Johan Cruijff Arena gaat verbouwen: 'Voor aanvang van het nieuwe seizoen'

    Johan Cruijff Arena gaat verbouwen: 'Voor aanvang van het nieuwe seizoen'

    Gepubliceerd: vrijdag 11 mei 2018 om 22:46vr 11-05-2018 om 22:46

    De Johan Cruijff Arena zal deze zomer een metamorfose ondergaan. De blauwe en grijze stoeltjes op de hoofdtribune zullen worden vervangen, waardoor het gehele stadion van Ajax rood en wit gekleurd is.

    "De voorlopige planning is dat de stoelen voor aanvang van de nieuwe competitie zijn vervangen. Hoe die stoelen eruit gaan zien? Ze lijken op het model zoals die op de onlangs vernieuwde bestuurstribune", bevestigt een woordvoerder van de stadiondirectie aan Ajax Life. Op onderstaande foto is de huidige situatie in het stadion te zien. De blauwe stoeltjes zullen vervangen worden door de rode exemplaren, die al op de rijen daarboven prijken.

    De Arena-directie moet alleen nog een datum zien te prikken waarop de verbouwing plaats kan vinden. Het seizoen van Ajax is al afgelopen, maar deze zomer zullen er in het stadion nog concerten van Jay-Z, Beyoncé, Ed Sheeran, Kensington en De Toppers plaatsvinden. Bovendien moet Ajax eind juli al aantreden in de voorrondes van de Champions League.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Bengelino +12397
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:49
    Van der Gaag naar NAC, prima keuze van NAC
    Vind ik leuk
    Lucatonio +1570
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:52
    Wat een berichtgevingen!!.. morgen hebben ze in de arena ook nog een goede grasmat. Man man man
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:56
    Past die wel bij zo’n fanatiek publiek?
    Vind ik leuk
    Kwakbol25 +194
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:49
    Ze kunnen het best 20000 stoelen weghalen:) lijkt het iig niet mee zo leeg :)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 11 mei 2018 om 22:49]
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1197
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:49
    Wowwww wat een verandering, en vooral wat een nieuws.....
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1247
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:51
    geen nut komt toch geen hond meer kijken haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:51
    Goed idee zeg... Zien we tenminste dezelfde kleur stoeltjes tussen de sporadische bezoeker door....
    Vind ik leuk
    stratumseind +173870
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:51
    Al draagt een aap een gouden ring het blijft een lelijk ding.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:55
    Je bedoelt dat kleine stadionnetje in Eindhoven? Subtopstadionnetje
    Vind ik leuk
    stratumseind +173870
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:57
    Nee dat is een voetbalstadion, dit topic en dus ook mijn reactie gaat over een evenementenhal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:02
    Een voetbal stadion waar ze altijd stil zijn??/?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173870
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:03
    https://www.youtube.com/watch?v=5XT7Tpswz2E
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    zaterdag 12 mei 2018 om 06:55
    Ik ken wel een uitvakkie dat aardig stil was op 15 april ja...
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:24
    Ken ook een uitvak in de arena wat aardig stil was terwijl ze 7 punten voor stonden maar niks nieuws jullie zijn altijd stil zelfs met een voorsprong
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1197
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:58
    Daar waar weinig te halen valt ja...
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:04
    “Stadionnetje”... haha... Jaloers? Afgunst is lelijk jongen, fijn weekend.
    Vind ik leuk
    PSVFU +4727
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:37
    Moet je een keertje aan Engelse voetbalfans vragen wat ze van de arena vinden en dan het Philips Stadion.....neem maar vast een zakdoek mee.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:05
    Moet je eens vragen wat engelse vinden van de sfeer bij ajax of psv ga je pas huilen
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    zaterdag 12 mei 2018 om 06:55
    Lul nou niet Tonny. Alsof jij ooit in een stadion geweest bent. Mafklapper.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:21
    Waarheid is hard psv staat bekend als de meest sfeerloze club van de eredivisie zingen bij een goal 3 keer boeren en je kan een speld horen vallen
    Vind ik leuk
    PSVFU +4727
    zaterdag 12 mei 2018 om 07:20
    Vooral bij ajax inderdaad. Daar kun je net zo goed etalagepoppen op de tribune zetten.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +13025
    zaterdag 12 mei 2018 om 02:45
    Je keek in de spiegel toen je dit las in de dikke van dale?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173870
    zaterdag 12 mei 2018 om 10:23
    Sinds wanneer staan spreekwoorden en gezegden in de dikke van dale ?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22039
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:52
    Eindelijk
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:55
    Mooi man.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:58
    Rood wit is niets mis mee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 22:59
    Ik dacht dat ze poppen gingen zetten op de lege plaatsen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173870
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:04
    fluitende?
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1197
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:08
    ...knikkebollende?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173870
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:11
    op geld beluste
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1197
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:16
    grote smoel hebbende
    Vind ik leuk
    Niels92 +30236
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:17
    De Arena krijgt ook als eerste het 5g netwerk :)

    Vind ik leuk
    stratumseind +173870
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:18
    goed man ....kunnen de beursbengels tijdens de wedstrijd nog beter de aex in de gaten houden......
    Vind ik leuk
    Niels92 +30236
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:25
    Ja toch :)

    En het wordt nog gratis aangelegd ook, omdat ze specifiek gekozen hebben voor de Arena :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173870
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:28
    moet het dakje voortaan zeker open blijven voor het bereik?
    Vind ik leuk
    Niels92 +30236
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:43
    Wanneer je thuis zit heb je ook gewoon een goed bereik, wat denk jezelf? :)
    Vind ik leuk
    stratumseind +173870
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:06
    ik heb geen telefoon dus geen idee
    Vind ik leuk
    5by5 +1330
    zaterdag 12 mei 2018 om 01:00
    Je moet toch iets doen als je fans niet naar het stadium wilen komen vanwege het voetbal
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:05
    Wel eenmalige sterren die zijn 18 jaar geldig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:21
    Het schijnt dat er sinds kort in heel amsterdam alleen nog sekspoppen te krijgen zijn ............
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:19
    Had je model gestaan?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 11:24
    Nee ik kom niet in die graftombe ,ook niet als pop!. :)
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:44
    En ik kom niet in die Badkuip. Ik hou niet van ongedierte dan moet ik Rentokil weer bellen. Misschien naar jouw huis. Toerist in Mokum
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 01:43
    Nee stollie in die (bad)kuip worden prijzen gewonnen en dat ben jij niet gewend, dus blijf jij maar bij die losers jochie!.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    zondag 13 mei 2018 om 09:09
    Eens in de 18 jaar misschien en wanneer verdwijn je uit Mokum. Toerist.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 10:50
    4 prijzen in 3 jaar en bij ajax ..........HAHAHAHAHA
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    zondag 13 mei 2018 om 12:31
    En toch blijf je een toerist in Amsterdam. Tot over 18 jaar als je weer eens wat wint.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:01
    Het was geen 18 jaar niets sukkel ,ken je feiten.Er zaten 2 knvb bekers tussen en zelfs de uefa cup gewonnen in 2002.
    De laatste nederlandse club met internationaal succes!!!.

    Das heel wat anders dan 4 jaar : HELEMAAL NIETS!.SUKKEL!.
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    zondag 13 mei 2018 om 16:38
    Hahaha meneer één sterretje voorlopig is dat het
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    zaterdag 12 mei 2018 om 06:57
    Die poppen hangen ze liever aan de reling.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 06:57]
    Vind ik leuk
    5by5 +1330
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:01
    De Arena lijkt op een broeikas.
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:03
    Hoe vaak gaat dit nog verteld worden?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27436
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:03
    Andere stoeltjes ziet er inderdasd beter uit. Meer stoeltjes is niet nodig.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    zaterdag 12 mei 2018 om 06:58
    Worden ook nauwelijks gebruikt.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6126
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:09
    Johan Cruyff Arena wordt CO2 neutraal.
    Vind ik leuk
    5by5 +1330
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:55
    Tast het anders de groenten aan die ze in de Arena aan het verbouwen zijn ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:26
    Het is en blijft geen echt voetbalstadion.....
    Vind ik leuk
    Bocajuun +554
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:42
    Stadion word steeds mooier, goed om te zien dat ze met de tijd meegaan.zowel binnen als buiten het stadion. En tuurlijk alle ajaxhaters vinden de JC Arena het lelijkste stadion van nederland maar samen met de kuip is dit toch echt het mooiste stadion.
    Vind ik leuk
    5by5 +1330
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:57
    Graag niet de Kuip met de Arena vergelijken. De Kuip mag oud zijn maar is nog steeds 20 x mooier dan de Arena
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    zaterdag 12 mei 2018 om 07:00
    ‘Mooi’ is smaak. Geef mij maar een stadion zoals van (bijvoorbeeld) NAC, Sparta of De Kuip.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7863
    vrijdag 11 mei 2018 om 23:57
    Hahahahaha
    Vind ik leuk
    MN223 +1167
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:06
    Ik ga ervan uit dat men het komend jaar weer prima zicht heeft op al die stoeltjes.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:19
    Worden er ook poppetjes op getekend?

    Voor dat iemand anders hem maakt. Ja bij ons kan je er ook regelmatig poppetjes op tekenen.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9541
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:26
    De lege stoeltjes zullen vervangen worden door poppen zodat het toch wat voller lijkt -:)
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:31
    5 voetballers die de moeite waard zijn :

    Voetbalclub Colo Colo ;

    # Julio Barroso, ARG, 33j, 175cm, central verdediger ( RB ), rechts, contract tot eind december 2018, mw +/- 650 dzd.
    # Claudio Baeza, CHI, 24j, 171cm, verdedigende middenvelder ( VC-MC ), rechts, contract tot end juni 2021, mw +/- 1,50 mln.

    Voetbalclub Internacional :

    # Victor Cueza, BRA, 29j, 187cm, central verdediger ( VM ), links, contract tot eind december 2020, mw +/- 4 mln.

    Voetbalclub Gremio :

    # Pedro Geromel, BRA, 32j, 190cm, central verdediger, rechts, contract tot end december 2019, mw +/- 3,8 mln.

    Voetbalclub Palmeiras :

    # Marcos Rocha, BRA, 29j, 176cm, rechtervleugelverdediger, rechts, contract tot eind december 2018, mw +/- 3 mln.

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 00:34]
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7863
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:42
    Een cv van 175m? Ik hoor net dat Barcelona in de stress geschoten is.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2229
    zaterdag 12 mei 2018 om 00:51
    Daarom waren ze zo aan het sparen...nieuwe stoelen!!!.... dat gaat prijzen opleveren
    Vind ik leuk
    Iggy +3993
    zaterdag 12 mei 2018 om 01:42
    Goh wat verassend, hoofdzakelijk reacties van provinciale piepkuikens.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8353
    zaterdag 12 mei 2018 om 07:02
    Dan moet je beter lezen. Op de eerste reactie kwam meteen half Amsterdam in beweging... er is ergens toch een gevoelig snaartje geraakt...
    Vind ik leuk
    Sanuk +3264
    zaterdag 12 mei 2018 om 04:37
    Slaapstoelen?
    Vind ik leuk
    Spiegel +10032
    zaterdag 12 mei 2018 om 06:32
    De blauwe en grijze stoeltjes op de hoofdtribune zullen worden vervangen, waardoor het gehele stadion van Ajax rood en wit gekleurd is.

    Leuk en aardig, maar Ajax speelt in het stadion, het stadion is niet van Ajax.
    Vind ik leuk
    Mauritz +1273
    zaterdag 12 mei 2018 om 07:31
    In de nieuwe stoeltjes zitten opblaasbare poppen, dan valt het minder op dat het half leeg is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 08:03
    Tjonge jonge zeg, het lijkt hier wel een kleuterklas.... Mijn club heeft het mooiste stadion, nee mijn club heeft dat.... Laat iedereen gewoon in zijn waarde en doe niet zo zielig over wie het mooiste stadion of beste supporters heeft... Ieder stadion heeft wel iets specifieks, of dat nu de JC Arena is of de Kuip of welk stadion dan ook.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24192
    zaterdag 12 mei 2018 om 08:37
    Er wordt hier gesproken over verbouwen, terwijl uit het artikel blijkt dat er wat blauwe stoeltjes worden vervangen door rode.
    Kan iemand me vertellen wat nog meer zal worden verbouwd? Eeb hele verbetering kan al zijn als de acoustic wordt aangepakt. Misschien coating van het beton op overdekte tribunedelen bovenin? Viltt? Het kan zoveel beter, daar hoeft niet persé iets voor verbouwd te worden.
    Vind ik leuk
    knapzak +1392
    zaterdag 12 mei 2018 om 09:51
    ik ga het gewoon zeggen als psv-er
    met die rode stoeltjes krijgt de arena wel veel meer uitstraling ipv met dat geel en blauw , kleuren die niks met ajax te maken hebben
    Vind ik leuk
    stollie38 +18274
    zondag 13 mei 2018 om 16:37
    Meer dan 70 prijzen meneer met één sterretje voorlopig is dat het.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws