Sparta-fans 'inmiddels 1200 jaar oud': 'Het is steeds hetzelfde, vandaag ook weer'

    Sparta-fans 'inmiddels 1200 jaar oud': 'Het is steeds hetzelfde, vandaag ook weer'

    maandag 14 mei 2018 om 10:48

    Thomas Verhaar is er van overtuigd dat Sparta ook komend seizoen actief is op het hoogste niveau. Zondagmiddag kropen de Rotterdammers door het oog van de naald tegen FC Dordrecht. Nu wacht FC Emmen in de finale van de play-offs. 

    Bennett van Fessem
    ROTTERDAM

    Het ging op Het Kasteel héél moeizaam tegen Dordt, zag ook Verhaar. De gasten kwamen in de eerste helft met 2-0 voor. "Ik denk dat gemiddelde Sparta-supporter inmiddels een gemiddelde leeftijd heeft van 1200 jaar", zei de aanvaller na afloop van de wedstrijd (2-2) in gesprek met VoetbalPrimeur. "Het is ieder jaar hetzelfde, vandaag ook weer. Gelukkig viel het dubbeltje onze kant op."

    De ploeg van Dick Advocaat moest na de pauze álle zeilen bijzetten om degradatie te vermijden. "We beginnen gewoon heel slecht...  Maar als wij ons ding doen, zonder angst voetballen en gewoon spelen, dan zijn we natuurlijk wel in staat om van Dordt te winnen. Na rust kregen we een hoop goede kansen en uiteindelijk heeft dat geresulteerd in dit resultaat."

    Nu wacht Emmen in de allesbeslissende finale. "Ik heb wel een vrij grote overtuiging dat we volgend jaar in de Eredivisie spelen. We moeten nu laten zien dat we bestand zijn tegen de spanning." 

    Plaats een reactie

    Kesse Vodde +7277
    maandag 14 mei 2018 om 11:01
    Emmen gaat Sparta verslaan. Sparta is echt een heel matig elftal met weinig kwaliteit. Bovendien lijken de spelers onzeker.

    Emmen is niet veel beter hoor, maar die hebben NEC verslagen wat wel een boost zal geven.
    Vind ik leuk
    PRICE +26071
    maandag 14 mei 2018 om 11:12
    Zwakke ploeg Sparta
    Vind ik leuk
    Koeroe +11201
    maandag 14 mei 2018 om 11:40
    Wat zit iedereen nou Emmen op te hemelen. Die verliezen gister ook met 4-1 van NEC. Emmen is dramatisch, Sparta is dramatisch. Het zal de vorm van de dag zijn die bepaald wie er wint
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7277
    maandag 14 mei 2018 om 14:30
    Klopt ook weer. Het is beide JL niveau.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 14:59
    Ik zie liever Sparta dan Emmen in de eredivisie. Maar dat heeft meer met nostalgie te maken.
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    maandag 14 mei 2018 om 15:00
    Emmen heeft niks te verliezen, maar Sparta alles.
    En toch heeft Sparta meer kwaliteit.
    Maar ik vermoedde steeds al 3 clubs komend seizoen in de juup, Twente, Roda en Sparta... we gaan 't zien.
    Die Juup gaat mega-spannend worden komend seizoen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8091
    maandag 14 mei 2018 om 11:06
    Een wonder dat ze nog steeds leven.is het zwakste elftal van de hele nacompetitie.ik begin medelijden met Dicky te krijgen
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    maandag 14 mei 2018 om 15:05
    Dicky krijgt een Kicky van spanning,
    je snapt niet dat iemand van zijn leeftijd daar nog zin in heeft,
    ga een middenmoter doen... je hoort 't publiek niet, kan zo een tukkie doen. Na je slaapje neem je de felicitaties van het gelijke spel of winst in ontvangst... leuk man even H'veen of Grun bellen.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5023
    maandag 14 mei 2018 om 11:06
    Hoewel Advocaat zijn spelers slechts 1 opdracht mee kan geven zal dat wel genoeg blijken, denk ik.
    Overleven.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6742
    maandag 14 mei 2018 om 11:07
    Nog ouder zelfs: "This is Sparta!"
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2027
    maandag 14 mei 2018 om 14:43
    Ze zijn nog geen fractie van de '300' :0
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 14 mei 2018 om 11:08
    Er best veel mogelijk in deze nacompetitie

    maar ik denk persoonlijk wel dat Sparta erin blijft.

    (zou ook denk ik wel beter zijn voor de eredivisie nu al roda ook al is gedegradeerd)

    zit je dalijk met ploegen als Fortuna, (de graafschap of almere) en emmen
    daar gaat het niveau van de eredivisie alleen maar nog meer op achteruit.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1015
    maandag 14 mei 2018 om 11:12
    Hmm.. dus jij basseert club naam en geschiedenis op niveau.. Roda en Sparta gewoon hele matige ploegen. Emmen, Fortuna, Almere, Graafschap doen daar niet voor onder hoor... Omdat de naam niet groot is in eredivisie is het niveau meteen weg.. Niet mee eens.

    Kijk maar naar PEC doet het prima sinds ze eredivisie spelen.
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 14 mei 2018 om 11:58
    heeft niets met de naam te maken
    heeft te maken met financiele middelen

    ik ben persoonlijk geen fan van Sparta om een voorbeeld te nemen maar het zit daar toch helemaal vol (zo'n 10 duizend man)
    zouden gaan uitbreiden, er zijn daar nog wat mensen aangetrokken technische staf en bestuur, volgens mij zijn er ook wel wat middelen om spelers te gaan aantrekken.

    daar waar die andere ploegen dat niet of tot minder hebben.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1015
    maandag 14 mei 2018 om 12:58
    Fortuna zie ik ook nog wel groeien hoor..
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 14 mei 2018 om 13:36
    hoe gaan ze groeien als ze maar 2 of 3 spelers gaan halen

    de 2 beste spelers van het team gaan vertrekken

    (Zo'n sterk elftal is het nou ook niet)
    Vind ik leuk
    Guntherr +1015
    maandag 14 mei 2018 om 14:31
    Nja als de de stadions net zo vol kunnen krijgen als in jupiler league, dan heb je al heel wat inkomsten. Ze hebben nu meer geld, als ze goed scoutwerk gaan doen en weer 2 onbekende toppers binnen kunnen halen en een jaar kunnen handhaven dan gaat dat goedkomen, fortuna heeft groei potentie.
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    maandag 14 mei 2018 om 15:07
    Ja, maar nieuwe clubs zijn wel leuk, VVV was ook fris in het begin.
    Cambuur was dat... maar zal onderin dan wel heel spannend worden.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1015
    maandag 14 mei 2018 om 11:10
    Als NAC supporter staat SPARTA hoog op mijn lijstje, maar vrees dat Emmen dit gaat winnen.. Wat is sparta en slecht elftal zeg.. Enige moment wanneer ik hen zie winnen is als ze de 1-0 maken en met elf man gaan verdedigen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84820
    maandag 14 mei 2018 om 11:15
    De verdediging is hen zwakste punt.
    Vind ik leuk
    Fan123 +58
    maandag 14 mei 2018 om 11:18
    Juist niet met 11 man gaan verdedigen, hebben ze het elftal niet voor. Gewoon lekker op de aanval zoals de 2e helft tegen Dordrecht..Hopen dat we volgend seizoen weer een biertje kunnen drinken in Breda Guntherr
    Vind ik leuk
    Makis +1123
    maandag 14 mei 2018 om 11:50
    Zal aan de vorm van de dag liggen. Houden ze het droog de eerste wedstrijd zie ik ze wel door gaan. Tenzij ze daar al een bolwassing krijgen. Hoop ook dat ze er in blijven maar eens houd het op en spelen echt om te janken veranderen ze niets dan word het volgend seizoen degradatie
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    maandag 14 mei 2018 om 11:14
    Lekker degraderen , 3 matige clubjes uit Rotterdam is veel te veel in de Eredivisie
    Vind ik leuk
    Makis +1123
    maandag 14 mei 2018 om 11:47
    Maar wel 3 clubs
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 11:14
    Sparta moet het ook weer doen met Nienhuis op de goal, ik wens ze veel succes. Sparta is een mooie club maar ze hebben gewoon een heel slecht elftal.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5344
    maandag 14 mei 2018 om 11:15
    Hoop het voor Sparta...
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 11:25
    Moeven met de junkies van Spangen
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 14 mei 2018 om 11:28
    Je kan beter hopen dat we erin blijven, scheelt jullie weer 6 punten!
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1334
    maandag 14 mei 2018 om 11:27
    Het is inderdaad ieder jaar hetzelfde, je voelt de ellende al in de lucht hangen als je naar het stadion gaat. Sparta kan simpelweg niet met de druk omgaan die play offs met zich meebrengen. Dat komt doordat we 23 dezelfde spelers hebben namelijk allemaal matig, het tikken en rondspelen is iets wat ze allemaal kunnen maar er zitten geen vechters tussen of spelers die het verschil kunnen maken. Duarte ontwikkelt zich wel daar naartoe maar dat is een uitzondering. Toch denk ik dat Dordrecht zwaarder is dan Emmen, mede doordat Dordt een bloedhekel aan ons heeft. Dat zorgt altijd voor extra krachten zoals je zag gisteren. Laten we hopen dat Sparta bespaart blijft voor verdere ellende want ik heb het wel gehad met ellende in de afgelopen 10 jaar. Nog 1 week slecht slapen dan weten we meer.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5402
    maandag 14 mei 2018 om 11:45
    Spanningsloos word Emmen afgeslacht in R'dam. Mühren en Fryday daar is Emmen niet tegen bestand.
    Vind ik leuk
    hassel +605
    maandag 14 mei 2018 om 11:54
    Emmen of Sparta, lood om oud ijzer. Schrijnend niveau.
    Vind ik leuk
    Liwwadder +3934
    maandag 14 mei 2018 om 11:57
    Dat geldt voor heel nederlands voetbal natuurlijk..wordt alleen maar zwakker zodat bijna alle profclubs evenredig zijn..bijna.
    Vind ik leuk
    hassel +605
    maandag 14 mei 2018 om 12:20
    Klopt, dan liever Sparta erin. Anders weer zo'n eind rijden.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 12:49
    In Engeland zou onze kampioen idd al moeite hebben om zich te handhaven in de "1e divisie" een eventuele derby tussen Heerenveen en Cambuur zou met geluk in de 3e divisie zijn
    Vind ik leuk
    HansVites +4618
    maandag 14 mei 2018 om 11:55
    Ik hoop ook dat Emmen dit gaat winnen 3 Rotterdamse clubs in de ere divisie vind ik ook teveel van het goede.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +359
    maandag 14 mei 2018 om 13:04
    Ik denk ook dat Emmen de tweekamp wint.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Sparta-fans 'inmiddels 1200 jaar oud': 'Het is steeds hetzelfde, vandaag ook weer'