Van Wolfswinkel gaat all-in voor oude club: Ja, ik ben zeker bij de wedstrijd

    Van Wolfswinkel gaat all-in voor oude club: "Ja, ik ben zeker bij de wedstrijd"

    maandag 14 mei 2018 om 15:13

    Vitesse heeft de beste papieren om Europa in te gaan. Dat claimt Ricky van Wolfswinkel, die bij zowel Vitesse als FC Utrecht een verleden als speler heeft.

    Van Wolfswinkel heeft zijn ticket voor Vitesse - Utrecht al op zak. Bij FOX Sports voorspelt de 29-jarige aanvaller winst voor Vitesse. "Ja, ik ben zeker bij de wedstrijd. Het zijn natuurlijk twee oude ploegen van mij. Vitesse staat me natuurlijk iets nader bij, daarom sta ik ook hier op Papendal nu. Je hebt toch je maatjes gecreëerd vorig jaar en het is leuk om die weer even te zien."

    FC Utrecht wordt door de verslaggever van FOX Sports genoemd als koning van de play-offs, maar Van Wolfswinkel wil daar niets van weten. "Toen ik bij Utrecht speelde hebben we het heel goed gedaan, maar ik zie toch dat Vitesse op dit moment in sterkere vorm is. Utrecht miste afgelopen wedstrijd twee belangrijke spelers, als die terug zijn maakt dat een groot verschil. Over het geheel zie ik Vitesse toch als grootste kanshebber."

    Ook op de vraag wie het verste kan komen in Europa, keist Van Wolfswinkel Vitesse. "Als je kijkt naar het verleden... Het Utrecht van de laatste jaren is het niet echt en Vitesse heeft dit jaar ook te weinig gebracht in de Europa League. Maar uiteindelijk zie ik op dit moment meer volwassenheid, los van de wisselvalligheid, bij Vitesse. Dus ik zie dat die meer kunnen doen. Dat hebben de spelers ook laten zien. De spelers die de laatste weken in goede vorm steken kunnen ook in Europa hele mooie dingen doen."

    Poll

    Heeft Ricky van Wolfswinkel gelijk en wint Vitesse van Utrecht?

    (1308 stemmen)

    Plaats een reactie

    Sargon +1089
    maandag 14 mei 2018 om 15:19
    Heb voor volgend seizoen meer vertrouwen in Viteski dan Urecht.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 15:19
    Misschien komt hij wel weer terug als speler in de eredivisie
    Vind ik leuk
    Vak-DD +10840
    maandag 14 mei 2018 om 15:20
    Kom maar weer terug naar Vitesse, jongen van de club.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 15:22
    Feyenoord of wederom Vitesse zou zomaar kunnen.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 15:25
    Mag van mij ook terug komen.
    Laat hem de strijd maar aan gaan met Matavz.
    Dan hoef je alleen nog maar een goeie keeper en een paar verdedigers.

    Slutsky is al druk bezig, vliegt de hele wereld rond en zit zelfs bij Jong Vitesse te kijken.
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    maandag 14 mei 2018 om 16:42
    Hoezo strijd? Ricky naast Timmetje lijkt mij een mooi koppeltje ;)
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 17:06
    Dat zou ook geweldig zijn.
    Eerst maar zien wat de nieuwe trainer gaat halen en hoe hij wil gaan spelen.
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    maandag 14 mei 2018 om 17:08
    Ja, het is ook maar gein natuurlijk. Van Wolfswinkel komt echt niet naar Arnhem komend seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 17:22
    Zou ook wel heel vreemd zijn, na 1 seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 17:02
    Maar Matavz heeft toch al genoeg concurrentie met super Luc :)
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 17:06
    Die gaat gelukkig weer terug naar Portugal.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 17:09
    Ik hoop het voor jullie
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 17:17
    Is zo. Huur.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 17:22
    Als hij niet gaat, breng ik hem persoonlijk die Kastanje.
    Vind ik leuk
    Rom Jeremy +850
    maandag 14 mei 2018 om 15:25
    Helaas zullen veel spelers vertrekken.
    Weet iemand of ze op de transfer markt iets kunnen doen ?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 15:26
    Hans Anders verkoopt toch ook wel wat anders dan gekleurde brillen?
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2371
    maandag 14 mei 2018 om 15:28
    Utrecht heeft het heel verdienstelijke gedaan tegen Lech Poznan en Zenit. Versterkingen worden nu al gehaald om vroeg klaar te zijn. Utrecht zal er weer klaar voor zijn in ieder geval.

    Het wordt wel een lastige finale tegen Vitesse!
    Vind ik leuk
    Gustavo +2888
    maandag 14 mei 2018 om 15:34
    Ik wist dat Ricky zijn Vitessemaatjes creëerde. Hoop dat hij er in elke linie één kan creëeren voor volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 15:52
    Van Wolfswinkel een pokeraar?
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 16:11
    Ricky heeft gelijk, laat hem maar terugkomen naar vitesse
    Vind ik leuk
    Teo Smith +19418
    maandag 14 mei 2018 om 16:14
    Denk dat utrecht de playoffs gaat winnen.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    maandag 14 mei 2018 om 16:30
    Vitesse cupfighter, moet kunnen die playoff. Al gun ik Utrecht dit ook.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 17:01
    Cupfighter? Ze winnen 1x de beker in meer dan 100 jaar en het jaar erop door een amateur uitgeschakeld. Dan is de titel cupfighter op Vitesse zeker niet van toepassing.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    maandag 14 mei 2018 om 17:07
    Ook een fighter kan verliezen.
    En die amateurs waren wel heel erg goed.
    Profiteerden dat het genie Fraser door Sturing vervangen werd.
    Vind ik leuk
    maandag 14 mei 2018 om 17:09
    Oké. Het was niet lullig bedoeld hoor!
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    maandag 14 mei 2018 om 17:55
    Hah, nee, zo interpreteerde ik het ook niet. :)
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    maandag 14 mei 2018 om 17:05
    Van Wolfswinkel heeft een groter verleden bij Vitesse en heeft vorig seizoen zijn enige prijs binnen Nederland met onze prachtclub gewonnen. Begrijpelijk dat hij door een klein geel zwart brilletje naar de confrontatie tussen zijn beide oude clubs kijkt. Bovendien komt hij naar Arnhem om afscheid van het publiek te nemen. Ik heb een enorm geel zwarte bril op mijn kop. Maar ik kijk toch anders naar de wedstrijd van morgen. Beiden hebben niets in Europa te zoeken. Natuurlijk hoop ik dat Vitesse nu het die afschuwelijke play-offs speelt die dan ook maar wint. Maar mocht Utrecht winnen dan vind ik dat ook wel terecht. Zij zijn boven Vitesse geëindigd (al vind ik dat te wijten aan het feit dat Fräser teveel kans heeft gehad bij Vitesse) en behoren daarom eigenlijk gewoon die hopelijk paar voorronden Europa league te krijgen. We zien morgen wel. Ik verwacht een defensief Utrecht. Hopelijk voor ons kan Vitesse het aardige spel dat de ploeg vaak laat zien na het ontslag van die engnek Fräser morgen weer tonen.
    Vind ik leuk
    VA1 +1077
    maandag 14 mei 2018 om 17:17
    We hebben het toch goed gedaan in Europa? Helaas de punten laten liggen maar aankomend seizoen met een nieuwe keeper en 2 a 3 serieuze versterkingen kan Vitesse prima in Europa voetballen. Daar doe je het toch ook voor. Leuke tripjes en zo.
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    maandag 14 mei 2018 om 17:20
    Nah, tegen Zulte had je natuurlijk beter moeten presteren. Met nederlagen tegen Lazio en Nice kan je vrede hebben. Maar die 2 wedstrijden tegen Zulte waren de belangrijkste. Nu ben je laatste in die poule geworden. Dat is geen goede prestatie.
    Vind ik leuk
    VA1 +1077
    maandag 14 mei 2018 om 17:14
    Off-topic maar wat een held deze man.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    maandag 14 mei 2018 om 18:20
    Heeft VP niet even gevraagd of Feijenoord al gebeld heeft?

    Want nu er zoveel Wolven in het land lopen,
    is er mogelijk ook ruimte voor een Wolfswinkel.

    Tenzij Engeland belt... dan gaat hij naar Wolves.
    Vind ik leuk
    Wouter018 +177
    maandag 14 mei 2018 om 21:22
    Kijk! Ricky heeft er verstand van, dat zie je zo!
    Vind ik leuk
    dinsdag 15 mei 2018 om 20:37
    Utrecht was dit seizoen de beste ploeg in Europa dus wat lult ie nou slap. Vitesse is nog steeds die europa league ballen aan het zoeken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Wolfswinkel gaat all-in voor oude club: "Ja, ik ben zeker bij de wedstrijd"