'We zijn geen club voor het linkerrijtje van Eredivisie, dat kunnen we niet aan'

'We zijn geen club voor het linkerrijtje van Eredivisie, dat kunnen we niet aan'

maandag 14 mei 2018 om 15:46

Directeur Wilco van Schaik vindt dat bij NEC de rust bewaard moet blijven. De Nijmeegse ploeg werd in de nacompetitie uitgeschakeld door FC Emmen en speelt ook volgend seizoen in de Jupiler League.

Van Schaik zegt in gesprek met Omroep Gelderland dat de club moet evalueren en kijken waar het fout is gegaan. "Ons past nederigheid, omdat we nog een jaar in de eerste divisie spelen. Maar ook gewoon reële ambities. We moeten nu evalueren en we kijken nu waar het fout is gegaan. En daarvan leren richting de toekomst. We kijken ook naar de hele technische staf en ook die gaan we evalueren. De trainer schuift daar zelf ook bij aan."

Bovendien staat NEC voor de lastige taak de begroting rond te krijgen, dus zonder inkomsten uit de Eredivisie. "We moeten nu wel de rust bewaren. Ook in de Eredivisie hadden we een gat in de begroting gehad. De Eredivisie brengt meer met zich mee qua seizoenkaarten en sponsoring. We moeten kijken of NEC die ambities wel waar kan maken."

"We willen wel wat stappen maken, maar moeten misschien eerst het fundament goed bouwen", vervolgt Van Schaik. "En dan een goede stap maken naar de Eredivisie om er niet meteen uit te kukelen. We moeten terug naar de basis met NEC. We zijn geen club voor het linkerrijtje van de Eredivisie, dat kunnen we gewoon niet aan. Dat zie ik in de begroting en de cijfers."

Poll

Wordt NEC volgend seizoen kampioen?

(1436 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 14 mei 2018 om 15:48
Hoe ze nu voetballen blijven ze nog jaren in de Juup
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 15:49]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:49
Waarom dacht ik meteen aan Feyenoord toen ik de titel van deze post las?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:52
Hahahaha
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:53
Nou vertel...
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:54
Gaat ie weer, jouw haat zit diep zeg. Man man man, overal moet je Feyenoord bij betrekken.

En dan de naam gebruiken van ''Fritz Korbach''

Schaam je, zet dat maar op een tegeltje of in jouw plaats een stoeptegel!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:15
Waarschijnlijk heeft ie net zoveel last van de Korsakoff en valt ie daarom steeds weer in herhaling...
Vind ik leuk
meinema +778
maandag 14 mei 2018 om 16:28
Haat? Gewoon humor man
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:42
Gelukkig vat jij het niet zo zwaar op, de rest heeft een iets zwaarder leven ;)
Vind ik leuk
meinema +778
maandag 14 mei 2018 om 16:57
Ja pfff.. zo kan ik ook over jullie afgelopen seizoenen beginnen maar dat doe ik niet... oh wacht
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:02
En ik maar denken dat jij anders was..
Vind ik leuk
meinema +778
maandag 14 mei 2018 om 17:36
Haha ach.. zo blijft het leuk he over en weer
Vind ik leuk
Ryanaz +1126
maandag 14 mei 2018 om 15:52
Word wel een episch seizoen in de jupiler met NEC, Twente, Roda, Go Ahead, de graafschap, cambuur, misschien wel Sparta erbij.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:54
De Graafschap promoveert denk ik
Vind ik leuk
Dicky +14830
maandag 14 mei 2018 om 19:48
Ik denk het niet. Let maar op volgend seizoen dat verschrikkelijke Almere in de Eredivisie.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
maandag 14 mei 2018 om 15:56
Ja en slaapwekkend in de eredivisie met VVV, Almere?,Emmen?, Fortuna, NAC, Willem II etc.
Niet qua spel maar qua uitslag met verassingen daargelaten.
Vind ik leuk
Ryanaz +1126
maandag 14 mei 2018 om 16:02
Ik denk juist dat dit wel goed is voor de eredivisie. 14 van de 18 clubs krijgen een behoorlijk tv geld bedrag aankomend seizoen waardoor ze iets meer te besteden hebben qua aankopen of accommodatie te verbeteren. Waar door het niveau van de eredivisie qua middenmoot sterker word van Utrecht t/m NAC. Ja dan heb je ploegen zoals fortuna nodig, wat wel kan verrassen in de eredivisie denk ik.

Dus dit hoeft niet perse heel slecht te zijn als de bestuurders slim omgaan met het extra geld.
Vind ik leuk
HanV +3170
maandag 14 mei 2018 om 19:27
Dat wegvallen van FC Twente moet je niet overdrijven. Clubs als Utrecht, Vitesse, Heerenveen en Groningen waren er dit jaar ook boven gekomen als FC Twente er via een 17e plek via de nacompetitie ingebleven was. ADO staat 9e ipv 10e, 250.000 EUR meer. VVV gaat van de 18e plek naar de 15e, een ton meer.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:52
1 jaar kan en is te overbruggen, een tweede jaar zal lastiger worden.
Vind ik leuk
FSCeara +7282
maandag 14 mei 2018 om 18:19
Ik lach me een ei uit de broek als GAE volgend jaar rechtstreeks promoveerd en cambuur via de playoffs.dan 1 niet degraderen en de JL blijft de komende jaren uitermate leuk om naar te kijken
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:50
Ik ook ja, de 1e divisie zal een stuk aantrekkelijker worden om te volgen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:40
Hebben jullie ook weer wat leuke affiches tegen Twente, Roda en NEC, zal de degradatie in Sittard ook wat minder hard aankomen ;)
Vind ik leuk
FSCeara +7282
maandag 14 mei 2018 om 20:54
Is zure appel of niet ? Maar troost je, mochten we over 5 jaar degraderen dan spelen jullie nog steeds JL.beter bouwen jullie alvast een hok in het bos waar jullie de bus kunnen opwachten
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 15:54
Eerst maar is promoveren, wordt al moeilijk genoeg voor NEC.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2368
maandag 14 mei 2018 om 15:56
Kan nu niet meer
Vind ik leuk
Donnygo +866
maandag 14 mei 2018 om 16:01
De rust bewaren je spelers willen weg want willen niet nog een jaar JP, sponsoren gaan of geven minder omdat het overbrugginks jaar voorbij is. En dan wil je de rust bewaren. Aldus de bestuurder die een onervaren trainer haalde in de winterstop wanneer het goed ging.
Vind ik leuk
FCG1971 +142
maandag 14 mei 2018 om 16:01
Lijkt mij belangrijk dat deze man aan de supporters van NEC duidelijk kan maken hoe het er financieel voorstaat, Anders staan ze volgend seizoen na afloop van een verliespartij direct weer voor de bus. Al die onrust maakt het ook erg moeilijk werken.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:06
Hopelijk wordt Jong Vitesse volgend seizoen kampioen in de 2e divisie, dan wordt de derby ten minste weer een keer spannend!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:06
Daar kan niemand antwoord op geven, maar ja met wat versterkingen
kan het misschien lukken, mits die zeer rijke sponsor zijn knip open
trekt. !!!!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:08
Met pepijntje zeker niet
Vind ik leuk
Rodajc +7955
maandag 14 mei 2018 om 16:10
Hoop dat Pepijn daar fijn blijft zitten.
Vind ik leuk
Teo Smith +19233
maandag 14 mei 2018 om 16:14
Neem ontslag man. Lamzak beleid.
Vind ik leuk
Gustavo +2596
maandag 14 mei 2018 om 16:17
Ambitieloos geleuter van een flapdrol.
Vind ik leuk
Hupfean +2098
maandag 14 mei 2018 om 16:23
Nec is überhaupt niet goed genoeg voor de eredivisie, linker of rechterrijtje.
Vind ik leuk
Dicky +14830
maandag 14 mei 2018 om 19:51
Als je niet promoveert ben je niet goed genoeg. Neemt niet weg dat de club NEC net zo Eredivisie waardig is als Heerenveen, Vitesse, NAC, Groningen etc etc.
Vind ik leuk
Cookee +8565
maandag 14 mei 2018 om 16:27
Ja, maar 2e jaar gaat de begroting bijdrage vd Erediv ook weg.
Wordt niet makkelijker met die grote clubs die terugkomen... kan zelfs zijn dat ook Sparta terugkomt.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 16:30
Goed verhaal van onze Wilco! Tijd dat sommige supporters realistisch worden en gaan inzien dat het geen nut heeft om alles en iedereen er weer uit te gooien. De club heeft nu juist behoefte aan stabiliteit. Twente en Roda komen net uit de Eredivisie en zullen die chaos van een degradatie nog een tijdje voelen. Wij zitten al een jaar in deze competitie, zijn die chaos al voorbij en kunnen profiteren van de opgedane ervaringen in het afgelopen seizoen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:28
Na alle shit die wij mee hebben gemaakt is er eigenlijk geen chaos meer. Het lijkt nu rustiger te worden. Ben zelf wel heel erg boos dat wij niet nu al bezig zijn met de selectie voor volgend seizoen..
Vind ik leuk
robertus +1362
maandag 14 mei 2018 om 16:30
Van Schaik is te veel omgegaan met Lijnders en slaat nu ook wartaal uit, als ie dat niet al deed. Eerst roepen dat we nu naar de goffert moeten komen met zijn allen en niet over 2jaar als we 6e staan in ED. En nu weer dit verhaal. Wat een rare!
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 16:30]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:03
Wordt ook niet voor niets de liegende lip genoemd.
Vind ik leuk
robertus +1362
maandag 14 mei 2018 om 17:03
Ja dat blijkt nu waarom ja.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:35
Snel de gier aanstellen als trainer
Vind ik leuk
Equin +12
maandag 14 mei 2018 om 18:45
Da's vorig jaar al niet gelukt; Almere City FC heeft toen een optie gelicht waardoor Jack ook aankomend seizoen nog bij Almere aan het roer staat. (Voor wat die handtekeningen waard zijn tegenwoordig.)

Het ironische is dat Braken op de valreep wel Almere City FC in de steek liet om naar NEC te vertrekken en nu in elk geval voor zeker nog een jaar in de Eerste Divisie mag spelen. (Ook voor wat die handtekening waard is tegenwoordig.)
Vind ik leuk
remakil +4140
maandag 14 mei 2018 om 17:39
Beste Wilco,

Het ging fout op het moment dat jij en Oversier de dienst gingen uitmaken. Bij Utrecht liep jij alleen in de weg en Oversier is een type autoverkoper met een te grote mond. Dat werkt niet Wilco... Oversier wilde Kadioglu niet laten gaan, maar nu is zijn marktwaarde een stuk lager, dan een jaar geleden.

Jullie zet om Pepijn Lijnders voor de groep te zetten, terwijl je bovenaan stond, was de domste ooit. Zegt het spreekwoord niet “never change a winning team”? Maar jullie deden het! Ja, er was een afspraak met Bogers. Dat hij een stap terug zou doen... maar je staat bovenaan! En dan ga je het systeem omgooien! Dat is alsof je een perfect werkende motor uit elkaar schroeft. Weg vertrouwen!

Kijk, het maakt mij geen moer uit hè. Ik heb niets met NEC, woon aan de andere kant van de Waal hè en hier liggen ze er dubbel om. Iets met leedvermaak..

Ik had dit al voorspeld, toen je mijn clubje Utrecht verliet. Kon eindelijk die Facebook pagina “Wilco rot op!” uit de lucht. Misschien een idee voor een NEC-fan?

Mijn tip Wilco... sluit de deur morgenmiddag van je kantoor. Kijk Oversier aan en zeg, kom we gaan! En we komen nooit meer terug! Want met jullie 2 promoveren jullie ook komend seizoen niet. De concurrentie is moordend met Twente en Roda er bij en jullie maken het er niet beter op. Je enige kans op Eredivisie voetbal is het bezoeken van een wedstrijd. In de Goffert zie je ze de komende jaren niet..

Dag Wilco!
Vind ik leuk
Dicky +14830
maandag 14 mei 2018 om 18:03
Ik denk ook niet dat de achterban verwacht dat NEC in het linkerrijtje van de Eredivisie speelt. Maar met de mogelijkheden in Nijmegen afgeslopen seizoen was promotie toch wel het minste. Het bestuur heeft simpelweg gefaald door een 34 jarige trainer zonder ervaring voor de groep te zetten. Ipv van recht lullen wat krom is zou deze man de hand in eigen boezem moeten steken.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 18:03]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:08
Sinds Hyballa weg is, is t enkel bergafwaarts gegaan met NEC.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:43
Nee, dat gebeurde al onder Hyballa, die jonge talenten met ziektes uitschold en geen advies dulde. Leuke man voor op TV, maar verpest op den duur de sfeer bij elke voetbalclub.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 22:15
Stel je voor dat de superboeren promoveren is er toch weer een Gelderse derby
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 06:22
Met deze voetbalcommentator heeft de club 1 van de lichtgewichten aangetrokken die de club de vernieling in heeft geholpen.Een trainer die praat alsof hij de wijsheid in pacht heeft maar N.E.C op een laffe en scheiterige wijze laat spelen,een bestuur dat ook maar lijkt aan te klooien en niet te weten wat er concreet gedaan dient te worden,en wij supporters die er tussen zitten omdat wij echte liefde voor de club hebben.Zo zonde dat het al jaren achtereen steeds verder bergafwaarts gegaan is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'We zijn geen club voor het linkerrijtje van Eredivisie, dat kunnen we niet aan'