'NAC en FC Twente jagen op doelman; concurrentie van Lazio, Roma en Udinese'

    'NAC en FC Twente jagen op doelman; concurrentie van Lazio, Roma en Udinese'

    dinsdag 24 april 2018 om 15:56

    FC Twente en NAC Breda hebben hun oog laten vallen op Arda Akbulut, een zeventienjarige Turkse doelman van Trabzonspor. De Eredivisie-clubs hebben echter geduchte concurrentie uit Italië.

    Volgens Calciomercato zitten naast Twente en NAC ook Serie A-teams AS Roma, SS Lazio en Udinese achter Akbulut aan. De 1,95 meter lange jeugdinternational zou voor een opleidingsvergoeding kunnen worden opgepikt in Turkije. Akbulut beleeft een stormachtige ontwikkeling. Hij lijkt zaterdag wel eens te kunnen gaan debuteren voor het eerste elftal van Trabzonspor, dat het opneemt tegen Antalyaspor.

    NAC worstelt al enige tijd met de keeperskwestie. Momenteel is Nigel Bertrams de eerste keus, maar hij is niet onomstreden en blunderde onlangs in de derby tegen Willem II. De Australiër Mark Birighitti lijkt weinig vertrouwen meer te genieten in Breda. Bij Twente staat Joël Drommel doorgaans onder de lat.

    Bij Trabzonspor concurreert Akbulut onder meer met voormalig AZ-doelman Esteban. Eerste keeper Onur Recep Kivrak raakte onlangs geblesseerd.

    Plaats een reactie

    Monnikehuize +1197
    dinsdag 24 april 2018 om 16:15
    Twente? ze snappen volgens mij nog niet dat ze volgend jaar in de jupiler L spelen
    Vind ik leuk
    Vowtar +4760
    dinsdag 24 april 2018 om 16:24
    Daar spelen ze allemaal zonder keeper
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 17:56
    En dan mag je niet bezig zijn met het aantrekken van nieuwe spelers?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 17:57]
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    dinsdag 24 april 2018 om 16:15
    Denk dat bijna elke keeper een vooruit gang is voor beide clubs.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23514
    dinsdag 24 april 2018 om 16:18
    Sorry NAC en voor FC Twente helemaal een mijl op zeven. Deze jongen blijft wat dichter bij huis vermoed ik. De Italiaanse clubs zijn voor hem een stuk interessanter en alleen als hij een minderwaardigheidsprobleem heeft komt hij naar Nederland. Als FC Twente degradeert heeft Akbulut bij deze club helemaal niets te zoeken, beter nog zou hij in Trabzon kunnen blijven.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3620
    dinsdag 24 april 2018 om 17:12
    Dus moet Twente bij voorbaat maar stoppen met scouten?
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 17:59
    Last van een minderwaardigheidsprobleem omdat Maher voor Twente koos en niet voor Utrecht??
    Vind ik leuk
    sooike1973 +663
    dinsdag 24 april 2018 om 21:08
    Dit is echt de grootst mogelijke onzin!! Hoezo is een italiaanse club voor een 17e jarige interessanter dan een nederlandse? Hoezo kan hij beter op de bank of tribune bij trabzon zitten ipv eerste keeper in de ere of zelfs in de jupilerleague??

    Een 17 jarig talent moet spelen. En ja, dan is nederland misschien wel de beste keuze voor gem
    Vind ik leuk
    mcmodd +23514
    woensdag 25 april 2018 om 08:44
    Hij wordt hier echt geen keeper voor het eerste van een eredivisieclub en in het buitenland zijn heel veel goede jeugdploegen bij de Zuid-Europese clubs.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +663
    woensdag 25 april 2018 om 19:37
    En waarom wordt hij hier geen eerste keeper?? Leg dat eens goed uit? Juist bij twente en nac, die grote keepersproblemen hebben, zou hij gewoon eerste keeper kunnen worden!
    En daar leert hij vele malen meer dan bij een jeugdploegje in het buitenkand!
    Vind ik leuk
    mcmodd +23514
    donderdag 26 april 2018 om 19:16
    Te lang? Hij duikt al gauw voorbij de goal? Maar zonder dolle, het zal met de centen te maken hebben. Weet je hoeveel die knaap nu al wil hebben, en dat elke maand?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4408
    dinsdag 24 april 2018 om 16:49
    Zijn er goede Nederlandse doelmannen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 16:56
    Misschien kan die keeper eens met Unal bellen, is er wat meer kans dat hij voor een Nederlandse club kiest. Als Unal het daar naar zijn zin had tenminste.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3201
    dinsdag 24 april 2018 om 17:31
    Ach, zo weten we het bestaan van deze jongen af...
    Vind ik leuk
    sooike1973 +663
    dinsdag 24 april 2018 om 17:31
    Al die onzinreacties dat deze 2 clubs kansloos zijn...

    Iemand gelezen wat zujn leeftijd is? En in welk land heb he de meeste kans om minuten te maken? Juist!

    Dus met een verstandig stappenplan voor de opbouw van zijn carriere zijn nederlandse clubs niet kansloos!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 17:31]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 18:02
    Gaat naar Twente
    Vind ik leuk
    Cookee +10548
    dinsdag 24 april 2018 om 18:48
    Bizar dat niemand met Nederlands paspoort meer een bal kan vangen.
    En we hebben nog wel Frans Hoek binnen de grenzen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'NAC en FC Twente jagen op doelman; concurrentie van Lazio, Roma en Udinese'