Fraai nieuws voor Kuipers: UEFA beloont Nederlandse arbiter met absolute kraker

    Fraai nieuws voor Kuipers: UEFA beloont Nederlandse arbiter met absolute kraker

    maandag 23 april 2018 om 10:10

    Een fraai affiche voor Björn Kuipers. De Nederlandse arbiter heeft komende week de leiding over de eerste ontmoeting in de halve finale van de Champions League tussen Bayern München en Real Madrid. De UEFA heeft dat maandag bekend gemaakt. 

    Woensdagavond om 20.45 uur nemen Bayern en Real het in de Allianz Arena tegen elkaar op. Kuipers wordt tijdens het topduel geassisteerd door Sander van Roekel en Erwin Zeinstra. Charles Schaap is vierde official en Pol van Boekel en Dennis Higler zijn door de UEFA aangesteld als vijfde en zesde man. 

    Kuipers floot dit seizoen al diverse wedstrijden in de Champions League en in de Europa League. Zondagavond stond hij aan het roer tijdens de KNVB Beker-finale in De Kuip. Feyenoord won die wedstrijd met 3-0 van AZ. Eerder deze maand kreeg Kuipers te horen dat hij als enige Nederlandse scheidsrechter ook actief is op het WK in Rusland.

    Dinsdagavond wordt de andere halve finale in de Champions League gespeeld. Die gaat tussen Liverpool en AS Roma. 

    Plaats een reactie

    maandag 23 april 2018 om 10:12
    Waarom is hij dan niet in nederland zo goed? Blijft toch een mysterie dat hij zo'n wedstrijden krijgen zijn betere als hem
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:13]
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2710
    maandag 23 april 2018 om 10:18
    Omdat Kuipers fluit volgens het boekje. Dan stijg je op de ladder.
    Maar een wedstrijd aanvoelen, ho maar!

    Die gele kaart voor Weghorst gisteren is een goed voorbeeld.

    Voor de geïnteresseerden onder ons, de wedstrijd tussen Liverpool - Roma word geleid door Felix Brych.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    maandag 23 april 2018 om 11:32
    Als er een boekje is om te volgen volg je het, zo niet dan moet je iets anders gaan doen.
    Ik zie al dat iedere agent van politie zo zijn eigen maatstaven er op los zou laten.
    Maar Nijhuis zal wel weer groen van jaloezie zijn beklag gaan doen bij Derksen......
    Vind ik leuk
    Rodajc +12802
    maandag 23 april 2018 om 15:04
    Voetbal is emotie en daar moet rekening mee gehouden worden, daar moeten richtlijnen voor zijn maar de uitvoering zou naar eigen inzicht kunnen. Politie en scheidsrechters zijn amper te vergelijken.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    maandag 23 april 2018 om 20:01
    Scheidsrechters hebben het moeilijker, "het gaat zo snel" maar hebben precies dezelfde taak als Politie agenten, het handhaven van de orde op basis van regels.
    Mensen zijn mensen, maar je moet zo "dichtbij mogelijk" die regels handhaven anders wordt het een rotzooi, gelukkig gaat de video ref een handje helpen.
    Trainers en spelers klagen dat ze niet meer weten waar ze aan toe zijn, dat is een duidelijk signaal.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12802
    maandag 23 april 2018 om 20:13
    Haha scheidsrechters hebben het moeilijker... wel even alles in het juiste perspectief blijven zien. Buiten dat heeft politie het veel moeilijker, zij moéten juist hun menselijke kant laten zien in bepaalde gevallen en in andere gevallen weer strenger optreden. Zolang je werk door mensen laat doen zal dit voor interpretatie vatbaar zijn, heel simpel. Niet iedereen reageert hetzelfde, mensen zijn geen robots. Maw het zal altijd zo blijven, videorefs zijn voor de grotere belangrijkere beslissingen en dat is ook prima. Maar een manier van fluiten is niet te standaardizeren.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    maandag 23 april 2018 om 20:38
    Een agent en een scheidsrechter hebben precies dezelfde functie, daar gaat het om.
    Je moet volgens de wet, de regels handelen anders vervalt je maatstaf en zonder duidelijke maatstaf kan je niet goed meten.
    Alle functies door mensen bekleedt zijn onderhevig aan interpretaties maar juist daarom is het eensgezind volgen van regels juist zo belangrijk.
    Voetballers en Trainers klagen steen en been en dat zegt tenslotte alles.
    In het conservatieve voetbalwereldje gaat men slapend door het bestuurlijke leven, de video ref is in de USA al in gebruik sinds 1986 ha ha ha
    Welterusten.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12802
    maandag 23 april 2018 om 21:21
    Ben het simpelweg met je oneens. Je negeert een ontzettend groot grijs gebied. Maargoed, welterusten haha.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    maandag 23 april 2018 om 21:38
    Ik kom net uit mijn bed ! mag ik nog even op blijven ?
    Vind ik leuk
    Rodajc +12802
    maandag 23 april 2018 om 21:44
    Jaa joh gewoon lekker doen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    maandag 23 april 2018 om 21:46
    Gelukkig maar, bedankt voor je snelle reactie, ik had m'n pyjama alweer aangetrokken.....
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2710
    maandag 23 april 2018 om 21:10
    Jij vergelijkt de wet met de regels van een spelletje? Haha
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    maandag 23 april 2018 om 21:17
    Ja precies.

    De wet bestaat uit regels waar je je aan te houden hebt.

    De politie zorgt voor handhaving van die regels net zoals scheidsrechters.

    Uiteindelijk bepaalt de Rechter een straf { of niet } net als de Tuchtcommissie, inclusief een aanklager en een advocaat.

    Onze wet is gecompliceerder maar het principe is gelijk.

    Vind ik leuk
    JDW1988 +2710
    maandag 23 april 2018 om 21:21
    Dat is heel mooi en formeel getypt.

    Je vergeet alleen dat het hier gaat om een spelletje ipv de veiligheid voor de mensheid.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8367
    maandag 23 april 2018 om 21:37
    Nee hoor, dat heeft ook alles met veiligheid te maken ook, bijv: onweer, vuurwerk, mishandeling met opzet etc etc, veld omstandigheden en noem maar op.
    Onze samenleving is net een spelletje....
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2716
    maandag 23 april 2018 om 10:57
    Zeker met je eens, vond hem gister erg warrig fluiten in de bekerfinale... Gaf geel terwijl het niet hoefde en gaf op overtredingen die geel waard waren niks.. Bijv. gele kaarten van Weghorst en El Ahmadi, en Berghuis laten wegkomen met niks.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:18
    Ene Haps had in de eerste helft al 2x geel kunnen en misschien zelfs wel moeten krijgen.
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 23 april 2018 om 11:25
    wat dacht je van Jahanbakhsh en van de Brom (wat een gast is dat alleen maar vragen om geel echt supertriest)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:27
    Jahanbakhs had ook een 2e geel moeten krijgen, maar als Haps er in de eerste helft af was gestuurd, had je een andere wedstrijd gehad ;)
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 23 april 2018 om 11:43
    haps had niet de intentie in vergelijking met Jahanbakhsh
    die was af en toe met hele andere dingen mee bezig dan voetballen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 12:28
    Ik zou de intentie van Haps niet weten. Ik kan gedachte lezen, jij wel?
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 23 april 2018 om 13:41
    volgens mij was het die actie van haps dat ie op de bal ging staan en toen na hij zijn tegenstander mee
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2710
    maandag 23 april 2018 om 20:51
    Dat bedoel ik dus inderdaad
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18090
    maandag 23 april 2018 om 11:04
    Erger dan die scheidsrechter bij laatste keer Real - Bayern kan toch niet....
    Vind ik leuk
    Hulsink +376
    maandag 23 april 2018 om 11:09
    Bij nationale wedstrijden zijn er zeker zulk goede scheidsrechters als Kuipers, internationaal doet hij het uitstekend!
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    maandag 23 april 2018 om 10:14
    Heeft hij gisteren goed kunnen oefenen door alles precies volgens de regels te fluiten en kaarten uit te delen voor vanalles en niks.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:15
    Dat bedoel ik!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8091
    maandag 23 april 2018 om 10:18
    Vond dat hij voor zijn doen veel liet doorgaan. Eerste kaarten voor niets geven en dan niet meer durven trekken omdat dan rood zou zijn. Fluitist van niets, niveau berdien stenberg
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:24
    Dat is die met die fluit dwars op haar smoel hè? Whahaha
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3478
    maandag 23 april 2018 om 10:49
    Berdien Stenberg was een absolute topper in de wereld van de dwarsfluit dus volgens jouw vergelijking is Kuipers ook een topper.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:49]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8091
    maandag 23 april 2018 om 14:28
    Misschien moeten we Kuipers dan ook een dwarsfluit geven.nu fluit hij alleen maar dwars
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3784
    maandag 23 april 2018 om 10:16
    Geen finale dus.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:29
    Er zijn mindere affiches om te fluiten en eigenlijk is het wel een ( qua teams) de wedstrijd om te fluiten.
    Vind ik leuk
    Korm +30995
    maandag 23 april 2018 om 10:18
    zolang hij de spanjaarde niet matst vind ik het goed
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:26
    Wat een dom gezwets van jou. Nou ben je niet politiek correct maar in de topics van Ajax kruip je zowat die in konten van de Ajacieden en ben je wel politiek correct waar je ons mee dood gooit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:28]
    Vind ik leuk
    Korm +30995
    maandag 23 april 2018 om 10:27
    ooooow ik kom natuurlijk aan je liefie... fijne dag knul
    Vind ik leuk
    Niels92 +17433
    maandag 23 april 2018 om 10:31
    Haha, kom nooit aan de liefde voor Ronaldo, dan heb je een hele boze Bien achter je aan. Pas maar op Korm, voor je het weet wordt jij ook door Bien uitgemaakt voor nep PSV'er :)
    Vind ik leuk
    Korm +30995
    maandag 23 april 2018 om 10:33
    hahaha wordt moe van dit soort kinderen ;-)
    Maarja ooit gaan ze het snappen al betwijfel ik dat wel bij Bien :)
    Vind ik leuk
    Spiegel +8944
    maandag 23 april 2018 om 10:34
    Been there done that Niels.

    Vind ik leuk
    Korm +30995
    maandag 23 april 2018 om 10:32
    om op je gewijzigde reactie te reageren. Ik kruip helemaal niet in de kont van een Ajacied. ik heb gewoon geen hekel aan Ajax wat de meeste hier wel hebben (als ze niet voor zijn). misschien ga je het eens merken als je wat ouder wordt, meestal wordt je dan ook wijzer maar of dit bij jou ook het geval is durf ik niet te zeggen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    Niels92 +17433
    maandag 23 april 2018 om 10:34
    Bien snapt het verschil niet tussen gezonde rivaliteit en ziekelijke haat :(
    Vind ik leuk
    Korm +30995
    maandag 23 april 2018 om 10:37
    het zegt natuurlijk wel iets over zijn niveau ;)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:11
    Jouw opendeuren intrappen politieke correcte gebrabbel is niveau wil je zeggen?
    Vind ik leuk
    Korm +30995
    maandag 23 april 2018 om 11:13
    nee hoor, als ik het ergens niet mee eens ben dan zeg ik dat ook (feyenoord, ziyech als voorbeelden)
    Vind ik leuk
    Spiegel +8944
    maandag 23 april 2018 om 10:33
    Bien, wat korm zegt is toch gewoon waar?

    Zolang hij de Spanjaarden niet matst? Het is toch niet meer dan normaal dat hij niemand mag voortrekken. Matsen is voortrekken.

    En in het recente verleden zijn de Spaanse grootmachten (zowel barca als real) goed weggekomen met de arbitrage. Dat is op zijn zachtst gezegd..
    Vind ik leuk
    Korm +30995
    maandag 23 april 2018 om 10:36
    precies :)
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3054
    maandag 23 april 2018 om 12:57
    Zo zo, lekker agressief.
    Vind ik leuk
    Soemitra +59
    maandag 23 april 2018 om 10:18
    Kut scheids
    Vind ik leuk
    Alisteas +361
    maandag 23 april 2018 om 10:19
    Bayern wint dus want hij staat bekend als thuisfluiter en gunt Robben :P
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:19
    Bakt er in ons land vaak niks van, dus voor mij een raadsel dat hij in Europa topwedstrijden krijgt
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3054
    maandag 23 april 2018 om 13:02
    Omdat er Europees ook niet veel goede scheidsrechters zijn. In Engeland zijn ze pas echt verschrikkelijk.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:21
    Mooie wedstrijd voor hem. Fluit wel minder de laatste tijd.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:22
    Hebben de wedstrijd van gisteren blijkbaar niet gezien. Wat een dramascheids
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    maandag 23 april 2018 om 10:23
    Nou Kuipers, geniet ervan en misschien dat je hier wel consequent kan fluiten.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2716
    maandag 23 april 2018 om 11:00
    Zo onconsequent floot die toch niet, vond hem aan beide kanten warrig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 11:00]
    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    maandag 23 april 2018 om 11:43
    Gele kaarten voor Az, terwijl een zelfde overtreding van Feyenoord niet bestraft werd. Verder een uitermate zwak Az met wederom een opstelling van lik me reet mer 5 verdedigerd ( zwakte v/d Brom ) en een terechte overwinning van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2716
    maandag 23 april 2018 om 11:56
    Redelijk mee eens, maar bijvoorbeeld de gele kaart van El Ahmadi was ook onterecht. Vond hem erg warrig fluiten en misschien licht in het voordeel van FR.
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 10:26
    NL in de halve finales CL met scheidsrechter en 4 spelers, mooi toch, laten we maar genieten vd kruimels ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:48]
    Vind ik leuk
    Niels92 +17433
    maandag 23 april 2018 om 10:38
    Straks naar de Kuip voor de huldiging? :)
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 10:46
    Waren kids en ik graag heen gegaan, maar in plaats daarvan moeten ze momenteel keihard leren voor belangrijke proefwerken en ik help ze daarbij... Maar gisteravond was finale natuurlijk welkome onderbreking van de studie. Vorig seizoen op dag kampioenschap naar fontein Hofplein geweest en seizoen ervoor naar bekerhuldiging op Coolsingel. Binnenkort met zoon naar testimonial Kuijt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 10:46]
    Vind ik leuk
    Niels92 +17433
    maandag 23 april 2018 om 10:53
    Haha snap ik wel, studie gaat voor :)

    En op TV kan je alles meekrijgen, het is dan wel niet in het stadion, het is ieder geval toch iets :)
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    maandag 23 april 2018 om 11:13
    Aan twee van de drie doelpunten gisteren ging een Feyenoordovertreding vooraf die, je snapt het, niet werd bestraft. De eerste staat me nog helder voor de geest omdat Fox per ongeluk een slow motion daarna liet zien. In een duel ging een AZ-speler á c h t e r Vilhena langs en tikte hem met een paar vingers ten zijn a c h t e r h o o f d . De dramaqueen ging op zijn knieën en zachtjes ging hij liggen met zijn handen v o o r zijn gezicht. Daar heeft hij zeker twee minuten tijd gestolen, de tikjes achter op zijn hoofd waren zo ongeveer dezelfde twee tikjes die ik wel eens vriendelijk op de wangen van mijn kleindochter van 1 geef, waardoor ze het uitkraait van plezier. Hij kan ze haast niet gevoeld hebben.

    Toch tuinde Bjorn Kuipers erin, gaf de AZ-speler een gele kaart en uit de voortzetting kwam de eerste goal. Dit staat bij mij bekend als fraude, op zijn minst spelbederf en kaartennaaienerij. De conclusie: Kuipers fluit dus die heeft precies gezien wat er gebeurde. Ik zat er 1.50 m vandaan met een verrekte groot scherm voor mijn neus. De slow motionfunctie hoefde bij mij niet even worden ingezet, die had Fox voor me. Normaal geeft een scheidsrechter geel voor een schwalbe, hij ziet wat er gebeurt want hij fluit toch? Zo niet Kuipers, heeft hij stront in zijn ogen? Een oude grootmoeder die voor Feyenoord is? Wie zal het zeggen.

    Bij het tweede doelpunt: Feyenoord maakr een heel vieze overtreding, het enkeltje trappen mag gewoon doorgaan en terwijl de Az-speler op de grond zijn wonden likt maakt Feyenoorder, grote ster die tot aan de hemel reikt (tot de volgende stressfactuur zich weer aandient) Van Persie een schitterende goal. Niets ten nadele van Van Persie, maar Kuipers toch, je fluit toch in het nadeel van AZ en in dit geval fluit je toch onterecht n i e t ? De derde goal, Toornstra staat fantastisch op de goede plek en maakte een zuiver doelpunt. Vandaar dat ik het nog net uit mijn strot kan wringen: Feyenoord wint terecht, maar de werkelijke winnaar in dezen: Kuipers, want die mag naar Bayern München-Real Madrid. Omdat ie zo goed is. Kijk eens naar mijn neus, die wordt langer omdat ik zei dat Kuipers zo goed is.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:21
    Zijn wij het zowaar een keer mcmodd? Haps gaat in de eerste helft 2x blind door op enkels van de tegenstander, zelfs 1x over de bal (dat is zowiezo rood), maar krijgt niets. De eerste overtreding die een AZ-er maakt, werd bestraft met geel.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    maandag 23 april 2018 om 11:42
    Precies wat ik zag en ik zal nooit beweren dat ik het altijd oneens met je ben en andersom zal ook jij het zo ervaren. We hebben het over vele aspecten van het voetbal in veel wedstrijden en soms vallen meningen als komend uit een zelfde malletje precies op elkaar :—/)) Die tweede keer was zo opzichtig, hij gleed met zijn hele kuit over de bal heen, krijg dat maar voor elkaar als je wilt laten geloven dat je de bal wilde wegtrappen. Eroverheen dus, gestrekt been bovendien en Kuipers: die was toch even de regels vergeten. Zou de KNVB soms meer geld verdienen als Feyenoord in plaats van AZ de beker wint?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:43
    Precied
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2716
    maandag 23 april 2018 om 11:59
    Als je dat een rode kaart vind moet je echt naar de opticien, iedereen ziet dat Haps over de bal struikelt en daardoor Midtsjo schept, was totaal geen intentie om hem te blesseren en al helemaal geen kaart waard. Kuipers was warrig aan beide kanten en Feyenoord is gewoon zeer de terechte winnaar.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 12:27
    Intentie mag je als scheidsrechter NOOIT meenemen in je besluitvorming. De intentie kun je namelijk niet zien. Je kunt immers geen gedachte lezen. In dit geval maakt Haps een gevaarlijk tackle, al dan niet door een struikelpartij, toch is het een gestrekt been. Het is zowiezo geel waard. Jahanbakhsh wil van Persie ook niet raken met zn omhaal, krijgt wel geel....
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2716
    maandag 23 april 2018 om 13:21
    Hele rare gedachte, jij hebt duidelijk geen verstand van voetbal, je ziet dat Haps een actie wilt maken en uitglijdt over de bal en er niks aan kan doen, idem met Jahankbash wat ik totaal geen geel vond.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 14:25
    Voor de regels moet je in Engeland zijn, Kuipers volgde ze gister half op. Bij Alireza wel, bij Haps liet het lopen...
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 23 april 2018 om 11:31
    vond Kuipers niet voor of tegenfluiten alleen op elke overtrading werd geel gegeven (vind dat echt nergens op slaan)

    Verder over de gehele wedstrijd gezien was Feyenoord gewoon beter

    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    maandag 23 april 2018 om 11:44
    Ben je ook even nagegaan hoe de verdeling van de gele kaarten verdeeld waren?
    Edit: dat deed ik nu dus even voor je, hier mijn analyse.

    AZ
    Min.37 Midtsjø
    Min 44 Jahanbakhsh
    Min 44 Weghorst
    Min 46 Koopmeiners.

    Feyenoord
    Min 49 El Ahmadi
    Min 69 Diks
    Min 77 Boëtius

    Precies voor rust: alleen maar AZ spelers die geel krijgen, in een razend tempo achter elkaar voor overtredingen waarvan ik me afvraag: Is dit een overtreding? Ik zag toch hetzelfde of erger van Feyenoordspelers die totaal niet bestraft worden? Wat doet het krijgen van geel bij een speler die het liefst de hele wedstrijd willen uitspelen en zeker geen rood wil hebben? Precies, hij wordt onzeker, gaat dingen doen die totaal niet van hem worden gevraagd en houdt zich in bij duels. Juist dat ontbrak vervolgens in de tweede helft: het aangaan van de duels, AZ durfde niet meer.

    Feyenoord kreeg in de tweede helft ongeveer cart blanche en voor de vorm gaf Kuipers gele kaarten aan drie Feyenoorders die voor dezelfde overtredingen in de eerste helft niet eens een strafschop tegen kregen. Een goed analyseprogramma heeft zo zijn voordeel en brengt keurig in beeld waar de scheidsrechter zich mee bezig houdt in verschillende delen van wedstrijden en bij welke stand.


    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 12:06]
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 23 april 2018 om 12:16
    die van Diks en Boetius waren wel geel die van El Ahmadi niet raakte h'm niet eens.

    maar ja het weer gebeurd en Feyenoord heeft de Beker
    en AZ mischien volgend jaar weer kans.

    Als Feyenoord Kampioen wordt mag AZ van mij wel de beker winnen
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    maandag 23 april 2018 om 12:27
    Ik gun je die beker van harte, maar heb je ook meer gelezen? Bijvoorbeeld mijn aantekening dat Feyenoord, toen er al niets meer kon worden veranderd met zoveel spelers die een gele kaart hadden bij AZ, ook nog rustig een paar serieuze kaarten kreeg?
    Vind ik leuk
    Hulsink +376
    maandag 23 april 2018 om 11:14
    Ik denk zo langzamerhand dat de kop moet luiden: Jaap Uilenberg beloont Kuipers etc., alhoewel Kuipers het in het buitenland goed doet!
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    maandag 23 april 2018 om 12:28
    O? je hebt een roddelblad gelezen of iets dergelijks?
    Vind ik leuk
    Hulsink +376
    maandag 23 april 2018 om 15:55
    Nee, ik lees geen roddelladen of iets dergelijks zoals u die noemt. Wel ken ik zowel de heer Kuipers als de heer Uilenberg. Ik blijf bij mijn mening zoals ik die beschreef, het is mijn persoonlijke mening laat dat duidelijk zijn. Ook ik heb respect voor de manier Kuipers zijn buitenlandse wedstrijden leid! De heer Uilenberg ken ik ook als een integer mens maar heeft wel enige zeggenschap bij de aanstelling van scheidsrechters voor internationale wedstrijden en daarbij zit ik niet altijd op dezelfde lijn. Ik ventileer gewoon mijn mening.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    maandag 23 april 2018 om 16:50
    Er zit nog wel wat verschil in enige zeggenschap hebben en “Jaap Uilenberg beloont Kuipers, etc...! En om zulke uitlatingen te doen hoef je deze figuren niet echt te kennen, je hebt duidelijk een mening over corrupt gedrag en suggereert dat in het ene commentaar en in het volgende trek je je keutel in.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:21
    Prachtig affiche dit. De beloning van een goede scheidsrechter. Daar doe je het voor. Gisteravond ook weer goed gefloten. Goede beoordelingen en sancties tegen de spelers. De reactie's van de stelletje azijnpissers zijn weer heerlijk om te lezen. Deze sukkels hebben nog nooit een wedstrijd gefloten. Deze laten een pupillen wedstrijd nog compleet uit de hand lopen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    maandag 23 april 2018 om 12:12
    Ik zie het: een pupillenscheids aan het woord die bij de amateurs de pupillen goed in de hand weet te houden. Besef je dat er voor dit niveau een paar andere diploma’s en vaardigheden worden gevraagd dan van een amateurscheids? Je kunt je zelf wel verbeelden al topscheids te zijn, maar dan heb je toch precies het verkeerde voorbeeld genomen. Ga maar weer aan je huiswerk want binnenkort komen de rapporten er weer aan.
    Vind ik leuk
    Hulsink +376
    maandag 23 april 2018 om 16:01
    U durft nogal iets te beweren, maar goed,
    uw mening.
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 23 april 2018 om 11:23
    Kuipers was gisteren ook niet best floot alles af en gaf telkens geel
    Vind ik leuk
    noblesse +806
    maandag 23 april 2018 om 11:24
    Volledig terecht,samen met Bas nijhuis de beste
    scheidsrechters.
    Alleen in de grachtengordel hebben ze `n andere
    visie.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:40
    Ik snap niet dat hij zo'n belangrijke wedstrijd mag fluiten. Ook gisteren maakte hij er weer een potje van. In het begin liet hij zo goed als alles lopen waardoor ik het een ordinaire schoppartij vond worden en later kon hij dit alleen nog intomen door het geven van veel gele kaarten. Als voetballer weet je niet meer waar je aan toe bent op deze manier!
    Vind ik leuk
    mcmodd +21523
    maandag 23 april 2018 om 12:19
    Vier keer geel in negen minuten, lekker hoor, zo net voor de rust. Allemaal voor AZ. Denk daar maar over na in de rust zal Kuipers gezegd hebben. Ik denk dat naast de schorsing van Van den Brom de KNVB tegen zijn schijtsen heeft gezegd: Laat hen niet met zo’n lullige schorsing alleen wegkomen mannen, doe er wat aan.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2716
    maandag 23 april 2018 om 13:25
    Wat lul je nou stom met je gele kaarten de heletijd. Kuipers floot warrig en misschien licht in het voordeel van Feyenoord maar AZ heeft totaal niet thuisgegeven en het komt zeker niet door de scheidsrechter dat AZ verloren heeft.
    Vind ik leuk
    Hulsink +376
    maandag 23 april 2018 om 15:58
    Wat zijn schijtsen?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:46
    Die kraker is nu dus al verpest!
    Vind ik leuk
    Lubje +715
    maandag 23 april 2018 om 12:44
    En dat na die zwakke vertoning in de bekerfinale!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 12:50
    Wat mij betreft staat elke arbiter boven elke verdenking. Ik probeer mij wel eens te storen aan wat oogt als een dwaling en dat lukt niet.

    Ik herinner mij ,als genieter, fijnproever en als connaisseur, van de bekerfinale de verfijnde opmaat tot het tweede doelpunt van Feyenoord.

    Liefhebbers' echter blijven hier tot in lengten van dagen compenserend jammeren en klagen en smeken om (h)erkenning van hun lachwekkende anatomische lessen in clubkleuren als een speler valt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 13:39]
    Vind ik leuk
    Rsp5 +236
    maandag 23 april 2018 om 13:22
    De Uefa heeft het liefst scheidsrechters die boven elke twijfel verheven zijn en de spelregels volgen. Nog meer kritiek op de arbitrage (na Barcelona-PSG) kunnen ze zich niet veroorloven.
    Makkali kwartfinale, Kuipers halve finale. Niet slecht hoor.

    Blom en Nijhuis zijn afgevoerd. Terecht. Blom heeft een overduidelijke voorkeur voor een bepaalde club en Nijhuis is een narcist
    Vind ik leuk
    Makis +1123
    maandag 23 april 2018 om 13:32
    snap wel waarom ze de 4e official buiten de lijnen houden... blijft geen spriet meer over anders
    Vind ik leuk
    Gid010 +672