'Ajax laat verhuurde verdediger transfervrij vertrekken; contractvoorstel op zak'

'Ajax laat verhuurde verdediger transfervrij vertrekken; contractvoorstel op zak'

dinsdag 8 mei 2018 om 07:36

Deyovaisio Zeefuik laat waarschijnlijk nog deze week aan FC Groningen weten of hij bij de club blijft. Groningen wil graag op korte termijn duidelijkheid van de back, die sinds januari wordt gehuurd van Ajax. 

Zeefuik (20) heeft een goede indruk gemaakt in het Noordlease Stadion. Ajax ziet geen toekomst meer in de rechtspoot: hij mag transfervrij vertrekken uit Amsterdam. FC Groningen deed Zeefuik inmiddels een aanbieding. Volgens Het Dagblad van het Noorden neemt de jongeling dat aanbod 'in overweging'. 

Het medium meldde eerder al dat FC Groningen een oogje heeft op Ajax-spits Mateo Cassierra. Het is de bedoeling dat de Colombiaan komend seizoen wordt gehuurd. In Groningen zou Cassierra de opvolger kunnen worden van Lars Veldwijk. Hij is dit seizoen in onmin geraakt met de clubleiding en mag vertrekken.

Technisch manager Ron Jans wil niet reageren. "Wij gaan op geen enkele naam in tot het rond is."

Plaats een reactie

dinsdag 8 mei 2018 om 07:43
Waarom zouden ze dat doen met nog een eenjarig contract? Kunnen ze hem beter verkopen voor een ton met een terugkoopclausule.
Vind ik leuk
dinsdag 8 mei 2018 om 07:56
Met beide handen aan nemen Zeefuik die aanbieding van Groningen.
Veel meer opties zullen er heus niet komen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 mei 2018 om 07:57]
Vind ik leuk
Wazzupp +188
dinsdag 8 mei 2018 om 07:46
Geld toegeven voor deze speler, wat een drama
Vind ik leuk
Fok58 +85
dinsdag 8 mei 2018 om 10:46
Is toch 1 van de betere
Vind ik leuk
dinsdag 8 mei 2018 om 13:25
Een drama? Sinds hij bij de FCG speelt gaat het anders meer dan prima met hem.
Zal wel met de omgeving te maken hebben, men gaat nou eenmaal vrolijker door het leven in Groningen.
Vind ik leuk
dinsdag 8 mei 2018 om 07:55
Blijkbaar ziet Ajax het echt niet zitten in Zeefuik. Cassiera in de eredivisie en dan wekelijks spelen zou daarintegen top zijn
Vind ik leuk
Gustavo +2574
dinsdag 8 mei 2018 om 07:58
Het is zo moeilijk om te voorspellen hoe goed talenten nou echt kunnen worden.

Vorig jaar hoorde je ook op deze site van bijna alle Axacieden dat er een goede rechtsback aan zat te komen. Veldman kom het wel vergeten...

Die laatste stap bljjkt heel groot en slecht een enkeling kan die maken en het niveau dan vasthouden.
Vind ik leuk
dinsdag 8 mei 2018 om 13:25
Klopt. De verwachtingen waren hoog. Opmerkelijk dat hij op basis van enkele slechte wedstrijden direct afgeserveerd wordt.
Vind ik leuk
dinsdag 8 mei 2018 om 08:06
Haha
Vind ik leuk
dinsdag 8 mei 2018 om 08:38
Never mind. Had de verkeerde speler voor me.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 8 mei 2018 om 08:39]
Vind ik leuk
dinsdag 8 mei 2018 om 08:38
Zijn bruikbare speles voor een club als de FC .
Vind ik leuk
Foebele +44423
dinsdag 8 mei 2018 om 08:46
Lekker daar blijven Deyo, je hebt er een plekje veroverd en kunt er stappen maken in je ontwikkeling. Ga niet net als jongens als Lukoki naar een gare club in een maf voetbal land.
Vind ik leuk
Mari +4697
dinsdag 8 mei 2018 om 09:30
Deze move van Ajax lijkt aantrekkelijk te zijn voor jonge spelers.
Kom naar Ajax:
als je geschikt blijkt te zijn krijg je een contract
als je het niet redt dan mag je transfervrij weer weg.
Vind ik leuk
dinsdag 8 mei 2018 om 10:26
Een warme geste naar Zeefuik.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax laat verhuurde verdediger transfervrij vertrekken; contractvoorstel op zak'