'Confronterend' seizoen voor Lijnders: 'Werden na vijf wedstrijden al opgewacht'

    'Confronterend' seizoen voor Lijnders: 'Werden na vijf wedstrijden al opgewacht'

    zaterdag 12 mei 2018 om 13:36

    Pepijn Lijnders is bezig een pittig aan een pittig debuutseizoen als hoofdtrainer van NEC. De 34-jarige Limburger nam na de winterstop de plek van Adrie Bogers over, verspeelde de koppositie in de Jupiler League en ging tijdens de eerste play-offwedstrijd tegen FC Emmen met 4-0 onderuit.

    "Het afgelopen halfjaar ben ik als persoonlijkheid echt getest. Dat is confronterend, want je leert jezelf kennen", concludeert Lijnders in gesprek met de Limburger. "Je wordt niet alleen als coach getest, maar vooral als mens. Hoe sterk ben je? Na vijf wedstrijden wachtten de supporters van NEC ons al op. Het enige waar ik mee bezig was, was om dat weg te houden van mijn team en mijn staf."

    Lijnders werkte als assistent-trainer van Liverpool in de luwte, maar is in Nijmegen de eindverantwoordelijke. De trainer heeft daaraan moeten wennen. "Hier, bij NEC, kijkt iedereen naar je. Dat is waar. Vroeger kon ik heel erg makkelijk beslissingen nemen, omdat je altijd rugdekking had. Uiteindelijk was ik niet degene die op de keuzes beoordeeld werd. Dat gebeurt nu wél."

    Poll

    Gaat Lijnders een succesvolle trainerscarrière tegemoet?

    (724 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +17562
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:39
    Ik denk niet dat Pepijn zo blij is met zichzelf.
    Die dacht dat ie het wel even zou maken bij NEC
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:41
    Als Lijnders voor de rechter zou staan en een psycholoog moest hem beoordelen naar aanleiding van zijn interviews dan heb je grote kans dat hij ontoerekeningsvatbaar was verklaard.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:44
    Bogers is om minder ontslagen. Vraag mij af waarom het bestuur daar met twee maten meet. Om over Hyballa nog maar te zwijgen.
    Vind ik leuk
    GZS +57
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:47
    Bogers wilde zelf stapje terug, man heeft zelfkennis, Lijnders niet...
    Hyballa is geen schim van de persoon in een praatprogramma, als hij op het veld staat tijdens een wedstrijd is het net Jekyl or Hyde.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:51
    Bogers is ontslagen toch?

    In welk programma Hyballa zit weet ik niet en dat boeit mij ook niet. Ik beoordeelde hem als trainer/coach. Zo slecht was hij niet, het bestuur is gewoon erg matig in Nijmegen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:01
    Bogers is niet ontslagen, maar assistent trainer nu. In de zomer was hij voor die rol aangesteld, maar werd tijdelijk doorgeschoven omdat er geen trainer gevonden kon worden. Had 100% liever gehad dat Bogers was gebleven, maar hij wilde zelf niet meer naar het schijnt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:14
    Klopt, hij is alleen uit zijn functie gezet. Neemt niet weg dat het oliedom was achteraf.
    Vind ik leuk
    GZS +57
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:09
    Boogers zit nog altijd bij NEC, hij werd voor even hoofdtrainer totdat geschikte hoofdtrainer werd gevonden.
    bestuur is niet matig, is zwaar kut, 3 seizoenen lang al, Hyballa is leuk voor even, daarna gauw lozen, en Lijnders moet eerst even minder aan looplijnen e.d gaan denken, maar eerst verdiepen in (dras) materiaal wat er is en daar op gaan bouwen., en anticiperen.
    Lijnders heeft verziekt wat Boogers heeft nagelaten, geen elftal om te promoveren, zelfs onder Boogers niet, teveel zoutzakken.
    grootste boosdoeners zitten in het bestuur, directeur van Utrecht die alleen leefde op de centen van zijn geldschieter, en er nog een zootje van maakte, een technisch directeur gehaald van RKC, zegt genoeg...
    Zelfs Leen Looyen zal het beter doen, haal oud spelers als Thijssen, Peters terug, deze mensen hebben veel meer voetbal-know-how dan de bovengenoemde rovers.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:15
    Moest het even opzoeken maar het klopt. Hij is niet ontslagen maar kreeg een andere functie.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +1552
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:48
    Volgens mij komt de aanstelling van Lijnders vooral uit de hoek van die miljonairs achter NEC. En die mensen kun je niet voor het hoofd stoten. Lijkt mij heel lastig werken bij NEC met al die stromingen binnen de club.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:52
    Dan hebben ze of een lijntje lopen richting de RVC die de club juist daarvan moet behoeden. Of ze hebben boter op hun schedel, jij mag het zeggen?
    Vind ik leuk
    Dicky +18808
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:43
    Bogers is niet ontslagen. Bogers is aangesteld als assistent. Omdat er nog geen trainer aangesteld was heeft hij die functie tijdelijk ingevuld. Toen Lijnders kwam is Bogers gewoon in zijn officiële functie gezet. Dat wou hij ook.
    Vind ik leuk
    Chauffie +244
    zaterdag 12 mei 2018 om 21:10
    Ehhh bogers is helemaal niet ontslagen. Hij is assistent wast hij voor was aangenomen. Check je info voor je wat zegt.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1094
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:49
    Lijnders komt er wel, maar zijn kennis en abstractieniveau is aan NEC voetballers natuurlijk niet besteed. Ik denk dat hij er goed aan doet om een tijdje assistent bij een van de top 4 te werken.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:07
    Daar zat ik ook al aan te denken.... kan onmogelijk minder zijn dan Wouters en/of Landzaat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24772
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:13
    Wat heeft hij aan assistent bij de top4? Hij heeft dat al op hoger niveau gedaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 13:52
    Als ik hoor wat voor wartaal hij uitslaat... Denk dat zelfs zijn spelers hem niet begrijpen
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:02
    Jongens geef hem een kans, hij is daar neergezet door de directie. De directie zit hier fout en zou moeten op stappen. Pep kan later echt wel uitgroeien tot een succesvolle trainer, dat kan je niet concluderen na een half seizoen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:06
    De directie moet opstappen omdat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt..... misschien dat er dan eerst ff 3849 bankdirecteuren op willen stappen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:09
    Is ook goed
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:06
    Hij moet weg bij NEC.... en snel ook. Totaal verkeerde keuze van Oversier en trawanten.

    Misschien wel wat voor de Feyenoord Academy.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24772
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:16
    Oversier zelf was volgens mij ook een slechte keuze
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:20
    Die mening deel ik.... inmiddels wel.... helaas. Toen ie kwam en ik hem hoorde praten dacht ik dat het wel goed zou komen met Remco...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24772
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:28
    Ik vond het een type coole manager. En dat is vaak een slecht teken :p
    Bij RKC had hij het ook slecht gedaan. Iemand is gewoon in z'n NEC is een hele gave club pitch getrapt.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:31
    Daar heeft het helaas alle schijn van. Kennissen van me maken hem van wat dichterbij mee en die geven aan dat ie best wel wat kan, maar nog veel meer te leren heeft. En ook dat ie af en toe wat overmoedig (wellicht iets te ambitieus) is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24772
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:21
    Ik heb geen idee wat hij precies kan. Alleen komt het heel erg over als gebakken lucht.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29169
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:50
    Dat vind ik ook..... maar goed.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 15:50]
    Vind ik leuk
    Vapormax +1797
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:27
    Hoop dat ie er nog heel heel lang zit, jaren in de juup.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1556
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:07
    Met andere woorden, totaal ongeschikt voor het hoofdtrainerschap..
    Vind ik leuk
    pico323 +5266
    zaterdag 12 mei 2018 om 17:22
    zou voor Gelderland mooi zijn als de Graafschap nu zou promoveren. twee Gelderse clubs horen in de eredivisie
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5272
    zaterdag 12 mei 2018 om 20:25
    Zijn persoonlijkheid en zijn uitstraling zijn al niet geweldig, komt bij dat hij voor de camera communicatief erg matig is. Een gunfactor heeft deze man dus al niet. Presteer je dan enigzins wisselvallig, of in elk geval niet naar behoren, dan is het snel gedaan met je.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Confronterend' seizoen voor Lijnders: 'Werden na vijf wedstrijden al opgewacht'