Stevens gaf positief transferadvies aan PSV: 'Op die positie van grote waarde'

    Stevens gaf positief transferadvies aan PSV: 'Op die positie van grote waarde'

    zaterdag 28 april 2018 om 10:28

    Huub Stevens gaf in de zomer van 2016 een positief transferadvies aan Marcel Brands over Daniel Schwaab. Hij zag de verdediger dit seizoen uitgroeien tot een steunpilaar bij kampioen PSV.

    "Ik heb een jaar met hem gewerkt bij VfB Stuttgart en heb Marcel zonder twijfel een positief advies gegeven", zegt Stevens in het Eindhovens Dagblad. "Daniel is een jongen die in een groep op zijn eigen manier gezag en respect afdwingt en op de voorgrond treedt. Niet door een grote mond, gedoe of door zich op te dringen. Integendeel. Hij heeft inhoud en het is een bevlogen en serieuze vent, die voor zijn vak leeft."

    Een echte teamspeler benadrukt Stevens, zoals ook trainer Phillip Cocu dat doet. "Dat vond ik altijd buitengewoon prettig aan hem. Daniel is een speler die altijd het uiterste uit zijn medespelers probeert te halen en coacht positief en duidelijk. Winnen staat bij hem altijd centraal", vertelt de 64-jarige oud-coach. "Daarmee heeft hij PSV in meerdere opzichten een beetje een Duits accent gegeven."

    "Ik denk dat ze dit seizoen veel aan hem te danken hebben, al zal hij dat zelf nooit claimen. Centraal achterin is hij in de Eredivisie van grote waarde en een sobere en meestal effectieve mandekker. Op het middenveld en aan de zijkant kan hij ook spelen, maar wat minder zijn stempel drukken", besluit Stevens.

    Plaats een reactie

    zaterdag 28 april 2018 om 10:32
    Schwaab is gewoon de beste cv op dit moment van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21343
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Ze waren zelfs zó tevreden bij Stuttgart, dat ie weg moest.
    Vind ik leuk
    Cookee +9989
    zaterdag 28 april 2018 om 15:04
    Ja, weg uit Duitsland maar hier kan hij prima meekomen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6764
    zaterdag 28 april 2018 om 10:42
    Hahaha! De Ligt natuurlijk.
    Vind ik leuk
    tannat +12664
    zaterdag 28 april 2018 om 11:29
    Want ...? die heeft zijn club kampioen gemaakt?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6764
    zaterdag 28 april 2018 om 11:36
    Schwaab heeft PSV geen kampioen gemaakt, dat is een teamprestatie. Overigens is dat ook helemaal niet relevant, de beste verdediger ter wereld wordt geen kampioen dit jaar.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156661
    zaterdag 28 april 2018 om 11:41
    brenet is anders vorige week tot kampioen gekroond ...
    Vind ik leuk
    Lulookmee +706
    zaterdag 28 april 2018 om 16:30
    Als ik jou was.... zou ik een poster van de ligt boven je bed hangen.... mocht je vriendin een keer zin hebben..... dan heb je tenminste ook nog een reden om opgewonden te raken.....;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 17:28
    Wie is volgens jou dan de beste verdediger ter wereld ?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6764
    zaterdag 28 april 2018 om 17:40
    Sergio Ramos.

    Niet mee eens?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 28 april 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 18:47
    Dat is inderdaad de meest complete verdediger.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6764
    zaterdag 28 april 2018 om 19:45
    Precies. En die wordt geen kampioen.
    Vind ik leuk
    Dezeun +4347
    zaterdag 28 april 2018 om 20:17
    Nee zeker niet de beste
    Wel een goede
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:38
    De Ligt zal zeker in de toekomst veel beter worden als Schwaab.
    Maar op dit moment is Schwaab gewoon beter dat komt mede door zijn ervaring. En zijn Duitse mentaliteit. Hij is namelijk een van de sterkhouders van Psv en zijn mede door hem kampioen geworden. De Ligt zal eerst moeten vertrekken bij Ajax om nog beter te worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:58
    Nou dat zeker niet. De Ligt is werkelijk in alles beter.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4103
    zaterdag 28 april 2018 om 11:19
    dat zal de toekomst wel gaan uitwijzen, momenteel maakt de ligt gewoon nog teveel fouten. we hebben nu al vaak genoeg gehoord van de nieuwe iniesta's en messi's in amsterdam, maar ze gingen bijna allemaal door de achterdeur weer weg.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6764
    zaterdag 28 april 2018 om 11:35
    Welke fouten van De Ligt heb jij gezien het afgelopen half jaar?
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:41
    De eerste goal in de fantastische kampioens wedstrijd van PSV staat hij te slapen en veel te kort te dekken. Dit zijn de moment waar het er om gaat.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6764
    zaterdag 28 april 2018 om 16:55
    Zo kan je van Schwaab ook genoeg momenten noemen, topverdedigers spelen niet in de Eredivisie. Iedereen maakt wel eens zo’n fout.

    Verder buiten dat moment nog fouten van De Ligt?
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 17:27
    Topverdediger spelen zeker niet in de eredivisie daar valt de Ligt ook gewoon onder. Ook al willen ze dat niet zien in Amsterdam. Het gaat er om dat Schwaab de verdediging leiding geeft. Dat is bij Ajax wel effe anders als die onder druk gezet worden valt het als een kaartenhuis in elkaar. Het enigste voordeel dat Schwaab heeft ten opzichte van de Ligt is dat hij de beste verdediger van de Eredivisie naast zich heeft staan namelijk Arias.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6764
    zaterdag 28 april 2018 om 17:40
    Ik zei volgens mij duidelijk dat topverdedigers niet in de Eredivisie spelen? Volgens mij valt De Ligt daar dus ook onder.

    En jij kijkt duidelijk niet tot nauwelijks Ajax, anders zou je weten dat De Ligt juist veel de leiding neemt. Kijk de laatste wedstrijd van Ajax eens terug, in de tweede helft stond De Ligt soms zelfs helemaal alleen op de eigen helft. En toen Frenkie nog speelde moest De Ligt alle verdedigende tekortkomingen van De Jong opvangen, wat ie voortreffelijk deed.

    Maar goed, we worden het toch niet eens. Laten we het er op houden dat De Ligt en Schwaab beide erg goede verdedigers zijn voor de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1489
    zaterdag 28 april 2018 om 12:52
    Echt niet, schwaab spreekt in ieder geval beter Duits.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 13:20
    Ook in fouten maken
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:33
    Ik wil hierbij mijn verontschuldigingen aanbieden aan alles PSV'ers.
    Ik vindt en met mij vele andere voetbal primeur volgers dat ik mezelf toch anders moet opstellen.
    We moeten hier over voetbal praten en het liefst zo vriendelijk mogelijk. Vanaf nu ga ik dus PSV met respect behandelen.
    Dat wij 4x Europa cup 1 hebben gewonnen en 33x landskampioen zijn geworden is maar een feitje. Dat Ajax meer aanzien heeft in Nederland en Europa is ook een feitje. Dat Ajax meer geld heeft is maar een detail. Grootste stadion heeft is ook maar een detail. Dat Ajax de beste spelers van Nederland heeft grootgebracht is ook een feit. Wens PSV veel gal uurtje nu. Ik ga ff biertje pakken.
    Vind ik leuk
    Tim +4572
    zaterdag 28 april 2018 om 10:36
    Doei! je bent een trol en sowieso niet serieus te nemen als je 'ik vindt' schrijft.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10610
    zaterdag 28 april 2018 om 10:46
    Mee eens Tim, is een van de laagsten op VP, gisteren zelfs scala aan accounts.
    Vind ik leuk
    reggie +1575
    zaterdag 28 april 2018 om 10:38
    Je begint al fout " ik vind(t) "
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Daar heb ik jullie voor om mijn schoonheidsfoutjes te verbeteren. Altijd makkelijk 😂😂
    Vind ik leuk
    reggie +1575
    zaterdag 28 april 2018 om 10:45
    Wederom fout, Altijd makkelijk ?? 2 vraagtekens bij geen vraag!!
    Slechte leerling ben jij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:48
    Ik laat het helemaal over aan u. Ik heb heel veel vertrouwen in u. Ik zie het wel als het allemaal klaar is. Ik ga ff bier pakken 😂😂
    Vind ik leuk
    tannat +12664
    zaterdag 28 april 2018 om 11:30
    Weer fout: Trollen drinken geen bier.
    Vind ik leuk
    Ben Kuiper +133
    zaterdag 28 april 2018 om 14:27
    jammer Dat je zelf dat nivo niet hebt en daarom ws supporter van Ajax.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10610
    zaterdag 28 april 2018 om 10:45
    Het sarcasme en de arrogantie kan die Turkse Nederlander niet laten. Is puur een gefrustreerde persoon die delen van de waarheid aanwendt om zich tegen PSV af te zetten. Echte Ajax-fans kijken naar hun eigen club zoals echte PSV-fans naar hun eigen club kijken, geldt dus voor alle supporters. Negeren deze trol.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21343
    zaterdag 28 april 2018 om 10:42
    Excuses geaccepteerd. Nu nog n erehaag voor de kampioen...alwéër!
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:45
    Gaat nu niet. Misschien next time.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +21343
    zaterdag 28 april 2018 om 11:04
    Volgend jaar april....
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:16
    Ik gun het je van harte.
    Vind ik leuk
    PRICE +33678
    zaterdag 28 april 2018 om 10:48
    Turkse Nederlander, ik wil ff oprecht zeggen namens alle PSV ERS hier op voetbalprimeur, dat jij de grootste negatieve uitdager bent met hatelijke azijn in je aders.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:50
    Ik waardeer uw oprechte mening en daarom geef ik u een like. Jij bent eerlijk en daarmee kan ik leven. Zonder dat je randzaken erbij betrekt geeft u uw mening en dat vandaag de dag erg zeldzaam.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 14:17
    Lekker slim proberen te lullen ja, terwijl je waarschijnlijk het IQ hebt van een broodje shoarma.

    Proost op de prijzen van ons PSV zen Feyenoord. Ga jij de prijzen van je clubje maar vieren met je vrienden, O wacht.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7427
    zaterdag 28 april 2018 om 14:25
    Vrienden? Je bedoelt die andere zes accounts. Wordt een gezellig feestje...
    Vind ik leuk
    Counterattack +10610
    zaterdag 28 april 2018 om 10:58
    Juiste reaktie Kenneth, je spreekt niet alleen namens alle PSV-ers, ik denk dat je namens iedereen spreekt. :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 14:53
    Je spreekt namens alle psv-ers. Ik ben voor psv maar vind het jammer dat jullie zo geweldig happen op deze man. Die lacht zich nu doodziek met waarschijnlijk een biertje in zijn hand. Dus beter zo iemand helemaal negeren en dan is hij meteen uitgelachen. Waarschijnlijk komt er dan een nog uitdagendere reactie in de hoop dat er toch nog aandacht komt voor hem. Aandacht die hij kennelijk bij mama te kort komt? Fijne dag allemaal en proost op schwaab die een geweldig seizoen draait.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8556
    zaterdag 28 april 2018 om 10:52
    Je had moeten beginnen met ,na het afstoffen van de prijzen heb ik het volgende geteld! Ajax is grote club maar dat is PSV ook. Begrijp niet dat jullie de strijd onderling moeten voeten terwijl dat in de vorige eeuw met Feyenoord was. Dat hele provoceren haalt niets uit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:55
    Enige wat ik moet is ademen poepen en veul alcohol drinken.
    Vind ik leuk
    PRICE +33678
    zaterdag 28 april 2018 om 11:29
    Je vergeet nog dat je ook nog moet sterven
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 14:18
    Let op, dadelijk ben je een racist. Tegen deze mensen mag je namelijk niets zeggen.
    Vind ik leuk
    Thilo +2812
    zaterdag 28 april 2018 om 10:52
    Haha wat een held. Al die boertjes zitten hier ook alleen maar te provoceren dus het is je goed recht
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 28 april 2018 om 10:53]
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:54
    Ze vallen over mekaar heen om een berichtje te plaatsen. Helden hahaha
    Vind ik leuk
    100%PSV +3156
    zaterdag 28 april 2018 om 10:53
    Jij zijn vreselijke man!
    Vind ik leuk
    elmoo +619
    zaterdag 28 april 2018 om 11:03
    En nog zijn ze dit seizoen geen kampioen geworden. Droom verder
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:08
    Heeft je veel likes opgeleverd en is dus nietszeggend,idd, geschiedenis maakt een club groot en geeft aanzien,staat in alle geschiedenis ( voetbal ) boeken dus dat lesje kon je ons besparen,alles wat je zegt klopt maar ik kan er nog wel een paar noemen met grote geschiedenis die nu niets ( en sommigen al héél lang) winnen/ presteren.AcMilan, Nottingham Forest, HSV, Marseille en Arsenal staan voor het eerst sinds hoelang in de eindfase van( geen CL)een Europees toernooi, allemaal clubs die 1 of meerdere keren de Europa Cup 1hebben gewonnen.Moet Forrest nu tegen City roepen"onze prijzenkast is groter" terwijl je moet oppassen dat je niet degradeert naar League One,hoor jij nog wel eens iets van Rode Ster Belgrado? Ik bedoel maar,het zegt niets over hoe je nu of ( uitzondering onder Bosz,maar uiteindelijk niet dominant genoeg om titel te pakken)of de laatste 4 jaar gepresteerd hebt met al je uitstraling naar buiten,beste selectie en jeugdopleiding,meeste prijzen en ook al 4jaar meeste geld,dan snap ik dat er niets anders rest dan terugvallen op geschiedenis want dan lijkt het nog enigzins ergens op,de realiteit is anders en dat weten en voelen de echte fans echt wel.Wat als het komend seizoen weer niet lukt? krijgen we dan weer geschiedenis les? Erkennen en toegeven dat je nu niet de beste bent kost moeite maar werkt bevrijdend.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:41
    Ok, doen we helemaal niks mee
    Vind ik leuk
    stratumseind +156661
    zaterdag 28 april 2018 om 11:43
    Pak er anders een lekker stukje varkensvlees met cyaankalikruiden bij en je excuses zijn geaccepteerd......
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 28 april 2018 om 11:43]
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:44
    Ah stratumpje. Ik pak er een stukje halal speklapjes. En nu niet meer janken vriend 😂😂.
    Hup snel weer in je luie stoel wat ik ook doe en trek er 1 op just like me.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156661
    zaterdag 28 april 2018 om 11:47
    helaas dan kan ik niet aan je wens voldoen
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:49
    Das nou jammer. Dat ook jij je aan mij zou ergeren is vreemd hahaha. Jij die alles weet lieverd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +156661
    zaterdag 28 april 2018 om 11:53
    schaal jezelf niet te hoog in Erdo , ik ben veul te lui om me aan iemand te ergeren
    Vind ik leuk
    Counterattack +10610
    zaterdag 28 april 2018 om 12:11
    Hij, tn, probeert jou te imiteren, helaas :-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +156661
    zaterdag 28 april 2018 om 12:12
    moet ie toch wat vroeger op staan
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 12:49
    En ja hoor. Erdi is weer wakker hahahaha.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +706
    zaterdag 28 april 2018 om 16:26
    Hallal varkensvlees......huh.... kwam wederom een nederlaag in Eindhoven en geen kampioenschap zo hard aan dat je helemaal de weg kwijt bent.....;-)
    Vind ik leuk
    MeAgain +6205
    zaterdag 28 april 2018 om 13:05
    Wat wil je nou bereiken gastarbeidertje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 13:07
    Ik niks en jij?
    Vind ik leuk
    MeAgain +6205
    zaterdag 28 april 2018 om 13:54
    Jij valt mij de hele tijd al op in negatieve zin.
    Buitenlanders staan al slecht bekend en dan jouw naam hier en ga je ook nog zulk gedrag vertonen.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +706
    zaterdag 28 april 2018 om 16:19
    Geniet van je biertje jochie....en verder lekker in het verleden blijven hangen...en veel over praten hoe goed het toen was.... want als je over de huidige situatie moet praten..... zal er niet veel positiefs uit komen.... jullie kunnen beter de naam van de toekomst veranderen in het verleden....
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +6940
    zaterdag 28 april 2018 om 16:24
    Die verontschuldigingen bied jij iedere week aan dus daar meen je niets van. Maar daar zitten wij ook helemaal niet op te wachten.
    Wij zijn PSV en wij zijn de kampioen.....het is maar dat je het weet!
    Vind ik leuk
    Dezeun +4347
    zaterdag 28 april 2018 om 20:18
    Ajax heeft niet eens een eigen stadion
    Vind ik leuk
    potus +395
    zaterdag 28 april 2018 om 10:34
    Geweldige speler om als coach in je team te hebben, geen technische hoogstandjes maar degelijkheid troef. Voor de groepsdynamiek, vechtlust en bereidschap dit jaar een onvervangbare schakel geweest.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11296
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Zeker een steunpilaar onder dit kampioenschap. Zou een goeie zijn om een jonge talentvolle cv (Obispo) naast te zetten. Die zou ongetwijfeld veel van Schwaab kunnen leren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:34
    Stevens, je overschat jezelf behoorlijk maar ja dat is inherent aan Eindhoven.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 28 april 2018 om 10:36]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +706
    zaterdag 28 april 2018 om 16:21
    Denk dat je je vergist.... Er is maar één club die vinden dat ze elk jaar kampioen moeten worden de laatste jaren en het nooit worden
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5538
    zaterdag 28 april 2018 om 10:34
    Huub is een held!
    Vind ik leuk
    stratumseind +156661
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Bedankt Huubke dat was een prima tip .
    Vind ik leuk
    Bizzy +20117
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Schwaab en de Ligt zijn de beste verdedigers van de eredivisie. Hoop dat beide spelers nog lang te bewonderen zijn in Nederland.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10610
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Goed gezien door Stevens. In begin grijze muis, dit seizoen zeer belangrijk
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2701
    zaterdag 28 april 2018 om 10:45
    Veel respect voor Huub hoor, maar als ik dit lees:
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/673165/-insider-stevens-complimenteert-psv-met-aanwinst-heel-goed-gehandeld-.html
    dan lijkt het me dat hij op dat moment ook enigszins verrast was. Of was dat omdat er eindelijk n x naar m geluisterd werd? :D
    Vind ik leuk
    Axim +800
    zaterdag 28 april 2018 om 10:50
    Goede tip geweest Huub ! Ga zo door ! Schwaab is echt uitgegroeid tot een stabiele factor !!
    Vind ik leuk
    JoeyC +1908
    zaterdag 28 april 2018 om 10:55
    In het begin had ik m’n twijfels, maar Schwaab heeft een goed seizoen gedraaid. Een van de betere CV’s in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3156
    zaterdag 28 april 2018 om 10:58
    Schwaab is transfervrij aangetrokken en is één van de steunpilaren van ONS PSV. Hij beschikt over de juiste mentaliteit, is intelligent en heeft leiderschap. Hopelijk kunnen wij in E’hoven nog jaren genieten van deze kanjer!
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:13
    Schwaab,stille kracht,denk zelfs dat hij beter kan.
    Vind ik leuk
    Zomaarwat +203
    zaterdag 28 april 2018 om 11:45
    Ik lees een mooi artikel als compliment aan Marcel Brands en Daniel Schwaab. Waarom lees ik in de reacties dan bijna alleen maar een stelletje narren die er zonodig weer een Ajax-verhaal van moeten maken? Ik wil dan reacties lezen die over Daniel Schwaab gaan met meningen daarover en niet dat immer terugkerende gezeik over een stelletje losers met een hoop roest in hun prijzenkast.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3288
    zaterdag 28 april 2018 om 11:45
    Bij Ajax hebben ze alleen maar een grote mond.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 14:21
    Eindelijk krijgt Daniel de krediet die hij verdient
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Stevens gaf positief transferadvies aan PSV: 'Op die positie van grote waarde'