Statement van spelers en staf Cambuur na afgang: 'Ongelooflijk veel pijn'

Statement van spelers en staf Cambuur na afgang: 'Ongelooflijk veel pijn'

maandag 7 mei 2018 om 13:08

Werkelijk níemand hield er rekening mee dat zaterdagavond nog mis kon gaan voor SC Cambuur. Toch werd de ploeg van trainer René Hake na een zinderende wedstrijd door FC Dordrecht uit de play-offs geknikkerd. Op de website volgt nu een uitgebreid mea culpa van de staf en de selectie van Cambuur. 

Het heenduel in Dordrecht werd met 4-1 gewonnen door Cambuur. De return leek daardoor een formaliteit. De Schapenkoppen wisten echter te stunten: door een 4-1 zege én een gewonnen penaltyreeks werd alsnog de halve finale bereikt

'Diep teleurgesteld. Dat is misschien wel de beste omschrijving van hoe we ons voelen na de pijnlijke nederlaag van afgelopen zaterdag. (...) En het ergste van alles is dat we het niet meer kunnen omdraaien. Het seizoen zit er op en dat doet ons allemaal ongelooflijk veel pijn. Met name voor jullie, de supporters', valt te lezen in een statement op de website van Cambuur. 

'Helaas zit er nu niks anders op dan uithuilen en onze wonden likken. Dat rotgevoel zal nog wel even blijven, maar toch zullen we ook door moeten. Door naar volgend seizoen, waarin we weer nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden hebben. Deze pijn moet voor iedereen brandstof zijn om volgend jaar nog harder te werken en het beter te doen. We hopen dat jullie er dan ook weer allemaal zijn, want dat is wat onze club zo mooi en bijzonder maakt: jullie trouwe steun.'

Plaats een reactie

maandag 7 mei 2018 om 13:18
Deed Ajax maar zo'n statement!!!! Komt niet eens in ze op.
Vind ik leuk
Leeuw +4365
maandag 7 mei 2018 om 13:21
Stukje gaat over Cambuur. Laten wij het niet maar altijd over ajax hebben. Die bakken er gewoon niks van.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 13:24
Eerste gedeelte ja, tweede gedeelte doe je je eerste stuk weer te kort. Zoals je al zegt, niet elke stuk hoeft over Ajax te gaan en vervolgens deel je alsnog een sneer uit, zonde.
Vind ik leuk
Leeuw +4365
maandag 7 mei 2018 om 13:27
Tis gewoon de waarheid. Ik ben geen ajax fan, maar kijk af en toe wel naar hun. Natuurlijk hebben ze lastige potjes gewonnen, maar PSV afzeiken om vervolgens zelfs niks waar te maken vindt ik dom.
Vind ik leuk
3Bier +4981
maandag 7 mei 2018 om 13:52
''Vindt ik dom'' schrijven vind ik dan weer dom.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 15:41
'hun' laat je dan weer lopen?
Vind ik leuk
Leeuw +4365
maandag 7 mei 2018 om 16:20
Fijn voor je.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 17:40
Dat kan zijn. Maar eerst zegt hij dat het dom is dat er maar Ajax wordt gerefereerd en vervolgens deelt hij een sneer uit, beetje hypocriet toch?
Vind ik leuk
Leeuw +4365
maandag 7 mei 2018 om 18:06
Het zit je heel erg dwars. Mij in ieder geval niet. Kampioenen maken zich niet heel erg druk. Te druk met na genieten.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 21:10
Ongesteld?
Vind ik leuk
Cookee +8548
maandag 7 mei 2018 om 20:50
Cambuur zorgt zelf wel dat we het er nooit meer over kunnen hebben. In de playoff ineens alles omgooien... onwerkelijk stom vd staf.
Ajax is nog altijd 2e die hebben een prijs, Cambuur niet.
Vind ik leuk
3Bier +4981
maandag 7 mei 2018 om 13:23
Ja daar zitten we op te wachten....een kansloos slijmverhaal op een website waar ze geen flikker van menen. Welterusten!
[Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 13:51]
Vind ik leuk
buddha +7380
maandag 7 mei 2018 om 13:49
jij gaat al vroeg slapen ;)
Vind ik leuk
Cookee +8548
maandag 7 mei 2018 om 20:47
Ik had ook liever gehad dat ze dit waar je een heel jaar voor strijd serieus nemen... ongelooflijk. Maar klasse v Dordt.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 13:53
Lelijk weg gegeven Cambuur,daar voetbal je dan ern heel seizoen voor promotie of play offs
Vind ik leuk
3Bier +4981
maandag 7 mei 2018 om 13:20
Jongens staat dat stukkie op de website? Ja? Mooi! Sluit de deuren maar, wij gaan lekker op vakantie!
Tot over anderhalve maand!
Vind ik leuk
Liwwadder +3964
maandag 7 mei 2018 om 13:20
Moet je maar niet met zo'n domme opstelling beginnen (4 wijzigingen) en dan als slappe dwijlen lopen te ballen...en dat in 1 helft 4 goals tegen krijgen?! Echt grof schandaal. En ja van die Maffioos van een Blom moet je ook niet hebben dus. Nee zeer grote flater meneer Hake met je opstelling!!!
Vind ik leuk
Cookee +8548
maandag 7 mei 2018 om 20:46
Sipke deed ook altijd van de rare wisselingen en Slot nu bij AZ ook.

Kipper op links en Mathieu op rechts... kat in't bakkie,
maar onze genieen, moeten weer alles omgooien.
Vind ik leuk
Ricklek +1686
maandag 7 mei 2018 om 13:21
Ja ze hebben het voor ons wel makkelijker gemaakt ;) Nu cambuur weg is en dort overblijft wordt de kans op handhaving ineens steeds groter :)
Vind ik leuk
ihvmmdk +5619
maandag 7 mei 2018 om 13:38
Was het niet die flapdrol Hake die vier basispspelers rust gaf?
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 13:43
Het is ook wel de goden verzoeken om de kaartjes van de wedstrijd tegen Sparta al gedrukt te hebben voordat de pot tegen Dordt begon.

Karma is a bitch
Vind ik leuk
Rodajc +7948
maandag 7 mei 2018 om 13:50
Cambuur is geen ster in nacompetities.
Vind ik leuk
Hupfean +2098
maandag 7 mei 2018 om 15:13
Jij word nog steeds gillend wakker van die wedstrijden in de playoffs tegen cambuur in 2009. En als je goed wakker bent: poeh het was maar een droom. O, o wat gingen jullie daar door het oogje.
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 17:09
ja dat was heel aardig destijds. Zeker 2 momenten waar Cambuur flink genaaid werdt, maar afijn dit Cambuur is veruit hopeloos bezig dit seizoen niet te filmen beroerder ken het haast niet.
Zal de komende 30 jaar wel zo blijven want toen ik er als kind kwam wast al zo. Nieuwe stadion gaat ook alweer fout allemaal matten hier met elkaar.
Op zich jammer want dat is wel pro, ander komt er nooit een derby meer. Stel klungels ze moeten zich dood schamen. Afijn, het het oek wel weer wat...ken alleen hier.
Vind ik leuk
Cookee +8548
maandag 7 mei 2018 om 20:43
Hoe ist mogelijk. Wij hebben er alles aan gedaan, we waarschuwden nog en je zou zeggen een gewaarschuwd mens telt voor 2... niet bij Cambuur.
Maar absoluut klasse van Dordt en van harte uit Lwd.
[Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 20:44]
Vind ik leuk
Teo Smith +19207
maandag 7 mei 2018 om 15:48
Das knap.

Chapeau dordrecht
Vind ik leuk
FSCeara +7281
maandag 7 mei 2018 om 19:08
Daar koop je als supporters iets voor. Maar afwachten hoe het volgend jaar uitziet met ploegen als NEC,Twente en nog een paar die meedoen voor promotie.nu zat je in een goede flow en had je het af moeten maken !
Vind ik leuk
maandag 7 mei 2018 om 20:20
NEC kan gewoon nog promoveren hoor, ondanks dat het zwaar gaat worden
Vind ik leuk
Cookee +8548
maandag 7 mei 2018 om 20:41
Klopt je weet dat je komend seizoen niet zult promoveren.
Vind ik leuk
Cookee +8548
maandag 7 mei 2018 om 20:40
Cambuur wilde niet promoveren, waarom zet je Mathieu die op rechts prima functioneerde op links en Kippersluis die prima speelde op links op rechts, 3 dagen eerder liep dat prima, maar de staf wil wéér verrassen. Cambuur maakt zich het lachertje met opnieuw gekke keuzes.
Net zoals Slot dat bij AZ deed in de bekerfinale, waarom iets wat lang functioneert weer omgooien?
Onwerkelijk hoe de staf een team wat 7 wedstrijden op rij wint van slag kan maken terwijl ze 5-1 voorstaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Statement van spelers en staf Cambuur na afgang: 'Ongelooflijk veel pijn'