De Eredivisie-flops: prutsende PSV'ers en viertal van onthutsend PEC

De Eredivisie-flops: prutsende PSV'ers en viertal van onthutsend PEC

Gepubliceerd: maandag 7 mei 2018 om 11:00ma 07-05-2018 om 11:00

Voor de 34e keer dit seizoen: de grootste flops van de afgelopen speelronde. Het zal niemand verbazen dat het onthutsende zwakke PEC Zwolle, dat zondag met 6-0 verloor bij AZ, prominent aanwezig is in de floplijst.

Hidde Jurjus (Roda JC)
Diederik Boer had hier niet misstaan, maar op onze redactie gingen de meeste stemmen uit naar Roda JC-goalie Jurjus. De huurling van PSV verloor met zijn club met 3-2 van ADO Den Haag. Hij blunderde gigantisch bij één van de Haagse treffers. 

Lucas Woudenberg (sc Heerenveen)
Het werd een pijnlijk weerzien voor Woudenberg met zijn oude ploeggenoot Steven Berghuis. De linksback bleek niet in staat om de rechtsbuiten van Feyenoord in toom te houden. Berghuis scoorde twee keer en had er nog veel meer kunnen maken. 

Dirk Marcellis (PEC Zwolle)
Al maanden is PEC Zwolle het volledig kwijt en de Eredivisie kreeg zondagmiddag in Alkmaar een passend slot. AZ had er veertien kunnen maken. Het bleef bij 6-0 en Dirk Marcellis werd aan alle kanten voorbijgelopen. 

Philippe Sandler (PEC Zwolle)
De partner in crime van Marcellis in de achterhoede van PEC verkast in de zomer naar Manchester City. Inderdaad ja, de kampioen van Engeland waar de gemiddelde speler een prijskaartje heeft van 60 miljoen euro. Of iets meer. We wensen Sandler veel sterkte. 

Sander Fischer (Sparta)
Michel Breuer in de Eredivisie, dat kon natuurlijk al een tijdje niet meer. Op basis van het duel tussen Sparta en Heracles Almelo (2-5) durven we te stellen dat Fischer ook z'n beste tijd heeft gehad. Onthutsend. 

Michel Vlap (sc Heerenveen)
Met name in de eerste helft van Heerenveen-Feyenoord in het Abe Lenstra Stadion hadden de Friezen niets te vertellen. Vlap, dit seizoen toch regelmatig geprezen, zakte door het ijs. Om hem een toptalent te noemen, gaat voorlopig echt te ver. 

Mustafa Saymak (PEC Zwolle)
Heel PEC ging de bietenbrug op tegen AZ en eigenlijk is het dus flauw om er een paar spelers uit te pikken. Toch doen we dat maar. Saymak wil in de zomer graag naar mooie club in binnen- of buitenland verkassen. Het is voor hem te hopen dat de scouts een snipperdag hadden opgenomen. 

Gastón Pereiro (PSV)
Soms is het alles en regelmatig is het helemaal niets. Pereiro zat zondagmiddag  duidelijk elders met zijn gedachten. Het spel van de Uruguayaanse stilist was frustrerend om naar te kijken. 

Klaas-Jan Huntelaar (Ajax)
Na afloop van de krappe zege op Excelsior (1-2) kondigde Huntelaar dat hij er definitief nog een jaartje aan vastplakt bij Ajax. Het is voor trainer Erik ten Hag en de fans te hopen dat Huntelaar zijn vorm snel hervindt. Het is al maanden niet hoogstaand wat de 34-jarige goaltjesdief laat zien. 

Queensy Menig (PEC Zwolle)
De vierde naam van PEC in deze lijst. Achterin ging bijna alles fout, op het middenveld lukte er niets en de aanvaller van de ploeg van trainer John van 't Schip speelden ook helemaal niets klaar. De ene na de andere actie van vleugelspits Menig ging verkeerde. 

Hirving Lozano (PSV)
Zijn teamgenoten wilden hem zondag graag aan een paar goals helpen, zodat Lozano nog een gooi kon doen naar de topscorerstitel. Dat plannetje mislukte faliekant. Lozano speelde matig en gedroeg zich bij vlagen als een vermoeiend opgewonden standje. 

Poll

Wie was de grootste flop van speelronde 34?

(1806 stemmen)

Plaats een reactie

pos +9730
maandag 7 mei 2018 om 11:08
Blij dat die Sandler deal naar AZ niet is doorgegaan zeg. Die is schijnbaar al helemaal met zijn hoofd bij City sinds hij heeft getekend. Liep gisteren ook meer voorin dan in de verdediging.
Vind ik leuk
Kesse Vodde +7114
maandag 7 mei 2018 om 11:11
Sandler die gaat natuurlijk never nooit in het 1e van City voetballen. Die jongen zal elders worden gestald. Het is echter te hopen dat dat niet in de PL is want dan zal snel duidelijk worden dat hij er niet zoveel van kan.
Vind ik leuk
Toppert +1855
maandag 7 mei 2018 om 11:39
Nu is dat op basis van deze wedstrijd ook niet helemaal eerlijk oordelen, maar het 1e van city is inderdaad nog wel een (heel klein) stapje te hoog gegrepen. Dacht dat City hem aankomend seizoen in de top van de eredivisie wilde laten rijpen, maar vermoed dat dat eerder de top van de Juup gaat worden bij Jong Ajax of Jong PSV.

Maar ja, met zo'n Marcellis naast je is het ook dweilen met de kraan open. Daarnaast... als AZ het op de heupen heeft, dan swingt het ook wel lekker daar.
Vind ik leuk
Rodapaus +6150
maandag 7 mei 2018 om 11:13
Jurjus was inderdaad een stomme actie, maarja hopelijk heeft hij het nu uit zijn systeem en doet hij het in de nacompetitie niet :)
Vind ik leuk
J de Wit +2281
maandag 7 mei 2018 om 11:15
Hoop het ook, Roda hoort thuis in de Eredivisie
Vind ik leuk
mcmodd +26962
maandag 7 mei 2018 om 11:16
Huntelaar zal nooit meer op zijn eerder bereikte hoogtepunten in zijn carrière terugkeren. Deze 34-jarige is hooguit gehaald om zijn goede naam en mocht spelen bij de gratie van de geblesseerde en later teleurstellende Kasper Dolberg. Deze laatste speler noemt zichzelf Kesper en staat erop dat hij zo genoemd wordt. In zijn eigen land wordt hij hierom voor uitslover uitgemaakt en elke Kasper heet daar ook gewoon Kasper (uitspr. á).
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 12:03
Wat heeft die laatste zin voor toegevoegde waarde?
Vind ik leuk
mcmodd +26962
maandag 7 mei 2018 om 16:53
Voor Kesper is dit heel belangrijk trots, hij wil wat vaker genoemd worden om via hyping toch weer de allergrootste spits te worden. Huntelaar staat hem nu in de weg, vandaar. Zijn naam is een handelsmerk. geworden, zo is hij niet geboren of door zijn ouders genoemd. Dan heb je branie, ofwel ben je arrogant.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 17:00
En wat boeit jou dat hoe hij genoemd wilt worden? Bemoei je lekker met je eigen leven zou ik zeggen, wij hebben niks te bepalen over hoe een ander zichzelf wilt noemen wat je er ook van vindt.
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
maandag 7 mei 2018 om 11:17
Wat was die Lozano verschrikkelijk slecht... Irritant baasje ook. Eerst presteerde hij al niet in de topduels, nu al niet meer tegen een club als FC Groningen... Overhypte speler.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 11:18]
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 11:28
Wel kampioen geworden. Het is voor Eredivisie begrippen een topaanvaller.
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
maandag 7 mei 2018 om 11:33
Dat zijn zo veel hier, zegt niks.
Vind ik leuk
El Flaco +834
maandag 7 mei 2018 om 16:06
Ik vind het persoonlijk een goede voetballer, maar kampioen zijn vind ik een slecht argument. Wes Brown heeft ook 2 keer de Champions League gewonnen, maar dat is ook geen topper.
Vind ik leuk
Cazzy +2008
maandag 7 mei 2018 om 11:39
Na 300x weten we wel wat je mening over Lozano of welke psv speler dan ook is...
Vind ik leuk
De Liefhebber +11674
maandag 7 mei 2018 om 12:06
Och, de Ligt mag hier ook 3000x afgebrand worden. Moet je tegen kunnen.....Dan zijn er iig hier weer een paar kleuters die " helemaal niets" en " wel kampioen" kunnen roepen. Het was op alle vlakken een topseizoen voor PSV dus ik snap niet waarom jullie kritiek krijgen...
Vind ik leuk
B. Alrond +1875
maandag 7 mei 2018 om 14:48
Tja, kritiek krijg je toch wel. Hoewel de Ligt een fout maakte, snap ik de fout ook nog wel. Onana staat waarschijnlijk op een andere plek dus hij speelt daar blind op terug. Dit is ook de reden waarom ik vind dat de Ligt nog neit klaar is voor het buitenland/stapje hoger. Nog 1 seizoen groeien en die fouten eruit, en je hebt een prima speler. Ook wel terecht dat hij niet tussen de flops staat, hoe graagg ik Ajax spelers ook zie floppen (in de ED, in Europa gaan we 'JUICHEN')
Vind ik leuk
MiloZandt +2045
maandag 7 mei 2018 om 11:49
Zit het nog steeds zo diep? En hij laat het niet zien in topwedstrijden? Volgens mij huilt Tagliafico nog steeds elke dag om de wedstrijd tegen Lozano.....
Vind ik leuk
De Liefhebber +11674
maandag 7 mei 2018 om 12:02
Volgens mij huilde Lozano harder....totdat hij een kaart aangenaaid kreeg, oen moest Lozano weer lachen. Voetballend niet gezien de laatste 4 wedstrijden...
Vind ik leuk
Vvgimmurt +505
maandag 7 mei 2018 om 13:06
Hij heeft al zoveel belangrijke goals gemaakt dat psv ook door hem kampioen is geworden!!!! Dus wat je allemaal roept heeft geen nut....
Vind ik leuk
De Liefhebber +11674
maandag 7 mei 2018 om 13:51
Nou, nu je toch een nieuw account hebt aangemaakt, roep ook nog maar even " helemaal niets" dan is dat ook weer klaar...
Vind ik leuk
Vvgimmurt +505
maandag 7 mei 2018 om 14:37
Nou nee hoor niet nodig!! En daar buiten ik hoop gewoon dat we nu eens beide de groepsfase eens halen. Want dat is echt hard nodig nu.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 16:09
Eens ben ajacied maar op europees gebied ben ik voor alle nederlandse clubben
[Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 16:10]
Vind ik leuk
Vvgimmurt +505
maandag 7 mei 2018 om 18:12
Clubs;) voor de rest erg begrijpelijk al is het wel soms een beetje raar haha
Vind ik leuk
MiloZandt +2045
maandag 7 mei 2018 om 14:23
Tegen Ajax bracht hij een ongelooflijke dreiging. Tegen ADO blessure opgelopen bij goal. Tegen Roda de beste aanvaller en ook weer gescoord. Tegen Groningen vreselijk slecht. Je opmerking klopt dus niet helemaal
Vind ik leuk
stratumseind +195108
maandag 7 mei 2018 om 15:24
Tafliasco zag m ook niet en schepte twee keer geel
Vind ik leuk
De Liefhebber +11674
maandag 7 mei 2018 om 15:43
Tuurlijk, volgens jouw visie... gisteravond de Classico ook gezien?? Die scheids zag ook van alles niet en wel, helaas telkens de verkeerde beslissing....Die tacovreter is gewoon een ordinaire kaartennaaier, wat dat betreft kan hij de top WEL halen. Gister ook weer strontvervelend en super slecht....
Vind ik leuk
stratumseind +195108
maandag 7 mei 2018 om 15:47
Ahh wat leuk , jij hebt ook al als PSV basher gisteren van de 9 potjes juist PSV Groningen uitgekozen om te kijken ..... Zal ik ook voor jou een kampioensshirtje laten leveren?
Vind ik leuk
De Liefhebber +11674
maandag 7 mei 2018 om 15:51
Liever niet, is mijn merk niet zo dat Umbro....ik was overigens in het stadion bij Heerenveen. Maar ik begrijp dat jij genoten hebt van PSV gister??? Die Calimero actie voor de wedstrijd was het spannendste van de dag...
Vind ik leuk
elmoo +711
maandag 7 mei 2018 om 12:33
Maar jij bent triester.
Vind ik leuk
Always PSV +16970
maandag 7 mei 2018 om 13:07
Heb jij toch mooi geluk dat hij niet bij Ajax speelt!
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 13:46
Hé pipo, de plaat blijft hangen!
Als je nix nieuws te melden hebt, hou dan maar je snaveltje kind.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
maandag 7 mei 2018 om 15:23
Jij hebt gisteren op die mooie zonnige dag als PSV hater van alle 9 wedstrijden de pot PSV Groningen uitgekozen om te kijken?
Zal ik een kampioensshirtje voor je bestellen?
Vind ik leuk
tikkietoe +6115
maandag 7 mei 2018 om 11:17
Jurjus had een tegengoal opleverende blunder die viral is gegaan. Maar ook de goal gemaakt door zijn benen was niet best.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 11:29
Blijft jammer dat Huntelaar zo matig speelt. Zal volgend jaar niet beter worden. Hij zou beter kunnen stoppen.
Vind ik leuk
B. Alrond +1875
maandag 7 mei 2018 om 14:51
Als je een 'clash of the old stars' hebt wint RvP met een paar wijken afstand.
Denk dat een KJH nu beter weer terug kan keren bij een Heerenveen. Dolberg in vorm speelt hem helemaal zoek.
Vind ik leuk
peinke +2313
maandag 7 mei 2018 om 11:42
Mokhtar wordt nog vergeten in dit rijtje. Gelukkig zijn we hofleverancier aan flops bij PEC, toch nog een prijs! en 2,5 miljoen voor de opperflop! Het kan slechter!
Vind ik leuk
E.j.k.psv +31
maandag 7 mei 2018 om 12:05
Toch wel leuk de prutsers uit Eindhoven met de titel in de zak heerlijk
Vind ik leuk
wichri +18
maandag 7 mei 2018 om 12:20
Ik mis Jurgen Streppel: die stelt Woudenberg, Vlap en Reza op: dit kun je de spelers eigenlijk niet eens kwalijk nemen, die moet je juist beschermen!
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 13:59
pereiro had hier niet echt in gehoeven was de enige in het veld die af en toe zijn man nog voorbij kwam je had daarintegen wel bijna elke psver in kunnen zetten want was het verschrikkelijk slecht zeg heb me echt dood geirriteerd aan psv
Vind ik leuk
El Flaco +834
maandag 7 mei 2018 om 16:12
Ajoh ik zou me echt niet druk maken als ik jou was, die zitten met het hoofd ergens anders. Ze zijn al een maand kampioen.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6960
maandag 7 mei 2018 om 14:19
Toont maar weer aan dat Gio het best aardig gezien had bij Woudenberg.
Vind ik leuk
fcu1997 +721
maandag 7 mei 2018 om 15:30
Sandler, prutser. Lekker je carrière vergooien bij City. En dan over 2-3 jaar terugkeren in een Nederland bij een club als Willem II of NAC. Zonde, zonde..
Vind ik leuk
meloen87 +803
maandag 7 mei 2018 om 16:25
Jammer dat er geen optie was om voor heel PEC Zwolle te stemmen. Wat een afgang voor die club. Helemaal fout gegaan na de winterstop, en dan zo het seizoen afsluiten is dan ook typisch. Woudenberg was voor mij ook bizar slecht, en wat ben ik blij dat Feyenoord hem destijds heeft laten gaan. Er werd door velen gejankt dat Feyenoord hem niet moest laten gaan, maar deze jongen had echt 0,0 kans om te slagen daar, totaal geen talent en potentie om uit te groeien tot een waardige linksback.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 18:08
Ik mis Boere van Twente. Wat prutser is dat zeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws