'Liever vierde en de beker winnen dan als Ajax op de tweede plek eindigen'

    'Liever vierde en de beker winnen dan als Ajax op de tweede plek eindigen'

    zondag 22 april 2018 om 22:12

    Na het winnen van de KNVB Beker kon Kevin Diks het niet laten om nog even te verwijzen naar het mislukte seizoen van Ajax. Feyenoord eindigt dit seizoen weliswaar ónder de aartsrivaal uit Amsterdam, maar de Rotterdammers hebben aan het einde van de rit wél een prijs in handen. 

    "Natuurlijk wil je in de competitie zo hoog mogelijk eindigen", aldus rechtsback Diks voor de camera van Voetbal International"Dat is niet gelukt. Nu zijn we vierde, daar hadden we eigenlijk niet moeten staan."

    "In de competitie hadden we het veel beter moeten doen. Vooral in het begin, denk ik. Maar vierde worden en de beker of tweede worden? Dan vierde worden. Dat is toch een prijs."

    Zelf heeft Diks zich na een moeizame start weer teruggeknokt in de basis van de onttroonde kampioen. "Ik moest me aanpassen. Ik moest snel in het team staan, daar had ik problemen mee. Paar foutjes gemaakt. Ik heb een moeilijke tijd gehad. De staf en mijn familie hebben me overeind gehouden."

    Plaats een reactie

    Pds010 +842
    zondag 22 april 2018 om 22:22
    En zo is het !
    Vind ik leuk
    Enden +3656
    zondag 22 april 2018 om 22:26
    Persoonlijk heb ik toch liever de voorronde champions league. Dan Uefa cup
    Vind ik leuk
    Koeroe +11198
    zondag 22 april 2018 om 22:28
    Ik niet, de Champions league was mooi maar je bent nagenoeg kansloos tegen die clubs. Doe mij dan maar Europa league met de kans beetje verder te komen met de daarbijhorende tripjes. Daarbij is er dan nog kans dat je overal naast grijpt zoals Ajax dit jaar tegen Nice en rosenborg.
    Vind ik leuk
    yuuup +8980
    zondag 22 april 2018 om 22:54
    Als je eenmaal in de CL zit is derde worden wel het minst wat je kunt doen. Dan kun je alsnog verder in de EL.
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    zondag 22 april 2018 om 23:12
    Hmm. Met de huidige beleidsvorm kun je die CL denk ik wel uit je hoofd zetten...

    Als de som van Ajax' ambities dus 'derdes worden' is.. dan is het wel een harde constatering dat Ajax dus ook geen fluit meer waard is. En dat is zonde, want met een tikje beter beleid, had je dit jaar gewoon een prima seizoen in de CL kunnen draaien.

    Men wíst toch dat Traoré weer terug ging naar Chelsea? Had em gekocht bv! Want die russische handelsfirma, heeft m gewoon... JEP!,, Dag ajax, bedankt voor de etalage...(hoezo sta je voor lul daarmee?)
    Had dán een andere spits gekocht, een échte spits, had er 40 mil voor neergeteld(al was het alleen maar om bv een duidelijk signaal te geven naar de achterban, en een twijfelende Sanchez of Klaassen, om toch nog een jaar te blijven en die CL in te klappen met een goed lopend elftal!
    Ik weet zéker dat Bosz er dan ook nog gezeten had nu...

    Maar nee, Ajax doet zuinig, en die zuinigheid breekt ze nu op. Dit kost ze al meer dan wat ze vorig jaar hadden kunnen uitgeven...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:17
    Als je jaarlijks verantwoording af moet leggen aan je aandeelhouders dan kun je niet als een malle geld over de balk gaan smijten. Dat is het lot van de club.

    En ik deel je mening wat Bosz aangaat; achteraf mogen we concluderen dat hij het bij het juiste eind had.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1497
    zondag 22 april 2018 om 23:36
    Ik dacht dat Overmars 70% van de aandelen zelf in de hand had?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:47
    En dat vind ik nou een leuk grapje!
    Vind ik leuk
    HupHolland +1497
    zondag 22 april 2018 om 23:52
    Ooit ging Ajax naar de beurs. Die beursgang heeft veel geld opgeleverd terwijl alle macht gewoon in handen bleef van de Vereniging (AFC Ajax). Deze Vereniging (met 73% van de aandelen) stelt sindsdien op eigen houtje de RVC aan,
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    maandag 23 april 2018 om 01:33
    Dat is het (bestuurlijke)probleem daar idd. Maar dít keer was het toch geen onverantwoorde beslissing geweest om deze selectie intact proberen te houden? Kost dan wat geld aan een salarisverhoginkje, en een extra kwaliteitsinjectie in de vorm van een directe basisspeler(Traoré moest vervangen worden, en Huntelaar, met alle respect, kan die rol niet meer vullen) die hadden ze dr nú bv uitgehad met een veel hogere verkoop van bv Sanchez, en CL-inkomsten.

    En met de middelen die Ajax hád, voordat ze Klaassen en Sanchez verkocht hadden, konden ze prima wat mee in deze richting doen.

    Het ontbreekt gewoon aan een stukje léf op dat moment om 'die gok te wagen'. Men speelt liever op safe, want het gaat om geld. Er wordt dik winst gemaakt zo, dus waarom dat risico nemen?

    Als het geld belangrijker is geworden dan het voetbal.. is het dan nog wel een voetbalclub?
    Vind ik leuk
    Jozef +34577
    zondag 22 april 2018 om 23:39
    Jij weet dingen zeker die je niet zeker kunt weten.

    Ja hoor, Ajax koopt een spits van 40 miljoen met bijbehorend jaarsalaris van 4x het plafond. Als de geschiedenis ons nou een ding geleerd heeft dan is het wel dat dat hem niet gaat worden.

    Bosz dacht dat hij nog bij Ajax ging blijven. Toen behaalde Ajax de EL finale. Nog dacht hij dat hij ging blijven, want er kwamen nog geen concrete aanbiedingen. De hypocriet probeerde alle spelers te behouden en beloofde misschien wel versterkingen. Dit alles met het verhaaltje dat hij verder wilde werken aan iets prachtigs.

    Hij is een hypocriet, omdat hij bij het eerste het beste bod van Dortmund dat hem 4x meer salaris bood uit de boot sprong. Hij heeft om niks een rel gemaakt om de arbeidsrelatie te ontwrichten en Ajax te kunnen verlaten.

    Zo liggen de feiten en niet in dat eeuwige geleuter van je.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    zondag 22 april 2018 om 23:49
    Jij hebt een bord voor je kop! Jij bent dan ook een van de supporters die een volle portemonnee meer toejuicht dan gewonnen wedstrijden of prijzen!
    Vind ik leuk
    Sanuk +2926
    maandag 23 april 2018 om 03:53
    Ze winnen natuurlijk ook liever prijzen, maar helaas al 4 jaar helemaal niets.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 03:53]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:51
    Het was toch ook zo dat zich achter de schermen een steekspel afspeelde?! Na het vertrek van Bosz is er voldoende gebeurd om dat te mogen concluderen.

    Niet alleen Peter Bosz heeft zich schuldig gemaakt aan zaken die geen daglicht verdragen...

    Overigens ben i absoluut geen Bosz-fan; ik ben zijn periode als TD bij Feyenoord nog niet bepaald vergeten..
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    maandag 23 april 2018 om 01:45
    Dat zóu toch eens wat zijn hey!

    Stel je die kop eens voor, dat Ajax idd een wereldspits weet aan te trekken van misschien wel 40 miljoen bv! En dan doen de sponsors er(gek!) ook voor 20mil, en nog eens 10 mil van Ajax'eigen tegoed, er nog een buitenspeler en een verdediger bij, en heb je bv gewoon een CL-waardige selectie ipv 'weer hopen dat, en met een beetje goede loting'- selectie.(...en zelfs dán...)

    Dat Bosz hem getaait is, blijkt nu wel waarom. Het was niet Bosz die Sanchez en Klaassen verpatste.
    Die versterkingen hadden er al moeten zijn, en geloof maar gerust dat Bosz al wel wat had aangewezen.
    Naar mijn weten hebben vooral de aandeelhouders, 'dergelijke grote uitgaven geblokkeerd'. Die schuiven die verantwoordelijkheid daarvoor áf op de RVC en Overmars, en daarme vdSar(AD).

    Als je je na zó'n seizoen EL, en zeer gezonde financiële middelen tot je beschikking, je zó zwakjes voorbereid op die 'Champion's League-ambitie'.. Nee, dan moet je je als Ajacied eens afvragen wáár je nu een Seizoenskaart voor koopt? Om al weer te jubelen dat de Ligt 60 miljoen waard is? Heh. rare manier van supporteren heb je dan...

    En dát is een feit wat jij niet onder ogen wil komen.
    Je club belazert jou, en je medeajacieden, en jij loopt ze hier te verdedigen, alsof wíj het niet weten.
    We zien het allemaal. en ook dát is een feit ;)

    En mijn 'eeuwige geleuter' kun je je nog lang aan ergeren, ik bescrijf mijn reacties graag met wat details of feiten.

    Dat mág gewoon in dit land :) mooi hé!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 03:09
    Leuk jozef ,maar dat is ook niet meer dan een veronderstelling die een kant van het verhaal verteld.
    Vind ik leuk
    Cookee +9643
    maandag 23 april 2018 om 18:54
    Ajax is nu gek op geld. Ze dachten we halen wel weer een nieuwe Sanchez en Klaassen... mis dus.
    Vind ik leuk
    Cookee +9643
    maandag 23 april 2018 om 18:56
    Denk jij dat een spits die 40 miljoen kost naar Nederland wil?
    Als je zoveel kost dan kan je ook naar een groot voetballand.
    Ajax heeft veel geld... maar de winkel is dicht... zoiets is het.
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    maandag 23 april 2018 om 19:39
    Ik noem één voorbeeld. Een feit is, dat Ajax het, sinds Frank de Boer, nnog niet eens geprobeerd heeft.

    Heeft ook iets te maken met de te letterlijke interpretatie van Cruijff's visie dat de jeugd de toekomst heeft.

    Dat is een feit en wijsheid, maar diezelfde jéugd, is oko begeleiding, en een voorbeeld nodig.

    En in een goeie mix, kun je prima een speler van groot kaliber inpassen. Maar als Ajax, structureel zijn eerste doelstelling van het jaar al misloopt puur door te krenten.
    Ja, dát is ook een ontwikkeling die men ziet: Dat een grote speler komt om die kar wat te trekken, en als 'de man'daar bij Ajax te lopen, dat willen ze prima, maar er moet ook EER te behalen zijn. die Champion's League is gewoon een MUST.

    Geen CL,voor Ajax, is GEEN betere spelers aantrekken.
    Dus ja, in die zin, schiet Ajax zichzelf al járen beleidsmatig in de voet door té zuinig, een CL-selectie voor te bereiden.

    Laat ik het dan zó stellen: Had, de laatste 3x, tegen Wien, Rostov, en Rosenborg, iig 1x WEL die eerste ronde gehaald...

    Dan hád Ajax nu gewoon haar 'spits van 40 miljoen' kunnen uitzoeken!

    De winkel is de hele zomer open, maar als je elke keer om 5 minuten voor, óf ná sluitingstijd er nog achter komt dat je toch niet goed hebt ingekocht.... tja.

    En ja,, Spitsen van 40 mil gaan liever naar Engeland, op de bank zitten vang je daar meer, dan hier wekelijks spelen voor PSV of Ajax, of zelfs beiden tegelijk, als het kon...
    Maar ook dat is een ontwikkeling die steeds verder in een afgrond glijdt. Het is niet louter Ajax die het nalaat daar meer tégen te doen, maar Ajax heeft wel een gróte rol in dat geheel. De hele nederlandse competitie is aan het instorten.

    Ajax beschikt over de allerlaatste stutpalen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 19:40]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:05
    Als je je na zó'n seizoen EL, en zeer gezonde financiële middelen tot je beschikking, je zó zwakjes voorbereid op die 'Champion's League-ambitie'.. Nee, dan moet je je als Ajacied eens afvragen wáár je nu een Seizoenskaart voor koopt?
    ------------------------------------------------------------------

    Je koopt een seizoenskaart omdat je achter je club staat. Ook als het even wat minder goed gaat. Maargoed daar denken jullie anders over. ...... Lopen altijd weg
    Vind ik leuk
    Cookee +9643
    dinsdag 24 april 2018 om 17:43
    "Cruijff's visie - jeugd de toekomst"
    Nou.. kijk naar Feijenoord, met al die aankopen die op de bek gaan. Maar de eigen jeugdspelers in de verdediging maken allemaal in 1 jaar de stap. Dus dan had Cruyff wel gelijk. Alleen 't verschil is dat wat er vd Toekomst komt minder van kwaliteit is.

    Ajax was ook niet van plan om Ziyech te halen, pas toen ze een tik op de neus kregen is onder druk vd publieke opinie Hakim gehaald, stel je voor hoe zwak het geweest was zonder Hakim? Dan zitten er gewoon te weinig mensen met voetbalinzicht daar.

    Jij zegt dan als ze... of als ze.
    Zo werkt het niet, het is geen toeval dat Ajax elke keer onderuit gaat? Ik schreef voor dit seizoen al dat de serie van Bosz ook gepaard ging met veel geluk.
    Ik werd daarom verketterd, want men vond dat Ajax een geweldige selectie had.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 17:45]
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    dinsdag 24 april 2018 om 17:55
    Dat is ook een dosis geluk geweest, en idd, Ziyech is als 'paniekaankoop' gepresenteerd, aangezien Bosz die hele zomer had gezegd dat hij Ziyech niet nodig was oid.
    Maar dat er nog wel wat aan kwaliteit bij mocht, tja...
    En na de CL-uitschakeling was Ziyech eigenlijk nog de enige optie over.
    Sanchéz is geweldig uitgepakt en z'n transfer, eigenlijk nog beter(al is hij achteraf voor net 10 mil te min gegaan misschien), Traoré deed het ook goed,en Klaassen, dat waren wel de sterkhouders, Ziyech paste er prima omheen, maar je ziet dit jaar het belang bv wel ván een Klaassen of Sanchez er omheen/achter.

    En mbt de visie van Cruijff en de jeugd: Ajax gokt té veel op het doorbreken van die jeugd, en haalt daarom dus maar niet die breedte speler, want'die zou een talent in de weg zitten'. Zeker met de JL-opzet voor jeugdteams is dat natuurlijk een dom argument.
    Men heeft het geld wel om die aankoop te doen, maar men dóet het gewoon niet. En pist nu wéér om díe reden, naast de pot.
    Vind ik leuk
    Cookee +9643
    dinsdag 24 april 2018 om 18:22
    Ja, ik vind Matthijs niet zo goed als iedereen denkt.
    Die moet wel een doorpakker naast zich a la Sanchez. Klaassen heeft Ajax zo vaak gered. En Traoré vulde die positie bij wijze van taak uit, die had ook wel een klik met Dolberg.

    Ik denk dat echte toppers niet warm worden van de ED. Dan kan je wel veel geld hebben maar elders is dat geld ook én een goede competitie.

    Die Jupiler heeft Ajax niks aan. Een Jaap Stam kwam van Cambuur waar je leert om te gaan met druk, dan is die stap van Stam naar PSV makkelijk te maken, net als Konterman naar Fey en Mols naar Rangers, vd Ark naar Aberdeen.
    De spelertjes van jAjax die ballen wat en spelen zonder druk van publiek en beleving van omgeving. Ze denken soms laat ik maar schieten en de keeper stijf vd zenuwen schat dat fout in en dan waait die bal erin, maar dat zullen ze in de ED niet doen... ergo je hebt aan vrijblijvend meedoen in de Juup niks.
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +109
    maandag 23 april 2018 om 01:53
    Hahaha je kan ook op ze minst een prijs pakken in de afgelopen 4 jaar 👌🏼
    Vind ik leuk
    yuuup +8980
    maandag 23 april 2018 om 02:53
    Oh jij zag dit natuurlijk weer als een aanval op Feyenoord. Nee ik ben niet zo triest als jij. Het was gewoon het streven wat je moet hebben ipv meteen genoegen te nemen met EL. Daarom zeg ik ook: Als je eenmaal in die CL zit.
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +109
    maandag 23 april 2018 om 19:04
    Waar haal je haal je het vandaan dat ik het als een aanval zie??:) je bent niet zo triest als mij? Dat betwijfel ik ......wanneer dit was omgedraaid he...dan had je nog harder lopen juichen dat jullie EL in gaan. Wees realistisch
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 19:06]
    Vind ik leuk
    yuuup +8980
    maandag 23 april 2018 om 19:26
    Omdat je op mijn reactie op het artikel met een totaal irrelevante opmerking over Ajax komt. En oh ja dat hahaha maakt het nog duidelijker. Feyenoord gaat vooralsnog de voorrondes in. Ajax is daar ook bijna zeker van maar ik ga toch hard balen als ze de CL niet halen.
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +109
    maandag 23 april 2018 om 19:31
    Je vind dat ik met een irrelevante opmerking kom over Ajax. Maar wat vind je van de titel dan waar je op reageerd?
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +109
    maandag 23 april 2018 om 19:33
    Maar dit is een kat en muis spel. We gaan het weer zien aankomend jaar... wie wat waar
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 11:32
    En dat moeten ze juist afschaffen ! uitgespeeld in de Champions league niet verder in de Europa league.. Je hebt je kans gehad.
    Vind ik leuk
    Mr. O +852
    zondag 22 april 2018 om 23:20
    Idd../
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 22 april 2018 om 22:29
    Qua geld wel, maar qua kansen en onderling leuke wedstrijden Europa League.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:51
    Zij hebben er voor gezorgd dat de 2 de plek van CL moeilijker wordt om het te halen door het gekloot van Feijenoord in de CL met punten te verspelen
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:59
    Jaja Tinie.... dat ligt aan Feyenoord....

    Voor het gemak maar ff voorbijgaan aan het feit dat er de afgelopen 10 jaar sprake was van ZEER sporadisch succes van WELKE NEDERLANDSE CLUB dan ook.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 03:11
    En tinie wat heeft ajax europees dit jaar allemaal behaald?

    Dom element..
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:29
    Geen enkele Nederlandse club maakt iets klaar in de Champions League. Keiharde realiteit.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 22 april 2018 om 22:35
    Komt omdat eigenaren de Champions League als speeltje zien en de sportiviteit en speelplezier verknald worden. Het is niet meer zoals de jaren tachtig en negentig. Waar zelfs Roda het AC Milaan nog lastig maakte en Groningen Napoli van Maradonna.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:38
    Hoe het komt interesseert me al jaren niet meer..... (niet persoonlijk bedoeld)

    Dat het zo is stemt me droevig. Voetbal voor echte supporters is op sterven na dood.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 22:38]
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 22 april 2018 om 22:40
    Snap ik en is al oké. ;-)klopt helaas wel en het zal nog jaren duren.
    Vind ik leuk
    Nuance +8007
    zondag 22 april 2018 om 22:50
    Gewoon in de Europa League een paar leuke uitwedstrijden doen. Gezellig met een paar duizend man on tour.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:54
    Ja man.... en hopen dat we geen Italiaanse club loten!
    Vind ik leuk
    Nuance +8007
    zondag 22 april 2018 om 23:04
    Gewoon lekker naar Engeland of Duitsland. Italianen kunnen echt niks maar dan ook niks organiseren.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:06
    Dat hebben we allemaal kunnen zien.... alleen willen velen dat niet!
    Vind ik leuk
    kcim +2604
    zondag 22 april 2018 om 22:52
    En ook niet structureel in de Europa League.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:56
    Ook al.... al denk ik wel dat de beste Nederlandse clubs daar best wel wat te zoeken hebben.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 22:56]
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2985
    zondag 22 april 2018 om 23:03
    Inderdaad. Ajax, PSV, Feyenoord en ook AZ kunnen erg ver komen in de EL. In principe zou elk seizoen 1 van deze teams tot de halve finale kunnen komen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:07
    Die mening deel ik Lars.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +6172
    zondag 22 april 2018 om 22:56
    Diverse voorrondes bedoel je.....Fey direct geplaatst EL, veel beter!!
    Vind ik leuk
    13 +10579
    zondag 22 april 2018 om 23:19
    Feyenoord 3e voorronde, behalve als Arsenal of OM de EL winnen, dan direct groepsfase.
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    zondag 22 april 2018 om 23:08
    He-le-maal niets in....
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:29
    Ijmuiden? Doetinchem?
    Vind ik leuk
    Den Daats +6378
    zondag 22 april 2018 om 23:38
    Hahah! Jij mag het zeggen, pik!
    Vind ik leuk
    hassel +605
    maandag 23 april 2018 om 00:11
    Twee voorrondes waar je nooit doorheen komt.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 06:42
    En dan weer niks
    Vind ik leuk
    Obl93 +2016
    zondag 22 april 2018 om 22:51
    Precies, alleen vult voetbalprimeur zelf de vergelijking met Ajax in, ik maak hier uit op dat Diks zelf niet de vergelijking met Ajax maakt.
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +6172
    zondag 22 april 2018 om 22:52
    Juist ja.....HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM !!!!!
    Vind ik leuk
    Jozef +34577
    zondag 22 april 2018 om 23:02
    Oké. Geniet van die beker in Rotterdam.

    Toch even opmerken dat het nu niet aan VP of aan Ajacieden ligt dat het toch weer over Amsterdam gaat.

    Het zit erg in ieders koppie hoor...
    Vind ik leuk
    13 +10579
    zondag 22 april 2018 om 23:21
    Jozef, wat ik vorig jaar begrepen heb, is dat Ajax ooit begon met helemaal niets in Rotterdam en dan krijg je dat dus als een boemerang terug.
    Vind ik leuk
    Jozef +34577
    zondag 22 april 2018 om 23:27
    Oké, dan begrijp ik het wel. Louis van Gaal deed indertijd al zo debiel met dat kampioen zijn van Eindhoven en Rotterdam ed. Zonder die idiote volksmennerij hadden we beslist ook een geweldig feest gehad. Van Gaal deed trouwens weer in antwoord op het feit dat men in Eindhoven de titel 'voetbalhoofdstad' had uitgevonden... Enfin, we zullen daarvoor ook wel weer iets geks gezegd hebben...


    Alleen jammer dat het nooit meer zal ophouden.... Je kunt toch geen feest bouwen op de vreugde dat een ander het niet heeft? Althans, dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:29
    Dat geziek en gezeik over en weer hoort er tegenwoordig bij.

    Het komt ook mij behoorlijk de neus uit.
    Vind ik leuk
    Jozef +34577
    zondag 22 april 2018 om 23:32
    Weet je wat het is? Hierdoor moet je wel een hekel aan elkaar krijgen en eigenlijk kan dat toch nooit goed zijn?

    Het is potjandorie maar een spelletje. Dat winnen is verrekte leuk en dat mag ook gevierd worden. In mijn ogen moet dat niet ten koste van een ander gaan.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:35
    M'n broer heeft een seizoenkaart voor Ajax, m'n vader zit regelmatig bij PSV.... moet ik soms een hekel krijgen aan m'n eigen familie?!

    Het is meer dan een spelletje, maar zeker geen halszaak.

    Het zou hier overigens ook helpen als mensen zich niet zo snel op hun digitale teentjes getrapt voelen en wat beter tegen een grapje kunnen....
    Vind ik leuk
    Jozef +34577
    zondag 22 april 2018 om 23:42
    Dat is helemaal waar.

    Helaas laat ik me ook wel eens gaan. Ik probeer het goed te praten door te zeggen dat ik het achteraf meestal even bijleg met iemand hier...;-)
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:43
    Ook ik ben niet heilig.

    Verre van zelfs..... maar ik laat ook hier niet met mijn voeten spelen ;-))
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    maandag 23 april 2018 om 02:00
    D'r zal genoeg gegrilled worden bij de aankomende zomerse familie-bbq, neem ik aan :P

    Hah, je kunt dr bijna een liedje van maken:

    'Mijn broertje is voor Ajax, Mijn Pa voor PSV,
    Maar ik ben lekker voor Feyenoord, dus daar zit ik niet zo mee' :P
    Vind ik leuk
    13 +10579
    zondag 22 april 2018 om 23:33
    Mijn kids van 15 vermaken zich thuis ook met Helemaal niets roepen, maar ik doe daar op Internet niet aan mee hoor :) Ben gewoon blij dat we weer een prijs te pakken hebben ondanks teleurstellende 4e plaats.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 23:34]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:37
    Slecht he 4e.... en dat na het behalen van de titel!

    Zag het helaas al aankomen...het spel aan het eind van vorig seizoen was al zeer dramatisch.
    Vind ik leuk
    13 +10579
    zondag 22 april 2018 om 23:49
    Ach, op een gegeven moment zet je je over de slechte resultaten heen en ben je blij dat je club weer goed draait naar de finale toe en dat je die wint. Nummers 1 t/m 3 speelden niet Europees en onze blessuregolf was van de zotte, speelden steeds met andere verdediging o.a. Maar hoop wel dat we volgend seizoen weer mee kunnen doen om de titel. Valt nog niets over te zeggen want bij de diverse clubs zullen weer de nodige spelers komen en gaan.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:55
    Ik vind dat we mee MOETEN doen. Als we in de winterstop niet bovenaan of binnen 3-4 punten van de lijstaanvoerder staan dan moet de positie van Van Bronckhorst in overweging genomen worden.

    Persoonlijk vind ik hem sowieso al niet de juiste man, maar dat verkondig ik hier al maanden.
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 00:23
    Een andere goede trainer vinden, is ook niet makkelijk. De relatieve rust bij Feyenoord bevalt me wel.
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    maandag 23 april 2018 om 02:17
    Hmm... Ja en nee.. Zo op de kop af gelezen;
    'Begrotingen Eredivisie '17/'18:
    Ajax: 80Mil
    PSV: 70Mil
    Feyenoord: 64Mil
    ...
    ..
    .

    O.o




    ( /zwaait in het spaans!)

    Ah daar:

    Twente; 29.8m
    Vitesse: 26m
    AZ: 23m
    Utrég!: 17.8m(* !)
    Grunn: 16.5m (no comment -.-)
    PEC Zwolle: 11.7m
    Heracles: 11.5m
    NAC: 11.5m
    Roda: 11.1m
    Sparta: 11m
    Willem II: 10.9m
    VVV: 6.7miljoen**
    Excelsior; 6.2m**

    Heerenveen en ADO is niet bekend(iig op mijn linkje). ADO zát vorig seizoen op 15,5, Ik meende dat It Hearrenfaen(zó, kaakkramp :P), tegen de 21 aanzat?
    (Is vast wel iemand die dat even kan bevestigen :P)

    Dus, ja op basis van 'totale jaarbegroting', natuurlijk!
    Maar:
    Het misleidende in deze info is: Wat zijn nu de spélersbudgetten! Wát staat van déze bedragen, nu op het veld dan: Dáár kun je de trainer en TS op afrekenen.
    Ik dénk dat het gat mbt het Spelersbudget, tov Ajax, en PSV, altijd nog wat groter is dan deze cijferz ouden laten vermoeden. Die (toch oude) Kuip is ook niet goedkoop in onderhoud bv.

    Feyenoord is traditiegetrouw een 'kampioensclub'. Dat ben ik róerend met je eens ,maar even gezien de recentere historie, is een íets lagere ambitie, nu niet verkeerd: Dit gaat weer goed zo met Feyenoord. Ja het is nog magertjes, maar 'het vet kweekt men zo wel weer op de ribben'.
    Jullie pakken óók weer prijzen, en dát doet de club veel goed qua imago/reputatie/uitstraling.
    En dát is ook wat waard voor de lange termijn, want ook daar heeft Feyenoord in 'die donkere 18 jaar', een hoop terrein ingeleverd tov Ajax en PSV.
    1 Kampioenschap haalt dat nog niet terug, maar deze bekerwinsten zijn wel lékker meegenomen!

    Komt wel goed zo ^^
    Als Feyenoord volgend seizoen 3es of 2es wordt, heeft de club wéér een stap gemaakt toch?

    (** ps: met veruit de láágste begrotingen in de Eredivisie, mag er toch met een tikje respect gekeken worden naar deze 2 clubs. VVV laat het hele seizoen al veel, léuk voetbal zien, en pakt ook terecht haar punten, Excelsior staat zelfs in de middenmoot op 40 punten nu. Petje af hoor, en dat met 'die paar centen'.. Als je t vergelijkt: nog geen TIENDE waar 'big brother' het van doet!)
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 02:21]
    Vind ik leuk
    Jozef +34577
    zondag 22 april 2018 om 23:43
    Toch proficiat met die beker.

    Vind ik leuk
    13 +10579
    zondag 22 april 2018 om 23:49
    Dank je, lief.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19484
    maandag 23 april 2018 om 06:00
    Psychose
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:22
    Hou je mond nou maar over Ajax Kevin. Voorlopig hebben ze wel 13 punten meer dan ons!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:24
    En jullie de laatste jaren 4 prijzen meer dan ons! Ik had liever derde gestaan en de beker dan 13 punten voor op Feyenoord en alweer een prijsloos seizoen.
    Vind ik leuk
    Enden +3656
    zondag 22 april 2018 om 22:27
    Belangrijkste is kampioen worden.
    Vervolgens champions league voorronde halen.
    Dan de beker dus Uefa cup
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:27
    Dat kan ik me goed voorstellen. Het is weer eens een drama binnen jullie club.... het lijkt soms wel een slecht boek.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 22:49
    Halverwege het seizoen zesde staan en dan de beker? Nee man..no way. Every man has his pride! Lol
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:03
    Jouw club nog iets gewonnen de laatste tijd?!

    Gelukkig kun je altijd nog om je eigen grappen lachen...
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 23:07
    De afgelopen 18 jaar zeker wel..en vorig seizoen prima EL gedraaid. Ik blijf lachen om mijn eigen grappen..alleen was dit geen grap maar realiteit voor jullie.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:08
    Och jee.... ga nu maar lekker een bakkie warme melk pakken en naar bed.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 23:15
    Melk is voor de koeien ..een biertje sla ik niet af.Proost!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:17
    Proost.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7998
    zondag 22 april 2018 om 22:27
    Hij heeft het niet over Ajax, maar kreeg een keuze voorgelegd door een journalist. VP maakt er een mooie draai van om het vuurtje op te stoken.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:28
    Ik zie het nu ook.... eikels op de redactie.
    Vind ik leuk
    Jozef +34577
    zondag 22 april 2018 om 23:48
    Nou, gelukkig ligt het aan VP.

    Zo kunnen we het toch ook uitleggen?
    Het vuurtje is er toch wel, maar laten wij hier respect voor elkaar blijven houden.
    Vind ik leuk
    Romo +487
    zondag 22 april 2018 om 22:39
    Maar verder niks
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12471
    zondag 22 april 2018 om 23:12
    Kevin praat ook gewoon een hele hoop onzin. Je wilt als speler zijnde toch het liefst CL spelen lijkt mij?
    Ik wordt liever 2e met voorronde CL dan 4e en de beker.
    De beker winnen is leuk maar voor de rest niet veel bijzonders. Je wint een prijs en je plaatst jezelf voor de voorrondes EL, maar een club als Ajax wil altijd gaan voor de CL.
    Je wil meedoen op het hoogste niveau en dat is de CL, die beker kan me dan gestolen worden.
    Het kampioenschap en deelname aan de CL zijn wat mij betreft het belangrijkst, een beker of een JC schaal winnen is alleen maar leuk meegenomen.
    De beker is denk ik belangrijker voor clubs als Vitesse en Utrecht ofzo, die kunnen hiermee zichzelf direct plaatsten voor de voorrondes EL.
    Bij Ajax ga je er vanuit dat ze dat sowieso zullen halen en eigenlijk zal dat al teleurstellend zijn aangezien je CL wil spelen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:13
    Ik ga de opmerkingen van Kevin bijna leuk vinden na dat flauwe geleuter in je eigen straatje....
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12471
    zondag 22 april 2018 om 23:36
    Hoezo? Vind jij van niet dan?
    Er wordt nu net gedaan alsof het hele seizoen alsnog geslaagd is omdat ze de beker hebben gewonnen.
    Feyenoord was de regerend kampioen en die gingen niet dit seizoen in met als doel een 4e plaats en een beker, die gingen gewoon weer voor die titel en anders minimaal binnen de top 3 eindigen. Feyenoord zou in eerste instantie ook voor CL voetbal gaan inplaats van EL, dus Kevin kan achteraf lekker makkelijk lullen maar ik kan me niet voorstellen dat ze dit van te voren als doelstelling hadden bij Feyenoord. Je wilt als regerend kampioen zijnde toch nooit met zo’n grote achterstand 4e worden, en een bekerwinst kan zoiets toch niet goedmaken, hooguit wat verzachten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:40
    Moet je voor de gein het hele artikel nog eens lezen....

    Kevin Diks heeft dit namelijk zelf niet geroepen; komt uit de koker van de veelgeprezen redactie.... stelletje volksmennende eikels die ze zijn.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12471
    zondag 22 april 2018 om 23:44
    Ow serieus?
    Tja... eigenlijk verbaasd het me niets, ze lopen hier wel vaker de boel op te naaien bij VP.
    Sensatie geile gasten hier doen alles om zoveel mogelijk clicks te scoren.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:45
    Het hele verhaal in een notedop ;-)

    Maar goed.... weer 4356 clicks.... hebben ze weer gewonnen.

    Ik vraag me soms af of dat opruiende gedrag van die zogenaamde reactie strafbaar is....
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    maandag 23 april 2018 om 02:26
    Stichting Reclame Code gaat daarover. Maar als burger moeten we álles zélf aankaarten. Controle/toezicht is er haast niet.

    Maar dat hier soms feitjes wat verdraaid worden, ja. dat is wel duidelijk.
    Om nog maar te zwijgen over de hele clickbait-opzet idd.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2926
    maandag 23 april 2018 om 05:03
    Wat een bullshit, voetbal gaat om prijzen, helemaal niets in amsterdam en als ajax over een paar jaar misschien weer eens de beker wint, staat het museumplein vol.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84791
    zondag 22 april 2018 om 22:23
    Hij is de laatste weken ook iets beter gaan spelen. Het begin was echt niet veel soeps.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:43
    Zeg maar gerust dramatisch....
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1221
    zondag 22 april 2018 om 22:23
    Gefeliciteerd met de beker!
    Tot bij de JC schaal
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:35
    Als ie van goud is dan nemen wij m mee naar Rotterdam!
    Vind ik leuk
    Stranger +4394
    zondag 22 april 2018 om 23:06
    Liever niet. Meestal wordt degene die de JC schaal wint geen kampioen!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:08
    Zal best.... maar die statistieken kunnen m'n rug op!

    We pakken ze allebei!
    Vind ik leuk
    Stranger +4394
    zondag 22 april 2018 om 23:09
    oke,oke rustig maar !
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 00:26
    Gefeliciteerd Vreemdeling!
    Vind ik leuk
    Stranger +4394
    maandag 23 april 2018 om 05:47
    Van hetzelfde schoonheid;-)
    Vind ik leuk
    Ricar +99
    zondag 22 april 2018 om 22:24
    Wzawzdb hahahahahahahahahahahaha volhouden jongens, volhouden............
    Vind ik leuk
    Gein +365
    zondag 22 april 2018 om 22:35
    Ajax heeft geen prijzen nodig om te bevestigen dat ze de beste zijn. Wij roepen dat altijd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147775
    zondag 22 april 2018 om 23:28
    jullie roepen wel vaker onzin, daar trekt het hele land zich inmiddels niet veel meer van aan
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    maandag 23 april 2018 om 02:28
    Ze sparen door, en dan kopen de aandeelhouders, gewoon de media op, en publiceren ze dat Ajax alsnog kampioen is geworden!

    Net als die gekke koreanen, die altjd alle medailles winnen op de spelen :P
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1614
    zondag 22 april 2018 om 22:24
    helemaal niks in ......ach al 4 jaar ,,,,whats new
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    zondag 22 april 2018 om 22:24
    Nou hoop ik niet dat we ooit nog met zoveel punten achterstand op die 4e plaats eindigen. Maar aangezien de 2e plaats voor een Nederlandse club nauwelijks nog uitzicht biedt op een plek in de CL? Doe mij dan maar plekkie 3 of voor mijn part af en toe plekkie 3, maar mét die beker.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    zondag 22 april 2018 om 22:28
    Nu hopen dat Arsenal de Europa League wint, dan geen play-offs.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:37
    Je zal indat geval AZ zijn zeg.

    Het hele seizoen roepen dat je veeeeel beter bent dan Feyenoord, want AZ staat ook eens derde, in eigen huis met 0-4 onderuit gaan. In de Kuip klop krijgen en alleen maar zeiken op de scheids. Om daarna kansloos de beker finale te verliezen met 0-3.

    Speel je straks met die 3de plek op ruime voorsprong op nummer 4 Feyenoord voorrondes en Feyenoord helemaal geen omdat we de beker gewonnen hebben. ^.^
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 22 april 2018 om 22:41
    Achteraf Zeuren dus. ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:45
    Als jullie AZ volgende week ook voor de tweede keer verslaan lijkt het me toch vrij duidelijk dat AZ t.o.v. de traditionele top 3 iets te kort komt.

    Alleen had Feyenoord aan het begin van het seizoen behoorlijk wat blesdures en kwam het in een behoorlijke dip. Maar normaliter zullen de eerste 3 plekken gewoon door de traditionele top 3 worden ingenomen.

    En ook qua historie kan AZ er niet aan tippen.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 22 april 2018 om 22:46
    Zou mooi zijn als dat weer gaat lukken de traditionele top 3.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:51
    Het zou inderdaad wel mooi zijn om dat weer zonder aarzeling uit te kunnen spreken. Het zou ook wel eens leuk zijn als Feyenoord ook weer eens wat europese punten kan sprokkelen in de EL.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 22 april 2018 om 22:53
    Vast en zeker. Vooral omdat daar de uitdaging ligt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 22:53]
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:09
    Achja er blijft wel iets voor AZ over. Alle excusen die ik tot nu toe gehoord heb zullen zeker genoeg zijn voor rechtstreekse kwalificatie voor de Calimero-Cup.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 22:50
    AZ heeft het altijd moeilijk tegen de top 3
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:52
    Voor AZ lijkt het wel onmogelijk.
    Vind ik leuk
    13 +10579
    zondag 22 april 2018 om 23:28
    Gefeliciteerd met ons! :)
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 23 april 2018 om 09:52
    Ah juist. Dat zou dan inderdaad mooi zijn
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    maandag 23 april 2018 om 09:55
    Ja dan ben je verzekert van 6 wedstrijden. Feyenoord staat er qua ranking niet goed voor. Dus dan vrees ik een sterke tegenstander id play-offs.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 23 april 2018 om 10:03
    Nee, Europees stellen we weinig voor. Nu gun ik Wenger wel n mooi afscheid, dus hup Arsenal! ;-)
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    maandag 23 april 2018 om 10:04
    Precies! ;-)
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 22:31
    Haha die beker is het lachertje van NL voetbal..gaat over 8? Wedstrijden met een aantal amateurploegen ertussen. Geniet er lekker van..ik heb dat ding nooit interessant gevonden en zal dat ook nooit doen. Ik heb een toptijd gehad in Europa vorig jaar, hoop lol gehad bij uitwedstrijden. Met de finale als toetje. Top!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:35
    EN ZIlver als prijs whahahahahaaaaaaa dus VERLIEZER
    Beker is bij jou pas een prijs als Ajax hem zeker zelf wint he calimero,
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 22:36]
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 22:40
    Nope
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 22:36
    Droevige druif....
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 22:42
    Whaha, lekker inhoudelijk ook.
    Maar gezien je voorkeur begrijp ik je reactie.. gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    zondag 22 april 2018 om 22:42
    Wij PSV en Ajax lagen er vrij snel uit ,eerst de amateurs toen de grote en toen bleven de twee beste beker vechters over,en de winnaar is Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 22:44
    Wij gingen voor een kampioenschap, ongelukkig seizoen voor ons. Een mooi seizoen voor jullie. Top gedaan. Over 34 wedstrijden de beste zijn, dat maakt je de echte kampioen.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3615
    zondag 22 april 2018 om 22:51
    Ja zo is het volgend seizoen starten we weer op nul. Nieuwe rondes nieuwe kansen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:55
    En de beker winnen maakt je de beker winnaar, niemand heeft het over dat Feyenoord nu kampioen is. Zit je wel echt dwars =-)
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 23:01
    Het feit dat je het met me eens bent is hartverwarmend..inderdaad, geen kampioen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:03
    Lol, wat een reactie, naja je hebt mij laten lachen. Bedankt daarvoor.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 23 april 2018 om 10:11
    En een finale winnen, een terechte bekerwinnaar.
    En Ajax een terechte 2e.
    Zo leg ut allemaal.
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    maandag 23 april 2018 om 02:45
    De opzet is gammel idd. maar dankzij onze kundige KNVB zijn er steeds minder capabele (prof)clubs over in Nederland die dus een écht goed bekertoernooi kunnen invullen op die manier.

    Het is gewoon dé simpelste jaarlijkse ticket voor de EL.

    Beetje geluk met de loting en.. Jep!

    PEC had in '14 een wat gelukkige loting en redden het tot, en door de finale.
    Groningen had in '15 een gelukkige loting, en trof hetzelfde PEC in de finale.

    Maar dat is ook het mooie van een bekertoernooi; Díe wedstrijd, DAN moet je dr staan, en MOET je winnen, of het is over.
    Díe spanning in het voetbal, dat zijn eigenlijk de mooiste wedstrijden. Maar toch vaak laten de topclubs deze wedstrijden wat schieten, en ja, dan pakken ze ook naast die prijs. En die makkelijke ticket.

    (Ik zou het bv interessanter vinden als men de opzet vd Supercup zou veranderen en er aan zou vastplakken: De No2-runner up: V-Cl, tégen de Bekerwinnaar: Deze 2 teams bepalen wíe de V-Cl ingaat, en wie de directe EL plek pakt. Geen Playoff, nee 1 Finale!
    Dan héb je als Bekerwinnaar, je Europese ticket, en de Runner up ook, maar je pakt dmv déze 'supercup'er toch een véél mooiere en betere wedstrijd aan vast dan die hele playoffs nu bv. Ën je geeft de Supercup tenminste een betekenis, anders dan 'een geregistreerde prijs' bv.

    De Top-3 zou de Beker dan ook gelijk een stúk serieuzer nemen bv!...ik noem es iets geks.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 23 april 2018 om 09:57
    Typische neuzenpraat. Altijd een ander iets misgunnen. Ik hoor je graag weer wanneer Ajax er deze zomer alweer de voorronde CL uitvliegt. Want dan was de 2e plaats niks waard. Poetsen wij de gouden beker nog eens op.
    Wanneer Ajax die weer eens zou winnen, zou ik je niet horen. Franse, Duitse, Spaanse beker ook niks?
    Schrijf even op: volgend jaar mei viert de opvolger van Ten Hag het lustrum: vijf jaar geen prijs in Amsterdam. Wat zal men snakken naar n bekerfinale in de Kuip, haha.
    Fijne zomer, Kirk-out.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:16]
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    maandag 23 april 2018 om 11:25
    Dan heb je niet al mijn reacties gelezen..maar aangezien het Kirk out is maakt dat ook niet meer uit om er verder op te reageren. Fijne dag!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:48
    Gewoon plek 2. Verlies je de eerste voorrondes dan maar voorrondes Europa League. Maar dan wel de laatste voorrondes zoals bij plek 3. Met geluk krijg je dan ook nog een beetje Champions League geld.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9587
    maandag 23 april 2018 om 10:19
    Verschil moet er zijn ;-) Terecht dat je als nr 2 ook n kans krijgt om je voor de EL te plaatsen.
    Vind ik leuk
    Maan88 +2911
    zondag 22 april 2018 om 22:26
    Amen!
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 22 april 2018 om 22:26
    En straks weer terug naar Fiorentina, waar je weer mag hopen op een leuke club. Misschien een voorbeeld nemen aan De Vrij die alweer belangrijk was en scoorde voor Lazio of aan Hateboer.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    zondag 22 april 2018 om 22:30
    Je had gelijk Stollie ;)
    Werd pas bij de 0-2 iets relaxer haha.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 22 april 2018 om 22:31
    Graag gedaan. ;-) ze zijn in eigen huis altijd sterker. ;-) gelukkig maar dan kun je feestvieren.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    zondag 22 april 2018 om 22:34
    Ja heb ik gedaan Haha. Nu nog steeds maar even mijn hartslag weer normaal krijgen ;)
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 22 april 2018 om 22:36
    Fles Baileys achterover gieten. ;-)
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18033
    zondag 22 april 2018 om 22:40
    Baileys met ijs ;-))))
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:43
    Fiorentina..... mooie club,mooi tenue, mooie stad....

    #REMEMBER:BATIGOAL!!!
    Vind ik leuk
    Farmer +11265
    maandag 23 april 2018 om 03:00
    Fiorentina, heh, die ken ik ook anders, Mooie club maar:
    vergeet niet: Firenze is een schítterende stad, Pontevecchio, de 'Basilica de Santa Maria del Fiore'(poeh, alleen die voorgevel van dat gebouw al, zoek voor de grap maar op, je zult die naam met respect uitspreken, schítterend, echt waar!)
    Heb anderhalve dag rondgezworven in die stad, in de eerste week van oktober 2007, samen met nog,,, pak m beet, 1900 medegroningers. Was een geweldig mooi feest.

    Bati' speelde er niet meer toen, maar Mutu wel! En Vierí! Cesare Prandelli was hun coach toen!

    (helaas, op pingels er uitgekegeld, over 2 wedstrijden: 2x 1-1 hadden daar zelfs moeten winnen(afgekeurde goal Nevland was géén buitenspel.. :P, maar blijf toch altijd trots dat mijn kleinde FC Grunn het daar bijna tot Reuzendoder schopte, en het gróte Fiorentina daar toch tot verlenging, én penalty's dwong voor een beslissing!)

    Heb nog n mooie sjaal van Fio hier huis, aan de wand hangen, ter herinnering aan die wedstrijd. En dit zit een italo daar ergens met een ouwe Groningensjaal van mij in Firenze :)

    Schitterende stad idd!
    Kan ik zeker tippen als vakantietripje! Zit nb 'een treinritje afstand'van (de scheve toren) van Pisa, en Pisa-airport... Maar je zit prima daar in het 'olijvige binnenland van het Azuren Schiereilend' ^^

    Fiorentina is niet het enigste mooie daar. Dan doe je de stad wel tekort :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 03:02]
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:27
    Wie of wat is Diks?
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 22:32
    Je zou kunnen denken als je naam hoort dat het iemand is die met twee mannelijke geslachtsdelen geboren is. Maar waarschijnlijk geldt dat alleen voor de tweetalige onder ons.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 23:02]
    Vind ik leuk
    Ricar +99
    zondag 22 april 2018 om 22:57
    Neem jij jezelf nou echt serieus......????
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1620
    zondag 22 april 2018 om 23:04
    Ik neem driekwart van de vp bezoekers niet serieus. Op een enkeling na die ook zinnige dingen kan roepen. Het antwoord op jou vraag is nee, zinnige dingen roepen is iets waar ik mezelf niet mee vertrouw.
    Vind ik leuk
    Muscles +624
    zondag 22 april 2018 om 22:28
    Diks is mislukte speler die greep doet naar de populariteitsprijs in Calimero land.......
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29310
    zondag 22 april 2018 om 23:59
    Moet je voor de gein het stuk eens GOED en HELEMAAL lezen...

    Diks heeft niks gezegd over je cluppie....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26784
    zondag 22 april 2018 om 22:28
    Dank voor de inbreng vent.

    Je bent net niet goed genoeg.

    Lekker terug naar italie.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1200
    zondag 22 april 2018 om 22:28
    Dat hier op het forum dit soort teksten worden gebezigd vind ik al kinderachtig, maar als een zeer middelmatige Feyenoord speler dit al begint te doen tijdens de festiviteiten, dan is het toch wel heel triest gesteld. Geniet gewoon van dat feestje. Zeker Kevin Diks, want na dit seizoen mag hij weer vertrekken bij een schitterende club en mag hij de komende jaren gaan sappelen bij nietszeggende clubjes, omdat hij gewoon véél en veel te kort komt.
    Vind ik leuk
    13 +10579
    zondag 22 april 2018 om 23:39
    Ik lees hier dat aan Diks de betreffende keuze werd voorgelegd...
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1200
    zondag 22 april 2018 om 23:49
    Dan mag je als voetballer zijnde best een antwoord geven in de richting van: dat vind ik een onzinnige vergelijking. Wij hebben de beker gewonnen en daar zijn we hartstikke blij mee.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:28
    Jemig wat een kleuter.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:31
    Mentaliteit van een subtopper.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26784
    zondag 22 april 2018 om 22:31
    Kevin heeft een punt. In de champions league zijn we toch kansloos.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:32
    Zeker beter de beker en de supercup dan HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:39
    Helemaal niets in Amsterdam wij de titel en Feyenoord de beker het is ze gegund.......
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    zondag 22 april 2018 om 22:44
    Er is altijd wel wat in Amsterdam. De gay parade waar jij vast wel komt of diverse acteurs en zangers Mick Jagger bv.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:59
    Jij weet er verdacht alles van. Er gaat nou bij mij een belletje rinkelen.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17481
    maandag 23 april 2018 om 05:58
    Dat is ook voor het eerst dat er wat gaat rinkelen bij je. Maar het is logisch dat je het kent.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 05:59]
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    zondag 22 april 2018 om 22:39
    Werkelijk,.. niet om aan te gluren dit seizoen. Beker knap, datdan welweer.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:45
    Ach Ajax is nog altijd de Recordmeister . Feyenoorder kunnen beter stil zijn 18 jaar lang niets gewonnen en nu kapsones lol
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6001
    zondag 22 april 2018 om 22:53
    18 jaar geen kampioen, wel degelijk iets gewonnen in die periode hoor. Of telt een Europese prijs niet mee?
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +299
    zondag 22 april 2018 om 22:46
    Feyenoord word een gevalletje Twente!!
    Vind ik leuk
    Ricar +99
    zondag 22 april 2018 om 23:00
    Doet zeer he
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 00:30
    Gaan we degraderen?
    Vind ik leuk
    Berbr +1251
    zondag 22 april 2018 om 22:46
    Altijd dat wijzen naar Ajax. Jammer en vrij triest. Geniet gewoon van je eigen succes.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 22:48
    Tuurlijk. Liever CL dan EL
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:21
    CL voorronde verder komen jullie toch niet meer !
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 23:22]
    Vind ik leuk
    Ad Godloos +299
    maandag 23 april 2018 om 09:42
    is maar te hopen dat Ajax en psv verder komen is goed voor feyenooid in de toekomst anders doen ze straks Europees niet meer mee!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 09:43]
    Vind ik leuk
    Butsbal +13501
    zondag 22 april 2018 om 22:51
    Ik vind de vierde plek van Feyenoord nog hoog lijken, echter is er onder de 4 niet veel soeps over in de eredivisie. Niet echt een prestatie dus.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 22:52]
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1360
    zondag 22 april 2018 om 22:51
    Ajax is en blijft top of mind bij een ieder. Ergens wel grappig maar vooral sneu
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8446
    zondag 22 april 2018 om 22:55
    ajax heeft toch al jaren geen prijzen ! Feyenoord en PSV halen die wel op. Het is voortaan een top2 in Nederland en daar achter ajax en AZ ! Ben blij Diksie
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 22:55]
    Vind ik leuk
    jochempje +2372
    zondag 22 april 2018 om 22:57
    Je zult maar zelfs na de bekerwinst met andere clubs bezig zijn.
    Vind ik leuk
    Mo +11029
    zondag 22 april 2018 om 23:05
    Haha Diksie toch. Samen met Toornstra het perfecte voorbeeld van een eenvoudige voetballer die in het buitenland op alle vlakken te kort komt om mee te komen, en dat ik dat zeg staat geheel los van dit artikel want de mensen die Diks serieus nemen zijn op 1 hand te tellen denk ik.
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 00:32
    Lekker toch voor Diksie, 2 bekertjes achter elkaar winnen...
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3777
    zondag 22 april 2018 om 23:06
    Bij de echte topclubs zou vierde worden, lichtjaren verwijderd van de nummer één, niet worden getolereerd.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    zondag 22 april 2018 om 23:06
    Die wil gewoon niet eens de voorronden CL in. Toch het hoogst haalbare internationaal.
    Topsport klimaat in Rotterdam is...pfff...door de ondergrens.
    Vind ik leuk
    Iggy +3214
    zondag 22 april 2018 om 23:09
    Kevin Diks??? Het moet niet gekker worden!
    Vind ik leuk
    Retweet +280
    zondag 22 april 2018 om 23:21
    Hopelijk voor Feyenoord is de Europa League volgend jaar ook een speciale editie met iets gouds...:-)
    Vind ik leuk
    Sazzz +11212
    zondag 22 april 2018 om 23:24
    De beker is leuk, maar je hebt uiteindelijk meer aan de tweede plaats
    Vind ik leuk
    Voebtal +3759
    zondag 22 april 2018 om 23:27
    Wen er maar aan zou ik zeggen... veel hoger dan een 4e plek gaat Feyenoord komende jaren niet eindigen vrees ik met deze spelers. En een beker is ook een hele mooie prijs hoor, echt waar!
    Vind ik leuk
    Patje41 +509
    zondag 22 april 2018 om 23:29
    Recht van de zwakste....
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1198
    zondag 22 april 2018 om 23:29
    Voor een topclub is de beker alleen mooi bij een landstitel
    Vind ik leuk
    13 +10579
    zondag 22 april 2018 om 23:43
    Mocht je volgend seizoen weer geen kampioen worden, dan win je dus niet graag de beker...
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    JoeyC +1346
    zondag 22 april 2018 om 23:30
    Als je de beker wint, dan is er een feestje en een huldiging. Met plek 2 in de competitie, ow wacht... dat vieren ze bij Feyenoord ook xD
    Als ze dat bij Ajax zouden vieren, dan hadden ze de afgelopen vier jaar vijf feestjes gehad in plaats van nul.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1198
    maandag 23 april 2018 om 00:00
    Ja ik vind de beker voor topclubs een troostprijs als je de landstitel bent misgelopen. En vorig jaar haalde Ajax een Europese finale. Dus dat was een prima seizoen en vorig jaar werd Fey kampioen door scheidsrechters dwalingen. En Psv dit seizoen door wanbeleid van Ajax. En door ontzettende mazzel tegen veel clubs.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 00:00]
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 00:34
    Tuurlijk, alleen Ajax kan verdiend kampioen worden.
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1198
    maandag 23 april 2018 om 01:03
    Als we het goed bekijken heeft psv in veel wedstrijden de punten gestolen minimaal een punt of 10. Niet erg maar Psv heeft heel erg veel geluk gehad.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:38
    Eindelijk thuis. Weer een deceptie maar prachtige dag. Evengoed genoten al was het zeker van onze kant slecht.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10265
    zondag 22 april 2018 om 23:41
    Als Ajacied feliciteer ik de Feyenoord fans met het van vandaag behaalde succes. Echter vind ik dat zo'n Diks te veel praatjes heeft als je dit seizoen tweemaal volledig kansloos verloren hebt van Ajax en 13 punten onder die club staat..
    Vind ik leuk
    13 +10579
    zondag 22 april 2018 om 23:44
    Maar... die keuze schijnt hem in interview voorgelegd te zijn...
    Vind ik leuk
    Sil95 +10265
    zondag 22 april 2018 om 23:48
    Tja in dat kader snap ik het wel weer. Al is het alleen maar om een wit voetje bij de aanhang te halen. Al zal het zo'n Diks ook wel sieren als hij zou erkennen dat het (op de bekerwinst na ) min of meer een teleurstellend seizoen is geworden.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 23:45
    Wie zei dit ? Kevin Diks? Haha die heeft ook echt recht van spreken, bah bah niveau Jupliler leage
    Vind ik leuk
    plein19 +1412
    zondag 22 april 2018 om 23:59
    Daar hadden we eigenlijk niet moeten staan. Om je dood te schamen. De supporters een seizoen lang laten erger in de competitie.
    Vind ik leuk
    Gid010 +673
    maandag 23 april 2018 om 00:02
    Zo is het inderdaad.. Zij zullen wel weer roepen dat ze voorronde cl hebben gehaald, waarin je geen drol te zoeken hebt tegenwoordig. Je zal maar als Az 2x op rij een bekerfinale verliezen, zelfs in Amsterdam kunnen er over meepraten :)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 00:05
    Nou nee doe maar 2de
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 00:35
    Goed, zal je wel feliciteren als Ajax de 2e plaats heeft veilig gesteld, maar nu is het ons feestje.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 12:11
    Om de beker... nou die heb ik nooit interessant gevonden.
    Vind ik leuk
    14forever +8383
    maandag 23 april 2018 om 01:05
    Wat een domme opmerking, want Ajax zou CL kunnen halen en spelen. Dit brengt weer meer geld op voor de spelers en de club. Maar ja sommige spelers doen gewoon domme en.ondoordachte uitspraken.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    maandag 23 april 2018 om 03:31
    Hand in hand kameraadjes. Lekker met zijn allen in die fontijn.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +359
    maandag 23 april 2018 om 04:56
    Haha dat kunnen ze wel roepen in rotterdam nu ze geen helemaal geen CLV hebben .
    Vind ik leuk
    Wazzupp +607
    maandag 23 april 2018 om 06:29
    Suffe voorrondes.. ned clubs worden altijd uitgeschakeld door B-garnituur. Ownee, dat zijn we zelf hahahaha
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 06:44
    Ajax doet het voor plek 2 al jaren lang zijn ze er te vreden mee
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:24
    Kevin wie? Wanne lul zeg. Nog nooit iets gewonnen in zijn carriere en nu feestvieren met zijn armentierige clubje alsof ze de CL hebben gewonnen. Gio zeker de beste trainer van de laatste 10 jaar? Waarom wordt die beker in Rotterdam nog voor vol aangezien? Er is maar 1 winnaar in NL en die speelt in de voetbalhoofdstad van NL
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    maandag 23 april 2018 om 08:17
    2 bekers gewonnen toch?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:01
    Al wint hij er 12. Boeien die beker. Prijs voor losers. En dit soort jongens moet al helemaal niks zeggen. Presteren geen jota
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    maandag 23 april 2018 om 10:04
    eens ;)
    Vind ik leuk
    Korm +30984
    maandag 23 april 2018 om 08:16
    Dit is zo goedkoop scoren. 4de worden is gewoon subtop waar Feyenoord blijkbaar thuis hoort... Het mag een zooitje zijn in amsterdam maar geef mij maar liever Ajax!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    Fr!ts +104
    maandag 23 april 2018 om 08:28
    Diks ook weer blij zoals we op de foto zien..
    Vind ik leuk
    Aspers +444
    maandag 23 april 2018 om 11:21
    Wow zeg! De slechtste rechtsachter van NL die 2x is ingemaakt door Ajax en 2 plaatsen lager staat met 10 punten minder. En NOG over Ajax praten.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:16
    Klopt! Want 2 prijzen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Liever vierde en de beker winnen dan als Ajax op de tweede plek eindigen'