Nieuweling eist positie op bij FC Utrecht: Duidelijk dat ik middenvelder ben

    Nieuweling eist positie op bij FC Utrecht: "Duidelijk dat ik middenvelder ben"

    maandag 14 mei 2018 om 19:16

    FC Utrecht heeft de gelederen versterkt met Joris van Overeem. Hij komt over van AZ en is bijzonder blij met zijn transfer, geeft hij aan tegenover de camera's van FOX Sports. Hoewel hij in Alkmaar vooral als aanvaller fungeerde, laat hij geen twijfel bestaan over zijn favoriete positie op het veld.

    "Ik ben heel blij dat de handtekeningen staan en dat ik me kan focussen op volgend seizoen", zegt Van Overeen (23), die sinds 2012 tot de A-selectie van AZ behoorde en tussentijds één jaar werd verhuurd aan FC Dordrecht. "Ik heb met de trainer (Jean-Paul de Jong, red.) gesproken over wat mijn rol gaat zijn in het elftal en voor welke posities ik in aanmerking ga komen."

    "Ik moet weer veel speelminuten gaan maken en voel bij FC Utrecht het volste vertrouwen", zegt de kersverse aanwinst, die van nature een middenvelder is. Bij zijn laatste werkgever werd hij echter steevast in de voorste linie gepositioneerd, áls hij al aan spelen toekwam. "Ik denk dat mijn speelstijl heel goed bij FC Utrecht past. Ik denk dat het vrij duidelijk is dat ik een middenvelder ben. Ik moest bij AZ uit nood linksvoor spelen."

    Poll

    Is Van Overeem een goede versterking voor FC Utrecht?

    (1207 stemmen)

    Plaats een reactie

    Counterattack +11321
    maandag 14 mei 2018 om 19:19
    Slimme deal van beide clubs.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2994
    maandag 14 mei 2018 om 19:20
    Nou, komt dat even goed uit. Die hadden wij nog nodig.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32122
    maandag 14 mei 2018 om 19:24
    AZ was boven zijn plafond.... Utrecht is een hele mooie club voor deze jongen.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1132
    dinsdag 15 mei 2018 om 08:13
    Alsof az zo veel beter is dan utrecht !! Weet alleen niet wat utrecht met hem wil als gustafson komt ..... emanuelson strieder gustafson vd streek is toch een mooi middenveld ??
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    maandag 14 mei 2018 om 19:28
    Mooie vervanging voor Ayoub. Dan moet alleen nog naar de spitspositie worden gekeken. Als Bahebeck opnieuw kan worden gehuurd, met optie tot koop dan dit keer, dan kunnen we door met Jong spelers voor doorstromong. O. a. Nick Veenema komt dan dichtbij.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13312
    maandag 14 mei 2018 om 19:35
    Net wat je zegt, waarom venema geen kans geven.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2809
    maandag 14 mei 2018 om 19:38
    Venema is voorlopig wel zwaar geblesseerd.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13312
    maandag 14 mei 2018 om 19:56
    Weet niet hoelang het gaat duren.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27991
    maandag 14 mei 2018 om 19:40
    Die Deen is toch ook weer fit?
    Vind ik leuk
    Utca030 +13312
    maandag 14 mei 2018 om 19:59
    Simon makienok bedoel je, ja die komt eraan.
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3108
    dinsdag 15 mei 2018 om 00:06
    Heb jij toevallig iets opgevangen over hoeveel Utrecht gaat betalen voor hem en of jullie RB nog in de deal betrokken gaat worden ?
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 15 mei 2018 om 06:40
    Nee, FCU laat veelal niet weten wat ze betaalt voor spelers, meestal komt dat uit door de tegenpartij. Ik dacht dat hij transfervrij was. En nee, Giovanni Troupée wordt niet in de deal betrokken, dat wilde AZ wel, maar FCU stak daar een stokje voor. Die speler hebben we nodig, wellicht voor de eerste rechtsbackpositie. Dan verhuist Van der Maarel weer van linksback naar RCV.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13312
    maandag 14 mei 2018 om 19:34
    Van overeem is zeker een versterking. Mooie zet van utreg.
    Vind ik leuk
    BS +1110
    maandag 14 mei 2018 om 19:37
    Dit gaat waarschijnlijk Emanuelson zijn plek kosten. Met zoveel ervaring vind ik Emanuelson ook erg tegen vallen. Nu nog een links back, dat zal waarschijnlijk die Duitser worden, en een goede CV naast Janssen, want Dumic en Leeuwin zijn drama. Voorin met Makienok en Bahabeck zit denk ik wel goed
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27991
    maandag 14 mei 2018 om 19:41
    Komt hij niet voor Ayoub?
    Vind ik leuk
    Utca030 +13312
    maandag 14 mei 2018 om 20:00
    Jazeker
    Vind ik leuk
    AFCAPJ +83
    maandag 14 mei 2018 om 20:56
    Misschien Cassiera iets voor Utrecht? Met optie tot koop? Is/was gewend aan het 2spitsen systeem!
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    dinsdag 15 mei 2018 om 06:42
    Casiera in onze spits als Bahebeck vertrekt. Dat is ook niet verkeerd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nieuweling eist positie op bij FC Utrecht: "Duidelijk dat ik middenvelder ben"