Bruggink: Ik zat erover na te denken: hij is de beste speler van de Eredivisie

    Bruggink: "Ik zat erover na te denken: hij is de beste speler van de Eredivisie"

    zondag 22 april 2018 om 18:28

    Arnold Bruggink komt superlatieven tekort voor Alireza Jahanbakhsh. De topschutter van AZ (achttien competitiegoals) is volgens de oud-voetballer onovertroffen in Nederland.

    "Ik zat erover na te denken: hij is de beste speler van de Eredivisie", poneert Bruggink bij FOX Sports. "Hij is van enorme waarde voor AZ, kan op verschillende posities spelen en het gemak waarmee hij wegdraait, schiet en beweegt... Ik denk niet dat AZ hem kan vervangen. Dat zal héél lastig worden."

    Jahanbakhsh is in de zomer onhoudbaar voor AZ, verwacht Bruggink. "Hij staat op achttien doelpunten en twaalf assists. Die cijfers zijn zó enorm goed. Hij heeft ook een goede drive, positieve persoonlijkheid en kan die stap gaan maken. Hij wil naar de Bundesliga, las ik. Die competitie zal heel erg goed bij hem passen."

    Kenneth Perez is het eens met Bruggink. "Ik ben al een tijdje heel erg fan van hem. De snelheid van die jongen, wat een wapen. Hij gebruikt het ook heel functioneel", aldus de Deense analist.

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19738
    zondag 22 april 2018 om 18:30
    Nee, dat is Ziyech.
    Vind ik leuk
    Hyena +28773
    zondag 22 april 2018 om 18:32
    Weer zo'n analist die lyrisch is over AZ, maar wat laten ze zien vandaag dan? Ook Jahanbakhsh weer nergens te bekennen in een topwedstrijd.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:38
    Volledig mee eens!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:39
    En nu roeptoeteren we weer met zijn allen, dat deze man de beste speler is.
    Vind ik leuk
    rinirat +2457
    zondag 22 april 2018 om 18:41
    Wat een onzin verhaal weer,er is maar een beste speler in de eredivisie.
    Dat is zeker niet deze man.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1725
    zondag 22 april 2018 om 18:41
    Klop is van Persie.
    Vind ik leuk
    Eendracht +15713
    zondag 22 april 2018 om 18:43
    Brenet
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:56
    Veltman
    Vind ik leuk
    R94 +2033
    zondag 22 april 2018 om 18:44
    BREUER! BREUER! BREUER! BREUER!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:06
    De Absolute MVP van de league. 18 goals en 12 assists, en jij komt mij vertellen dat er een betere rondloopt?
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:45
    Lozano samen met zichey wat lult die kwal van een brugink
    Vind ik leuk
    Obl93 +2260
    zondag 22 april 2018 om 18:50
    3 namen : 2 fout.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:51
    Ja ik wist dat ik ze verkeerd schreef het is natuurlijk geen jansen of janssen :p
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 22 april 2018 om 22:30
    Geeft nix Neimegenaar
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 22:30]
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:51
    Had het geen rood moeten wezen gewoon bewust geen intensie om de bal te spelen
    Vind ik leuk
    Tyson89 +3298
    zondag 22 april 2018 om 19:14
    Die omhaal? Wat wilde hij dan denk je? Bewust iemand in zijn gezicht trappen?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11321
    zondag 22 april 2018 om 18:52
    Zal dus tot voetballer van het jaar 2017-2018 gekroond dienen te worden.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:57
    Er was er maar één de beste dat was veltman
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31498
    zondag 22 april 2018 om 18:58
    Een van de beste maar overdrijven is ook een vak.
    Bruggink is een van de slechtste analisten die ik ooit gezien heb.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 19:00
    Kom op mensen, we nemen Arnold Bruggink toch niet serieus. Nu nog even bedenken of ik een Ajax draai aan dit bericht kan geven. O ja,volgende week is ie in de Johan Cruijff ArenA te zien.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 19:02
    Na Lozano is Jahanbakshs inderdaad de beste spelers van de Eredivisie.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 19:03]
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9436
    zondag 22 april 2018 om 19:20
    Jammer dat hij vandaag niet meedoet
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 19:22
    Ondertussen staat je 2-0 achter en loop je weer achter de feiten aan AZ,het blijft een ding, wedstrijden tegen de top.Toch mooi seizoen gedraaid wel werk aan de winkel op het mentale vlak.
    Vind ik leuk
    Mo +11545
    zondag 22 april 2018 om 19:26
    Ziyech en Van Persie zijn beter
    Vind ik leuk
    Markus80 +2142
    zondag 22 april 2018 om 20:30
    Mag ik een teiltje?
    Vind ik leuk
    VA1 +1680
    zondag 22 april 2018 om 20:31
    Beste speler van de Eredivisie... niet gezien vandaag. Van Persie is met kop en schouders de beste van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 20:51
    Goede voetballer,maar in de topwedstrijden maakt hij ook(nog)niet het verschil.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1132
    zondag 22 april 2018 om 21:08
    Weet iemand waar kees luyx nu speelt ??
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32122
    zondag 22 april 2018 om 22:19
    Superlatieven van Arnold..... nou Ali... steek die maar in je zak!
    Vind ik leuk
    SvL +275
    zondag 22 april 2018 om 23:20
    Goeie opvolger mits lozano weggaat bij psv !!
    Vind ik leuk
    Wurmpie +249
    zondag 22 april 2018 om 23:44
    Zie hem wel naar ajax gaan als ziyech gaat vertrekken zou daar goed bij passen
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:37
    ik vind het maar een jank bal en mooi weer voetballer, zodra hij weerstand ervaart jankt jij alles aan elkaar en vraagt hij constant om een kaart voor zijn directe tegenstander. terwijl hij zelf ook constant uitdeelt. gisteren had hij weer geluk dat hij bij zijn bewuste aanslag op van der Heyden geen 2e gele kaart kreeg.
    Vind ik leuk
    Driekus +2
    maandag 23 april 2018 om 07:54
    Heeft hij gisteren toch echt niet laten zien.
    Alleen een paar keer op doel geschoten in plaats van af geven.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 09:08