PEC wil vaker shoppen bij Ajax en Feyenoord: 'Die categorie spelers'

PEC wil vaker shoppen bij Ajax en Feyenoord: 'Die categorie spelers'

Gepubliceerd: zondag 13 mei 2018 om 20:37zo 13-05-2018 om 20:37

PEC Zwolle blijft spelers van Eredivisie-beloftenteams in de gaten houden. Deze maand contracteerde de club Zian Flemming (Ajax) en Gustavo Hamer (Feyenoord). De kans bestaat dat er vaker spelers van die clubs naar Zwolle komen. PEC-voorzitter Adriaan Visser zei dat zondagochtend bij De Tafel van Kees.

"Wij zullen het moeten zoeken in de categorie spelers die zich bij Jong Ajax ontwikkelen, bij de beloftenteams", aldus Visser. "Hamer en Flemming zijn daar voorbeelden van. We moeten het zoeken in ons netwerk, waardoor ook prima spelers naar ons toekomen."

Visser bevestigt dat Excelsior-spits Mike van Duinen op het PEC-lijstje staat, maar acht de kans niet heel groot dat hij komt. "Fifty-fifty. De vraagprijs van Excelsior is zo hoog dat wij hem niet willen betalen. Hoe veel? Ik ga niet over getallen praten."

"Het moet allemaal een beetje betaalbaar blijven voor PEC. We blijven een kleine club en hebben de elfde of twaalfde begroting van de Eredivisie. Die wordt langzamerhand wel hoger. Commercieel gaat het beter met de club en het stadion zit iedere wedstrijd vol. De club leeft ook in de regio. Met dit soort clubs moet je met kleine stapjes vooruitgang boeken. De eerste seizoenshelft was weergaloos, de tweede seizoenshelft het tegenovergestelde: waardeloos."

Plaats een reactie

Counterattack +11283
zondag 13 mei 2018 om 20:39
De westerse winkel voor de wijzen uit het oosten
Vind ik leuk
Mosquito +18315
zondag 13 mei 2018 om 20:46
En in het zuiden klinken de feestgeluiden.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 21:04
Nee hoor :-(
Vind ik leuk
peinke +2225
maandag 14 mei 2018 om 08:40
We laten nu eenmaal graag westerlingen voor ons werken. Wij doen het denkwerk!
Vind ik leuk
Counterattack +11283
maandag 14 mei 2018 om 15:18
De wijzen komen uit het oosten. :-)
Vind ik leuk
Nvd88 +5877
zondag 13 mei 2018 om 20:42
Pec is gewoon een prima aanwinst voor de eredivisie, Weten meestal leuke spelers te halen en doen elk seizoen prima mee.
Vind ik leuk
klick +1080
zondag 13 mei 2018 om 20:53
Zonder echt gras mogen ze van mij degraderen. Competitie vervalsing
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
zondag 13 mei 2018 om 20:43
Dat heeft ze de afgelopen jaren leuke spelers opgebracht. Veel clubs kunnen een voorbeeld nemen aan het spelersbeleid wat in Zwolle gehanteerd wordt.
Vind ik leuk
Niels92 +31455
zondag 13 mei 2018 om 20:43
Prima toch, genoeg spelers bij de Ajax jeugd die niet goed genoeg voor Ajax 1 zijn en mede door clubs als Zwolle toch het betaald voetbal in rollen, beter kan je het niet krijgen :)
Vind ik leuk
ruud wubbers +19862
zondag 13 mei 2018 om 20:43
Er moet vooral ook bij Jupiler League clubs gekeken worden, ook dit jaar is er weer een kapitaal aan talent gratis op te halen bij bijv. De Graafschap.
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 20:46
Thomas Lam en Danny Hola nog ff bij twente op pikken
Vind ik leuk
HanV +4886
zondag 13 mei 2018 om 20:49
Die zijn er als speler niet echt op vooruit gegaan na hun vertrek bij PEC.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19862
zondag 13 mei 2018 om 20:50
Banaan
Vind ik leuk
munkikiii +2106
zondag 13 mei 2018 om 20:51
Nou dan ben jij niet op de hoogte want lam staat in Engeland onder contract en holla nog 2 jaar bij Twente
Vind ik leuk
stratumseind +187325
zondag 13 mei 2018 om 20:54
Doet pec goed : de directe concurenten verzwakken zodat de subtop nog spannender word
Vind ik leuk
Ozpo +545
zondag 13 mei 2018 om 21:02
Denk dat Ajax en Feyenoord geen directe concurenten zijn en denk ook niet dat ze ze hiermee verzwakken. Het zijn spelers die niet nodig zijn bij deze clubs
Vind ik leuk
stratumseind +187325
zondag 13 mei 2018 om 21:06
jij bent nieuw hier?
Vind ik leuk
Ozpo +545
zondag 13 mei 2018 om 22:19
Maakt dat wat uit?
Vind ik leuk
stratumseind +187325
zondag 13 mei 2018 om 22:54
als je op mij reageert misschien wel
Vind ik leuk
Ozpo +545
zondag 13 mei 2018 om 23:03
Want? Wat maakt dat uit dan? Wil je niet dat er mensen op jou reageren of wil je niet dat “nieuwe mensen” op je reageren?
Vind ik leuk
Come on Utreg +28470
zondag 13 mei 2018 om 21:10
Verstandige kerel! Op de ene tweetje na dan ;-)
Vind ik leuk
zondag 13 mei 2018 om 23:01
Petje af weer VP voor de titel hoor
Vind ik leuk
El Cazador +8114
zondag 13 mei 2018 om 23:36
Nu nog de historisch trainersruil; Erik ten Hag terug naar het oosten en Johnny van 't Schip naar het westen. Iedereen blij, zo kan het ook.
Vind ik leuk
peinke +2225
maandag 14 mei 2018 om 08:47
Als Ajax de komende jaren weer geen kampioen wil worden, dan Van 't Schip halen. De slechtst presterende trainer van de 2e seizoenshelft met het grootste verval. Krijg je het 3e keus Amsterdamse netwerk er gratis bij, incl. die niet-vriend assistent-trainer. Waar haalt deze jongen zijn status ineens vandaan. Heeft niet zoveel gepresteerd hoor!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws