Nieuws uit Enschede: Rutten gaat dubbelfunctie aan en keert terug bij FC Twente

    Nieuws uit Enschede: Rutten gaat dubbelfunctie aan en keert terug bij FC Twente

    maandag 14 mei 2018 om 06:38

    Fred Rutten (rechts op de foto) keert terug bij FC Twente. De gedegradeerde Enschedeërs maken dit nieuws maandagochtend bekend via de officiële kanalen.

    De 55-jarige inwoner van Overdinkel gaat in Enschede aan de slag als lid van de raad van commissarissen. Rutten krijgt een 'adviserende rol op het voetbaltechnisch vlak'. "Ik heb gezegd dat ik club graag wil helpen als ze me erom vragen", laat hij weten in een eerste reactie. "Onlangs was dit het geval en in gesprekken met de club is dit daaruit voortgekomen. Op deze wijze kan ik helpen."

    De oud-trainer van onder meer FC Twente en PSV gaat zijn nieuwe job combineren met zijn werkzaamheden bij zijn huidige club, het Israëlische Maccabi Haifa. "Fred heeft aangegeven bij Maccabi Haifa te blijven als zij zich zouden handhaven en dat is gebeurd. Dat Fred zich hieraan wil houden, is logisch", verklaart algemeen directeur Erik Velderman. "Het is mooi voor de club dat Fred Rutten ons voetbaltechnisch wil helpen. Fred Rutten is met zijn kennis en ervaring welkom."

    Rutten was tussen 1999 en 2001 en tussen 2006 en 2008 al hoofdtrainer in Enschede. In 2001 won hij met FC Twente de KNVB Beker.

    Plaats een reactie

    Patrickj3 +1969
    maandag 14 mei 2018 om 06:40
    Gefeliciteerd Tukkers.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +14334
    maandag 14 mei 2018 om 06:56
    Eindelijk iets positiefs. Was hard nodig na al die negativiteit.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 07:10
    Maar wat levert dit op behalve dan het blijvende contact met Rutten.

    Hij zit mijlenver van Twente af.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 07:46
    En belangrijker nog: hoeveel gaat dit geintje kosten?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 07:24
    Met andere woorden, hij komt af en toe een bak koffie drinken.
    Vind ik leuk
    zwollie +6185
    maandag 14 mei 2018 om 08:37
    Duur kopje koffie, als hij de vliegkosten declareeert.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 09:19
    Moet kunnen bij Twente:)
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +10722
    maandag 14 mei 2018 om 07:58
    Maken ze wederim een fout door te accepteren dat 1 persoon meerdere functies gaat doen. En nu nog wel in Enschede en Israel. Net wat ze nodig hebben. Half werk en nooit echt met de neus erbovenop.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +76436
    maandag 14 mei 2018 om 10:21
    Die neus er bovenop is de link met Israël? Hahaha :D
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 21:24
    Dankjewel. Sportief, Patrick. Daar draaid het toch om. Waren ze allemaal maar zo. Top. Ook via een afstand kan een man als Rutten heel veel betekenen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 06:44
    Ben benieuwd hoe lang het duurt voor Twente terug is in de Eredivisie
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1317
    maandag 14 mei 2018 om 06:47
    Sorry hoor maar hier heb je helemaal niks aan. In een functie van trainer of technisch directeur kan ik me zijn meerwaarde voorstellen maar dit is echt alleen voor de bühne!
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 06:59
    Goed voor Twente deze man aantrekken. Ik weet alleen niet of het ook goed voor Rutte zelf is. De toekomst zal het uitwijzen. Iedergeval een goede zet.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 07:07
    Dit is puur politiek..de RvC. Kom op zeg. Die komen 2x per jaar bij elkaar. Gaat nergens over
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +17065
    maandag 14 mei 2018 om 08:54
    Weet je wat politiek is? De opmerking van VP: "Fred Rutten (rechts op de foto)"... Joh! Als mensen niet weten hoe Fred Rutten eruit ziet dan hebben ze niet onder een steen, maar onder een complete planeet gelegen..
    Vind ik leuk
    Teo Smith +19435
    maandag 14 mei 2018 om 07:07
    Misschien nog een beetje hoop.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +4422
    maandag 14 mei 2018 om 07:10
    Goed nieuws voor Twente!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2400
    maandag 14 mei 2018 om 07:51
    Off Topic:
    Nooit verwacht dat jullie ons aankomend seizoen weer zouden treffen.
    Maar ja, met NEC erbij wordt het bovin wel spannend!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +4422
    maandag 14 mei 2018 om 07:55
    Nee ik ook niet, zo zie je maar weer altijd lastig de playoffs. Misschien komt Sparta er ook nog wel bij...
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2400
    maandag 14 mei 2018 om 07:59
    Hadden weer mazzel zeg.
    Van mij mag Sparta (niet voor de Spartanen hoor) ook degraderen.
    Is het in de Jup 2x spannender dan in de eredivisie met VVV, NAC, Emmen, Almere City, PEC etc
    Vind ik leuk
    HanV +3203
    maandag 14 mei 2018 om 09:27
    Voorlopig spelen Emmen en Almere City nog gewoon in de JL. Uitgangspunt is altijd dat alle ploegen in de eredivisie sterker zijn dan alle ploegen in de JL.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +2400
    maandag 14 mei 2018 om 09:31
    Klopt, maar of Almere of De Graafschap promoveerd.
    Sparta vind ik gewoon zwak met telkens hun geluk aan hun zijde (niet alleen gisteren), dat het dubbeltje toch nog hun goede kant op rolt.
    Voor mij mag Sparta zich handhaven maar Emmen mag van mij ook wel promoveren
    Vind ik leuk
    BartBroos +138
    maandag 14 mei 2018 om 07:23
    Hij moet wel heel erg gek zijn op dat bier!
    Vind ik leuk
    zomer +914
    maandag 14 mei 2018 om 07:24
    Al met al weet ik niet of we hier blij mee moeten zijn. RVC, tja ik vraag me af welke invloed hij nu kan uitoefenen, krijg de indruk dat het puur is voor het oog van het volk. Kan me namelijk niet voorstellen dat hij op het technische vlak op deze manier kan betekenen, tenzij elke beslissing op dat vlak door hem goedgekeurd moet worden, dan kan hij mijns inziens wel zijn stempel drukken, echter gezien het feit dat hij in Israel zit lijkt me dat niet logisch. Dus het is volgens mij alleen voor het oog van het volk, in dat geval is het geen goed nieuws, maar slecht nieuws
    Vind ik leuk
    Post +78
    maandag 14 mei 2018 om 11:15
    Beter Fred op afstand dan van halst met zijn neus er bovenop want die heeft er echt een rotzooi van gemaakt.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +20048
    maandag 14 mei 2018 om 07:28
    Ehm.. Een dubbelfunctie met standplaats Haifa.. Benieuwd wat Twente hieraan heeft..
    Vind ik leuk
    Marco S +3643
    maandag 14 mei 2018 om 07:30
    Mooi nieuws voor hen, geloof wel in zijn visie..
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    maandag 14 mei 2018 om 07:35
    Meer dan n uurtje Skypen per week, zal dit niet opleveren. Toch positief, want er is in ieder geval weer contact met Rutten. Wie-weet wat dit oplevert in de toekomst, wanneer hij klaar is in Israël en Twente weer in de Eredivisie speelt/gaat spelen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3255
    maandag 14 mei 2018 om 08:36
    Dat gaat niet gebeuren. Of er moeten nu vermogende Tukkers aankloppen die miljoenen in de club steken. Alle huurlingen gaan weg en alle andere dragende spelers vertrekken. Er moet voor miljoenen bezuinigd worden en Jong FC Twente speelt in het rechterrijtje van de 3e divisie en heeft derhalve geen jupilerleague materiaal.

    Met een lege knip kun je niet shoppen. Multi miljardair annex suikeroom Dik Wessels is helaas pas overleden. Hopelijk voor FC Twente staan er nu wat geldschieters op anders zit promotie er absoluut niet in.
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    maandag 14 mei 2018 om 12:24
    Ach, we hebben dit jaar kunnen zien hoe slecht de Jupiler League er voor staat. Natuurlijk gaan er spelers weg, maar met een achterban die in de 1e Divisie nog zeker goed zal zijn voor 15,000 bezoekers, en genoeg bedrijven die er achter blijven staan, zie ik niet in waarom Twente weer binnen 1-2 seizoenen kan terugkeren.
    Roda en Sparta is het recent toch ook gelukt? Nou, die clubs stellen nog maar weinig voor.
    Vraag is meer: kun je je na promotie handhaven? Want dat dát moeilijk is, hebben die 2 clubs dit seizoen wel bewezen, dacht ik zo.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3255
    maandag 14 mei 2018 om 13:04
    Twente heeft ook meer dan 60 miljoen schuld. Die kosten gaan niet omlaag omdat ze degraderen. En waar betalen ze die nieuwe spelers van? Dan kom je toch bij derde garnituur.
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    maandag 14 mei 2018 om 22:44
    Een deel van die schuld zit in de bouwkosten van het stadion. Maar feit is, er zijn flinke schulden.
    Dat wil echter niet zeggen dat Twente hierdoor met een begroting van het niveau RKC hoeft te werken.
    De geschatte begroting is al her en der gepubliceerd. En dat bedrag betekent dat Twente met verreweg de grootste begroting in de Juup kan werken. Sterker, een deel van het rechterrijtje in de Eredivisie kan er nog jaloers op zijn. Als ze geen klaploper als Jantje van Halst aan het roer hebben, kan men een selectie samenstellen waar geen Juup-club aan kan tippen, heus.
    Wil overigens niet zeggen dat men automatisch gaat promoveren, je wordt niet automatisch kampioen met de grootste begroting. Maar je maakt wel meer dan evenredig kans.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3255
    maandag 14 mei 2018 om 23:02
    Onderschat de schuldenlast niet he. Die is fors groter dan de rest van de "Juup" samen. De begroting is nog wel hoog maar de helft van dat bedrag gaat naar stadionexploitatie en aflossing.
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    dinsdag 15 mei 2018 om 12:29
    Er zijn natuurlijk afspraken gemaakt mbt aflossing. Ik weet niet hoe fors de lasten op de begroting drukken, maar de aflos zal ongetwijfeld fors zijn.
    Verder maak ik er geen punt van, ik denk dat een sterk Twente absoluut welkom is om tussen AZ Vitesse en Utrecht en hopelijk ook weer eens Groningen en Heerenveen te strijden om een plek schter de top 3. Maar de schuldenlast, én de recente degradatie heeft de club helemaal aan zichzelf te wijten. Dus laat ze het maar lekker uitzoeken in de Juup.
    Maar, als oprechte liefhebber, zeg ik: zou mooi zijn wanneer ze snel terugkeren.
    Vind ik leuk
    patertje +291
    maandag 14 mei 2018 om 07:37
    In deze hoedanigheid gaat meneer slis ook geen potten breken
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 07:42
    Als hij over een tijdje klaar is in Israël kan hij volledig in Enschede aan de slag. Als Technisch Directeur oid. Dat is de onderliggende gedachte...
    Vind ik leuk
    Argento8523 +5971
    maandag 14 mei 2018 om 07:44
    Nou joepie

    Trek maar weer een oude koe uit de sloot
    Een dubbel functie terwijl hij trainer is in Israël

    Wat een lachertje
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3255
    maandag 14 mei 2018 om 08:26
    Dit is meer een zoethoudertje voor de achterban en de sponsors. Een RvC heeft totaal geen invloed. Die beoordelen enkel 1 of 2 x per jaar het functioneren van het kader. Fredje is een peoplemanager. Een vader van de spelers die je 24/7 kan bellen als er iets is. Op afstand kan hij niets doen.
    Vind ik leuk
    peinke +1680
    maandag 14 mei 2018 om 08:33
    Gelukkig, de Tukkers hebben de oer-Tukker eindelijk terug! Maakt helemaal niets uit wat hij gaat doen, als hij maar terug is. Tja, de hunkering naar Fred is zo groot, dan maar in een adviserende rol. Niets voor Fred, als adviezen niet worden overgenomen wordt Fred nukkig! Fred moet het voor het zeggen hebben, anders heb je er helemaal niets aan. Kijken hoe lang dit goed gaat.
    Vind ik leuk
    orion73 +1058
    maandag 14 mei 2018 om 08:40
    Handig om 4000km verderop mede het beleid te bepalen.
    Vind ik leuk
    Hulsink +204
    maandag 14 mei 2018 om 08:53
    PRIMA toch!
    Vind ik leuk
    Maan88 +2178
    maandag 14 mei 2018 om 09:08
    Geweldig nieuws.. Twente moet een grote schoonmaak houden en Rutten is de ideale schoonmaker op dit moment. Hopelijk breekt er nu veel eigen talent door bij de Tukkers. Nu proberen zsm terug te keren in de eredivisie als gezonde, sportieve en sympathieke club. Succes heren en dames, mochten jullie een speler van (jong)PSV willen lenen gewoon even bellen, regelen we wel;-)
    Vind ik leuk
    Cookee +8555
    maandag 14 mei 2018 om 19:14
    Elke Fred die een belangrijke baan krijgt is een zegen.
    Alleen Teeven was een uitzondering... we vermoeden dat die Ferdi heet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nieuws uit Enschede: Rutten gaat dubbelfunctie aan en keert terug bij FC Twente