Wervelend Liverpool laat Roma toch nog dromen van nieuwe 'Romantada'

    Wervelend Liverpool laat Roma toch nog dromen van nieuwe 'Romantada'

    dinsdag 24 april 2018 om 22:34

    Liverpool leek de tickets voor de Champions League-finale in Kiev al te kunnen boeken, maar door twee late goals van AS Roma moeten de Engelsen daar nog even mee wachten. The Reds gaan evengoed met een comfortabele 5-2 voorsprong de return in.

    Onder aanvoering van een wereldse Mohamed Salah werd AS Roma 75 minuten weggeblazen op Anfield. De Egyptische aanvaller was met twee goals en twee assists de onbetwiste uitblinker op een memorabele avond. De fans van The Reds mogen terecht dromen van een herhaling van het Champions League-sprookje van 2005, toen AC Milan in een historische finale na strafschoppen werd geklopt. Op 26 mei wordt de finale van dit jaar in Kiev afgewerkt.

    Maar het dromen van die finale moet door de twee Roma-goals in de slotfase nog even wachten. Uitgerekend de Romeinen bewezen in de vorige ronde tegen Barcelona niet zomaar verslagen te zijn.

    Aanvankelijk leek het er niet op dat Liverpool over Roma heen zou walsen. Sterker nog, de eerste dertig minuten hadden de Romeinen de controle. Via een hard schot van Kolarov (lat) waren de bezoekers zelfs het dichtst bij de 0-1. Maar toen stak de Liverpool-storm op. Sadio Mané kreeg twee enorme kansen op rij, maar miste. Na 36 minuten werd de ban gebroken door Salah. Met een prachtig gekruld schot - onderkant lat - zette hij de 1-0 op het bord.

    Daarna was het hek van de dam en ging iedere voetballiefhebber met de minuut meer op het puntje van zijn stoel zitten. Vlak voor rust was het Salah met de tweede voor Liverpool, nu met een schitterende stift. In de tweede helft trapten de gastheren het gaspedaal nog verder in. Tussen minuut 56 en 70 scoorde Liverpool drie keer. Mané en Firmino (twee keer) tekenden voor de goals.

    Waar niemand rekening mee hield, gebeurde echter toch: Roma richtte zich op. In de laatste tien minuten scoorden de bezoekers zelfs twee keer. Eerst na een misser van Lovren, waardoor Dzeko kon scoren. Daarna maakte Perotti de 5-2 vanaf de stip, na hands van Milner. En zo kan Roma opnieuw dromen van een Remontada.

    Poll

    Wie gaat de finale halen?

    (1553 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +11601
    dinsdag 24 april 2018 om 22:37
    Er is maar 1 club die dit resultaat tegen Liverpool nog ongedaan kan maken

    De mistwedstijd: Nog altijd Liverpools grootste nederlaag

    De mistwedstrijd tegen Liverpool is voor Ajax een symbolisch duel: het markeert de doorbraak in Europa van de Amsterdammers. Maar ook in Liverpool is het duel historisch. Op een minder positieve manier.
    Liverpooltrainer Bill Shankly toonde zich geen waardig verliezer na de 5-1-zeperd in Amsterdam op 7 december 1966. Nog voordat hij de bus instapte bij het Olympisch Stadion liet hij de aanwezige pers weten dat Liverpool een week later thuis wel even met 7-0 zou winnen.
    Zijn spelers waren meer ontdaan door het resultaat, herinnert Kenneth Ashton zich. Hij reisde als journalist van de Daily Sketch de ploeg achterna. “De spelers waren, natuurlijk, in shock. Het was akelig stil in het vliegtuig terug naar Liverpool,” weet Ashton vijftig jaar later nog. “De spelers hadden het gevoel dat ze de fans teleurstelden. Maar ze hadden ook grote bewondering voor het Ajaxspel. En voor ene Johan Cruijff.”
    Ashton, die zelf ook een zwak had voor Liverpool, belde tijdens de wedstrijd elk kwartier honderd woorden door naar zijn redacteur, Andy, in Engeland. “Hij was fan van West Ham United, en had dus niets met Liverpool,” aldus Ashton. “Hij had de grootste lol. Hij vroeg bij elke treffer van Ajax die ik doorbelde of ik een leuke avond had. Na de 5-0 vroeg hij zelfs of Liverpool een beetje goed speelde.”
    De 5-1 betekent voor Liverpool nog altijd de grootste Europese nederlaag ooit in Europees verband. Toch – of misschien juist wel daardoor – wordt er bij het duel niet veel stilgestaan, aldus Ashton. “Het was sowieso een teleurstellend seizoen, zonder enige prijs. In de competitie werd de ploeg slechts vijfde, dat was misschien nog wel erger. Het was een seizoen om snel te vergeten.”
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3762
    dinsdag 24 april 2018 om 22:37
    Wat een lap tekst. Doe er wat witregels tussen, a.u.b.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    dinsdag 24 april 2018 om 22:58
    Ze zijn verblind door de eeuwige drang zich altijd maar te laten gelden. Kotsmisselijk word je ervan
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    dinsdag 24 april 2018 om 23:05
    Ja leuk verhaal maar het gaat niet over deze wedstrijd dus we hebben er niets aan. Maar vanavond heb ik in ieder geval genoten van ene Mo Salah en liverpool
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3762
    dinsdag 24 april 2018 om 23:07
    Die Salah moet toch één van de allerbeste aankopen van de eeuw zijn. Vooral als je de prijzen van tegenwoordig ziet. Normaal gesproken betaal je voor iemand die zo presteert of kan presteren meer dan 200 miljoen.
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    dinsdag 24 april 2018 om 23:25
    Roma zal zich nog flink achter de oren krabben met de fooi die ze voor hem vroegen en kregen. Een koopje al blijven de transferbedragen natuurlijk wel belachelijk.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25078
    dinsdag 24 april 2018 om 23:10
    Wauw inderdaad. Wat hebben zij 75min spektakel getoond.
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1035
    dinsdag 24 april 2018 om 22:38
    mooi verhaal, weinig inhoud kunt er niks mee
    Vind ik leuk
    Quaresma +5494
    dinsdag 24 april 2018 om 23:08
    Manman zelfs hier een Ajax topic van maken ?..
    Vind ik leuk
    Rodajc +14337
    dinsdag 24 april 2018 om 22:39
    Moet dit nou?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18855
    dinsdag 24 april 2018 om 22:39
    Mooi stukje geschiedenis. Helaas zal het daar bij blijven.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8695
    dinsdag 24 april 2018 om 22:40
    Er waren vandaag minder Ajax topics dan normaal, maar dan hoef je niet onder dit topic met Ajax aan komen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 22:50
    Mooi
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 22:57
    Mag ik ook wat van wat jij hebt genomen?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 06:59
    Gaat lekker met je denk? Dit is geen Ajax topic.
    Vind ik leuk
    Hyena +28773
    dinsdag 24 april 2018 om 22:37
    Aanvallend is Liverpool met Salah fantastisch, maar defensief is het nog te kwetsbaar. Het verval was na de wissel van Salah ook wel schrikbarend groot. Daarom zie ik de Engelsen de finale op dit moment nog niet winnen van Real of Bayern. Uiteraard wel genoten van het vertoonde spel!

    Overigens was ook zeker één, maar mogelijk zelfs twee doelpunten weer buitenspel. Met deze einduitslag kan dat uiteindelijk toch opnieuw een cruciale rol gaan spelen.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3762
    dinsdag 24 april 2018 om 22:37
    Wat een halve finale zeg. Kan niet wachten op volgende week. Moet helaas genoeg morgen de pot missen :(
    Vind ik leuk
    Rodajc +14337
    dinsdag 24 april 2018 om 22:37
    Wat een prachtige wedstrijd, echt genoten. Hoop dat Liverpool het gewoon gaat redden, heerlijke ploeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 22:38
    De Romeinen ruiken een stunt..Foei foei Liverpool.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8695
    dinsdag 24 april 2018 om 22:38
    Wat een geweldige wedstrijden dit jaar in de cl. Met afstand de leukste knockout-fase van de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 22:38
    HEerlijke avond zeg! En wat een verassend einde nog!
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4278
    dinsdag 24 april 2018 om 22:40
    Twee tegendoelpunten waren niet nodig geweest. Het maakt de return wel iets spannender om na te kijken
    Vind ik leuk
    larzyy +80
    dinsdag 24 april 2018 om 22:43
    Wat een wedstrijd. Wat een geweldige voetballer die Salah. Dit geeft Liverpool niet meer weg. Liverpool - Bayern, nu al zin in.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 22:43
    Top wedstrijd. Daarna gelijk ander net anders verzieken de boertjes het weer. Liverpool ergggggg sterk.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3793
    dinsdag 24 april 2018 om 22:44
    Jezus Mina, wat heb ik genoten van Liverpool en van Salah in het bijzonder!
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4449
    dinsdag 24 april 2018 om 22:45
    De 2 laatste tegengoals zijn jammer. Maar ik heb vertrouwen dat Klopp heeft geleerd van Barca. Verder gewoon een hele goeie wedstrijd van Liverpool. We zijn 90 minuten verwijderd van de CL finale! Zo dichtbij het winnen van het grootste prijs die te winnen valt. En wie had dat gedacht?!

    ALLEZ ALLEZ ALLEZ!
    Vind ik leuk
    JDW1988 +3047
    dinsdag 24 april 2018 om 22:51
    Hoppaaaa! Zo geweldig dit!!
    Jammer van de 2 tegengoals als je met 5-0 voor staat.
    Maar op voorhand teken je ervoor.

    Liverpool gaat hoe dan ook een doelpunt maken in Rome.

    Anyway.. genoten van mn cluppie!
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4449
    dinsdag 24 april 2018 om 22:54
    Ik geniet hier gewoon van. Genieten van deze reis! :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 22:45
    Jammer van die 2 late goals van roma, maar zorgt wel voor een leuke return
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 22:46
    Fantastic game!!!
    Vind ik leuk
    Verratti +1993
    dinsdag 24 april 2018 om 22:47
    Prachtige partij. Roma begint goed, na een half uur gaat Liverpool meedoen (Mané had een off-day). Schitterende goals en voorbereiding van Salah. Wat een speler. Na de 5-0 denkt Klopp dat het mooi is en gaat begrijpelijk wisselen. Twee Italiaanse goals zijn het gevolg. Volgende week weer lekker kijken. Een top-avond.



    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 22:47]
    Vind ik leuk
    Scouse96 +111
    dinsdag 24 april 2018 om 22:59
    Wat een pot zeg! Alleen die 2 tegengoals.. Toch heb ik er alle vertrouwen in dat we naar Kiev gaan. Met invallers als Wijnaldum op het middenveld lever je t.o.v. Oxlade gelukkig weinig in..lijkt me helaas einde seizoen voor hem.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91515
    dinsdag 24 april 2018 om 23:02
    Jammer van de twee tegen goals. Maar dit gaat appeltje eitje worden.


    Mooie pot, Salah weergaloos!
    Vind ik leuk
    Het Brein +4004
    dinsdag 24 april 2018 om 23:23
    Liverpool wordt de verdiende CL winnaar. Die Farao is echt niet meer te stoppen!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    dinsdag 24 april 2018 om 23:32
    Echt Liverpool in de notendop

    Toch zo simpel weer 2 goals weg geven

    Top wedstrijd verder natuurlijk
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 00:12
    Dit is nu reclame voor het voetbal.

    Mooi als liverpool nu eens de cl zou winnen ipv de traditionele topclubs.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 01:17
    Heerlijke pot gezien van 2 clubs die ik vooraf niet in de halve finale verwacht had. Die 2 late tegengoals van roma zijn leuk voor de return. Geloof er alleen niet echt in dat roma ook dit recht kan zetten thuis.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    woensdag 25 april 2018 om 02:16
    Salah is een geweldenaar maar vindt Firmino ook een wereldspeler, echt een geweldige spits die alles beheert.
    Vind ik leuk
    Boi +567
    woensdag 25 april 2018 om 08:26
    Prachtig dit!! Ik heb een huisgenoot die Liverpool-fan is... die heeft zitten vloeken... Ik ben onpartijdig tussen deze twee, maar ik zou het ergens wel mooi vinden als AS Roma nog met 3-0 zou winnen in de return. Als is de kans natuurlijk vrijwel nihil.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Wervelend Liverpool laat Roma toch nog dromen van nieuwe 'Romantada'