'Nijland neemt verrassende beslissing: geen transfer, maar afscheid als prof'

'Nijland neemt verrassende beslissing: geen transfer, maar afscheid als prof'

zondag 13 mei 2018 om 15:10

Stef Nijland neemt mogelijk afscheid van het profvoetbal. Op Twitter gaat zondag het gerucht dat de ervaren spits van PEC Zwolle de overstap maakt naar amateurclub Spakenburg. Eerder werd Nijland nog gelinkt aan De Graafschap. 

Het aflopende contract van Nijland in Zwolle wordt niet verlengd, zo maakte de nummer negen van de Eredivisie eerder dit jaar bekend. Nijland, oud-speler van onder meer FC Groningen, PSV en Willem II, wordt komende zomer 30 jaar. Nú al afscheid nemen van het profvoetbal zou dus verrassend zijn. 

Kees Duijst, kenner van het amateurvoetbal, heeft 'van diverse insiders' vernomen dat de aanvaller wel degelijk overstapt naar Spakenburg. 'Zijn komst wordt bekend gemaakt zodra de titel een feit is', meldt Duijst zondagmiddag op social media. 

Eerder ging zoals gezegd het gerucht dat De Graafschap Nijland op het oog heeft als versterking voor komend seizoen. 

Plaats een reactie

zondag 13 mei 2018 om 15:13
Heeft nooit zijn belofte waargemaakt. Bij Spakenburg kan hij vast goed verdienen en dan daarnaast nog gaan werken
Vind ik leuk
Thobar +3552
zondag 13 mei 2018 om 15:53
En een auto van de zaak! Kan kiezen een gele (broodbus) of blauwe (viskar) wel vroeg je nest uit.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 15:14
Is wel zijn niveau uiteindelijk, toch vreemd dat "amateurs" meer salaris kunnen bieden dan bijv. de Graafschap.
Vind ik leuk
Spiegel +7153
zondag 13 mei 2018 om 15:33
Ze kunnen niet zozeer meer salaris bieden, maar stellen er wel meer tegenover, zo hoeft hij slechts 2-3 x te trainen in de week, speelt hij vaker, en zal hij waarschijnlijk ergens op de loonlijst van een sponsor komen voor uurtje of 20 per week.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 15:40
Echte absolute doorbraak is er nooit geweest
Vind ik leuk
Jorrr94 +137
zondag 13 mei 2018 om 15:16
Zo lang in de eredivisie gespeeld en nooit een heel seizoen ergens basis gestaan. Toch nog knap hoe die het dan nog zo lang heeft volgehouden.
Vind ik leuk
JanTa48 +2549
zondag 13 mei 2018 om 15:19
Sommige "amateurclubs" zitten ruimer in de financiële middelen dan veel profclubs dus zo bijzonder is dat niet.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 16:04
Zag ooit op tv dat de meeste topamateurs er vrij dubieuze financieringsconstructies op na houden. Geld witwassen is er de normaalste zaak op aarde.
Vind ik leuk
JanTa48 +2549
zondag 13 mei 2018 om 16:36
In de topklasse mogen spelers gewoon betaald worden en de tijden dat spelers onder tafel duizenden euro's kregen komt nog maar sporadisch voor.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 17:14
Het zal nog steeds genoeg gebeuren, er zijn veel spelers die liever bij de "amateurs" spelen vanwege de hogere beloning. Dat geld moet toch ergens vandaan komen en dat zal heus niet van de bezoekers komen.

Daarnaast is dit topic uit de tijdlijn van VP verdwenen, wat ook vreemd is natuurlijk.
Vind ik leuk
JanTa48 +2549
zondag 13 mei 2018 om 17:17
Sommige clubs uit de J.L. betalen niet meer dan rond de 1500 euro p.m. aan een speler.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 15:19
Das jammer voor ons!
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 15:25
Transfer naar de "amateurs" wellicht lucratiever dan naar de JL
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 15:26
Het gaat dus om het shirt. Dan kun je ook naar de Elburger Sportclub.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 15:45
Beter zo, zacht gekookt ei.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Nijland neemt verrassende beslissing: geen transfer, maar afscheid als prof'