Onderzoek toont enorm inkomensverschil tussen Messi en Ronaldo aan

Onderzoek toont enorm inkomensverschil tussen Messi en Ronaldo aan

maandag 23 april 2018 om 20:16

Lionel Messi is met grote afstand de best betaalde voetballer van de planeet. France Football brengt maandag cijfers naar buiten van de inkomens van 's werelds grootste vedetten en de Argentijn haalt moeiteloos de hoogste notering. Dit seizoen harkte hij al 126 miljoen euro binnen.

Daarmee is Messi de enige speler die de grens van honderd miljoen slecht. Tweede op de lijst is Cristiano Ronaldo, die in de huidige jaargang een inkomen van 94 miljoen euro genereerde. Voor datzelfde bedrag werd hij in 2009 door Real Madrid overgenomen van Manchester United. Neymar complementeert de top drie met 'slechts' 81,5 miljoen, daarachter volgen Gareth Bale en Gérard Piqué.

Het Duitse medium Der Westen rekende uit dat Messi met zijn 126 miljoen zo'n 25.000 euro per speelminuut mag bijschrijven. Een volledige wedstrijd levert de linksbenige dribbelaar al een vermogen van ruim twee miljoen op. Zijn landgenoot Diego Simeone is overigens de op twee na best betaalde trainer in de mondiale voetbalwereld: alleen José Mourinho en Marcello Lippi scoren hoger.

Spelers:
1. Lionel Messi (FC Barcelona): 126 miljoen euro
2. Cristiano Ronaldo (Real Madrid): 94 miljoen euro
3. Neymar (Paris Saint-Germain): 81,5 miljoen euro
4. Gareth Bale (Real Madrid): 44 miljoen euro 
5. Gérard Piqué (FC Barcelona): 29 miljoen euro

Trainers:
1. Jose Mourinho (Manchester United): 26 miljoen euro
2. Marcello Lippi (China): 23 miljoen euro
3. Diego Simeone (Atlético Madrid): 22 miljoen euro
4. Zinedine Zidane (Real Madrid): 21 miljoen euro
5. Pep Guardiola (Manchester City): 20 miljoen euro

Plaats een reactie

maandag 23 april 2018 om 20:19
Wat een geld
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:21
Omgerekend meer dan waard!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:22
Zwamneus. Waar is je omrekentabel?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:25
Haha zwamneus? Wat doe je raar man!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:22
Verhoeven was de dikst betaalde speler....
Vind ik leuk
035 +2712
maandag 23 april 2018 om 20:24
LOL!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
Farmer +8433
maandag 23 april 2018 om 20:33
Vergeet Boem-boem-Theo niet hé!!
Die légendarische sprint van hem in de Kuip!!
Wát een Held!!!
(Hij had het figuur er totaal niet voor, maar hij probeerde het wel! Karakter! Hij stond voor lúl, maar hij kreeg het applaus voor zijn inzet. Legendarisch! Verhoeven net zo trouwens; 'Dikke lompe plomperd', en het kom hem echt NIKS schelen, hij was een goeie keeper. Ajax heeft m niet voor niks nog een jaartje als reserve genomen.
Vind ik leuk
power +4243
maandag 23 april 2018 om 20:53
vond mooi verhaal, ik lachen mij kapot om, mooie hoor
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 07:18
Vond mooi verhaal, ik lachen mij kapot om, mooie hoor
Vind ik leuk
power +4243
dinsdag 24 april 2018 om 19:00
wij hebben een papegaai hier,
Vind ik leuk
Farmer +8433
maandag 23 april 2018 om 20:31
NOOIT!!! hahaha, mafkees... laat je opnemen man... níemand is 126Mil per jaar waard.... NIEMAND!!
Vind ik leuk
:O +1719
dinsdag 24 april 2018 om 06:37
Wat zou messi dan moeten verdienen?
Vind ik leuk
power +4243
maandag 23 april 2018 om 20:47
Die clown Mourinho krijg ook veel niet normaal, met dit prestatie van United
Vind ik leuk
Hattrick +10313
maandag 23 april 2018 om 21:17
Die Ronaldo verdient dan ook maar een zakcentje :p
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:20
Echt zonde dat hij toen niet getekend had bij Ajax dan was je zo kampioen geworden. Een mooi bedrag voor Messi hij verdiend het.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:22
Nouja verdienen? Hij is een zeer goede speler de beste van de wereld momenteel maarrrrrrrr, dit is gewoon geen voetbal meer!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:22
Verdiend is eigenlijk met een -t maar wat boeid hed!
Vind ik leuk
BassieN +10962
maandag 23 april 2018 om 20:24
Ijgenleik helemaal nix
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:26
Goed zo meester!
Vind ik leuk
SimonSays +2800
maandag 23 april 2018 om 21:43
Allemaal een voldoende?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:21
Kun je heel wat arme mensen blij mee maken. Maar meneer Messi licht liever de belasting op want het was nog niet genoeg. Triest!
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:21]
Vind ik leuk
Farmer +8433
maandag 23 april 2018 om 20:36
Ja,, als je dít lees,... fenomenale voetballer hoor ,maar hierom zou ik gewoon een hékel aan hem krijgen.

'Moet hij dan nee zeggen"... PRECIES ja!!

Als Argentijn, een land waar nog verschrikkelijk veel armoede heerst, zou hij uit respect voor zijn afkomst, bv een bepaalde limiet moeten stellen; '50 miljoen is ECHT genoeg hoor!, geef de rest toch aan een goed doel als Unicef bv'...

Dan is hij écht een grootse, zo niet dé grootste, nu is hi niks meer dan een exploiterende graaier.

Ronaldo ook trouwens, 96M is ook té extreem
Vind ik leuk
power +4243
maandag 23 april 2018 om 20:55
volgens mij,,,Messi en Ronaldo geven miljoenen voor goede doel uit
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 22:32]
Vind ik leuk
kevinleo +2336
maandag 23 april 2018 om 21:14
Van Ronaldo weet ik het zeker. Hij bekostigd veel operaties, steunt onderzoeken naar kanker en helpt mensen met armoede
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:18
Messi heeft zijn eigen foundation en doet zeker veel voor goede doelen
Vind ik leuk
kevinleo +2336
dinsdag 24 april 2018 om 00:17
Een foundation heeft ongeveer elke bekende of rijke persoon op aarde. Reden: belasting aftrek!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 08:07
Tuurlijk niet. Dus elke goede doel in de wereld is voor belasting aftrek?
Vind ik leuk
kevinleo +2336
dinsdag 24 april 2018 om 08:20
Wel toevallig dat ieder persoon met een beetje poen er eentje heeft de filantropen
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 08:33
Dus als die niet helpt, is het niet goed en als die wel helpt is het ook niet goed? Hij helpt kinderen en daar gaat het om
Vind ik leuk
isnake +1926
dinsdag 24 april 2018 om 08:34
Je kan niet meer aftrekken dan je er in stopt. Het voordeel van die aftrek is dat je meer kan doen met hetzelfde geld.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:37
Messi geeft ook miljoenen aan goede doelen, het is niet zo dat hij niks doet.. bovendien is hij niet de enige met belastingproblemen. Valt wel op dat het bijna allemaal in Spanje is.. iemand een idee hoe dat zit?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:41
Ronaldo en Zlatan geven echt heel veel weg aan vooral kleine kinderen en instanties voor kinderen. Van Messi hoor je zoiets nauwelijks. Tijd terug ook, Ronaldo kwam het veld op met een aparte streep in zijn haar. Hele media viel er overheen. Achteraf bleek dat hij dat deed voor een ernstig ziek kind die een dergelijk litteken op zijn hoofd had. Dan begrijp je het i.p.v. de belasting oplichten omdat je nog niet genoeg hebt. Ik was altijd wel “fan” van Messi maar sinds dat belastinggrapje echt helemaal anti geworden.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:23
Ronaldo heeft niks voor niks al die rechtszaken tegen hem en heeft al hoogst waarschijnlijk een bedrag overgemaakt naar de belastingdienst. Mooi dat je zonder je feiten kent, een speler haat. Oooo wat leuk dat ronaldo ee stukje van zijn haar verft. Allemaal leuk en aardig, maar Messi heeft zijn eigen foundation en die helpen dagelijks kinderen in argentinie en dacht ook spanje. Als dat niet genoeg is, hij doneert daarnaast ook regelmatig aan goede doelen. Doet ook vaak mee met de goede doelen die barca zelf doet, zoals ziekenhuizen bezoeken en daar de ernstig zieke kinderen groeten en ee praatje maken. Maar hey, ronaldo heeft een stukje van zijn haar geverfd.
Vind ik leuk
kevinleo +2336
dinsdag 24 april 2018 om 00:20
Als er "hoogst waarschijnlijk" een bedrag is overgemaakt naar de belasting. Dan doet de belastingdienst in Spanje daar een officiele uitspraak over. Ronaldo is vrijgesproken destijds omdat hij gewoon direct al zijn inkomsten publiceerde. Het gene waar hij van verdacht werd was dat hij tijden zijn overgang wat ergens in juli of augustus was zijn inkomsten uit engeland van voor die periode niet zou hebben opgegeven
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 08:08
Ronaldo is niet vrijgesproken. Hij kan een bedrag van 78 miljoen euro moeten betalen en 11 maanden gevangenisstraf ofzo krijgen
Vind ik leuk
kevinleo +2336
dinsdag 24 april 2018 om 08:22
Waar lees je dat?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 08:34
Internet, ongeveer een maand geleden werd het hier ook geschreven
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:34
Grappig dat je anti messi bent en voor ronaldo terwijl ronaldo ook met die 'belastinggrapjes' te maken heeft.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:55
Ik denk dat Messi en Ronaldo heel veel (arme) mensen blij maken met hun fantastische goals, al meer dan tien jaar lang; dat is toch onbetaalbaar?
Vind ik leuk
HansVites +4114
maandag 23 april 2018 om 21:29
Inderdaad voor zulke gasten kan ik ook weinig respect opbrengen, zoveel geld hebben en dan nog de boel belazeren.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:21
Zijn weken bij dat ik ze niet verdien
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:22
Cash bedoel je?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:25
Ja, nog zo'n killing joke, Luiehond! Woordspeling op de naam Johnny Cash omdat de topic over geld gaat. Kom er maar eens op, mensen.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:28
Nou doe je het weer Zwamneus!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:36
Johnny wilt alleen cash
Vind ik leuk
Farmer +8433
maandag 23 april 2018 om 20:36
Ja, ik had het gistermorgen ook niet in mn vestzakje zitten... Moest mn achterwerk weer met Dippy vd Aldi afvegen..
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:38
Vervelend is dat he
Vind ik leuk
Setovitch +1421
maandag 23 april 2018 om 20:42
Verdien ze wel maar krijg ze niet :p
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:43]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:21
Het is nog niks, deze bedragen. Over vijf jaar verdient Messi (dan nog steeds actief) meer dan er wereldwijd omgaat in de wapenhandel. En dan nog heb je hier op VP al die wijsneuzen die "marktwerking" intypen.
Vind ik leuk
5by5 +1227
maandag 23 april 2018 om 20:22
126 miljoen is een zakcentje voor minder dan 130 miljoen kom ik mijn bed niet uit.
Vind ik leuk
Farmer +8433
maandag 23 april 2018 om 20:37
Ja ik wou net zeggen... Hij mag de bonden wel eens inlichten en een onderzoek laten doen of ze netto wel bóven het minimumloon uitkeren op deze manier!
Vind ik leuk
Utca030 +6207
maandag 23 april 2018 om 20:25
Gaat helemaal nergens meer over, wat een geld.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:26
Ik mis bij de trainers Giovanni van Bronckhorst. toch weer een ( Kut ) prijs dit seizoen.
Vind ik leuk
5by5 +1227
maandag 23 april 2018 om 20:44
Ja die Johan Cruyff schaal is een kut prijs waar je geen klote aan hebt. Moeten ze gewoon afschaffen dat waardeloze ding.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:45]
Vind ik leuk
yuuup +8029
maandag 23 april 2018 om 20:27
Een verdrietige avond in huize Ronaldo. Morgen maar weer om meer "respect" vragen.
Vind ik leuk
isnake +1926
dinsdag 24 april 2018 om 08:38
Inkomsten zijn meer dan alleen salaris.
Vind ik leuk
Boi +337
maandag 23 april 2018 om 20:29
Het is niet meer normaal hoeveel geld voetballers verdienen... en ze maken het waarschijnlijk ook nooit op ook niet...
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:31
Nee dat is nog het ergste! Dat ze het niet opmaken. Als ze het nou zouden opmaken dan zou je nog kunnen zeggen;

nou ze maken het tenminste wel op.
Vind ik leuk
SDMSIM +678
maandag 23 april 2018 om 20:33
Ach, begrijp best dat dit achterlijk veel geld is maar dit is nog niets in vergelijking met wat artiesten verdienen. Ga ff googlen wat een Taylor Swift/Adele/Ed Sheeran verdient en dan is die 126 miljoen voor de best betaalde voetballer opeens niet zoveel meer ;) uiteindelijk zijn het de besten in hun vak dus dan kan je tegenwoordig ranzig veel geld verdienen!
Vind ik leuk
klick +367
maandag 23 april 2018 om 20:31
daarom wilde ronaldo minimaal 30% erbij!
Vind ik leuk
#KeizerIn +4610
maandag 23 april 2018 om 20:31
Messi is ook een stuk beter, dus logisch. Bale en Piqué wel veel te veel geld voor hun niveau.

Ik mis wel Veltman in deze lijst.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:34]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:35
Ja meid, helemaal gelijk. Messi is stuk beter dus (omgerekend, moet je er hier op VP bijzeggen) ongeveer wel 126M per jaar waard! Misschien nog een paar M meer, omgerekend.

Messi is volgend jaar 192M waard (omgerekend), en dat is hij dan omgerekend ook waard. En in februari 2020 gaat hij door de 200M-barrière, wat tegen die tijd (omgerekend) meer dan terecht is!

Vind ik leuk
#KeizerIn +4610
maandag 23 april 2018 om 20:37
De bedragen zijn belachelijk, maar in vergelijking met Ronaldo meer dan logisch.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:40
Als iets belachelijk is, is het niet ook nog meer dan logisch. Zelfs niet als het om Ronaldo gaat. Belachelijk is belachelijk, einde verhaal.

Vind ik leuk
5by5 +1227
maandag 23 april 2018 om 20:36
2 kwartjes is niet zo veel hoor
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:36]
Vind ik leuk
stratumseind +127799
maandag 23 april 2018 om 20:32
Ik mis brenet in dit lijstje
Vind ik leuk
#KeizerIn +4610
maandag 23 april 2018 om 20:36
Heeft de gemeente euh ik bedoel PSV wel zoveel geld om hem in dit lijstje te plaatsen? ;)
Vind ik leuk
stratumseind +127799
maandag 23 april 2018 om 20:38
De gemeente heeft afgelopen weekend een paar topdagen gedraaid dus financiel zitten die er weer warmpjes bij
Vind ik leuk
#KeizerIn +4610
maandag 23 april 2018 om 20:39
Mooi!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:39
Nummer 7 achter toptalent en waardig aanvoerder voor topclubs Boilesen :)
Vind ik leuk
#KeizerIn +4610
maandag 23 april 2018 om 20:39
Boilesen wereldback!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:41
Ik mis Bazoer.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:53
Die betaalt nog gewoon contributie en moet wekelijk de shirtjes wassen...
Vind ik leuk
:O +1719
dinsdag 24 april 2018 om 09:14
Ha ha. Sterker nog. Ik mis mezelf in dit lijstje.
Vind ik leuk
Farmer +8433
maandag 23 april 2018 om 20:38
Maar als hij nu geblesseerd raakt... Moet Messi, na een maandje of 4-5 ook deelnemen dan aan de Participatiewet bv?

Or een traject Arbeids-reintegratie? :P
Genoegen nemen met een arbitrair-percentage van het wettelijk minimumloon omdat 'hij als arbeidskracht ook minder oplevert'?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:39]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:14
Nee, hij zit samen met Ronaldo, Neymar, Pique en Bale in een broodfonds. Anders hebben die arme jongens niet genoeg.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:52
van deze bedragen gaan nog eens hele grote problemen komen, is niet de vraag of maar wanneer...
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:58
Wat een bedragen

En wat een idioten bij United dat ze Mourhino zo veel betalen voor zulk afbraak voetbal
Vind ik leuk
Itsese +2912
maandag 23 april 2018 om 20:58
Gewoon gelul hier, je hebt natuurlijk geen idee, wat deze gasten moeten afstaan, aan hun hele team achter hun. Je denkt Messi? Denk 2x daar zitten een paar duizend man op kantoor. Wel leuk toch dat jij er zo diep en mensen echt persoonlijk aanvalt. Achter een computertje!
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 21:03]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:20
Lekker verdienen voor de belastingdienst ???‍♂️
Vind ik leuk
Liwwadder +3965
maandag 23 april 2018 om 21:35
Claro que si..el Messi(as) es mejor del mundo hombre! Natuurlijk is hij de best verdiende voetballer in de wereld..hij is beter.
Vind ik leuk
kees ee +477
maandag 23 april 2018 om 21:57
. . . zonde van het geld !!, . . dat kan veel beter besteed worden !!, en die voetballertjes kunnen ook voetballen voor veel minder "centen", kijk maar naar al die toppers in nederland.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:36
Ziekelijk geld..... Gaat nergens om
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:42
94 miljoen van ronaldo is bij real daar buiten verdient hij nog veeeeeel meer vorig jaar had hij totaal 250 miljoen verdiend dat was salaris bonussen en sponsoring ea sport gaming bij elkaar
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 23:22
BELACHELIJK...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 00:27
Laat Lippi maar schuiven in China.
Vind ik leuk
RDion +104
dinsdag 24 april 2018 om 00:37
En de fans die constant zeuren over ronaldo en messi, krijgen niets
Vind ik leuk
PoepWagen +1316
dinsdag 24 april 2018 om 07:17
Leuk om te zien dat het inkomensverschil ongeveer gelijk staat aan het kwaliteitsverschil. Geld liegt niet!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 09:03
Hoezo armoede in Spanje en Engeland
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onderzoek toont enorm inkomensverschil tussen Messi en Ronaldo aan