KNVB en Nike presenteren nieuw Oranje-shirt: uittenue 'eerbetoon aan 1988'

    KNVB en Nike presenteren nieuw Oranje-shirt: uittenue 'eerbetoon aan 1988'

    Gepubliceerd: dinsdag 24 april 2018 om 09:18di 24-04-2018 om 09:18

    De KNVB heeft dinsdagochtend het nieuwe thuisshirt van het Nederlands elftal onthuld. Het tricot is gemaakt door Nike en zal voor het eerst gedragen worden op 31 mei, tijdens de oefenwedstrijd tegen Slowakije.

    De Amerikaanse sportgigant heeft ook een nieuw uitshirt ontworpen. Deze zal bestaan uit verschillende blauwe lijnen, laat de voetbalbond weten via de eigen website: een 'eerbetoon aan het shirt waarin het Nederlands elftal in 1988 het EK won'. Het thuisshirt is, met het oog op Koningsdag, per direct verkrijgbaar, terwijl het uittenue pas vanaf 17 mei in de winkel zal liggen.

    Ook de Oranje-dames worden in het nieuw gestoken. De regerend Europees kampioen zal voortaan met een leeuwin op de borst spelen, in plaats van de leeuw die ook door de mannen wordt gedragen. Het nieuwe logo zal voor het eerst te zien zijn op 8 juni, wanneer de Oranje Leeuwinnen naar Noord-Ierland afreizen voor een WK-kwalificatiewedstrijd.

    Plaats een reactie

    voetbal!!! +8939
    dinsdag 24 april 2018 om 09:21
    Prachtig shirt. Oranje en zwart. Zo hoort het.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12803
    dinsdag 24 april 2018 om 09:28
    Ok

    Ik dacht effe dat blauw het nieuwe Oranje was bij het zien van de foto bij het artikel
    Vind ik leuk
    Sanders +4131
    dinsdag 24 april 2018 om 09:52
    Oranje wit vind ik persoonlijk nog het mooist
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2706
    dinsdag 24 april 2018 om 10:30
    Die van 2014 vind ik persoonlijk ook 1 van de mooiste van de afgelopen jaren. Met name ook de rugnummers.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12385
    dinsdag 24 april 2018 om 11:29
    Ik dacht dat t Oranje en Wit moet zijn :)
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8939
    dinsdag 24 april 2018 om 12:00
    Ik haalde het door elkaar 74 was oranje/zwart, 88 was oranje/wit. Maar de foto in het artikel is met zwart...
    Vind ik leuk
    HJR +8229
    dinsdag 24 april 2018 om 12:10
    EK 2000 was toch ook Oranje /zwart?
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8939
    dinsdag 24 april 2018 om 12:22
    Klopt, vindt ik ook veel meer uitstralen dan oranje/wit of oranje/blauw.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21312
    dinsdag 24 april 2018 om 09:24
    Shirt 88 was lelijk.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13559
    dinsdag 24 april 2018 om 09:25
    Yep... jaren 80.
    Geweldige muziek
    Vreselijke voetbaltenues
    Vind ik leuk
    Bizzy +21312
    dinsdag 24 april 2018 om 09:30
    Daartegen vond ik de adidas trainingspak van 88 wel weer mooi. En ja jaren 80 muziek was geweldig :)

    Snap dat hiphop en edm muziek nog steeds niet.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13559
    dinsdag 24 april 2018 om 09:34
    Kijk-eens-mamma-zonder-handjes-muziek.

    "Look at me, i push a button on my laptop!"
    Vind ik leuk
    Bizzy +21312
    dinsdag 24 april 2018 om 09:38
    Op zolder nog een ouderwetse Technics versterker verstopt met een 8 sporen bandrecorder. Kan me de tijden nog herinneren dat ik scherp stond toen de mixen van Ben Liebrand voorbij kwamen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13559
    dinsdag 24 april 2018 om 09:44
    SL1200 MKIII.

    Niet alleen voetbal was beter in die tijd, audio apparatuur ook.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 24 april 2018 om 10:47
    Ben je echt zo dom?? Of gewoon blijven hangen in de tijd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13559
    dinsdag 24 april 2018 om 11:00
    "Of gewoon blijf hangen in de tijd"

    En dan een ander betichten van dom zijn....... zucht.

    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 24 april 2018 om 11:07
    Klein foutje.. nja goed ik heb een baan... jij droomt wss alleen maar op de bank van de goede oude tijd:)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13559
    dinsdag 24 april 2018 om 11:10
    Oh god.... Je rijdt natuurlijk ook in een auto van €80.000 en je hebt een vriendin?
    Mag hoor. Op het internet is alles mogelijk.
    Ook jezelf superieur voelen ondanks inferieur intellect.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 24 april 2018 om 11:33
    Neejoh die 80000 heb ik uitgegeven aan hoeren
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    dinsdag 24 april 2018 om 12:01
    Toch wel leuk dat je je zussen ook laat delen in je rijkdom.

    Kon het niet laten:-)
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 24 april 2018 om 12:03
    Jij bent lelijk gek
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    dinsdag 24 april 2018 om 12:06
    Misschien wel lelijk maar ik hoef een vrouw geen geld te betalen voor haar tijd en ik zoek het ook niet in mn familie.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 24 april 2018 om 12:07
    Hahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:05
    En je moeder
    Vind ik leuk
    Farmer +12663
    dinsdag 24 april 2018 om 12:03
    'Nja goed ik heb een baan.."... ERhm, wat probeer je te suggereren met die opmerking eigenlijk?

    Dat jij een beter mens bent bv? Ken je de cijfers van het CBS? De totále cijfers(die dus aangeven dat er ca 2 miljoen banen tekort zijn in Nederland, en niet die verkapte WW-cijfertjes alleen: WAO zijn ook 800k mensen, meer dan 25% vd Parttimers zoekt ook nog naar beter werk bv...).

    Vind je jezelf nu niet dom dat jij probeert je ergens bij te scharen, en jezelf wilt distantiëren van een andere medelander, die, aan het einde vd rit, in precies hetzelfde schuitje zit als jij.

    Het enige 'onderscheid' dat je maken kán is dit:

    Zij die belastingen betalen
    Zij die geen belastingen betalen.
    Zit jij bij de laatste groep, dán kún je zeggen dat je 'meer' bent, want dan hoor je tot die selectieve elite groep multi-miljardairs die boven alle wetten staan.

    Maar volgens mij betaal je gewoon belasting, dus ben je niks meer of minder als hem, of mij of wie dan ook, aan het einde vd rit.

    Ongeacht of je nu een baantje hebt of niet.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 24 april 2018 om 12:04
    Zal je het een beetje willen samenvatten? Totaal geen trek om dat te gaan lezen
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    dinsdag 24 april 2018 om 12:08
    Ik heb even de moeite genomen voor je en de beknopte versie van dit stukje is:
    JE BENT DROEVIG!!!
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 24 april 2018 om 12:10
    Fedor niet meer grappig proberen te zijn... niet je sterkste punt hoop ik
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    dinsdag 24 april 2018 om 12:15
    Daar zijn de meningen over verdeelt maar als ik het niet blijf proberen dan lukt het nooit he. Gelukkig zijn er mensen zoals jij waar ik lekker op kan blijven oefenen.
    Misschien moet je voortaan een beetje minder uit de hoogte doen
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 24 april 2018 om 12:24
    Ik doe niet uit de hoogte fedor... ik ben gewoon geweldig maat
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    dinsdag 24 april 2018 om 12:28
    Een mooie eigenschap van mensen die geweldig zijn is bescheidenheid en mensen in hun waarde laten.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 24 april 2018 om 12:30
    Ik ben geweldig en laat dat graag weten
    Vind ik leuk
    5697956 +3725
    dinsdag 24 april 2018 om 09:45
    Kun je mooi verkopen met Koningsdag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 10:44
    Voor mij doen toch de jaren 60 en 70 het. Maar de jaren 80 zijn ook niet verkeerd haha.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13559
    dinsdag 24 april 2018 om 11:04
    Oh zeker.
    Als het gaat om puur fan van 1 of 2 artiesten zijn, zijn mijn favorieten inderdaad uit de 60\70'er jaren.
    En 1 daarvan treden binnenkort op, kilometertje of 8 van mijn voordeur vandaan.
    Ernstig lang geleden dat ik naar een concert ben geweest want ja.... naar een Bowie concert gaan gaat niet meer lukken, maar een paar 100 voor een kaartje neertikken zodat ik iets dichterbij dan die 8 kilometer van het podium zit\sta, gaat me eigenlijk toch ook wel wat ver.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:01
    Nu maak je me wel benieuwd. Ik ga zelf vd zomer eric clapton, steve winwood en carlos santana zien in hyde park, londen. En daarnaast naar het festival van johan derksen met ringo starr, steve lukather, joe bonamassa en jeff beck. Wordt dus een lekker zomertje :)
    Vind ik leuk
    Eindje040 +780
    dinsdag 24 april 2018 om 12:05
    Is allemaal niks
    Vind ik leuk
    RtdDub +13559
    dinsdag 24 april 2018 om 12:05
    https://www1.ticketmaster.ie/the-rolling-stones-dublin-05-17-2018/event/1800545A96CE2C6A?artistid=5230386&majorcatid=10001&minorcatid=52

    Kaartjes van 90 tot 450 yoyo's

    Die van 90 zit jij in Nederland haast nog dichterbij het podium.
    Geweldig stadion dat Croke park, qua grote te vergelijken met Camp Nou. En daar wil je ook niet bovenste ring recht tegenover ene podium zitten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:12
    Fantastisch man. Geniet ervan! Jammer dat er binnen nu en 10/15 jaar niets meer over is van die tijd. Dan kunnen we alleen nog plaatjes draaien.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13559
    dinsdag 24 april 2018 om 12:18
    Weet niet of ik ga. Stadion concerten waren ooit leuk en uniek maar goed beschouwd is het ene drama vergeleken met kleine(re) ruimtes.


    Bowie in Ahoy en Vorst nationaal was toch net wat gaver dan hetzelfde concert in het Goffert park.

    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:50
    Ja goffert is mooi. Heb ik guns n roses gezien. Ook podia bij pinkpop en bospop zijn top. Alleen jammer dat het allemaal zo ontieglijk veel geld moet kosten.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4913
    dinsdag 24 april 2018 om 11:59
    Can we please go back to those glorydays.
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    dinsdag 24 april 2018 om 09:41
    Ik vond het prachtig, maar ik was waarschijnlijk de enige :)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19093
    dinsdag 24 april 2018 om 09:46
    Nee hoor! ;-)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19093
    dinsdag 24 april 2018 om 09:45
    Ik vond het toen een vet shirt, maar weet niet wat mij toen bezielde hahaha
    Vind ik leuk
    HJR +8229
    dinsdag 24 april 2018 om 12:12
    Het shirt was zo lelijk, dat uiteindelijk toch mooi is ;). Ik heb nog zo'n shirt van mijn vader gekregen toen we naar de huldiging gingen in Amsterdam. Je lijkt net een goudvis ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13559
    dinsdag 24 april 2018 om 09:24
    Kunnen ze daar niet beter er voor zorgen dat er soortgelijke spelers als in 88 terugkomen ipv shirtjes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 09:24
    Wauw nu op naar een eind toernooi!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    dinsdag 24 april 2018 om 09:24
    Mooi shirt. Maar om het nu een eerbetoon te noemen, ik zou het eerder gewoon weer een nieuwe marketing-actie noemen waarmee duizenden Nederlanders maximaal geld uitgeven om hun zoveelste shirtje te kopen. Rondom Oranje zou de KNVB nu niet bezig moeten zijn met het aanpassen van het shirt, maar pure focus op prestaties en inzet. Dan pas belonen met een nieuwe editie van het shirt. Of heeft de KNVB het geld zo hard nodig?
    Vind ik leuk
    Bullet +3232
    dinsdag 24 april 2018 om 09:33
    Ik was het voor een groot deel met je eens, maar jammer dat je toch weer negatief afsluit. Lees je stuk nogeens en zeg nou zelf: wat denk je dat de heren die het voetbal vertegenwoordigen hier nou aan moeten/ hebben moeten doen. Daarbij, de knvb heeft het geld gewoon nodig. Ook uit marketing. Zo kunnen we nagatief blijven doen. Niet zo zwart-wit denken.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    dinsdag 24 april 2018 om 09:45
    Mwa, ik weet niet hoe jij het vindt bij je club, maar ik vind het ook jammer dat ieder jaar ons thuis- en uitshirt weer wordt aangepast. Als je gewoon een mooi goed shirt hebt, houdt daar dan aan vast, dan krijgt zo'n tenue pas echt waarde, als het decenia gewoon autentiek blijft.
    Vind ik leuk
    Bullet +3232
    dinsdag 24 april 2018 om 09:58
    Ik snap je, maar de marketing in het voetbal is ongeveer de fundering! Geen tijd meer voor sentimenten. En ja, jammer, maar er moet verkocht worden. Ook alle reclame rondom de shirts brengt veel geld op.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    dinsdag 24 april 2018 om 10:14
    Is ook zo. En bij clubs vind ik het nog een ander verhaal dan bij landenteams. Want clubs moeten spelers kopen verkopen. KNVB levert al jaren een wanprestatie, hebben nog steeds geld genoeg en geven hiermee een verkeerd signaal af in mijn ogen. Maargoed... t heurt erbij ;-)
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    dinsdag 24 april 2018 om 10:06
    Datzelfde heb ik altijd met producten die weer eens 'vernieuwd', of 'nu nog beter recept' heten. Waarom iets veranderen dat al prima was. Meestal wordt het er niet echt beter van ook.

    Maar dan zit de marketingafdeling zonder werk. Om de één of andere reden blijkt er toch overal de drang aanwezig te zijn om steeds met wat nieuws op de proppen te komen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    dinsdag 24 april 2018 om 10:47
    Soms is er dan alleen een kreet aan toegevoegd, maar verandert er niks aan de samenstelling van een product. Soms zelfs een reden om de prijs wat op te schroeven ook.
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    dinsdag 24 april 2018 om 10:50
    Ja precies, het creëert aandacht en het triggert mensen onbewust om het dan toch maar te kopen. Het tekent ergens de psychologische domheid van de mens dat ze zich laten foppen door kreten als 'nu nóg lekkerder'.
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    dinsdag 24 april 2018 om 09:46
    1988 is 30 jaar geleden. Alleen interessant voor mensen van pakweg 35 jaar en ouder. Dat is niet de reguliere afzetmarkt voor voetbalshirts, dus ik denk niet dat dit uit commercieel oogpunt een enorme klapper zal worden. Het gros van wat tegenwoordig op voetbalsites kan lezen en schrijven heeft '88 waarschijnlijk al niet eens meegemaakt en dan zal de gevoelswaarde van een dergelijk shirt met historisch perspectief toch heel anders liggen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    dinsdag 24 april 2018 om 09:58
    Nee, het gaat ook niet om '88, maar wel dat het niets meer is dan een verkapte manier om te verbloemen dat je puur voor financieel gewin een nieuw shirt introduceert toch?
    Vind ik leuk
    Bullet +3232
    dinsdag 24 april 2018 om 09:59
    Dat denk ik ook als ik soms de reacties hier lees. '98 is door velen zelfs gemist.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    dinsdag 24 april 2018 om 10:53
    Ik denk dat je bijna gelijk hebt. Je vergeet vermoedelijk de onwaarschijnlijk grote groep van mensen die ongelukkig wordt bij het idee dat ze het allernieuwste niet in bezit hebben. Zou dat niet zelfs de grootste groep kunnen zijn? Bij mijn club sta ik voor onze supportersvereniging altijd op de Open Dag me te vergapen aan al die jongetjes en meisjes die rond de jonge papa en mama huppelen in compleet nieuwe shritjes en broekjes en zelfs soms de kousen er nieuw bij. Het jaar erop herhaalt zich dat, ongelooflijk maar waar.
    On topic: In vond en vind dat shirt uit 1988 een knap staaltje van conceptuele kunst, hartstikke mooi. Ook met dit shirt (dat ik natuurlijk never van zijn leven koop) heb ik dat. Gewoon heel mooi. Maar waarom niet kopen? Simpel: Ik heb een oranje t-shirt en trek dat gewoon aan, ook op koningsdag als het weer er zich toe leent.
    Vind ik leuk
    Nistel +3577
    dinsdag 24 april 2018 om 11:02
    Ja die groep heb je inderdaad ook, en die zal zeker significant zijn.
    Kuddegedrag en bang zijn er niet bij te horen als je niet meedoet met de koopwaanzin. Ook een soort van verslaving.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +984
    dinsdag 24 april 2018 om 09:26
    Verrassend hoor.. Nike ontwerpt 1 style en veranderd de kleuren van de landen erbij. Geen verwijzingen naar Nederland, geen mooie tekst, geen emotie. Al die onzin met verwijzingen naar vroeger.. Commerciele bullshit. Shirt op zich is wel mooi.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    dinsdag 24 april 2018 om 09:34
    Wel een aardig shirt, niet heel speciaal.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33618
    dinsdag 24 april 2018 om 09:35
    Prima shirt, maar weer geen eindtoernooi, dat is en blijft pijnlijk.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11103
    dinsdag 24 april 2018 om 09:38
    En dat is exact de reden waarom een hoop mensen waaronder ik dit mooie shirt niet zullen aanschaffen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    dinsdag 24 april 2018 om 11:00
    Eigenlijk zou je een Europees en Wereldkampioenschap in het leven moeten roepen waarin alleen de shirtjes het tegen elkaar moeten opnemen. Trek die dingen maar op exact hetzelfde geprogrameerde robots en geef allen dezelfde opdracht: zorg dat je wint en blijf sportief.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11103
    dinsdag 24 april 2018 om 09:36
    Prachtig tenue wat mij betreft! Nu heeft Oranje de laatste jaren altijd prachtige shirts gehad. Behalve dan dat tenue waarmee men in 2012 op het EK speelde. Dat shirt was niet om aan te gluren. Toch kocht ik het. Zoals ik dat altijd deed : net voor aanvang van een eindtoernooi een nieuw Oranje shirt halen. De laatste keer dat ik dus mijn Oranje tenue haalde is inmiddels alweer 4 jaar terug. Laten we hopen dat de sportieve successen van die periode weer terugkomen. Want wie heeft er nu 70 euro over voor een Nederlands Elftal shirt?
    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    dinsdag 24 april 2018 om 11:01
    Feit is wel dat je er nu 8 jaar mee doet in plaats van vier jaar, dat brengt je gemiddelde prijs op 35 euro ;-)
    Vind ik leuk
    Elchucky +163
    dinsdag 24 april 2018 om 09:38
    Die mouwen echt lelijk
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2706
    dinsdag 24 april 2018 om 09:44
    Hij was al een tijdje uitgelekt, maar ik vind het een erg mooi shirt. Alleen jammer dat Nike voor elke ploeg dezelfde template gebruikt altijd.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1548
    dinsdag 24 april 2018 om 09:59
    ‘Een eerbetoon aan het shirt van 88’.

    Ja, het shirt is oranje. Met die insteek hebben we al 30 tribune shirts na 88 gehad. Het lijkt verder in niets op het shirt van 88.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1333
    dinsdag 24 april 2018 om 10:04
    Vreselijk uitshirt weer. Wat mij betreft zou thuis oranje-zwart zijn of oranje-wit en uit zwart-oranje of wit-oranje, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24111
    dinsdag 24 april 2018 om 11:04
    Op zich een heel goede mening hoor, ik sluit me graag aan als het oranje-zwart en zwart-oranje mag zijn, de twee kleuren constrasteren beter dan oranje-wit en ik houd wel van contrasten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 11 juni 2018 om 18:42
    Zwart/ Oranje vind ik wel een mooi idee.
    Verder met je eens, Oranje met wit is mooiste.
    Oranje met zwarte broek vind ik minder.
    Vind ik leuk
    Forza u +1427
    dinsdag 24 april 2018 om 10:11
    Alles staat op de betamax banden, heb alleen geen speler meer.
    Vind ik leuk
    Fr!ts +101
    dinsdag 24 april 2018 om 11:14
    Oranje zwart vind ik veel mooier uitzien dan met blauw.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3496
    dinsdag 24 april 2018 om 11:27
    Gelukkig is de oude vertrouwde zwarte Leeuw weer terug op de borst ipv dat modern gestylde andere ding. Mooi shirt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:39
    Persoonlijk vind ik zowel het nieuwe thuis - en uitshirt geweldig mooi.

    Het spiegelen vd kleuren voor het uitshirt, wat mijn voorkeur heeft, zal helaas niet snel meer gebeuren.
    Simpelweg omdat een geheel andere (casual of trendy) kleur een groter publiek aan kan spreken. Commercieel aantrekkelijker voor vele bonden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 12:41
    super het ek'shirt is echt mooi dat lijkt me super
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 14:15
    we leven in het verleden.......
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 17:01
    lijkt totaal niet op het shirt van 88, mooiste oranje shirt aller tijden...
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 11 juni 2018 om 18:39
    Wat moeten we met dat blauw?
    Het Oranje is wel oke, maar dan graag met witte broek.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws