'Feyenoord raakt verdediger (15) kwijt: volledige Premier League-top wil toeslaan'

'Feyenoord raakt verdediger (15) kwijt: volledige Premier League-top wil toeslaan'

zaterdag 12 mei 2018 om 16:15

Vrijwel alle topclubs uit de Premier League hengelen naar de handtekening van Melayro Bogarde. Bij Manchester City, Manchester United en Arsenal ligt een lucratief contract klaar voor de vijftienjarige verdediger van Feyenoord. 

Eind mei wordt Bogarde, het neefje van Jong Ajax-assistent Winston Bogarde, zestien jaar. Vanaf dat moment mag de tiener zijn eerste profcontract signeren. City, United en Arsenal staan klaar om Bogarde te verleiden. Ook Chelsea en Liverpool hebben concrete interesse, weet The GuardianDie twee clubs deden Bogarde nog geen concrete aanbieding. 

Volgens de krant wordt Bogarde beschouwd als één van de grootste talenten van Europa in zijn leeftijdklasse. Blijkbaar ziet Man City-manager Pep Guardiola de snelle, sterke centrale verdediger als een jongere uitvoering van international John Stones. Bogarde is door City uitgenodigd voor een bezoek aan het trainingscomplex van de Premier League-kampioen. Ook stadgenoot United en Arsenal willen Bogarde graag ontvangen.  

Vanuit Duitsland is er eveneens belangstelling voor het talent. RB Leipzig wil Bogarde graag inlijven. The Guardian verwacht echter dat de jongeling naar Engeland zal verkassen. 

Plaats een reactie

zaterdag 12 mei 2018 om 16:30
Komen de koopclub weer
Vind ik leuk
ficusje +1500
zaterdag 12 mei 2018 om 16:31
Schei toch eens uit met dat koopclub, we leven nu niet morgen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:33
Nee ik schei niet uit! Het gaat erom dat jong talent mislukt en vooral City een handelshuis is
Vind ik leuk
ficusje +1500
zaterdag 12 mei 2018 om 16:34
Weet je toch al jaren.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:37
Ja en daar moet juist iets aan gedaan worden. Nederlandse clubs moet er wat aan verdienen niet de buitenlandse clubs want hun verdi enen er fors aan.
Vind ik leuk
Farmer +8428
zaterdag 12 mei 2018 om 16:45
EU-wetgeving op kinderarbeid/handel aanscherpen.

-Beneden de 18 jaar zou een voetballer bv geen internationale transfer mógen maken,
-tot zijn 21e (iig in Nederland de wettelijke leeftijd voor financiële aansprakelijkheid) moet iig 1 vd 2 voogden, meetekenen voor akkoord.
-Salaris-standaard, en plafonds invoeren, niet alleen voor jeugdspelers, voor het héle voetbal.(Dan huilen Messi en Ronaldo maar een jaartje omdat ze de max van bv 2,5 Mil per jaar krijgen, ipv de 100 miljoen die ze nu vangen)

Laat ze daar maar eens mee beginnen, het lijkt mij 'de enige manier' om deze 'compleet in de ruimte-zwevende bedrijstak' nog weer een béétje met de voetjes terug op aarde te krijgen...
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:55
Helemaal mee eens
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:16
hoe raar het ook klinkt, ik ben tegen een salarisplafond invoeren, op een bepaalde manier vind ik het wel belangrijk dat clubs daadwerkelijk met elkaar kunnen strijden, als je salarisplafonds invoert krijg je of dat clubs 2000 contractspelers hebben want ze hebben toch niks beters te doen met die spelers, of je krijgt dat clubs onder de regels uit proberen te komen door bijvoorbeeld een contractspeler ook nog een half uurtje per maand bij laten klussen als schoonmaker voor een vergoeding van 50 miljoen... of iets anders maar dat geld gaat dan echt niet naar een of ander goed doel, ik denk dat je beter regels kan instellen dat clubs meer moeten investeren in amateurvoetbal in de omgeving, bijvoorbeeld dat FC Barcelona elke amateurclub in de omgeving van de stad financieel moet ondersteunen zodat kinderen gratis kunnen voetballen...

je moet niet specifieke dingen beperken waar ze geld aan moeten uitgeven, je moet ze verplichten om het ergens anders ook aan te investeren denk ik...

lijkt me overigens ook een goed idee voor nationale bonden om zulk soort regels te maken want het gevolg zal zijn dat een land die dit invoert veel meer geld heeft voor amateurvoetbal (voor kinderen) er meer kinderen op voetbal gaan en er dus meer potentiele toppers zijn die clubs kunnen scouten.

maar het wordt wel tijd dat er dingen gaan veranderen en dan daadwerkelijk in het voordeel van de kleinere clubs en competities want hoe het nu gaat hebben Nederlandse clubs over een aantal jaar uberhaupt geen contractspelers meer maar huren ze elk jaar hun spelers bij clubs uit Engeland en is de eredivisie enkel nog een competitie waar alle spelers die anders op de tribune zouden zitten hun minuten mogen maken in afwachting van wat de Engelse clubs van ze willen... de supporters zullen definitief binding verliezen met welke club dan ook en we kunnen stoppen met voetballen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:13
Ik zie wel een verschil tussen clubs die het gewoon met voetbal verdienen en clubs die door filantropen met niet-voetbalgeld aan het opkopen zijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zaterdag 12 mei 2018 om 20:51
We leven in een vrije westerse economie en je kan bedrijven niet verplichten wat ze met hun inkomsten moeten doen.
We leven niet in China.
Je kan alleen verandering verwachten als de voetbal bedrijven ( de zg clubs ) zelf inzien dat men zo de voetbal sport, de competitie met name, niet aantrekkelijk maakt op de lange termijn.
De "clubs" zijn gewoon commerciële bedrijven en kunnen uiteindelijk op basis van wetgeving in onze kapitalistische Westerse maatschappij niet worden belemmerd in hun groei.
De "clubs" zouden zelf beter moeten weten en orde op zaken moeten stellen via de FIFA en de UEFA.

Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:20
een "vrije" economie moet beschermd worden daar worden al allerlei dingen voor gedaan om het te beschermen, maar je kan het zo redeneren, voetbalclubs hebben enkel bestaansrecht door de voetballers, de voetballers beginnen niet bij een profclub maar beginnen in principe altijd bij amateurclubs of op straat, dat moet gefaciliteerd worden, er moet geld in het laatje van een amateurclub komen, wie betaald dat? op dit moment de amateur maar in een paar jaar gaat dat te duur worden en gaat de overheid het betalen...

vervoersbedrijven hebben wegen/spoorrails/etc. nodig om dingen te kunnen vervoeren, de vervoersbedrijven leggen zelf niet de wegen aan dat doet de overheid, de overheid heeft daar geld voor nodig dat krijgen ze in de vorm van belastingen in dit geval hebben ze daar een speciale vorm van belasting bedacht namelijk wegenbelasting of wat dan ook, er wordt extra betaald door vervoersbedrijven om hun vrachtwagens daadwerkelijk de weg op te laten gaan, in mijn ogen kan je gewoon zeggen dat clubs wel spelers mogen scouten maar om het terrein van een amateurclub op te mogen moet je dan een scoutbelasting invoeren bij wijze van spreke en dan heb je hetzelfde resultaat.

ik zeg niet dat er perfecte oplossingen bestaan maar in mijn ogen zouden voetbalclubs hun geld beter uit moeten geven en ik denk dat het van hoger hand moet komen omdat op dit moment veel clubs geld alleen zien als middel om te concurreren met de tegenstanders.

laten we eerlijk zijn, denk je echt dat Messi zou zeggen nee, 10 miljoen minder daar doe ik het niet voor, dan ga ik maar gewoon een andere baan zoeken, als een speler ergens anders 1 miljoen meer kan verdienen zal hij nooit zeggen nee ik vind het prima om bij jullie te spelen maar dan wel voor mijn huidige salaris. maar ik denk dat er geen enkele speler is die zou stoppen met voetbal omdat ie ipv 50 miljoen ineens 30 miljoen zou verdienen, ik denk dat ze met 30 miljoen ook echt wel genoeg zouden verdienen om van te kunnen leven, je moet alleen een manier vinden om dat geld op zo'n manier te herverdelen je zou bijvoorbeeld kunnen afspreken dat over elke euro die boven de miljoen verdiend wordt 10% "belasting" geheven moet worden die dan naar amateurvoetbal/voetbal in ontwikkelingslanden etc. gaat, alleen moet iemand bij de UEFA/FIFA/nationale bond is een keertje de ballen hebben om zoiets in te voeren...
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zondag 13 mei 2018 om 00:31
Nogmaals het zijn geen clubs, het zijn simpelweg commerciële bedrijven, NV of BV's en die hebben tot doel zoveel mogelijk geld te verdienen.
Dit soort organisaties doen dat binnen het kader van onze wetgeving in een vrije kapitalistische markt economie.
Als zodanig kan de overheid en moet de overheid zich hier niet verder mee bemoeien.
Je kan een bedrijf niet gaan beperken omdat ze beter zaken doen dan een ander bedrijf......

Ergo, bestuurlijk moeten de zogenaamde clubs, de FIFA en de UEFA gezamenlijk de problemen onder ogen zien en in het belang van de bedrijfstak professioneel voetbal aanpassingen realiseren.


Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 00:58
allereerst heb ik nooit genoemd wie het probleem (als het een probleem is) aan moet pakken, of de UEFA en FIFA het aanpakken of dat de overheid dat doet zal me worst wezen, ik ben het daarnaast heel erg met je eens dat clubs vrijheid moeten krijgen om zelf te bepalen wat ze met hun geld doen, ik vind wel dat er op dit moment een extreme geldstroom richting het voetbal is, en ik vind dat geen positieve ontwikkeling, ik ben wel van mening dat een bedrijf (zoals jij dat dan zo graag noemt, een bedrijf of een club vind ik persoonlijk weldegelijk verschillend) dat veel profiteert van anderen dat de overheid dan op een bepaalde manier ervoor moet zorgen dat die andere bedrijven en instanties ook beschermd moeten worden en dat de overheid dan wetgeving zou moeten maken die ervoor zorgt dat het profiterende bedrijf ook iets terug moet doen voor de bedrijven en instanties waarvan geprofiteerd worden.

In dit geval profiteren profclubs van amateurclubs die jonge spelers opleiden waarna deze jeugdspelers gescout worden door profclubs, deze ouders van deze jeugdspelers hebben jaren contributie moeten betalen, sommigen kunnen dat niet betalen, dan moeten goede doelen of de overheid dat betalen en vervolgens heeft zo'n instantie jaren de contributie betaald, gaat een profclub met een speler aan de haal zonder daar ooit eerder een cent in te hebben geinvesteerd, dan mag de overheid in mijn ogen wetgeving maken om dat tegen te gaan en de amateurclubs te financieren van geld van de profclubs.

dit is niet eens iets raars dit is iets heel normaals, we leven namelijk niet in een puur kapitalistisch land, we hebben ook nog sociale wetgeving om de zwakkeren te beschermen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zondag 13 mei 2018 om 01:15
"Het zal je worst wezen....."De overheid kan niet ingrijpen zoals je duidelijk wel voorstelde......
Het moet op vrijwillige basis gebeuren door de
overkoepelende organen, dat is een cruciaal verschil ivm ingrijpen van de overheid.

Je blijft het hardnekkig hebben over clubs maar het zijn gewoon commerciële bedrijven.
Die bedrijven hebben tot doel zoveel mogelijk winst te maken, net als de Hema en Albert Hein, ipv Bananen leveren ze amusement.

Je haalt alles door elkaar heen.....
Het is onder meer de taak van de Overheid om burgers bij te staan, als men daarvoor in aanmerking komt.
Het is niet de taak van de Overheid om de commerciële belangen te gaan behartigen van commerciële bedrijven die de concurrentie niet aan kunnen......


[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 01:16]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:59
je kraamt onzin uit, de overheid kan prima extra belastingen heffen, ze MAKEN de wet, ze kunnen in principe alles doen, zelfs de grondwet zou nog aan te passen zijn en dat is in dit geval nog niet eens nodig, je kan makkelijk extra belastingen heffen over bijvoorbeeld de chaos die er in de steden is doordat iedereen afreist naar het stadion van hun club, dat is niet eens zo ingewikkeld, gewoon nieuwe belastingwet erbij en je hebt het al gehaald.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
maandag 14 mei 2018 om 19:56
Welterusten
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 10:57
Veel woorden om weinig te zeggen. In de Amerikaanse baseball- en basketbal competities is het allemaal beter geregeld. Een salary cap, een maximaal aantal contractspelers en eerlijke verdeling van de TV-gelden maken dat talent veel meer verspreid wordt over de diverse clubs.
Vind ik leuk
#Keizerout +17207
zaterdag 12 mei 2018 om 17:36
Ik ben het met je eens dat er iets gedaan mag worden, maar volgens mij zijn al je punten niet haalbaar.

Wat nou als je ouders serieus verhuizen voor hun werk? (Dus niet om bij City te gaan werken) en jij bent 15. Mag je dan in Engeland niet op voetbal?
Het zijn arbeidsovereenkomsten. Dan zou je volgens mij dus altijd een voogd nodig hebben voor een baan. En daarvoor regels moeten maken.

Elke werkgever mag ook zelf weten wat hij betaalt. Daarnaast verdienen die spelers het geld voor de club. Dat zou hetzelfde zijn als een artiest die een maximum salaris heeft en zijn label krijgt de rest.
Vind ik leuk
Farmer +8428
zaterdag 12 mei 2018 om 18:35
Dat zijn dan duidelijk de uitzonderingen op de regel: Als men eenvoudig kan aantonen dat de ouders verhuisd zijn, dán kan men gewoon toegelaten worden. Maar het is precies het omgekeerde wat nu gebeurd. Zoontje van een jaar of 15-16 wordt een contract voor 10 miljoen voorgeschoven: Pa kan z'n baan dus makkelijkl opzeggen.

En 'elke werkgever mag zelf weten wat hij betaald'..

Er is een minimumloon ingevoerd. Waarom is er geen maximumsalaris ingevoerd om te zorgen dat mensen geen woekerbedragen(vriendjespolitiek) uitkeert voor lege bedrijfsfuncties.
(Denk aan ziets als 'extern adviseur' bv. Denk aan wat die Diederik Samsom nu doet... PVDA om zeep geholpen maar schijnt nu voor 2,5ton een jaar lang adviseur te zijn bij een recycling-bedrijf in Noord Holland oid?...'Adviseur van een Recyclingbedrijf'... uhhuh....)
Vind ik leuk
#Keizerout +17207
zaterdag 12 mei 2018 om 21:08
Ja, maar het is heel moeilijk om daar een grens te vinden. Als City dan mensen via een sponsor een baan geeft?

Een maximumsalaris heeft vast voordelen, maar niemand wil het doorvoeren denk ik.

Ik denk dat het probleem ligt bij de clubs die het doen en voor wie het uit kan om dit te doen. Je moet zorgen dat het niet rendabel meer is denk ik
Vind ik leuk
Farmer +8428
zaterdag 12 mei 2018 om 22:11
Tja, men zal op die manier door blijven gaan idd, maar je móet wel eens grenzen trekken, en dat gebeurd al járen niet meer. Daarom is de markt ook compleet losgeslagen nu.

'het probleem' is idd die clubs, die kleine selectieve groepering die je bijna op 1 hand kan tellen: Door de prijzen zó hoog te houden, behóuden ze hun monopolie; zij zijn de enigen die dat kúnnen betalen.

"Zij die macht beheersen, beheersen dit ook ábsoluut, en zij délen dit niet".
Vind ik leuk
#Keizerout +17207
zondag 13 mei 2018 om 00:15
Ik ben het met je eens dat er grenzen getrokken moeten worden. Alleen denk ik dat je die beter financieel kan trekken. Het gaat die clubs om geld, dus geld is denk ik de enige manier om ze te pakken.

Is het zo'n kleine groep?
Ajax: Vermaelen, Alderweireld, Vertonghen, De Mul, Boilesen, Eriksen, Fischer, Victor Jensen, Dolberg. PSV heeft ook een leuk aantal Belgen rondlopen en Schöne en Armenteros zaten volgens mij met 16 jaar in Heerenveen.
Bij Groningen vertrok afgelopen winter een 17 jarige Zweed. Die hadden ze ook eerst gehaald.
Iedereen doet het volgens mij op zijn eigen niveau.
Vind ik leuk
Farmer +8428
zondag 13 mei 2018 om 00:34
Klopt, en Geld is ook dé bepalende factor idd...

"Je snapt ergens niet" (we snappen het fk-donders goed met deze corrupte maatschappij, van de FIFA, tot de Bonden tot Overheden, tot de lokale gemeente-loketten aan toe: zga állemaal doorgestoken kaart en corrupt; 1 pot nat-zakkenvullers etc), waarom dit nog nooit eerder eens is tegengegaan: Van alle experts, specialisten, visionairs, etc etc...

Dít scenario is nooit voor gewaarschuwd?

'Hegemonie van de super-rijken', aka: Financieel Dictatuur?

En ja, 'ieder doet dat op zijn eigen niveau'.. En zelfs dát wordt al weer overgenomen: Dortmund toch afgelopen jaar met die... 15 of 16 jarige Portugees voor 10 mil?

Ik ben écht sterk van de veronderstelling: Béneden de 18 jaar: Als is hij 100x zo goed als Maradona, Péle, Messi, en álle Ronald(inh)o's bij elkaar: Hij is NIET volgroeid en volwassen ,dus... Hij blijft lekker ballen waar hij geleerd heeft te ballen ,en nog lekker bij pappie aan de schouder, en bij moeke onder de tiet....

En elke geldgraaiende corrupteling die pa of moeke proberen om te kopen(Neymar-constructie?) zou direct geroyeerd moeten worden wegens schending van de Algemene rechten van de Mens.
Dan wel, direct-bewezen corruptie, en omkoping.
Voor de bedragen die tegenwoordig geboden worden ,gaat elke reguliere 'arbeider' overstag:

Als ze jou 10 miljoen bieden voor de krabbel van je 12 jarige zoon, gaat ie ook tekenen..

Is het goed voor je zoon? Ik zeg: Mentaal iig niet: grote kans dat hij een verschrikkelijk verwaand péstventje wordt, die de waarde van dingen nooit leren zal, omdat hij alles al kon kopen wat hij wou, sínds hij z'n profcontract getekend had....

Salarisplafonds is een eerste stap, maar leeftijdsgrenzen is naar mijn inzien nog belangrijker.

Gewoon eens dúidelijke regels en wetten TEGEN dat 'eindeloze kapitaal'.

Eigenlijk kun je simpel de conclusie trekken dat de (wereld)politiek, gewoon ZWAAR gefaald heeft: Op het moment dat bedrijven, welteverstaan Multinationals, dus meer belang vertegenwoordigen dan een compleet LAND, met haar bevolking... dan is het toch bewezen dat Geld belangrijker is dan mensen?
"Neem Afrika dan eens als voorbeeld"....
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 00:35]
Vind ik leuk
#Keizerout +17207
zondag 13 mei 2018 om 09:43
Het gaat me iets te ver om alles en iedereen corrupt te noemen :p

Ik ben het met je eens dat leeftijdsgrenzen goed zouden zijn, maar dat is heel moeilijk te realiseren. Salarisplafonds ook.
Dus in mijn ogen zijn dat geen realistische opties.

Dat klopt, maar is dat de schuld van 'de politiek'? In vrije landen hebben mensen gewoon gestemd op politici die er een bende van hebben gemaakt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:02
inderdaad
Vind ik leuk
0260165 +609
zaterdag 12 mei 2018 om 19:23
Het gaat niet om een transfer, hij heeft geen contract. Als jij naar Engeland verhuist wil je toch ook daar kunnen voetballen?
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
zaterdag 12 mei 2018 om 20:37
Dan schuift alles een jaartje of twee op en gaan ze allemaal weg als ze 18 zijn.....
De verschillen zullen altijd te groot blijven, een jaar salaris opleggen van 3 miljoen maximaal is onmogelijk in een vrije westerse economie.
Het zijn allemaal commerciële bedrijven, die zichzelf graag onterecht "club" noemen, juridisch - BV / NV, fiscaal en qua organisatie zijn ze gewoon vergelijkbaar met een Bank of een Uitzendbureau.
Een Bank maakt zelf wel uit wat zij hun werknemers / managers betalen bijvoorbeeld.......
Als de clubs het zelf niet willen, dan denk ik dat nivelleren een onmogelijkheid is, het is natuurlijk niet ( zo ) leuk meer op deze manier.

Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:45
Dan heeft hij toch gelijk, knuppel!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:54
Dus als ie slim is gaat ie niet naar city vindt RBL nog wel een mooie stap die laten jonge spelers ook echt spelen als ze 17 18 zijn
Vind ik leuk
Vato75 +1603
zaterdag 12 mei 2018 om 17:11
Doen ze in nederland ook ajax feyenoord en psv halen ook de talentjes weg bij de mindere clubs in de eredivisie
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:22
daar zit nog wel een redelijk verschil tussen, feyenoord, ajax en psv kunnen ze geen tonnen bieden want dat hebben ze simpelweg niet voor zoveel spelers, ajax, feyenoord en psv bieden ze betere trainingsmogelijkheden en je krijgt meer mogelijkheden zodra je kan zeggen dat je door een topclub opgeleid bent, uiteindelijk gaan de meesten naar JL-clubs en werken zo weer hun weg omhoog naar de eredivisie... maar financieel is een topclub enkel leuk omdat ze je direct een contract aanbieden wat een subtopper/middenmoter ook nog wel doet als je genoeg potentie hebt om uberhaupt bij een topclub aan de slag te kunnen.

in Engeland draait het allemaal om het financiele aspect want de opleiding zal daar ook wel prima wezen maar ik denk niet dat Ajax, PSV of Feyenoord heel veel slechter opleid daar ze niet voor niets opleidingsclubs zijn (feyenoord en ajax in ieder geval psv wat minder maar dat weet ik niet hoe dat er nu voor staat).
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:30
Ik vind je nogal lang van stof...
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:45
klopt, ik wil niet betrapt worden op de onzin die ik allemaal uitkraam dus probeer ik zoveel mogelijk tekst te schrijven zodat iedereen al opgeeft voor ze eraan beginnen.

daarnaast vind ik dat het boek de gouden piraat een boek is waar veel letters in staan, wat mij uitermate irriteert is echter de gigantische hoeveelheid plaatjes, ik bedoel oke, je hebt een kaft nodig maar is het dan ook daadwerkelijk nodig om die hele kaft met een plaatje te vullen, je kan toch ook gewoon een plaatje in de hoek van de kaft doen en voor de rest gewoon zwart, of doe gewoon de hoofdstukken op de kaft, weet je, dat helpt gewoon alvast, dan heb je alvast een bladzijde minder nodig in het boek, gebruik je minder papier, is ook nog is goed voor het milieu.

overigens ook nog een belangrijke opsomming, Ajax, papier, opleidingsclub, linksbuiten, scheidsrechter, pen, Feyenoord, sigaretten, bier, boek, PSV, papier nog een keer, oplader, hout, bomen, sinterklaas, Sylvana Simons, huppeldepup en ga zo maar door.

maar terugkerend op het onderwerp, ja ik praat graag veel om zo de onzin te verhullen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:17
Tis mij teveel tekst....
Vind ik leuk
Stranger +3492
zaterdag 12 mei 2018 om 18:37
Een boek heeft een omslag ,geen kaft!
Een schrift heeft een kaft!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:38
iemand begrijpt de inhoud van de eerste en laatste alinea niet helemaal.
Vind ik leuk
Vato75 +1603
zaterdag 12 mei 2018 om 18:21
Zie geen verschil
Vind ik leuk
klick +367
zaterdag 12 mei 2018 om 18:43
daarom wordt een rare wereld. topclubs kopen ook alles weg!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:51
Pamela en Melvin (z'n ouders) moeten ook eten. Vooral moeder is gehecht aan een luxe levensstijl, zonder ervoor te werken. Dus die gaat geheid naar het buitenland.

Hun kleine melkkoe moet ze financieel onafhankelijk gaan maken. Daarnaast is er nog een kleine telg die in de Feyenoord-opleiding speelt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:35
Eigen keus,hou je toch niet tegen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:36
Daar komen de koopclubs weer.
:-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:55
Die zien we nooit meer terug!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:52
Was er niet de afgelopen week een verhaal dat Nederlandse "top" clubs jongetjes van 7/8 jaar bij amateurclubs weghaalden om dezelfde reden?
Vind ik leuk
klick +367
zaterdag 12 mei 2018 om 18:22
dat doen ze al jaren. daar lijkt me niet heel veel mis mee
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:30
Gewoon lekker bij feyenoord blijven.
Doorbreken en over een paar jaar kun je de stap maken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:39
Of nu drie jaar contract en al aardig geld verdienen. Kom je tekort voor de PL lekker transfervrij terug naar Eredivisie en op 19-20 alsnog een basisplaats. Doorontwikkeling en daarna weer cashen.
Afhankelijk van het aanbod zou ik mijn kind die stap wel laten maken.
Vind ik leuk
MojoRisin +8355
zaterdag 12 mei 2018 om 16:31
Ik snap dat het geld etc. aantrekkelijk is, maar blijf ajb gewoon bij je club, echt beter voor je ontwikkeling..
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:31
Daar word je toch helemaal gek van. Nou dat word het zoveelste “toptalent” in Nederland waar je nooit meer wat van ga horen.
Vind ik leuk
ficusje +1500
zaterdag 12 mei 2018 om 16:33
Wat voor toekomst kan dit feyenoord hem bieden,nooit geen cl meer.
Vind ik leuk
MojoRisin +8355
zaterdag 12 mei 2018 om 16:35
Flauw..
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:35
'nooit geen' dus altijd CL begrijp ik
Vind ik leuk
ficusje +1500
zaterdag 12 mei 2018 om 16:38
Ik bedoel het niet negatief,ajax en psv hebben al moeite laat staan feyenoord.
Vind ik leuk
Jur74 +6037
zaterdag 12 mei 2018 om 16:37
Met je eens, maar als hij daadwerkelijk zo goed is komen die clubs in de toekomst ook wel. Straks speelt er geen één Engelse speler meer in Engeland en moeten wij als supporters het doen met b-garnituur of ouwe lullen die komen afbouwen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 21:08
Sukkel wij Feyenoord hebben gewoon 15 jaar geleden nog de Europacup gepakt hoor! Vergeten zeker nono en niet de vorige eeuw zoals jouw geliefde kinderclubje.die met hun neus omhoog lopen om langer te lijken. Stockholm syndroom en altyd 2e wij 4 prijzen in 2 jaar ...yoooo. Helemaal niets in..
Vind ik leuk
ficusje +1500
zaterdag 12 mei 2018 om 23:06
Kinderclubje waar jullie nooit van weten te winnen,lijken wel amateurs 20 pnt achter in de competitie.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:15
Ken blijven discussiëren wij 4 prijzen jullie niks laatste 2 jaar. Europees helemaal niks deze eeuw. Wij de Uefa hoofdprijs maar dat mocht niet gevierd worden vd knjb
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 21:36
Speel je ook niet als je tegen met het 8ste elftal tegen Mansfield 4 mag spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:32
In Nederland moeten ze gewoon in gaan voeren dat ze 16+ pas mogen vertrekken. Reden daarvan is dat ze op 16 jarige leeftijd een contract mogen tekenen bij hun huidige club. Zo kan de huidige club er ook aan verdienen. Heel veel jonge gasten mislukken in het buitenland.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:39
Prima, maar dan wel consequent zijn. Dus ook alleen maar buitenlandse talenten van 16+ binnenhalen.
Vind ik leuk
fedor2501 +3276
zaterdag 12 mei 2018 om 16:55
Als je die regel hanteert dan heb je de 16 jarige talenten uit het buitenland niet nodig.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:04
De clubs wachten toch ook tot hij eind mei 16 is?
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 20:16
De KNVB kan die regels niet zomaar instellen. Je gaat een arbeidsovereenkomst aan (in bijzondere vorm), en daarmee ben je afhankelijk van wetgeving. Die wetgeving wordt door de EU voorgeschreven en hier in de wet geïmplementeerd. Nederland kan die wetgeving dus ook niet zonder gevolgen aanpassen. Je moet als uefa zijnde competitieregels aanpassen en een maximaal aantal spelers per elftal gaan invoeren, 22 bijvoorbeeld. Daarnaast ook een maximaal aantal jeugdteams. Dan kunnen clubs niet meer oneindig veel spelers aantrekken.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:17
dat begrijpt de knvb niet
Vind ik leuk
tikkietoe +4360
zaterdag 12 mei 2018 om 16:32
Ons Nederlands voetbal blijft ook achter met 2e rangs garnituur. Leeggeplukt van alles wat ook maar boven het maaiveld uitkomt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:32
Wat een keuze voor deze jongen. Ben benieuwd of Winston gaat adviseren, hoop dat hij meer verstandige mensen in zijn buurt heeft.
Vind ik leuk
ficusje +1500
zaterdag 12 mei 2018 om 16:34
Maar niet winston,heeft al moeite met zijn eigen leven.
Vind ik leuk
HJR +6113
zaterdag 12 mei 2018 om 16:35
Als Winston advies gaat geven, weet je al wat hij gaat doen ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:38
Winston ging liever op de tribune zitten bij Chelsea dan voetballen, ik hoop dus dat hij zich nergens mee bemoeid.
Vind ik leuk
Teo Smith +19304
zaterdag 12 mei 2018 om 16:33
Over 4 jaar zie je hem bij nac of vitesse.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:34
Leuk dat voetbal
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:36
Gek dat Chelsea het nog aandurft met een Bogarde! :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:43
Pay as you play-contract ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:42
Kunnen ze nou echt niks zelf opleiden?
Vind ik leuk
poklane +4177
zaterdag 12 mei 2018 om 16:46
Het is gewoon puur handel joh. Zo'n speler kost een x ton per jaar, blijft 1 of 2 jaar daar in de jeugdopleiding, word dan 2-3 jaar verhuurt en dan voor dikke winst verkocht. Doe dat jaarlijks met 3-4 spelers en je hebt genoeg geld om een topaankoop te financieren. De intentie om dit soort spelers zodanig zich te laten ontwikkelen dat ze op termijn voor waarde kunnen zijn voor het eerste elftal is er echt niet hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 16:56
Dat weet ik ook wel, maar ik word inmiddels wel doodziek van die clubs! #vroeger was alles beter :)
Vind ik leuk
Thobar +3558
zaterdag 12 mei 2018 om 17:27
Die intentie is er wel degelijk. Dat is natuurlijk niet op vrijwillige basis maar afgedwongen door de zgn Homegrown Player Rule die al die koopclubs dwingt om ook eigen jeugd in de selectie op te nemen. Agv EUwetgeving mogen dat ook Europese dus Nedelandse jeugdspelers zijn. Hierdoor is dat (jong) halen, opleiden, verhuren en verkopen businessmodel ontstaan waarbij bij zulke clubs dus wel een beperkt aantal talenten kunnen doorstromen..
Vind ik leuk
poklane +4177
zaterdag 12 mei 2018 om 16:44
Het is gewoon hoognodig tijd dat internationale transfers pas kunnen plaatsvinden als de desbetreffende speler 18 is. Die regel is er al, alleen zit er helaas een uitzondering in voor als de transfer binnen de EU of EEA plaatsvindt, dan mag het als de speler 16 jaar is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 16:47]
Vind ik leuk
N-wijk +13
zaterdag 12 mei 2018 om 16:45
Dit is gewoon klote,ongeacht van welke club ze zijn,dat we zulke talenten niet kunnen vast houden in nl?
Vind ik leuk
ficusje +1500
zaterdag 12 mei 2018 om 16:49
Het geld heeft deze wereld verrot,hier moet de politiek ingrijpen.lijk wel mensen handel.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:01
Wat erg zeg 15 en dan al weggekocht ... zo gaat t voetbal kapot ... blij dat ik van een andere generatie ben en KEES LUYXC heb zien spelen in NEderland want als er vroeger al zo gescout werd was KEES LUYXC al weggekocht tpen die nog in de wieg lag en hadden we nooit van KEES kunnen genieten in Nederland
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:10
Iedereen hier of bijna iedereen op vp zegt dat de eredivisie niks meer is, dat het nl voetbal niet veel voorstelt tegenwoordig , waarom vallen mensen dan over de jonkies heen die vroeg naar een buitenlandse topclub gaan ? Daar is de kwaliteit en intensiteit dan hoger toch ?ook beter voor hun eigen ontwikkeling
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:23
Die plukker er een paar tussenuit die erbovenuit steken. Meer is het niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:24
Das ook wel weer waar
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:47
En bovendien is het ook handelswaar. Ze kunnen het zich ook veroorloven om een gokje te wagen. Het enige wat ze betalen is een vergoeding voor de opleiding. Het is pure winst voor die clubs.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:49
Is een win win situatie voor die clubs
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:50
Precies Meneer Smith.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:12
We hebben hier wel eens vaker onze mening over bepaalde zaken gedeeld ,wat ik zeker weet is dat u wel weet hoe de wereld in elkaar steekt !
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:14
Dat klopt wel ja, mede daarom ben ik vertrokken uit het westen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:17
Welke regio woon je nu?
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:19
In het oosten, vlakbij Rusland.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:21
Ok ,mooie natuur zeker daar ?koude winter hete zomer ?
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:23
Dat is het weertje hier ja, laatste weken al heerlijke temperaturen. Prachtige natuur hier. Maar ga er niet alleen in, lopen ook beren. ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:24
Jeetje !das echt wel ff anders dan in Nederland ja :)
Vind ik leuk
klick +367
zaterdag 12 mei 2018 om 18:25
dat is toch de hele oorzaak!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:27
Wat bedoel je ?
Vind ik leuk
klick +367
zaterdag 12 mei 2018 om 18:31
doordat de beste jeugd weggaat slaan ze de eredivisie over en wordt de kwaliteit lager en dus ook van het Nederlands elftal. omdat de meeste het daar niet redden of worden door verhandeld naar Rusland of iets dergelijks en in de eredivisie wel wat geworden had
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:33
Oh ok duidelijk !dat is zeker een oorzaak ja
Vind ik leuk
Wazzupp +202
zaterdag 12 mei 2018 om 17:12
Balen dit
Vind ik leuk
Pjotr26 +1371
zaterdag 12 mei 2018 om 17:19
waarom doet de uefa en fifa hier niets aan. rijke tyfus clubs worden al zo bevoordeeld...geen klote meer aan zo
Vind ik leuk
Romo +276
zaterdag 12 mei 2018 om 17:27
Zou een domme zet zijn
Ouders en zaakwaarnemers zien $ tekens
En het talent .... daar horen we nooit meer iets van.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:29
Ik zou als speler zelf ook gewoon voor het geld gaan. Natuurlijk is de kand veeeeel en veeel kleiner om
Door te breken bij die rijke clubs. Maar als je 21 ben kan je alsnog na (bijna) elke club in nederland. Een jaar of 2 daar goed spelen en de clubs komen wel weer
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:35
Ha! Wat echt goed is, slaat een station over. Jammer dat van Geel niet reageert.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:22
kan die reageren dan .koopt liever een derde rangs speler
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:37
Gewoon doen , de centjes pakken in het leven waar je kan , niet wachten want misschien komt het niet meer in de toekomst . Zo werkt het toch in het leven ?
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 21:11
Yep.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 17:42
Tja doodzonde weer,deze clubs kopen echt alles op,de afgelopen jaren bij Feyenoord ,Ajax en PSV pracht spelers weggelokt en wie van al deze talenten is nu daar echt door gebroken tot het 1e,ik zou niet weten wie, alleen omdat deze clubs andere echt niets gunnen,koopt het maar omdat het bang is dat anders de concurrentie ermee vandoor gaat, en de talenten zelf kan je niets kwalijk nemen,voor je 20e miljonair ,wie wil dat niet.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:00
jahoor daar gaat er weer een.wanneer houd dat op..laat zijn ouders wijzer wezen en hem advies geven inplaats aan dat verdomde geld denken
Vind ik leuk
klick +367
zaterdag 12 mei 2018 om 18:01
daar gaan we weer. Hierdoor is het Nederlandse voetbal kapot. en ook Engeland als land!
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:19
Balen maar Fey (en alle andere clubs) doen dit ook op hun niveau; recht vd sterkste en dat is Fey helaas niet meer
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:22
wie wel
Vind ik leuk
klick +367
zaterdag 12 mei 2018 om 18:26
dit is helaas het einde van het voetbal in Nederland! op een beetje niveau dan
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:38
Nog niets is zeker. Dat er volop interesse was van de Europese top, is al een tijdje bekend, maar Rob Jansen is zijn zaakwaarnemer en die adviseert doorgaans om te blijven. Zou héél zuur zijn om dit absolute toptalent te verliezen, maar ik heb er vertrouwen in dat hij gewoon blijft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 19:03]
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:44
Slechte zaak. Gaat allemaal om geld.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 18:46
16... natuurlijk volsterkt belachelijk. Ze zouden je pas een contract in het buitenland mogen geven als je de volwassen leeftijd in dat land bereikt hebt. Zou veel beter zijn voor de ontwikkeling van alle spelers, ook van de jeugdspelers in de grote competities.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 19:09
Helaas....de engelse en spaanse aasgieren maken het voetbal kapot....
Vind ik leuk
kees ee +477
zaterdag 12 mei 2018 om 22:28
wat mij betreft, vooral engeland, . . want in spanje presteren ze nog wel eens wat.
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:32
Eerlijk gezegd vind ik Spanje nog erger.... Spanje gaat economisch niet zo goed.... De banken van Spanje zijn overeind gehouden door met name Duitsland en Nederland.... diezelfde banken stoppen in Barcelona en Real Madrid heel veel geld.... dus een land met schulden steekt zich nog dieper in de schulden om onze sportieve prestaties kapot te maken.... en dat niet alleen... Ik kijk allang geen Champions League meer..... elk jaar dezelfde laatste vier begint aardig te vervelen
Vind ik leuk
Sideburnn +1921
zaterdag 12 mei 2018 om 19:47
Maar gaat deze jongen ook echt of heeft deze jongen verstandige ouders??
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 20:15
Echt waar van mij mag de FIFA wel een regel instellen dat een speler pas weg mag uit de jeugd als hij minimaal 17 of 18 is. Dit is gewone legale kinderhandel
Vind ik leuk
jeepee +812
zaterdag 12 mei 2018 om 21:05
Zo oom, zo neefje....... and the donkey hits the same stone.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 mei 2018 om 21:05]
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 22:10
kinderhandel
Vind ik leuk
kees ee +477
zaterdag 12 mei 2018 om 22:26
. . on the road to nowhere !!, zijn oom zou beter moeten weten !?
Vind ik leuk
zaterdag 12 mei 2018 om 23:24
buitenlandse spelers maken engelse competitie sterk.zelf hebben ze niks
Vind ik leuk
Bennie498 +1291
zondag 13 mei 2018 om 01:30
Pedofielen noem ik zulke clubs uit het buitenland .
Vind ik leuk
Horas +348
zondag 13 mei 2018 om 11:45
Ook deze Bogarde buigt voor geld.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 11:45]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Feyenoord raakt verdediger (15) kwijt: volledige Premier League-top wil toeslaan'