Ook bij Mexico hoog PSV-gehalte: drie bekenden mogen hopen op WK

Ook bij Mexico hoog PSV-gehalte: drie bekenden mogen hopen op WK

maandag 14 mei 2018 om 20:14

Bondscoach Juan Carlos Osorio heeft een 28-koppige voorselectie samengesteld voor het WK en daarvan zullen nog vijf spelers afvallen voor het hoofdtoernooi. Drie (voormalig) PSV'ers mogen hopen op deelname aan het prestigieuze toernooi in Rusland. 

Andrés Guardado speelde drie seizoenen voor PSV en verdedigt tegenwoordig de kleuren van Real Betis. De 145-voudig international lijkt niet te hoeven vrezen voor zijn plek. Ook Hector Moreno, die naast PSV ook in Nederland uitkwam voor AZ, behoort tot de voorselectie. De stopper van Real Sociedad is sinds jaar en dag een vaste waarde in het Mexicaans elftal, hij heeft reeds 91 caps achter zijn naam staan.

De enige huidige Eredivisie-speler in Osorio's voorselectie is Hirving Lozano. De aanvaller van PSV, dit seizoen goed voor zeventien treffers, krijgt op 2 juni te horen of hij definitief mee mag afreizen naar Rusland en zich mag gaan opmaken voor zijn eerste mondiale eindronde met de hoofdmacht.

Plaats een reactie

maandag 14 mei 2018 om 20:16
Muy inteligente.
Mucha suerte, estamos con ustedes.
Viva Mexico.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:19
Y ahora en holandés
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:24
Sorry.
In Mexico wordt Hirving Lozano als de sterspeler van hun team gezien. Marcus Berg voor Zweden en Son Heung-min voor Zuid-Korea. Toni Kroos krijgt die eer voor Duitsland. Denk dat de drie (ex)-PSV-ers er zoiezo bij zitten. Rafael Marquez al 38 jaar, mexicaans icoon. Osorio is als speler en als coach ervaren en onbesproken, waarbij in verleden veel discussie was over coach en team wijzen neuzen nu dezelfde kant op. Dus.
Zeer slim. Veel geluk, we staan achter jullie. Leve Mexico.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:33
4 (ex)PSV-ers
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:50
Guardado, Moreno, Lozano, en?
Salcido is toch niet opgeroepen?
Vind ik leuk
Bizzy +14883
maandag 14 mei 2018 om 21:02
Maza Rodriguez ?
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 21:02]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:09
Francisco Javier (Maza) Rodriguez speelt momenteel bij CF Lobos de la BUAP in Mexico. Na PSV, Stuttgart en Guadelajara niet de meest aansprekende club.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:38
Ohhja thanks
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:02
Salcido speelde zijn laatste interland in 2014 tegen Nederland op WK. Is daarna nog wel opgeroepen maar heeft zelf bedankt voor eer, wilde jeugd de kans geven.
Heeft WK's van 2006, 2010 en 2014 gespeeld en werd in 2012 als dispensatiespeler met Mexico Olympisch Kampioen.
Pas op: bij Mexico speelt nu Carlos Salcedo (met e ipv i).
Vind ik leuk
Bizzy +14883
maandag 14 mei 2018 om 21:11
Die Salcedo is een beest van speler. Was onhaalbaar voor Psv. Jammer.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:49
In Zweden is Forsberg toch dé sterspeler.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:17
Mooi PSV gevoel bij Mexico
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:20
Veel eigen jeugd ook.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:23
zeker.. veel zijn inderdaad mexicaanse jeugdspelers geweest
Vind ik leuk
Butsbal +10707
maandag 14 mei 2018 om 21:11
Ik ben voor Mexico deze zomer.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:13
Yo tambien :-). Ik ook. :-).
Vind ik leuk
Butsbal +10707
maandag 14 mei 2018 om 21:14
Ja da snap ik wel matje
Vind ik leuk
Bizzy +14883
maandag 14 mei 2018 om 21:13
Jij ook al Butsbal ?

We gaan er een paar mooie weken van maken met lekkere texmex food, mexicaanse bier en vuel voetbal. Gaat helemaal goed komen.
Vind ik leuk
Butsbal +10707
maandag 14 mei 2018 om 21:15
Zekers, tacos burritos salitos lozanos :)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:17
Hopelijk zitten binnenkort twee PSV’ers in deze Mexicaanse selectie.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:46
Erick Gutierrez of Rodolfo Pizarro (Chivas de Guadelajara).
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:49
Pizarro is niet geselecteerd
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 22:09
Nee, maar toch ook al 24 en goede rechtervleugelaanvaller en ook aanvallend op middenveld te gebruiken.
Vind ik leuk
jaja_PSV +33313
maandag 14 mei 2018 om 22:47
En die wil Ajax kopen? ;)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:18
PSV houdt wel van een Mexicanootje op zijn tijd. Ben wel benieuwd of Sjukkie mee mag en of hij gaat presteren
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:20
Waarom zou hij niet meegaan?
Vind ik leuk
WRFM +707
maandag 14 mei 2018 om 20:21
Nou die gaat echt wel mee
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:22
Aaa oud-PSV'ers tellen ook mee
Vind ik leuk
Vamos7 +911
maandag 14 mei 2018 om 20:22
Waarom geen livemeepraten van Oranje onder 17 VP? Zijn nu bezig tegen de ieren....
Vind ik leuk
Maxx Jw +976
maandag 14 mei 2018 om 21:10
Ben je ook aan het kijken haha?
Vind ik leuk
Topdrie +1941
maandag 14 mei 2018 om 21:24
Valt erg tegen vandaag. Totaal geen tempo en zuiverheid
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:24
Ik denk dat Mexico ver gaat komen!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:27
Olympisch Kampioen in 2012, veel internationals met Europese ervaring. Tijd om belofte in te lossen. Aldaar quote over Oranje:
De " No era penal " a " No vamos al mundial "
Van " Het was geen strafschop " (Robben) naar " We gaan niet naar de top".
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:32
Van Mexico naar Rusland is ook behoorlijk ver.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 20:33]
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:44
15e deelname voor Mexico. Laat slechts drie landen boven zich.
Brazilie: 20
Duitsland: 18
Argentinië: 16
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:28
Grote behoefte aan toneelspelers blijkbaar.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:31
Waarom de gehele selectie van Brazilie wel op VP en de gehele voorselectie van Mexico niet op VP, gemiste kans. Moeten we zelf weer checken op internet. Interesse VP-bezoekers, just tell us... :-)
Vind ik leuk
Topdrie +1941
maandag 14 mei 2018 om 20:32
Ik dacht dat Guardado en Moreno al vertrokken waren uit Eindhoven. Erg weinig van gezien dit seizoen
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:36
Dan mogen ze wel sterke mensen met dat brancard meesturen. Ze zullen wel een paar keer per wedstrijd hun topper van het veld moeten dragen. Dat heb je helaas als je last hebt van chronische vallende ziekte.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:38
Fan van Ronaldo, mister kunstgras?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:40
Ik zou niet weten waarom hij fans zou moeten hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 20:42]
Vind ik leuk
#KeizerIn +4671
maandag 14 mei 2018 om 20:37
Geen (ex)-Ajacieden wordt niks. Ik denk dat Duitsland of Denemarken gaat winnen met sterspelers als Younes en Eriksen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:39
Eriksen wordt gezien als sterkhouder van Denemarken, heeft prima gedaan in Eredivisie en nu ook al jaren gegroeid in Premier League.
Vind ik leuk
Bizzy +14883
maandag 14 mei 2018 om 21:04
Ik ga Mexico volgen/supporten op het WK en in het bijzonder Mevrouw Moreno :)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:07
Zal hector leuk vinden :)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:10
Was tijdens WK in Zuid-Afrika gewoon in Eindhoven te bewonderen.
Sympathieke en mooie vrouw.
Vind ik leuk
Fr!ts +114
maandag 14 mei 2018 om 21:05
VP even vergeten te melden dat ex-twente speler corona ook geselecteerd is..
Vind ik leuk
Butsbal +10707
maandag 14 mei 2018 om 21:13
Is gepasseerd, nu gaat Dos Equis mee
Vind ik leuk
jaja_PSV +33313
maandag 14 mei 2018 om 22:49
;)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 22:29
Ook de nieuwe PSV er gutierrez zit erbij
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 22:58
Te koop voor weinig: oranje shirt en aanverwante artikelen of ruilen tegen krat corona en een sombrero. Viva Mexico!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ook bij Mexico hoog PSV-gehalte: drie bekenden mogen hopen op WK