FC Groningen pakt uit met groot nieuws: Doan blijft, twee talenten verlengen

FC Groningen pakt uit met groot nieuws: Doan blijft, twee talenten verlengen

maandag 23 april 2018 om 18:25

Ritsu Doan blijft bij FC Groningen voetballen. De negentienjarige Japanner werd dit seizoen door Noorderlingen gehuurd van Gamba Osaka, maar FC Groningen heeft de linkspoot definitief vastgelegd.

Doordat de huidige nummer 12 van de Eredivisie de optie tot koop in het huurcontract heeft gelicht, staat Doan tot medio 2021 onder contract. Ron Jans, de manager technische zaken in Groningen, is blij met de deal. "Toen wij met hem over zijn toekomst spraken, toonde hij zich heel dankbaar dat FC Groningen het heeft aangedurfd hem te halen", laat hij weten aan de clubsite. "Het publiek houdt van hem en heeft hem binnen een jaar in de armen gesloten. En wij begrijpen ons publiek.”

De club heeft bovendien nog meer nieuws: de talentvolle middenvelders Ludovit Reis (17) en Tom van de Looi (18) hebben hun contracten verlengd. Beiden hebben zichzelf, net als Doan, tot de zomer van 2021 aan de club verbonden. "Als spelers van waarde zijn voor het eerste elftal, moet je ze ook als zodanig belonen", vertelt Jans over het tweetal. "Beiden hebben aangegeven zich bij FC Groningen verder te willen ontwikkelen. Het is geen toeval dat beide jongens dit hebben bereikt op basis van een uitstekende mentaliteit én professionaliteit."

Plaats een reactie

maandag 23 april 2018 om 18:28
De reden dat Groningen niet nog lager staat dit seizoen. Goede set van Groningen om hem vast te leggen.
Vind ik leuk
GaoYao +5039
maandag 23 april 2018 om 20:44
Mooie speler en verstandige move van Grunn. Super om hem volgend seizoen weer te mogen zien shinen..
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:28
Goed voor Groningen. Speler kan veel waard worden.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:36
Eens een keer goed nieuws uut Groningen,kan financieel grote klapper worden.
Goed seizoen spelen en dan winst maken.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:40
Knap gedaan en gefeliciteerd Grunn
Vind ik leuk
Hattrick +9572
maandag 23 april 2018 om 18:42
Was ook wel te verwachten. Voor Groningen natuurlijk een uitstekende speler!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:41
Kan bij elke club spelen in Nederland. Derksen praat veel onzin maar had gelijk toen hij zei dat Doan de revelatie op zijn positie is.
Vind ik leuk
Hattrick +9572
dinsdag 24 april 2018 om 08:03
Nou ja, voor Groninger zeker een goede speler, maar ik zie hem nog niet als aanwinst voor Ajax, Psv of Feyenoord.
Vind ik leuk
jave +1458
dinsdag 24 april 2018 om 08:20
Klopt. Voorwaarde in een dergelijk geval is minimaal dat hij daar speelt en dat doet hij voorlopig nog niet. Ik zie om die reden tevens niet dat spelers van de door jou genoemde clubs een aanwinst zijn voor Groningen..
Vind ik leuk
Hattrick +9572
dinsdag 24 april 2018 om 08:24
Hahahaha
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:28
Goede speler! Topkans voor Groningen.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:28
Heeft nijland goed gedaan!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:30
Leuk spelertje!! 19 jaar en toch al af en toe Groningen op sleeptouw nemen. Ben benieuwd hoe goed hij kan worden
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:48
Nou zeker als die prutser van een Faber weg is...

Er rust komt in de spelersgroep. Er hopelijk nog wat bijkomt. Padt nog blijft.

Buijs een beetje uit de verf komt, maar vooral naar voren durft te voetballen. Dan komen spelers zoals Doan nog beter worden. Dan gaat hij over een aantal jaar voor een mooi prijsje weg.

We shall see...
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 22:26]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:32
WoW, goede zet Groningen
Vind ik leuk
#KeizerIn +4428
maandag 23 april 2018 om 18:34
Lekker bezig Groningen! Gaan volgend jaar gewoon weer meedoen in de subtop.
Vind ik leuk
#Keizerout +17280
maandag 23 april 2018 om 19:27
Dan mag er denk ik nog wel wat bij, want dit seizoen was het niet best, en Mahi en Idrissi ben je kwijt.
Vind ik leuk
Farmer +8392
maandag 23 april 2018 om 19:45
Ja? Kom je Mahi ophalen? Wat voor kleur strík wil je dr omheen?? :P hahaha

Nah, dit is een goede zet. Logisch wellicht, maar er hing een prijskaartje aan Doan.

Desalniettemin zou Nijland natuurlijk achterlijk zijn om, na dít seizoen van Doan, die prijskaart niet gewoon neer te tellen.
'Das gewoon goud zoaken doun in Grunn'.
Vind ik leuk
#Keizerout +17280
maandag 23 april 2018 om 19:51
Doe maar groen wit, dat hebben jullie vast wel. Ja hartstikke leuk dat je van Mahi af wilt, maar het is met 7 goals en 5 assists wel jullie meest productieve speler.
Als Groningen in de subtop wil eindigen is alleen Doan houden en Van de Looi en Reis verlengen niet genoeg.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 23:00
Klopt wel maar mahi heeft een vreselijke mentaliteit hij denkt zelf al dat hij de nieuwe Messi is ...... nou we zullen zien of hij een stap hoger aankan
Vind ik leuk
#Keizerout +17280
maandag 23 april 2018 om 23:06
Ik denk dat hij een stap hoger aankan. Of in ieder geval met één of twee stappen op een goed niveau terechtkomt.
Alleen als Mahi vertrekt en Padt ook, wat me niet zou verbazen mag er wel een heleboel bij, want het is nu al te weinig voor de subtop.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 23:11
Kwa mahi moet ik het nog zien kwa kwaliteit zal het wel lukken maar kwa mentaliteit denk ik niet maar mischien gaat hij mij verbazen en ja groningen zal zich nog moeten versterken om weer aan te sluiten want dit seizoen was niet best
Vind ik leuk
#Keizerout +17280
maandag 23 april 2018 om 23:20
Ik denk wel dat hij dat redt. Misschien gaat hij één keer ergens op zijn bek, omdat hij het niet op talent alleen redt, maar hij komt uiteindelijk wel goed terecht verwacht ik.
Ja, ik kan echt weinig interessante spelers opnoemen. Een aantal die wel leuk mee kunnen voetballen als de rest goed is, maar de rest is niet goed. Bacuna, Doan en Memisevic is niet genoeg voor de subtop.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:37
Geweldig goed nieuws
Vind ik leuk
tikkietoe +4354
maandag 23 april 2018 om 18:39
Overnemen van Doan is een goede zaak voor Groningen en de eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:39
En dan krijg je een van dezer dagen te horen dat Brands waarschijnlijk voor hem op de tribune zat onzin dus. 1Was hij er eigelijk wel of zit Vp uot de nek te kletsen?2. Was hij er wel voor wie dan?3hoop niet dat ze voor Padt gaan
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:41
1. Brands zat er zeker. Hij was namelijk op beeld op Foxsports
2. Voor wie hij er zat is onbekend
3. Padt is een hartstikke goede keeper en zou een prima vervanger voor Zoet zijn, want hij is beter dan Room
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:49
Thanks voor de info had hem niet gezien. Hij zal wel een paar spelers aan het bekijken zijn de laatste wedstrijden vooral naar keepers. Of misschien maar de jonkies die net verlengd hebben.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:44
Brands kijkt voor everton, niet voor PSV. Voor 2 miljoen had brands hem wel naar everton willen halen denk ik om vervolgens wellicht te verhuren aan PSV zodat hij lozano mee kan nemen naar everton.

Dat Doan verlengt hoeft ook niet te betekenen dat hij echt blijft. Groningen heeft investeerders nodig gehad voor deze deal en zal hem dus bij een goed bod ten alle tijden verkopen.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:45
Kan toch dat hij hem graag wilde halen maar doan een langer verblijf verkiest boven een transfer, hetgeen ik persoonlijk ook het meest verstandig vind. Bovendien mooi dat ie oprecht dankbaar is naar de club toe en met plezier het shirt blijft dragen
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:41
JA! Hier wacht ik al maanden op ! nu kan niemand hem meer van ons afpakken. Ook blij met reis en Vd Looi mooi voor de toekomst dit.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 18:48]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:47
In dat geval gefeliciteerd! Ik meen me te herinneren dat ie 2,5 kost? Is nu al meer dan het dubbele waard
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:48
Als het goed is 2 mil.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:27
Klopt! 2 miljoen. Maar ben benieuwd of we dit ook betaald hebben. Hans kennende zal er minder betaald zijn met doorverkoop %. Ik ben ook zeer verheugd met de verlenging van de contracten van vd Looi en Reis, 3 grote talenten.
Vind ik leuk
Farmer +8392
maandag 23 april 2018 om 19:52
'Toch een lichtpuntje, in een bitter-duister seizoen waar eigenlijk geen touw aan vast te knopen viel.

Over het algemeen waren we ónder de maat, dit seizoen, op een paar ráre oplevingen na..

-Niet verloren van SCH, zowel uit als thuis mag ook gezien worden als een niet compleet gefaald seizoen(liefst iig 1x winnen toch? :P0

-Ondanks de ráre series die FCG soms neerzette December 2017 is nog wel het beste voorbeeld; We winne úit bij ADO, gelijk tegen RODA in kirchrosa, gelijk thuis tegen PSV, om vervolgens met 2-0 te verliezen van Excelsior, en daarna met 4-0 Sparta een pak slaag te geven: Het komt TOTAAL niet over!!!..

Nee een seizoen om sportief, snel te vergeten(We hebben dit jaar bv ook NIET tegen Ajax gespeeld in Groningen.... is afgelast!!... :P)

Dan zijn dit wel de mooie berichten. Aankomende talenten die toch aan het doorbreken zijn, worden langer vastgelegd(voor het voor vdLooi ook wel mooi dat hij debuteerde tégen Willem II; de club waar zn Pa, Erwin, coach is/was.)

Maar die Doan kon nog wel doorgroeiien tot een nieuwe Suarez/Ono, of Nevland.. Doelpunten kan hij maken, hij ziet het spel goed, sterker nog, ik zie een uitstékende spelmaker, misschien zelfs aanvoerder in Doan, voor FC Groningen.
Vind ik leuk
035 +2700
maandag 23 april 2018 om 18:57
Beetje naief denk ik. Contracten stellen niets meer voor. Hoog bedrag bieden en hij is weer weg. Dat is de realiteit.
Vind ik leuk
Farmer +8392
maandag 23 april 2018 om 19:53
Hoog bedrag?

Aye!, Groningen heeft nu 2Mil neergelegd...Net als AZ voor Idrissi.. Bij een doorverkoop zal AZ bv mínstens 15M vragen voor een Idrissi... Dus,, tel maar uit wat FCG dus voor een prijskaart aan Doan gaat hangen dan..

Idrissi was góed hoor, maar Doan is beter!
Vind ik leuk
035 +2700
maandag 23 april 2018 om 19:56
Ik begrijp jouw opmerking niet Farmer.
Vind ik leuk
Farmer +8392
maandag 23 april 2018 om 19:59
Dat Doan doorverkocht wordt straks, is al láng ingecalculeerd.

In de voetballerij zijn geldbedragen gewoon tot lol-middel gedenigeerd. tientallen miljoenen; net wat de gek er voor geeft. Maar Idrissi(van AZ nu) en Doan zijn wel degelijk spelers met een goede ontwikkeling en potentie: spelers die dat geld 'marktconform' dus wel waard zijn.

AZ gaat een leuk centje verdienen aan Idrissi met n jaartje of 2 ofzo, maar Groningen verdient denk ik meer aan Doan.
Vind ik leuk
035 +2700
maandag 23 april 2018 om 20:01
Vandaar mijn opmerking dat contracten niets mee voorstellen!!
Vind ik leuk
LIO7 +69
maandag 23 april 2018 om 18:41
Dat doet Groningen goed! Goed nieuws voor de Eredivisie dat Doan nog even blijft! Goed gedaan, Groningen!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:45
Faber zei het al, goed gescout en ontwikkeld
Vind ik leuk
Farmer +8392
maandag 23 april 2018 om 19:54
Faber...... /proest
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:46
3 gigantische talenten. Ben heel blij dat ze (bij)getekend hebben. Zal nog een ervaren spelmaker bij moeten, maar dan staat een uitstekend middenveld bij de FC volgend seizoen
Vind ik leuk
Tim +2932
maandag 23 april 2018 om 20:13
Nu Hrustic nog langer vast proberen te leggen, die kan de rol van spelmaker in principe aan. Zou doodzonde zijn als hij gratis de deur uitloopt volgend jaar. Komt net als Avdijaj uit een sterke Schalke-lichting met heel veel potentie.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:23
Vind ik ook een heel leuk talent en die moet ook zeker bijtekenen, maar het middenveld kan niet bestaan uit 4 jongens van 19 jaar. Zal toch een ervaren jongen bij moeten
Vind ik leuk
Tim +2932
maandag 23 april 2018 om 20:41
Eerst ook maar eens kijken hoe Buijs de poppetjes neer wil gaan zetten, wat mij betreft is Warmerdam als verdediger in een viermans-defensie echt door de mand gevallen en doet hij er goed aan om de nieuwe trainer direct te vertellen dat hij liever weer iets op het middenveld/defensieve vleugel wil gaan doen.
Vind ik leuk
Dicky +14830
maandag 23 april 2018 om 18:46
Goed bezig daar.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:47
Geweldig!! Mijn dag kan niet meer stuk. :) Doan gaat zeker een grote worden!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:49
Echt zo!
Vind ik leuk
Rodajc +7955
maandag 23 april 2018 om 18:48
Dat de leiding bij Groningen het publiek begrijpt heb ik de laatste jaren mijn twijfels over, maar dit is een erg goede zaak voor de club. Drie aardig tot grote talenten, prima werk deze keer Groningen!
Vind ik leuk
Noudyo. +14898
maandag 23 april 2018 om 18:50
Goed gedaan door Groningen. Zal later veel opbrengen, en brengt veel kwaliteit op het veld mee.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:00
Yesssssssssssssss eindelijk beste FC Groningen nieuws in maanden en maanden tijd ere wie ere toekomt well done Nijland en Jans.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:00
Brengt geld op als die zo door ontwikkeld
Vind ik leuk
klick +367
maandag 23 april 2018 om 19:01
raar dat top 5 niet voor Doan gaat!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:32
Groningen had sowieso voorrang op doan. Optie tot koop. En hebben ze top gedaan. :) Vrees alleen wel dat hij na 1 jaar weg is haha
Vind ik leuk
klick +367
maandag 23 april 2018 om 19:33
hebben ze goed gedaan. kunnen wel cashen dan :)
Vind ik leuk
Farmer +8392
maandag 23 april 2018 om 19:55
Dat mag, met een opkoop van 2Mil, zal FCG ook een flinke som kunnen eisen natuurlijk
Vind ik leuk
larzyy +85
maandag 23 april 2018 om 19:02
Goed werk van Groningen. Deze speler heeft dit seizoen al veel betekend voor de club en zal zich nog meer (internationaal) in de kijker gaan spelen. Ook Reis wordt een goeie.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:04
Forza GRUNN geweldig goed nieuws
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:06
Goede zet, moeten komend jaar toch iets terug gaan doen voor hun fans en om het stadion weer te vullen.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:48
Doan gaat Groningen geld opleveren. Goede investering!
Vind ik leuk
Farmer +8392
maandag 23 april 2018 om 20:22
"@van Seumeren: Kopuh?" :P
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:04
Goed nieuws voor FC-Groningen supporters. We zijn de laatste jaren niet verwent met goeie spelers, enkelen uitgezonderd natuurlijk. Je ziet nu dat het veranderde beleid van Nijland en Jans z'n vruchten opbrengt. Na deze drie spelers, staan er nog een stuk of drie uit de jeugdopleiding op de deur van het eerste elftal te kloppen. Goed gedaan van de TD. Proficiat!!!!!!
Vind ik leuk
Rodapaus +4421
maandag 23 april 2018 om 20:09
Jaloers op Groningen! Leuke speler
Vind ik leuk
Farmer +8392
maandag 23 april 2018 om 20:26
Nog niet op concentreren... Jullie moeten nog 3 punten! En jullie krijgen VVV-Uit, en ADO-Thuis nog..
Jullie grootste concurrent is NAC, die krijgen Heerenveen op bezoek dit weekend(gunstig voor jullie, denk ik), en de slotronde moet NAc het 'waarmaken' tov Twente(gúnstig voor jullie?)

Roda is wel een tikje afhankelijk, en ondanks dat ik het altijd nog een kólere-eind vind(zal andersom net zo zijn) naar het Parkstad-Limburg', blijf ik er wel bij dat Roda, toch zéker in de Ere' thuishoort.

Focus dáar effe op dan! Dan mag je volgend seizoen, het hele jaar, jaloers naar onze Doan kijken, en ga ik weer een jaar lang mopperen over HOE ver dat stadion van jullie wel niet is! :P
Vind ik leuk
Rodapaus +4421
maandag 23 april 2018 om 20:43
Daar ligt ook de concentratie hoor, word erg spannend weer de komende tijd. En waarschijnlijk daarna weer stressen in de nacompetitie. Als rodafan zijn we inmiddels wel wat gewend maar toch.

En met de jaloezie valt het wel mee, niemand kan ten slotte tippen aan onze Rutjes ;)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:27
Goeie zaak voor Groningen! Prima spelers, zeker Doan.
Vind ik leuk
DuWijk +282
maandag 23 april 2018 om 20:28
Had ik niet verwacht. Goede zaak van Fc Groningen! Talentvolle jongens.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:54
Een van de talentvolste spelers van de eredivisie
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:09
Goede zet en een groeibriljantje in de dop.
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
maandag 23 april 2018 om 21:17
Doan kan zekers nog wel een paar stappen omhoog aan.
Vind ik leuk
Maan88 +2090
maandag 23 april 2018 om 21:20
Blij voor Groningen dat het gelukt is ze te behouden en mooi voor de eredivisie dat ze niet al weggeplukt worden door buitenlandse clubs. Hier gaat Groningen veel plezier aan beleven en uiteindelijk ook de financiën zullen een boost gaan krijgen. Hoop dat ze volgend seizoen een beter sportief jaar krijgen want dit jaar was niet veel soeps
Vind ik leuk
Tweey +971
maandag 23 april 2018 om 22:52
Wie?
Vind ik leuk
Blueman +797
dinsdag 24 april 2018 om 00:13
Goed gedaan FC!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Groningen pakt uit met groot nieuws: Doan blijft, twee talenten verlengen