 plaatsen in de Kuip gaan er 17.000naar elk van de twee finalisten. Dat zou bij Vitesse 8000 zijn, veel en veel te weinig. 45.000Feyenoorders hadden naar de finale gewild....
    Vind ik leuk
    Koeroe +11201
    zondag 22 april 2018 om 17:18
    Ja voor provincieclubs we Vitesse.
    Vind ik leuk
    Hyena +27653
    zondag 22 april 2018 om 16:17
    Je hoeft toch ook niet vooraf aan te wijzen in welk stadion die finale gespeeld gaat worden? En volgens mij kan in Eindhoven ook prima een bekerfinale georganiseerd worden, naar mijn idee zijn de faciliteiten daar zelfs beter dan in de Kuip. Ook het stadion van Vitesse bijvoorbeeld is helemaal geen hele rare optie.
    Vind ik leuk
    Sytz +2975
    zondag 22 april 2018 om 16:43
    Er mogen nu maar 17500 supporters van ieder van de clubs aanwezig zijn. In het Philips zal dat maar 10000 zijn. In Gelredome maar 6500. Dan verdient de KNVB wel heel veel minder. Veel clubs moeten en willen veel meer supporters kwijt. Feyenoord en waarschijnlijk ook Ajax en Psv moeten al gaan loten voor alleen seizoenskaarthouders bij finales in de Kuip. Om te kijken om het te switchen per jaar met de JC arena lijkt me prima, de andere stadions zijn denk ik geen optie.
    Vind ik leuk
    Koeroe +11201
    zondag 22 april 2018 om 17:17
    Dat moet wel, denk je dat er geen autoriteiten beschikbaar moeten zijn, logistieke dienstverlening, inkoop etc gedaan moeten worden? De halve finales zijn een maand voor de finale dat is veel te kort. Welke faciliteiten zijn precies beter dan?
    Vind ik leuk
    HansVites +4618
    zondag 22 april 2018 om 16:12
    Volkomen mee eens en toch blijven ze maar roepen dat de KNVB neutraal is.
    Net als de laatste Johan Cruijf schaal 1200 kaartjes voor Vitesse en de rest voor Feyenoord hoezo neutraal.
    Vind ik leuk
    Hyena +27653
    zondag 22 april 2018 om 16:20
    Ja, dat was helemaal waanzinnig. Ik vind het ontiegelijk knap dat Feyenoord die finales weer weet te halen, maar eenmaal in die finales aanbeland zijn de omstandigheden voor de Rotterdammers wel ietwat gunstig.
    Vind ik leuk
    Dicky +18842
    zondag 22 april 2018 om 16:29
    Dat was schandalig inderdaad.
    Vind ik leuk
    Sytz +2975
    zondag 22 april 2018 om 16:46
    Dat is inderdaad heel vreemd. Dit is echter voor dat Feyenoord kampioen werd besloten als een vast iets. De kampioen speelt thuis. Dit heeft Vitesse toen ook geaccepteerd waarop ze daarna boos werden. Ondanks dat het een ronduit dramatische beslissing is, heeft het niks met neutraliteit te maken.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3478
    zondag 22 april 2018 om 16:12
    Waarom moeten alle traditionele dingen toch verandert worden in dit land. Je kan je beter afvragen hoe ze het in hun hoofd halen om de JC schaal niet in de JC Arena te laten spelen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:17
    Belachelijk inderdaad.
    Vind ik leuk
    Vin +13
    zondag 22 april 2018 om 16:15
    Pff wordt jij nou niet moe van je eigen gezeur,pak een biertje en geniet van het zonnetje
    Vind ik leuk
    Hyena +27653
    zondag 22 april 2018 om 16:18
    Dat biertje heb ik al in de hand hoor, heb gelukkig nog steeds twee handen.
    Vind ik leuk
    Vin +13
    zondag 22 april 2018 om 16:17
    Pfff wordt je niet moe van je eigen gezeur,een finale hoort gewoon in een groot stadion en in Nederland zijn er maar 2
    Vind ik leuk
    Nuance +8007
    zondag 22 april 2018 om 16:46
    Mijnheer vindt het belachelijk. En waarom dan? Schitterend stadion, zoals beschreven de beste grasmat van Europa. Traditierijk. Het feit dat jij Ajaxied bent heeft er waarschijnlijk meer mee te maken. Ieder jaar in een neutraal stadion, waarom. We hebben maar 2 stadions waar genoeg supporters in kunnen. Met andere woorden; jij wil gewoon de Arena naar voren schuiven. Hoe heet jij , Bertje Oostveen?
    Vind ik leuk
    Hyena +27653
    zondag 22 april 2018 om 16:51
    Ajacied*

    En waar zie je mij precies de ArenA naar voren schuiven? Ik pleit enkel en alles voor een neutraal stadion. De laatste drie finales gespeeld door Feyenoord, waren allemaal thuiswedstrijden. Jij vind dat ook niet stiekem een heel klein beetje gek?
    Vind ik leuk
    Nuance +8007
    zondag 22 april 2018 om 16:54
    Nee, want voor hetzelfde geld haalt Feyenoord de komende tien jaar de finale niet. Dus als jij tegen de Kuip bent, blijft er maar 1 stadion over en dat is toevallig de Arena. De rest is te Klein. Als we op Wembley hadden gespeeld zitten er 50.000 Feyenoorders. .
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 16:54]
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:58
    Geldt dan ook voor de JC schaal. En 17.000 feyenoorders in a’dam is denk ik ook niet wenselijk. Alle andere stadions zijn te klein. Wat vind jij dan een goede optie?
    Vind ik leuk
    PredatorA +6447
    zondag 22 april 2018 om 19:36
    “......naar de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax kijken.”

    Serieus?!
    Vind ik leuk
    Hyena +27653
    zondag 22 april 2018 om 19:37
    Zelfde provincie, scheelt niks.
    Vind ik leuk
    yuuup +8983
    zondag 22 april 2018 om 16:08
    Tussen Feyenoord en AZ natuurlijk. Details.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2016
    zondag 22 april 2018 om 16:35
    Haha echt he, voetbalprimeur schrijft ajax ff in de bekerfinale..
    Vind ik leuk
    Old Star +7200
    zondag 22 april 2018 om 17:47
    En ze laten t ook gewoon stug staan. Wat een riool journalistiek...
    Vind ik leuk
    Eendracht +13943
    zondag 22 april 2018 om 16:09
    Belachelijk!!
    Competitievervalsing!!

    AZ speelt "thuis" dus deze man had van het gras van AZ af moeten blijven!
    Feyenoord wordt hiermee enorm bevoordeeld!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:13
    Hahaha, echt Eendracht? hahaha
    Vind ik leuk
    Eendracht +13943
    zondag 22 april 2018 om 16:15
    Tsja, ik denk:
    Doe ff mee met die hype...
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:17
    Lol, sarcasme dus..ik wist het niet zeker want als je sommigen hier leest, man man man.
    Vind ik leuk
    HanV +3757
    zondag 22 april 2018 om 21:34
    Als AZ het had gemaaid was het in een keer goed geweest.
    Vind ik leuk
    HansVites +4618
    zondag 22 april 2018 om 16:10
    Hahaha de KNVB is nog nooit neutraal geweest Beltman.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1093
    zondag 22 april 2018 om 16:10
    Feijenoord moet gewoon winnen daarom fluit kuiper
    Vind ik leuk
    Sytz +2975
    zondag 22 april 2018 om 16:47
    Hennie Kuiper?
    Vind ik leuk
    Michk +13
    zondag 22 april 2018 om 16:11
    Las net dat de Az fans in een dikke file helemaal vast staan hopelijk komen ze optijd
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:15
    Als je hier de commentaren zoal leest zou je bijna denken dat de KNVB de file heeft geregeld. Alles in het voordeel van Feyenoord!
    Vind ik leuk
    Nuance +8007
    zondag 22 april 2018 om 16:50
    Volgens mij heb jij hele goeie herinneringen aan de Kuip. Stel je voor dat je op t Kasteel had gespeeld, had je 12.000 man thuis kunnen laten.
    Vind ik leuk
    JoeyC +1345
    zondag 22 april 2018 om 16:14
    Huh wat? Ajax in de bekerfinale? Hoe wilt de KNVB dat verklaren? ;p
    Nogal logisch dat de veldman van De Kuip een voorkeur voor Feyenoord heeft. Zolang hij zijn werk goed heeft gedaan, mag dat ook helemaal geen probleem zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:21
    Wow wat een finale. Feyenoord Ajax. Hebben ze in amsterdam toch nog een plotselinge kans gekregen iets te winnen
    Vind ik leuk
    Nuance +8007
    zondag 22 april 2018 om 16:51
    Ongelooflijk he. Waar het hart van vol is.....
    Vind ik leuk
    Pec010 +1873
    zondag 22 april 2018 om 16:24
    Deze man is echt een topper in zijn vak! Legt al jaren de mooiste grasmat van Nederland neer en heeft echt passie voor zijn beroep.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2230
    zondag 22 april 2018 om 16:28
    Ik wens iedereen een mooie finale op een mooie grasmat!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6543
    zondag 22 april 2018 om 16:29
    Het blijft inderdaad apart dat er voor een finale geen neutraal terrein gezocht word.Ze zullen ook niet de finale van de Championsleague elk jaar in Madrid gaan spelen. Dat neemt niet weg dat ik denk dat AZ er met de beker vandoor gaat.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +359
    zondag 22 april 2018 om 16:32
    " Maar dat me gaat niet makkelijk af " ? Wat is dat voor zinsopbouw.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84816
    zondag 22 april 2018 om 16:42
    Oh dat is normaal hier hoor. Ik lees er zelf al steeds meer overheen.
    Vind ik leuk
    Bert +249
    zondag 22 april 2018 om 16:42
    Ze spelen Feijenoord al drie jaar niet een uitwedstrijd ,raar toch of niet je gaat meteen denken aan vorig jaar toen de knvb ze kampioen heeft gemaakt
    Vind ik leuk
    Sytz +2975
    zondag 22 april 2018 om 16:48
    Leg uit.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3478
    zondag 22 april 2018 om 17:19
    Ja klopt we hebben idd veel hulp gehad. Het was allemaal een vooropgezet plan om de macht over te nemen. Vandaar dat Gudde nu ook de baas is bij de KNVB. Het is ook niet eerlijk he.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:51
    Zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:55
    Dank je Erwin Beltman.
    Goed om te weten.
    Interessant.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:03
    M'n vrouw vroeg zich al af, hoe Erwin zich voelde.
    Bedankt voor deze feel-good informatie (uit Feyenoords (KNVB) standpunt bekenen).
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:13
    is het niet feyenoord-az? er staat feyenoord-ajax das toch wel slecht
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:31
    Ha.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4177
    zondag 22 april 2018 om 17:45
    hij denkt dat feyenoord tegen ajax speelt voor de beker. Gelukkig heeft hij meer verstand van gras
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:27
    Grasmat op orde, daarna zeker akkoord als je juicht, zeker nu AZ-“supporters” je werk verpesten met vuurwerk. Vorige keer dat dat gebeurde kwam boontje om zijn loontje, 5-1 voor PEC.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3766
    zondag 22 april 2018 om 18:58
    Zelden de bal zo stroef zien rollen. Misschien even sproeien in de rust?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik hoor neutraal te zijn in de bekerfinale, maar dat me gaat niet makkelijk af'