De Boer en Perez verbaasd: Dat is echt het domste wat je kunt doen

    De Boer en Perez verbaasd: "Dat is echt het domste wat je kunt doen"

    maandag 14 mei 2018 om 08:28

    NEC slaagde er zondag niet in binnen één seizoen terug te keren in de Eredivisie. Dat heeft de club volledig aan zichzelf te wijten. Dat stelt Ronald de Boer.

    De analist van FOX Sports was verbaasd over de tactiek van NEC tegen FC Emmen. In de eerste helft scoorden de Nijmegenaren vier keer, maar na rust werd het voetbal overboord gezet voor lange ballen. "Ik vond het raar, want ze hadden Emmen helemaal onder controle", aldus De Boer.

    "Ik begrijp dat je een plan B moet hebben en opportunistisch gaat voetballen, maar als je na vier of vijf ballen ziet dat je niet één kopduel wint en je de controle ook nog verliest... Dan moet je schakelen. Je kunt toch wel iemand instrueren om het via de zijkanten te proberen?"

    Kenneth Perez zag zondag het gehaaste spel winnen van het vernuft. "Bij Roda JC was het precies hetzelfde. Met vier man op één lijn gaan staan is echt het domste wat je kunt doen. De afvallende bal is altijd voor de tegenpartij en dan moet je er dus achteraan. Dat was bij Roda JC en NEC hetzelfde."

    Plaats een reactie

    Spartan +6667
    maandag 14 mei 2018 om 08:32
    Wordt tijd dat deze heren zelf maar trainer gaan worden en het gaan laten zien. Achteraf is het altijd makkelijk praten...
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:34
    Dat heb ik ook erg met deze 2. Al had ik het niet verwacht Perez heb soms wel wat te vertellen waar ik zelf dan niet over na he gedacht en mee eens ben. Ronald is duidelijk gewoon de minder met IQ bedeelde van de tweeling
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12884
    maandag 14 mei 2018 om 08:36
    In het buitenland analyseren ook Ferdinand, Henry en Neville. Ook nooit iets bereikt als trainer.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9630
    maandag 14 mei 2018 om 09:00
    Het gaat er niet om of iets moeilijk is of makkelijk, je moet analyseren
    om te bepalen wat er fout is gegaan, wie daar verantwoordelijk voor is
    en wat je vervolgens aan actie moet ondernemen.
    Analyseren kan je niet "voor af" doen.........
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:33
    Sparta - Emmen en de Graafschap - Almere City... wie gaat er door denken jullie?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 08:34
    Ik hoop en denk Sparta en Almere City
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:37
    Dit is wat ik hoop.. Al gun ik het de supporters van Emmen ook
    Vind ik leuk
    FSCeara +8660
    maandag 14 mei 2018 om 09:19
    Ik denk Emmen en de Graafschap.
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1457
    maandag 14 mei 2018 om 08:35
    Sparta - Graafschap op zeker!
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:36
    Ja daar ga ik ook van uit.. gezien de 'kwaliteiten'
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1457
    maandag 14 mei 2018 om 08:38
    Almere city en Emmen, zuks hoor toch ook niet in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:41
    Maar is toch ook mooi voor de supporters van zo een club. Dit is bijna een 'once in a life time' moment voor beiden
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1457
    maandag 14 mei 2018 om 08:44
    Tuurlijk is het leuk voor de supporters, maar kwa kwaliteit en stadion etc.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:45
    Dat spreekt voor zich..
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    maandag 14 mei 2018 om 09:17
    Wij hebben een groter en moderner stadion dan bijvoorbeeld Excelsior en VVV, hoor.
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1457
    maandag 14 mei 2018 om 09:30
    Tuurlijk dat snap ik, maar die blijven er beide nog in...
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5286
    maandag 14 mei 2018 om 08:41
    Dat dachten we op voorhand ook van NEC en Roda
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:44
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    Hakbal +935
    maandag 14 mei 2018 om 08:37
    Ik ben nog niet zo zeker van Sparta. Emmen schat ik hoger in dan Dordrecht en met hun hadden ze het al moeilijk. De graafschap Almere durf ik geen geld op te zetten die potjes kunnen echt alle kanten op
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:40
    Oke, ik weet het eigenlijk niet. De reden dat waarom ik denk dat bijvoorbeeld de Graafschap wint is puur om he feit dat hun naam wn club historische gezien hoger staat aangeslagen. Maar Sparta moet toch wel de klus kunnen klaren?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 08:42
    Emmen en Almere. Prachtig dit. Volgend jaar kwalificatie Europa League....
    Vind ik leuk
    FSCeara +8660
    maandag 14 mei 2018 om 09:21
    Korotaev zei dat Roda over 5 jaar CL zou spelen.als 1 van de 2 bij promotie zich zou kunnen handhaven hebben ze al
    Prestatie geleverd
    Vind ik leuk
    Hakbal +935
    maandag 14 mei 2018 om 08:34
    Emmen en Almere hebben het gewoon goed gedaan. Toch is het niet te hopen dat ze promoveren hebben helemaal niks te zoeken in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:35
    Ben ik met je eens. Maar voor zulke clubs en supporters is het toch geweldig om mee te maken?
    Vind ik leuk
    Hakbal +935
    maandag 14 mei 2018 om 08:40
    Dat zeker. Maar als je het hele jaar onderin bungeld is het ook niet leuk voor beiden. Geld is er nauwlijks om wat té gaan veranderen aan de selectie.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:42
    Ik had het wel aangedurfd als supporter van 1 van de 2 teams!
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 08:53
    Met andere woorden geen verschil met de graafschap en sparta. Die bungelen ook het hele jaar onderin. Een redenatie van niks dus. Iets nieuws is wel een keer goed ipv steeds dezelfde vaste degradanten
    Vind ik leuk
    Hakbal +935
    maandag 14 mei 2018 om 08:57
    De graafschap en Sparta hebben een hogere begroting en kunnen iets bewerkstelligen met kans op lijfsbehoud . Dus zo gek is mijn redenering niet
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 09:01
    En toch zijn dat de clubs die elk jaar onderin spelen en meestal degraderen. Daarom is iets nieuws met kans op een mooie verassing wel een x goed voor de competitie. Ook goed voor de vaste eredivisie clubs een keer tegen teams te ballen die ze totaal niet kennen. + almere en emmen kunnen vrijuit voetballen, degradatie is ingecalculleerd dus kans op een verassing groter
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5286
    maandag 14 mei 2018 om 08:55
    Emmen is de enige club in Drente. Daar zit wel wat geld. Fortuna heeft een Vermogende Turk ls eigenaar en Almere City is eigendom van Lesley Bamberger met een eigen vermogen van 1.4 miljard een van de rijkste Nederlanders is.

    Geld zit er dus wel....maar het moet dan wel gaan rollen. Bij de achterban van FC Twente zat ook geld maar ze waren niet erg happig de knip te trekken. Er werd wel wat betaald om de ergste sores weg te werken en een afkoopsom en wat huursommen/salarissen te fixen, maar het heeft helaas niet geholpen.
    Vind ik leuk
    Hakbal +935
    maandag 14 mei 2018 om 09:00
    Als er in emmen geld genoeg is waarom doen ze dan niet jaarlijks mee om de titel
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5286
    maandag 14 mei 2018 om 09:10
    Bij succes staan er mensen op. Bij tegenvallende resultaten wordt de knip niet zo snel getrokken.
    Vind ik leuk
    HanV +4220
    maandag 14 mei 2018 om 09:07
    Dat zullen de fans van die clubs wel beseffen maar ze zullen toch wel graag hun clubs voor het eerst in de eredivisie willen zien. Dan wordt het lijstje nooit in de eredivisie actieve clubs mogelijk zelfs van drie clubs teruggebracht naar een (FC Oss).
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    maandag 14 mei 2018 om 10:04
    Dan schat je denk ik de belevingswereld van een supporter van een club die nog nooit eredivisie speelde verkeerd in. Ik bungel volgend seizoen héél graag onderin de eredivisie!
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 11:01
    Dat dacht ik ook
    Vind ik leuk
    knapzak +1407
    maandag 14 mei 2018 om 09:54
    ik ga hier wel eens ooit bij fc eindhoven kijken , en die supporters hebben liever dat eindhoven boven in meedraait in de jl , als dat ze promoveren en dan een jaar lang onderaan staan in de eredivisie
    ik gun iedereen een promotie , maar voor de eredivisie is het toch echt beter als de graafschap en sparta volgend jaar in de eredivisie spelen
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3584
    maandag 14 mei 2018 om 08:36
    Ik hoop van wel ;-)
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:37
    Je bent voor?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3584
    maandag 14 mei 2018 om 08:44
    Twente.
    Wordt de Jup spannender dan de eredivisie.
    Alhoewel mijn clubje het dan wel zwaarder krijgt.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1480
    maandag 14 mei 2018 om 08:46
    In het slechtste geval heb je jong ajax en jong psv cambuur, de graafschap, nec, twente, Sparta, roda jc... pffff
    Vind ik leuk
    Hakbal +935
    maandag 14 mei 2018 om 08:48
    Die zie ik nog niet gelijk kampioen worden. Of promoveren wordt een mooie competitie allemaal gewaagd aan elkaar
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3584
    maandag 14 mei 2018 om 08:55
    Ik ook niet hoor.
    Als de trend zich zo doorzet wordt (moeten ze) Jong Ajax weer kampioen, maar gelukkig kunnen ze niet promoveren.
    Wie voor rechtstreekse promotie gaat, zal ontzettend moeilijk zijn.
    Maar dan heb je in ieder geval wel spanning.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5286
    maandag 14 mei 2018 om 08:44
    Emmen en Almere hebben, indien ze promoveren, wel Fortuna als tegenstander in de strijd om niet laatste te worden.
    Vind ik leuk
    Hakbal +935
    maandag 14 mei 2018 om 08:46
    Wordt dus 34 wedstrijden billenknijpen voor drie teams.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5286
    maandag 14 mei 2018 om 08:57
    Dan worden we naast de micky mouse competitie ook nog eens de billenknijp competitie.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +321
    maandag 14 mei 2018 om 14:09
    Rrrrrrrrrrr
    Vind ik leuk
    FSCeara +8660
    maandag 14 mei 2018 om 09:24
    Almere is 2 keer weggespeeld door Fortuna.thuis zelfs met 1-4. Wij gaan volgend jaar handhaven daar ben ik zeker van.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5286
    maandag 14 mei 2018 om 09:42
    AZ heeft ook 3 keer kansloos op z'n kloten gehad van Feyenoord, maar ze eindigden toch hoger. Fortuna en Almere zullen beiden wat investeren. In Almere zit een grote businessclub he. Allemaal vriendjes van Bamberger. Is ook een stad van 250.000 inwoners.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8660
    maandag 14 mei 2018 om 09:47
    Onze turkse eigenaar begrijpt hoe het werkt om
    een club te runnen.geeft bij Fifa seminars hierover.daarnaas komt hij van Galatasaray waar hij nog steeds connecties heeft en met Hofland komt de club goed vooruit. Ben wel benieuwd wat er nog allemaal staat te gebeuren maar ongeacht wie er nog primoveerd wij gaan ons handhaven.
    Vind ik leuk
    013Tilburg +321
    maandag 14 mei 2018 om 14:10
    Haal daar maar 50000 inwoners van af.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +5286
    maandag 14 mei 2018 om 16:01
    204.362, maar ze bouwen zo hard dat ten tijde van de aanvang van de nieuwe competitie er makkelijk 250.000 wonen.
    Vind ik leuk
    Thobar +4166
    maandag 14 mei 2018 om 10:57
    Wat Excelsior kan, je met een begroting van +- 5 mln handhaven, moet ook mogelijk zijn voor Emmen en Almere.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2678
    maandag 14 mei 2018 om 08:34
    het echte domste..
    Wauw het echte beste Nederlands weer..
    Vind ik leuk
    Retweet +361
    maandag 14 mei 2018 om 08:54
    Volgend jaar PSV- Almere city en ajax-emmen ipv PSV -Roda en ajax - fc Twente... Tis wat...
    Vind ik leuk
    Hulsink +468
    maandag 14 mei 2018 om 08:56
    Ja, enne.............Johan Derksen z'n wens is vervuld!. NEC verliest.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:08
    Geweldig dat duffe nec niet terug in de eredivisie komt
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:58
    hallo diegene die lijnders heeft aangesteld? Die moet ontslagen worden! want dat is mijn mening voor hij kwam (lijnders) ging het erg goed met nec Dus waarom? Slecht beleid! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 14 mei 2018 om 11:01
    Is natuurlijk ook raar je scored 4 keer heb de complete controle en dan ga meteen beginnen met de lange bal, dat je de lange bal speeld met nog 15/20 minuten te gaan snap ik dat maar niet meteen in de 2e helft.

    Roda heb ik niet gezien dus weet ik niet.

    Zou het persoonlijk juist mooi vinden als clubs als Almere en Emmen zich plaatsen voor de ED, geven die clubs juist de aandacht en ruimte finacieel door extra sponsoren wat nodig is om te groeien.
    Ze zeiden 8 jaar geleden ofzo ook dat een PEC niks in de ED te zoeken hadden en dat een Excelsior er meteen weer uit zou liggen dus kans op verrassingen zijn er wel degelijk.
    Fortuna zit geld achter net als hij Almere en ze willen het geleidelijk doen en niet meteen miljoenen erin pompen en zien waar het ze brengt en dat is denk ik ook juist slim. Wedstrijden als Fortuna- Ajax en een Emmen - Feyenoord zijn juist mooie afwisselingen van een Ajax NEC of PSV- Roda.
    Vind ik leuk
    dyanneruda +751
    maandag 14 mei 2018 om 12:58
    Grrrh, goede analyse over het spel van RJC, wij ergerden ons kapot over de afvallende bal, was veel te vaak voor Almere
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2393
    maandag 14 mei 2018 om 16:44
    Aldus 2 van de beste stuurlui.... De Boertjes en Plan B..... zo lust ik er nog wel een.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Boer en Perez verbaasd: "Dat is echt het domste wat je kunt doen"