Rutten: 'Dat heb ik toen in de krant en op tv gezegd, maar er is niets mee gedaan'

    Rutten: 'Dat heb ik toen in de krant en op tv gezegd, maar er is niets mee gedaan'

    maandag 14 mei 2018 om 07:59

    Fred Rutten keert na tien jaar terug bij FC Twente, zo bevestigde de Enschedese club maandagochtend. De trainer van Maccabi Haifa (55) ziet het niet als een probleem dat hij vanuit Israël aan de slag gaat in de raad van commissarissen.

    Op de vraag van TC/Tubantia of het niet raar is dat een rvc-lid van Twente in Israël zit, antwoordt Rutten: "Vind ik niet. Ik ken in het voetbal wel meer mensen die op afstand zitten. Han Berger is technisch directeur van Sydney en zit ook in de rvc van de KNVB. Guus Hiddink was op afstand adviseur van Chelsea en PSV. Ik zie het probleem niet."

    Aanvankelijk was hij in beeld als trainer of technisch directeur. De reden dat die constructie niet doorging, is simpel. "Omdat ik de mensen hier in Haifa heb gezegd dat ik zou blijven als we ons zouden handhaven. En dat is gebeurd. Ik heb in mijn leven nog nooit mijn ja-woord gebroken. Dat ga ik nu niet doen en in de toekomst ook niet."

    Rutten had eigenlijk al eerder in zee willen gaan met Twente. De toenmalige technisch directeur Jan van Halst koos echter voor Gertjan Verbeek. "Ik heb in september/oktober in de krant en op tv gezegd dat de club me altijd om advies mag vragen. En dat ik de club wil helpen. Daar is toen niets mee gedaan. Nu zijn ze wel bij me gekomen. We hebben daar over gesproken en dit is eruit gerold."

    Lees meer over:EredivisieFC Twente

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +18855
    maandag 14 mei 2018 om 08:02
    En nu alle koppen bij elkaar grijpen en de weg terug naar boven inslaan.
    Niet dat de komst van Rutten zaligmakend is, maar het is een begin.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5577
    maandag 14 mei 2018 om 08:02
    Wat voetbalverstand en ervaring is niet verkeerd om erbij te hebben
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1607
    maandag 14 mei 2018 om 08:03
    Tja. Dan dien je twee meesters....Doe je er dan niet 1 of beide tekort?
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    maandag 14 mei 2018 om 08:03
    Functie van niks. Vanuit Israël interessant lopen doen. Je zal als trainer maar het gehijg van Rutten in je nek hebben (met knoflookgeur :-).
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9692
    maandag 14 mei 2018 om 08:13
    Het is een adviserende functie en dat kan je prima op afstand doen, operationeel actief zijn zoals een Trainer en een TD of AD vereist
    dagelijkse aanwezigheid.
    De online vergader techniek is natuurlijk een prachtig instrument in deze omstandigheden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9673
    maandag 14 mei 2018 om 08:30
    Je kan toch niet adviseren oo technisch vlak als je niet weet wat er op het (trainings)veld en de kleedkamer gebeurt?
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    maandag 14 mei 2018 om 08:38
    Precies. Je moet de sfeer proeven op de locatie zelf. Anders moet je het doen met het gevoel van anderen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9692
    maandag 14 mei 2018 om 08:57
    Daar heb je een Trainer, een TD en een AD voor, zoals ik al
    duidelijk probeerde te maken in mijn bijdrage.
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    maandag 14 mei 2018 om 11:35
    Waarom dan controleren als je deze mensen hebt waar je blindelings op moet varen?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9692
    maandag 14 mei 2018 om 11:47
    Wie heeft het over; " blindelings op moeten varen ?"
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    maandag 14 mei 2018 om 12:23
    Hoe moet hij het anders controleren dan?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9692
    maandag 14 mei 2018 om 19:54
    Rutten wordt lid van de RVC.
    Samen met de Directie maken zij het "Masterplan" ; hoe het nu verder moet met Twente op korte termijn, midden en lange termijn.
    Budget is natuurlijk een belangrijk onderdeel en wie gaat dat Masterplan uitvoeren, dus: welke AD, TD en Trainer met name.
    Dat komt allemaal op papier.
    De AD, TD en de Trainer gaan op basis van dat Masterplan aan de slag, elke dag, die zijn operationeel.
    De RVC kijkt toe of het e.a. volgens de afspraken verloopt en heeft ook een advies functie, bij problemen die er rijzen.
    Ook in de analyse speelt de RVC een cruciale rol,
    wat gaat goed, wat niet en hoe te verbeteren, plan bijstellen evt.,
    Dat kan Rutten dus prima op afstand doen, wel belangrijk is dat je natuurlijk betrouwbare mensen aanstelt als AD, TD en Trainer en dat je feeling hebt met de cultuur bij Twente.
    Ik vermoed dat de andere RVC leden wel in Nederland woonachtig zijn.
    Wat belangrijk is voor Twente is de "naam" Rutten,
    die ligt goed bij de supporters en dat is dan weer belangrijk voor de sponsors en vergeet niet de bank en de gemeente......Een belletje van Rutten kan wonderen doen, de "uithangbord waarde".
    Erg verstandig als ze mensen aantrekken die rust brengen en een zekere integriteit uitstralen gekoppeld aan kennis met het Twentse.

    Vind ik leuk
    pietprecies +4705
    maandag 14 mei 2018 om 08:42
    En speeksel
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 09:06
    Je zou maar een trainer van Ajax zijn en dan hijgende Sjaki Swart in zijn nek hebben. Denk dat dit een hele verstandige zet is van Twente. Fred welkom en geef de club het juiste adviesen.
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    maandag 14 mei 2018 om 11:36
    Sjaki hijgt maar heeft gelukkig geen bevoegdheden.. Nogal wereld van verschil hè
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 09:08
    Racist
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 12:28
    Leer het eerst maar eens schrijven. Dan pas mensen beschuldigen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    maandag 14 mei 2018 om 18:40
    Dus de nieuwe TD die nog gevonden moet worden die krijgt Rutten boven zich meekijkend. Sorry maar dagelijks beleid wordt gemaakt door andere mensen dan een RVC. Ik heb echt het idee dat de naam Fred Rutten gebruikt wordt om de mensen gerust te stellen.
    Ik vraag me echt af wat de invloed is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Rutten: 'Dat heb ik toen in de krant en op tv gezegd, maar er is niets mee gedaan'