Update: KNVB reageert op 'blunder': 'Dit is van tevoren afgesproken met de teams'

    Update: KNVB reageert op 'blunder': 'Dit is van tevoren afgesproken met de teams'

    Een zeer opmerkelijk moment na de bekerfinale tussen Jong PEC Zwolle en Jong SC Cambuur. De Leeuwarders hebben ten koste van de Zwollenaren de beker veroverd, maar na afloop was er niemand van de KNVB om de beker uit te reiken en niemand om een felicitatie uit te delen.

    Dat meldt het Friesch Dagblad maandagavond op Twitter. Na afloop van de wedstrijd stonden de spelers van Cambuur op het veld te wachten wat er zou gaan gebeuren. Tot ieders verbazing was er niemand van de KNVB aanwezig, was er geen beker aanwezig om uit te reiken en was er niemand die de spelers feliciteerde met de bekerwinst.

    'De Leeuwarders gaan, zoals het nu lijkt, met lege handen naar huis. Wel de bekerwinst, geen beker. Als zelfs de bond de eigen beloftecompetities al niet meer serieus neemt, wie gaat het dan wel doen?', vraagt verslaggever Piet Jan Nauta zich af op Twitter

    De beloftes van PEC en Cambuur troffen elkaar maandagavond in het stadion van de Zwollenaren. De wedstrijd begon om 18.30 uur. Cambuur heeft de wedstrijd met 1-3 gewonnen.

    Update 22:09. De KNVB heeft gereageerd op de ophef die is ontstaan na de bekerwedstrijd tussen Jong PEC Zwolle en Jong SC Cambuur. Volgens de voetbalbond is er duidelijk afgesproken dat er bij beloftenteams geen huldigingen plaatsvinden. 

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +91564
    maandag 7 mei 2018 om 21:12
    AMATEURS!
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 21:28
    Gefeliciteerd Cambuur dik verdiend zelf Heerenveen van de mat gespeeld met 6-0 dat was al heerlijk.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    maandag 7 mei 2018 om 21:45
    Ik ben geen Cambuur supporter, gelukkig niet.
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 21:52
    Ik ben gelukkig geen domme haagenees.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    maandag 7 mei 2018 om 21:54
    Maar waarom feliciteer je mij dan? Of wil je perse bovenaan staan? Dan verwijder ik mijn bericht wel en plaats ik hem opnieuw. Kan je wel zo'n raar antwoord geven, wat nergens op slaat.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11432
    maandag 7 mei 2018 om 22:42
    Ik feliciteer jou wel met het behalen met de play-ofs en succes de komende wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    maandag 7 mei 2018 om 22:45
    Dank je wel gozer en jij ook natuurlijk. Zulle twee spannende wedstrijdjes worden tussen onze clubs. Mogen de beste winnen Vak DD.
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 22:03
    wat dommer is is de manier waarop Hagenees geschreven staat...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    maandag 7 mei 2018 om 22:30
    Dat zag ik ook maar dacht maar netjes te blijven. Ben er niet op uit om een topic te vergallen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 08:56
    En hoe dom kun je zijn om daar op te reageren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    maandag 7 mei 2018 om 23:57
    Maak hem zelf toch ook maar. Waarom een Hagenees dom noemen en zelf het woord Hagenees niet eens kunnen schrijven?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 7 mei 2018 om 21:53
    Wat is er mis met Cambuur?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    maandag 7 mei 2018 om 21:55
    Niks.

    Maar gelukkig ben ik ook geen ajacied, geen Blauwvinger of wat dan ook. Ben een trotse Den Haag supporter.

    Bedoel er verder niks mee.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 7 mei 2018 om 22:05
    Ah zo, trots op je eigen club. Zoals het hoort.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91564
    maandag 7 mei 2018 om 22:29
    Ofcourse!
    Vind ik leuk
    Dezeun +4610
    maandag 7 mei 2018 om 22:10
    Idd knvb slaat flater na flater
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12705
    maandag 7 mei 2018 om 21:13
    Vaag..
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3925
    maandag 7 mei 2018 om 21:15
    Dit zegt alles over deze incompetente en corrupte knvb!! Echt grof schandaal!! Maar Cambuur B is beter dan A.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    maandag 7 mei 2018 om 21:15
    "De wedstrijd begon om 18.30 uur. Wat de uitslag is geworden, is niet bekend."
    Behalve dat deze gewoon bekend is, 1-3.
    Vind ik leuk
    Arvin +3653
    maandag 7 mei 2018 om 21:17
    Dit is echt schandalig. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Die datum van de finale lijkt me toch al redelijk lang bekend en ze organiseren het toernooi nota bene zelf. Echt een achterlijke actie weer van de knvb
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2967
    maandag 7 mei 2018 om 21:17
    Wel een bekercompetitie in het leven roepen...maar daar blijft het bij...haha
    Vind ik leuk
    Hupfean +4069
    maandag 7 mei 2018 om 21:18
    Ze gaan wel vaker met lege handen naar huis.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 7 mei 2018 om 21:53
    Hoeveel had jullie Jong team alweer van Jong Cambuur verloren?
    Vind ik leuk
    Hupfean +4069
    maandag 7 mei 2018 om 22:16
    Wie was ook alweer kampioen van de jong teams? En wel met schaal?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 7 mei 2018 om 22:19
    Moet je nagaan hoe goed Jong Cambuur is, dat ze 6-0 winnen van de kampioen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4069
    maandag 7 mei 2018 om 22:21
    En zo slecht is jullie 1e dat een 4-1 voorsprong in de playoffs uit handen geeft en weer een jaartje in de juup mag spelen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6704
    maandag 7 mei 2018 om 22:22
    Dat is slecht ja, maar wat heeft dat met Jong Cambuur en Jong SC Heerenveen te maken?

    En bovendien: hou maar op met ‘jullie’. Ben geen Cambuur-supporter.
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 22:27
    6-0 ik was erbij was heerlijk helemaal van het veld gespeeld die boertjes.
    Vind ik leuk
    Tossa +2125
    maandag 7 mei 2018 om 21:19
    Ik heb de wedstrijd gezien. Als dit de jeugd van Pec is, houd ik toch mijn hart vast. :-/
    Piotr 6 opgelegde kansen, allemaal recht op de keeper af.
    Cambuur terechte winnaar.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    maandag 7 mei 2018 om 21:24
    Dit is een gevoel wat mij vaak bekruipt bij wedstrijden van jong pec. Gelukkig kan Twente de regio inmiddels niet meer leeg roven, dus hopelijk komt er in de toekomst weer wat talent bij PEC.
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1812
    maandag 7 mei 2018 om 21:40
    8 van deze spelers is verteld dat ze geen toekomst hebben bij PEC, dat weten ze sinds een week ofzo. Geen wonder dat ze niet echt gemotiveerd waren
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 21:49
    Dan moet je juist het tegendeel bewijzen.
    Vind ik leuk
    HanV +4281
    maandag 7 mei 2018 om 21:50
    Dat moet dan voornamelijk in de eerste helft zijn geweest, ik heb alleen de 2e helft gezien op peczwolle.tv. Wel opmerkelijk van hoe dichtbij ze zo'n wedstrijd in beeld brengen. Maar omdat het een finale was dan moet het af en toe toch goed zijn gegaan.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2758
    maandag 7 mei 2018 om 21:20
    WHAHAHAHAHAAHAHAHA! Het deuntje van Henny Huisman: "Daar stond je dan vaaaaaaannnaaavoonnd!"
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 7 mei 2018 om 21:28
    Nou Hans van Breukelen er niet meer is ga ik Art Langeler overal de schuld geven van alles wat er mis is bij de KNVB.

    Art Langeler, bedankt!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9750
    maandag 7 mei 2018 om 21:28
    De KNVB heeft wel wat anders te doen.......uhhhhhh...........wat eigenlijk ?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31558
    maandag 7 mei 2018 om 21:28
    Niet boeiend genoeg dus haha.
    Vind ik leuk
    Sacredfury +507
    maandag 7 mei 2018 om 21:28
    Het is tekenend voor de KNVB van de laatste jaren. Hebben geen idee welk beleid ze voeren en daardoor is hun eigen beleid en opzet onduidelijk voor alle betrokkenen. Dit is natuurlijk helemaal een knudde manier om te laten zien dan je incompetent bent.
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 21:29
    KNVB jullie maken er structureel een potje van, dit is zo slecht voor het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14348
    maandag 7 mei 2018 om 21:32
    Dit is niet te omschrijven triest en schandalig, de KNVB moet zich werkelijk kapot schamen en als Cambuur zijnde zou ik hier echt een zaak van maken. Man wat een bende daar in Zeist.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2504
    maandag 7 mei 2018 om 21:34
    Conform niveau Nederlands voetbal deze jaren.........
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +743
    maandag 7 mei 2018 om 21:43
    Oke dit is een lullig foutje. Maar er kan toch gewoon onverhoopt iets mis zijn gegaan?!? Ik denk dat sommige reacties hier een beetje overdreven zijn.

    Excuseer me als ik het totaal niet begrijp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 21:44]
    Vind ik leuk
    Tossa +2125
    maandag 7 mei 2018 om 21:49
    Wat begrijp je dan niet? Het is de FINALE van de KNVB-beker. En dan is de KNVB er zelf niet, de beker is er niet, geen felicitaties. Dat is geen lullig foutje maar een zware minachting, blunder. Niet goed te praten op welke manier dan ook.
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +743
    maandag 7 mei 2018 om 21:50
    Eens, maar dit is toch iets anders als een champions league finale.
    Vind ik leuk
    Tossa +2125
    maandag 7 mei 2018 om 21:55
    Dus van jou hoeft de KNVB niet aanwezig te zijn op zijn eigen bekerfinale? Je doet je naam wel eer aan...
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +743
    maandag 7 mei 2018 om 22:01
    Hahah bedankt!

    En nee, tuurlijk kan je zoiets niet goed praten en moeten ze bij hun eigen finale zijn, maar ik denk dat sommigen hier het probleem groter maken dan dat het is.
    Cambuur krijgt morgen hoogstwaarschijnlijk gewoon hun dikverdiende beker...
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 7 mei 2018 om 22:55
    Kan gebeuren, is mensenwerk.
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 21:46
    Toch nog goed nieuws! Well done boys! En knvb ga je weer schamen!
    Vind ik leuk
    Sazzz +11317
    maandag 7 mei 2018 om 21:48
    Schande...
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 21:51
    Ten voeten uit, wat k.n.v.b. nu weer presteert. Eerst zondag 5 mei Cambuur opzadelen met scheidsrechter Koen Blom, waar CAmbuur door zijn partijdig fluiten nog nooit een wedstrijd bij gewonnen heeft, en nu weer geen afgevaardigden sturen, om Cambuur de gewonnen beker uit te reiken. Een ongeïnteresseerde bond, in 1 woord schandalig.
    Vind ik leuk
    maandag 7 mei 2018 om 22:32
    Het was zaterdag 5 mei ;)
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5360
    maandag 7 mei 2018 om 21:57
    De KNVB blunderd wat af. Of het nou de gele kaart registratie van de beloftes is of deze bekerflater bij jong, elke keer vinden ze wel een nieuwe vergissing om te begaan.
    Dat je geen beker uitreikt, zal best wel afgesproken zijn, maar dat geen beker hebt staan om mee te nemen, hoe kun je het in hemelsnaam een finale van een bekertoernooi noemen?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 8 mei 2018 om 02:47]
    Vind ik leuk
    Pieterv14 +444
    maandag 7 mei 2018 om 22:06
    Ze moeten niet zo zielig doen. Als je kampioen wordt in de 2e of 3e klasse komt er toch oook niemand van de knvb om je te feliciteren?! Amateur teams zijn toch net zo goed lid van de knvb
    Vind ik leuk
    twentepet +217
    maandag 7 mei 2018 om 22:10
    Er is er niet 1 ,van degene die er nu zitten,die goed genoeg om een functie te bekleden bij de KNVB. Dit is echt om je kapot te schamen KNVB !
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4297
    maandag 7 mei 2018 om 22:10
    Maar de knvb heeft toch ook een schreidsrechter aangewezen voor dit duel denk ik. Dan moeten ze er toch van op de hoogte zijn ?
    Vind ik leuk
    JoeyC +2260
    maandag 7 mei 2018 om 22:25
    Geheel volgens afspraak dus. Te vroeg gezeurd en gehuild door het Friesch Dagblad en Nauta.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    maandag 7 mei 2018 om 22:32
    Dat hadden ze dit seizoen ook moeten doen in de Jupiler League. Grapje. Dit is natuurlijk bespottelijk. De KNVB laat zichzelf weer van z'n slechtste kant zien
    Vind ik leuk
    Chebaisit +347
    maandag 7 mei 2018 om 22:35
    Schande ons clubpie jong ajax stond toch ook met de schaal op het veld?
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1935
    maandag 7 mei 2018 om 22:45
    Dat die debielen dit zelfs durven af te spreken, lol.
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1855
    maandag 7 mei 2018 om 22:54
    Kan gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 mei 2018 om 22:56]
    Vind ik leuk
    THIJS FC +58
    maandag 7 mei 2018 om 23:02
    Goed excuus knvb
    Vind ik leuk
    HansVites +4804
    maandag 7 mei 2018 om 23:08
    Bij de KNVB zijn ze de schaamte al lang voor bij, aan die beloften competitie verdienen ze niets, dus doen ze er ook geen moeite voor.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2071
    dinsdag 8 mei 2018 om 00:53
    Je organiseert dus een beker competitie maar rijkt geen beker uit aan de winnaar. Heel vreemd.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2532
    dinsdag 8 mei 2018 om 04:18
    schandalig natuurlijk als dat afgesproken was hadden die clubs dat wel geweten
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 08:09
    Hahahahaha.... ze spelen dus om een beker, maar toch ook weer niet... Wát een handeltje zeg....
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 mei 2018 om 08:39
    Duidelijk is afgesproken dat er bij belofte teams geen huldiging plaats vind> Dan nog had de beker aanwezig moeten zijn. De KNVB heeft wel meer van die geintjes. Toen de dames van Twente BeNeliga kampioen werden was er niemand van de KNVB aanwezig, maar bij de bekerwinst van de Ajaxdames was bijna de gehele KNVB aanwezig. Hoezo je voorkeur uitspreken.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2620
    dinsdag 8 mei 2018 om 09:16
    Slap excuus KNVB! Juist deze kleine successen moeten gevierd worden als bond!

    De KNVB is meer dan alleen de eredivisie top 3.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws