Kuyt over 'afrekening' met Van Bronckhorst: 'Heb ik een aantal keer aangegeven'

Kuyt over 'afrekening' met Van Bronckhorst: 'Heb ik een aantal keer aangegeven'

maandag 14 mei 2018 om 12:55

Dirk Kuyt vindt niet dat zijn nieuwe boek een 'afrekening' is met Feyenoord en trainer Giovanni van Bronckhorst. "Ik denk dat nu het moment is om je kwetsbaar op te stellen. Dat je dingen vertelt die je nooit in de media zou brengen", reageert de voormalig captain op de onstane commotie. 

Verschillende passages in 'Het Geloof in Succes' - dat deze week verschijnt - zijn niet goed gevallen bij Feyenoord, zo werd maandag bekend. De Rotterdamse club distantieert zich zelfs van bepaalde uitspraken van publiekslieveling Kuyt. 

"Ik heb absoluut geen problemen met Van Bronckhorst. Ik denk dat het andersom ook goed is. We hebben veel respect voor elkaar", laat Kuyt weten voor de camera van RTV Rijnmond

Er is wat hem betreft geen sprake van rancune. "Maar ik heb wel een aantal keer aangegeven wanneer ik teleurgesteld was en wanneer Van Bronckhorst het goed deed."

Zijn boek is in ieder geval niet negatief bedoeld. "Ik denk dat het een boeiend en interessant proces is waar mensen een kijkje in de keuken van de topsport krijgen."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

maandag 14 mei 2018 om 13:02
Ik wil er alles van weten. Ik wil alles weten echt alles.
Vind ik leuk
bits +4642
maandag 14 mei 2018 om 13:34
De komende weken zal je hier op vp elke interessante passage in het boek minstens 3 keer voorbij zien komen, dus dat komt goed!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:58
Heeft ie in ieder geval 1 exemplaar weten te verkopen...
Vind ik leuk
Cookee +8567
maandag 14 mei 2018 om 15:14
Is dat zijn moeder? Lijkt wel iets op hem, iig dezelfde krulspelden.
Vind ik leuk
Spartan +4723
maandag 14 mei 2018 om 13:38
Kuyt waant zichzelf Jezus Christus.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:57
Ik vind het ook een beetje aan de smakeloze kant....
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:54
Dominee Dirk heeft nu zijn eigen bijbel
Vind ik leuk
ruuddevil +2816
maandag 14 mei 2018 om 13:02
Is hij de broer van Ten Hag?
Vind ik leuk
13 +9627
maandag 14 mei 2018 om 13:09
Kuiten hebben we allemaal.
Vind ik leuk
Cookee +8567
maandag 14 mei 2018 om 15:16
Een echte visser heeft Kuyt... enkelvoud.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:03
Schrijf en leestaal zijn 2 werelden apart, Dirk!!
En sommige dingen houd je voor jezelf.
Vind ik leuk
Strijp +7016
maandag 14 mei 2018 om 13:06
Ja lekker je eigen boek censureren
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:58
Zoiets ja.... maar dan toch niet....
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:03
Is gewoon een vorm van aandacht trekken.Dirkje mist de hete camera's in zijn nek.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:09
Het bekende zwarte gat, daar kunnen spelers als Luc Nilis over mee praten.
Vind ik leuk
Alain2708 +8784
maandag 14 mei 2018 om 13:54
Wim Kieft, Glenn Helder, Ulrich van Gobbel, misschien moeten ze samen een boek schrijven?
Vind ik leuk
Nashua +6646
maandag 14 mei 2018 om 23:43
Nilis daar denk ik als Ajacied zelfs nog aan, wat geweldenaar was dat.
Vind ik leuk
Butsbal +10623
maandag 14 mei 2018 om 13:13
Goeie propper voor zn boek
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 13:13]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:59
Waarschijnlijk is een uitgever met het idee gekomen.

En dat Dirk's ego hiermee weer eens gekieteld wordt vindt ie vast niet erg.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:03
Een jaar geleden bracht hij de kuip in extase. Wat een prachtig moment was dat.
Vind ik leuk
Alain2708 +8784
maandag 14 mei 2018 om 13:13
Dat zeker, maar voor zijn boek heeft hij duidelijk alleen maar JA-knikkers om advies gevraagd..
Vind ik leuk
bits +4642
maandag 14 mei 2018 om 13:38
Heb je het boek gelezen dan? Iedereen hier lult elkaar maar na over een paar zinnetjes in een boek dat nog niet uit is.
Vind ik leuk
Alain2708 +8784
maandag 14 mei 2018 om 13:52
Nee dat niet, maar het feit dat Feyenoord en Kuyt erop reageren zegt wel iets toch?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:04
Maak mij het boek uit. Een jaar geleden stond de kuip in vuur en vlam zoals dat alleen daar kan door ondermeer Kuyt. De rest interesseer mij niet.
Vind ik leuk
Alain2708 +8784
maandag 14 mei 2018 om 14:25
Is ook prima toch?
Mij interesseert de Kuip vorig jaar niet, en het boek al helemaal niet. ;-)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:51
Maar wel reageren hahaha
Vind ik leuk
Alain2708 +8784
maandag 14 mei 2018 om 15:05
Ja, en?
Ik zeg alleen hoe ik over iets denk..
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:24
Het boeit je wel zoveel om er meerdere malen op te reageren. Heb je niets beters te doen?
Vind ik leuk
Alain2708 +8784
maandag 14 mei 2018 om 20:36
Serieus?
Oké, je hebt gelijk, ik lig er zelfs wakker van..
Vind ik leuk
Nashua +6646
maandag 14 mei 2018 om 23:46
Bij Dirk heb je altijd het gevoel of je naar Arie Boomsma luistert.
Vind ik leuk
Alain2708 +8784
dinsdag 15 mei 2018 om 10:04
Whahahahaaaaa
Vind ik leuk
Berbr +673
maandag 14 mei 2018 om 13:04
Dirk claimt het succes geheel voor zichzelf. Das een beetje jammer. Hij heeft dat niet nodig.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:05
Daar gaat zijn toekomst. Geen baan bij feyenoord.
Vind ik leuk
13 +9627
maandag 14 mei 2018 om 13:10
Tuurlijk wel.
Vind ik leuk
Teo Smith +19303
maandag 14 mei 2018 om 13:05
Alles voor de centen dirkje.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:07
Dus Dirk liet weten wanneer van Bronckhorst het goed deed volgens hem?
Vind ik leuk
Guusman +5631
maandag 14 mei 2018 om 16:15
Hij refereert naar bepaalde passages in het boek, hoe hij het beleefd heeft.
Op het moment dat het gebeurde heeft hij Gio niet erop aangesproken gekkie ;)

https://www.rijnmond.nl/nieuws/168354/Kuyt-ziet-boek-niet-als-afrekening-met-Feyenoord-trainer-Van-Bronckhorst

Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:12
Ik keek al raar op, bedankt voor de verheldering mallerd ;)
Vind ik leuk
Guusman +5631
maandag 14 mei 2018 om 22:25
Graag gedaan.
Vind ik leuk
Ryanaz +1126
maandag 14 mei 2018 om 13:08
"Ik heb absoluut geen problemen met Van Bronckhorst. Ik denk dat het andersom ook goed is. We hebben veel respect voor elkaar", laat Kuyt weten voor de camera van RTV Rijnmond. 

Nou dit is echt een liefdesverklaring haha. Ze konden elkaar dus niet luchten..
Vind ik leuk
Tweey +972
maandag 14 mei 2018 om 13:10
Het is en blijft een Kattukker
Vind ik leuk
13 +9627
maandag 14 mei 2018 om 13:23
Dit stuk gaat over Kuijt en Gio, niet over Kuijt en Ten Hag.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5757
maandag 14 mei 2018 om 13:11
Nu raakt die afscheidswedstrijd zeker wel uitverkocht. Zonder Dikr was er geen Feyenoord geweest en iedereen moet hem aanbidden, à 50 euro per kaartje.
Maar dan zie je wel de grote Dirk Kuijt in het echt..
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:14
Ben erbij;)
Vind ik leuk
13 +9627
maandag 14 mei 2018 om 13:24
Zoon en ik ook.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:15
Er waren al een sloridige 80% van de kaarten verkocht hoor. ;)
Vind ik leuk
rik1958 +276
maandag 14 mei 2018 om 13:14
lekker natrappen tegen de club waarvan je zo van 'houdt', Maar ja.... verkoopcijfers brengen geld in het overvolle laatje....
Vind ik leuk
Gustavo +2632
maandag 14 mei 2018 om 13:29
Wij van wc-eend...
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:30
Jongens ik moet ff kwijt dat psv de vervanger van marco van ginkel al binenn heeft!!!!!!!!!!!!!!!!!! Die vriend van lozano heeft zelf al aangegeven dat hij naar psv wilt!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:44
Sterf
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:54
Dus? Omdat ik iets zeg dat niet over dit topic gaat moet ik dood? Het nieveau van de mesheid is heeel ver gezakt tenminste bij sommigen dan....
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:28
Als je dit bericht echt serieus neemt betwijfel ik op wat voor niveau jij thuis hoort, dat was eigenlijk al duidelijk na je eerste post.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:16
Ik nam het serieus maar als dat niet zo is dan is het niet erg en vergeef ik je wel :) sorry dst ik zo reageerde :))
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:26
Kan Lozano samen in de ballenbak spelen met zijn vriendje;)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 23:25
Haha ja als ie dan de bal goed overspeeld naar zn vriendje hahahaa
Vind ik leuk
Donnygo +882
maandag 14 mei 2018 om 13:32
Geeft iemand eindelijk zijn mening is het weer niet goed, hij gaf ook in het seizoen aan dat hij het moeilijk vond wissel te staan en dat bevestigd hij het is het weer niet goed.

Wel goed om het boek te promoten zulke dingen nu wil iedereen weten wat er nou instaat.
Vind ik leuk
DuWijk +282
maandag 14 mei 2018 om 13:37
Ik vind dit soort zaken goed i.p.v. mensen die alleen de goede verhalen naar buiten brengen. Het is nou eenmaal niet altijd koek en ei. Overigens niet verwacht van Dirk Kuyt... hulde!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:51
Ik ben bezig met een autobiografische hagiografie over Dirk Kuyt op uitdrukkelijk verzoek van mijn uitgever.

De werk- en mogelijke boektitel van de bestseller in spé is 'Klemvast Tussen WC-Eend en Open Deuren'.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 13:51]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:32
Het zal bij jou op de gang behoorlijk stinken...
Vind ik leuk
Guusman +5631
maandag 14 mei 2018 om 16:37
Hahaha
Vind ik leuk
HanV +3176
maandag 14 mei 2018 om 15:39
Ik denk dat "Kampioen Kuyt, zegetocht van Kuip naar de Coolsingel" beter verkoopt. Met een coverfoto van de schaal als aureool bij onze held.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:52
Kuyt was de held van Feyenoord... Maar in mijn ogen gooit hij hier zichzelf van zijn sokkel. Natrappen naar zijn oud trainer die nu nog steeds zijn collega is...
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 13:53
Wat denkt hij nu.
Dat hij de trainer was, en niet Giovani.
Om tegen de trainer zeg ,dat hij het goed deed of niet..
Is hij wel wijs,die kuyt
Vind ik leuk
Romo +275
maandag 14 mei 2018 om 15:29
Hij was ook beter
Kijk naar het resultaat op het veld.
Toen zat er mentaliteit in de ploeg.
Nu niet .... nu wil.iedereen weg
Heeft een reden lijkt mij
Vind ik leuk
remakil +4150
maandag 14 mei 2018 om 14:07
Het papier kan je gebruiken om de vis in te pakken, Dirk...
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 14:48
Ach ja....bij mij had ie nog minder gespeeld, maar had ie evengoed een standbeeld gekregen.
Vind ik leuk
Romo +275
maandag 14 mei 2018 om 15:28
Dit doet Kuyt niet maar VP
Die houden er van om.onrust te stoken.
Kuyt mag zeggen en schrijven wat hij wil....
En ik denk dat veel Feyenoorders hem gelijk geven
Vind ik leuk
mba4u2c +1295
maandag 14 mei 2018 om 15:47
Kuyt valt uit zijn rol...
Vind ik leuk
Guusman +5631
maandag 14 mei 2018 om 16:41
Het valt voor veel mensen niet mee hetzij begrijpend te lezen dan wel te luisteren.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 19:16]
Vind ik leuk
fer65 +252
maandag 14 mei 2018 om 17:30
Het boterde nou eenmaal niet tussen die twee,maar mischien is kuyt wel de aangever geweest voor het kampioenschap.Nu ik wat meer weet kunje ook wat meer zeggen maar meer ook niet.Wat kuyt heeft ,het fanatisme om te winnen had Gio nu weer niet.Het klinkt raar maar ze paste juist wel bij elkaar om die reden.Gio zette de poppetjes wel goed neer maar niet de juiste personen op die plek.Een middenvelder hoord oorspronkelijk niet in de verdediging of half te spelen,mits je de juiste persoon daar voor hebt zo als Karsdorp.Het ging ook ff niet goed met Feijenoord destijds maar juist door de omstandigheden onderling ging het ineens wel lopen.Dat kwam gewoon er moest iets veranderen in de ploeg en daar is menig woordje over gevallen .Dat dit bij Gio niet goed viel komt gewoon door dat hij zijn mondje niet open trok ,en dat deed kuyt dus wel.En zo werd het kampioenschap bewerkstelligd ,door je mening te geven en durven te praten dat hoorde je niet vaak bij Feijenoord.Dus die saamhorigheid onderling is door die twee juist duidelijker overgekomen in de groep,dat is ook wat kuyt probeerd uit te leggen maar niet begrepen word.En uiteraard hoord daar de nodige aandacht bij van de media.Il was er in iedergeval blij mee dat het ook hard op uitgesproken werd want dat is nodig als met elkaar iets wil bereiken dan de derde eeuwige plaats proficiat kuyt .Ik wil maar zeggen de aan pak van Gio fijne gozer houd mij tengoede was te zacht aardig van ja het ,oet beter maar niet keer op keer dat bedoelde kuyt.Want ook ik werd daar wel ff een beetje doodziek van het moet beter hoor knul ,maar de geen klote van terecht .En al die media peospas wat kan mij dat nou rotten wie wel of niet aandacht trekt lekker belangrijk voor ons als Feijenoord hier ieder jaar kampioen mee word teken ik er voor .Want champignonleage spelen dat is waar het om draait em niet die lamlendige beker.Dat is goed voor een pauze maar niet voor altijd zo als wij gewend zijn pfffff .En van Geel mag ook wel wat gerichter zijn aankopen doen en niet zo maar wat binnenhalen.
Vind ik leuk
Paul1982 +9309
maandag 14 mei 2018 om 17:43
Van Bronkhorst moet van Dirkie horen of het wel of niet goed heeft gedaan. Dirkie vind vooral ook dat hij het zelf heel erg goed heeft gedaan.
Vind ik leuk
Bert +46
maandag 14 mei 2018 om 20:10
Tuurlijk denkt hij dat hij groter als Feijenoord is,zo heeft hij ja ook gezegd dat hij een streepje voor heeft.ja in mijn ogen is er geen grotere slijmbal als d.kuyt.heeft bijmekaar nou schat het op vier jaar voor Feijenoord gespeeld en meer voor Utrecht gebald .ja als je blijft zeggen ze zijn me dit en weer dat ja dan geloof ik nog dat hij een Feijenoord hart heeft ,echt niet hij wilde nog wat geld verdienen in zijn najaren Kinder naar school je dacht toch niet dat hij anders nog daarheen was gegaan.
Nou oké dan Dirk Kuyt is groter als de club feijenoord
Vind ik leuk
Bert +46
maandag 14 mei 2018 om 23:11
En zo waan je jezelf dat je groter bent dan de club zelf,grotere huichelaar is er niet.
Zo en nu krijg ik een fijne ban want je mag je serieuze mening tegen deze koning lees ( huichelaar) niet geven wat is die van zijn sokkel gevallen zeg
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 00:14
Kuyt schrijft wat velen hebben gedacht, de uitspraken verbazen mij niet. Kuyt heeft met grote trainers gewerkt. Trainers die het snappen en zelfreflectie durven toe te passen. Onze trainer ziet dingen anders en denkt ook vaak anders. Ik heb waardering voor Kuyt en geloof dat hij oprecht schrijft wat er aan de hand was.
De Ego van Gio zal vrees ik de valkuil van Feyenoord zijn. Na de bekerwinst lijkt iedereen de belachelijke keuzes en voorkeuren van Gio vergeten te zijn. Deze trainer vindt zichzelf een “winner” doordat onze concurrenten soms hele rare dingen doen lijkt hij ook een winner te zijn. Als we eerlijk naar onszelf zijn dan weten we allemaal dat 80% vd wedstrijden pijn deed aan onze ogen.

BTW, ik mag er zo over denken!
Vind ik leuk
donderdag 17 mei 2018 om 12:49
Over het paard getilde Kuyt! Denkt dat hij GOD is!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kuyt over 'afrekening' met Van Bronckhorst: 'Heb ik een aantal keer aangegeven'