VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: trainer

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: trainer

    woensdag 16 mei 2018 om 12:00

    De Eredivisie zit erop en dus is het weer de hoogste tijd om het VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar samen te stellen. Dat doen we met hulp van onze bezoekers. In de laatste editie van deze reeks: de trainer. 

    De trainer met de meeste stemmen in de onderstaande poll krijgt de leiding over het VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar. De zes genomineerden zijn:

    Phillip Cocu (PSV)
    Knap hoe Cocu PSV op de rails kreeg na een uiterst belabberde start van het seizoen. Kun je nagaan: in september werd het nog openlijk getwijfeld aan de toekomst van de trainer in Eindhoven. Cocu, stoïcijns als altijd, heeft zijn derde landstitel in vier jaar tijd inmiddels binnen. 

    John van den Brom (AZ)
    Tegen topclubs en in de bekerfinale ging het faliekant mis, maar verder niets dan lof voor het werk dat Van den Brom dit seizoen verricht heeft in Alkmaar. De doelstelling was om aanvallender te spelen, vaker te scoren en de Alkmaarse achterban meer te vermaken. Dat is zéker gelukt. Van den Brom deinst er bovendien niet voor terug om jonge, ervaren spelers voor de leeuwen te gooien. 

    Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord)
    Na het veroveren van de Johan Cruijff Schaal én de KNVB Beker is Van Bronckhorst inmiddels de meest succesvolle trainer in de geschiedenis van Feyenoord. Petje af. Tijdens de eerste seizoenshelft had de onttroonde kampioen het moeilijk, zowel in de competitie als in Europa. Na de winter kreeg Gio zijn elftal weer op de rit. De eindsprint in maart, april en mei was indrukwekkend. 

    Fons Groenendijk (ADO Den Haag)
    Zelfs de meest verstokte ADO-fan had bij aanvang van het seizoen waarschijnlijk niet durven dromen van een zevende plaats en plaatsing voor de play-offs. Groenendijk haalde het onderste uit de kan, natuurlijk ook dankzij onder meer de goals van Bjorn Johnsen en de uitstekende Nasser El Khayati. In Den Haag kan Groenendijk voorlopig niet meer stuk. 

    Mitchell van der Gaag (Excelsior)
    Wéér een jaar waarin Excelsior zich met de kleinste begroting van de Eredivisie haast moeiteloos wist te handhaven. Credits naar de no-nonsense trainer Van der Gaag, die een hecht elftal wist te smeden in Rotterdam. De voormalig verdediger lijkt nu de opvolger van Stijn Vreven te worden bij NAC Breda. 

    Maurice Steijn (VVV-Venlo)
    Niet voor niets werd Steijn eerder dit jaar gelinkt aan onder meer Vitesse, sc Heerenveen en Willem II. De Hagenaar maakt al een paar jaar veel indruk bij VVV. Vorig seizoen werd Steijn met de Limburgers kampioen van de Jupiler League, deze jaargang hield hij zijn ploeg boven de rode streep. Fijn voor VVV: alles wijst er inmiddels op dat Steijn nóg een jaar in stadion De Koel werkzaam is. 

    Wie is volgens jou de beste trainer van dit Eredivisie-seizoen? Laat je stem horen in de poll!

    Er kan óók nog gestemd worden op de spelers voor het Elftal v/h Jaar:

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: spits

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: linksbuiten

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: rechtsbuiten

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: aanvallende middenvelders

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: controleur

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: centrale verdedigers

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: linksback

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: rechtsback

    VoetbalPrimeur Elftal van het Jaar: keeper

    Poll

    Wie was dit seizoen de beste trainer?

    (3328 stemmen)

    Plaats een reactie

    FcTimo +97
    woensdag 16 mei 2018 om 12:00
    Gertjan verbeek?
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:02
    Cocu onze blijvende held als speler en als trainer!!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:48
    Wat steijn en fonsie hebben gedaan, is natuurlijk vele malen knapper. Zelfs jouw PSV-hart mag dit eigenlijk niet ontkennen;-)
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1784
    woensdag 16 mei 2018 om 13:55
    Van der Gaag toch ook even 11e geworden met Excelsior.. Hebben tot de laatste 3 speelrondes zelfs nog zicht gehad op een plek in het linkerrijtje.

    Alleen thuis tegen ADO en PEC laten liggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:58
    Excuses, die vergat ik even!
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1784
    woensdag 16 mei 2018 om 15:06
    Het is je vergeven hoor! ;)
    Vind ik leuk
    The Iceman +6742
    woensdag 16 mei 2018 om 12:02
    Alleen als blijkt dat hij betaald werd door Heracles.
    Vind ik leuk
    spAro2018 +190
    woensdag 16 mei 2018 om 13:00
    Met zijn schijtbakkenhumeur
    Vind ik leuk
    Florian1987 +9150
    woensdag 16 mei 2018 om 12:02
    Van der Gaag!

    Weinig geld en haalt steeds het beste naar boven bij Excelsior, knap staaltje werk wat Van der Gaag laat zien!
    Vind ik leuk
    Castromann +5742
    woensdag 16 mei 2018 om 13:42
    Je kan ook zeggen Cocu...... 150milj minder op de bank dan in A'dam. Minder spelers matriaal dan ajax en dan toch op zijn sloffen kampioen worden en in een rechtstreeks duel ajax vernederd.
    Vind ik leuk
    1MJ +70
    woensdag 16 mei 2018 om 14:19
    Heeft het zeker goed gedaan! Alleen vraag ik me af wat hij nu bij nac kan klaarmaken met druk erbij, want bij excelsior had hij geen enkele druk. Daar hoefde niks natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Florian1987 +9150
    donderdag 17 mei 2018 om 02:03
    Welke druk krijgt Van der Gaag dan bij NAC behalve niet degraderen? NAC speelt niet mee voor Europese plaatsing, meer druk dan dat zal er niet zijn.
    Vind ik leuk
    1MJ +70
    donderdag 17 mei 2018 om 08:49
    Ja net wat jij zegt hè. De druk op geen nacompetitie spelen onderin. Die druk is daar veel hoger dan bij excelsior want daar verwachten ze niks aan het begin van het seizoen
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:02
    Cocu dat kan natuurlijk niet anders. Is al jaren de beste.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:06
    2x dit jaar van Feyenoord winnen 1x van Ajax. Nu nog veel jeugd inpassen dan komt hij nog hoger in de ranking te staan....
    Vind ik leuk
    R2 +4905
    woensdag 16 mei 2018 om 12:14
    De overwinning op Ajax, was geweldig getimed.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:15
    Zekers het is gewoon een goeie man
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:27
    Mario,
    Cocu heeft maar 1 opdracht Kampioen worden.
    Jeugd inpassen helpt daarbij absoluut niet.
    Jeugd inpassen moet je opleidingsclubs laten doen (topclubs moeten winnen).
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:30
    PSV heeft met de staf afgesproken dat er over zoveel jaar 50% jeugd in de selectie moet zitten. KAMPIOEN worden dat is bij iedere topclub het zelfde motto. Dus jouw stelling is dat er geen jeugd ingepast moet worden???
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:52
    Kampioen worden heeft niet bij alle topclubs de hoogste prioriteit.
    Kijk naar Amsterdam en leer daarvan.

    Een jeugdspeler welke fouten maakt, dekken, door aan te voeren dat hij nog zo jong is en daarom fouten mag maken, geef je niet alleen een verkeert signaal, maar heeft ook niets met topsport mentaliteit te maken.

    Jeugd inpassen moet je doseren. 2 jeugdspelers zijn al een behoorlijke belasting voor een elftal.
    Heb je jeugd wat je eigen elftallen ontgroeid zijn verhuur ze dan. Waarom zou jij als topploeg voor de fouten van je eigen jeugdspelers willen opdraaien als je dat ook anderen kunt laten doen?
    Vind ik leuk
    R2 +4905
    woensdag 16 mei 2018 om 12:54
    Zijn stelling is dat het inpassen van jeugd niet ten kosten moet gaan van resultaten.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:03
    Cocuutje uiteraard, knap wat hij dit seizoen heeft geflikt
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:04
    Met kop en schouders boven de rest is dat natuurlijk Marcel Keizer. Wat M. Keizer in 6 maanden tijd presteerde, is van ongekende klasse.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22704
    woensdag 16 mei 2018 om 12:19
    Complimenten, hopelijk gaat Ten Hag met Ajax komend seizoen dezelfde prestaties leveren!
    Vind ik leuk
    harryp +991
    woensdag 16 mei 2018 om 12:05
    Ten Hag jongens! Ten Hag!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:05
    Cocu of van der Gaag,

    Cocu knap dat hij met toch wel een mindere selectie dan de laatste jaren kampioen heeft kunnen worden.

    Van der Gaag knap wat hij met Excelsior laat zien. petje af voor beide.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6742
    woensdag 16 mei 2018 om 12:06
    De trainer die de play-offs zal winnen verdient ook wat krediet, hoewel ze er beide maar relatief kort zitten.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +238
    woensdag 16 mei 2018 om 12:06
    Keizer had er best wel in mogen staan. De beste trainer de eerste seizoenshelft. Als Keizer er nog had gezeten waren we kampioen geworden. Ten Hag mogen ze er van mij al per direct eruit trappen en haal van Gaal en Rijkaard terug anders wordt het weer een groot kut seizoen!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11359
    woensdag 16 mei 2018 om 12:06
    Twijfel zelf dus van der Gaag en Groenendijk. Het is altijd knapper om 7e te worden met ADO dan 1e met PSV
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    slapss +3449
    woensdag 16 mei 2018 om 12:26
    Niet als je 1ste wordt met het materiaal dat Cocu ter beschikking had. Onze verdediging is dramatisch. Nog steeds.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11359
    woensdag 16 mei 2018 om 12:31
    De verdediging, het middenveld en de aanval van PSV waren allemaal beter dan die van ADO.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84821
    woensdag 16 mei 2018 om 13:20
    Wij hebben een hecht collectief. Alleen jammer dat het er tegen Vitesse niet meer uitkwam. Maar ben trots.
    Vind ik leuk
    slapss +3449
    woensdag 16 mei 2018 om 15:41
    En daarom is PSV ook eerste geworden. 'T gaat om het feit dat bijna iedereen dacht dat PSV met deze kwaliteit 4de zou worden. Toch een hele prestatie om dit om te zetten naar een 1ste plek.
    Vind ik leuk
    Breda83 +2069
    woensdag 16 mei 2018 om 12:07
    Is Stijn Vreven niet genomineerd vanwege het feit dat hij een aantal keer naar de tribune is gestuurd?

    Is boven VVV geëindigd met de jongste ploeg uit de Eredivisie, nadat hij ze vorig jaar heeft laten promoveren vanaf plek 5 in de JL....

    Misschien nog wel een grotere prestatie dan die van Maurice Steijn, die een ervaren elftal traint die al jaren samenspelen en op kunstgras dus thuisvoordeel....
    Vind ik leuk
    1MJ +70
    woensdag 16 mei 2018 om 14:20
    Nac had dit jaar niet de jongste selectie, ken je feiten!
    Vind ik leuk
    Breda83 +2069
    woensdag 16 mei 2018 om 14:52
    Alstublieft; FEIT:

    NAC had bij aanvang van de competitie de jongste selectie van NL, zelfs de 1 na laagste van Europa;

    http://www.football-observatory.com/IMG/sites/b5wp/2017/195/en/?_sp=1f3b3c38-84b8-4343-be20-2113875ccb7c.1526475090609
    Vind ik leuk
    1MJ +70
    woensdag 16 mei 2018 om 16:19
    PSV heeft met een gemiddelde leeftijd van 22,9 jaar een lager gemiddelde leeftijd dan nummer 2 nac: met 23,1 jaar.

    https://www.transfermarkt.nl/eredivisie/startseite/wettbewerb/NL1/saison_id/2017/plus/1
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    Breda83 +2069
    woensdag 16 mei 2018 om 16:32
    Ja zo kan ik het ook. Mijn lijstje was van begin van het seizoen, die van jou volgens mij aan het einde. In de winter heeft PSV een aantal jeugdspelers overgeheveld naar PSV 1 vandaar dat die met de gemiddelde leeftijd gezakt zijn. Zijn in ieder geval geen basisspelers.

    Nou ja, denk wel dat we het erover eens kunnen zijn dat de selectie van NAC in ieder geval veel jonger is dan die van VVV. Dus blijf bij mijn verhaal, Vreven zijn prestatie is groter dan die van Maurice Steijn ;-)
    Vind ik leuk
    1MJ +70
    woensdag 16 mei 2018 om 16:42
    Gelijkspelleke ;)
    Nee alle gekkigheid op een stokje. Ik ben het met je eens dat maurice steijn wel een beetje te veel lof kreeg. Je ziet niet voor niks dat hij met zijn VVV de tweede seizoenshelft voetballend niet veel meer was en niet zo goed presteerde als in de eerste helft van het seizoen
    Vind ik leuk
    Guntherr +1015
    woensdag 16 mei 2018 om 12:07
    Van der graag, wat hij presteert met Excelsior is knapper dan Cocu met PSV.. Maar goed, PSV heeft meer supporters dus die gaan winnen.
    Vind ik leuk
    Korm +30996
    woensdag 16 mei 2018 om 12:18
    ik denk dat Cocu gaat winnen omdat niemands aan het begin van het seizoen gedacht had dat PSV wel ff kampioen ging worden...
    Vind ik leuk
    WG +732
    woensdag 16 mei 2018 om 12:11
    Groenendijk of Van der Gaag.

    Buiten Cocu begrijp ik de andere coaches in dit lijstje niet. Steijn is een goede coach maar heeft geen uitzonderlijke prestatie geleverd. Van den Brom heeft leuk voetbal laten zien, maar staat wel met lege handen. Van Bronckhorst idem, buiten de KNVB beker was het niet veel dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    woensdag 16 mei 2018 om 12:12
    Fons groenendijk. Absoluut.

    Of steijn.

    Vind ik leuk
    Korm +30996
    woensdag 16 mei 2018 om 12:17
    Voor mij cocu, met zo'n matig elftal toch kampioen worden is een wereldprestatie
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    woensdag 16 mei 2018 om 12:25
    ja maar de elftallen van Ajax en Feyenoord waren ook matig
    Vind ik leuk
    Korm +30996
    woensdag 16 mei 2018 om 13:29
    voorhand zouden die ploegen het uitmaken wie kampioen zou worden, PSV had niemand van verwacht... ik vind het een goede prestatie
    Vind ik leuk
    Koeroe +11201
    woensdag 16 mei 2018 om 12:21
    Duo ten Hag keizer
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    woensdag 16 mei 2018 om 12:23
    ik ga ook voor van de Gaag met een van de minste begrotingen
    en dan zo hoog eindigen dat is gewoon knap

    hetzelde verhaal eigenlijk voor Steijn and Groenendijk

    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84821
    woensdag 16 mei 2018 om 13:18
    Wij staan met onze begroting in de middenmoot.
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    woensdag 16 mei 2018 om 13:49
    Volgens mij verliep het ook niet zo goed met dat gezeik met die Wang
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84821
    woensdag 16 mei 2018 om 14:06
    Dat is achter de rug en daar wordt niet meer over gesproken. Dankzij UVS is de begroting omhoog en hebben wij meerdere spelers die een hogere transferwaarde hebben. Nieuwe hoofdsponsor en stadionnaam, oude sponsoren behouden.Ik ben tevreden met hoe het gaat. Ook hebben wij eindelijk eens een positief eigen vermogen. Er hoeft ook niet worden verkocht om spelers te halen. We zijn ongeveer geëindigd waar wij horen te staan met de begroting.

    https://www.clubachterdeduinen.nl/nieuws/ado_zoekt_ook_linksbuiten_spits_en_middenvelder
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 14:08]
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    woensdag 16 mei 2018 om 14:30
    ja maar na Jaren niet zo hoog te hebben gestaan was dit toch een behoorlijke prestatie.

    een spits waarvan werd gezegd dat hij er niet zoveel van kon en bijna topscorer is geworden van de eredivisie is toch knap
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84821
    woensdag 16 mei 2018 om 14:36
    http://www.eredivisiestats.nl/clubs.php?club=ado%20den%20haag

    Je zie de stijgende lijn en zo laag eindigden wij ook niet echt. Valt allemaal best mee als je het ziet. Al jaren geen nacompetitie gespeeld.

    Over Johnsen: Tsja, dat is typisch Nederlands om iemand af te kraken waar men geen weet van heeft. Wij scouten nou eenmaal op lange en houterige spitsen. Maar al wat jaartjes staan onze spitsen hoog op de lijstjes.
    Vind ik leuk
    HanV +3757
    woensdag 16 mei 2018 om 20:04
    Ik zou kiezen voor vdGaag en de Jong.

    Verschil eindstand - volgorde in begroting:
    +8: Excelsior
    +4: Utrecht
    +3: AZ
    +2: PEC, Heracles, Willem II, VVV
    +1: PSV, ADO
    0: NAC
    -1: Ajax, Feyenoord,Vitesse,Heerenveen, Sparta
    -2: Groningen
    -3: Roda JC
    -14: Twente
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 12:35
    Ten hag of keizer of Schreuder of Sjaak zwart
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84821
    woensdag 16 mei 2018 om 13:18
    Fons Groenendijk!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 13:43
    Waarom altijd Maurice Steijn, is na de winterstop met vvv helemaal ingestort
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36115
    woensdag 16 mei 2018 om 14:16
    Van der Gaag. Die heeft een team neergezet als een van de weinige trainers. Vd Brom en Groenendijk zijn wat mij betreft zijn enige concurrenten.

    Cocu deed het natuurlijk prima, werd kampioen, maar onder zijn leiding worden spelers gewoon niet erg veel beter. Hij laat ze niet excelleren.

    Van Bronckhorst kan je hier natuurlijk echt niet op stemmen. Die heeft het gewoon slecht gedaan met zijn selectie.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 15:12
    Van ‘t schip?? Zonder spits gwn 9e staan en lang top 5
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5305
    woensdag 16 mei 2018 om 15:44
    Streppel ofc..
    Vind ik leuk
    buddha +8056
    woensdag 16 mei 2018 om 16:57
    LOGISCH dat iedereen v d gaag zou zeggen.
    Vind ik leuk
    Hagenees +329
    woensdag 16 mei 2018 om 18:05
    Alfons groenendijk heeft het geweldig gedaan dit seizoen.
    7de plaats voor ADO is gewoon heel mooi hopelijk ie het vanaf daar consistent maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 16 mei 2018 om 18:08
    Stemmen.
    Vind ik leuk
    Cookee +9649
    woensdag 16 mei 2018 om 19:59
    Ben zeer benieuwd of Cocu als het weer misloopt dan de neerval kan keren.
    Hij had nu spelers die net even het verschil maken in individuele klasse.
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +492
    woensdag 16 mei 2018 om 21:43
    Groenendijk gezien met wat voor spelers ADO heeft zo'n prestatie leveren. Het is zo gemakkelijk om voor Cocu te stemmen...
    Vind ik leuk
    allround +1566