De Boer en Perez verbaasd: Dat is echt het domste wat je kunt doen

De Boer en Perez verbaasd: "Dat is echt het domste wat je kunt doen"

maandag 14 mei 2018 om 08:28

NEC slaagde er zondag niet in binnen één seizoen terug te keren in de Eredivisie. Dat heeft de club volledig aan zichzelf te wijten. Dat stelt Ronald de Boer.

De analist van FOX Sports was verbaasd over de tactiek van NEC tegen FC Emmen. In de eerste helft scoorden de Nijmegenaren vier keer, maar na rust werd het voetbal overboord gezet voor lange ballen. "Ik vond het raar, want ze hadden Emmen helemaal onder controle", aldus De Boer.

"Ik begrijp dat je een plan B moet hebben en opportunistisch gaat voetballen, maar als je na vier of vijf ballen ziet dat je niet één kopduel wint en je de controle ook nog verliest... Dan moet je schakelen. Je kunt toch wel iemand instrueren om het via de zijkanten te proberen?"

Kenneth Perez zag zondag het gehaaste spel winnen van het vernuft. "Bij Roda JC was het precies hetzelfde. Met vier man op één lijn gaan staan is echt het domste wat je kunt doen. De afvallende bal is altijd voor de tegenpartij en dan moet je er dus achteraan. Dat was bij Roda JC en NEC hetzelfde."

Plaats een reactie

Hattrick +9418
maandag 14 mei 2018 om 08:31
Vooral Nec was vreemd. Je lijkt op rozen te zitten en dan verpest je het zelf.
Vind ik leuk
Hakbal +471
maandag 14 mei 2018 om 08:44
Volgens mij zat emmen op rozen maar die geven het gewoon bijna weg na 45 min ballen
Vind ik leuk
Hattrick +9418
maandag 14 mei 2018 om 08:59
Het is maar hoe je het bekijkt.. Nec stond er uiteindelijk na de 1e helft goed voor.
Vind ik leuk
Spartan +4716
maandag 14 mei 2018 om 08:32
Wordt tijd dat deze heren zelf maar trainer gaan worden en het gaan laten zien. Achteraf is het altijd makkelijk praten...
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:34
Dat heb ik ook erg met deze 2. Al had ik het niet verwacht Perez heb soms wel wat te vertellen waar ik zelf dan niet over na he gedacht en mee eens ben. Ronald is duidelijk gewoon de minder met IQ bedeelde van de tweeling
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 08:34]
Vind ik leuk
Koeroe +7942
maandag 14 mei 2018 om 08:36
In het buitenland analyseren ook Ferdinand, Henry en Neville. Ook nooit iets bereikt als trainer.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6775
maandag 14 mei 2018 om 09:00
Het gaat er niet om of iets moeilijk is of makkelijk, je moet analyseren
om te bepalen wat er fout is gegaan, wie daar verantwoordelijk voor is
en wat je vervolgens aan actie moet ondernemen.
Analyseren kan je niet "voor af" doen.........
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:50
Heen wedstrijd hebben ze het natuurlijk allang verpest
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:33
Sparta - Emmen en de Graafschap - Almere City... wie gaat er door denken jullie?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:34
Ik hoop en denk Sparta en Almere City
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:37
Dit is wat ik hoop.. Al gun ik het de supporters van Emmen ook
Vind ik leuk
FSCeara +7281
maandag 14 mei 2018 om 09:19
Ik denk Emmen en de Graafschap.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:35
Sparta - Graafschap op zeker!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:36
Ja daar ga ik ook van uit.. gezien de 'kwaliteiten'
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:38
Almere city en Emmen, zuks hoor toch ook niet in de Eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:41
Maar is toch ook mooi voor de supporters van zo een club. Dit is bijna een 'once in a life time' moment voor beiden
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:44
Tuurlijk is het leuk voor de supporters, maar kwa kwaliteit en stadion etc.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:45
Dat spreekt voor zich..
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:17
Wij hebben een groter en moderner stadion dan bijvoorbeeld Excelsior en VVV, hoor.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:30
Tuurlijk dat snap ik, maar die blijven er beide nog in...
Vind ik leuk
Bossie020 +3191
maandag 14 mei 2018 om 08:41
Dat dachten we op voorhand ook van NEC en Roda
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:44
Helemaal mee eens
Vind ik leuk
Hakbal +471
maandag 14 mei 2018 om 08:37
Ik ben nog niet zo zeker van Sparta. Emmen schat ik hoger in dan Dordrecht en met hun hadden ze het al moeilijk. De graafschap Almere durf ik geen geld op te zetten die potjes kunnen echt alle kanten op
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:40
Oke, ik weet het eigenlijk niet. De reden dat waarom ik denk dat bijvoorbeeld de Graafschap wint is puur om he feit dat hun naam wn club historische gezien hoger staat aangeslagen. Maar Sparta moet toch wel de klus kunnen klaren?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:42
Emmen en Almere. Prachtig dit. Volgend jaar kwalificatie Europa League....
Vind ik leuk
FSCeara +7281
maandag 14 mei 2018 om 09:21
Korotaev zei dat Roda over 5 jaar CL zou spelen.als 1 van de 2 bij promotie zich zou kunnen handhaven hebben ze al
Prestatie geleverd
Vind ik leuk
Hakbal +471
maandag 14 mei 2018 om 08:34
Emmen en Almere hebben het gewoon goed gedaan. Toch is het niet te hopen dat ze promoveren hebben helemaal niks te zoeken in de eredivisie.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:35
Ben ik met je eens. Maar voor zulke clubs en supporters is het toch geweldig om mee te maken?
Vind ik leuk
Hakbal +471
maandag 14 mei 2018 om 08:40
Dat zeker. Maar als je het hele jaar onderin bungeld is het ook niet leuk voor beiden. Geld is er nauwlijks om wat té gaan veranderen aan de selectie.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:42
Ik had het wel aangedurfd als supporter van 1 van de 2 teams!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:53
Met andere woorden geen verschil met de graafschap en sparta. Die bungelen ook het hele jaar onderin. Een redenatie van niks dus. Iets nieuws is wel een keer goed ipv steeds dezelfde vaste degradanten
Vind ik leuk
Hakbal +471
maandag 14 mei 2018 om 08:57
De graafschap en Sparta hebben een hogere begroting en kunnen iets bewerkstelligen met kans op lijfsbehoud . Dus zo gek is mijn redenering niet
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:01
En toch zijn dat de clubs die elk jaar onderin spelen en meestal degraderen. Daarom is iets nieuws met kans op een mooie verassing wel een x goed voor de competitie. Ook goed voor de vaste eredivisie clubs een keer tegen teams te ballen die ze totaal niet kennen. + almere en emmen kunnen vrijuit voetballen, degradatie is ingecalculleerd dus kans op een verassing groter
Vind ik leuk
Bossie020 +3191
maandag 14 mei 2018 om 08:55
Emmen is de enige club in Drente. Daar zit wel wat geld. Fortuna heeft een Vermogende Turk ls eigenaar en Almere City is eigendom van Lesley Bamberger met een eigen vermogen van 1.4 miljard een van de rijkste Nederlanders is.

Geld zit er dus wel....maar het moet dan wel gaan rollen. Bij de achterban van FC Twente zat ook geld maar ze waren niet erg happig de knip te trekken. Er werd wel wat betaald om de ergste sores weg te werken en een afkoopsom en wat huursommen/salarissen te fixen, maar het heeft helaas niet geholpen.
Vind ik leuk
Hakbal +471
maandag 14 mei 2018 om 09:00
Als er in emmen geld genoeg is waarom doen ze dan niet jaarlijks mee om de titel
Vind ik leuk
Bossie020 +3191
maandag 14 mei 2018 om 09:10
Bij succes staan er mensen op. Bij tegenvallende resultaten wordt de knip niet zo snel getrokken.
Vind ik leuk
HanV +3166
maandag 14 mei 2018 om 09:07
Dat zullen de fans van die clubs wel beseffen maar ze zullen toch wel graag hun clubs voor het eerst in de eredivisie willen zien. Dan wordt het lijstje nooit in de eredivisie actieve clubs mogelijk zelfs van drie clubs teruggebracht naar een (FC Oss).
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 10:04
Dan schat je denk ik de belevingswereld van een supporter van een club die nog nooit eredivisie speelde verkeerd in. Ik bungel volgend seizoen héél graag onderin de eredivisie!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 11:01
Dat dacht ik ook
Vind ik leuk
knapzak +1074
maandag 14 mei 2018 om 09:54
ik ga hier wel eens ooit bij fc eindhoven kijken , en die supporters hebben liever dat eindhoven boven in meedraait in de jl , als dat ze promoveren en dan een jaar lang onderaan staan in de eredivisie
ik gun iedereen een promotie , maar voor de eredivisie is het toch echt beter als de graafschap en sparta volgend jaar in de eredivisie spelen
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
maandag 14 mei 2018 om 08:36
Ik hoop van wel ;-)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:37
Je bent voor?
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
maandag 14 mei 2018 om 08:44
Twente.
Wordt de Jup spannender dan de eredivisie.
Alhoewel mijn clubje het dan wel zwaarder krijgt.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:46
In het slechtste geval heb je jong ajax en jong psv cambuur, de graafschap, nec, twente, Sparta, roda jc... pffff
Vind ik leuk
Hakbal +471
maandag 14 mei 2018 om 08:48
Die zie ik nog niet gelijk kampioen worden. Of promoveren wordt een mooie competitie allemaal gewaagd aan elkaar
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
maandag 14 mei 2018 om 08:55
Ik ook niet hoor.
Als de trend zich zo doorzet wordt (moeten ze) Jong Ajax weer kampioen, maar gelukkig kunnen ze niet promoveren.
Wie voor rechtstreekse promotie gaat, zal ontzettend moeilijk zijn.
Maar dan heb je in ieder geval wel spanning.
Vind ik leuk
Bossie020 +3191
maandag 14 mei 2018 om 08:44
Emmen en Almere hebben, indien ze promoveren, wel Fortuna als tegenstander in de strijd om niet laatste te worden.
Vind ik leuk
Hakbal +471
maandag 14 mei 2018 om 08:46
Wordt dus 34 wedstrijden billenknijpen voor drie teams.
Vind ik leuk
Bossie020 +3191
maandag 14 mei 2018 om 08:57
Dan worden we naast de micky mouse competitie ook nog eens de billenknijp competitie.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:09
Rrrrrrrrrrr
Vind ik leuk
FSCeara +7281
maandag 14 mei 2018 om 09:24
Almere is 2 keer weggespeeld door Fortuna.thuis zelfs met 1-4. Wij gaan volgend jaar handhaven daar ben ik zeker van.
Vind ik leuk
Bossie020 +3191
maandag 14 mei 2018 om 09:42
AZ heeft ook 3 keer kansloos op z'n kloten gehad van Feyenoord, maar ze eindigden toch hoger. Fortuna en Almere zullen beiden wat investeren. In Almere zit een grote businessclub he. Allemaal vriendjes van Bamberger. Is ook een stad van 250.000 inwoners.
Vind ik leuk
FSCeara +7281
maandag 14 mei 2018 om 09:47
Onze turkse eigenaar begrijpt hoe het werkt om
een club te runnen.geeft bij Fifa seminars hierover.daarnaas komt hij van Galatasaray waar hij nog steeds connecties heeft en met Hofland komt de club goed vooruit. Ben wel benieuwd wat er nog allemaal staat te gebeuren maar ongeacht wie er nog primoveerd wij gaan ons handhaven.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:10
Haal daar maar 50000 inwoners van af.
Vind ik leuk
Bossie020 +3191
maandag 14 mei 2018 om 16:01
204.362, maar ze bouwen zo hard dat ten tijde van de aanvang van de nieuwe competitie er makkelijk 250.000 wonen.
Vind ik leuk
Gustavo +2574
maandag 14 mei 2018 om 09:36
Almere heeft veel meer potentie dan een VVV, Excelsior, Fortuna, Sparta, Zwolle of Roda. Maar dan moeten ze wel eerst in de Eredivisie spelen. Anders komen die gelden niet los. Daarom hoop ik dat ze promoveren.
Vind ik leuk
FSCeara +7281
maandag 14 mei 2018 om 09:51
Almere moet eerst eens beginnen met een stadion bouwen waarmee je de eredivisie in kan. Heb niets tegen Almere maar is de club in de playoffs die totaal niet is ingericht op de eredivisie. Daarnaast heb je in de JL 76 goals tegen gehad en daarnaast zie ik ze niet winnen van de graafschap al hebben ze me ook verrast tegen Roda.we zullen zien hoe het gaat lopen.
Vind ik leuk
Gustavo +2574
maandag 14 mei 2018 om 11:21
Ik begrijp je maar ik ken geen club die eerst een groot stadion neerzet en dan gaat kijken of ze kunnen promoveren. Eerst promotie, dan veilig zijn en dan over een groter stadion gaan nadenken. Ik denk dat dit de juiste volgorde moet zijn.
Vind ik leuk
FSCeara +7281
maandag 14 mei 2018 om 11:23
Dat klopt ook.maar ik zie het niet 1,2,3 gebeuren. Al is in de promotiewedstrijden alles mogelijk.
Vind ik leuk
Gustavo +2574
maandag 14 mei 2018 om 11:26
Ik ook niet. Ik zie ze wel promoveren maar hoe blijven ze in hemelsnaam in de ED met dit team? Aan de andere kant; als De Graafschap of Almere nu niet promoveren wordt het een hels karwei de eerstkomende jaren. De Juup zit vol met grote clubs volgend jaar.
Vind ik leuk
FSCeara +7281
maandag 14 mei 2018 om 11:41
Maar die clubs moeten hun beste en duurste spelers weg doen en word elk jaar minder.ik heb het gezien hoe het bij ons is gegaan. Sponsors word minder,tv geld etc etc dan blijft er na een jaar of 2 een behoorlijk deel van de fans weg en dan is het einde zoek.de kans dat je ma 3 jaar weer terug komt is behoorlijk klein
Vind ik leuk
Bossie020 +3191
maandag 14 mei 2018 om 16:02
Een Stadion bouwen duurt jaren. Het is niet alleen even wat stenen stapelen, maar vergunning na vergunning aanvragen. Infrastructuur aanleggen etc etc.
Vind ik leuk
Gustavo +2574
maandag 14 mei 2018 om 16:15
De infrastructuur ligt er al omdat het stadion eigenlijk al veel groter gepland was. Het zou aan 20.000 mensen plaats bieden. Daarnaast is Almere vrij snel met vergunningen als het op sportaccomodaties aankomt, getuige de Topsporthal, nieuwe zwembad en de gelden die vrij zijn gemaakt om het hockey een boost te geven.
Vind ik leuk
Thobar +3548
maandag 14 mei 2018 om 10:57
Wat Excelsior kan, je met een begroting van +- 5 mln handhaven, moet ook mogelijk zijn voor Emmen en Almere.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 08:34
het echte domste..
Wauw het echte beste Nederlands weer..
Vind ik leuk
Retweet +157
maandag 14 mei 2018 om 08:54
Volgend jaar PSV- Almere city en ajax-emmen ipv PSV -Roda en ajax - fc Twente... Tis wat...
Vind ik leuk
Hulsink +204
maandag 14 mei 2018 om 08:56
Ja, enne.............Johan Derksen z'n wens is vervuld!. NEC verliest.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 09:25
Nou ja, de Lijnders heeft nu wel voldoende bewezen er niets van te kunnen.
Jammer dat zo'n experiment met zo'n new-age traner je het kampioenschap en de promotie kosten. Wanbeleid.
Vind ik leuk
Hakbal +471
maandag 14 mei 2018 om 09:49
Zie gelijkenissen met ten hag. Lol
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 10:08
Geweldig dat duffe nec niet terug in de eredivisie komt
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 10:58
hallo diegene die lijnders heeft aangesteld? Die moet ontslagen worden! want dat is mijn mening voor hij kwam (lijnders) ging het erg goed met nec Dus waarom? Slecht beleid! mvg ritje
Vind ik leuk
Donnygo +853
maandag 14 mei 2018 om 11:01
Is natuurlijk ook raar je scored 4 keer heb de complete controle en dan ga meteen beginnen met de lange bal, dat je de lange bal speeld met nog 15/20 minuten te gaan snap ik dat maar niet meteen in de 2e helft.

Roda heb ik niet gezien dus weet ik niet.

Zou het persoonlijk juist mooi vinden als clubs als Almere en Emmen zich plaatsen voor de ED, geven die clubs juist de aandacht en ruimte finacieel door extra sponsoren wat nodig is om te groeien.
Ze zeiden 8 jaar geleden ofzo ook dat een PEC niks in de ED te zoeken hadden en dat een Excelsior er meteen weer uit zou liggen dus kans op verrassingen zijn er wel degelijk.
Fortuna zit geld achter net als hij Almere en ze willen het geleidelijk doen en niet meteen miljoenen erin pompen en zien waar het ze brengt en dat is denk ik ook juist slim. Wedstrijden als Fortuna- Ajax en een Emmen - Feyenoord zijn juist mooie afwisselingen van een Ajax NEC of PSV- Roda.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 12:58
Grrrh, goede analyse over het spel van RJC, wij ergerden ons kapot over de afvallende bal, was veel te vaak voor Almere
Vind ik leuk
FCG1971 +127
maandag 14 mei 2018 om 16:44
Aldus 2 van de beste stuurlui.... De Boertjes en Plan B..... zo lust ik er nog wel een.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Boer en Perez verbaasd: "Dat is echt het domste wat je kunt doen"