Wervelend Liverpool laat Roma toch nog dromen van nieuwe 'Romantada'

Wervelend Liverpool laat Roma toch nog dromen van nieuwe 'Romantada'

dinsdag 24 april 2018 om 22:34

Liverpool leek de tickets voor de Champions League-finale in Kiev al te kunnen boeken, maar door twee late goals van AS Roma moeten de Engelsen daar nog even mee wachten. The Reds gaan evengoed met een comfortabele 5-2 voorsprong de return in.

Onder aanvoering van een wereldse Mohamed Salah werd AS Roma 75 minuten weggeblazen op Anfield. De Egyptische aanvaller was met twee goals en twee assists de onbetwiste uitblinker op een memorabele avond. De fans van The Reds mogen terecht dromen van een herhaling van het Champions League-sprookje van 2005, toen AC Milan in een historische finale na strafschoppen werd geklopt. Op 26 mei wordt de finale van dit jaar in Kiev afgewerkt.

Maar het dromen van die finale moet door de twee Roma-goals in de slotfase nog even wachten. Uitgerekend de Romeinen bewezen in de vorige ronde tegen Barcelona niet zomaar verslagen te zijn.

Aanvankelijk leek het er niet op dat Liverpool over Roma heen zou walsen. Sterker nog, de eerste dertig minuten hadden de Romeinen de controle. Via een hard schot van Kolarov (lat) waren de bezoekers zelfs het dichtst bij de 0-1. Maar toen stak de Liverpool-storm op. Sadio Mané kreeg twee enorme kansen op rij, maar miste. Na 36 minuten werd de ban gebroken door Salah. Met een prachtig gekruld schot - onderkant lat - zette hij de 1-0 op het bord.

Daarna was het hek van de dam en ging iedere voetballiefhebber met de minuut meer op het puntje van zijn stoel zitten. Vlak voor rust was het Salah met de tweede voor Liverpool, nu met een schitterende stift. In de tweede helft trapten de gastheren het gaspedaal nog verder in. Tussen minuut 56 en 70 scoorde Liverpool drie keer. Mané en Firmino (twee keer) tekenden voor de goals.

Waar niemand rekening mee hield, gebeurde echter toch: Roma richtte zich op. In de laatste tien minuten scoorden de bezoekers zelfs twee keer. Eerst na een misser van Lovren, waardoor Dzeko kon scoren. Daarna maakte Perotti de 5-2 vanaf de stip, na hands van Milner. En zo kan Roma opnieuw dromen van een Remontada.

Poll

Wie gaat de finale halen?

(1553 stemmen)

Plaats een reactie

Bengelino +9464
dinsdag 24 april 2018 om 22:37
Er is maar 1 club die dit resultaat tegen Liverpool nog ongedaan kan maken

De mistwedstijd: Nog altijd Liverpools grootste nederlaag

De mistwedstrijd tegen Liverpool is voor Ajax een symbolisch duel: het markeert de doorbraak in Europa van de Amsterdammers. Maar ook in Liverpool is het duel historisch. Op een minder positieve manier.
Liverpooltrainer Bill Shankly toonde zich geen waardig verliezer na de 5-1-zeperd in Amsterdam op 7 december 1966. Nog voordat hij de bus instapte bij het Olympisch Stadion liet hij de aanwezige pers weten dat Liverpool een week later thuis wel even met 7-0 zou winnen.
Zijn spelers waren meer ontdaan door het resultaat, herinnert Kenneth Ashton zich. Hij reisde als journalist van de Daily Sketch de ploeg achterna. “De spelers waren, natuurlijk, in shock. Het was akelig stil in het vliegtuig terug naar Liverpool,” weet Ashton vijftig jaar later nog. “De spelers hadden het gevoel dat ze de fans teleurstelden. Maar ze hadden ook grote bewondering voor het Ajaxspel. En voor ene Johan Cruijff.”
Ashton, die zelf ook een zwak had voor Liverpool, belde tijdens de wedstrijd elk kwartier honderd woorden door naar zijn redacteur, Andy, in Engeland. “Hij was fan van West Ham United, en had dus niets met Liverpool,” aldus Ashton. “Hij had de grootste lol. Hij vroeg bij elke treffer van Ajax die ik doorbelde of ik een leuke avond had. Na de 5-0 vroeg hij zelfs of Liverpool een beetje goed speelde.”
De 5-1 betekent voor Liverpool nog altijd de grootste Europese nederlaag ooit in Europees verband. Toch – of misschien juist wel daardoor – wordt er bij het duel niet veel stilgestaan, aldus Ashton. “Het was sowieso een teleurstellend seizoen, zonder enige prijs. In de competitie werd de ploeg slechts vijfde, dat was misschien nog wel erger. Het was een seizoen om snel te vergeten.”
Vind ik leuk
Skkky50 +1033
dinsdag 24 april 2018 om 22:37
Wat een lap tekst. Doe er wat witregels tussen, a.u.b.
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 22:48
Zeg dat! Of moet ik toch nog naar Specsavers morgen?
Vind ik leuk
Koeroe +8032
dinsdag 24 april 2018 om 22:58
Ze zijn verblind door de eeuwige drang zich altijd maar te laten gelden. Kotsmisselijk word je ervan
Vind ik leuk
Gerro +5041
dinsdag 24 april 2018 om 23:05
Ja leuk verhaal maar het gaat niet over deze wedstrijd dus we hebben er niets aan. Maar vanavond heb ik in ieder geval genoten van ene Mo Salah en liverpool
Vind ik leuk
Skkky50 +1033
dinsdag 24 april 2018 om 23:07
Die Salah moet toch één van de allerbeste aankopen van de eeuw zijn. Vooral als je de prijzen van tegenwoordig ziet. Normaal gesproken betaal je voor iemand die zo presteert of kan presteren meer dan 200 miljoen.
Vind ik leuk
Gerro +5041
dinsdag 24 april 2018 om 23:25
Roma zal zich nog flink achter de oren krabben met de fooi die ze voor hem vroegen en kregen. Een koopje al blijven de transferbedragen natuurlijk wel belachelijk.
Vind ik leuk
dhrwobo +17056
dinsdag 24 april 2018 om 23:10
Wauw inderdaad. Wat hebben zij 75min spektakel getoond.
Vind ik leuk
Ziggotje +1043
dinsdag 24 april 2018 om 22:38
mooi verhaal, weinig inhoud kunt er niks mee
Vind ik leuk
Quaresma +3240
dinsdag 24 april 2018 om 23:08
Manman zelfs hier een Ajax topic van maken ?..
Vind ik leuk
Rodajc +8093
dinsdag 24 april 2018 om 22:39
Moet dit nou?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:39
Mooi stukje geschiedenis. Helaas zal het daar bij blijven.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:40
Er waren vandaag minder Ajax topics dan normaal, maar dan hoef je niet onder dit topic met Ajax aan komen.
Vind ik leuk
Den Daats +1888
dinsdag 24 april 2018 om 22:43
Leuk verhaal, lekker kort ook!
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 22:47
Sjezus, waar heb je het over?
Vind ik leuk
Bayern FC +2324
dinsdag 24 april 2018 om 22:50
Mooi
Vind ik leuk
Dicky +15084
dinsdag 24 april 2018 om 22:51
Dus. Ik denk ik tik een topic over Liverpool-Roma aan. Gaat het blijkbaar toch weer over de nummer twee van de Eredivisie. Zijn er niet genoeg topics over de nummer twee van de Eredivisie waar jij je verhaaltje kwijt kan?
Vind ik leuk
dhrwobo +17056
dinsdag 24 april 2018 om 23:12
Precies. Gewoon alle respect geven voor deze wereldpot. En niet over je eigen clubje beginnen, die mag momenteel nog niet in de schaduw staan van Liverpool.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:53
Liverpool,is gewoon door. Einde
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:57
Mag ik ook wat van wat jij hebt genomen?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 06:59
Gaat lekker met je denk? Dit is geen Ajax topic.
Vind ik leuk
Hyena +26450
dinsdag 24 april 2018 om 22:37
Aanvallend is Liverpool met Salah fantastisch, maar defensief is het nog te kwetsbaar. Het verval was na de wissel van Salah ook wel schrikbarend groot. Daarom zie ik de Engelsen de finale op dit moment nog niet winnen van Real of Bayern. Uiteraard wel genoten van het vertoonde spel!

Overigens was ook zeker één, maar mogelijk zelfs twee doelpunten weer buitenspel. Met deze einduitslag kan dat uiteindelijk toch opnieuw een cruciale rol gaan spelen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:52
Bij 4-0 stind Salah zeker buitenspel. En dat elke in Liverpool zijn voordeel. Eerst Man City 2x en nu dit. Het zit ze wel mee.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:55
Het was geen hands van Milner dus geen penalty.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 02:50
Duidelijke penalty joch! Anders moet je een bril dragen. Hands betekent niet enkel bal met hand raken in de 16, maar de gehele arm, en dat is duidelijk wat er is gebeurd.

Salah buitenspel, zeer duidelijk! Wees wat eerlijker.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 april 2018 om 02:51]
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 10:17
Klopt, nog even terug gekeken en hij raakt hem idd met zijn arm. Hoezo gaat Liverpool sowieso verliezen dan? Dat hoop je.. echter is her voor Roma natuurlijk oppassen met de counters van Liverpool. We hoeven er maar 1 te maken en we staan in de finale.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 14:21
@Scouse96

Ik hoop dat niet alleen, ik weet het zeker.
Ik zeg enkel dat Roma zal winnen.
Maar of dat ze doorgaan naar de finale, durf ik met die stand niet te beweren :D

"We hoeven er 1 te maken en we staan in de finale"...
Deze bewering is ook niet zonder garantie.
Een voetbal wedstrijd word ook beslist door vele scenario's :)
Stel je eens voor dat Roma 2-0 voor staat en dat al in de 1ste helft. En Liverpool scoort nadien nog vroeg 2-1.

En er is nog genoeg tijd. Roma kan plots 2 goals erin trappen (zelfs in de laatste 20-10 minuten. Dan gaat Roma met die stand door naar de finale.

Met andere woorden, Roma mag je zeker nog niet afschrijven. Want Roma zelf denk daar heel anders over :))

FORZA ROMA
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 02:53
Mee eens bro. In Rome zullen de rollen worden omgedraaid.

Liverpool gaat ongetwijfeld afzien! En zowiezo de wedstrijd verliezen.
Vind ik leuk
Skkky50 +1033
dinsdag 24 april 2018 om 22:37
Wat een halve finale zeg. Kan niet wachten op volgende week. Moet helaas genoeg morgen de pot missen :(
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:54
Ginne bang Liverpool,jullie zijn door
Vind ik leuk
Skkky50 +1033
dinsdag 24 april 2018 om 22:59
Mij maakt het niet veel uit. Gun het ze allebei, al blijven die Italianen voor mij toch echt toppers hoor. Zolang een van die twee teams de finale maar winnen. Dat zou een echte sensatie zijn.
Vind ik leuk
Rodajc +8093
dinsdag 24 april 2018 om 22:37
Wat een prachtige wedstrijd, echt genoten. Hoop dat Liverpool het gewoon gaat redden, heerlijke ploeg.
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 22:38
Liverpool finale! Op zeker
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:50
Elke doelpunt wat ze uit maken is meegeno men maar ze halen echt wel de finale
Vind ik leuk
Bayern FC +2324
dinsdag 24 april 2018 om 22:38
De Romeinen ruiken een stunt..Foei foei Liverpool.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:38
Wat een geweldige wedstrijden dit jaar in de cl. Met afstand de leukste knockout-fase van de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:38
HEerlijke avond zeg! En wat een verassend einde nog!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:38
Alweer een buitenspel goal. De 4 0 geloof ik. Liverpool was zeker sterk, maar het zit ze wel mee met buitenspel momenten. Zo pak je de CL wel.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:42
Kijk ma naar real afgelopen jaar
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:44
Firminho blijft achter de bal dus hoezo buitenspel?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:47
Salah geeft de bal maar salah stond buitenspel. Kijk maar eens goed.
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 22:46
Ja, doei!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:40
Twee tegendoelpunten waren niet nodig geweest. Het maakt de return wel iets spannender om na te kijken
Vind ik leuk
larzyy +83
dinsdag 24 april 2018 om 22:43
Wat een wedstrijd. Wat een geweldige voetballer die Salah. Dit geeft Liverpool niet meer weg. Liverpool - Bayern, nu al zin in.
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 22:43
Je kunt als liefhebber toch alleen Liverpool de CL gunnen, toch?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:43
Top wedstrijd. Daarna gelijk ander net anders verzieken de boertjes het weer. Liverpool ergggggg sterk.
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 22:53
Eens, die hebben het meteen over een geweldige Wijnaldum.
Waarom altijd dat subjectieve chauvinistische....
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:44
Jezus Mina, wat heb ik genoten van Liverpool en van Salah in het bijzonder!
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 22:52
Ja, geweldig toch!
Vind ik leuk
HveenLFC +4473
dinsdag 24 april 2018 om 22:45
De 2 laatste tegengoals zijn jammer. Maar ik heb vertrouwen dat Klopp heeft geleerd van Barca. Verder gewoon een hele goeie wedstrijd van Liverpool. We zijn 90 minuten verwijderd van de CL finale! Zo dichtbij het winnen van het grootste prijs die te winnen valt. En wie had dat gedacht?!

ALLEZ ALLEZ ALLEZ!
Vind ik leuk
JDW1988 +2347
dinsdag 24 april 2018 om 22:51
Hoppaaaa! Zo geweldig dit!!
Jammer van de 2 tegengoals als je met 5-0 voor staat.
Maar op voorhand teken je ervoor.

Liverpool gaat hoe dan ook een doelpunt maken in Rome.

Anyway.. genoten van mn cluppie!
Vind ik leuk
HveenLFC +4473
dinsdag 24 april 2018 om 22:54
Ik geniet hier gewoon van. Genieten van deze reis! :)
Vind ik leuk
Lipu +586
woensdag 25 april 2018 om 01:10
Nog een weekje...?
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 22:52
Helemaal eens!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:45
Jammer van die 2 late goals van roma, maar zorgt wel voor een leuke return
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:46
Fantastic game!!!
Vind ik leuk
Verratti +1267
dinsdag 24 april 2018 om 22:47
Prachtige partij. Roma begint goed, na een half uur gaat Liverpool meedoen (Mané had een off-day). Schitterende goals en voorbereiding van Salah. Wat een speler. Na de 5-0 denkt Klopp dat het mooi is en gaat begrijpelijk wisselen. Twee Italiaanse goals zijn het gevolg. Volgende week weer lekker kijken. Een top-avond.



[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 22:47]
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 23:04
Dat is wel dom van Klopp want Liverpool bewijst heel vaak dat het moeite heeft met de eindfases van een wedstrijd.
Voor het overige super trainert!
Heerlijk positief
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 23:04]
Vind ik leuk
Verratti +1267
dinsdag 24 april 2018 om 23:30
Geeft niets. Klopp is een mens en moet ook leren. Een wonder als ze niet de finale halen.

Het voetbal van Klopp is vol risico en eigenlijk met bluf: afjagen. veel energie verliezen; temporiseren. Klopp heeft hij het vertrek van Coutinho zeer goed opgevangen en is er niet slechter op geworden. Mooi team, Liverpool!!
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 23:39
Zeker!
Vind ik leuk
Lipu +586
dinsdag 24 april 2018 om 22:51
Over die al dan niet buitenspelgoals: er wordt ook minimaal een keer onterecht gevlagd voor buitenspel van Liverpool. Dus alsjeblieft zeg....
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:59
Wat een pot zeg! Alleen die 2 tegengoals.. Toch heb ik er alle vertrouwen in dat we naar Kiev gaan. Met invallers als Wijnaldum op het middenveld lever je t.o.v. Oxlade gelukkig weinig in..lijkt me helaas einde seizoen voor hem.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 23:02
Jammer van de twee tegen goals. Maar dit gaat appeltje eitje worden.


Mooie pot, Salah weergaloos!
Vind ik leuk
Het Brein +2965
dinsdag 24 april 2018 om 23:23
Liverpool wordt de verdiende CL winnaar. Die Farao is echt niet meer te stoppen!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 23:32
Echt Liverpool in de notendop

Toch zo simpel weer 2 goals weg geven

Top wedstrijd verder natuurlijk
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 00:12
Dit is nu reclame voor het voetbal.

Mooi als liverpool nu eens de cl zou winnen ipv de traditionele topclubs.
Vind ik leuk
Lipu +586
woensdag 25 april 2018 om 00:25
Mooi dat jij er zo over denkt.Daar moet toch iedereen het over eens zijn!?
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 01:17
Heerlijke pot gezien van 2 clubs die ik vooraf niet in de halve finale verwacht had. Die 2 late tegengoals van roma zijn leuk voor de return. Geloof er alleen niet echt in dat roma ook dit recht kan zetten thuis.
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
woensdag 25 april 2018 om 02:16
Salah is een geweldenaar maar vindt Firmino ook een wereldspeler, echt een geweldige spits die alles beheert.
Vind ik leuk
Boi +337
woensdag 25 april 2018 om 08:26
Prachtig dit!! Ik heb een huisgenoot die Liverpool-fan is... die heeft zitten vloeken... Ik ben onpartijdig tussen deze twee, maar ik zou het ergens wel mooi vinden als AS Roma nog met 3-0 zou winnen in de return. Als is de kans natuurlijk vrijwel nihil.
Vind ik leuk
Lipu +586
woensdag 25 april 2018 om 08:29
Het is toch zo te hopen dat Salah bij Liverpool blijft.
De magie tussen hem en de club is groots!!
Hij zal hopelijk zelf ook beseffen dat hij hier alle prijzen kan winnen de komende jaren!?
Zijn toekomst ligt hier en niet bij Barca, Real etc.
Daar zou hij echt zomaar weer anoniem kunnen worden.
Geef hem een vorstelijk salaris en geef die Spaanse k*t clubs het nakijken, Please.
YNWA !
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 08:29]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Wervelend Liverpool laat Roma toch nog dromen van nieuwe 'Romantada'