Sparta naar finale play-offs: 'Ik kan wel mijn broer van Jong PSV vragen'

    Sparta naar finale play-offs: 'Ik kan wel mijn broer van Jong PSV vragen'

    Opluchting maakte zich meester van Deroy Duarte na de ontsnapping van Sparta in de halve finale van de play-offs tegen FC Dordrecht (2-2). De achttienjarige middenvelder was belangrijk met de aansluitingstreffer.

    Bennett van Fessem
    ROTTERDAM

    "Het sloeg nergens op", zegt Duarte tegen VoetbalPrimeur over de eerste helft van Sparta. "We wilden wel, maar we stonden niet compact. Er lagen heel veel ruimtes. Die goals sloegen ook nergens op, maar goed... Dit moeten we heel snel vergeten."

    In de 57ste minuut maakte Duarte de belangrijke 1-2 voor Sparta. "Ik draaide weg en schoot hem in de verre hoek. Gelukkig gaat 'ie erin. Ja, dat is een mooi moment. Je ziet iedereen losgaan. Het is zo'n belangrijke goal om in de Eredivisie te blijven. Heel belangrijk." Duarte voelde de spanning zelf ook op het veld. "Eén goal en we liggen eruit. Het kan altijd gebeuren."

    In de finale van de play-offs wacht FC Emmen. Veel weet Duarte niet van de Jupiler League-club. "Ik ken wel wat spelers: Bilate, Lima, Peters, Janssen volgens mij. Voor de rest heb ik niet echt naar ze gekeken. Ik kan wel mijn broer (Laros Duarte, red.) vragen. Die speelt bij Jong PSV, dus hij kan me misschien wat meer info geven. Van Emmen win je ook niet zomaar."

    Poll

    Blijft Sparta in de Eredivisie?

    (1568 stemmen)

    Plaats een reactie

    bouncing +315
    zondag 13 mei 2018 om 21:27
    Emmen uit, altijd lastig
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:30
    Ik gun dick geen degradatie, maar Emmen maakt meer indruk dan sparta. Zou wel is leuk zijn om Emmen in de eredivisie te hebben
    Vind ik leuk
    bouncing +315
    zondag 13 mei 2018 om 21:32
    Ja zou ik ook wel benieuwd naar zijn, wordt in ieder geval een spannend potje tegen Sparta
    Vind ik leuk
    Bergwag +847
    zondag 13 mei 2018 om 21:56
    Emmen, Almere en Fortuna alle drie zou toch wel heel erg leuk zijn.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3222
    zondag 13 mei 2018 om 22:33
    Je haalt de woorden uit mijn mond haha
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5490
    maandag 14 mei 2018 om 18:16
    Mee eens. Al is een uitwedstrijd in Doetinchem tevens een aanrader hoor.
    Vind ik leuk
    Strijp +11972
    maandag 14 mei 2018 om 03:33
    Ik hoop het niet, met fortuna hebben we al een club die kwa begroting en beleid niet mee kan, laat staan emmen er ook nog bij. Doet de eredivisie niet veel goed
    Vind ik leuk
    Bergwag +847
    maandag 14 mei 2018 om 18:19
    Hoezo doet dat de eredivisie niet veel goed? Internationaal gezien hebben deze clubs toch geen waarde (waar sparta of de graafschap ook niet hebben).
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:31
    Roda heeft het ook moelijk
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1724
    zondag 13 mei 2018 om 21:29
    Duarte was echt de beste vandaag. Echte Sparta jongen en dat is alleen maar leuk. Sowieso komen er weer veel talenten door bij ons (Dervisoglu, Harroui, Fonsesca). Is wel iets waar je als club trots op mag zijn.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5042
    zondag 13 mei 2018 om 21:31
    Klopt, maar niets voor koopt als je volgend seizoen in de JL speelt....
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1724
    zondag 13 mei 2018 om 21:34
    De jonge jongens blijven echt wel hoor, hebben lange contracten en zicht op speeltijd bij degradatie. Buiten dat moet Sparta het daarvan ook hebben. De toekomst bij Sparta is best rooskleurig ondanks de kans op degradatie.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:36
    Zijn broer begint eindelijk door te breken!
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 21:46
    oh oh Roda
    Vind ik leuk
    (P)aal +97
    zondag 13 mei 2018 om 22:03
    Emmen is niks makkie voor sparta, hopelijk wint Almere van graafschap boeren
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 22:22
    Zo dacht roda over almere (P)aal! Ik hoop nu helemaal dat Emmen sparta naar de JL stuurt. Van wat ik heb gezien is sparta tot nu toe de mindere van de 2
    Vind ik leuk
    (P)aal +97
    zondag 13 mei 2018 om 22:24
    Klopt maar bij roda is het al jaren een zooitje , het team is net een azc , advocaat regelt dit wel
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    zondag 13 mei 2018 om 22:28
    Sparta minder dan Emmen? Hahaha
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 22:34
    Ja, idd minder dan emmen. Sparta voetbalt ja dramatisch, een wonder dat ze niet laatste geworden zijn. Emmen heeft een beter team, sparta heeft 3 goede spelers maar geen team. Qua club en historie vind ik sparta top maar het wordt tijd voor vernieuwing en emmen speelt fris aanvallend voetbal net als vvv en kan gaan verassen. Sparta niet, die gaat steevast weer bij de laatste 3 eindigen als ze er in blijven.
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    zondag 13 mei 2018 om 23:07
    Met alle respect maar dit getuigd niet bepaald van veel voetbalverstand.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 20:15
    Ik denk dat je je beter moet verdiepen in alle profclubs en dan pas moet praten over voetbalverstand. Je vind emmen minder omdat het een drents clubje uit de JL is en geen standaard club die constant heen en weer gaat als een jojo. Als je beter je best had gedaan wist je dat emmen elk jaar een goed team op poten zet en goed verzorgd voetbal speelt, ze bijna altijd play offs halen maar net dat beetje geluk missen om daadwerkelijk omhoog te gaan. Ik hoop iig dat emmen naar de ere gaat ipv steeds dezelfde degradatieklanten, ben ik wel klaar mee. Maar ja, zoals de meeste NL clubsupporters zal ook jij vastgeroest zitten in standaard gedachtes en constant dezelfde teams tegen willen komen omdat dat zogenaamd goed is voor NL. Wel vreemd, in elke topcompetitie juichen ze het toe dat kleinere clubs promoveren naar de hoogste divisie om zo alle clubs en divisies sterker te maken maar hier......
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    zondag 13 mei 2018 om 22:11
    Maar geloof me Dicky kent ze van binnen en buiten die is altijd super voor bereid. Dicky eet drinkt en leeft met voetbal 100% geeft hij. Heb echt respekt voor die man.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 22:20
    Hopen op promotie van Emmen, al jaren leuk voetbal, meestal bovenin de JL. Ook al vind ik sparta een mooie club, laat volgend jaar Emmen (en Almere) het in de eredivisie proberen. Leuk een x wat nieuws
    Vind ik leuk
    Strijp +11972
    maandag 14 mei 2018 om 03:36
    dat zijn 6 gratis punten voor iedere club, ik kan me niet voorstellend dat dit het streven van de eredivisie is, krijg je die dortrecht taferelen.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 08:41
    Ik denk dat emmen je nog gaat verassen
    Vind ik leuk
    Strijp +11972
    maandag 14 mei 2018 om 12:22
    Dan moeten ze het doen met het materiaal wat ze nu hebben want ruimte voor uitbreiding is er niet in mijn ogen, wie weet. Als je promoveert promoveer je altijd terecht
    Vind ik leuk
    Mo +11554
    zondag 13 mei 2018 om 22:27
    Zo wel heel erg zijn als Almere en Emmen promoveren. Dan gaat het niveau een treetje of 3 omlaag. Horen gewoon niet in de Eredivisie thuis.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 22:30
    Nee, Sparta en roda horen er thuis!!! Roda degradeerd niet voor niks, en sparta is een jojo tussen JL en ere. Dan liever wat nieuws
    Vind ik leuk
    El Cazador +6116
    zondag 13 mei 2018 om 23:30
    Emmen heeft zijn suc6 nu gehad en lekker bij kunnen verdienen, maar Sparta blijft hopelijk in de ED.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 06:42
    Wat ben ik trots op mijn kleine cluppie hoe ze tijdens deze nacompetitie gestreden hebben . Jammer dat het gisteren niet beloond is en de kater is dan ook zuur vandaag .

    Op naar een volgend seizoen . Trots op de club en spelers ! En het wordt volgend seizoen in de Jupiler sowieso weer een mooi jaar met mooie uitripjes naar Kerkrade en Enschede in het vooruitzicht!
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 09:17
    Sparta speelt dramatisch dit seizoen. Ook Advocaat krijgt ploeg niet aan voetballen. In Nacompetitie gelden ook andere wetten. Strijd en mentaliteit en teamgeest geven doorslag. Sparta is absoluut geen team en als Dordrecht hun al bijna uit eredivisie kan kegelen, dan moet dit voor Emmen zeker niet onmogelijk zijn. Ik zie Emmen als favoriet voor deze finale
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    maandag 14 mei 2018 om 11:43
    Ik gun het Almere City nu het allermeeste, omdat mijn broer daar nu werkt. :)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws