'Nacompetitie-expert' van FC Utrecht: 'Met FC Twente ook al. Blijkbaar mijn lot'

'Nacompetitie-expert' van FC Utrecht: 'Met FC Twente ook al. Blijkbaar mijn lot'

zaterdag 12 mei 2018 om 14:24

Bij FC Utrecht wordt tijdens de play-offs om Europees voetbal nadrukkelijk naar Willem Janssen gekeken. De 31-jarige aanvoerder is bezig aan alweer zijn dertiende nacompetitiecampagne in zijn carrière.

"Ik houd van extra wedstrijden en korte vakanties", lacht de centrale verdediger in gesprek met De Telegraaf. Janssen heeft bij VVV-Venlo, Roda JC, FC Twente en FC Utrecht een reputatie opgebouwd als 'nacompetitie-expert'. "Zowel promotie/degradatie als Europees voetbal. Op zich ook wel logisch, want ik heb altijd subtop gespeeld. Bij FC Twente dacht ik om het kampioenschap te spelen, maar toen werd het toch ook weer play-offs. Het is blijkbaar mijn lot."

Janssen dwong vorig seizoen via de play-offs Europees voetbal met FC Utrecht af en hoopt dat dit seizoen opnieuw te doen. De Domstedelingen zullen zaterdagavond een 4-3 nederlaag bij sc Heerenveen goed moeten maken. "Je merkt dat we gegroeid zijn als club. Van ons wordt nu verwacht dat we de play-offs winnen. We weten allemaal hoe mooi het vorig jaar was en hoe mooi de Europese zomer was. Die ervaringen geven ons extra motivatie maar ook vertrouwen voor deze play-offs."

Poll

Hoe lopen de play-offs af voor FC Utrecht?

(856 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 mei 2018 om 14:28
Jaaa, dan toch eindelijk een artikel over de play-offs.
Utrecht-Heerenveen vanavond 2-2.
Wij gaan Europa in.
Vind ik leuk
Utca030 +6212
zaterdag 12 mei 2018 om 14:32
Droom verder.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 14:34
Denk dat jij verder mag dromen
Vind ik leuk
Rood&wit +2708
zaterdag 12 mei 2018 om 16:14
Anti Utrecht
Vind ik leuk
Utca030 +6212
zondag 13 mei 2018 om 10:53
Zo joggie lekker verder dromen nou.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 10:59
Met mazzel.
Tegen Vitesse liggen jullie eruit
Vind ik leuk
Utca030 +6212
zondag 13 mei 2018 om 11:07
We zullen zien.
Vind ik leuk
Utca030 +6212
zondag 13 mei 2018 om 10:52
Zo henkie jullie liggen eruit, toontje lager zingen nou pik.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 11:20
Het werd toch nog even spannend;)
Vind ik leuk
Utca030 +6212
maandag 14 mei 2018 om 14:58
Zeker hielt me hart vast.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 14:29
Verliezen gewoon en anders van Vitesse wel!!!!
Vind ik leuk
Utca030 +6212
zaterdag 12 mei 2018 om 14:32
Heb er volkomen vertrouwen in, in een kolkende Galgenwaard uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.
Vind ik leuk
tikkietoe +4371
zaterdag 12 mei 2018 om 14:34
Ik verwacht dat Vitesse een maatje te groot zal zijn, maar Heerenveen te pakken is.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 14:38
Ik verwacht dat jij beter wielrennen kan gaan volgen ;)
Vind ik leuk
tikkietoe +4371
zaterdag 12 mei 2018 om 14:57
O kan beide hoor. De wedstrijd begint s'avonds pas.
Vind ik leuk
Hattrick +10406
zaterdag 12 mei 2018 om 14:36
Utrecht heeft de sterkste ploeg, ik verwacht ook dat ze de play offs gaan winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 14:51
Als Heerenveen al wint van Utrecht en met 3-0 komt voor te staan dat geeft een vitesse nooit weg.
Vind ik leuk
Hattrick +10406
zaterdag 12 mei 2018 om 15:03
Dat is 1 wedstrijd... Utrecht is in de competitie toch ook hoger geëindigd dan Vitesse?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 15:16]
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:12
Hoger dan.
Vind ik leuk
Hattrick +10406
zaterdag 12 mei 2018 om 15:14
...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 15:15]
Vind ik leuk
Rood&wit +2708
zaterdag 12 mei 2018 om 16:16
Vitesse en Heerenveen en ook nog ADO Denhaag.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:33
az won vorig jaar met 3-0 en hebben toen alle hoeken vh veld gezien in utrecht dus ik zie niet in waarom het niet zou kunnen zeker gezien dat utrecht sterker dan heerenveen en vitesse is.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 15:09
Laat die leipe Hagenezen maar ff huishouden in Europa.:~)
Vind ik leuk
Dorzon +3684
zaterdag 12 mei 2018 om 15:39
humor om te lachen, de beste man heeft het over korte vakanties.......half eind mei is hij klaar, half eind juni beginnen ze weer. Das een maand vakantie. Ik weet zeker dat het merendeel die op de tribune zit en zijn salaris betaald een kortere vakantie heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:14
Met het fundament van ten Hag moet het lukken.
Vind ik leuk
Rood&wit +2708
zaterdag 12 mei 2018 om 16:54
Daar is niks meer van over onder J.P
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:29
laat heerenveen de playoffs maar winnen wij draaien al weken niet en zo kunnen we een keer een normale voorbereiding op het nieuwe seizoen hebben.
en zijn door die vroege wedstrijden de spelers niet op aan het eind vh seizoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Nacompetitie-expert' van FC Utrecht: 'Met FC Twente ook al. Blijkbaar mijn lot'