VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: centrale verdedigers
De Ligt, Sandler, Schwaab en Pablo Mari

VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: centrale verdedigers

Gepubliceerd: donderdag 10 mei 2018 om 12:00do 10-05-2018 om 12:00

De Eredivisie zit erop en dus is het weer de hoogste tijd om het VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar samen te stellen. Dat doen we met hulp van onze bezoekers.

De komende periode krijgen jullie per positie/linie de kans te stemmen op de door ons genomineerde kandidaten. De speler met de meeste stemmen in de onderstaande poll krijgt een plekje in het VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar.  Voor het centrum van de defensie zijn we op zoek naar twee spelers. De acht genomineerden zijn:

Daniel Schwaab (PSV)
Duitse degelijkheid in de achterhoede van de kampioen. Na een moeizame start in de achterhoede toonde Schwaab dit seizoen zijn klasse. Phillip Cocu kon écht bouwen op de routinier.

Matthijs de Ligt (Ajax)
Wat valt er eigenlijk nog over supertalent De Ligt te zeggen? Achttien jaar, aangewezen als aanvoerder van Ajax, basisklant bij Oranje en gewild door grootmachten uit Engeland, Duitsland en Spanje: wát een speler.

Frenkie de Jong (Ajax)
Vergelijkingen met Frank Rijkaard, beter dan Beckenbauer: poeh, wat ging het plots hard met Frenkie Jong. Ineens was het ventje met die constante grijns op zijn gezicht basisspeler van Ajax. Zijn sierlijke stijl en voetballende vermogen leverden hem een karrenvracht aan complimenten. Komend seizoen wil De Jong overigens liever niet meer in de achterhoede spelen. Hij staat liever op het middenveld.

Guram Kashia (Vitesse)
Rots in de branding van Vitesse, al jarenlang. Dit jaar bereikte de Georgische captain een nieuwe mijlpaal: geen enkele andere speler heeft meer Eredivisie-duels op zijn naam dan hij. Plakt Kashia er nóg een seizoen in Arnhem aan vast of is het tijd voor een buitenland avontuur?

Van links naar rechts: Kanon, Pierie, De Jong en Kashia

Philippe Sandler (PEC Zwolle)
De man die in 2016 niet goed genoeg was voor Ajax, verkast komende zomer naar Manchester City. Sandler (21) was dit seizoen een revelatie in de achterhoede van PEC Zwolle. City betaalde zo’n 2,5 miljoen euro voor de flegmatieke verdediger.

Wilfried Kanon (ADO Den Haag)
Zie hem maar eens te kloppen in een één-tegen-één duel. In de Eredivisie lukt het bijna geen enkele aanvaller. Vraag is nu hoe lang ADO Den Haag  nog van de Ivoriaanse reus kan genieten. Als Kanon zich tijdens de komende oefeninterlands van Ivoorkust goed manifesteert, lonkt er voor de verdediger ongetwijfeld een lucratieve transfer.

Kik Pierie (sc Heerenveen)
SC Heerenveen heeft er weer eentje hoor. De afgelopen jaren produceerde de Friese jeugdopleiding diverse pareltjes en ook Pierie gaat ongetwijfeld een fraaie toekomst tegemoet. Grote clubs uit Engeland schijnen de zeventienjarige verdediger op de voet te volgen.

Pablo Mari (NAC Breda)
Wat had het NAC Breda van Stijn Vreven dit seizoen zonder hem gemoeten? De onverzettelijke Mari ging wekelijks voorop in de strijd namens De Parel van het Zuiden. Directe handhaving is een topprestatie voor NAC en de credits mogen deels naar de Spaanse captain. Komende zomer keert Mari in principe terug naar zijn werkgever Man City.

Wie is volgens jou de beste centrale verdediger van dit Eredivisie-seizoen? Laat je stem horen in de poll!

VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: linksback

VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: rechtsback

VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: keeper

Poll

Wie was dit seizoen de beste centrale verdediger?

(4985 stemmen)

Plaats een reactie

satesaus +1471
donderdag 10 mei 2018 om 12:04
Sandler, zijn transfer is het grootste lachertje van het afgelopen decenium. Of beter, niet zijn transfer maar zijn idee dat hij bij City kans maakt. Misschien in het 4e....
Vind ik leuk
donderdag 10 mei 2018 om 12:12
De Ligt 1 en Schwaab echt wel 2
Vind ik leuk
tannat +16556
donderdag 10 mei 2018 om 12:14
Schwaab. By far.
Het gaat niet om wie het grootste talent is maar op dit moment de beste speler.
Alleen zullen de Ajax-fanboys en andere hypegevoelige types wel anders stemmen
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 12:19]
Vind ik leuk
AjaxRio81 +404
donderdag 10 mei 2018 om 12:59
Richt je toch eens op jezelf. Ik zou zelf ook De Ligt en Schwaab kiezen. Waarom direct weer over Ajax-fanboys? Ik dacht dat jullie kampioen waren en wij slechts tweede.
Vind ik leuk
B. Alrond +1875
donderdag 10 mei 2018 om 13:56
Zelfs als PSV er kies ik voor de Ligt. Ook omdat de Ligt nog veel groeipotentieel heeft. Schwaab is gewoon degelijk. Zet die naast de Ligt voor wat begeleiding.
Vind ik leuk
feye88 +2277
zaterdag 12 mei 2018 om 12:09
Het gaat niet om groeipotentieel. Dat heeft 0,0 met deze verkiezing te maken. Het gaat om prestaties van dit seizoen. En Schwaab was net iets stabieler.
Vind ik leuk
Always PSV +16970
donderdag 10 mei 2018 om 19:19
Nou! Ik ben echt wel een de Ligt fan, groeibriljantje. Maar als je over het seizoen kijkt geeft de Deutsche Grundlichheit toch de doorslag. Schwaab is echt heel belangrijk geweest dit seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 10 mei 2018 om 15:17
Juist,want de ligt heeft veel meer cruciale bloopers gemaakt dan schwaab dit seizoen.
Kan je veel potentie hebben maar schwaab is juist door zijn degelijkheid de beste.
Vind ik leuk
vrijdag 11 mei 2018 om 04:04
Nou idd leuke eerste seizoens helft gespeeld, maar naar de winter echt een drama. Niks te zoeken in dit lijstje net als overig Mari en de jong.
Vind ik leuk
HanV +5461
vrijdag 11 mei 2018 om 13:01
Dat zegt iedereen, nou heeft City natuurlijk ook een paar elftallen te veel spelers maar denk je echt dat City hem koopt om PEC een mooie transfer te bezorgen? Het lijkt mij onverstandig om een club als City uit te lachen omdat zij het anders zien dan wijzelf. Hij mag vast wel een maandje meetrainen met het eerste en dan ergens meespelen in de Championship.
Vind ik leuk
Luiehond +2504
donderdag 10 mei 2018 om 12:06
Voor welke club je ook bent er is er maar 1 in dit rijtje die echt top is! De Ligt.
Vind ik leuk
donderdag 10 mei 2018 om 12:09
De beste uit het rijtje, maar echt top gaat mij nog wat te ver.
Vind ik leuk
David4Ajax +1301
donderdag 10 mei 2018 om 12:10
Vreemde voorselectie. Frenkie hoort hier zeker niet thuis en buiten De Ligt en Schwaab ben ik van de rest ook niet kapot.
Vind ik leuk
Bullet +3353
donderdag 10 mei 2018 om 12:11
20% Schwaab.... Dan ben je wel echt een diehard supporter!
Vind ik leuk
tannat +16556
donderdag 10 mei 2018 om 12:15
Het gaat niet om het grootste talent maar om de beste speler. Schwaab zou dus vet op 1 moeten staan.
Vind ik leuk
Bullet +3353
donderdag 10 mei 2018 om 12:36
Dus echt niet!! Maar ik heb je nog nooit op een objectieve post mogen betrappen op VI. Psv had een heel sterk collectief, maar individueel zijn dit echt niet de beste spelers. Maargoed, mss komt Atletico Madrid, Dortmund of Arsenal nog voor Schwaab, dan ga ik jou wel gelijk geven. Dan ben ik niet te groot om het toe te geven.
Vind ik leuk
lars Utrecht +1347
donderdag 10 mei 2018 om 12:12
Welke idioot heeft dit lijstje dan samengesteld? hahahahah
Vind ik leuk
Luiehond +2504
donderdag 10 mei 2018 om 13:20
Ja beter is er niet!
Vind ik leuk
zwollie +9389
donderdag 10 mei 2018 om 12:14
Snap niet, dat Sandler in dit rijtje staat, kan niet op basis van na de winterstop zijn.
Vind ik leuk
donderdag 10 mei 2018 om 12:15
De centrale verdediger die speelt bij de club met één van de minste tegendoelpunten, kampioen werd en bovenal verreweg de minste gele / rode kaarten pakte (slechts 1 gele kaart in 31 wedstrijden!!!) verdient deze titel; Daniel Schwaab dus!
Vind ik leuk
stratumseind +195108
donderdag 10 mei 2018 om 12:15
Uiteraard Der kaiser van de lage landen Schwaapie
Vind ik leuk
Smithsonian +43267
donderdag 10 mei 2018 om 12:18
De ligt!
Vind ik leuk
donderdag 10 mei 2018 om 12:20
Frankie totaal misplaatst. Maar dit is wel duidelijk. De speler die het meest heeft verrast :schwaab. En de beste CV van de eredivisie: de ligt
Vind ik leuk
donderdag 10 mei 2018 om 12:30
Wat een kutverkiezing. Van beek draaide geen topseizoen, maar was echt wel beter dan sandler, kanon, mari, pieri en misschien ook wel dan kashia. De jong heeft daar ongeveer 10 wedstrijden gespeeld, ook al deed hij dat wel zeer goed. De ligt duidelijk de beste.
Vind ik leuk
donderdag 10 mei 2018 om 12:34
Swaab natuurlijk !!
Vind ik leuk
Counterattack +11754
donderdag 10 mei 2018 om 12:40
Schwaab en de Ligt samen centraal, de Ligt inschuivend en opbouwend, Schwaab positioneel en verdedigend.
Vind ik leuk
Erik7494 +1422
donderdag 10 mei 2018 om 12:48
Wat een vreemd lijstje. Sandler, Kashia, Kanon, De Jong en Pierie hebben daar niets te zoeken. Eigenlijk valt het verdedigend redelijk tegen in de Eredivisie.

Schwaab, De Ligt zijn de enigen die er bovenuit steken. Daarachter denk ik dat Wuytens van AZ en Van Beek bij Feyenoord aardig gedraaid hebben.

Degene die ik het meest mis in dit lijstje is overigens Tommie Beugelsdijk. Niet dat hij zou moeten winnen, maar die heeft gewoon een heel goed seizoen gedraaid en is belangrijk geweest voor zijn club.
Vind ik leuk
AfcaJB +212
donderdag 10 mei 2018 om 12:54
De Ligt, Kanon en Kashia voor mij 3 verdedigers die altijd stabiel het seizoen door komen.
Vind ik leuk
Tweey +2106
donderdag 10 mei 2018 om 13:17
Kanon komt uit Ivoorkust, dus dat wordt geen goed WK voor hem. Jezus, VP, wat een blunder weer.
Vind ik leuk
HanV +5461
vrijdag 11 mei 2018 om 13:24
Ze zijn precies een half jaar geleden uitgeschakeld door Marokko (11-11-2017).
Vind ik leuk
Bud Spencer +2847
donderdag 10 mei 2018 om 14:11
Wie nomineert deze voetballers?
Vind ik leuk
donderdag 10 mei 2018 om 17:10
Op Sandler na heeft hij er best kijk op, zou niet weten wie er ontbreekt.
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
zaterdag 12 mei 2018 om 06:57
Beugelsdijk! Staat in VI in het elftal van het jaar, die hebben het wel goed gezien-;)
Vind ik leuk
Vak-DD +12419
donderdag 10 mei 2018 om 14:29
Kashia natuurlijk, voorbeeldige prof en aanvoerder.
Vind ik leuk
donderdag 10 mei 2018 om 17:09
Guram :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 mei 2018 om 17:13]
Vind ik leuk
donderdag 10 mei 2018 om 20:00
De Ligt, daarna onze Schwaniel Daab
Vind ik leuk
LarsNL16 +3611
vrijdag 11 mei 2018 om 13:13
Zijn er maar 2 die echt kans maken en dat zijn De Ligt en Schwaab. De Ligt heeft ze enorm sterk ontwikkeld dit seizoen en Schwaab heeft dit seizoen echt laten zien dat hij van waarde is voor PSV. Mijn keuze gaat in dit geval uit naar De Ligt. Mede door wat hij dit seizoen heeft laten zien op deze leeftijd.
Vind ik leuk
vrijdag 11 mei 2018 om 13:22
Van beek?
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 01:19
Ik mis Beugelsdijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws