Update: 'Crisisoverleg op Goodison Park: Everton probeert Rooney te overtuigen'

    Update: 'Crisisoverleg op Goodison Park: Everton probeert Rooney te overtuigen'

    zondag 13 mei 2018 om 15:20

    Alles wijst erop dat Wayne Rooney vertrekt uit de Premier League. Sky Sports bericht zaterdag dat de alltime topscorer van Engeland op het trainingscomplex afscheid heeft genomen van zijn Everton-collega's. Rooney (33) staat naar verluidt voor een transfer naar de Major League Soccer. 

    Eerder deze week dook het gerucht op dat DC United concrete belangstelling heeft voor Rooney. Inmiddels is de interesse vanuit Washington zelfs bevestigd door die club. Er ligt een contract klaar in de Verenigde Staten voor Rooney. DC United is bereid om een slordige veertien miljoen euro te betalen voor de routinier. 

    Na dertien seizoenen bij Manchester United keerde Rooney afgelopen zomer terug naar zijn jeugdliefde Everton. Zijn rentree is teleurstellend verlopen. Ronald Koeman, de man die hem inlijfde, werd vrij snel ontslagen en met diens opvolger Sam Allardyce lijkt het niet te boteren. 

    Sky Sports weet dat Rooney zaterdagochtend, één dag voor de laatste wedstrijd van het seizoen, niet heeft meegetraind bij The Toffees. Blijkbaar nam de aanvaller uitgebreid de tijd om afscheid te nemen van medespelers en andere medewerkers van de club. 

    Update 13/5 15.20: Volgens The Daily Mail gaat Everton alsnog een poging doen om Rooney in Liverpool te houden. The Toffees hopen dat de 33-jarige aanvaller het aanbod uit Washington naast zich neerlegt. Everton-preses Bill Kenwright vindt een vroegtijdig afscheid van Rooney 'een slecht idee' en wil daarom verkomen dat hij al na één jaar vertrekt. In de komende dagen vindt het naar verluidt een crisisoverleg plaats met Rooney en diens familie en management. 

    Plaats een reactie

    zaterdag 12 mei 2018 om 15:39
    Jammer heeft niet veel meer gebracht bij everton desondanks. Wel een legende.
    Vind ik leuk
    PRICE +26016
    zondag 13 mei 2018 om 15:28
    Als Rooyney iets in zijn gedachten heeft niet zomaar hier van af te brengen
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:40
    Heb er toch wel respect voor dat spelers als hij en Zlatan bijvoorbeeld kiezen voor de MLS, terwijl ze in China 10x zoveel kunnen verdienen..
    Vind ik leuk
    PRICE +26016
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:50
    Nog wat dik geld binnen harken
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:56
    Dat kunnen ze dus meer in China of de zandbak, maar doen ze dus niet.. En ze hebben al genoeg natuurlijk, maar toch..
    Vind ik leuk
    Sanders +3382
    zaterdag 12 mei 2018 om 16:00
    Iedereen roept altijd maar leuk "ze hebben toch al zat" Maar als ze zelf in die positie zaten waren ze ook als de wiedeweerga naar china gegaan. Ben het helemaal met je eens!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    zaterdag 12 mei 2018 om 16:01
    Precies, dat bedoel ik..
    Vind ik leuk
    Busk +1174
    zaterdag 12 mei 2018 om 15:41
    Je kunt beter een paar jaar in de US meepakken dan in China, of een zandbak.
    Als het bij Everton niet wil lukkken, en je bent op je 33e nog fit.... Ik zou gaan.
    Vind ik leuk
    Boi +435
    zaterdag 12 mei 2018 om 16:46
    Ik vindt dit jammer, en ook een béétje respectloos van Rooney richting Everton. Eerst hoog van de toren blazen dat je oh zo blij bent om weer voor de club van je jeugd te mogen voetballen, om al een jaar later vaarwel te zeggen. Als je zoveel van de club houdt, zou ik voor de club blijven, wat de nieuwe trainer ook zou zeggen...
    Vind ik leuk
    Marco S +4145
    zondag 13 mei 2018 om 17:23
    Hoop dat Marcel Brands ten Hag gaat aanstellen en then iT is not ovur till iT is ovur
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8611
    zondag 13 mei 2018 om 18:49
    Moeten we hier om lachen?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26778
    zondag 13 mei 2018 om 19:46
    Wtf heeft dit er uberhaupt mee te maken?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Crisisoverleg op Goodison Park: Everton probeert Rooney te overtuigen'