Stevens gaf positief transferadvies aan PSV: 'Op die positie van grote waarde'

    Stevens gaf positief transferadvies aan PSV: 'Op die positie van grote waarde'

    Gepubliceerd: zaterdag 28 april 2018 om 10:28za 28-04-2018 om 10:28

    Huub Stevens gaf in de zomer van 2016 een positief transferadvies aan Marcel Brands over Daniel Schwaab. Hij zag de verdediger dit seizoen uitgroeien tot een steunpilaar bij kampioen PSV.

    "Ik heb een jaar met hem gewerkt bij VfB Stuttgart en heb Marcel zonder twijfel een positief advies gegeven", zegt Stevens in het Eindhovens Dagblad. "Daniel is een jongen die in een groep op zijn eigen manier gezag en respect afdwingt en op de voorgrond treedt. Niet door een grote mond, gedoe of door zich op te dringen. Integendeel. Hij heeft inhoud en het is een bevlogen en serieuze vent, die voor zijn vak leeft."

    Een echte teamspeler benadrukt Stevens, zoals ook trainer Phillip Cocu dat doet. "Dat vond ik altijd buitengewoon prettig aan hem. Daniel is een speler die altijd het uiterste uit zijn medespelers probeert te halen en coacht positief en duidelijk. Winnen staat bij hem altijd centraal", vertelt de 64-jarige oud-coach. "Daarmee heeft hij PSV in meerdere opzichten een beetje een Duits accent gegeven."

    "Ik denk dat ze dit seizoen veel aan hem te danken hebben, al zal hij dat zelf nooit claimen. Centraal achterin is hij in de Eredivisie van grote waarde en een sobere en meestal effectieve mandekker. Op het middenveld en aan de zijkant kan hij ook spelen, maar wat minder zijn stempel drukken", besluit Stevens.

    Plaats een reactie

    zaterdag 28 april 2018 om 10:32
    Schwaab is gewoon de beste cv op dit moment van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26595
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Ze waren zelfs zó tevreden bij Stuttgart, dat ie weg moest.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    zaterdag 28 april 2018 om 15:04
    Ja, weg uit Duitsland maar hier kan hij prima meekomen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 28 april 2018 om 10:42
    Hahaha! De Ligt natuurlijk.
    Vind ik leuk
    tannat +13950
    zaterdag 28 april 2018 om 11:29
    Want ...? die heeft zijn club kampioen gemaakt?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 28 april 2018 om 11:36
    Schwaab heeft PSV geen kampioen gemaakt, dat is een teamprestatie. Overigens is dat ook helemaal niet relevant, de beste verdediger ter wereld wordt geen kampioen dit jaar.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173976
    zaterdag 28 april 2018 om 11:41
    brenet is anders vorige week tot kampioen gekroond ...
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    zaterdag 28 april 2018 om 16:30
    Als ik jou was.... zou ik een poster van de ligt boven je bed hangen.... mocht je vriendin een keer zin hebben..... dan heb je tenminste ook nog een reden om opgewonden te raken.....;-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 17:28
    Wie is volgens jou dan de beste verdediger ter wereld ?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 28 april 2018 om 17:40
    Sergio Ramos.

    Niet mee eens?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 28 april 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 18:47
    Dat is inderdaad de meest complete verdediger.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 28 april 2018 om 19:45
    Precies. En die wordt geen kampioen.
    Vind ik leuk
    Dezeun +5164
    zaterdag 28 april 2018 om 20:17
    Nee zeker niet de beste
    Wel een goede
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:38
    De Ligt zal zeker in de toekomst veel beter worden als Schwaab.
    Maar op dit moment is Schwaab gewoon beter dat komt mede door zijn ervaring. En zijn Duitse mentaliteit. Hij is namelijk een van de sterkhouders van Psv en zijn mede door hem kampioen geworden. De Ligt zal eerst moeten vertrekken bij Ajax om nog beter te worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:58
    Nou dat zeker niet. De Ligt is werkelijk in alles beter.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4681
    zaterdag 28 april 2018 om 11:19
    dat zal de toekomst wel gaan uitwijzen, momenteel maakt de ligt gewoon nog teveel fouten. we hebben nu al vaak genoeg gehoord van de nieuwe iniesta's en messi's in amsterdam, maar ze gingen bijna allemaal door de achterdeur weer weg.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 28 april 2018 om 11:35
    Welke fouten van De Ligt heb jij gezien het afgelopen half jaar?
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:41
    De eerste goal in de fantastische kampioens wedstrijd van PSV staat hij te slapen en veel te kort te dekken. Dit zijn de moment waar het er om gaat.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 28 april 2018 om 16:55
    Zo kan je van Schwaab ook genoeg momenten noemen, topverdedigers spelen niet in de Eredivisie. Iedereen maakt wel eens zo’n fout.

    Verder buiten dat moment nog fouten van De Ligt?
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 17:27
    Topverdediger spelen zeker niet in de eredivisie daar valt de Ligt ook gewoon onder. Ook al willen ze dat niet zien in Amsterdam. Het gaat er om dat Schwaab de verdediging leiding geeft. Dat is bij Ajax wel effe anders als die onder druk gezet worden valt het als een kaartenhuis in elkaar. Het enigste voordeel dat Schwaab heeft ten opzichte van de Ligt is dat hij de beste verdediger van de Eredivisie naast zich heeft staan namelijk Arias.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    zaterdag 28 april 2018 om 17:40
    Ik zei volgens mij duidelijk dat topverdedigers niet in de Eredivisie spelen? Volgens mij valt De Ligt daar dus ook onder.

    En jij kijkt duidelijk niet tot nauwelijks Ajax, anders zou je weten dat De Ligt juist veel de leiding neemt. Kijk de laatste wedstrijd van Ajax eens terug, in de tweede helft stond De Ligt soms zelfs helemaal alleen op de eigen helft. En toen Frenkie nog speelde moest De Ligt alle verdedigende tekortkomingen van De Jong opvangen, wat ie voortreffelijk deed.

    Maar goed, we worden het toch niet eens. Laten we het er op houden dat De Ligt en Schwaab beide erg goede verdedigers zijn voor de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1811
    zaterdag 28 april 2018 om 12:52
    Echt niet, schwaab spreekt in ieder geval beter Duits.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 13:20
    Ook in fouten maken
    Vind ik leuk
    potus +392
    zaterdag 28 april 2018 om 10:34
    Geweldige speler om als coach in je team te hebben, geen technische hoogstandjes maar degelijkheid troef. Voor de groepsdynamiek, vechtlust en bereidschap dit jaar een onvervangbare schakel geweest.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12002
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Zeker een steunpilaar onder dit kampioenschap. Zou een goeie zijn om een jonge talentvolle cv (Obispo) naast te zetten. Die zou ongetwijfeld veel van Schwaab kunnen leren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 10:34
    Stevens, je overschat jezelf behoorlijk maar ja dat is inherent aan Eindhoven.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 28 april 2018 om 10:36]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    zaterdag 28 april 2018 om 16:21
    Denk dat je je vergist.... Er is maar één club die vinden dat ze elk jaar kampioen moeten worden de laatste jaren en het nooit worden
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    zaterdag 28 april 2018 om 10:34
    Huub is een held!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173976
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Bedankt Huubke dat was een prima tip .
    Vind ik leuk
    Bizzy +21447
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Schwaab en de Ligt zijn de beste verdedigers van de eredivisie. Hoop dat beide spelers nog lang te bewonderen zijn in Nederland.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zaterdag 28 april 2018 om 10:41
    Goed gezien door Stevens. In begin grijze muis, dit seizoen zeer belangrijk
    Vind ik leuk
    VP Eindbaas +2861
    zaterdag 28 april 2018 om 10:45
    Veel respect voor Huub hoor, maar als ik dit lees:
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/673165/-insider-stevens-complimenteert-psv-met-aanwinst-heel-goed-gehandeld-.html
    dan lijkt het me dat hij op dat moment ook enigszins verrast was. Of was dat omdat er eindelijk n x naar m geluisterd werd? :D
    Vind ik leuk
    Axim +842
    zaterdag 28 april 2018 om 10:50
    Goede tip geweest Huub ! Ga zo door ! Schwaab is echt uitgegroeid tot een stabiele factor !!
    Vind ik leuk
    JoeyC +2922
    zaterdag 28 april 2018 om 10:55
    In het begin had ik m’n twijfels, maar Schwaab heeft een goed seizoen gedraaid. Een van de betere CV’s in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    100%PSV +3297
    zaterdag 28 april 2018 om 10:58
    Schwaab is transfervrij aangetrokken en is één van de steunpilaren van ONS PSV. Hij beschikt over de juiste mentaliteit, is intelligent en heeft leiderschap. Hopelijk kunnen wij in E’hoven nog jaren genieten van deze kanjer!
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 11:13
    Schwaab,stille kracht,denk zelfs dat hij beter kan.
    Vind ik leuk
    Zomaarwat +223
    zaterdag 28 april 2018 om 11:45
    Ik lees een mooi artikel als compliment aan Marcel Brands en Daniel Schwaab. Waarom lees ik in de reacties dan bijna alleen maar een stelletje narren die er zonodig weer een Ajax-verhaal van moeten maken? Ik wil dan reacties lezen die over Daniel Schwaab gaan met meningen daarover en niet dat immer terugkerende gezeik over een stelletje losers met een hoop roest in hun prijzenkast.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3262
    zaterdag 28 april 2018 om 11:45
    Bij Ajax hebben ze alleen maar een grote mond.
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 14:21
    Eindelijk krijgt Daniel de krediet die hij verdient
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws