Onderzoek toont enorm inkomensverschil tussen Messi en Ronaldo aan

    Onderzoek toont enorm inkomensverschil tussen Messi en Ronaldo aan

    maandag 23 april 2018 om 20:16

    Lionel Messi is met grote afstand de best betaalde voetballer van de planeet. France Football brengt maandag cijfers naar buiten van de inkomens van 's werelds grootste vedetten en de Argentijn haalt moeiteloos de hoogste notering. Dit seizoen harkte hij al 126 miljoen euro binnen.

    Daarmee is Messi de enige speler die de grens van honderd miljoen slecht. Tweede op de lijst is Cristiano Ronaldo, die in de huidige jaargang een inkomen van 94 miljoen euro genereerde. Voor datzelfde bedrag werd hij in 2009 door Real Madrid overgenomen van Manchester United. Neymar complementeert de top drie met 'slechts' 81,5 miljoen, daarachter volgen Gareth Bale en Gérard Piqué.

    Het Duitse medium Der Westen rekende uit dat Messi met zijn 126 miljoen zo'n 25.000 euro per speelminuut mag bijschrijven. Een volledige wedstrijd levert de linksbenige dribbelaar al een vermogen van ruim twee miljoen op. Zijn landgenoot Diego Simeone is overigens de op twee na best betaalde trainer in de mondiale voetbalwereld: alleen José Mourinho en Marcello Lippi scoren hoger.

    Spelers:
    1. Lionel Messi (FC Barcelona): 126 miljoen euro
    2. Cristiano Ronaldo (Real Madrid): 94 miljoen euro
    3. Neymar (Paris Saint-Germain): 81,5 miljoen euro
    4. Gareth Bale (Real Madrid): 44 miljoen euro 
    5. Gérard Piqué (FC Barcelona): 29 miljoen euro

    Trainers:
    1. Jose Mourinho (Manchester United): 26 miljoen euro
    2. Marcello Lippi (China): 23 miljoen euro
    3. Diego Simeone (Atlético Madrid): 22 miljoen euro
    4. Zinedine Zidane (Real Madrid): 21 miljoen euro
    5. Pep Guardiola (Manchester City): 20 miljoen euro

    Plaats een reactie

    maandag 23 april 2018 om 20:19
    Wat een geld
    Vind ik leuk
    Luiehond +1881
    maandag 23 april 2018 om 20:21
    Omgerekend meer dan waard!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:22
    Zwamneus. Waar is je omrekentabel?
    Vind ik leuk
    Luiehond +1881
    maandag 23 april 2018 om 20:25
    Haha zwamneus? Wat doe je raar man!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:22
    Verhoeven was de dikst betaalde speler....
    Vind ik leuk
    035 +4441
    maandag 23 april 2018 om 20:24
    LOL!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Farmer +11256
    maandag 23 april 2018 om 20:33
    Vergeet Boem-boem-Theo niet hé!!
    Die légendarische sprint van hem in de Kuip!!
    Wát een Held!!!
    (Hij had het figuur er totaal niet voor, maar hij probeerde het wel! Karakter! Hij stond voor lúl, maar hij kreeg het applaus voor zijn inzet. Legendarisch! Verhoeven net zo trouwens; 'Dikke lompe plomperd', en het kom hem echt NIKS schelen, hij was een goeie keeper. Ajax heeft m niet voor niks nog een jaartje als reserve genomen.
    Vind ik leuk
    power +5038
    maandag 23 april 2018 om 20:53
    vond mooi verhaal, ik lachen mij kapot om, mooie hoor
    Vind ik leuk
    Eindje040 +807
    dinsdag 24 april 2018 om 07:18
    Vond mooi verhaal, ik lachen mij kapot om, mooie hoor
    Vind ik leuk
    power +5038
    dinsdag 24 april 2018 om 19:00
    wij hebben een papegaai hier,
    Vind ik leuk
    Farmer +11256
    maandag 23 april 2018 om 20:31
    NOOIT!!! hahaha, mafkees... laat je opnemen man... níemand is 126Mil per jaar waard.... NIEMAND!!
    Vind ik leuk
    :O +1832
    dinsdag 24 april 2018 om 06:37
    Wat zou messi dan moeten verdienen?
    Vind ik leuk
    power +5038
    maandag 23 april 2018 om 20:47
    Die clown Mourinho krijg ook veel niet normaal, met dit prestatie van United
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:20
    Echt zonde dat hij toen niet getekend had bij Ajax dan was je zo kampioen geworden. Een mooi bedrag voor Messi hij verdiend het.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:22
    Nouja verdienen? Hij is een zeer goede speler de beste van de wereld momenteel maarrrrrrrr, dit is gewoon geen voetbal meer!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:22
    Verdiend is eigenlijk met een -t maar wat boeid hed!
    Vind ik leuk
    BassieN +11146
    maandag 23 april 2018 om 20:24
    Ijgenleik helemaal nix
    Vind ik leuk
    Luiehond +1881
    maandag 23 april 2018 om 20:26
    Goed zo meester!
    Vind ik leuk
    SimonSays +5680
    maandag 23 april 2018 om 21:43
    Allemaal een voldoende?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2495
    maandag 23 april 2018 om 20:21
    Zijn weken bij dat ik ze niet verdien
    Vind ik leuk
    Luiehond +1881
    maandag 23 april 2018 om 20:22
    Cash bedoel je?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:25
    Ja, nog zo'n killing joke, Luiehond! Woordspeling op de naam Johnny Cash omdat de topic over geld gaat. Kom er maar eens op, mensen.
    Vind ik leuk
    Luiehond +1881
    maandag 23 april 2018 om 20:28
    Nou doe je het weer Zwamneus!
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2495
    maandag 23 april 2018 om 20:36
    Johnny wilt alleen cash
    Vind ik leuk
    Farmer +11256
    maandag 23 april 2018 om 20:36
    Ja, ik had het gistermorgen ook niet in mn vestzakje zitten... Moest mn achterwerk weer met Dippy vd Aldi afvegen..
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +2495
    maandag 23 april 2018 om 20:38
    Vervelend is dat he
    Vind ik leuk
    Setovitch +1462
    maandag 23 april 2018 om 20:42
    Verdien ze wel maar krijg ze niet :p
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:43]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:21
    Het is nog niks, deze bedragen. Over vijf jaar verdient Messi (dan nog steeds actief) meer dan er wereldwijd omgaat in de wapenhandel. En dan nog heb je hier op VP al die wijsneuzen die "marktwerking" intypen.
    Vind ik leuk
    5by5 +1265
    maandag 23 april 2018 om 20:22
    126 miljoen is een zakcentje voor minder dan 130 miljoen kom ik mijn bed niet uit.
    Vind ik leuk
    Farmer +11256
    maandag 23 april 2018 om 20:37
    Ja ik wou net zeggen... Hij mag de bonden wel eens inlichten en een onderzoek laten doen of ze netto wel bóven het minimumloon uitkeren op deze manier!
    Vind ik leuk
    Utca030 +9878
    maandag 23 april 2018 om 20:25
    Gaat helemaal nergens meer over, wat een geld.
    Vind ik leuk
    yuuup +8973
    maandag 23 april 2018 om 20:27
    Een verdrietige avond in huize Ronaldo. Morgen maar weer om meer "respect" vragen.
    Vind ik leuk
    isnake +2034
    dinsdag 24 april 2018 om 08:38
    Inkomsten zijn meer dan alleen salaris.
    Vind ik leuk
    Boi +435
    maandag 23 april 2018 om 20:29
    Het is niet meer normaal hoeveel geld voetballers verdienen... en ze maken het waarschijnlijk ook nooit op ook niet...
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:31
    Nee dat is nog het ergste! Dat ze het niet opmaken. Als ze het nou zouden opmaken dan zou je nog kunnen zeggen;

    nou ze maken het tenminste wel op.
    Vind ik leuk
    SDMSIM +715
    maandag 23 april 2018 om 20:33
    Ach, begrijp best dat dit achterlijk veel geld is maar dit is nog niets in vergelijking met wat artiesten verdienen. Ga ff googlen wat een Taylor Swift/Adele/Ed Sheeran verdient en dan is die 126 miljoen voor de best betaalde voetballer opeens niet zoveel meer ;) uiteindelijk zijn het de besten in hun vak dus dan kan je tegenwoordig ranzig veel geld verdienen!
    Vind ik leuk
    klick +733
    maandag 23 april 2018 om 20:31
    daarom wilde ronaldo minimaal 30% erbij!
    Vind ik leuk
    stratumseind +147774
    maandag 23 april 2018 om 20:32
    Ik mis brenet in dit lijstje
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15060
    maandag 23 april 2018 om 20:39
    Nummer 7 achter toptalent en waardig aanvoerder voor topclubs Boilesen :)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:41
    Ik mis Bazoer.
    Vind ik leuk
    danny9874 +901
    maandag 23 april 2018 om 22:53
    Die betaalt nog gewoon contributie en moet wekelijk de shirtjes wassen...
    Vind ik leuk
    :O +1832
    dinsdag 24 april 2018 om 09:14
    Ha ha. Sterker nog. Ik mis mezelf in dit lijstje.
    Vind ik leuk
    Farmer +11256
    maandag 23 april 2018 om 20:38
    Maar als hij nu geblesseerd raakt... Moet Messi, na een maandje of 4-5 ook deelnemen dan aan de Participatiewet bv?

    Or een traject Arbeids-reintegratie? :P
    Genoegen nemen met een arbitrair-percentage van het wettelijk minimumloon omdat 'hij als arbeidskracht ook minder oplevert'?
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:39]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 21:14
    Nee, hij zit samen met Ronaldo, Neymar, Pique en Bale in een broodfonds. Anders hebben die arme jongens niet genoeg.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4032
    maandag 23 april 2018 om 20:52
    van deze bedragen gaan nog eens hele grote problemen komen, is niet de vraag of maar wanneer...
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6427
    maandag 23 april 2018 om 20:58
    Wat een bedragen

    En wat een idioten bij United dat ze Mourhino zo veel betalen voor zulk afbraak voetbal
    Vind ik leuk
    Itsese +3952
    maandag 23 april 2018 om 20:58
    Gewoon gelul hier, je hebt natuurlijk geen idee, wat deze gasten moeten afstaan, aan hun hele team achter hun. Je denkt Messi? Denk 2x daar zitten een paar duizend man op kantoor. Wel leuk toch dat jij er zo diep en mensen echt persoonlijk aanvalt. Achter een computertje!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 21:03]
    Vind ik leuk
    Riszh +44
    maandag 23 april 2018 om 21:20
    Lekker verdienen voor de belastingdienst 🧐🤷🏾‍♂️
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3934
    maandag 23 april 2018 om 21:35
    Claro que si..el Messi(as) es mejor del mundo hombre! Natuurlijk is hij de best verdiende voetballer in de wereld..hij is beter.
    Vind ik leuk
    kees ee +507
    maandag 23 april 2018 om 21:57
    . . . zonde van het geld !!, . . dat kan veel beter besteed worden !!, en die voetballertjes kunnen ook voetballen voor veel minder "centen", kijk maar naar al die toppers in nederland.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8666
    maandag 23 april 2018 om 22:36
    Ziekelijk geld..... Gaat nergens om
    Vind ik leuk
    Hagenees +329
    maandag 23 april 2018 om 22:42
    94 miljoen van ronaldo is bij real daar buiten verdient hij nog veeeeeel meer vorig jaar had hij totaal 250 miljoen verdiend dat was salaris bonussen en sponsoring ea sport gaming bij elkaar
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 23:22
    BELACHELIJK...
    Vind ik leuk
    haarlemx +422
    dinsdag 24 april 2018 om 00:27
    Laat Lippi maar schuiven in China.
    Vind ik leuk
    RDion +119
    dinsdag 24 april 2018 om 00:37
    En de fans die constant zeuren over ronaldo en messi, krijgen niets
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1556
    dinsdag 24 april 2018 om 07:17
    Leuk om te zien dat het inkomensverschil ongeveer gelijk staat aan het kwaliteitsverschil. Geld liegt niet!
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:03
    Hoezo armoede in Spanje en Engeland
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Onderzoek toont enorm inkomensverschil tussen Messi en Ronaldo aan