'Dat wil Advocaat misschien wel, maar dat pikt het publiek bij Sparta niet'

    'Dat wil Advocaat misschien wel, maar dat pikt het publiek bij Sparta niet'

    zaterdag 12 mei 2018 om 14:38

    FC Dordrecht verloor op Hemelvaartsdag de eerste play-offontmoeting met Sparta, maar kijkt vol vertrouwen uit naar de return. De Schapenkoppen achten zichzelf in staat om op Het Kasteel voor een stunt te zorgen.

    "Sparta was zeker niet beter", blikt aanvoerder Gustavo Hamer in gesprek met Voetbal International terug op de 1-2 nederlaag aan de Krommedijk. FC Dordrecht kwam vlak voor tijd op 1-1 door een bizarre eigen goal van Stijn Spierings, maar moesten daarna nog de winnende treffer van Robert Mühren slikken. "Na die merkwaardige 1-1 moeten we gewoon zorgen dat het 1-1 blijft natuurlijk. Dan mag je niet de 1-2 nog tegen krijgen, maar het verandert niets aan het feit dat we daar moeten scoren."

    Trainer Gérard de Nooijer vraagt zich hardop af of Sparta de 2-1 voorsprong in eigen huis kan consolideren. "Dat zou Advocaat misschien wel het liefst willen, maar daar heeft hij de ploeg niet voor en dat pikt het publiek daar niet." De 49-jarige Zeeuw denkt dat zijn ploeg hierdoor in de kaart kan worden gespeeld. "Ze moeten iets laten zien voor eigen publiek, ze kunnen zich niet beperken tot tegenhouden. Wij moeten lef tonen en beseffen dat er wat te halen is. Tegen dit Sparta liggen er echt nog kansen voor ons."

    Zondag wordt er om 16.45 afgetrapt. De winnaar van het tweeluik neemt het in de finale van de play-offs op tegen FC Emmen of NEC.

    Poll

    Kan FC Dordrecht stunten tegen Sparta?

    (1064 stemmen)

    Plaats een reactie

    Streaker +3106
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:41
    Ik denk dat Dordrecht gaat verassen. Zij hebben helemaal niks te verliezen.
    Vind ik leuk
    Spartan +5761
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:56
    Ik denk het niet!
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5173
    zaterdag 12 mei 2018 om 16:23
    Ik hoop het wel
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:34
    Een verassing is een crematie. Ik ben het met je eens dat Dordrecht het niet gaat redden.
    Vind ik leuk
    John M. +4461
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:45
    Advocaat wil zeker de voorsprong consolideren en ik ben zeker dat het publiek het dit keer pikt. Het gaat toch om handhaving in de ED en dan zien ze het wel door de vingers als ef verdedigend gespeeld wordt.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2388
    zaterdag 12 mei 2018 om 17:43
    Sparta en consolideren.....dat hebben we nog niet gezien dit jaar.
    Vind ik leuk
    John M. +4461
    zaterdag 12 mei 2018 om 18:03
    Maar desondanks wil Dickie het wel.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2388
    zaterdag 12 mei 2018 om 19:37
    Ja...ik ook hahahahaha
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    zaterdag 12 mei 2018 om 14:48
    Ik bereid mij alweer voor op het ergste. In de afgelopen 10 jaar 4x play offs met Sparta en 4x verloren. Zegt toch al genoeg. Het ene na het andere drama. Als ze dit verzieken hebben ze het wederom weer aan zichzelf te danken. Buiten dat heeft Sparta een hele slechte selectie dat weten wij als fans zelf ook wel. Ik hoop dat zondag alsnog winnend afgesloten kan worden dan heb je de eerste horde genomen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 mei 2018 om 23:37
    Is geen stunt als Dort wint. Wat is dat Sparta slecht. Paar video's kijken van Barcelona, dan weet je ongeveer hoe je kunt / moet spelen. Plus instelling over m'n lijk en trainen op fitheid. Zo fit als Robben, kunnen Sparta spelers ook zijn. Gewoon kwestie van veel trainen. En niet al dat KNVB gelul. Men ziet toch wat tegenwoordig de Europese standaard is voor topvoetbal. Neem Kuit, de meeste amateurs zijn beter, alleen zijn inzet en houding maakten van hem een modelprof. Verdomme, tis geen hogere wiskunde. Anders gewoon een weekje mee met corps mariniers. Dan wordt duidelijk wat inzet en afzien echt is.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 07:05
    Hoop het voor Sparta, maar denk dat ze bezwijken onder druk voor eigen publiek, en daardoor 'vergeten' te voetballen. Bij voorsprong gaan ze consolideren = angstig terug lopen. Aanvallen is beste verdediging. Cruyff zei t al, als je de bal niet heb, ken je niet scoruh. Hup Sparta, naar voruh!!
    Vind ik leuk
    Napier +24
    zondag 13 mei 2018 om 12:27
    Nu is Kortsmit weer geblesseerd. Sparta mist wel zijn betere spelers door blessures en schorsingen. ( Chabot, Annanach, Huth, Kortsmit, Kramer ).
    Sparta moet gewoon rustig blijven en proberen uit de duels te blijven. Met de fanatieke aanhang, die Sparta ook in moeilijke tijden altijd steunt ( niet alleen in voorspoed )moet het toch wel lukken vandaag.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Dat wil Advocaat misschien wel, maar dat pikt het publiek bij Sparta niet'