Geloof in handhaving: 'Het is een niveau dat niet in de Jupiler League thuishoort'

Geloof in handhaving: 'Het is een niveau dat niet in de Jupiler League thuishoort'

dinsdag 24 april 2018 om 16:14

Roda JC is de laatste weken uitstekend op dreef met tien punten uit de laatste vijf wedstrijden. Volgens clubicoon Ger Senden moeten de Limburgers de doelstelling niet te snel bijstellen van 'degradatie voorkomen' naar 'direct handhaven'.

"Een paar weken geleden waren de play-offs nog het hoogst haalbare. Nu moeten we realistisch blijven. Als we ons direct willen handhaven moet alles meezitten. Ik bedoel: we stonden lange tijd op de positie van directe degradatie", zegt Senden tegen ELF Voetbal.

De voormalig rechtsback is desondanks hoopvol gestemd. "In de laatste paar wedstrijden zie je dat we een prima ploeg hebben. Eindelijk. De staf steekt enorm veel energie in de club en het is mooi dat we daarvoor beloond worden. Het is een niveau dat niet in de Jupiler League thuishoort." Ook trainer Robert Molenaar heeft zijn draai gevonden. "Het is een man vol passie, heeft verstand van het spelletje en past goed binnen Roda JC. De resultaten van de laatste weken doen hem en het team goed. Het versterkt de band binnen het team."

Senden gelooft in handhaving, direct of indirect. Vanuit daar zullen de Limburgers vooruit moeten. "Een paar versterkingen en Roda JC kan weer een vaste waarde in de Eredivisie worden. Daar hoop ik op voor volgend jaar. Ik weet zeker dat we dat kunnen."

Poll

Blijft Roda JC in de Eredivisie?

(4732 stemmen)

Plaats een reactie

RJC045 +532
dinsdag 24 april 2018 om 16:23
Dat we maar 16e blijven dan heb je een op papier makkelijk play-off programma.
Vind ik leuk
Rodapaus +4418
dinsdag 24 april 2018 om 16:24
Op plek 15 is het nog makkelijker...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:33
Hoop het voor Roda! Twente moet eruit!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 16:33]
Vind ik leuk
Rodapaus +4418
dinsdag 24 april 2018 om 16:24
Na dit weekend weten we meer! Maar hoop dat Roda voorzichtig weer een beetje uit het dal kan gaan klimmen
Vind ik leuk
Hattrick +9416
dinsdag 24 april 2018 om 16:29
Ik zie Roda wel in de Eredivisie blijven hoor
Vind ik leuk
Koeroe +7942
dinsdag 24 april 2018 om 16:33
Moet eerlijk zeggen dat ik voor elk seizoen hoop dat Roda er uit vliegt maar dat dit jaar voora na de winterstop verandert is. Doen t echt wel leuk laatste weken dus gun het ze meer dan een team uit de Jupiler. Succes:)
Vind ik leuk
Cookee +8548
dinsdag 24 april 2018 om 18:47
Clubs uit de Juup handhaven zich elk jaar heel makkelijk.
Maar degradatieclubs die blijven maar onderin hangen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:35
Als Roda 16e wordt hebben ze een relatief makkelijk schema. Dat moet echt geen probleem worden. 15e zou natuurlijk helemaal geweldig zijn voor Roda, maar die kans schat ik niet heel hoog, want Nac moet nog tegen Twente...
Vind ik leuk
Rodapaus +4418
dinsdag 24 april 2018 om 16:41
Nee ik ook niet maarja, zolang het nog kan. Die nacompetitie is toch behoorlijk stressen elke keer
Vind ik leuk
rjc71 +1259
dinsdag 24 april 2018 om 16:28
Roda blijft er wel in.. Met dit team,.. En hoe het nu draait.. Heb ik er meer vertrouwen in als andere jaren..
Vind ik leuk
Rodajc +7947
dinsdag 24 april 2018 om 16:37
Dit zou het beste team zijn waarmee we de nacompetitie ingaan tot dusver. Desalniettemin zegt dat helemaal niks want in de nacompetitie staan alle wedstrijden op zich, en de meest vreemde ontwikkelingen doen zich voor om uiteenlopende redenen. Ik hoop echt op de 15de plaats, hoe moeilijk dat ook wordt. Als de competitie 5 wedstrijden langer zou duren denk ik dat we het zouden redden. Molenaar heeft het knap op de rit gekregen de laatste maanden, helaas moet hij volgend jaar waarschijnlijk weer helemaal opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
FSCeara +7281
dinsdag 24 april 2018 om 23:22
Ik ben ook van mening dat jullie dit jaar beter team hebben.ben vorig jaar de wedstrijden tegen MVV geweest en daar zijn jullie dor oog van de naald gekropen met dramatisch voetbal. Hoop dat jullie je veilig spelen en de nacompetitie ontlopen
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:49
Helemaal mee eens Rodajc. De nacompetitie is een op zich zelf staande kleine competitie, waar de mindere clubs uit de J.L. zich soms de rug kunnen strekken tegen de zogenaamde betere clubs. Dan is het helemaal geen uitgemaakte zaak wie eruit vliegt of erin komt. Dit hebben we bij Roda meerdere keren meegemaakt. Menige keer dat we dachten nu is het gebeurd maar door een wonder toch nog gered.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 11:51]
Vind ik leuk
deltiaan +1022
dinsdag 24 april 2018 om 16:37
daar zou Gerrie eens gelijk in kunnen hebben
Vind ik leuk
mcmodd +18762
dinsdag 24 april 2018 om 16:37
Roda JC is wel een echte eredivisieclub en is eigenlijk aan haar eigen stand verplicht om degradatie te voorkomen. Gewoon nog twee wedstrijden winnen en dan is de kat op het bakkie ;-) Maar ook hier geldt: de onderste drie moeten echt alledrie concurrerend goed spelen en onderling uitmaken wie uiteindeliijk mag blijven. FC Twente heeft de slechtste papieren, heel gek eigenlijk. Dan heb je de vierde begroting in de ED en heb je de minste papieren. Degradatie zal ze totaal de kop kosten, ik zie ze niet eens in de JL spelen dan.
Vind ik leuk
Xanadu +83
dinsdag 24 april 2018 om 16:39
Heel gek inderdaad, maar zoals iedereen buiten Twente zal moeten toegeven, niet meer dan terecht... Buiten het belabberde spel van dit seizoen dan zelfs...
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 13:20
Ik weet niet of dat waar is Mcmodd wat je daar beweert. Bij Roda is het al jaren hommeles en ondanks dat komen er toch gemiddeld +/_ 14000 toeschouwers die allen hopen op weer betere tijden. De grote animator van toen, wijlen Nol Hendriks, is er niet meer. Dat was de persoon, ofschoon hij het ook niet alleen deed en dan bedoel ik het scouten, waaraan we als toeschouwers veel te danken hadden. Nol lag ook vaker met de leiding overhoop en ik meen ook dat een goede eredivisie waardige club een juiste bestuurssamenstelling nodig heeft. Bij Roda hebben veel te veel mensen iets te zeggen die te weinig voetbalverstand hebben en dit is nu al menig jaartje zo.
Vind ik leuk
mcmodd +18762
woensdag 25 april 2018 om 14:05
Ik volg Roda JC al jaren en vind het een typische ED-club waarvan ik hoop dat ze dat mogen blijven. Ja Nol was een drijvende kracht als het ging om goede spelers halen. Zo iemand hebben jullie weer nodig.
Vind ik leuk
Xanadu +83
dinsdag 24 april 2018 om 16:37
Ik heb helemaal niks met Roda, maar op basis van de laatste weken heb ik toch lichte hoop dat ze onze zusjes uit Bavel-Noord een hak kunnen zetten...
Vind ik leuk
mcmodd +18762
dinsdag 24 april 2018 om 16:48
Ik heb niks met hakken zetten, tenzij het betekent: de hakken in het zand zetten, maar dat is (gelukkig) heel wat anders.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 19:03
Grappig man, Bavel-noord. Zelf verzonnen?
Vind ik leuk
Boi +330
dinsdag 24 april 2018 om 16:59
Als ze bij Roda JC inderdaad denken dat ze qua niveau niet in de Jupiler League thuishoren, kunnen ze het meteen bewijzen, mochten ze wel degraderen. Dan kunnen ze meteen de daad bij het woord voeren!
Vind ik leuk
PWRJC +156
dinsdag 24 april 2018 om 17:29
Het is iig dit seizoen een stuk leuker op de tribunes. Er wordt weer gevoetbald ipv 'de bus parkeren'.
Ook het vroegtijdig verlengen met Molenaar (toen we laatste stonden) is een goed signaal.
Geen adhoc beleid meer!!
Vind ik leuk
Utca030 +6173
dinsdag 24 april 2018 om 18:16
Roda jc gaat het redde. Die horen in de eredivisie punt uit.
Vind ik leuk
Hammers96 +2007
dinsdag 24 april 2018 om 18:20
Het hele kleine stukje hoop dat wij tukkers nog hebben is dat wij een punt stelen in Arnhem , NAC thuis winnen.
Roda verliest bij VVV ( die hebben wat goed te maken met hun fans gezien de resultaten de laatste tijd) en Roda verliest van ADO die nog voor Play-Offs spelen.
Roda degradeert en twente nacompetitie op doelsaldo....
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 09:36
Jullie pakken echt geen punt tegen Vitesse en winnen tegen Nac,
geloof je het zelf als jullie tegen Vitesse verliezen is het over en uit ook 1 punt redt jullie niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 09:40]
Vind ik leuk
zondag 29 april 2018 om 18:05
Heel veel succes in de eerste divisie
Vind ik leuk
Hammers96 +2007
zondag 29 april 2018 om 18:32
Och och grote jongen ,
Twente zal met 11-12 maandjes terug zijn en uit zijn op wraak!
Vind ik leuk
maandag 30 april 2018 om 07:47
Ik hoop het voor je kleine jongen, zullen er toch diverse goede spelers moeten blijven om het verschil te maken met andere Jupiler league clubs. En daar ben ik bang voor zal een leeg loop worden, kunnen misschien een paar na Roda komen.
[Reactie gewijzigd op maandag 30 april 2018 om 07:49]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 19:14
Tijd om na 5 seizoenen net wel eens af te dalen dacht ik.
Vind ik leuk
Pruus +72
woensdag 25 april 2018 om 18:31