Feyenoord-icoon: In mijn tijd speelden we alleen voor het kampioenschap

    Feyenoord-icoon: "In mijn tijd speelden we alleen voor het kampioenschap"

    maandag 23 april 2018 om 23:03

    Willem van Hanegem is niet bijster enthousiast over de bekerwinst van Feyenoord. De oud-middenvelder had liever gezien dat de club een serieuze gooi had gedaan naar de landstitel. In het programma Peptalk op Ziggo Sport reageert hij gelaten op de hoofdprijs die de Rotterdammers pakten ten koste van AZ.

    Als trainer van Feyenoord won Van Hanegem de KNVB Beker twee maal op rij: in 1994 en 1995. Toch springt De Kromme geen gat in de lucht nu zijn favoriete club de prijs binnenhaalt. "Dat zeg ik toch: het is leuk...", reageert hij op presentator Jack van Gelder. "In mijn tijd speelden we alleen voor het kampioenschap. Niet voor een beker..."

    In zijn column in het Algemeen Dagblad was Van Hanegem al bijzonder kritisch over de bekerfinale en dan met name over het strijdplan van AZ. Het toernooi lijkt hem überhaupt niet echt te kunnen bekoren en het pronkstuk zelf al helemaal niet. "Nu ziet-ie er wat mooier uit. Maar vroeger zeiden we: het lijkt net een dennenappel."

    Plaats een reactie

    Doe dan! +7137
    maandag 23 april 2018 om 23:07
    Ben het wel eens met Willem, het is ‘maar’ een beker. Al had ik graag gezien dat mijn club hem had gewonnen natuurlijk.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 00:23
    Dat is het hele verhaal toch... Als we deze ook nog eens hadden verloren, dan had je pas echt kut jaar gehad. Nu heb je toch nog een pleistertje op de wond.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7137
    dinsdag 24 april 2018 om 00:25
    Eens en de meeste Feyenoorders zien dat ook wel, maar er zijn ook supporters die het seizoen nu geslaagd noemen. En daar ben ik het niet mee eens.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 00:26
    Ja nee ophouden, dat slaat nergens op. Maar de beker en Robin van Persie zien op den Neerlansche velden hebben wel mijn seizoen gered. Toch nog wat kunnen genieten de tweede seizoenshelft.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7137
    dinsdag 24 april 2018 om 00:34
    Dat begrijp ik. Nou ja, volgend seizoen kan alleen maar beter gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 08:17
    Willem heeft er tenminste kijk op. De huidige supporters vieren het al als ze 2e worden.....
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +11647
    maandag 23 april 2018 om 23:07
    Willem snapt het tenminste
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1517
    maandag 23 april 2018 om 23:23
    Ik kreeg juist het idee dat die er minder en minder van snapt.
    Vind ik leuk
    Quaresma +3240
    maandag 23 april 2018 om 23:39
    Nee man. Gewoon gezever van de oude garde die het vooral leuk vinden om zoveel mogelijk negatief te zien.

    Alles is kut, vroeger was alles beter, ik, ik ik, en ga zo maar door.

    Respect voor Willem maar op een begeven moment is het ook klaar.
    Vind ik leuk
    soplul +1921
    dinsdag 24 april 2018 om 08:54
    Precies.
    Snap ook niet wat dit is om alles maar af te zeiken.
    Bang dat zijn eigen successen overvleugeld worden? Zal toch niet?

    Bekertournooi is gewoon in heel Europa een prijs.
    Alleen wij Nederlanders moeten weer zeiken.
    Want oh ja onze Eredivisie stelt zoooooo veel voor...dan valt een bekertje totaal in het niet bij die geweldige veelzeggende schaal die je kunt winnen in Nederland.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    dinsdag 24 april 2018 om 10:47
    Wat het is: De oudere generatie is gewoon verwend met geweldige successen, het Nederlandse voetbal was Wereldtop.
    Heb je dat niet meegemaakt, dan is het voetbal van nu je maatstaf en zo'n Beker al heel mooi........
    Twee verschillende werelden, je moet gewoon accepteren dat we nu "het even niet hebben" en niet blijven zeuren, maar ik begrijp het wel........
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 23:47
    Willem is een hele grote
    Vind ik leuk
    035 +2731
    dinsdag 24 april 2018 om 00:36
    Hele grote wat??
    Vind ik leuk
    Tim +2989
    maandag 23 april 2018 om 23:08
    Ik breek me al jaren het hoofd waarom die beker de dennenappel wordt genoemd, maar die Willem is zo'n genie hè, het lijkt net een dennenappel zegt 'ie.. Verdomd Willem, nu je het zo zegt.. Waarempel en waarachtig.
    Vind ik leuk
    Eendracht +12100
    maandag 23 april 2018 om 23:10
    Ik vind het meer een tros druiven..
    Vind ik leuk
    RtdDub +7088
    dinsdag 24 april 2018 om 10:06
    Hij was de eerste die dat ding een dennenappel noemde 25/30 jaar geleden.

    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    larzyy +83
    maandag 23 april 2018 om 23:10
    He Willem zet dat gemekker over die vierde plek toch eens aan de kant en ben blij dat je cluppie misschien wel direct in de groepsfase van de EL zit. Ipv azijn maar eens aan het bier....
    Klagen kan later nog.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +7137
    maandag 23 april 2018 om 23:16
    Daarvoor moet Arsenal/Marseille eerst de EL winnen he.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +6786
    maandag 23 april 2018 om 23:16
    Hij heeft wel een punt. Het is 'maar' de beker. Als Subtopper is het een geweldige prijs, dat zag je ook vorig jaar bij Vitesse. Maar ik vindt het voor de traditionele top-3 toch een beetje een troostprijs. Je wilt kampioen worden en niks anders.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +23590
    maandag 23 april 2018 om 23:20
    Lijkt me duidelijk!

    Ik vind het teleurstellend dat we dit seizoen niet de overtuiging hebben uit kunnen stralen die bij een titelhouder hoort. Had er meer van verwacht.
    Vind ik leuk
    035 +2731
    dinsdag 24 april 2018 om 00:38
    Maar toch de beker Barry!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 06:02
    In principe hebben Ajax en PSV meer geld te besteden.

    En dat zie je terug op de reservebank.
    Vind ik leuk
    danny9874 +690
    maandag 23 april 2018 om 23:13
    In Rotterdam weten ze dat ieder jaar alleen voor het kampioenschap spelen natuurlijk hetzelfde is als dat ik hoop dat Ajax weer eens met mooi voetbal kampioen wordt....;) In beide gevallen zou ik er niet op gokken!
    Vind ik leuk
    Dorzon +3684
    maandag 23 april 2018 om 23:55
    Zolang ten hag er zit gaat het niet lukken
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 00:01
    Je bedoeld dat je hoopt dat Ajax überhaupt weer een keer kampioen word, nou, zou er idd niet op gokken!;)
    Vind ik leuk
    danny9874 +690
    dinsdag 24 april 2018 om 07:14
    Die hoop is al enigszins vervlogen...
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 23:14
    In mijn tijd hebben we geen tijd voor dit gezever
    Vind ik leuk
    Kijkmaar +1762
    maandag 23 april 2018 om 23:28
    De snelste weg naar Europees voetbal, dus neem die prijs serieus.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 23:38
    Willem wil hem
    Vind ik leuk
    Vato75 +1604
    maandag 23 april 2018 om 23:56
    In zijn tijd was het nog voetbal geen buisnes
    Vind ik leuk
    035 +2731
    dinsdag 24 april 2018 om 00:41
    Bisnis? hahaha
    Vind ik leuk
    Vato75 +1604
    dinsdag 24 april 2018 om 07:03
    Bisnis stond er toch niet schele maar kan mij het verotten hoe je dat schrijft man is hier voetbal forum geen school joh
    Vind ik leuk
    Eindje040 +840
    dinsdag 24 april 2018 om 07:15
    Hahahha
    Vind ik leuk
    035 +2731
    dinsdag 24 april 2018 om 09:30
    Goede morgen aardige man.:-)
    Vind ik leuk
    VA1 +1077
    dinsdag 24 april 2018 om 00:18
    Even een off-topic vraag aan de Feyenoord fans, vorig jaar met de bekerfinale stond er buiten het stadion onder andere een kraampje dat hamburgers en pulled pork broodjes verkocht. Staan die er elke thuiswedstrijd of was dat een uitzondering? Vriendelijk volk en de lekkerste broodjes die ik ooit op heb. Niet eens duur.
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    dinsdag 24 april 2018 om 06:56
    Die op de hoek bij de kaartverkoop? Elke wedstrijd :p.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 05:59
    De beker levert wel een paar miljoen op. En met de poulefase in zicht, misschien nog wel 6 miljoen erbij.
    Vind ik leuk
    joeyvbh +1
    dinsdag 24 april 2018 om 06:45
    Willem kan het mooi vertellen, maar in zijn tijd als trainer speelde ze zeker niet elk seizoen tot het laatst voor de titel..
    Vind ik leuk
    Jozef +30941
    dinsdag 24 april 2018 om 06:47
    Sinds enkele jaren wordt dat ding groter gemaakt dan het is. In de verste verte niet te vergelijken met een kampioenschap natuurlijk. De JC schaal nog minder. Willem is tenminste nuchter en eerlijk. Mooi om te winnen, maar meer niet natuurlijk.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1483
    dinsdag 24 april 2018 om 07:21
    Het seizoen is niet ineens geslaagd. Dat hebben van Geel en Gio ook al met enige regelmaat benadrukt dat ze straks gaan uitgebreid gaan reflecteren en analyseren waar fouten gemaakt zijn en wat er verbeterd kan worden.

    Daarbuiten ben ik wel van mening dat je blij mag zijn dat je twee van de drie beschikbare prijzen pakt. Simpelweg omdat je als Feyenoord niet moet vergeten waar je vandaan komt. Er zijn weleens mindere tijden geweest dan 4 prijzen in 3 seizoenen. Hopen dat ze volgend seizoen weer serieus mee kunnen doen voor de titel.
    Vind ik leuk
    RR12 +216
    dinsdag 24 april 2018 om 07:36
    Dit weten we nu wel Willem..vroeger was alles beter-not
    Vind ik leuk
    Teo Smith +19418
    dinsdag 24 april 2018 om 08:12
    Het is goed he willem. Ouwe knorrepot. Een prijs is een prijs.
    Vind ik leuk
    rinirat +1501
    dinsdag 24 april 2018 om 08:16
    Het is een doekje voor het bloeden bij Feyenoord,stel dat ze hem niet gewonnen hadden.
    Had de trainer dan ook mogen blijven.
    Alleen maar thuiswedstrijden finale in de kuip,fantastisch publiek.
    Het kon niet mis.
    Terecht zegt Willem dat alleen het kampioenschap telt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:48
    Willem als speler en trainer was je mijn idool
    maar in de jaren 70 speelde we ook periode,s niet goed
    je was ook kritisch op jezelf dat je nooit een goede wedstrijd speelde
    Willem feyenoord is onze club
    dus als we wat winnen zijn we gewoon trots
    of het nou 1908 was of 2018 is
    als je iemand niet goed vind dan bel je hem toch op [Toornstra bv]
    jij als 1 van de grootste voetballers van Nederland ever
    kan toch wel een praatje maken met hem om hem beter te maken dan inplaats hem publiekelijk af te kraken in de media
    daar ben jij te groot voor
    elke speler zou met jou wel over voetbal willen praten
    je bent namelijk een Feyenoorder
    die kankeren onder elkaar als het slecht gaat
    naar buiten zijn wij pro Feyenoorder
    we houden van die club
    hetzelfde met Rotterdam
    de mooiste rotstad die er is
    gefeliciteerd trouwens Willem met weer een prijs
    en reken er maar op dat er meer volgen
    we houden van die club op weg naar weer een cup
    Vind ik leuk
    johan2602 +54
    woensdag 25 april 2018 om 20:54
    Zo dikwels heeft Feyenoord niet om het kampioenschap gespeeld het was alweer 18 jaar geleden .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord-icoon: "In mijn tijd speelden we alleen voor het kampioenschap"