FC Groningen pakt uit met groot nieuws: Doan blijft, twee talenten verlengen

    FC Groningen pakt uit met groot nieuws: Doan blijft, twee talenten verlengen

    maandag 23 april 2018 om 18:25

    Ritsu Doan blijft bij FC Groningen voetballen. De negentienjarige Japanner werd dit seizoen door Noorderlingen gehuurd van Gamba Osaka, maar FC Groningen heeft de linkspoot definitief vastgelegd.

    Doordat de huidige nummer 12 van de Eredivisie de optie tot koop in het huurcontract heeft gelicht, staat Doan tot medio 2021 onder contract. Ron Jans, de manager technische zaken in Groningen, is blij met de deal. "Toen wij met hem over zijn toekomst spraken, toonde hij zich heel dankbaar dat FC Groningen het heeft aangedurfd hem te halen", laat hij weten aan de clubsite. "Het publiek houdt van hem en heeft hem binnen een jaar in de armen gesloten. En wij begrijpen ons publiek.”

    De club heeft bovendien nog meer nieuws: de talentvolle middenvelders Ludovit Reis (17) en Tom van de Looi (18) hebben hun contracten verlengd. Beiden hebben zichzelf, net als Doan, tot de zomer van 2021 aan de club verbonden. "Als spelers van waarde zijn voor het eerste elftal, moet je ze ook als zodanig belonen", vertelt Jans over het tweetal. "Beiden hebben aangegeven zich bij FC Groningen verder te willen ontwikkelen. Het is geen toeval dat beide jongens dit hebben bereikt op basis van een uitstekende mentaliteit én professionaliteit."

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8338
    maandag 23 april 2018 om 18:28
    De reden dat Groningen niet nog lager staat dit seizoen. Goede set van Groningen om hem vast te leggen.
    Vind ik leuk
    GaoYao +5044
    maandag 23 april 2018 om 20:44
    Mooie speler en verstandige move van Grunn. Super om hem volgend seizoen weer te mogen zien shinen..
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:28
    Goed voor Groningen. Speler kan veel waard worden.
    Vind ik leuk
    PRICE +25754
    maandag 23 april 2018 om 18:36
    Eens een keer goed nieuws uut Groningen,kan financieel grote klapper worden.
    Goed seizoen spelen en dan winst maken.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:40
    Knap gedaan en gefeliciteerd Grunn
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11341
    maandag 23 april 2018 om 18:28
    Goede speler! Topkans voor Groningen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:28
    Heeft nijland goed gedaan!
    Vind ik leuk
    willem_hvn +161
    maandag 23 april 2018 om 18:30
    Leuk spelertje!! 19 jaar en toch al af en toe Groningen op sleeptouw nemen. Ben benieuwd hoe goed hij kan worden
    Vind ik leuk
    Pkrzz +63
    maandag 23 april 2018 om 19:48
    Nou zeker als die prutser van een Faber weg is...

    Er rust komt in de spelersgroep. Er hopelijk nog wat bijkomt. Padt nog blijft.

    Buijs een beetje uit de verf komt, maar vooral naar voren durft te voetballen. Dan komen spelers zoals Doan nog beter worden. Dan gaat hij over een aantal jaar voor een mooi prijsje weg.

    We shall see...
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 22:26]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:32
    WoW, goede zet Groningen
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:37
    Geweldig goed nieuws
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5017
    maandag 23 april 2018 om 18:39
    Overnemen van Doan is een goede zaak voor Groningen en de eredivisie.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:39
    En dan krijg je een van dezer dagen te horen dat Brands waarschijnlijk voor hem op de tribune zat onzin dus. 1Was hij er eigelijk wel of zit Vp uot de nek te kletsen?2. Was hij er wel voor wie dan?3hoop niet dat ze voor Padt gaan
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:41
    1. Brands zat er zeker. Hij was namelijk op beeld op Foxsports
    2. Voor wie hij er zat is onbekend
    3. Padt is een hartstikke goede keeper en zou een prima vervanger voor Zoet zijn, want hij is beter dan Room
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:49
    Thanks voor de info had hem niet gezien. Hij zal wel een paar spelers aan het bekijken zijn de laatste wedstrijden vooral naar keepers. Of misschien maar de jonkies die net verlengd hebben.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +357
    maandag 23 april 2018 om 18:44
    Brands kijkt voor everton, niet voor PSV. Voor 2 miljoen had brands hem wel naar everton willen halen denk ik om vervolgens wellicht te verhuren aan PSV zodat hij lozano mee kan nemen naar everton.

    Dat Doan verlengt hoeft ook niet te betekenen dat hij echt blijft. Groningen heeft investeerders nodig gehad voor deze deal en zal hem dus bij een goed bod ten alle tijden verkopen.
    Vind ik leuk
    Baijiu +1071
    maandag 23 april 2018 om 18:45
    Kan toch dat hij hem graag wilde halen maar doan een langer verblijf verkiest boven een transfer, hetgeen ik persoonlijk ook het meest verstandig vind. Bovendien mooi dat ie oprecht dankbaar is naar de club toe en met plezier het shirt blijft dragen
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:41
    JA! Hier wacht ik al maanden op ! nu kan niemand hem meer van ons afpakken. Ook blij met reis en Vd Looi mooi voor de toekomst dit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    Baijiu +1071
    maandag 23 april 2018 om 18:47
    In dat geval gefeliciteerd! Ik meen me te herinneren dat ie 2,5 kost? Is nu al meer dan het dubbele waard
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:48
    Als het goed is 2 mil.
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1152
    maandag 23 april 2018 om 19:27
    Klopt! 2 miljoen. Maar ben benieuwd of we dit ook betaald hebben. Hans kennende zal er minder betaald zijn met doorverkoop %. Ik ben ook zeer verheugd met de verlenging van de contracten van vd Looi en Reis, 3 grote talenten.
    Vind ik leuk
    Farmer +11228
    maandag 23 april 2018 om 19:52
    'Toch een lichtpuntje, in een bitter-duister seizoen waar eigenlijk geen touw aan vast te knopen viel.

    Over het algemeen waren we ónder de maat, dit seizoen, op een paar ráre oplevingen na..

    -Niet verloren van SCH, zowel uit als thuis mag ook gezien worden als een niet compleet gefaald seizoen(liefst iig 1x winnen toch? :P0

    -Ondanks de ráre series die FCG soms neerzette December 2017 is nog wel het beste voorbeeld; We winne úit bij ADO, gelijk tegen RODA in kirchrosa, gelijk thuis tegen PSV, om vervolgens met 2-0 te verliezen van Excelsior, en daarna met 4-0 Sparta een pak slaag te geven: Het komt TOTAAL niet over!!!..

    Nee een seizoen om sportief, snel te vergeten(We hebben dit jaar bv ook NIET tegen Ajax gespeeld in Groningen.... is afgelast!!... :P)

    Dan zijn dit wel de mooie berichten. Aankomende talenten die toch aan het doorbreken zijn, worden langer vastgelegd(voor het voor vdLooi ook wel mooi dat hij debuteerde tégen Willem II; de club waar zn Pa, Erwin, coach is/was.)

    Maar die Doan kon nog wel doorgroeiien tot een nieuwe Suarez/Ono, of Nevland.. Doelpunten kan hij maken, hij ziet het spel goed, sterker nog, ik zie een uitstékende spelmaker, misschien zelfs aanvoerder in Doan, voor FC Groningen.
    Vind ik leuk
    035 +4425
    maandag 23 april 2018 om 18:57
    Beetje naief denk ik. Contracten stellen niets meer voor. Hoog bedrag bieden en hij is weer weg. Dat is de realiteit.
    Vind ik leuk
    Farmer +11228
    maandag 23 april 2018 om 19:53
    Hoog bedrag?

    Aye!, Groningen heeft nu 2Mil neergelegd...Net als AZ voor Idrissi.. Bij een doorverkoop zal AZ bv mínstens 15M vragen voor een Idrissi... Dus,, tel maar uit wat FCG dus voor een prijskaart aan Doan gaat hangen dan..

    Idrissi was góed hoor, maar Doan is beter!
    Vind ik leuk
    035 +4425
    maandag 23 april 2018 om 19:56
    Ik begrijp jouw opmerking niet Farmer.
    Vind ik leuk
    Farmer +11228
    maandag 23 april 2018 om 19:59
    Dat Doan doorverkocht wordt straks, is al láng ingecalculeerd.

    In de voetballerij zijn geldbedragen gewoon tot lol-middel gedenigeerd. tientallen miljoenen; net wat de gek er voor geeft. Maar Idrissi(van AZ nu) en Doan zijn wel degelijk spelers met een goede ontwikkeling en potentie: spelers die dat geld 'marktconform' dus wel waard zijn.

    AZ gaat een leuk centje verdienen aan Idrissi met n jaartje of 2 ofzo, maar Groningen verdient denk ik meer aan Doan.
    Vind ik leuk
    035 +4425
    maandag 23 april 2018 om 20:01
    Vandaar mijn opmerking dat contracten niets mee voorstellen!!
    Vind ik leuk
    LIO7 +707
    maandag 23 april 2018 om 18:41
    Dat doet Groningen goed! Goed nieuws voor de Eredivisie dat Doan nog even blijft! Goed gedaan, Groningen!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:45
    Faber zei het al, goed gescout en ontwikkeld
    Vind ik leuk
    Farmer +11228
    maandag 23 april 2018 om 19:54
    Faber...... /proest
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:46
    3 gigantische talenten. Ben heel blij dat ze (bij)getekend hebben. Zal nog een ervaren spelmaker bij moeten, maar dan staat een uitstekend middenveld bij de FC volgend seizoen
    Vind ik leuk
    Tim +3969
    maandag 23 april 2018 om 20:13
    Nu Hrustic nog langer vast proberen te leggen, die kan de rol van spelmaker in principe aan. Zou doodzonde zijn als hij gratis de deur uitloopt volgend jaar. Komt net als Avdijaj uit een sterke Schalke-lichting met heel veel potentie.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:23
    Vind ik ook een heel leuk talent en die moet ook zeker bijtekenen, maar het middenveld kan niet bestaan uit 4 jongens van 19 jaar. Zal toch een ervaren jongen bij moeten
    Vind ik leuk
    Tim +3969
    maandag 23 april 2018 om 20:41
    Eerst ook maar eens kijken hoe Buijs de poppetjes neer wil gaan zetten, wat mij betreft is Warmerdam als verdediger in een viermans-defensie echt door de mand gevallen en doet hij er goed aan om de nieuwe trainer direct te vertellen dat hij liever weer iets op het middenveld/defensieve vleugel wil gaan doen.
    Vind ik leuk
    Dicky +18853
    maandag 23 april 2018 om 18:46
    Goed bezig daar.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:47
    Geweldig!! Mijn dag kan niet meer stuk. :) Doan gaat zeker een grote worden!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 18:49
    Echt zo!
    Vind ik leuk
    Rodajc +12760
    maandag 23 april 2018 om 18:48
    Dat de leiding bij Groningen het publiek begrijpt heb ik de laatste jaren mijn twijfels over, maar dit is een erg goede zaak voor de club. Drie aardig tot grote talenten, prima werk deze keer Groningen!
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14608
    maandag 23 april 2018 om 18:50
    Goed gedaan door Groningen. Zal later veel opbrengen, en brengt veel kwaliteit op het veld mee.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1036
    maandag 23 april 2018 om 19:00
    Yesssssssssssssss eindelijk beste FC Groningen nieuws in maanden en maanden tijd ere wie ere toekomt well done Nijland en Jans.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 19:00
    Brengt geld op als die zo door ontwikkeld
    Vind ik leuk
    klick +711
    maandag 23 april 2018 om 19:01
    raar dat top 5 niet voor Doan gaat!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 19:32
    Groningen had sowieso voorrang op doan. Optie tot koop. En hebben ze top gedaan. :) Vrees alleen wel dat hij na 1 jaar weg is haha
    Vind ik leuk
    klick +711
    maandag 23 april 2018 om 19:33
    hebben ze goed gedaan. kunnen wel cashen dan :)
    Vind ik leuk
    Farmer +11228
    maandag 23 april 2018 om 19:55
    Dat mag, met een opkoop van 2Mil, zal FCG ook een flinke som kunnen eisen natuurlijk
    Vind ik leuk
    larzyy +80
    maandag 23 april 2018 om 19:02
    Goed werk van Groningen. Deze speler heeft dit seizoen al veel betekend voor de club en zal zich nog meer (internationaal) in de kijker gaan spelen. Ook Reis wordt een goeie.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 19:04
    Forza GRUNN geweldig goed nieuws
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 19:06
    Goede zet, moeten komend jaar toch iets terug gaan doen voor hun fans en om het stadion weer te vullen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24004
    maandag 23 april 2018 om 19:48
    Doan gaat Groningen geld opleveren. Goede investering!
    Vind ik leuk
    Farmer +11228
    maandag 23 april 2018 om 20:22
    "@van Seumeren: Kopuh?" :P
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:04
    Goed nieuws voor FC-Groningen supporters. We zijn de laatste jaren niet verwent met goeie spelers, enkelen uitgezonderd natuurlijk. Je ziet nu dat het veranderde beleid van Nijland en Jans z'n vruchten opbrengt. Na deze drie spelers, staan er nog een stuk of drie uit de jeugdopleiding op de deur van het eerste elftal te kloppen. Goed gedaan van de TD. Proficiat!!!!!!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    maandag 23 april 2018 om 20:09
    Jaloers op Groningen! Leuke speler
    Vind ik leuk
    Farmer +11228
    maandag 23 april 2018 om 20:26
    Nog niet op concentreren... Jullie moeten nog 3 punten! En jullie krijgen VVV-Uit, en ADO-Thuis nog..
    Jullie grootste concurrent is NAC, die krijgen Heerenveen op bezoek dit weekend(gunstig voor jullie, denk ik), en de slotronde moet NAc het 'waarmaken' tov Twente(gúnstig voor jullie?)

    Roda is wel een tikje afhankelijk, en ondanks dat ik het altijd nog een kólere-eind vind(zal andersom net zo zijn) naar het Parkstad-Limburg', blijf ik er wel bij dat Roda, toch zéker in de Ere' thuishoort.

    Focus dáar effe op dan! Dan mag je volgend seizoen, het hele jaar, jaloers naar onze Doan kijken, en ga ik weer een jaar lang mopperen over HOE ver dat stadion van jullie wel niet is! :P
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5343
    maandag 23 april 2018 om 20:43
    Daar ligt ook de concentratie hoor, word erg spannend weer de komende tijd. En waarschijnlijk daarna weer stressen in de nacompetitie. Als rodafan zijn we inmiddels wel wat gewend maar toch.

    En met de jaloezie valt het wel mee, niemand kan ten slotte tippen aan onze Rutjes ;)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:27
    Goeie zaak voor Groningen! Prima spelers, zeker Doan.
    Vind ik leuk
    DuWijk +298
    maandag 23 april 2018 om 20:28
    Had ik niet verwacht. Goede zaak van Fc Groningen! Talentvolle jongens.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:54
    Een van de talentvolste spelers van de eredivisie
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 21:09
    Goede zet en een groeibriljantje in de dop.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26723
    maandag 23 april 2018 om 21:17
    Doan kan zekers nog wel een paar stappen omhoog aan.
    Vind ik leuk
    Maan88 +2905
    maandag 23 april 2018 om 21:20
    Blij voor Groningen dat het gelukt is ze te behouden en mooi voor de eredivisie dat ze niet al weggeplukt worden door buitenlandse clubs. Hier gaat Groningen veel plezier aan beleven en uiteindelijk ook de financiën zullen een boost gaan krijgen. Hoop dat ze volgend seizoen een beter sportief jaar krijgen want dit jaar was niet veel soeps
    Vind ik leuk
    Tweey +1922
    maandag 23 april 2018 om 22:52
    Wie?
    Vind ik leuk
    Blueman +865
    dinsdag 24 april 2018 om 00:13
    Goed gedaan FC!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Groningen pakt uit met groot nieuws: Doan blijft, twee talenten verlengen