Kuyt: 'Ik heb zoveel respect voor hem, hij doet precies wat ik juist niet kon'

    Kuyt: 'Ik heb zoveel respect voor hem, hij doet precies wat ik juist niet kon'

    maandag 14 mei 2018 om 08:48

    Dirk Kuyt heeft respect voor Robin van Persie. De 34-jarige spits van Feyenoord knokt wekelijks om fit te zijn voor een paar speciale momenten in de wedstrijd, terwijl Kuyt in zijn laatste seizoen niet overweg kon met een reserverol.

    "Ik heb zoveel respect voor hem. Hij doet precies wat ik juist niet kon: hard werken, met pijn in het lijf, om een half uur te spelen. Of in de zestigste minuut warmlopen voor een kwartier", zegt Kuyt in de Volkskrant. "Het is heel knap dat hij zich heeft kunnen focussen op een paar cruciale wedstrijden, waarin hij ook nog eens beslissend was."

    Kuyt zette vorig jaar een punt achter zijn carrière. In de tussenliggende periode verliep het afkicken van voetbal moeizaam. "Dat was een lastig proces. Ze spreken vaak over het zwarte gat van voetballers, maar bij mij was het omgekeerd. Als ik het opnieuw mocht doen, had ik het anders gedaan. (...) Er gaat nooit meer zoiets moois komen als voetballer zijn. Daarvan heb ik afscheid genomen, omdat ik mezelf op een bepaalde manier wil blijven herinneren als voetballer. En ik wil dat de mensen mij op een bepaalde manier blijven herinneren."

    Plaats een reactie

    GaoYao +5190
    maandag 14 mei 2018 om 08:51
    Begin had ik een hard hoofd erin of hij Kuyt zou doen vergeten. Het is hem niet helemaal gelukt maar hij heeft wel mooie voetbalmomenten gegeven. Hoop dat hij nog een jaartje door gaat..
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    maandag 14 mei 2018 om 08:57
    Dat hoop ik ook. Ben benieuwd wat Robin besluit.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9543
    maandag 14 mei 2018 om 09:20
    Kuyt en Van Persie ik hoop dat het zover komt dat ze later samen het stokje over kunnen nemen van Gio en Van Gastel
    Dat zou mooi zijn .
    De ene is metaal sterk en dan andere vult hem weer aan op technisch op flak beter kan je niet krijgen denk ik :0)
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18237
    maandag 14 mei 2018 om 09:27
    Ja mooi stel zou dat zijn!
    Vind ik leuk
    mcmodd +23558
    maandag 14 mei 2018 om 09:45
    IJzersterk zou je ook kunnen zeggen Seizoenskaart, of een technische flikflak ;-)
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9543
    maandag 14 mei 2018 om 09:55
    Jaa hoop van wel ja tis afwachten ik denk dat daarom Feyenoord ook zoveel moeite heeft gedaan om Robin naar Feyenoord te halen en dat dit idee er achter stak ;)
    Vind ik leuk
    13 +13103
    maandag 14 mei 2018 om 10:25
    Ik hoop dat Robin spitsentrainer wordt voor het 1e / Jong / Onder 19.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 11:06
    Inderdaad. Dat met die pasjes tellen zou al een gigantisch goede tip zijn voor jonge spitsen.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 10:00
    Wat komma’s en je hebt een gedicht
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 08:53
    Ik word zo van moe deze vent omdat hij zichzelf zo goed vind. Het was in zijn laatste seizoen een egoïstische eikel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 08:53]
    Vind ik leuk
    GaoYao +5190
    maandag 14 mei 2018 om 09:04
    Over wie heb je het?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 09:09
    Dirkie 'Mr schijnheilig' Kuyt.
    Vind ik leuk
    GaoYao +5190
    maandag 14 mei 2018 om 09:12
    Hij is wel een held en heeft Feyenoord veel gebracht vorig seizoen. Tenminste een man van zijn woord door terug te keren naar Feyenoord en een clubheld te worden.
    Snap hem wel dat het moeilijk is om een reserverol in te nemen, want hij wil gas op die pedaal!
    Vind ik leuk
    Makis +1156
    maandag 14 mei 2018 om 11:45
    De jaloezie druipt er vanaf
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    maandag 14 mei 2018 om 09:09
    Ben die egoistische eikel anders eeuwig dankbaar
    Vind ik leuk
    Hiha +68
    maandag 14 mei 2018 om 09:13
    Ga lekker naar je nest man!
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 09:02
    Daarvoor moet ouwezak Derksen niet zeiken ,over v Persie ,
    Hij kan beter zelf stoppen !!
    Vind ik leuk
    windforce11 +1851
    maandag 14 mei 2018 om 09:05
    Precies Dirkie...Als ik aan jou denk moet ik altijd denken na dat feestje in Brazilië na die verloren wedstrijd dat je met je hand in iemands kruis zit.

    https://www.google.nl/search?q=kuyt+brazilie+vrouwen&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=hNHepX5mvt-bzM%253A%252CDrsy0be4_et3OM%252C_&usg=__-Cg714-B6p2EFP5FC4OZzNi4s6w%3D&sa=X&ved=0ahUKEwjg0NC40YTbAhULyqQKHWLcAP0Q9QEINzAB&safe=active&ssui=on#imgrc=hNHepX5mvt-bzM:
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    maandag 14 mei 2018 om 15:45
    Dat was niet op de dag van De Heer (zondag) en dan mag dat gewoon van de geloofsgemeenschap, of niet Dirkie.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 09:15
    Dirk Kuyt je bent zelf ook een voorbeeld van hoe het moet. Jullie Robin v. Persie en jij Dirk Kuyt ik heb van jullie genoten. En van de laatste hoop ik nog 1 seisoen te kunnen genieten. Er staan op de juiste momenten je mag er trots op zijn.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9543
    maandag 14 mei 2018 om 09:32
    Inderdaad
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 09:52
    2 legends !
    Vind ik leuk
    mcmodd +23558
    maandag 14 mei 2018 om 09:54
    Dirk Kuyt is een prachtgozer en hij heeft Feyenoord weer even teruggebracht waar ze vroeger hoorden. Dat heeft hij gewoon zelf op zijn conto geschreven en daar mag je, indien het lukt, als topsporter wel wat egoïsme voor aan de dag leggen.
    Met Van Persie ligt dat toch wat anders. Als hij nu al zoveel moet laten en extra moet doen voor, pakweg hooguit een halve wedstrijd, dan moet hij stoppen. Hij vraagt dan echt teveel van zijn lichaam en dat gaat gewoon een keer hartstikke fout.
    Natuurlijk snap ik ook deze speler wel, nog een laatste seizoen, willen vlammen. Maar dat seizoen heeft hij net achter de rug naar mijn mening. Een speler moet op zijn hoogtepunt stoppen en dat was eigenlijk twee seizoenen geleden al. Mooi wat hij het afgelopen seizoen heeft laten zien, maar dat komt er nu echt niet meer een heel seizoen uit.
    Vind ik leuk
    13 +13103
    maandag 14 mei 2018 om 10:33
    Van Persie wilde niet op zijn hoogtepunt stoppen, maar zo lang mogelijk doorgaan, gewoon omdat hij een liefhebber is, zoals hij zelf zegt.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23558
    maandag 14 mei 2018 om 10:43
    Als jij, en dus hij, dat vindt kunnen neemt hij zijn verantwoordelijkheid niet. Maar dat rijmt dan weer niet met de toegevoegde waarde die hij weldegelijk heeft laten zien. Laten we het erop houden dat wat hij vorig jaar terecht vond, voor dit jaar niet meer opgaat. Als hij zich opnieuw bewijst en een seizoen lang laat zien wat hij in de tweede helft van het afgelopen seizoen liet zien, zit ik er gewoon naast en biedt ik mijn nederige excuses bij voorbaat al aan. Maar ik moet het nog zien.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    maandag 14 mei 2018 om 11:24
    Met andere woorden . ik was veel beter , fitter en sterker en voel mij te goed voor invalbeurtjes. Hierna geen items meer over dit visboertje
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 11:25]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2780
    maandag 14 mei 2018 om 21:32
    Bokking ,verse bokking te koop !
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1575
    maandag 14 mei 2018 om 11:25
    Met andere woorden . ik was veel beter , fitter en sterker en voel mij te goed voor invalbeurtjes. Hierna heen items meer over dit visboertje
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +6151
    maandag 14 mei 2018 om 11:52
    Volkomen terecht dat Kuyt wordt gezien als voetbalheld, een type speler die voor elke club van waarde zou zijn. Maar buiten het veld een zelfingenomen schijnheiligerd. Wat een kwal.
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    maandag 14 mei 2018 om 16:50
    Kuyt weet al dat hij stopt denk ik, ik hoop echt dat hij doorgaat. Tijdens die speech bij de huldiging leek het al alsof hij afscheid nam. Zijn vrouw " Bouchra" sprak al voor tv rijnmond over dat zijn carrière mooi geweest is.(niet in de zin dat zij wilt dat hij stopt). Ze sprak al zeg maar in de verleden tijd, waardoor ik denk dat die beslissing al genomen is, lijkt het..
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2780